En hou je vriezer schoon. Scheelt niet alleen in de hygiëne maar ook in het stroomverbruikquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef maok het volgende:
Ik ben nu even geen student (volgend jaar weer) maar ik ben het jaren lang geweest.
Alleen maar zuinig aan doen hou je niet echt lang vol, zorg dat je leuke dingen kunt doen, handig is dan wel dat ze weinig tot niets kosten, dan hou het het een stuk langer vol:In plaats van sporten bij een sportschool kun je gaan hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, allemaal dingen waar je geen lidmaatschap voor betaald alleen eenmalig materiaal. Of je begint een eetclubje, elke week bij iemand anders eten, eten moet je toch al, dan maak je het wat leuker, kost weinig extra. In plaats van naar de bios ga je bij iemand thuis een film kijken. Er zijn genoeg mensen die nog leuke fims thuis hebben liggen.
Verzekeren:Iedereen kan wel ergens bij een zorgverzekering collectief met korting. Alleen nu kun je toch niet overstappen dus heeft het niet veel nu om nu wat voorbeelden te noemen
Boodschappen:Haal verse spullen op de markt, dan kun je precies zoveel kopen als je nodig hebt zonder dat je later weer overgebleven spul kan weg gooien Als je meestal alleen eet, kook dan meerder porsies en stop wat in de vriezer of koelkast. Meer tegelijk koken is altijd goedkoper dan een klein beetje.
Studie:Koop niet luk raak alle boeken van je lijst maar kijk eerst of je ze wel echt nodig hebt, als het maar om 1 hoofdstuk gaat kun je misschien beter kopiëren. Je kunt ook boeken lenen bij de bieb of van elkaar
Wel iets goedkoper in ieder geval maar vooral veel beter van kwaliteit en meer keus, je kunt het veel langer bewaren. Maar je moet ook een beetje weten bij welke kraampjes moet zijn, er zijn bijvoorbeeld ook biologische groete kramen met dure zielige fruitjes ed. Je kunt het best altijd even een rondje lopen en prijzen (en kwaliteit) vergelijkenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:34 schreef Edwinuss het volgende:
Misschien een domme vraag, maar is groente en fruit op de markt goedkoper dan in de supermarkt? Ik kom dus nooit op de markt..
Ik zal Vrijdag eens kijken op de markt, ik eet een tijdje al geen fruit meer omdat het toch vrij prijzig is. En ik merk het wel, ik ben echt heel erg snel moe en voel dat ik minder energie heb.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:38 schreef maok het volgende:
[..]
Wel iets goedkoper in ieder geval maar vooral veel beter van kwaliteit en meer keus, je kunt het veel langer bewaren. Maar je moet ook een beetje weten bij welke kraampjes moet zijn, er zijn bijvoorbeeld ook biologische groete kramen met dure zielige fruitjes ed. Je kunt het best altijd even een rondje lopen en prijzen (en kwaliteit) vergelijken
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:40 schreef __Saviour__ het volgende:
Hang theezakjes te drogen. Je kunt ze best nog een keer gebruiken.
Pluk brandnetels voor zelfs gratis thee.
Voor een gratis uitje: Let op of er versperringen zijn bij de treinen. Er wordt dan vervangend busvervoer ingezet waarop zo goed als nooit gecontroleerd wordt.
Lift mee op de draadloze internetverbinding van je buurman
Haal je vleeswaaraankopen bij verschillende slagers en neem een klein kind mee. Die zal elke keer een plakje worst krijgen, wat je dan afpakt. Bij de bakker hetzelfde, maar dan krijgt ie een koekje.
In grote supermarkten kun je gratis een kopje koffie of thee drinken. Vaak nog met tafel met kranten erbij.
Die theezakjes is anders best een beetje waar. Genoeg mensen die een theezakje voor maar 1 kopje gebruiken terwijl je er een hele pot van kan zetten.quote:
Ik drink niet echt veel thee, ik drink heel erg veel water de laatste tijd, gewoon omdat ik het lekker vind!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:43 schreef maok het volgende:
[..]
Die theezakjes is anders best een beetje waar. Genoeg mensen die een theezakje voor maar 1 kopje gebruiken terwijl je er een hele pot van kan zetten.
Jezus..quote:Op woensdag 25 juli 2007 01:53 schreef Johnns het volgende:
Als student zijnde hoef je geen extra AVP (aansprakelijkheidsverzekering) af te sluiten, omdat uitwonende studerende meerderjarige kinderen nog meeverzekerd zijn via de verzekering van je ouders. Scheelt te weer een paar centen.
Oja, en als je stopt / klaar bent met studeren niet vergeten zelf snel een verzekering af te sluiten
vaak staat er iets als dit:quote:
quote:1. Verzekerden in gezinsverband
a. de verzekeringnemer;
b. zijn/ haar echtgeno(o)t(e) of geregistreerde partner;
c. de met hem/ haar in gezinsverband samenwonende personen; alsmede
d. hun minderjarige kinderen;
e. hun meerderjarige, ongehuwde kinderen, die bij hen inwonen of voor
studie uitwonend zijn;
f. hun (groot-, schoon)-ouders, ongehuwde bloed- en aanverwanten, die
bij hen inwonen;
g. hun logés, voorzover hun aansprakelijkheid niet wordt gedekt door
een andere verzekering;
h. hun huispersoneel, voorzover hun aansprakelijkheid verband houdt
met werkzaamheden ten behoeve van een verzekerde.
Toppie!quote:
Vaak kun je bij n universitair sportcentrum voor heel erg weinig geld fitnessen en allerlei cursussen volgenquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:32 schreef maok het volgende:In plaats van sporten bij een sportschool kun je gaan hardlopen, wandelen, skaten, fietsen, allemaal dingen waar je geen lidmaatschap voor betaald alleen eenmalig materiaal.
maximaal bijlenen bij IBG...that's all folksquote:Op dinsdag 24 juli 2007 23:16 schreef Billy_Mack het volgende:
Beste mensen,
Dit topic is bedoeld voor studenten die elkaar tips kunnen geven om geld te besparen. Dit kan op elk gebied zijn: werk, verzekeringen, eten, boodschappen, etc etc...
TS begint: veel studentenzorgverzekeringen zijn slechts normale verzekeringen met een % korting. Er is een polis die ik kon vinden die echt (dus qua vergoedingen) is toegespitst op studenten: studentenpolis.nl (niet als spam bedoeld!)
Iemand andere, nuttige, tips?![]()
dat no time gaat je denk ik wel tegenvallenquote:Op woensdag 25 juli 2007 07:46 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
maximaal bijlenen bij IBG...that's all folks![]()
Al die paupers die hier beweren dat je moet leven als godvergeten zwerver en je reet moet afvegen met recycle-papier hebben het helemaal mis. Schroom niet om die staatskas te spekken en lekker luxe te leven; je studeert toch niet voor niets? Later komt het geld in het laatje en betaal je in no-time je schuld af.
Heb momenteel een schuld van ongeveer 25.000e![]()
pecunia non oletquote:Op woensdag 25 juli 2007 08:11 schreef ETA het volgende:
[..]
dat no time gaat je denk ik wel tegenvallenHoeveel denk je af te lossen per maand? 200 euro per maand? dan ben je alsnog 10 jaar bezig met aflossen..... ik zeg niet dat je als pauper moet leven, maar gewoon een alternatieve inkomsten bron zoeken
Bij een schuld van 25.000 of hoger moet je (op een gegeven moment) rond de 180 euro per maand betalen (minimum). Ben blij dat ik niet zo'n hoge schuld heb... heb net een huis gekocht en kan iedere euro prima gebruikenquote:Op woensdag 25 juli 2007 07:46 schreef C21H23NO5 het volgende:
Heb momenteel een schuld van ongeveer 25.000e![]()
180e is niksquote:Op woensdag 25 juli 2007 08:26 schreef 3rdStrike het volgende:
[..]
Bij een schuld van 25.000 of hoger moet je (op een gegeven moment) rond de 180 euro per maand betalen (minimum). Ben blij dat ik niet zo'n hoge schuld heb... heb net een huis gekocht en kan iedere euro prima gebruiken
Hoor het wel vaker, mensen met zo'n hoge schuld.
Verder ben ik het eens met ETA hierboven, inkomstenbron ernaast zoeken. Dan is het prima te doen zonder dingen te hoeven laten.. en zo beperk je je schuld nog wat
Stelt idd. niet zoveel voor als je het er door brast; lijkt echter iets meer als je het terug moet betalen.quote:
Ik heb ook geleend bij het IBG, maar ik ben toch echt heel blij dat ik er vanaf ben. In het begin betaalde ik iets van 50 euro per maand af, maar dat heb ik later zelf verhoogd naar 150 euro, om er sneller vanaf te zijn. Op een gegeven moment heb ik het restant in 1 keer afbetaald met wat spaargeld dat ik nog had. Nu betaal ik dus al een aantal maanden geen 150 euro aan aflossing meer en ik kan het echt wel merken in mijn budget hoor. Het lijkt misschien niets, maar als je jarenlang 150 euro per maand betaald wordt het toch aardig wat bij elkaar.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niks?
Ik doe er een maand m'n boodschappen van.
Daar kan ik inderdaad een maand van leven met 2 personen en een kat. Noem het maar niks.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Niks?
Ik doe er een maand m'n boodschappen van.
WTF!?quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar kan ik inderdaad een maand van leven met 2 personen en een kat. Noem het maar niks.
Waar zullen we om wedden? Ik leef al jaren zo, dus ik kan het je garanderen dat het waar is. Gewoon goed opletten waar je je centen aan uitgeeft, niet elk weekend in de kroeg hangen en je boodschappen ook eens ergens anders halen dan de Appie.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:43 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
WTF!?![]()
Met 2 personen + huisdier een maand leven van 180e? Rot toch een eind op zeg![]()
Zo'n IAO (inboedel, aansprakelijkheids- en ongevallen) verzekering voor studenten kost toch maar iets van 2,50 per maand?quote:Op woensdag 25 juli 2007 02:07 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Toppie!
Ik zal morgen even met mijn ouders bellen, dat scheelt echt heel erg veel geld. En heel erg veel zorgen.
Hongaarse bands Topicquote:Op woensdag 25 juli 2007 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo'n IAO (inboedel, aansprakelijkheids- en ongevallen) verzekering voor studenten kost toch maar iets van 2,50 per maand?
Dure verzekering danquote:Op woensdag 25 juli 2007 00:00 schreef Edwinuss het volgende:
ik doe zelf 50 euro in de week aan eten.
Mijn huur is 325 p/m all in.
verzekering is 130 in de maand..
Ik betaal 105.quote:
Kloptquote:Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik betaal 105.
Lijkt me normaal? Basis + aanvullend voor tandarts. Zoiets. Weet t eigenlijk niet precies
.
Alleen leefkosten? Makkelijk, doen wij hier ook wel eens.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:43 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
WTF!?![]()
Met 2 personen + huisdier een maand leven van 180e? Rot toch een eind op zeg![]()
Ik ook maar betaal 75 euro ofzo? Wat voor duur tandartspakket heb je dan wel niet?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik betaal 105.
Lijkt me normaal? Basis + aanvullend voor tandarts. Zoiets. Weet t eigenlijk niet precies
.
Precies...quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:16 schreef freecell het volgende:
[..]
Alleen leefkosten? Makkelijk, doen wij hier ook wel eens.
Dat is iets van 45 euro per week![]()
Meestal zitten wij rond de 50 per week met twee personen en een kat. En dan leven we best relaxed hoor!
Als je gewoon volledig eigen risico neemt scheelt dat dik 30 euro per maand. Maar daar houden Nederlanders over het algemeen niet van.quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:21 schreef Igen het volgende:
Heb je dan de zorgtoeslag misschien al meegerekend?
Edit: Ik betaal (zorgtoeslag niet meegerekend) ook iets van 105 euro zorgverzekering. Inclusief tandarts, geen eigen risico.
Nou, ik ben student hè?quote:Op woensdag 25 juli 2007 11:44 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Als je gewoon volledig eigen risico neemt scheelt dat dik 30 euro per maand. Maar daar houden Nederlanders over het algemeen niet van.![]()
Qua levensmiddelen (voedsel, dierenvoer en was- en schoonmaakmiddelen) red je dat met gemak.quote:Op woensdag 25 juli 2007 10:43 schreef C21H23NO5 het volgende:
[..]
WTF!?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |