Hopelijk komt morgen mijn computer binnen en kan ik me uitlevenquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:28 schreef Monidique het volgende:
Is er nog iets spannends gebeurd?
En dat vind ik weer zwakke legalistische argumenten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
Het is een juridisch probleem omdat er teveel regelgeving omtrent is. Allerlei soorten regelgeving op het gebied van privacy/persoonsgegevens bijvoorbeeld. Laat staan al die tig andere rechtsgebieden die erbij betrokken worden.
Nee, Nederland kan niet bepalen dat iemand Marokkaan is. Die toewijzing kan Nederland niet doen. De Nederlandse rechter kan niet verklaren dat een Nederlander Marokkaan is (als de persoon dat ontkent).quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:34 schreef Gabry het volgende:
[..]
Wij kunnen andere staten geen burgers toewijzen, maar dat hoeft ook niet bij Marokkanen.
Het Poldermodel is allang verlaten, zo'n 7 jaar terug inmiddels.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Da's een ideaal, geen feit, zeker niet in een land met polderen.
Nog een keer. Stel: we nemen een wet aan dat mensen met dubbele nationaliteit geen politicus mogen worden.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:38 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat is geen legalistisch probleem, want er staat naar mijn weten niet in verdrag Z dat zo'n database niet mag bestaan.![]()
Da's ook weer zo'n semantische kwestie, nu je met een kabinet zit dat overleg in de SER belangrijker vindt dan debat in de kamer. Het valt allemaal onder "belangenbehartiging boven principes, ideeen en argumentatie".quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:40 schreef Mutant01 het volgende:
Het Poldermodel is allang verlaten, zo'n 7 jaar terug inmiddels.
Nou zeg, je hebt de definitie van polderen dan wel heel erg uitgerekt.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Da's ook weer zo'n semantische kwestie, nu je met een kabinet zit dat overleg in de SER belangrijker vindt dan debat in de kamer. Het valt allemaal onder "belangenbehartiging boven principes, ideeen en argumentatie".
Welke relevantie heeft deze vraag?quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:42 schreef sigme het volgende:
Nog een keer. Stel: we nemen een wet aan dat mensen met dubbele nationaliteit geen politicus mogen worden.
Vervolgens belt de NoordKoreaanse ambassadeur om te melden dat JPB zojuist heugelijk is bijgeschreven in de lijst NoordKoreaanse staatsburgers.
Zeer veel, als je hem goed leest. Het zegt iets over de rechtsmacht. Maargoed, ik ga ff wat anders doen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Welke relevantie heeft deze vraag?
Sigme probeert je uit te leggen dat het staatsburgerschap van een ander land niet in een Nederlandse wet is te vatten aangezien Nederland geen invloed heeft of controle kan uitvoeren op dat staatburgerschap.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik zie de verbinding niet met de zwakte van legalistische argumenten.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
Zeer veel, als je hem goed leest. Het zegt iets over de rechtsmacht. Maargoed, ik ga ff wat anders doen.
pff nee heb ik een keer in de krant gelezen (gok ingezonden brief in de metro ofzo). En in die zelfde periode op de radio, Casa Luna meen ik, ook een geval met een een man (voorzien van duidelijk Haags accent) uit een familie die hier al 3 generaties woont waarvan de opa belg was die er ook maar niet vanaf kwam ondanks 2 of 3 generaties mannen die in dienst waren geweest.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:30 schreef sigme het volgende:
Du_ke, heb jij dat artikel nog ergens? Van die Engelsman die de gemeente maar niet aan het verstand kreeg dat ie geen dubbele nationaliteit had?
Nou, leuk, maar daar heb ik het niet over.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:47 schreef gelly het volgende:
Sigme probeert je uit te leggen dat het staatsburgerschap van een ander land niet in een Nederlandse wet is te vatten aangezien Nederland geen invloed heeft of controle kan uitvoeren op dat staatburgerschap.
En het gebeurt dan ook.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:47 schreef Gabry het volgende:
In de grondwet staat alleen dat uitlevering slechts kan geschieden krachtens verdrag. Niet dat je Nederlandse staatsburgers niet kan uitleveren.
Inderdaad. Voor misdaden gepleegd in dat land.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:47 schreef Gabry het volgende:
In de grondwet staat alleen dat uitlevering slechts kan geschieden krachtens verdrag. Niet dat je Nederlandse staatsburgers niet kan uitleveren.
Dat je om het fenomeen 'dubbele nationaliteit' in wetgeving op te nemen, je het hele systeem van nationaliteiten op de helling moet zetten. Je hebt er ófquote:Op woensdag 25 juli 2007 13:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nee. De voorwaarden kan de wetgever zelf bepalen.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Inderdaad. Voor misdaden gepleegd in dat land.
Uiteraard, maar primaire voorwaarde is dat het delict in het land is gepleegd of de verdachte in verband staat met een delict dat in het land is gepleegd. Als je hier een inbraak pleegt wordt je niet uitgeleverd aan welk land dan ook, ongeacht of je 1 of 100 paspoorten hebt naast het Nederlandse.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:52 schreef Gabry het volgende:
[..]
Nee. De voorwaarden kan de wetgever zelf bepalen.
Inderdaad, die Amsterdammer is destijds uitgeleverd omdat hij XTC aan Amerikanen in Amsterdam verkocht zou hebben.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:52 schreef Gabry het volgende:
Nee. De voorwaarden kan de wetgever zelf bepalen.
Het legalistische bezwaar is sluitend. Bij een poging de regels aan te passen zodat alsnog mensen met dubbele nationaliteit op basis daarvan anders behandeld kunnen worden, stuit op regeltechnische bezwaren.quote:Op woensdag 25 juli 2007 13:48 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Nou, leuk, maar daar heb ik het niet over.
http://www.bbc.co.uk/radi(...)ument_20070723.shtmlquote:The coup was aimed at toppling President Franklin D Roosevelt with the help of half-a-million war veterans. The plotters, who were alleged to involve some of the most famous families in America, (owners of Heinz, Birds Eye, Goodtea, Maxwell Hse & George Bush’s Grandfather, Prescott) believed that their country should adopt the policies of Hitler and Mussolini to beat the great depression.
Mike Thomson investigates why so little is known about this biggest ever peacetime threat to American democracy.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |