http://www.theregister.co.uk/2007/07/21/nasa_haughton_crater/quote:Creeping slowly over the permafrost locked within the arid and isolated polar desert of the Haughton Crater, two robots survey the world around them.
From a low resolution video feed at the NASA Ames Research Center in Silicon Valley, it's hard to distinguish the landscape surrounding the robots from the surface of Mars, or even the moon. If it weren't for three scientists in casual attire sitting front and center, it would be a dead ringer for a snapshot from a Martian probe.
For 10 years, scientists have utilized the polar desert within the ancient impact crater at Deveon Island, Canada as an analog to extraterrestrial worlds. Today, a group of scientists have gathered to discuss the experiments that are now taking place.
Their new mission: to prepare to fake another moon landing.
We kunnen er inderdaad niet op vertrouwen dat vreemde mogendheden perfect werk leveren naar onze maatstaven. Het huidige systeem met nationaliteiten is op dat gebied te beperkt omdat er te weinig registratie is van onze kant.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Het legalistische bezwaar is sluitend. Bij een poging de regels aan te passen zodat alsnog mensen met dubbele nationaliteit op basis daarvan anders behandeld kunnen worden, stuit op regeltechnische bezwaren.
Zolang je probeert die dubbele nationaliteit in een nationaal legalistisch systeem te vangen (dus; als basis gebruiken in een wet), kom je in een cirkel terecht zonder uitgang.
Je moet, om dit op te lossen, iets schrappen. Of je verandert het systeem van nationaal staatsburgerschap, of je neemt het niet op in een wettelijke regel. Dat is het wel uitvoerbaar binnen een nationaal legalistisch systeem. Maar de meest logische uitwerking die daaruit volgt hebben we al.
Eigen cutuur behouden kan prima samengaan met integreren. Niet met assimileren maar goed dat is ook geen realistisch streven.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:21 schreef Gabry het volgende:
Volgens mij gaat uitzetten en integreren net zo min hand in hand als het behouden van hun eigen cultuur en integreren.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Hoewel proces van uitzetten ons minder tot last is dan cultuur behouden.
In Nederland hebben verschillende groepen immigranten verschillende stelsels van normen en waarden. Daar beroepen ze zich ook op. In Nederland wordt daar rekening mee gehouden en met name Marokkanen worden in zekere mate beoordeeld op basis van hun eigen normen. De Nederlandse overheid bied ruimte voor verschillende culturen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Eigen cutuur behouden kan prima samengaan met integreren. Niet met assimileren maar goed dat is ook geen realistisch streven.
Vanuit het oogpunt van Nederlanders is het makkelijker om mensen te dwingen zich aan te passen dan dat mensen zich constant moeten irriteren. Maar dat is mijn mening.quote:
Als je naar Nederland kijkt is de vorming van een zuil toch juist een teken van integratie?quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:43 schreef Gabry het volgende:
[..]
In Nederland hebben verschillende groepen immigranten verschillende stelsels van normen en waarden. Daar beroepen ze zich ook op. In Nederland wordt daar rekening mee gehouden en met name Marokkanen worden in zekere mate beoordeeld op basis van hun eigen normen. De Nederlandse overheid bied ruimte voor verschillende culturen.
De Marokkaanse gemeenschap daardoor een beetje aan het verzuilen. Ook omdat hun religie zich leent voor verzuiling. Daarnaast als er rekening met verschillen tussen groepen wordt gehouden ontstaat er langzaam een vorm van rechtspluralisme. Ongelijkheid als bijproduct van een multiculturele samenleving. Ik zie de meerwaarde van nog een verzuilde samenleving in Nederland niet in.
Blijft een erg vage uitdrukking van je. Kan hier niet veel mee.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:50 schreef Gabry het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van Nederlanders is het makkelijker om mensen te dwingen zich aan te passen dan dat mensen zich constant moeten irriteren. Maar dat is mijn mening.
Met verzuiling zullen ze in Nederland hun weg kunnen vinden. Integratie, of waarschijnlijk assimilatie, is dat ze samengaan en opgaan met andere Nederlanders. Als er genoegen wordt genomen met een nieuwe verzuilde gemeenschap dan leg je de lat wel erg laag voor allochtonen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je naar Nederland kijkt is de vorming van een zuil toch juist een teken van integratie?
En ik heb inderdaad niet zo'n moeite met verschillende culturen zolang men zich maar aan onze wetten houdt en daar wordt echt niet aan getornd, behalve als je Wilders z'n zin gaat geven inderdaad.
Jij ziet de autochtone gemeenschap in Nederland als een homogeen geheel? Ik deel dat niet echt, Nederland is nog altijd behoorlijk verzuild en wat dat betreft past een extra zuil er nog wel bij.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:04 schreef Gabry het volgende:
[..]
Met verzuiling zullen ze in Nederland hun weg kunnen vinden. Integratie, of waarschijnlijk assimilatie, is dat ze samengaan en opgaan met andere Nederlanders. Als er genoegen wordt genomen met een nieuwe verzuilde gemeenschap dan leg je de lat wel erg laag voor allochtonen.
Ik denk dat verzuiling ook een reden is waarom sommige groepen de Nederlandse normen in mindere mate erkennen dan wijzelf. Daarom bestempel ik het als ongewenst.
quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:33 schreef Gabry het volgende:
Jij bent mijn favoriete boomknuffelaar. Ik denk niet dat ik jou ooit kan overtuigen.![]()
De Nederlandse verzuiling is natuurlijk geen inwisselbaar gegeven. Binnen de zuil leerde je door de groepscultuur om assertiviteit in bepaalde instanties te laten varen en om te laten leven. Ik betwijfel of een Islamitische zuil die filosofie zal naleven in plaats van het wij-zij denken te katalyseren.quote:Op woensdag 25 juli 2007 15:54 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je naar Nederland kijkt is de vorming van een zuil toch juist een teken van integratie?
En ik heb inderdaad niet zo'n moeite met verschillende culturen zolang men zich maar aan onze wetten houdt en daar wordt echt niet aan getornd, behalve als je Wilders z'n zin gaat geven inderdaad.
Dat zijn theoretische begrippen, maar dat maakt ze niet minder belangrijk.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:37 schreef du_ke het volgende:
[..]Ik waardeer pogingen wel hoor
.
Maar als het blijft hangen op vage begrippen als cultuur en normen en waarden dan houdt het op inderdaad
leestipquote:Moderne ouder willen vooral graag op een ontspannen wijze over leuke kinderen beschikken. Ze blijken vaak niet opgewassen tegen een realiteit waarin alles helemaal niet zo soepel gaat en hun kinderen helemaal niet zo leuk zijn. Pedagogische weifelachtigheid en gemakzuchtige verwennerij hebben een generatie van onuitstaanbare prinsen en prinsesjes gebaard. Mirjam Schottelndreier veegt de vloer aan met de eigentijdse opvoedingsverdwazing en pleit ervoor dat ouders het heft weer in eigen hand nemen.
Dat is ook niet ver. Zo te zien moet ze nog veel oefenen.quote:
Sharapova is al een tijdje op weg naar de uitgangquote:
ach, jij bent ook geen twintig meerquote:Op woensdag 25 juli 2007 18:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Sharapova is al een tijdje op weg naar de uitgang.
Maar mannen worden knapper naarmate ze ouder worden.quote:
mannn zijn als wijn, vrouwen als bloemenquote:Op woensdag 25 juli 2007 18:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar mannen worden knapper naarmate ze ouder worden.
Als ze knap waren om mee te beginnen soms wel jaquote:Op woensdag 25 juli 2007 18:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar mannen worden knapper naarmate ze ouder worden.
Zei je dat vannacht ook tegen je vriend.quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:58 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Als ze knap waren om mee te beginnen soms wel ja
Alleen dan?quote:Op woensdag 25 juli 2007 18:58 schreef Elseetje het volgende:
Als ze knap waren om mee te beginnen soms wel ja
Mannen gaan op Sean Connery lijken. Vrouwen ook.quote:
Nee, mijn vriend heeft geen onzekerheden over z'n uiterlijkquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:00 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Zei je dat vannacht ook tegen je vriend.
Omdat jij altijd zegt dat 'ie zijn ogen dicht moet houden voor de spiegel.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:05 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, mijn vriend heeft geen onzekerheden over z'n uiterlijk
Ja, dat zal het zijnquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Omdat jij altijd zegt dat 'ie zijn ogen dicht moet houden voor de spiegel.
Nee, hoorquote:
Nee, nog steeds niet. Waarom denk je dat toch steedsquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:19 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik alweer hier?
Zal ik je even uit de droom helpen ook een hoop vouwen zijn geen fotomodelquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:20 schreef Elseetje het volgende:
Is niet erg hoor, niet iedereen wordt mooi geborenVooral mannen niet
Je hoeft mij niet uit de droom te helpen hoorquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zal ik je even uit de droom helpen ook een hoop vouwen zijn geen fotomodel![]()
Ik zou het best willen weten waarom ik hier ben.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, nog steeds niet. Waarom denk je dat toch steeds
Je bent er een beetje laat mee, maar ik denk dat je dat het beste aan je ouders kan vragenquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou het best willen weten waarom ik hier ben.
Hier in SC?quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:31 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je bent er een beetje laat mee, maar ik denk dat je dat het beste aan je ouders kan vragen
Fotomodellen zijn nu juist vaak níet mooi geborenquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit de droom te helpen hoorFotomodellen zijn dun bezaaid, gelukkig
Dat kwam je op een vermelding te staanquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:22 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je hoeft mij niet uit de droom te helpen hoorFotomodellen zijn dun bezaaid, gelukkig
quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat kwam je op een vermelding te staan.
Vandaar ook gelukkigquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Fotomodellen zijn nu juist vaak níet mooi geboren. En ik vind er weinig aan
.
Waanzinnig origineel zijn ze zelden. Ik vond deze wel grappig.quote:Op woensdag 25 juli 2007 19:48 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oh ja... BoeiendNiet waanzinnig origineel
Ik tollereer de jouwequote:Op woensdag 25 juli 2007 19:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nog niet eens een melding van mij erin
Napalm = koningquote:Op woensdag 25 juli 2007 19:52 schreef sigme het volgende:
Napalm had eens een echt originele. Een stuk glas dat ergens sneakum lag, of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |