Ik heb alleen gezegd dat de vraag serieus gesteld gaat worden, dat is al bevestigd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:06 schreef Kansjeloos22 het volgende:
net was je nog zeker van het feit dat het niet meer doorging... waar is die overtuiging gebleven?!
Ja, waarom nietquote:
Op radio 1 en bij de Belgen heb ik zeker 6 x de opmerking voorbij horen komen dat er nu serieus over die vraag gesproken moet gaan worden en dat de tourdirectie het er over heeft. Tom van 't Hek zei letterlijk: het is maar de vraag of er morgen nog gestart wordt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:17 schreef xienix84 het volgende:
Vanavond wordt er een beslissing over genomen of de Tour morgen nog wel van start gaat. BRON?
Ik denk dat het wel gaat gebeuren omdat de directie het niet aandurft en zich niet zal houden aan wat ze tevoren hebben gezegd, namelijk dat ze zouden stoppen als er zo'n zware affaire in de tour zou komen.BRON?
Het zou goed zijn nu de daad bij het woord te voegen en volgend jaar na een reorganisatie met een schone lei te beginnen.
Voor blinde wielerfanaten zijn dit soort vragen taboe maar echte realistische wielerliefhebbers stellen dit soort vragen wel!
Ik snap je punt van discussie hoor, maar voor zover ik weet is er geen sprake van dat de tour wordt stopgezet. Nooit sprake van geweest ook.
Toen hadden ze niet vantevoren zo'n statement gemaakt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:19 schreef Falco het volgende:
Toen met Festina in 1998 en PDM in 1991 (Breukink cum suis aan de Intrapilid) ging ook gewoon de Tour door. Dit topic kan dus op slot.
Nee, nu hebben ze een statement gemaakt dat het gewoon door gaat.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:21 schreef Slaw het volgende:
[..]
Toen hadden ze niet vantevoren zo'n statement gemaakt.
Niet zo consequent dus, was wel te verwachten. De financiele belangen he.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:21 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nee, nu hebben ze een statement gemaakt dat het gewoon door gaat.
Tom van het Hek? Is dat niet die corpsbal die toevallig ook een beetje gehockeyd heeft? Wat de neuk weet hij nou van fietsen?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:20 schreef Slaw het volgende:
[..]
Op radio 1 en bij de Belgen heb ik zeker 6 x de opmerking voorbij horen komen dat er nu serieus over die vraag gesproken moet gaan worden en dat de tourdirectie het er over heeft. Tom van 't Hek zei letterlijk: het is maar de vraag of er morgen nog gestart wordt.
Wat vind jij?
Ook echt wtfquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:22 schreef Slaw het volgende:
[..]
Niet zo consequent dus, was wel te verwachten. De financiele belangen he.
Tuurlijk zeggen ze dat, maar ik denk niet dat t een optie is. Volgens mij heb ik zojuist nog gelezen dat Prudhomme het gewoon door laat gaan maar eerlijk gezegd heb ik zoveel gelezen dat ik je ook geen bron kan geven. Maar ik denk dat het niet gebeurd.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:20 schreef Slaw het volgende:
[..]
Op radio 1 en bij de Belgen heb ik zeker 6 x de opmerking voorbij horen komen dat er nu serieus over die vraag gesproken moet gaan worden en dat de tourdirectie het er over heeft. Tom van 't Hek zei letterlijk: het is maar de vraag of er morgen nog gestart wordt.
Wat vind jij?
Journalisten zeggen dat er over die vraag gesproken moet gaan worden. Jij stelt dat de Tourdirectie vanavond een besluit gaat nemen. Zit maar een piepklein verschilletje tussen natuurlijkquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:20 schreef Slaw het volgende:
[..]
Wat vind jij?
Jezus wat een gezeik.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:23 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Journalisten zeggen dat er over die vraag gesproken moet gaan worden. Jij stelt dat de Tourdirectie vanavond een besluit gaat nemen. Zit maar een piepklein verschilletje tussen natuurlijk
Wat dacht je, als mijn topics in het daarvoor bestemde forum gesloten worden (niet onterecht overigens) probeer ik het maar ergens anders?
Kom eerst eens met een fatsoenlijke bron voor je uitlatingen voordat de weer op "invoeren" knop klikt.
Omdat er nog steeds geen goede reden is gegeven waarom de Tour niet moet doorgaan.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:25 schreef Slaw het volgende:
[..]
Jezus wat een gezeik.
Waarom vind jij dat er niet over die vraag gesproken mag worden?
Over alles mag gesproken worden, maar dat is iets anders dan iets presenteren als een vaststaand feit zonder daar een betrouwbare bron voor te hebben, maar mensen die dat nog niet snappen zijn het niet echt waard om mee in discussie te gaan.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:25 schreef Slaw het volgende:
[..]
Jezus wat een gezeik.
Waarom vind jij dat er niet over die vraag gesproken mag worden?
Als belangrijke renners doping gebruiken en de directie tevoren heeft gezegd dat het een schone tour zou worden en dat er anders gestopt zou worden?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:27 schreef tomttt het volgende:
[..]
Omdat er nog steeds geen goede reden is gegeven waarom de Tour niet moet doorgaan.
Wat wordt er als een vaststaand feit gepresenteerd???quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:29 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Over alles mag gesproken worden, maar dat is iets anders dan iets presenteren als een vaststaand feit zonder daar een betrouwbare bron voor te hebben, maar mensen die dat nog niet snappen zijn het niet echt waard om mee in discussie te gaan.
Hier is wat minder censuur denk ik. Dit zijn wat journalistiekere types en niet van die verblinde fanaten die niet over dit soort dingen durven te praten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:29 schreef sjimz het volgende:
Je topics zijn al 5 keer gesloten in het TDF forum dus ga je het maar hier proberen.!!!!!
Dat zal het zijn!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:31 schreef Slaw het volgende:
[..]
Hier is wat minder censuur denk ik. Dit zijn wat journalistiekere types en niet van die verblinde fanaten die niet over dit soort dingen durven te praten.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:31 schreef Slaw het volgende:
[..]
Wat wordt er als een vaststaand feit gepresenteerd???
Dat, bijvoorbeeld.quote:Als belangrijke renners doping gebruiken en de directie tevoren heeft gezegd dat het een schone tour zou worden en dat er anders gestopt zou worden?
Waarom zou de Tour moeten stoppen als 1 iemand wordt betrapt? Wat maakt het daarnaast uit of het om een zogenaamd belangrijke renner gaat?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:29 schreef Slaw het volgende:
[..]
Als belangrijke renners doping gebruiken en de directie tevoren heeft gezegd dat het een schone tour zou worden en dat er anders gestopt zou worden?
Me dunkt.
Lees de eerste zin van eigen OP eens, lever daar eens een bron voor aan.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:31 schreef Slaw het volgende:
[..]
Wat wordt er als een vaststaand feit gepresenteerd???
Die beslissing is net genomen manquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Lees de eerste zin van eigen OP eens, lever daar eens een bron voor aan.
Geef je bron dan eens?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef Slaw het volgende:
[..]
Die beslissing is net genomen manZie het communique van de directie.
Ik heb dat in de OP al gezegd. Consequent zijn. Ik zou het doodzonde vinden, verheug me enorm op de rit van morgen, vindt het prachtig wat Rasmussen flikt, maar er zijn grenzen aan de geloofwaardigheid. De directie heeft hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:32 schreef sjimz het volgende:
Waarom zou de tour moeten stoppen?
Ehmquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:03 schreef Slaw het volgende:
Vanavond wordt er een beslissing over genomen of de Tour morgen nog wel van start gaat.
Consequent zijn? Alsof dit voor het eerst is.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:38 schreef Slaw het volgende:
[..]
Ik heb dat in de OP al gezegd. Consequent zijn. Ik zou het doodzonde vinden, verheug me enorm op de rit van morgen, vindt het prachtig wat Rasmussen flikt, maar er zijn grenzen aan de geloofwaardigheid. De directie heeft hoog spel gespeeld, gegokt en verloren.
GEEF DAN EEN BRON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:36 schreef Slaw het volgende:
[..]
Die beslissing is net genomen manZie het communique van de directie.
Bron: Teletekst pagina 864quote:"Het vroegtijdig beëindigen van de Tour
is nooit een optie geweest,omdat een
paar renners zonodig Russisch roulette
willen spelen",zo stelde Prudhomme."Dit
is weer eens een bewijs dat het huidige
systeem niet werkt.Het systeem kan niet
eens zijn belangrijkste wedstrijd tegen
doping beschermen."
TSquote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:40 schreef tomttt het volgende:
Hier heb je het:
[..]
Bron: Teletekst pagina 864
Het is nooit aan de orde geweest. TS lult uit zijn nek.
De vraag is wel gesteld dus. Hij begint er zelf over.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:40 schreef tomttt het volgende:
Hier heb je het:
[..]
Bron: Teletekst pagina 864
Het is nooit aan de orde geweest. TS lult uit zijn nek.
quote:Voor Tourbaas Christian Preudhomme is het stopzetten van de Tour de France wegens de positieve dopingcontrole van de Kazak Alexandre Vinokourov (Astana) geen optie
De Duitse publieke omroepen hebben het inderdaad verwijderd uit hun programmering, maar de commercielen hebben het stokje gewoon overgenomen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:40 schreef Olep het volgende:
Elk jaar doping. Altijd hetzelfde. Ik hoorde dat een duitse zender de Tour de France zelfs niet meer wou uitzenden. Als mensen niet normaal kunnen wielrennenen moeten ze het maar stopzetten.
Daarom begint ie erover???quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:46 schreef tomttt het volgende:
Jij geeft aan dat ze vanavond een beslissing nemen over of ze wel of niet doorgaan. De directeur van de Tour geeft aan dat het nooit een optie is geweest. Dus is er ook niet over gesproken, althans door de ASO niet.
Nou, er zijn journalisten die vragen stellen...quote:
Nee, ze melden dat in een perscommuniqué om een bult gespeculeer en 187 suggestieve vragen van apen als jou voor te zijn.quote:
Ze melden het omdat ze zich indekken omdat ze tevoren een ander verhaal hielden en wel weten dat het weinig geloofwaardig overkomt op deze manier. Nu zijn ze alle speculaties voor en denken ze dat de kritiek wel meevalt.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:49 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, ze melden dat in een perscommuniqué om een bult gespeculeer en 187 suggestieve vragen van apen als jou voor te zijn.
Oh sorry, ik heb je link naar het communiqué van de Tourdirectie waar in staat dat ze zouden stoppen in het geval van dopinggevallen even gemist.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:52 schreef Slaw het volgende:
[..]
Ze melden het omdat ze zich indekken omdat ze tevoren een ander verhaal hielden en wel weten dat het weinig geloofwaardig overkomt op deze manier. Nu zijn ze alle speculaties voor en denken ze dat de kritiek wel meevalt.
Ze dachten een schone tour te hebben maar hebben gegokt en verloren.
Bron?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb je link naar het communiqué van de Tourdirectie waar in staat dat ze zouden stoppen in het geval van dopinggevallen even gemist.
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb je link naar het communiqué van de Tourdirectie waar in staat dat ze zouden stoppen in het geval van dopinggevallen even gemist.
Dat is iets anders dan vooraf beweren dat je de tour stillegt bij een dopinggeval. Als dat medegedeeld is, zoals jij beweert, dan heb je daar natuurlijk een bron (url) van.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:58 schreef Slaw het volgende:
[..]Dat heb je niet meegekregen?
Is van tevoren steeds geroepen. Het moest en zou een schone tour worden.
Radio 1 - ik heb niet meegeschreven.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:00 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan vooraf beweren dat je de tour stillegt bij een dopinggeval. Als dat medegedeeld is, zoals jij beweert, dan heb je daar natuurlijk een bron (url) van.
Maar wanneer kom je nou met bronnen? Je hebt er nog geen 1 gegeven...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 20:58 schreef Slaw het volgende:
[..]Dat heb je niet meegekregen?
Is van tevoren steeds geroepen. Het moest en zou een schone tour worden.
Dat jij denkt iets op de radio gehoord te hebben is geen bron.quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dat jij denkt iets op de radio gehoord te hebben is geen bron.
Try again.
Kom maar terug als je het zwart op wit hebt dat iemand van de ASO het heeft gezegd.quote:
Wat is het verschil tussen radio en tekst op papier. Dombo.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kom maar terug als je het zwart op wit hebt dat iemand van de ASO het heeft gezegd.
Als een radio commentator z'n lompe mening geeft betekend dat nog niet dat dat de mening is van het ASO.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:08 schreef Slaw het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen radio en tekst op papier. Dombo.
Dat het niet zwart op wit staat, en dat wij niet kunnen controleren of dit een officieel statement van de Tourorganisatie is geweest of een idee van een zichzelf erg belangrijk vindende sportverslaggever. Zo lang ik geen 'schriftelijk' bewijs gezien heb ga ik uit van het laatste.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:08 schreef Slaw het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen radio en tekst op papier. Dombo.
Ja.quote:Moet de Tour doorgaan?
Dat dus.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:12 schreef -skippybal- het volgende:
Nergens, maar dan ook nergens is te vinden dat de ASO heeft gezegd dat ze de boel zouden stoppen bij een dopinggeval. Als het er zou zijn zou het op alle sites staan.
quote:'Nieuw dopinggeval in Tour'
Uitgegeven: 25 juli 2007 13:11
Laatst gewijzigd: 25 juli 2007 13:56
ORTHEZ - De Ronde van Frankrijk is woensdag opnieuw opgeschrikt door een dopinggeval. De Franse sportkrant L'Equipe meldt dat er in de elfde etappe een renner positief is getest op testosteron. Daarvoor is Patrik Sinkewitz eerder ook positief getest, evenals Landis vorig jaar.
De naam van de renner is nog niet bekend. De informatie van L'Equipe is afkomstig van de Internationale Wielrenunie UCI. De elfde etappe ging van Marseille naar Montpellier en werd gewonnen door Robert Hunter.
Vinokoerov
Aleksandr Vinokoerov is volgens dezelfde krant twee keer positief bevonden in de Ronde van Frankrijk. De 33-jarige Kazach verliet dinsdag de Tour wegens een positieve dopingtest na afloop van de door hem gewonnen tijdrit op zaterdag.
Maandag won de renner van Astana ook de vijftiende etappe, de tweede bergrit in de Pyreneeën. Ook toen werd hij gecontroleerd. Volgens L'Equipe is die test eveneens positief uitgevallen. Vinokoerov zou gebruik hebben gemaakt van bloeddoping.
Volgens de gezaghebbende Franse sportkrant zou de tweede test van Vinokoerov vooral bedoeld zijn het resultaat van de eerste controle te bevestigen. "Ook al zou Vinokoerov twintigste zijn geworden in de vijftiende rit, dan was hij nog gecontroleerd", aldus L'Equipe.
nu.nl
Merge alles maar naar [SHO]quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:24 schreef Frutsel het volgende:
Rasmussen uit de Tour...![]()
Eruit gezet door de RABO-bank ploeg zelf:{
Weg met de tour, weg met het subforum![]()
Onzinquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:26 schreef golfer het volgende:
Stop maar met de Tour nu.
Waarom weg met de Tour ? Werden de OS opgeheven of gestaakt toen Ben Johnson positief testte op hét koninginnenummer ?quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:24 schreef Frutsel het volgende:
Rasmussen uit de Tour...![]()
Eruit gezet door de RABO-bank ploeg zelf:{
Weg met de tour, weg met het subforum![]()
Rasmussen was geen positief gevalquote:Op woensdag 25 juli 2007 23:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom weg met de Tour ? Werden de OS opgeheven of gestaakt toen Ben Johnson positief testte op hét koninginnenummer ?
Dan ga je de Tour zelf straffen omdat ze positieve gevallen betrappen ...
De ene na de andere ploeg trekt zich terug, Cofidis komt morgen niet aan de start, en het is zeer onwaarschijnlijk dat de Rabo start. Het heeft op deze manier weinig zin om door te gaan, de Tour is nu al compleet ongeloofwaardig.quote:Op woensdag 25 juli 2007 23:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom weg met de Tour ? Werden de OS opgeheven of gestaakt toen Ben Johnson positief testte op hét koninginnenummer ?
Dan ga je de Tour zelf straffen omdat ze positieve gevallen betrappen ...
Daarom zouden prof-wielrenners 365x24x7 onder curatele moeten staan. Op 1 punt heeft de tour-directie gelijk gehad.... dit jaar wilden ze flink uitpakken met betrekking tot de controles, en daar plukken ze nu de rotte appels mee. En terecht.... wielersport != WWF. En de foute renners moeten ook maar eens beseffen dat ze op een dood spoor lopen. De glorie dagen van weleer dat alles kan en mag zijn tot het verleden gaan behoren. De TdF blijkt een sloop sport.quote:Op donderdag 26 juli 2007 03:09 schreef tomttt het volgende:
Het verhaal wat betreft de Tour en de geloofwaardigheid is gelul. Als de Tour leidt aan ongeloofwaardigheid, dan leidt de gehele wielersport aan ongeloofwaardigheid. Het komt alleen in de grote rondes aan het licht, omdat het lastig is om het de gehele Tour te verbergen. De rest is net zo vervuild. Het is makkelijker om doping te verbergen tijdens bijvoorbeeld de Amstel Gold Race, dan tijdens de Tour. Als de Tour zou moeten stoppen, dan zou je de gehele wielersport moeten stoppen... Renners gebruiken niet alleen tijdens de Tour maar het hele jaar door...
Ik ben het met je eens maar ik zou dan wel deze Tour gestopt hebben na het geval Vino en helemaal na Rasmussen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 21:08 schreef Elfletterig het volgende:
Ik roep het al tijden, vandaag het zoveelste bewijs: de wielersport heeft zichzelf kapot gemaakt. Ik word moe van de Mart Smeetsen van deze wereld die blijven rechtpraten wat krom is, die doping uitspreken als het D-woord en die doen voorkomen alsof renners onschuldig zijn en alleen een hoestdrankje hebben gehad.
Laten we nou gewoon vaststellen dat het profwielrennen in en in verziekt is. Doping is schering en inslag. Als je iemand ziet fietsen, weet je niet of het 'natuur' is, of dat je naar één van de vele oplichters kijkt.
De Tour moet doorgaan, maar de sancties tegen dopinggebruikers moeten veel zwaarder worden. Eén keer gepakt, is levenslange uitsluiting van deelname. Dat is (helaas) de enige manier om de sport te zuiveren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |