Quick 'n brite is niet zuur. Het is juist erg mild en op alle vlakken te gebruiken. Mijn keukenkastje is ineens een stuk leger nu ik zo'n pot heb waar ik ook nog eens veel langer mee doe. En het is niet giftigquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
voor m'n gevoel is het niet vettig (hangt er ook nog niet heel lang), maar zijn het misschien de producten die ik gebruik. was vanavond begonnen met een nieuw product van Cif, maar denk dat ik de fles gewoon wegmik...
quick-n-brite en dat polacid is dat niet te zuur/bijtend voor het oppervlak?
misschien had ik beter voor aluminium kunnen kiezen
Nee polacid is niet bijtend. Wel handschoenen dragen anders krijg je wel last van je handen. Probeer anders de wonderspons van het kruidvat, 1 euro voor twee stuks. Die dingen laten je ook echt verbazen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:44 schreef Adelante het volgende:
voor m'n gevoel is het niet vettig (hangt er ook nog niet heel lang), maar zijn het misschien de producten die ik gebruik. was vanavond begonnen met een nieuw product van Cif, maar denk dat ik de fles gewoon wegmik...
quick-n-brite en dat polacid is dat niet te zuur/bijtend voor het oppervlak?
misschien had ik beter voor aluminium kunnen kiezen
KLopt is ook een prima middel.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef TheSilencer het volgende:
3M Stainless Steel Cleaner & Polish (spuitbus). Industrieel middel, verkrijgbaar via een technische groothandel... (Destil, v.d. Schoot of zo).
Wordt gebruikt in metaalbedrijven en montagebedrijven voor RVS trappen / trapleuningen / vitrines etc.
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef KonnieKipke het volgende:
Cif power cream, een wonderspons (of zo'n superdoekje) en met een droge doek na wrijven. Streeploos schoon!!
Wat hij zegt. Neit goedkoop maar veruit het beste!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:48 schreef TheSilencer het volgende:
3M Stainless Steel Cleaner & Polish (spuitbus). Industrieel middel, verkrijgbaar via een technische groothandel... (Destil, v.d. Schoot of zo).
Wordt gebruikt in metaalbedrijven en montagebedrijven voor RVS trappen / trapleuningen / vitrines etc.
Erop spuiten en dan afnemen met een multivezeldoekje. Dus even inwrijven, lichtjes afnemen in rechte banen. En gelijk drogen met een droge doek. Gewoon 1x erover met een droge theedoek en klaar is kees. Niet gaan boenen. Droogt streeploos op.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?
of ook nog in laten werken en afspoelen (nat afnemen) en nadrogen?
Door de regel is het vaak zo dat je na het schoonmaken en droogmaken toch nog de boel na moet wrijven. Dat kan met een niet pluizende handdoek of met een microvezeldoekje. Voor het goed en egaal schoonmaken gebruik ik staalfix van Muscle, maar ook dan is het zaak om goed na te wrijven. Helemaal als je iets met een zeepsopje probeert schoon te maken blijf je vlekken zien als je niet goed nawrijft.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:31 schreef Adelante het volgende:
mooi, heel mooi, zo'n nieuwe afzuigkap en dito kookeiland van rvs (roestvrij staal)
maar dan wordt het vies (vooral als ik kook)
vraag!!!
Hoe krijg je rvs fatsoenlijk schoon zonder je de vinketering te hoeven boenen???
heb al diverse producten geprobeerd en als het er eenmaal op is en ingetrokken, glimt alles keurig, maar als ik het er dan af haal en ga uitpoetsen....een doffe en vlekkerige ellende
heb je tips of ervaringen met goede producten en het gebruik er van, deel ze dan alsjeblieft
Wij gebruiken idd ook Cif power cream.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:50 schreef Adelante het volgende:
gewoon er op spuiten en afnemen en dan poetsen?
of ook nog in laten werken en afspoelen (nat afnemen) en nadrogen?
Eerst metglassex/cif/ of dreft sopje het VET verwijderen. Daarna pas met een polijstmiddelquote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:31 schreef Adelante het volgende:
mooi, heel mooi, zo'n nieuwe afzuigkap en dito kookeiland van rvs (roestvrij staal)
maar dan wordt het vies (vooral als ik kook)
vraag!!!
Hoe krijg je rvs fatsoenlijk schoon zonder je de vinketering te hoeven boenen???
heb al diverse producten geprobeerd en als het er eenmaal op is en ingetrokken, glimt alles keurig, maar als ik het er dan af haal en ga uitpoetsen....een doffe en vlekkerige ellende
heb je tips of ervaringen met goede producten en het gebruik er van, deel ze dan alsjeblieft
dit is de boosdoener:
[afbeelding]
![]()
jah bedankt, maar nu heb ik het alquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:53 schreef Frezer het volgende:
Voor de luie poetser is RVS natuurlijk gewoon kutmateriaal,.
Dan kan je beter de nepsponsjes van de Action kopen. Een pak van vijf voor een ongeveer een euro en die werken net zo goed. Bij de action zijn ze grijs en heten ze powerspons.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:47 schreef PICHT het volgende:
[..]
Nee polacid is niet bijtend. Wel handschoenen dragen anders krijg je wel last van je handen. Probeer anders de wonderspons van het kruidvat, 1 euro voor twee stuks. Die dingen laten je ook echt verbazen.
Olie, geen benzine.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dan kan je beter de nepsponsjes van de Action kopen. Een pak van vijf voor een ongeveer een euro en die werken net zo goed. Bij de action zijn ze grijs en heten ze powerspons.
Met geborsteld rvs moet je trouwens wel opletten dat je met die sponsjes met de vleug mee gaat anders kan je krassen krijgen. (Ook met het originele sponsje.)
De truc voor streeploos rvs is wat mij betreft het microvezeldoekje. Even met een sopje met een nat doekje afnemen, dan met een droge nadrogen en daarna een beetje olie op een papiertje en insmeren. Dat laatste zou ik allen bij de afzuigkap doen trouwens, op je aanrecht lijkt me dat niet handig.
Is héél schadelijk (voor je gezondheid, althans) en extreem brandbaar (vraag een brommerknutselaarquote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:28 schreef Pollewoppie het volgende:
Op mijn pa's werk gebruikte ik vaak Bremzenreiniger (oftewel remmenreiniger) om RVS en Alluminium vetvrij te maken dat werkte ook echt geweldig!! weet alleen niet in hoeverre het giftig is oid
Is dat nog altijd op de markt? Volgens mij zit er tetra of perchoorethyleen in, in beide gevallen zwaar giftig maar wel wonderbaarlijk voor ontvetten. OUwe fietsenmakers werden daardoor ook nooit echt ooud omdat ze een bak vol met die zooi in de werkplaats hadden staan te dampen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 13:28 schreef Pollewoppie het volgende:
Op mijn pa's werk gebruikte ik vaak Bremzenreiniger (oftewel remmenreiniger) om RVS en Alluminium vetvrij te maken dat werkte ook echt geweldig!! weet alleen niet in hoeverre het giftig is oid
-- hoest bloed op -- .... Maar zonder gein wist ik niet jouh...quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:16 schreef JaapB het volgende:
[..]
Is dat nog altijd op de markt? Volgens mij zit er tetra of perchoorethyleen in, in beide gevallen zwaar giftig maar wel wonderbaarlijk voor ontvetten. OUwe fietsenmakers werden daardoor ook nooit echt ooud omdat ze een bak vol met die zooi in de werkplaats hadden staan te dampen.
Wibra kennende heeft het maar een soort dus dat moet wel goed komen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:19 schreef hierissieweer het volgende:
Er schijnt een hele populatie van FOK in de wibra te winkelen voor een speciale anti-vet-schoonmaakmiddel. Alleen weet even niet moet hoe het heet...
Zonnebloemolie of babyolie werkt net zo goed en is stukken goedkoper.quote:Op zondag 1 februari 2009 13:14 schreef Hersens het volgende:
WD40 werkt als een malle!
Spuit een beetje WD40 op een stukje keukenpapier en wrijf hiermee het RVS in.
Hiermee reinig ik streeploos mijn RVS afzuigkap. Tevens zorgt de WD40 ervoor dat eventueel vuil de volgende reinigingsbeurt eenvoudig te verwijderen is.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:19 schreef hierissieweer het volgende:
Er schijnt een hele populatie van FOK in de wibra te winkelen voor een speciale anti-vet-schoonmaakmiddel. Alleen weet even niet moet hoe het heet...
Die heb ik vanmorgen even gehaald. Het werkt goed. Hoop alleen dat dat over een jaar nog zo is en dan niet blijkt dat het toch het RVS aantastquote:
Je wilt het schoon (dus eerst even ontvetten) en je wilt dat het makkelijk schoon te houden is, glanst en dat vingerafdrukken e.d. niet zo snel zichtbaar zijn en dat doe je met een beetje olie.quote:Op woensdag 25 februari 2009 01:23 schreef fokkieslim het volgende:
Hiersnapikgeenbalvan de ene gaat de rvs vetvrij maken de ander smeert er vette zooi op,wat willen jullie nou?
Je beweert dat de keuken van de mac netjes is qua rvs,ik mag nooit te dichtbij komen .quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:34 schreef klusfoobje het volgende:
Hobbel eens bij de McDonald's binnen en vraag aan zo'n manager naar dat spul dat zij gebruiken. Misschien kun je wel een fles van ze kopen.
Mijn RVS moet dus juist niet glanzen......quote:Op woensdag 25 februari 2009 11:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Je wilt het schoon (dus eerst even ontvetten) en je wilt dat het makkelijk schoon te houden is, glanst en dat vingerafdrukken e.d. niet zo snel zichtbaar zijn en dat doe je met een beetje olie.
De olie is dus puur onderhoud.
Met olie krijg je juist minder snel vlekken en is het makkelijker schoon te maken nadien omdat het vuil op de olie ligt in plaats van op het metaal. Veel makkelijker af te vegen dus.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 01:41 schreef Killer_Mom het volgende:
RVS moet schoon zijn. zonder vette plekken en poetsvegen.
afnemen met warm water en een paar druppels afwasmiddel. al die middelen die te koop zijn leveren een vetlaag op die je er nooit meer afkrijgt, BV olie, hoe komen ze erbij. zefs de duurste middelen zorgen voor een glanzende laag met vlekken.
optijd afnemen, de roosters van de afzuigkap iedere maand in de vaatwasser.
mag zijn, ik heb net een nieuwe keuken met veel RVS. olie ga ik niet proberen, zo houd ik het gewoon schoon zonder veel moeite.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 02:00 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Met olie krijg je juist minder snel vlekken en is het makkelijker schoon te maken nadien omdat het vuil op de olie ligt in plaats van op het metaal. Veel makkelijker af te vegen dus.
Ik ben een groot fan van die sponsjes maar die dingen kunnen behoorlijk krassen op rvs. Goed opletten dus en altijd met de vleug mee vegen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:41 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Vergeet alles, gebruik dit:
[ afbeelding ]
Geen chemicaliën, gewoon natmaken en poetsen maar.
Ik ben ook een grote fan, maar op dikke vetvlekken werkt het niet. Het werkte ook niet op mijn ruwe rvs.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:41 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Vergeet alles, gebruik dit:
[ afbeelding ]
Geen chemicaliën, gewoon natmaken en poetsen maar.
Ja net een week geleden weer gedaan... allemaal glim!quote:
Ja graag. Ik wacht al 2,5 jaarquote:Op donderdag 5 maart 2009 00:41 schreef Juup© het volgende:
Beetje zonnebloemolie op een doekje en poetsen maar
quote:
en gezond,lees de verpakking.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:46 schreef ibaneX het volgende:
[ afbeelding ]
Loctite super clean
Werkt mooi
mijn zoon ook een keer na een eitje te hebben gebakken. Ff met commadant poetsen (en blijven poetsen tot het weg is).quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:02 schreef Adelante het volgende:
Ik ga het eens proberen. Onze schoonmaakster mag er niet meer aankomen, want die had een schuursponsje gebruikt
quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:35 schreef jobvh69 het volgende:
Als ik jullie een tip mag geven voor het schoonmaken van RVS.
Kennen jullie het merk JEMAKO? Mijn vrouw is daar zelfstandig distributiepartner van en verkoopt veel aan huis. Tegenwoordig hebben veel mensen RVS en JEMAKO heeft daar de juiste middelen voor. Kijk eens hier voor meer informatie.
Er zijn al veel mensen zeer enthousiast over deze produkten en ze zijn ook nog eens ECO-Plus (meer milieuvriendelijk), toch niet onbelangrijk.
tis spam omdat ze het zelf verkopenquote:Op woensdag 10 maart 2010 11:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Er wordt toch juist gevraagd om producten die RVS schoonmaken. Noemt er iemand een product, is het ineens spam...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |