abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51802002
Beste mensen,

Dit topic is bedoeld voor studenten die elkaar tips kunnen geven om geld te besparen. Dit kan op elk gebied zijn: werk, verzekeringen, eten, boodschappen, etc etc...

TS begint: veel studentenzorgverzekeringen zijn slechts normale verzekeringen met een % korting. Er is een polis die ik kon vinden die echt (dus qua vergoedingen) is toegespitst op studenten: studentenpolis.nl (niet als spam bedoeld!)

Iemand andere, nuttige, tips?
pi_51802086
Goed Topic!
TVP!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 23:32:49 #3
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_51802543
Ik ben nu even geen student (volgend jaar weer) maar ik ben het jaren lang geweest.

Alleen maar zuinig aan doen hou je niet echt lang vol, zorg dat je leuke dingen kunt doen, handig is dan wel dat ze weinig tot niets kosten, dan hou het het een stuk langer vol:

• In plaats van sporten bij een sportschool kun je gaan hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, allemaal dingen waar je geen lidmaatschap voor betaald alleen eenmalig materiaal.
  • Of je begint een eetclubje, elke week bij iemand anders eten, eten moet je toch al, dan maak je het wat leuker, kost weinig extra.
  • In plaats van naar de bios ga je bij iemand thuis een film kijken. Er zijn genoeg mensen die nog leuke fims thuis hebben liggen.

Verzekeren:
  • Iedereen kan wel ergens bij een zorgverzekering collectief met korting. Alleen nu kun je toch niet overstappen dus heeft het niet veel nu om nu wat voorbeelden te noemen

Boodschappen:
  • Haal verse spullen op de markt, dan kun je precies zoveel kopen als je nodig hebt zonder dat je later weer overgebleven spul kan weg gooien
  • Als je meestal alleen eet, kook dan meerder porsies en stop wat in de vriezer of koelkast. Meer tegelijk koken is altijd goedkoper dan een klein beetje.

Studie:
  • Koop niet luk raak alle boeken van je lijst maar kijk eerst of je ze wel echt nodig hebt, als het maar om 1 hoofdstuk gaat kun je misschien beter kopiëren. Je kunt ook boeken lenen bij de bieb of van elkaar
  • Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_51802608
    Misschien een domme vraag, maar is groente en fruit op de markt goedkoper dan in de supermarkt? Ik kom dus nooit op de markt..
    pi_51802696
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef maok het volgende:
    Ik ben nu even geen student (volgend jaar weer) maar ik ben het jaren lang geweest.

Alleen maar zuinig aan doen hou je niet echt lang vol, zorg dat je leuke dingen kunt doen, handig is dan wel dat ze weinig tot niets kosten, dan hou het het een stuk langer vol:

• In plaats van sporten bij een sportschool kun je gaan hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, allemaal dingen waar je geen lidmaatschap voor betaald alleen eenmalig materiaal.
  • Of je begint een eetclubje, elke week bij iemand anders eten, eten moet je toch al, dan maak je het wat leuker, kost weinig extra.
  • In plaats van naar de bios ga je bij iemand thuis een film kijken. Er zijn genoeg mensen die nog leuke fims thuis hebben liggen.

Verzekeren:
  • Iedereen kan wel ergens bij een zorgverzekering collectief met korting. Alleen nu kun je toch niet overstappen dus heeft het niet veel nu om nu wat voorbeelden te noemen

Boodschappen:
  • Haal verse spullen op de markt, dan kun je precies zoveel kopen als je nodig hebt zonder dat je later weer overgebleven spul kan weg gooien
  • Als je meestal alleen eet, kook dan meerder porsies en stop wat in de vriezer of koelkast. Meer tegelijk koken is altijd goedkoper dan een klein beetje.

Studie:
  • Koop niet luk raak alle boeken van je lijst maar kijk eerst of je ze wel echt nodig hebt, als het maar om 1 hoofdstuk gaat kun je misschien beter kopiëren. Je kunt ook boeken lenen bij de bieb of van elkaar
  • En hou je vriezer schoon. Scheelt niet alleen in de hygiëne maar ook in het stroomverbruik
      dinsdag 24 juli 2007 @ 23:38:16 #6
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51802725
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:34 schreef Edwinuss het volgende:
    Misschien een domme vraag, maar is groente en fruit op de markt goedkoper dan in de supermarkt? Ik kom dus nooit op de markt..
    Wel iets goedkoper in ieder geval maar vooral veel beter van kwaliteit en meer keus, je kunt het veel langer bewaren. Maar je moet ook een beetje weten bij welke kraampjes moet zijn, er zijn bijvoorbeeld ook biologische groete kramen met dure zielige fruitjes ed. Je kunt het best altijd even een rondje lopen en prijzen (en kwaliteit) vergelijken
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_51802770
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:38 schreef maok het volgende:

[..]

Wel iets goedkoper in ieder geval maar vooral veel beter van kwaliteit en meer keus, je kunt het veel langer bewaren. Maar je moet ook een beetje weten bij welke kraampjes moet zijn, er zijn bijvoorbeeld ook biologische groete kramen met dure zielige fruitjes ed. Je kunt het best altijd even een rondje lopen en prijzen (en kwaliteit) vergelijken
    Ik zal Vrijdag eens kijken op de markt, ik eet een tijdje al geen fruit meer omdat het toch vrij prijzig is. En ik merk het wel, ik ben echt heel erg snel moe en voel dat ik minder energie heb.
    pi_51802785
    boeken ed via marktplaats/ebay kopen

verzekeren, een huisgenoot benomen tot zorgpartner, dan krijgen jullie beiden een korting dacht ik (had k ergens gelezen)

bijbaantje nemen

lening van IBgroep afsluiten, deze is echt wel voordelig en geeft je gewoon meer financiele ruimte. zeker al je je bedenkt dat wat je aan beurs krijgt + bijbaantje echt niets is vergeleken met wanneer je later aan de slag kan.

koopjesjacht bij familie, bijv voor dingen als stoelen, banken, koelkastje, tv enz.

een beetje letten op je bierdrinkgedrag, bij sommigen loopt het als snel naar 20 euro per soosavond/stapavond.

hoe meer mensen, hoe goedkoper over het algemeen, dus koken, sporten, uitgaan (filmavond of ergens samenkomen wat drinken voordat je op stap gaat)

bij een studentenvereniging gaan, dan leer je meer mensen kennen, oa waarmee je dingen kan gaan doen. ook zijn de dingen die vandaaruit geregeld worden vaak erg leuk + geodkoop. en soosbier is meestal goedkoper als in de normale kroegen.
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
      Donald Duck held dinsdag 24 juli 2007 @ 23:40:38 #9
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_51802797
    Hang theezakjes te drogen. Je kunt ze best nog een keer gebruiken.
    Pluk brandnetels voor zelfs gratis thee.
    Voor een gratis uitje: Let op of er versperringen zijn bij de treinen. Er wordt dan vervangend busvervoer ingezet waarop zo goed als nooit gecontroleerd wordt.
    Lift mee op de draadloze internetverbinding van je buurman
    Haal je vleeswaaraankopen bij verschillende slagers en neem een klein kind mee. Die zal elke keer een plakje worst krijgen, wat je dan afpakt. Bij de bakker hetzelfde, maar dan krijgt ie een koekje.
    In grote supermarkten kun je gratis een kopje koffie of thee drinken. Vaak nog met tafel met kranten erbij.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      dinsdag 24 juli 2007 @ 23:41:55 #10
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51802840
    Ow en op de markt laten ze aan het eind van de dag vaak de dingen achter die over zijn en de volgende dag niet meer verkocht kunnen worden. Vooral als het een beetje warm weer is. Je kunt dan zo gratis een bosje wortels of een meloen mee nemen.
    pi_51802846
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
    Hang theezakjes te drogen. Je kunt ze best nog een keer gebruiken.
    Pluk brandnetels voor zelfs gratis thee.
    Voor een gratis uitje: Let op of er versperringen zijn bij de treinen. Er wordt dan vervangend busvervoer ingezet waarop zo goed als nooit gecontroleerd wordt.
    Lift mee op de draadloze internetverbinding van je buurman
    Haal je vleeswaaraankopen bij verschillende slagers en neem een klein kind mee. Die zal elke keer een plakje worst krijgen, wat je dan afpakt. Bij de bakker hetzelfde, maar dan krijgt ie een koekje.
    In grote supermarkten kun je gratis een kopje koffie of thee drinken. Vaak nog met tafel met kranten erbij.
      dinsdag 24 juli 2007 @ 23:43:44 #12
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_51802901
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:42 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Die theezakjes is anders best een beetje waar. Genoeg mensen die een theezakje voor maar 1 kopje gebruiken terwijl je er een hele pot van kan zetten.
    pi_51802931
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef maok het volgende:

[..]

Die theezakjes is anders best een beetje waar. Genoeg mensen die een theezakje voor maar 1 kopje gebruiken terwijl je er een hele pot van kan zetten.
    Ik drink niet echt veel thee, ik drink heel erg veel water de laatste tijd, gewoon omdat ik het lekker vind!
    pi_51803423
    als jij je uitgaven post kunnen wij zeggen hoe je kan besparen
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    pi_51803461
    ik doe zelf 50 euro in de week aan eten.
    Mijn huur is 325 p/m all in.
    verzekering is 130 in de maand..
    pi_51805859
    Als student zijnde hoef je geen extra AVP (aansprakelijkheidsverzekering) af te sluiten, omdat uitwonende studerende meerderjarige kinderen nog meeverzekerd zijn via de verzekering van je ouders. Scheelt te weer een paar centen.

Oja, en als je stopt / klaar bent met studeren niet vergeten zelf snel een verzekering af te sluiten
    you and I ain't done Zeke!
    pi_51805967
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 01:53 schreef Johnns het volgende:
    Als student zijnde hoef je geen extra AVP (aansprakelijkheidsverzekering) af te sluiten, omdat uitwonende studerende meerderjarige kinderen nog meeverzekerd zijn via de verzekering van je ouders. Scheelt te weer een paar centen.

Oja, en als je stopt / klaar bent met studeren niet vergeten zelf snel een verzekering af te sluiten
    Jezus..
    Dat wist ik niet..
    pi_51806017
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 02:01 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Jezus..
    Dat wist ik niet..
    vaak staat er iets als dit:
    quote:
    1. Verzekerden in gezinsverband
    a. de verzekeringnemer;
    b. zijn/ haar echtgeno(o)t(e) of geregistreerde partner;
    c. de met hem/ haar in gezinsverband samenwonende personen; alsmede
    d. hun minderjarige kinderen;
    e. hun meerderjarige, ongehuwde kinderen, die bij hen inwonen of voor
    studie uitwonend
    zijn;

f. hun (groot-, schoon)-ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten, die
    bij hen inwonen;
    g. hun logés, voorzover hun aansprakelijkheid niet wordt gedekt door
    een andere verzekering;
    h. hun huispersoneel, voorzover hun aansprakelijkheid verband houdt
    met werkzaamheden ten behoeve van een verzekerde.
    you and I ain't done Zeke!
    pi_51806033
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 02:05 schreef Johnns het volgende:

[..]

vaak staat er iets als dit:
    [..]
    Toppie!
    Ik zal morgen even met mijn ouders bellen, dat scheelt echt heel erg veel geld. En heel erg veel zorgen.
    pi_51807567
    ik heb volgens mij geen AVP verzekering....

wel een WA en inboedel....
    ohja, en k ben 21, volgens mij kan je dan niet meer meeliften op de verzekering van je ouders....
    The fact that Faith moves mountains is wonderful
    but whose mountains does it move and for what reason is more important....
      woensdag 25 juli 2007 @ 07:37:03 #21
    109065 sungaMsunitraM
    Fancybox is not a function
    pi_51807575
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef maok het volgende:
  • Vaak kun je bij n universitair sportcentrum voor heel erg weinig geld fitnessen en allerlei cursussen volgen
    Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
    :9~
      woensdag 25 juli 2007 @ 07:46:31 #22
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51807609
    quote:
    Op dinsdag 24 juli 2007 23:16 schreef Billy_Mack het volgende:
    Beste mensen,

Dit topic is bedoeld voor studenten die elkaar tips kunnen geven om geld te besparen. Dit kan op elk gebied zijn: werk, verzekeringen, eten, boodschappen, etc etc...

TS begint: veel studentenzorgverzekeringen zijn slechts normale verzekeringen met een % korting. Er is een polis die ik kon vinden die echt (dus qua vergoedingen) is toegespitst op studenten: studentenpolis.nl (niet als spam bedoeld!)

Iemand andere, nuttige, tips?
    maximaal bijlenen bij IBG...that's all folks

Al die paupers die hier beweren dat je moet leven als godvergeten zwerver en je reet moet afvegen met recycle-papier hebben het helemaal mis. Schroom niet om die staatskas te spekken en lekker luxe te leven; je studeert toch niet voor niets? Later komt het geld in het laatje en betaal je in no-time je schuld af.
    Heb momenteel een schuld van ongeveer 25.000e
    Would Sir care for a starter of some garlic bread perhaps?
    No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
      woensdag 25 juli 2007 @ 08:11:39 #23
    104963 ETA
    European Travel Author
    pi_51807742
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 07:46 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

maximaal bijlenen bij IBG...that's all folks

Al die paupers die hier beweren dat je moet leven als godvergeten zwerver en je reet moet afvegen met recycle-papier hebben het helemaal mis. Schroom niet om die staatskas te spekken en lekker luxe te leven; je studeert toch niet voor niets? Later komt het geld in het laatje en betaal je in no-time je schuld af.
    dat no time gaat je denk ik wel tegenvallen Hoeveel denk je af te lossen per maand? 200 euro per maand? dan ben je alsnog 10 jaar bezig met aflossen..... ik zeg niet dat je als pauper moet leven, maar gewoon een alternatieve inkomsten bron zoeken
    Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
    Mijn reisfotos!
      woensdag 25 juli 2007 @ 08:20:00 #24
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51807786
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 08:11 schreef ETA het volgende:

[..]

dat no time gaat je denk ik wel tegenvallen Hoeveel denk je af te lossen per maand? 200 euro per maand? dan ben je alsnog 10 jaar bezig met aflossen..... ik zeg niet dat je als pauper moet leven, maar gewoon een alternatieve inkomsten bron zoeken
    pecunia non olet
    No, thank you. I will proceed directly to the intravenous injection of hard drugs, please.
    pi_51807817
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 07:46 schreef C21H23NO5 het volgende:
    Bij een schuld van 25.000 of hoger moet je (op een gegeven moment) rond de 180 euro per maand betalen (minimum). Ben blij dat ik niet zo'n hoge schuld heb... heb net een huis gekocht en kan iedere euro prima gebruiken

Hoor het wel vaker, mensen met zo'n hoge schuld.

Verder ben ik het eens met ETA hierboven, inkomstenbron ernaast zoeken. Dan is het prima te doen zonder dingen te hoeven laten.. en zo beperk je je schuld nog wat
    Scared of my own shadow it's a battle living paranoid..
      woensdag 25 juli 2007 @ 09:26:59 #26
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51808559
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 08:26 schreef 3rdStrike het volgende:

[..]

Bij een schuld van 25.000 of hoger moet je (op een gegeven moment) rond de 180 euro per maand betalen (minimum). Ben blij dat ik niet zo'n hoge schuld heb... heb net een huis gekocht en kan iedere euro prima gebruiken

Hoor het wel vaker, mensen met zo'n hoge schuld.

Verder ben ik het eens met ETA hierboven, inkomstenbron ernaast zoeken. Dan is het prima te doen zonder dingen te hoeven laten.. en zo beperk je je schuld nog wat
    180e is niks
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:17:24 #27
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_51809630
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 09:26 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

180e is niks
    Stelt idd. niet zoveel voor als je het er door brast; lijkt echter iets meer als je het terug moet betalen.
    Een flinke studieschuld is vaak helemaal geen probleem. Als je er maar iets nuttigs mee doet en het er niet met je jaarclub op Aruba doorheen brast. Een redelijke baan na je studie, of een pa met poen is natuurlijk ook wel handig.

on-topic:
    Denk een beetje na over wat je haalt bij de super. Iedere dag weer naar de Appie kost erg bveel tijd en geld. Planning en eten met vrienden is gemakkelijk, gezellig en goedkoop.
    Haal weinig voer bij de Chinees/Domino's. Duur en vet.
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
    pi_51809682
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 09:26 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

180e is niks
    Niks?
    Ik doe er een maand m'n boodschappen van.
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:32:22 #29
    152789 karr-1
    One man can make a difference
    pi_51810009
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niks?
    Ik heb ook geleend bij het IBG, maar ik ben toch echt heel blij dat ik er vanaf ben. In het begin betaalde ik iets van 50 euro per maand af, maar dat heb ik later zelf verhoogd naar 150 euro, om er sneller vanaf te zijn. Op een gegeven moment heb ik het restant in 1 keer afbetaald met wat spaargeld dat ik nog had. Nu betaal ik dus al een aantal maanden geen 150 euro aan aflossing meer en ik kan het echt wel merken in mijn budget hoor. Het lijkt misschien niets, maar als je jarenlang 150 euro per maand betaald wordt het toch aardig wat bij elkaar.
    Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
    "Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:32:49 #30
    152789 karr-1
    pi_51810021
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niks?
    Daar kan ik inderdaad een maand van leven met 2 personen en een kat. Noem het maar niks.
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:43:50 #31
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51810327
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Daar kan ik inderdaad een maand van leven met 2 personen en een kat. Noem het maar niks.
    WTF!?

Met 2 personen + huisdier een maand leven van 180e? Rot toch een eind op zeg
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:47:12 #32
    3936 ThE_ED
    engu twiekur
    pi_51810420
    Bij mij zit alleen een AH dichtbij, niet echt goed voor het budget.
    [KNE]-Mod
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:50:25 #33
    152789 karr-1
    pi_51810526
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:43 schreef C21H23NO5 het volgende:

[..]

WTF!?

Waar zullen we om wedden? Ik leef al jaren zo, dus ik kan het je garanderen dat het waar is. Gewoon goed opletten waar je je centen aan uitgeeft, niet elk weekend in de kroeg hangen en je boodschappen ook eens ergens anders halen dan de Appie.

En ja, ik kan nog steeds regelmatig naar de bios of een concert of zo, mijn hele leven is niet meteen stilgezet.
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:54:25 #34
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_51810657
    TVP .

Ik doe mijn boodschappen bij de AH en de Plus. Kan ook wel naar de Aldi, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden . Wat een deprimerende toestand, daar (verschilt ook per Aldi natuurlijk).
    Niet meer actief op Fok!
    pi_51810753
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 02:07 schreef Edwinuss het volgende:

[..]

Toppie!
    Ik zal morgen even met mijn ouders bellen, dat scheelt echt heel erg veel geld. En heel erg veel zorgen.
    Zo'n IAO (inboedel, aansprakelijkheids- en ongevallen) verzekering voor studenten kost toch maar iets van 2,50 per maand?
      woensdag 25 juli 2007 @ 10:58:47 #36
    171896 C21H23NO5
    diacetylmorfine
    pi_51810800
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 10:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo'n IAO (inboedel, aansprakelijkheids- en ongevallen) verzekering voor studenten kost toch maar iets van 2,50 per maand?
    Hongaarse bands Topic

pi_51810829
    klopt, als je zo'n combinatiepakket hebt kost het ook neit zoveel, ik geloof dat wij met zijn tweeën 50 euro per jaar kwijt waren voor aansprakelijkheid, ongevallen en inboedel..
    You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
    pi_51810843
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 00:00 schreef Edwinuss het volgende:
    ik doe zelf 50 euro in de week aan eten.
    Mijn huur is 325 p/m all in.
    verzekering is 130 in de maand..
    Dure verzekering dan
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:07:03 #39
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_51811010
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:00 schreef Slappy het volgende:

[..]

Dure verzekering dan
    Ik betaal 105.
    Lijkt me normaal? Basis + aanvullend voor tandarts. Zoiets . Weet t eigenlijk niet precies .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_51811166
    ooh rekenen julie zorg verzekering bij mee
    Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
    pi_51811176
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik betaal 105.
    Lijkt me normaal? Basis + aanvullend voor tandarts. Zoiets . Weet t eigenlijk niet precies .
    Klopt
    pi_51811260
    quote:

[..]

WTF!?

Alleen leefkosten? Makkelijk, doen wij hier ook wel eens.
    Dat is iets van 45 euro per week
    Meestal zitten wij rond de 50 per week met twee personen en een kat. En dan leven we best relaxed hoor!
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:17:07 #43
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_51811265
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik betaal 105.
    Ik ook maar betaal 75 euro ofzo? Wat voor duur tandartspakket heb je dan wel niet?
    Of heb je geen eigen risico?
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_51811387
    Heb je dan de zorgtoeslag misschien al meegerekend?

Edit: Ik betaal (zorgtoeslag niet meegerekend) ook iets van 105 euro zorgverzekering. Inclusief tandarts, geen eigen risico.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2007 11:23:14 ]
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:41:11 #45
    152789 karr-1
    pi_51812008
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef freecell het volgende:

[..]

Alleen leefkosten? Makkelijk, doen wij hier ook wel eens.
    Dat is iets van 45 euro per week
    Meestal zitten wij rond de 50 per week met twee personen en een kat. En dan leven we best relaxed hoor!
    Precies...
      woensdag 25 juli 2007 @ 11:44:37 #46
    12348 _Flash_
    Heeft altijd blackjack
    pi_51812092
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef Igen het volgende:
    Heb je dan de zorgtoeslag misschien al meegerekend?

Edit: Ik betaal (zorgtoeslag niet meegerekend) ook iets van 105 euro zorgverzekering. Inclusief tandarts, geen eigen risico.
    Als je gewoon volledig eigen risico neemt scheelt dat dik 30 euro per maand. Maar daar houden Nederlanders over het algemeen niet van.
    Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
    pi_51812281
    quote:
    Op woensdag 25 juli 2007 11:44 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Als je gewoon volledig eigen risico neemt scheelt dat dik 30 euro per maand. Maar daar houden Nederlanders over het algemeen niet van.
    Nou, ik ben student hè?
    Als ike en volledig eigen risico doe, en ik krijg één keer een interessante bronchitis waar ik veel medicijnen voor moet (overkomt me zo af en toe eens) dan ben ik in één maand heel veel geld kwijt.
    Aangezien ik geen reserve spaarrekening oid heb, is dat nogal lastig.

Daarbij: tot nu toe ben ik altijd mn volledige no claim kwijtgeweest, dus eigen risico kan in mijn geval ook gewoon niet uit
    pi_51812319
    iemand nog leuke aanbiedingen voor TV en Internetaansluiting? (pakket?) in Arnhem?
    Ja doei.
    pi_51814795
    quote:

[..]

WTF!?

Qua levensmiddelen (voedsel, dierenvoer en was- en schoonmaakmiddelen) red je dat met gemak.
    Ik weet niet waar jij je boodschappen doet?

Ik haal 75% bij de Lidl / Aldi en de rest bij overige supermarkten.
    pi_51816262
    met aardappelen, lekker stuk vlees en verse groente zit je toch wel boven of rond de 5euro per dag
    oke met aardappelen kan je langer doen, en je zal ook wel rijst en macaroni eten maar toch ook wel vaker rond de 8 a 10euro uitkomen?
    dus een gemiddelde van 5euro p.d. aan avondeten lijkt me vrij rieel.
    en dan heb je nog geen fruit + toetjes boven die 5euro en dat is nog maar het avondeten.

hoe wil je dan 45euro per week uitgeven aan al je supermarkt boodschappen
    "The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')