abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51802002
Beste mensen,

Dit topic is bedoeld voor studenten die elkaar tips kunnen geven om geld te besparen. Dit kan op elk gebied zijn: werk, verzekeringen, eten, boodschappen, etc etc...

TS begint: veel studentenzorgverzekeringen zijn slechts normale verzekeringen met een % korting. Er is een polis die ik kon vinden die echt (dus qua vergoedingen) is toegespitst op studenten: studentenpolis.nl (niet als spam bedoeld!)

Iemand andere, nuttige, tips?
pi_51802086
Goed Topic!
TVP!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:32:49 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51802543
Ik ben nu even geen student (volgend jaar weer) maar ik ben het jaren lang geweest.

Alleen maar zuinig aan doen hou je niet echt lang vol, zorg dat je leuke dingen kunt doen, handig is dan wel dat ze weinig tot niets kosten, dan hou het het een stuk langer vol:

• In plaats van sporten bij een sportschool kun je gaan hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, allemaal dingen waar je geen lidmaatschap voor betaald alleen eenmalig materiaal.
  • Of je begint een eetclubje, elke week bij iemand anders eten, eten moet je toch al, dan maak je het wat leuker, kost weinig extra.
  • In plaats van naar de bios ga je bij iemand thuis een film kijken. Er zijn genoeg mensen die nog leuke fims thuis hebben liggen.

Verzekeren:
  • Iedereen kan wel ergens bij een zorgverzekering collectief met korting. Alleen nu kun je toch niet overstappen dus heeft het niet veel nu om nu wat voorbeelden te noemen

Boodschappen:
  • Haal verse spullen op de markt, dan kun je precies zoveel kopen als je nodig hebt zonder dat je later weer overgebleven spul kan weg gooien
  • Als je meestal alleen eet, kook dan meerder porsies en stop wat in de vriezer of koelkast. Meer tegelijk koken is altijd goedkoper dan een klein beetje.

Studie:
  • Koop niet luk raak alle boeken van je lijst maar kijk eerst of je ze wel echt nodig hebt, als het maar om 1 hoofdstuk gaat kun je misschien beter kopiėren. Je kunt ook boeken lenen bij de bieb of van elkaar
  • Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_51802608
    Misschien een domme vraag, maar is groente en fruit op de markt goedkoper dan in de supermarkt? Ik kom dus nooit op de markt..
    pi_51802696
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef maok het volgende:
    Ik ben nu even geen student (volgend jaar weer) maar ik ben het jaren lang geweest.

Alleen maar zuinig aan doen hou je niet echt lang vol, zorg dat je leuke dingen kunt doen, handig is dan wel dat ze weinig tot niets kosten, dan hou het het een stuk langer vol:

• In plaats van sporten bij een sportschool kun je gaan hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, allemaal dingen waar je geen lidmaatschap voor betaald alleen eenmalig materiaal.
  • Of je begint een eetclubje, elke week bij iemand anders eten, eten moet je toch al, dan maak je het wat leuker, kost weinig extra.
  • In plaats van naar de bios ga je bij iemand thuis een film kijken. Er zijn genoeg mensen die nog leuke fims thuis hebben liggen.

Verzekeren:
  • Iedereen kan wel ergens bij een zorgverzekering collectief met korting. Alleen nu kun je toch niet overstappen dus heeft het niet veel nu om nu wat voorbeelden te noemen

Boodschappen:
  • Haal verse spullen op de markt, dan kun je precies zoveel kopen als je nodig hebt zonder dat je later weer overgebleven spul kan weg gooien
  • Als je meestal alleen eet, kook dan meerder porsies en stop wat in de vriezer of koelkast. Meer tegelijk koken is altijd goedkoper dan een klein beetje.

Studie:
  • Koop niet luk raak alle boeken van je lijst maar kijk eerst of je ze wel echt nodig hebt, als het maar om 1 hoofdstuk gaat kun je misschien beter kopiėren. Je kunt ook boeken lenen bij de bieb of van elkaar
  • En hou je vriezer schoon. Scheelt niet alleen in de hygiėne maar ook in het stroomverbruik
      dinsdag 24 juli 2007 @ 23:38:16 #6
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51802725
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:34 schreef Edwinuss het volgende:
    Misschien een domme vraag, maar is groente en fruit op de markt goedkoper dan in de supermarkt? Ik kom dus nooit op de markt..
    Wel iets goedkoper in ieder geval maar vooral veel beter van kwaliteit en meer keus, je kunt het veel langer bewaren. Maar je moet ook een beetje weten bij welke kraampjes moet zijn, er zijn bijvoorbeeld ook biologische groete kramen met dure zielige fruitjes ed. Je kunt het best altijd even een rondje lopen en prijzen (en kwaliteit) vergelijken
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_51802770
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:38 schreef maok het volgende:

[..]

Wel iets goedkoper in ieder geval maar vooral veel beter van kwaliteit en meer keus, je kunt het veel langer bewaren. Maar je moet ook een beetje weten bij welke kraampjes moet zijn, er zijn bijvoorbeeld ook biologische groete kramen met dure zielige fruitjes ed. Je kunt het best altijd even een rondje lopen en prijzen (en kwaliteit) vergelijken
    Ik zal Vrijdag eens kijken op de markt, ik eet een tijdje al geen fruit meer omdat het toch vrij prijzig is. En ik merk het wel, ik ben echt heel erg snel moe en voel dat ik minder energie heb.
    pi_51802785
    boeken ed via marktplaats/ebay kopen

verzekeren, een huisgenoot benomen tot zorgpartner, dan krijgen jullie beiden een korting dacht ik (had k ergens gelezen)

bijbaantje nemen

lening van IBgroep afsluiten, deze is echt wel voordelig en geeft je gewoon meer financiele ruimte. zeker al je je bedenkt dat wat je aan beurs krijgt + bijbaantje echt niets is vergeleken met wanneer je later aan de slag kan.

koopjesjacht bij familie, bijv voor dingen als stoelen, banken, koelkastje, tv enz.

een beetje letten op je bierdrinkgedrag, bij sommigen loopt het als snel naar 20 euro per soosavond/stapavond.

hoe meer mensen, hoe goedkoper over het algemeen, dus koken, sporten, uitgaan (filmavond of ergens samenkomen wat drinken voordat je op stap gaat)

bij een studentenvereniging gaan, dan leer je meer mensen kennen, oa waarmee je dingen kan gaan doen. ook zijn de dingen die vandaaruit geregeld worden vaak erg leuk + geodkoop. en soosbier is meestal goedkoper als in de normale kroegen.
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
      Donald Duck held dinsdag 24 juli 2007 @ 23:40:38 #9
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_51802797
    Hang theezakjes te drogen. Je kunt ze best nog een keer gebruiken.
    Pluk brandnetels voor zelfs gratis thee.
    Voor een gratis uitje: Let op of er versperringen zijn bij de treinen. Er wordt dan vervangend busvervoer ingezet waarop zo goed als nooit gecontroleerd wordt.
    Lift mee op de draadloze internetverbinding van je buurman
    Haal je vleeswaaraankopen bij verschillende slagers en neem een klein kind mee. Die zal elke keer een plakje worst krijgen, wat je dan afpakt. Bij de bakker hetzelfde, maar dan krijgt ie een koekje.
    In grote supermarkten kun je gratis een kopje koffie of thee drinken. Vaak nog met tafel met kranten erbij.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 24 juli 2007 @ 23:41:55 #10
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51802840
    Ow en op de markt laten ze aan het eind van de dag vaak de dingen achter die over zijn en de volgende dag niet meer verkocht kunnen worden. Vooral als het een beetje warm weer is. Je kunt dan zo gratis een bosje wortels of een meloen mee nemen.
    pi_51802846
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
    Hang theezakjes te drogen. Je kunt ze best nog een keer gebruiken.
    Pluk brandnetels voor zelfs gratis thee.
    Voor een gratis uitje: Let op of er versperringen zijn bij de treinen. Er wordt dan vervangend busvervoer ingezet waarop zo goed als nooit gecontroleerd wordt.
    Lift mee op de draadloze internetverbinding van je buurman
    Haal je vleeswaaraankopen bij verschillende slagers en neem een klein kind mee. Die zal elke keer een plakje worst krijgen, wat je dan afpakt. Bij de bakker hetzelfde, maar dan krijgt ie een koekje.
    In grote supermarkten kun je gratis een kopje koffie of thee drinken. Vaak nog met tafel met kranten erbij.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 23:43:44 #12
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51802901
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Die theezakjes is anders best een beetje waar. Genoeg mensen die een theezakje voor maar 1 kopje gebruiken terwijl je er een hele pot van kan zetten.
    pi_51802931
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef maok het volgende:

[..]

Die theezakjes is anders best een beetje waar. Genoeg mensen die een theezakje voor maar 1 kopje gebruiken terwijl je er een hele pot van kan zetten.
    Ik drink niet echt veel thee, ik drink heel erg veel water de laatste tijd, gewoon omdat ik het lekker vind!
    pi_51803423
    als jij je uitgaven post kunnen wij zeggen hoe je kan besparen
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_51803461
    ik doe zelf 50 euro in de week aan eten.
    Mijn huur is 325 p/m all in.
    verzekering is 130 in de maand..
    pi_51805859
    Als student zijnde hoef je geen extra AVP (aansprakelijkheidsverzekering) af te sluiten, omdat uitwonende studerende meerderjarige kinderen nog meeverzekerd zijn via de verzekering van je ouders. Scheelt te weer een paar centen.

Oja, en als je stopt / klaar bent met studeren niet vergeten zelf snel een verzekering af te sluiten
    you and I ain't done Zeke!
    pi_51805967
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 01:53 schreef Johnns het volgende:
    Als student zijnde hoef je geen extra AVP (aansprakelijkheidsverzekering) af te sluiten, omdat uitwonende studerende meerderjarige kinderen nog meeverzekerd zijn via de verzekering van je ouders. Scheelt te weer een paar centen.

Oja, en als je stopt / klaar bent met studeren niet vergeten zelf snel een verzekering af te sluiten
    Jezus..
    Dat wist ik niet..
    pi_51806017
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 02:01 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Jezus..
    Dat wist ik niet..
    vaak staat er iets als dit:
    quote:
    1. Verzekerden in gezinsverband
    a. de verzekeringnemer;
    b. zijn/ haar echtgeno(o)t(e) of geregistreerde partner;
    c. de met hem/ haar in gezinsverband samenwonende personen; alsmede
    d. hun minderjarige kinderen;
    e. hun meerderjarige, ongehuwde kinderen, die bij hen inwonen of voor
    studie uitwonend
    zijn;

f. hun (groot-, schoon)-ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten, die
    bij hen inwonen;
    g. hun logés, voorzover hun aansprakelijkheid niet wordt gedekt door
    een andere verzekering;
    h. hun huispersoneel, voorzover hun aansprakelijkheid verband houdt
    met werkzaamheden ten behoeve van een verzekerde.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_51806033
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 02:05 schreef Johnns het volgende:

[..]

vaak staat er iets als dit:
    [..]
    Toppie!
    Ik zal morgen even met mijn ouders bellen, dat scheelt echt heel erg veel geld. En heel erg veel zorgen.
    pi_51807567
    ik heb volgens mij geen AVP verzekering....

wel een WA en inboedel....
    ohja, en k ben 21, volgens mij kan je dan niet meer meeliften op de verzekering van je ouders....
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
      woensdag 25 juli 2007 @ 07:37:03 #21
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51807575
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef maok het volgende:
  • Vaak kun je bij n universitair sportcentrum voor heel erg weinig geld fitnessen en allerlei cursussen volgen
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      woensdag 25 juli 2007 @ 07:46:31 #22
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51807609
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:16 schreef Billy_Mack het volgende:
    Beste mensen,

Dit topic is bedoeld voor studenten die elkaar tips kunnen geven om geld te besparen. Dit kan op elk gebied zijn: werk, verzekeringen, eten, boodschappen, etc etc...

TS begint: veel studentenzorgverzekeringen zijn slechts normale verzekeringen met een % korting. Er is een polis die ik kon vinden die echt (dus qua vergoedingen) is toegespitst op studenten: studentenpolis.nl (niet als spam bedoeld!)

Iemand andere, nuttige, tips?
    maximaal bijlenen bij IBG...that's all folks

Al die paupers die hier beweren dat je moet leven als godvergeten zwerver en je reet moet afvegen met recycle-papier hebben het helemaal mis. Schroom niet om die staatskas te spekken en lekker luxe te leven; je studeert toch niet voor niets? Later komt het geld in het laatje en betaal je in no-time je schuld af.
    Heb momenteel een schuld van ongeveer 25.000e
    Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
    No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
      woensdag 25 juli 2007 @ 08:11:39 #23
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_51807742
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 07:46 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

Al die paupers die hier beweren dat je moet leven als godvergeten zwerver en je reet moet afvegen met recycle-papier hebben het helemaal mis. Schroom niet om die staatskas te spekken en lekker luxe te leven; je studeert toch niet voor niets? Later komt het geld in het laatje en betaal je in no-time je schuld af.
    dat no time gaat je denk ik wel tegenvallen Hoeveel denk je af te lossen per maand? 200 euro per maand? dan ben je alsnog 10 jaar bezig met aflossen..... ik zeg niet dat je als pauper moet leven, maar gewoon een alternatieve inkomsten bron zoeken
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      woensdag 25 juli 2007 @ 08:20:00 #24
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51807786
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 08:11 schreef ETA het volgende:

[..]

dat no time gaat je denk ik wel tegenvallen Hoeveel denk je af te lossen per maand? 200 euro per maand? dan ben je alsnog 10 jaar bezig met aflossen..... ik zeg niet dat je als pauper moet leven, maar gewoon een alternatieve inkomsten bron zoeken
    pecunia non olet
    No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
    pi_51807817
    quote:
    Bij een schuld van 25.000 of hoger moet je (op een gegeven moment) rond de 180 euro per maand betalen (minimum). Ben blij dat ik niet zo'n hoge schuld heb... heb net een huis gekocht en kan iedere euro prima gebruiken

Hoor het wel vaker, mensen met zo'n hoge schuld.

Verder ben ik het eens met ETA hierboven, inkomstenbron ernaast zoeken. Dan is het prima te doen zonder dingen te hoeven laten.. en zo beperk je je schuld nog wat
    Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
      woensdag 25 juli 2007 @ 09:26:59 #26
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51808559
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 08:26 schreef 3rdStrike het volgende:

[..]

Bij een schuld van 25.000 of hoger moet je (op een gegeven moment) rond de 180 euro per maand betalen (minimum). Ben blij dat ik niet zo'n hoge schuld heb... heb net een huis gekocht en kan iedere euro prima gebruiken

Hoor het wel vaker, mensen met zo'n hoge schuld.

Verder ben ik het eens met ETA hierboven, inkomstenbron ernaast zoeken. Dan is het prima te doen zonder dingen te hoeven laten.. en zo beperk je je schuld nog wat
    180e is niks
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:17:24 #27
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_51809630
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 09:26 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

180e is niks
    Stelt idd. niet zoveel voor als je het er door brast; lijkt echter iets meer als je het terug moet betalen.
    Een flinke studieschuld is vaak helemaal geen probleem. Als je er maar iets nuttigs mee doet en het er niet met je jaarclub op Aruba doorheen brast. Een redelijke baan na je studie, of een pa met poen is natuurlijk ook wel handig.

on-topic:
    Denk een beetje na over wat je haalt bij de super. Iedere dag weer naar de Appie kost erg bveel tijd en geld. Planning en eten met vrienden is gemakkelijk, gezellig en goedkoop.
    Haal weinig voer bij de Chinees/Domino's. Duur en vet.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_51809682
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 09:26 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

180e is niks
    Niks?
    Ik doe er een maand m'n boodschappen van.
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:32:22 #29
    152789 karr-1
    One man can make a difference
    pi_51810009
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niks?
    Ik heb ook geleend bij het IBG, maar ik ben toch echt heel blij dat ik er vanaf ben. In het begin betaalde ik iets van 50 euro per maand af, maar dat heb ik later zelf verhoogd naar 150 euro, om er sneller vanaf te zijn. Op een gegeven moment heb ik het restant in 1 keer afbetaald met wat spaargeld dat ik nog had. Nu betaal ik dus al een aantal maanden geen 150 euro aan aflossing meer en ik kan het echt wel merken in mijn budget hoor. Het lijkt misschien niets, maar als je jarenlang 150 euro per maand betaald wordt het toch aardig wat bij elkaar.
    Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
    "Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:32:49 #30
    152789 karr-1
    pi_51810021
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niks?
    Daar kan ik inderdaad een maand van leven met 2 personen en een kat. Noem het maar niks.
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:43:50 #31
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51810327
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Daar kan ik inderdaad een maand van leven met 2 personen en een kat. Noem het maar niks.
    WTF!?

Met 2 personen + huisdier een maand leven van 180e? Rot toch een eind op zeg
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:47:12 #32
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_51810420
    Bij mij zit alleen een AH dichtbij, niet echt goed voor het budget.
    [KNE]-Mod
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:50:25 #33
    152789 karr-1
    pi_51810526
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:43 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

WTF!?

Waar zullen we om wedden? Ik leef al jaren zo, dus ik kan het je garanderen dat het waar is. Gewoon goed opletten waar je je centen aan uitgeeft, niet elk weekend in de kroeg hangen en je boodschappen ook eens ergens anders halen dan de Appie.

En ja, ik kan nog steeds regelmatig naar de bios of een concert of zo, mijn hele leven is niet meteen stilgezet.
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:25 #34
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_51810657
    TVP .

Ik doe mijn boodschappen bij de AH en de Plus. Kan ook wel naar de Aldi, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden . Wat een deprimerende toestand, daar (verschilt ook per Aldi natuurlijk).
    Niet meer actief op Fok!
    pi_51810753
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 02:07 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Toppie!
    Ik zal morgen even met mijn ouders bellen, dat scheelt echt heel erg veel geld. En heel erg veel zorgen.
    Zo'n IAO (inboedel, aansprakelijkheids- en ongevallen) verzekering voor studenten kost toch maar iets van 2,50 per maand?
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:58:47 #36
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51810800
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo'n IAO (inboedel, aansprakelijkheids- en ongevallen) verzekering voor studenten kost toch maar iets van 2,50 per maand?
    Hongaarse bands Topic

pi_51810829
    klopt, als je zo'n combinatiepakket hebt kost het ook neit zoveel, ik geloof dat wij met zijn tweeėn 50 euro per jaar kwijt waren voor aansprakelijkheid, ongevallen en inboedel..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_51810843
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 00:00 schreef Edwinuss het volgende:
    ik doe zelf 50 euro in de week aan eten.
    Mijn huur is 325 p/m all in.
    verzekering is 130 in de maand..
    Dure verzekering dan
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:07:03 #39
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_51811010
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:00 schreef Slappy het volgende:

[..]

Dure verzekering dan
    Ik betaal 105.
    Lijkt me normaal? Basis + aanvullend voor tandarts. Zoiets . Weet t eigenlijk niet precies .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_51811166
    ooh rekenen julie zorg verzekering bij mee
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_51811176
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik betaal 105.
    Lijkt me normaal? Basis + aanvullend voor tandarts. Zoiets . Weet t eigenlijk niet precies .
    Klopt
    pi_51811260
    quote:

[..]

WTF!?

Alleen leefkosten? Makkelijk, doen wij hier ook wel eens.
    Dat is iets van 45 euro per week
    Meestal zitten wij rond de 50 per week met twee personen en een kat. En dan leven we best relaxed hoor!
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:17:07 #43
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_51811265
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik betaal 105.
    Ik ook maar betaal 75 euro ofzo? Wat voor duur tandartspakket heb je dan wel niet?
    Of heb je geen eigen risico?
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_51811387
    Heb je dan de zorgtoeslag misschien al meegerekend?

Edit: Ik betaal (zorgtoeslag niet meegerekend) ook iets van 105 euro zorgverzekering. Inclusief tandarts, geen eigen risico.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2007 11:23:14 ]
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:41:11 #45
    152789 karr-1
    pi_51812008
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Alleen leefkosten? Makkelijk, doen wij hier ook wel eens.
    Dat is iets van 45 euro per week
    Meestal zitten wij rond de 50 per week met twee personen en een kat. En dan leven we best relaxed hoor!
    Precies...
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:44:37 #46
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_51812092
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef Igen het volgende:
    Heb je dan de zorgtoeslag misschien al meegerekend?

Edit: Ik betaal (zorgtoeslag niet meegerekend) ook iets van 105 euro zorgverzekering. Inclusief tandarts, geen eigen risico.
    Als je gewoon volledig eigen risico neemt scheelt dat dik 30 euro per maand. Maar daar houden Nederlanders over het algemeen niet van.
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_51812281
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:44 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Als je gewoon volledig eigen risico neemt scheelt dat dik 30 euro per maand. Maar daar houden Nederlanders over het algemeen niet van.
    Nou, ik ben student hč?
    Als ike en volledig eigen risico doe, en ik krijg één keer een interessante bronchitis waar ik veel medicijnen voor moet (overkomt me zo af en toe eens) dan ben ik in één maand heel veel geld kwijt.
    Aangezien ik geen reserve spaarrekening oid heb, is dat nogal lastig.

Daarbij: tot nu toe ben ik altijd mn volledige no claim kwijtgeweest, dus eigen risico kan in mijn geval ook gewoon niet uit
    pi_51812319
    iemand nog leuke aanbiedingen voor TV en Internetaansluiting? (pakket?) in Arnhem?
    Ja doei.
    pi_51814795
    quote:

[..]

WTF!?

Qua levensmiddelen (voedsel, dierenvoer en was- en schoonmaakmiddelen) red je dat met gemak.
    Ik weet niet waar jij je boodschappen doet?

Ik haal 75% bij de Lidl / Aldi en de rest bij overige supermarkten.
    pi_51816262
    met aardappelen, lekker stuk vlees en verse groente zit je toch wel boven of rond de 5euro per dag
    oke met aardappelen kan je langer doen, en je zal ook wel rijst en macaroni eten maar toch ook wel vaker rond de 8 a 10euro uitkomen?
    dus een gemiddelde van 5euro p.d. aan avondeten lijkt me vrij rieel.
    en dan heb je nog geen fruit + toetjes boven die 5euro en dat is nog maar het avondeten.

hoe wil je dan 45euro per week uitgeven aan al je supermarkt boodschappen
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:13:39 #51
    152789 karr-1
    pi_51817142
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 13:14 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Qua levensmiddelen (voedsel, dierenvoer en was- en schoonmaakmiddelen) red je dat met gemak.
    Ik weet niet waar jij je boodschappen doet?

Ik haal 75% bij de Lidl / Aldi en de rest bij overige supermarkten.
    Hier net zo....
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:15:56 #52
    152789 karr-1
    pi_51817219
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 13:51 schreef roburt het volgende:
    met aardappelen, lekker stuk vlees en verse groente zit je toch wel boven of rond de 5euro per dag
    oke met aardappelen kan je langer doen, en je zal ook wel rijst en macaroni eten maar toch ook wel vaker rond de 8 a 10euro uitkomen?
    en dan heb je nog geen fruit + toetjes boven die 5euro en dat is nog maar het avondeten.

5 euro per dag een reele hoeveelheid? Waar ga je dan heen? Een zak aardappelen doe ik een hele week mee, groenten uit blik is stukken goedkoper en net zo lekker, vlees kun je in grote verpakkingen kopen en dan invriezen. Qua toetjes ben ik niet zo veeleisend, chocoladevla enzo ben ik tevreden mee.

Voor om en nabij de 50 euro per week zijn wij voorzien van eten, drank, toetjes, sigaretten, chips etc voldoende voor de hele week.
    pi_51817780
    ik ga naar de AH.
    dat is nog voordeliger dan slager, groenteboer etc.

1,50 euro aardappels
    3 a 4 euro vlees
    2 a 3euro groenten
    1 euro toetjes
    1 a 2 euro fruit.

voor 1 dag avondeten, 2 grote eters
    meestal ben ik 5 tot 10euro kwijt.
    ligt eraan of ik macaroni of aardappels haal en dat soort dingen.

en dan tel ik dingen die in huis liggen niet mee.
    ei, kaas, soep etc.

ik wil wel bezuinigen maar ik weet niet hoe.

[ Bericht 5% gewijzigd door roburt op 25-07-2007 14:40:07 ]
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:37:23 #54
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_51817880
    Een paar jaar geleden toen ik nog studeerde hadden we avondeten voor ongeveer 2 euro per dag per persoon. En dat was met genoeg vlees en verse groenten. Maarja dat is zo als je met meerdere mensen eet. Met z'n tweeen ben je toch duurder uit maar als je krap aan doet moet je met 50 euro prima rond kunnen komen.
    pi_51818010
    ik geef dan van maandag tot woensdag 15 euro uit, van woensdag tot vrijdag ook.
    en dan heb je nog 20 euro om wat te drinken enzo!
    pi_51818039
    en in het weekend eet je niets?
    Ja doei.
    pi_51818113
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
    Restjes
      woensdag 25 juli 2007 @ 14:45:42 #58
    152789 karr-1
    pi_51818207
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:34 schreef roburt het volgende:
    ik ga naar de AH.

1,50 euro aardappels
    3 a 4 euro vlees
    2 a 3euro groenten
    1 euro toetjes
    1 a 2 euro fruit.

voor 1 dag avondeten, 2 grote eters
    meestal ben ik 5 tot 10euro kwijt.
    ligt eraan of ik macaroni of aardappels haal en dat soort dingen.

en dan tel ik dingen die in huis liggen niet mee.
    ei, kaas, soep etc.

ik wil wel bezuinigen maar ik weet niet hoe.
    Lidl en Aldi zijn nog goedkoper en minstens net zo goed.
    pi_51818244
    Aldi is mijn held..

reminder! Eens kijken waar de aldi bij mijn nieuwe huisje zit
    Ja doei.
    pi_51818345
    1.1km puik:)
    Ja doei.
    pi_51818421
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:41 schreef motorbloempje het volgende:
    edit:
    Laat maar.
    pi_51818469
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:51 schreef niekth het volgende:

[..]

edit:
    Laat maar.
    Ja doei.
    pi_51818572
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat krijg je als je te vroeg post en het dan nog eens leest. Dan blijkt dat de inhoud van je post gelijk staat aan gigantisch dunne spetterpoep.

En dan edit je je bericht en heb je niets nieuws te melden
    pi_51818596
    Ja doei.
    pi_51818644
    Ik gaf altijd erg veel geld aan drank uit maar ik heb gemerkt dat je een hoop kunt besparen.

1) In veel studentenhuizen heb je een gezamenlijke koelkast. Het is niet slim om daar je eigen bier in te leggen maar kunt beter het bier van anderen opdrinken. Veel studenten merken het niet eens als er van tijd tot tijd wat bier weg is.
    2) Probeer altijd met een wat grotere groep te gaan stappen en maak dan nooit een potje voor het drinken. De anderen gaan dan rondjes halen en het is het slimste om dan gewoon geen rondje te halen. Na een paar biertjes merkt toch niemand meer wie er wel en wie er niet heeft gehaald. Tevens is het slim om gewoon soms met iemand mee te lopen naar de bar en dan de biertjes mee te helpen dragen. Dan denken de anderen dat je wel een rondje hebbt gegeven.
    2) Als het je toch niet lukt om er onderuit te komen, geef dan altijd een rondje net nadat iemand anders net heeft gehaald. De meesten hebben dan nog een half tot vol glas en hoeven dus niet meer. Alleen de uitslovers willen dan nog.
    3) Het werkt ook goed om gewoon even bij een ander groepje te gaan staan. Dan kun je als ze een groot rondje gaan halen gewoon een biertje van het blaadje afpakken. Als ze dan tekort komen, dan weten ze toch vaak niet wie dat gedaan heeft en halen ze waarschijnlijk gewoon nog even bij.
    pi_51818658
    Dit is niet echt een tip om geld te besparen, maar misschien wel voor de studenten die af en toe, als ze dat zelf willen, een zakcentje willen bijverdienen Ik heb sinds het afgelopen half jaar voor een onderzoeksbureau gewerkt. Was erg afwisselend, en je kan doen wat je zelf leuk vind. Ook verdient het echt heel goed

Soms verdiende ik wel 100 euro voor een uurtje werk Ben er dus echt tevreden over

ps ik werk voor RSVO en Probit

[ Bericht 38% gewijzigd door Logitik op 25-07-2007 15:02:57 ]
    pi_51818769
    goeie tips allemaal!
    pi_51818869
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:55 schreef DRA het volgende:
    Ik gaf altijd erg veel geld aan drank uit maar ik heb gemerkt dat je een hoop kunt besparen.

1) In veel studentenhuizen heb je een gezamenlijke koelkast. Het is niet slim om daar je eigen bier in te leggen maar kunt beter het bier van anderen opdrinken. Veel studenten merken het niet eens als er van tijd tot tijd wat bier weg is.
    2) Probeer altijd met een wat grotere groep te gaan stappen en maak dan nooit een potje voor het drinken. De anderen gaan dan rondjes halen en het is het slimste om dan gewoon geen rondje te halen. Na een paar biertjes merkt toch niemand meer wie er wel en wie er niet heeft gehaald. Tevens is het slim om gewoon soms met iemand mee te lopen naar de bar en dan de biertjes mee te helpen dragen. Dan denken de anderen dat je wel een rondje hebbt gegeven.
    2) Als het je toch niet lukt om er onderuit te komen, geef dan altijd een rondje net nadat iemand anders net heeft gehaald. De meesten hebben dan nog een half tot vol glas en hoeven dus niet meer. Alleen de uitslovers willen dan nog.
    3) Het werkt ook goed om gewoon even bij een ander groepje te gaan staan. Dan kun je als ze een groot rondje gaan halen gewoon een biertje van het blaadje afpakken. Als ze dan tekort komen, dan weten ze toch vaak niet wie dat gedaan heeft en halen ze waarschijnlijk gewoon nog even bij.
    Als je zo sluw door het leven moet
    pi_51819044
    quote:

Das echt ontzettend gierig! Maar wel slim!
      woensdag 25 juli 2007 @ 15:09:24 #70
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51819261
    quote:

Hier hebben we een spreekwoord voor: kinderen die niet durven te vragen, worden doodgeslagen. Vraag toch gewoon of je een biertje mag drinken, toch geen reden om achterbaks te doen. Ik weet niet in welk knoop-in-je-zakdoek huis jij zit, maar bier is heilig en studenten merken het wél als hun bier weg is. Je maakt zo in ieder geval geen vrienden.

Dit is haast nog triester dan het voorgaande advies. Ik had persoonlijk altijd een hekel aan mensen die nooit en te nimmer een rondje betaalden of altijd hun pinpas waren vergeten, zodat als hun 5je er doorheen was, ze lekker konden bietsen bij iedereen.

Ik zou extra hard drinken om een biertje te krijgen van jou.

Nu weet ik het zeker, je bent geen student...Als je bier van anderen afpakt in de kroeg moeten diegenen wel een héle goede bui hebben, willen ze niet hun glazen afbreken in jouw gezicht.
    pi_51819334
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:56 schreef Logitik het volgende:
    Dit is niet echt een tip om geld te besparen, maar misschien wel voor de studenten die af en toe, als ze dat zelf willen, een zakcentje willen bijverdienen Ik heb sinds het afgelopen half jaar voor een onderzoeksbureau gewerkt. Was erg afwisselend, en je kan doen wat je zelf leuk vind. Ook verdient het echt heel goed

Soms verdiende ik wel 100 euro voor een uurtje werk Ben er dus echt tevreden over

ps ik werk voor RSVO en Probit
    hoe ben je daar terecht gekomen?
    pi_51819438
    quote:

[lulverhaal]
    he, beh, wat ben jij een naar mannetje
    Ja doei.
      Donald Duck held woensdag 25 juli 2007 @ 15:13:39 #73
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_51819451
    Raak bevriend met iemand in een rolstoel. Je mag dan bij de schouwburg gratis als begeleider mee.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
    pi_51819932
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 15:09 schreef C21H23NO5 het volgende:

Hier hebben we een spreekwoord voor: kinderen die niet durven te vragen, worden doodgeslagen. Vraag toch gewoon of je een biertje mag drinken, toch geen reden om achterbaks te doen. Ik weet niet in welk knoop-in-je-zakdoek huis jij zit, maar bier is heilig en studenten merken het wél als hun bier weg is. Je maakt zo in ieder geval geen vrienden.
    Overdreven gedoe zeg. Ik zat in mijn studententijd met 15 anderen. Er waren altijd wel wat nieuwe studenten die hun bier in de koelkast lieten staan. Of ze het merken? Na verloop van tijd wel denk ik, maar tegen die tijd is er wel weer een nieuwe student die zijn bier laat staan. Het heeft mij ook een tijdje gekost voordat ik erachter kwam.

Probeer het en je zult merken dat je medestudenten een stuk dommer zijn dan je denkt.
    quote:
    Nu weet ik het zeker, je bent geen student...Als je bier van anderen afpakt in de kroeg moeten diegenen wel een héle goede bui hebben, willen ze niet hun glazen afbreken in jouw gezicht.
    Je moet inderdaad wel kijken bij wie je het doet. Maar bij van die nerd-achtige typjes gaat het meestal best.
    pi_51820715
    Je hebt altijd meevallers en tegenvallers, nu heb ik weer een tegenvaller.
    Zoals sommigen misschien een ander topic van mij hebben gevolgd, heb ik inmiddels een andere kamer gevonden.
    Hier heb ik vanaf zaterdag nog 100 euro huur voor betaald, maar ik heb ook voor mijn oude kamer nog de volle pond betaald.
    Nu was de afspraak dat de huisbaas van mijn oude kamer zou uitrekenen wat het kost per dag, en dan mij het bedrag terug geven, en dat is ook net 100 euro.
    Ik kan deze persoon op geen 1 manier bereiken, ze is niet op vakantie etc..
    pi_51824681
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 15:11 schreef roburt het volgende:

[..]

hoe ben je daar terecht gekomen?
    Ze zijn altijd op zoek naar nieuwe mensen Nu in de zomer is het rustig, maar na de vakantie zijn er weer genoeg opdrachten die je kan doen. Je zou ze eens kunnen bellen op 075-6319320 (RSVO) of 055-5800170 (Probit).
    pi_51824709
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 15:46 schreef Edwinuss het volgende:
    Je hebt altijd meevallers en tegenvallers, nu heb ik weer een tegenvaller.
    Zoals sommigen misschien een ander topic van mij hebben gevolgd, heb ik inmiddels een andere kamer gevonden.
    Hier heb ik vanaf zaterdag nog 100 euro huur voor betaald, maar ik heb ook voor mijn oude kamer nog de volle pond betaald.
    Nu was de afspraak dat de huisbaas van mijn oude kamer zou uitrekenen wat het kost per dag, en dan mij het bedrag terug geven, en dat is ook net 100 euro.
    Ik kan deze persoon op geen 1 manier bereiken, ze is niet op vakantie etc..
    Ik heb vorige maand juist een flinke meevaller gekregen: 1200 euro terug van de belasting dienst
    pi_51826530
    Wat zitten hier toch een stel gierige pauperige vrekken op fok

Maar goed financiėle tips:

- Ga in een studentenhuis wonen waar je gezellig met zijn allen eet(en dus ook gezamenlijk keukenspul hebt) en niet in een knorrig huis waar ieder voor zich kookt. Het is niet alleen goedkoper om met zijn allen wat te koken maar ook 10x gezelliger!
    - Als je dan in zo'n soort huis woont dan zorg je gewoon dat je bier op streeplijst hebt, dan wordt er iig geen bier van je gejat (al wordt er natuurlijk weleens wat vergeten te strepen )
    - Zorg dat je een maandelijkse toelage van je ouders krijgt
    - Wordt lid van een studentenvereniging, bier kost daar maar 80c tegen min. 2 euro in de kroeg. Niet alleen financieel voordelig ook erg gezellig
      woensdag 25 juli 2007 @ 18:39:07 #79
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_51826651
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 18:35 schreef kreischer2000 het volgende:
    ...

- Wordt lid van een studentenvereniging, bier kost daar maar 80c tegen min. 2 euro in de kroeg. Niet alleen financieel voordelig ook erg gezellig
    Lid worden van een studentenvereniging om geld te besparen
    Als je goedkoop wilt zuipen moet je aan de bessenjenever van de Dirk. Niet zo gezellie; wel goedkoop.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_51832948
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 15:23 schreef DRA het volgende:

[..]

Overdreven gedoe zeg. Ik zat in mijn studententijd met 15 anderen. Er waren altijd wel wat nieuwe studenten die hun bier in de koelkast lieten staan. Of ze het merken? Na verloop van tijd wel denk ik, maar tegen die tijd is er wel weer een nieuwe student die zijn bier laat staan. Het heeft mij ook een tijdje gekost voordat ik erachter kwam.

Probeer het en je zult merken dat je medestudenten een stuk dommer zijn dan je denkt.
    [..]

Je moet inderdaad wel kijken bij wie je het doet. Maar bij van die nerd-achtige typjes gaat het meestal best.
    Je bent gewoon een ordinaire dief. Smerige pauper
    pi_51833264
    Koop zaken die in de bonus zijn. AH heeft vaak wel wat aardige bonussen. Een paar weken geleden nog garnalensalade enzo.
    pi_51834477
    tvp
    pi_51835623
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 18:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Lid worden van een studentenvereniging om geld te besparen
    Als je goedkoop wilt zuipen moet je aan de bessenjenever van de Dirk. Niet zo gezellie; wel goedkoop.
    Geloof mij als ik de hoeveelheid drank die ik op mijn vereniging heb gedronken in een kroeg had gedronken dan was ik allang in de goot beland
    pi_51837145
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 21:57 schreef pingu_ het volgende:
    Koop zaken die in de bonus zijn. AH heeft vaak wel wat aardige bonussen. Een paar weken geleden nog garnalensalade enzo.
    AH is gewoon te duur; zelfs mét bonussen kunnen ze niet tegen Aldi / Lidl op.
    Maar ik haal er wel vaak mijn "eigen merk" pindasaus omdat die het lekkerst is
    pi_51840304
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 13:51 schreef roburt het volgende:

hoeveel kilo vlees eet jij per avond?

ik kom ongeveer rond de 1-1,5 euro uit per maaltijd. En ja dan let ik wel op aanbiedingen enzo...
    En toetjes... pak vla/yoghurt kost hoogstends 1,5 euro per liter... daar doe je 4-5 dagen mee...

in totaal heb ik denk ik... gemiddeld 15 euro per week aan boodschappen (ik ben in het weekend thuis ) Soms een keer een uitschieter naar 25-30 euro maar ook wel eens 10, als ik nog een zooi in mijn vriezer heb van voorgaande weken.

45 euro moet dus echt maaaaakkelijk lukken.
    pi_51840809
    Hmz, als hoger opgeleide verdien je het later allemaal dik terug dus ik zou iig niet al te kneiterig bezig gaan. Elke dag kreeftensoep hoeft ook niet maar wel om de zoveel tijd.
    pi_51843932
    doe voor een hele week boodschappen: bepaal je ' menu ' op maandag voor maandag tot en met vrijdag aan gezond voedsel, en haal het in een keer.

Omdat veel groente alleen in ' groot ' te koop is, kun je de ingredienten over de week verspreiden als je elke dag of elke 2 dagen gaat kopen, ben je heel snel meer kwijt, met het risico dat je meer weggooit omdat het niet goed meer is
    Ja doei.
    pi_51845710
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:55 schreef pingu_ het volgende:
    Hmz, als hoger opgeleide verdien je het later allemaal dik terug dus ik zou iig niet al te kneiterig bezig gaan. Elke dag kreeftensoep hoeft ook niet maar wel om de zoveel tijd.
    Maar hé, waar moet je die kreeftensoep (trouwens één van de weinige dingen die ik niet lekker vind) dan op DIT moment van betalen?
    Dat je het dik terugverdient (als je een baan krijgt...) wil niet zeggen dat je dat geld nu al kan uitgeven.
    pi_51847162
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 00:38 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

hoeveel kilo vlees eet jij per avond?

ik kom ongeveer rond de 1-1,5 euro uit per maaltijd. En ja dan let ik wel op aanbiedingen enzo...
    En toetjes... pak vla/yoghurt kost hoogstends 1,5 euro per liter... daar doe je 4-5 dagen mee...

in totaal heb ik denk ik... gemiddeld 15 euro per week aan boodschappen (ik ben in het weekend thuis ) Soms een keer een uitschieter naar 25-30 euro maar ook wel eens 10, als ik nog een zooi in mijn vriezer heb van voorgaande weken.

45 euro moet dus echt maaaaakkelijk lukken.
    Tering. 1-1,5 euro. Hoe doe je dat in vredesnaam? Eet je nog wel wat je lekker vind?
      donderdag 26 juli 2007 @ 10:54:44 #90
    152789 karr-1
    pi_51847568
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:40 schreef niekth het volgende:

[..]

Tering. 1-1,5 euro. Hoe doe je dat in vredesnaam? Eet je nog wel wat je lekker vind?
    Ik kan me wel vinden in dat bedrag en ik eet zeer zeker elke avond wat ik lekker vind en nog in ruime mate ook. Aardappelen, vlees en groente, af toe eens macaroni of spaghetti, soms nasi/bami etc.
    pi_51848278
    Lekker en goedkoop gehakt hebben ze vaak bij de C1000.
    Dan koop ik een kilo rundergehakt in de aanbieding, maak er 4 porties van en gooi het in de vriezer.
    Voor een gerecht van 2 personen gebruik ik namelijk vaak 250 gram gehakt. Heb je dus heel goedkoop gehakt. Aardappels moet je in iets grotere verpakkingen kopen van van een pond, dan zijn ze ook best goedkoop

En gewoon de groente van het seizoen eten.

Eigenlijk eet ik heel vaak pasta en dergelijk, maar dat is ook erg goed te maken met goedkope ingrediėnten. Vaak beter zelfs!
    pi_51852185
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 09:45 schreef freecell het volgende:

[..]

Maar hé, waar moet je die kreeftensoep (trouwens één van de weinige dingen die ik niet lekker vind) dan op DIT moment van betalen?
    Dat je het dik terugverdient (als je een baan krijgt...) wil niet zeggen dat je dat geld nu al kan uitgeven.
    Kreeftensoep is ook niet een van m'n favorieten. Iig, het beste is natuurlijk om de vaste lasten omlaag te brengen of grote uitgaven schappen. Itt mijn meeste medestudenten ga ik niet op vakantie en dat scheelt veel geld.

Met meerderen koken is ook een goede tip idd. En als je een roeier als huisgenoot hebt maakt die kerel meestal ook nog wat gezonds.
    pi_51859206
    quote:
    Op donderdag 26 juli 2007 10:40 schreef niekth het volgende:

[..]

alleen maar...

Gebruik wel de vriezer veel dus haal wel vaak aanbiedingen/goedkopere dingen

Kip eet ik wel vrij veel (lekkerrrr) gemarineerd, als burger, door de risotto.... etc
    Nasi eet ik graag... kant en klare Lasagna.. Pizza (ok eigenlijk boven budget maar boeie)... Pasta (die zakken doe je eeeeeeuwig mee ), rijst/aardappels gaan per kilo...
    Als je graag biefstuk/varkenshaas enzo eet kom je denk wel hoger uit, maar daar hou ik niet zo van
      donderdag 26 juli 2007 @ 17:09:45 #94
    181399 Swiffer
    Opgeruimd staat netjes.
    pi_51859353
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef maok het volgende:

[..]

dan kan je net zo goed rioolwater drinken.. dat is echt een vieze slappe bak hoor als je van een 1kops zakje een hele pot zet!! bah bah....
      donderdag 26 juli 2007 @ 17:25:36 #95
    63684 DakDuuf
    to do, or toedeloe
    pi_51859728
    ahm... 25.000 aan schuld? En dat heb je ook zomaar weer terug betaald?

Dude, das een gemiddeld jaarsalaris van een beginner.

25.000/200=125 maanden, of tewel ruim 10 jaar.

Nouja,
    owja, tips, aldi/lidl, kocht ik altijd mijn boodschappen.

Ow, en voor de kroegtijgers, lekker slijmen bij de barmannen/vrouwen, als je het een beetje goed aanpakt krijg je 50% van je drinken gratis.

En zorg dat je een vriezer krijgt/koopt 2de hands ofzo, flikker daar je brood en je restjes in, dus veel koken, en dan in proties in de vriezer, ideaal.
    Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
      donderdag 26 juli 2007 @ 17:27:17 #96
    181399 Swiffer
    Opgeruimd staat netjes.
    pi_51859761
    nog een tip: op marktplaats staat vaak gratis af te halen (meubels, apparaten, etc)

leen een aanhagnertje + auto van iemand, rijd in eens langs al je afgesproken adresjes en je hebt al heel wat binnen
      vrijdag 27 juli 2007 @ 14:22:15 #97
    88064 Undergod
    Houd u van toffees?
    pi_51886343
    5 euro p.d. kan ik utrecht mijn eten zelfs laten maken.
    Maar ik weet ook dat als ik zelf ga koken dat ik dan daar ook in de buurt ben/overheen ga.
    Noise is all relative to the silence preceding it
    pi_51889450
    als je niet zo van water drinken houdt, maar overdag toch iets zoets wil drinken... geen cola of sinas kopen maar ranja
      vrijdag 27 juli 2007 @ 15:50:33 #99
    181399 Swiffer
    Opgeruimd staat netjes.
    pi_51889498
    yep, 35 cent bij de aldi!
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:28:11 #100
    90563 luciferist
    proud owner of a penis
    pi_51897391
    handig topic.
      vrijdag 27 juli 2007 @ 20:58:13 #101
    76207 nerd4sale
    Het is wat
    pi_51898172
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 14:34 schreef roburt het volgende:
    ik ga naar de AH.
    Als je in een stad woont met veel allochtonen, ga dan eens kijken bij zo'n tropische/islamitische/... supermarkt of groenteboer voor verse groenten en fruit. Stukken goedkoper dan in de gewone supermarkt. Alleen niet te veel inslaan, want het is vaak ook minder lang houdbaar.
    quote:
    1,50 euro aardappels
    3 a 4 euro vlees
    2 a 3euro groenten
    1 euro toetjes
    1 a 2 euro fruit.
    400 gram aardappels p.p. = 60 cent (groot inkopen, dat wel); rijst en pasta zijn nog veel goedkoper mits in grote verpakkingen ingekocht, en goedkoop merk (39 cent voor 500g macaroni en zo);
    125 gram vlees p.p. = vanaf 50 cent p.p. afhankelijk van het vlees (aanbiedingen, invriezen);
    200 gram groenten = 40 cent (blik/pot) tot 1.50 p.p. (vers, buiten het seizoen dus duurder);
    250 ml. vla/yoghurt = 20 tot 50 cent p.p. (literpakken kopen natuurlijk);
    1 appel = 20 cent p.p. (grote zak a 2.99) - koop fruit zoveel mogelijk in het seizoen.
    Dus warme maaltijd vanaf zo'n 1,80 euro p.p., exclusief de koffie na.
      zaterdag 28 juli 2007 @ 17:34:26 #102
    56633 JimmyJames
    Unspeakable powers
    pi_51916856
    quote:

[..]

Volledig eens
    Please Move The Deer Crossing Sign
      zaterdag 28 juli 2007 @ 17:42:29 #103
    151835 SuperbDeLux
    Een ietwat hautain.
    pi_51917067
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef DropjesLover het volgende:

bij een studentenvereniging gaan, dan leer je meer mensen kennen, oa waarmee je dingen kan gaan doen. ook zijn de dingen die vandaaruit geregeld worden vaak erg leuk + geodkoop. en soosbier is meestal goedkoper als in de normale kroegen.
    Geloof me, dat goedkope bier weegt in de verste verte niet op tegen de kosten die je dan opeens gaat maken (verschilt per vereniging )
    He wept for there were no more worlds to conquer.
    pi_51992138
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 01:53 schreef Johnns het volgende:

Ik probeer dit al een tijdje te zoeken, maar ik kan dit nergens vinden. Kan iemand mij helpen?
    pi_51992262
    Ja doei.
    pi_51992313
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
    oh ja

www.goedkoopbier.nl
    Ik dacht: JEEEZUSS wat snel een reactie op mijn vraag.
    Maar nee..
    het gaat over bier..
      dinsdag 31 juli 2007 @ 16:14:31 #107
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51992321
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 16:09 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Ik probeer dit al een tijdje te zoeken, maar ik kan dit nergens vinden. Kan iemand mij helpen?
    Zou in de polis voorwaarden van je ouders verzekering moeten staan. Reisverzekering kan trouwens ook op die manier geregeld zijn, was bij mij ook zo.
    pi_51992939
    Edit: zelf even uitgevogeld.

[ Bericht 90% gewijzigd door Edwinuss op 31-07-2007 16:50:42 ]
      dinsdag 31 juli 2007 @ 16:49:39 #109
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51993336
    Als je niet voltijd staat ingeschreven bij een onderwijsinstelling krijg je uiteraard geen stufi
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
    pi_51993834
    quote:
    Op dinsdag 31 juli 2007 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
    oh ja

www.goedkoopbier.nl
    Wat een paupersite zeg. Dommelsch? Wie drinkt dat nou?

Ik koop trouwens toch nooit bier
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')