abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51848206
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:06 schreef desiredbard het volgende:
O gutteguttegut een al Gore fan.
de populatie van bijv amsterdam heeft een grotere carbonfootprint en een groter effect op het daar nog aanwezige groen dan mijn auto die door de bossen rijdt als ik in een omgeving woont waar een beetje lebensraum is.

En ben het volledig eens met het rijden door de natuur.
Afgezien dat groen heeft sowieso behoefte aan CO2, kan iemand die door de natuur rijdt dat groen veel beter waarderen en respecteren dan iemand die in een betonnen jungle woont.
Een plastic zak op het strand weggooien maakt toch niet uit, of wel soms
Meneer Gore met zijn Jaarlijks electriciteits verbruik van een klein dorp en een paar auto's die beslist niet hybride zijn, ook niet PPO want dat is niet patriotistich, maar eerder het verbruik hebben van de laatste leopard tanks, heeft beslist recht van spreken.
Of die geitewollensokjes op het laatste festival, de millieuvriendelijke verpakking die door iedereen netjes op de daarvoor bestemde plaats weggegooid werd

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:22:53 #102
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51848366
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:07 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als er een alternatief komt voor de verbrandingsmotor in auto's zou ik er graag 1 willen. (Bovendien vinden boompjes en plantjes die CO2 harstikke lekker. Die groeien daar immers keihard van en zetten het om in zuurstof. )
Helaas zijn die niet te koop of niet te betalen dus dan moet je keuzes maken. Ik heb gekozen voor een kleine zuinige auto die het milieu niet zo zwaar belast. Ik doe dan overigens wel weer heel erg zuinig met energie in huis en op mijn werk enzo

Maar het ging meer over de niet aanwezige natuur in NL, en dat heeft weinig met autorijden te maken.
Enige natuurlijke natuur in NL is de veluwe, en dat is toch wat ver als je in de randstad woont. Dan mag je alleen maar recreeeren in aangelegde parkjes en mag je kijken naar rijen aangeplantte bomen die keurig op rij staan.
Ik snap ook niet dat mensen die zo van de natuur houden in Amsterdam gaan wonen.

" Ja maar daar is me werk"

Als je je werk zo belangrijk vind moet je niet zeuren over natuur.

Mensen willen alles, zonder daarvoor moeite te doen of iets in te leveren. Ik benieuwd hoe dat soort mensen het in het buitenland doen. ("Mooi land hoor, maar de taal en de cultuur zijn zo kut.")
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51848520
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Mensen willen alles, zonder daarvoor moeite te doen of iets in te leveren. Ik benieuwd hoe dat soort mensen het in het buitenland doen. ("Mooi land hoor, maar de taal en de cultuur zijn zo kut.")
Ja dat heb je met immigranten die soort zit er ook tussen zoals we in Nederland zeker weten.
gelukkig zijn niet alle landen zo over tollerant als NL en blijvemn dit soort touristen niet al te lang.
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:32:09 #104
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51848665
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat mensen die zo van de natuur houden in Amsterdam gaan wonen.

" Ja maar daar is me werk"

Als je je werk zo belangrijk vind moet je niet zeuren over natuur.

Ik woon in Schiedam, en ja dat is vanwege mijn werk. Als ik verder weg zou gaan wonen, lekker in de natuur dan moet ik elke dag 300km aan brandstof verstoken om op mijn werk te komen, en er is amper werk te vinden in de buurt van de nederlandse natuurgebieden....

niet echt veel keuze he.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:35:07 #105
pi_51848751
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik woon in Schiedam, en ja dat is vanwege mijn werk. Als ik verder weg zou gaan wonen, lekker in de natuur dan moet ik elke dag 300km aan brandstof verstoken om op mijn werk te komen, en er is amper werk te vinden in de buurt van de nederlandse natuurgebieden....

niet echt veel keuze he.
Ik woon op de Veluwe, ben in 15 minuten op mn werk in Arnhem (ik rij dus in mn auto door de natuur)

Ben je jaloers op me?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_51848845
quote:

[..]

niet echt veel keuze he.
De keuze die je hebt is naar een land verhuizen waar ze hun huisvestingsbeleid beter geregeld hebben.
Verder is er natuurlijk OV, en 300km aan brandstof...afgezien van carpoolen een beetje auto doet 1:15 dus heb je het over maximaal 20L per dag
pi_51849052
quote:

[..]

Het intellect van de schiedammerRotterdammer
300 km aan brandstof..... we hebben het dus over een straal van maximaal 150km.... er is genoeg te vinden binnen dat oppervlak. Ligt er bij schiedam niet zo'n leuk pondje dat je in een keer de randstad uithelpt?
pi_51849116
Ik vind wel dat de meeste mensen zo negatief zijn over Nederland. Ik bedoel, ik heb wel de intentie om naar het buitenland te gaan, maar niet omdat het hier klote zou zijn of zo. Ja, er zijn hier problemen, zonder twijfel. De huizen zijn duur, er zijn veel werkweigeraars (kheb er zelf 1 in mn familie (neefje): Ik ben niet zo'n ochtendmens ), je betaalt veel belasting, het weer kan ontzettend klote zijn. Maar zijn dat nou allemaal redenen om naar het buitenland te gaan?

Ik mis een beetje het argument van veel mensen om VOOR een nieuw land te kiezen ipv TEGEN Nederland. Je zult toch echt tegen andere problemen oplopen in het buitenland. Mij trekt het avontuur erg dus als ik naar het buitenland zou gaan, zal ik met een glimlach en met plezier terug naar Nederland gaan mocht dat nodig zijn .
Klein voorbeeld: ik doe in Bangkok van mijn kamertje tot mijn werk over 40 km 2 uur. Dan vertrek ik om kwart voor 6 s'ochtends om voor 8 uur op mn werk te zijn. Dat is toch echt klotener dan in Nederland (Twente in ieder geval). Ook dat ik hier heel gay s'avonds met een watje met spul over mn gezicht moet omdat de lucht zo vies is, dat ik anders overal puisten krijg, is nou niet heel tof.
De bureaucratie in veel "nieuwe" landen is op zn minst net zo erg, zo niet erger als in Nederland. Dus doe het daar alsjeblieft niet voor. Zonder "aanmoedigingspremie" (omkoping in goed Nederlands) kom je er vaak niet zo ver. (Over landen als de VS, Australie en Canada kan ik geen zinnig woord zeggen, want ik ben er nog nooit geweest overigens)

Over het "wel de lusten, niet de lasten" van sommige mensen, wil ik zeggen: We zijn geen bomen die vast aan hun geboortegrond zitten. Zo kun je ook zeggen dat je je ouders in huis moet nemen als ze oud en bejaard zijn. Zij hebben immers ook voor jou gezorgd. Doen de meeste mensen ook niet!
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:55:28 #109
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51849328
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik woon op de Veluwe, ben in 15 minuten op mn werk in Arnhem (ik rij dus in mn auto door de natuur)

Ben je jaloers op me?
ja
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:38 schreef desiredbard het volgende:

[..]

De keuze die je hebt is naar een land verhuizen waar ze hun huisvestingsbeleid beter geregeld hebben.
Verder is er natuurlijk OV, en 300km aan brandstof...afgezien van carpoolen een beetje auto doet 1:15 dus heb je het over maximaal 20L per dag
als we het hebben over het niet willen belasten van de natuur vind ik 20 liter per dag (5280 liter per jaar) best veel. En dan heb ik het nog niet eens over de reistijd die je dan hebt.
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:46 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het intellect van de schiedammerRotterdammer
300 km aan brandstof..... we hebben het dus over een straal van maximaal 150km.... er is genoeg te vinden binnen dat oppervlak. Ligt er bij schiedam niet zo'n leuk pondje dat je in een keer de randstad uithelpt?
Alle natuur die je hier in de omgeving vind is óf weiland ( ) óf aangelegde meuk. Beide niet erg aantrekkelijk.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:00:24 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51849480
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:48 schreef dyslexie_man het volgende:

Klein voorbeeld: ik doe in Bangkok van mijn kamertje tot mijn werk over 40 km 2 uur. Dan vertrek ik om kwart voor 6 s'ochtends om voor 8 uur op mn werk te zijn. Dat is toch echt klotener dan in Nederland (Twente in
Dan ben jij nooit in de randstad geweest. Ik ben van pure ellende verhuisd naar de stad waar mijn werk ook zit. Woonde voorheen in Spijkenisse en werkte in Schiedam (dat is 20km, even ter info) daar deed ik 's ochtends anderhalf uur over en 's avonds geregeld 2 uur of langer.....
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:05:58 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51849658
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Meneer Gore met zijn Jaarlijks electriciteits verbruik van een klein dorp en een paar auto's die beslist niet hybride zijn, ook niet PPO want dat is niet patriotistich, maar eerder het verbruik hebben van de laatste leopard tanks, heeft beslist recht van spreken.
Of die geitewollensokjes op het laatste festival, de millieuvriendelijke verpakking die door iedereen netjes op de daarvoor bestemde plaats weggegooid werd

ik begin die kneuzen respons op Al Gore wel een beetje vermoeiend te vinden hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_51849677
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan ben jij nooit in de randstad geweest. Ik ben van pure ellende verhuisd naar de stad waar mijn werk ook zit. Woonde voorheen in Spijkenisse en werkte in Schiedam (dat is 20km, even ter info) daar deed ik 's ochtends anderhalf uur over en 's avonds geregeld 2 uur of langer.....
Ik ben er geweest, vond het niks en ben maar weer weggegaan Nee ik heb er nooit gewerkt, en als ik afspraken er had, vertelde ik gewoon dat ik uit Twente moest komen en daar werd de tijd dus op aangepast.
Nou ja wat ik wilde zeggen is dat het buitenland echt niet alleen maar geweldig is. Dat er net zulke problemen zijn als in Nederland, soms nog wel erger.
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_51849773
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 11:48 schreef dyslexie_man het volgende:
Ik vind wel dat de meeste mensen zo negatief zijn over Nederland. Ik bedoel, ik heb wel de intentie om naar het buitenland te gaan, maar niet omdat het hier klote zou zijn of zo. Ja, er zijn hier problemen, zonder twijfel. De huizen zijn duur, er zijn veel werkweigeraars (kheb er zelf 1 in mn familie (neefje): Ik ben niet zo'n ochtendmens ), je betaalt veel belasting, het weer kan ontzettend klote zijn. Maar zijn dat nou allemaal redenen om naar het buitenland te gaan?
Op zich niet, bij elkaar genomen mischien wel, en hoewel ik zelf destijds maar met het plan "1 jaar" vertrok, werd het me al znel duidelijk dat de kwaliteit van leven hier stukken beter is en zijn al voornoemde redenen dus grond om niet terug te komen.
quote:
Ik mis een beetje het argument van veel mensen om VOOR een nieuw land te kiezen ipv TEGEN Nederland. Je zult toch echt tegen andere problemen oplopen in het buitenland. Mij trekt het avontuur erg dus als ik naar het buitenland zou gaan, zal ik met een glimlach en met plezier terug naar Nederland gaan mocht dat nodig zijn .
Dat laatste kan ik helaas niet met je eens zijn.
Het is niet dat ik minder belasting betaal... het is de reden waarom ik minder belasting betaal.... lieden als jouw neefje worden hier niet door de overheid onderhouden waarop dat in NL gebeurt.
Ik houd dus meer van mijn geld over en kan dus omdat ik hard werk meer vruchten plukken van mijn arbeid.
quote:
Klein voorbeeld: ik doe in Bangkok van mijn kamertje tot mijn werk over 40 km 2 uur. Dan vertrek ik om kwart voor 6 s'ochtends om voor 8 uur op mn werk te zijn. Dat is toch echt klotener dan in Nederland (Twente in ieder geval).
Twente ... LOL...alleemn als je achter een trekker vol binten komt te zitten.....
De roadrage in Bankok is echter niet bestaand.... menatliteit is veel relaxcter... en ik zou zo'n brommertaxi adviseren in dat geval..... spaart je uit op je koffiegeld ook
quote:
Ook dat ik hier heel gay s'avonds met een watje met spul over mn gezicht moet omdat de lucht zo vies is, dat ik anders overal puisten krijg, is nou niet heel tof.
Special Massage helpt je ook van de hormonen af die puitsjes veroorzaken...
Goedkoper dan de Madam in Amsterdam...ietsjes duurder dan de geit van de buurman (LOL Twente Man)
quote:
De bureaucratie in veel "nieuwe" landen is op zn minst net zo erg, zo niet erger als in Nederland. Dus doe het daar alsjeblieft niet voor. Zonder "aanmoedigingspremie" (omkoping in goed Nederlands) kom je er vaak niet zo ver. (Over landen als de VS, Australie en Canada kan ik geen zinnig woord zeggen, want ik ben er nog nooit geweest overigens)
Thailand probeert te vermijden dat "rijke" westerlingen het land opkopen en de eigen bevolking niets heeft
een Eigen volk eerst beleid.
quote:
Over het "wel de lusten, niet de lasten" van sommige mensen, wil ik zeggen: We zijn geen bomen die vast aan hun geboortegrond zitten. Zo kun je ook zeggen dat je je ouders in huis moet nemen als ze oud en bejaard zijn. Zij hebben immers ook voor jou gezorgd. Doen de meeste mensen ook niet!
Met dat lusten lasten idee ben ik het wel eens hoor.
Net zoals ik het misbruik van gemeenschapsgeld vind dat erv kinderbijslag naar Marokko gaat, wil ik dus niet eens gebruik maken van dingen dier in Nederland beter waren (=hoogte van uitkeringen)

Ik kom als in het buitenland wonende Nederlander niet een s in aanmerking voor kinderbijslag, ook al heb ik wel een aantal jaren belasting betaald in NL
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:17:43 #114
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51850029
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:06 schreef dyslexie_man het volgende:

[..]

Ik ben er geweest, vond het niks en ben maar weer weggegaan Nee ik heb er nooit gewerkt, en als ik afspraken er had, vertelde ik gewoon dat ik uit Twente moest komen en daar werd de tijd dus op aangepast.
Nou ja wat ik wilde zeggen is dat het buitenland echt niet alleen maar geweldig is. Dat er net zulke problemen zijn als in Nederland, soms nog wel erger.
dat realiseer ik me ook echt wel hoor elk land heeft zo zijn eigen voors en tegens. Dat is ook de reden dat ik hier nog woon. Wil wel zeker weten dat ik erop vooruit ga
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:35:08 #115
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_51850501
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 15:56 schreef FeestNummer het volgende:
Uit de kranten van Brabant Pers vandaag:
[..]

zie de opkomst van typische VMBO-partijen als de SP en de PVV
Toen ik dit zag staan, meteen maar gestopt met lezen.
Wat een onzin.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_51850714
Ik geef de hoger opgeleiden groot gelijk. Het wordt hier steeds erger met o.a. het falende asielbeleid, de aankomende vergrijzing, slechte infrastructuur (files) etc etc.

donderdag 26 juli 2007 @ 12:54:40 #117
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51851005
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:43 schreef Devlinsect het volgende:
Ik geef de hoger opgeleiden groot gelijk. Het wordt hier steeds erger met o.a. het falende asielbeleid, de aankomende vergrijzing, slechte infrastructuur (files) etc etc.

al met al ben je dus gewoon een gore landverrader
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:58:46 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_51851118
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:54 schreef Re het volgende:

[..]

Ik denk dat je 'm hiermee wel zal overtuigen om te blijven..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_51851122
quote:

[..]

Nope, ik woon hier nog. Als ik jonger en hoogopgeleid zou zijn, was ik al vertrokken naar Canada of Australië. Maar jah, het asielbeleid daar is veel strenger dan ons europese.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:59:52 #120
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51851147
quote:

[..]

denk eerder een realist
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:14:05 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51851538
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:00 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je gaan lopen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:18:18 #122
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51851641
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:14 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ben je gaan lopen?
nee hoor. Gewoon de pech hebben over de A15, A4 en A20 te moeten en door de botlek tunnel en de beneluxtunnel en soms al op de A15 in de file staan die op de A13 staat.....
nodeloos om te zeggen dat dit ontstond sinds de invoering van de 80 stukken bij het kleinpolderplein (ja daar had ik dus last van elke dag! terwijl ik daar niet eens moest wezen.. )
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:19:44 #123
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51851678
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:58 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Nope, ik woon hier nog. Als ik jonger en hoogopgeleid zou zijn, was ik al vertrokken naar Canada of Australië. Maar jah, het asielbeleid daar is veel strenger dan ons europese.
ik denk dat er weinig hoger opgeleiden een asielbeleid als motivatie zullen gebruiken hoor
pi_51851802
quote:

[..]

landveraders in het buitenland?..... gedurende WOII zaten die toch in NL .... de helden zaten in de UK Canada en de US.
Bovendien stemt hij vermoedelijk, gelijk mij geen NSB PvdA.
pi_51851814
Straks als de vergrijsing begint. ZIet de arbeidsmarkt er denk ik heel goed uit!
pi_51852022
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:19 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk dat er weinig hoger opgeleiden een asielbeleid als motivatie zullen gebruiken hoor
Naar het buitenland om jezelf meer te kunnen ontplooiien, avontuur, meer ruimte, minder files. Ik ken ze en dat waren de voornaamste redenen. Asielbeleid wordt ook opgevoerd, echter is dit niet en ook niet mijn voornaamste reden.

Canada en Australië hebben hogere eisen om in het land te mogen werken. Natuurlijk is dit niet de voornaamste reden om daar heen te verhuizen. Het geeft wel iets aan
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:50:54 #127
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51852736
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Sorry, tè flauw.

[ Bericht 20% gewijzigd door Duvel op 26-07-2007 13:57:16 ]
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juli 2007 @ 13:51:21 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51852752
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:18 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

nee hoor. Gewoon de pech hebben over de A15, A4 en A20 te moeten en door de botlek tunnel en de beneluxtunnel en soms al op de A15 in de file staan die op de A13 staat.....
nodeloos om te zeggen dat dit ontstond sinds de invoering van de 80 stukken bij het kleinpolderplein (ja daar had ik dus last van elke dag! terwijl ik daar niet eens moest wezen.. )
Er rijdt een metro tussen Spijkenisse en Schiedam.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 26 juli 2007 @ 14:09:04 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51853405
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er rijdt een metro tussen Spijkenisse en Schiedam.
klopt. Moet ik eerst met de bus naar de metro, dan op de metro wachten, dan in schiedam weer op de bus stappen. Ben ik ook anderhalf uur onderweg
  Moderator donderdag 26 juli 2007 @ 14:17:04 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_51853699
Ik reis elke dag van zwolle naar utrecht en doe er minder dan een uur over. Toch netjes voor 90km
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_51858474
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:24 schreef Hardrebel het volgende:
Straks als de vergrijsing begint. ZIet de arbeidsmarkt er denk ik heel goed uit!
Misschien gaan ze juist weg om de vergrijzing voor te zijn. Het is niet echt een leuk vooruitzicht om straks veel geld te moeten afdragen aan de verzorgingsstaat terwijl de generatie die dan van de AOW en pensioen geniet de generatie is die het meeste geprofiteerd heeft van verzorgingsstaat. Dikke beurzen toen zij studeerden. Goedkope huizen gekocht die nu een waarde hebben die niet meer reeel is ten opzicht van de kale grond en bouwprijs. En noem alles maar op.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_51866854
Zolang er goede kansen zijn blijf iok nog wel even, maar ik zit ook wel om me heen te kijken of er ergens anders niet veel mooiere kansen liggen. Ik heb nog steeds niet het gevoel dat NL haar hoogopgeleiden echt waardeert. Misschien komt men tot inkeer.
pi_51866894
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:24 schreef desiredbard het volgende:

[..]

landveraders in het buitenland?..... gedurende WOII zaten die toch in NL .... de helden zaten in de UK Canada en de US.
pvda is dus een partij die mij regelrecht het land uit jaagt.
pi_51872164
Tja, wat houd een mens hier? Vrienden? familie? Ik zou best wel eens Vancouver willen uitproberen, of in ieder geval de oostkant van Canada. En dan zie je vanzelf wel of het blijvend is of niet.
pi_51875258
Ik heb niet de indruk dat die emigranten daadwerkelijk hoogopgeleiden zijn. Ik zou daar graag cijfers van willen zien. Bovendien zullen een boel van die hoogopgeleiden re-migranten zijn, of rijke Nederlanders die net over de grens gaan wonen.
pi_51875330
Oh, ik geloof best dat het hoogopgeleiden zijn: het halve land heeft tegenwoordig HBO of hoger. Of het onder die groep de getalenteerde mensen zijn die vertrekken, dat vraag ik me af. Ben je een toptalent dan weet je hier ook wel je kansen te creeren en te grijpen. Het is juist de subtop die zijn heil elders moet zoeken.
pi_51875428
De meesten trouwens die ik ken die in het buitenland gaan werken gaan voor twee jaar ofzo, en komen dan weer terug. Sommigen zijn al terug. Het is een leuk avontuur totdat er gesettled gaat worden en er kinderen komen. Zelfs een vriend met een supergoed verdienende functie bij de VN kwam met zijn vrouw terug hierheen toen zij zwanger was, en ze wonen en werken nu hier.

Voor de wetenschappers die ik ken is het een 'bij gebrek aan beter'-optie: er zijn weinig postdocplaatsen hier, dus gaan ze een paar jaar elders zitten, maar altijd met het plan om direct hierheen te komen zodra er hier een baan komt. Kennelijk vinden ze NL dus niet zo'n slecht land om te wonen. En zeker niet om een gezin te stichten. Degenen die ik ken die echt voor meer dan een paar jaar in het buitenland gaan zitten zijn verstokte vrijgezellen.

Gaat het in het artikel over echt definitieve emigratie of vallen die 'voor een paar jaar is het een leuk avontuur'-hoogopgeleiden er ook onder?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 02:31:29 #138
46960 StefanP
polemicist
pi_51876037
quote:

[..]

Je moet het lef -en de enorme plaat voor je kop- maar hebben om de mensen die de samenleving draaiend houden, 'gore landverraders' te noemen. Hardwerkende, fatsoenlijke mensen die 9 of meer uur van huis zijn om te werken opdat al het luie, criminele en asociale tuig hun uitkering kan vangen. Schorriemorrie dat niets bijdraagt aan Nederland, dat op scooters rondhangt, in de moskeeen krijst, in hun woonwagen luiert of in een steegje mensen loopt te beroven, dat zijn natuurlijk de perfecte Nederlanders? De rest, dat zijn 'gore landverraders'.

Ik kots op volk dat zo denkt. Dat alle fatsoenlijke mensen NL maar mogen verlaten, om de linkse hypocrieten achter te laten met hun zo geliefde criminelen, luilakken en minderheden. Schaam je eens diep, met je smerige haat tegen normale mensen die het beu zijn dat ze kaalgeplukt worden en dan ook nog eens door figuren als jij voor 'gore landverraders' uitgemaakt worden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_51877580
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 02:31 schreef StefanP het volgende:

[..]

Je moet het lef -en de enorme plaat voor je kop- maar hebben om de mensen die de samenleving draaiend houden, 'gore landverraders' te noemen. Hardwerkende, fatsoenlijke mensen die 9 of meer uur van huis zijn om te werken opdat al het luie, criminele en asociale tuig hun uitkering kan vangen. Schorriemorrie dat niets bijdraagt aan Nederland, dat op scooters rondhangt, in de moskeeen krijst, in hun woonwagen luiert of in een steegje mensen loopt te beroven, dat zijn natuurlijk de perfecte Nederlanders? De rest, dat zijn 'gore landverraders'.

Ik kots op volk dat zo denkt. Dat alle fatsoenlijke mensen NL maar mogen verlaten, om de linkse hypocrieten achter te laten met hun zo geliefde criminelen, luilakken en minderheden. Schaam je eens diep, met je smerige haat tegen normale mensen die het beu zijn dat ze kaalgeplukt worden en dan ook nog eens door figuren als jij voor 'gore landverraders' uitgemaakt worden.
Je typt het cru neer maar het is gewoon keiharde waarheid.
pi_51877605
quote:

[..]

Nederland is niet het enige land met uitkeringstrekkers, criminelen, scooters en moslims
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_51877734
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:34 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nederland is niet het enige land met uitkeringstrekkers, criminelen, scooters en moslims
Open er een topic over.
pi_51877766
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 08:46 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Open er een topic over.
Dat lijkt me wat overdreven, maar StefanP schrijft dat je in Nederland werkt voor genoemde bevolkingsgroepen en daarom Nederland ontvlucht. Ik roep alleen maar dat in het buitenland genoemde bevolkingsgroepen ook aanwezig zijn, en je alsnog daaraan ´meebetaalt´.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:01:56 #143
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_51877924
quote:

[..]

Ochgut, hebben we hem ook weer

Echt dat er serieus mensen bestaan die zo'n bekrompen kijk op de wereld hebben.
ok, lets go again
danku lieve fans
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:16:07 #144
pi_51878131
quote:

[..]

Als die mensen weggaan kunnen ze onze maatschappij toch niet draaiende houden?
pi_51878197
quote:

[..]

Gaat het een beetje? Ben links georienteerd en de politiek maakt er al jaren een potje van in NL. Gelukkig woon ik dan alweer 3 jaar buiten Nederland. Ooj ja ik hou van Knuffelen. Warmte geven is mooier om te doen dan haat dragend zijn.

De politiek faalt in het aanpakken van criminaliteit. Heeft de gezondsheidszorg die goed was eruit gegooid, Kan me nog artikelen uit de media herinneren dat Amerikanen kwamen kijken hoe goed het geregeld was in NL. Nu gaan we over naar dat Amerikaans systeem.

Je kan leuk zeggen ik betaal voor lui volk en tuig e.d. Je kan ook zeggen je geeft geld aan de regering om deze problemen aan te pakken. De regering faalt hier al jaren in, waardoor groepering de vrije hand krijgen om rustig door te gaan waar ze mee bezig zijn.

Als je een kind hebt en als hij iets doet wat niet mag, maar je corrigeert dat niet. Dan kun je op je vingers natellen dat hij dat weer zal doen. Niks anders dan met criminelen.

Daarnaast gaat de democratie over in Kapitalistche democratie. De rijken bepalen en we willen met z'n allen steeds meer en meer. beide ouders werken. Kinderen krijgen verschillende soorten opvoeding daardoor en waarden wordt ze minder bij gebracht.

Nederland zal nog verder weg zakken zoals ik het op dit moment inschat. Of er moeten drastiche maatregelen vauit de overheid genomen worden. Iets wat ik nog niet zie gebeuren.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 09:28:29 #146
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_51878363
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:01 schreef t-8one het volgende:

[..]

Ochgut, hebben we hem ook weer

Echt dat er serieus mensen bestaan die zo'n bekrompen kijk op de wereld hebben.
Dat er mensen bestaan die het niet inzien is veel erger.........

Nog een voorbeeld: een gedetineerde in dit land kost 10.000 euro per maand. Een TBSser 30.000. Er zijn mensen die minder verdienen... Moet je je eens indenken hoeveel mensen er een jaar moeten werken en belasting betalen om een stuk uitschot een jaar vast te houden! De verhouding is compleet zoek...
censuur :O
pi_51880192
Jeuh en omdat het zoveel kost moeten we het uitschot laten lopen? Of heb je een betere oplossing?

Kan je ook de kosten even opsplitsen, want het lijkt me dat er ook kosten aan gevangenis personeel etc. bij zitten en dus vloeit het ook weer gedeeltelijk terug de maatschappij in.
pi_51880211
quote:

[..]

Je moet het lef -en de enorme plaat voor je kop- maar hebben om de mensen die de samenleving draaiend houden, 'gore landverraders' te noemen.
quote:
Hardwerkende, fatsoenlijke mensen die 9 of meer uur van huis zijn om te werken opdat al het luie, criminele en asociale tuig hun uitkering kan vangen.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:

Nog een voorbeeld: een gedetineerde in dit land kost 10.000 euro per maand. Een TBSser 30.000. Er zijn mensen die minder verdienen... Moet je je eens indenken hoeveel mensen er een jaar moeten werken en belasting betalen om een stuk uitschot een jaar vast te houden! De verhouding is compleet zoek...
Dat terwijl volgens de spindoctoren in den haag een gemiddeld gezinsinkomen ¤30k is
kost een TBS individu dus evenveel als zij zouden verdienen.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:44 schreef Positive_Thinking het volgende:
Jeuh en omdat het zoveel kost moeten we het uitschot laten lopen? Of heb je een betere oplossing?

Kan je ook de kosten even opsplitsen, want het lijkt me dat er ook kosten aan gevangenis personeel etc. bij zitten en dus vloeit het ook weer gedeeltelijk terug de maatschappij in.
Dat zal best,
Maar 2-4 op een cel, geen gesloten deuren, geen TV's en andere luxes zou een enorme besparing zijn.
En voor di Zeilende op verlof recidiverende TBS'ers... in plaats van al die psychologen en vet electroshock apparaat
quote:
Schorriemorrie dat niets bijdraagt aan Nederland, dat op scooters rondhangt, in de moskeeen krijst, in hun woonwagen luiert of in een steegje mensen loopt te beroven, dat zijn natuurlijk de perfecte Nederlanders? De rest, dat zijn 'gore landverraders'.
Ach of je nu de Straatkrant of Volk en vaderland loopt te venten toch
quote:
Zonde van je kots man je hebt er hard voor dat ontbijt/lunch/diner gewerkt.
Gelijk de NSB dwingen ze niemand het land te verlaten, meedoen aan de "grote werk" (IAW hardwerkende gezinnen beroven van hun hardverdiende geld om dus tuig zoals je boven beschreef te onderhouden). Dat is namelijk sociaal
Valt het je ook op dat je niemand meer hoort over de verader Kok, welk nadat hij zijn premierschap neergelegd heeft salarissen bevroor maar zich zichzelf en zijn kornuiten een vette bonus gaf.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:07:25 #149
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51880832
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 10:44 schreef desiredbard het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat terwijl volgens de spindoctoren in den haag een gemiddeld gezinsinkomen ¤30k is
[..]

Dat zal best,
Maar 2-4 op een cel, geen gesloten deuren, geen TV's en andere luxes zou een enorme besparing zijn.
En voor di Zeilende op verlof recidiverende TBS'ers... in plaats van al die psychologen en vet electroshock apparaat
[..]

Ach of je nu de Straatkrant of Volk en vaderland loopt te venten toch
[..]

Zonde van je kots man je hebt er hard voor dat ontbijt/lunch/diner gewerkt.
Gelijk de NSB dwingen ze niemand het land te verlaten, meedoen aan de "grote werk" (IAW hardwerkende gezinnen beroven van hun hardverdiende geld om dus tuig zoals je boven beschreef te onderhouden). Dat is namelijk sociaal
Valt het je ook op dat je niemand meer hoort over de verader Kok, welk nadat hij zijn premierschap neergelegd heeft salarissen bevroor maar zich zichzelf en zijn kornuiten een vette bonus gaf.
Jij hebt een heel fijne geschiedenis waar het kennis van de NSB betreft, misschien zou het leuk zijn om dat buiten deze discussie te houden.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:14:32 #150
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_51881029
quote:

[..]

[..]

[..]

Let wel op: Deze TBS-kosten zijn PER MAAND, het inkomen dat je noemt is PER JAAR! Oftewel: 1 TBSser kost net zo veel als 12 modale gezinnen verdienen... Oftewel grofweg net zo veel als 20 (!!) modale gezinnen aan belasting betalen......
En ach, 3 keer per week begeleid op verlof, met begeleiders die niet eens in hoeven te grijpen (!) als de gestoorde moordende verkrachter een andere kant op loopt.... Getikt zijn ze!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:15:48 #151
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_51881063
quote:
Vandaar het woord KOKHALZEN!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:19:42 #152
160770 Yestuuur
Rex Gentium
pi_51881177
quote:

[..]

ze verlaten het land, dus houden ze niet bepaald de samenleving draaiend...
een land verlaten dat je nodig heeft is wel degelijk een vorm van verraad. Dit land maakt het namelijk erg makkelijk voor je om hoogopgeleid te worden.
net als een ouder die zijn/haar kind in de steek laat.
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:19:47 #153
pi_51881180
Heeft iemand voorbeelden van een land met een goedkoop gevangenis systeem waar de maatschappij ook wat aan heeft? Dat er bijvoorbeeld mensen uitkomen die nog een beetje normaal kunnen functioneren, want als een gevangenis systeem alleen maar verknipte misdadigers uitbraakt kost het je uiteindelijk toch weer geld.
pi_51881615
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:19 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

een land verlaten dat je nodig heeft is wel degelijk een vorm van verraad. Dit land maakt het namelijk erg makkelijk voor je om hoogopgeleid te worden.
Tja, dus uit dankbaarheid moet je dus maar blijven? Het is echt onzin om die mensen te betichten van landverraad. Omdat jij een goede opleiding hier hebt gevolgd, moet je dus ook maar blijven? Hoe zit het dan met de mensen die voor Nederlandse bedrijven naar het buitenland gaan? Daardoor kunnen die bedrijven vaak meer omzet draaien, meer winst halen, en de concurrentie voor blijven. Het houdt voor een deel de werkgelegenheid hier in stand.
En voor de liefde dan? Als je als Nederlander een relatie met iemand hebt uit het buitenland, en de keuze voor samenwonen is gemaakt, dan ga je toch wonen in het land waar de partner welkom is? Partners uit het buitenland zijn hier gewoon niet (erg) welkom, dat is wel duidelijk! Is dan vertrekken ook landverraad?

Nederland is geen gevangenis of zo, dan moet je in Noord Korea zijn..........
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:48:33 #155
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_51881961
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Heeft iemand voorbeelden van een land met een goedkoop gevangenis systeem waar de maatschappij ook wat aan heeft? Dat er bijvoorbeeld mensen uitkomen die nog een beetje normaal kunnen functioneren, want als een gevangenis systeem alleen maar verknipte misdadigers uitbraakt kost het je uiteindelijk toch weer geld.
Wij hebben een DUUR systeem waar verknipte misdadigers uit komen...
  vrijdag 27 juli 2007 @ 11:51:36 #156
pi_51882064
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wij hebben een DUUR systeem waar verknipte misdadigers uit komen...
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 12:58:53 #157
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51884017
Och het woord landverraders is alweer gevallen, hoe voorspelbaar. Het wachten is nu nog op de eerste idioot die het NSB'ers noemen.

Alhoewel je die twee best in één zin kan noemen natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:25:54 #158
pi_51884714
NSB'ers blijven juist
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:26:52 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51884740
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 12:58 schreef popolon het volgende:
Och het woord landverraders is alweer gevallen, hoe voorspelbaar. Het wachten is nu nog op de eerste idioot die het NSB'ers noemen.

Alhoewel je die twee best in één zin kan noemen natuurlijk.
Spuit 11.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:28:56 #160
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_51884808
Och gut, we krijgen weer een StefanP DB discussie
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:34:44 #161
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_51884945
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:28 schreef D1 het volgende:
Och gut, we krijgen weer een StefanP DB discussie
Dat maak je er dan zelf van, of de mensen die er te lang over doorgaan.

Een van de mooie dingen van Nederland is, is dat je de vrijheid hebt te gaan en staan waar je zelf wilt. Willen deze mensen Nederland verlaten dan moeten ze dat doen, da's hun goed recht.
Ik zie er niet zoveel problemen in, sommige mensen blijkbaar wel maar 't probleem zal wel meevallen aangezien de politiek er niks mee doet.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:35:57 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51884981
quote:

[..]

poeh poeh, denk aan je hart , een beetje cynisme is te moeilijk voor je zeker . en wat kan je lekker chargeren jongen , is je bloeddruk inmiddels wat gezakt?

Landverrader in deze context was dat ik gewoon vind dat je als patriot je je land de rug toekeert ipv steunt. nederlanders zijn een meester van het klagen en schelden maar zijn ook de eersten die met de staart tussen de benen wegrennen...

maar ga gerust verder met kotsen, pas je op voor je maagzuur, straks krijg je er nog een ulcer bij
  vrijdag 27 juli 2007 @ 13:40:49 #163
pi_51885121
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:35 schreef Re het volgende:

[..]

poeh poeh, denk aan je hart , een beetje cynisme is te moeilijk voor je zeker . en wat kan je lekker chargeren jongen , is je bloeddruk inmiddels wat gezakt?

Landverrader in deze context was dat ik gewoon vind dat je als patriot je je land de rug toekeert ipv steunt. nederlanders zijn een meester van het klagen en schelden maar zijn ook de eersten die met de staart tussen de benen wegrennen...

maar ga gerust verder met kotsen, pas je op voor je maagzuur, straks krijg je er nog een ulcer bij
Ik snap niet waarom hij zich zo druk maakt. Hij zit lekker en tevreden in den vreemde, maar komt de hele tijd op Fok! klagen over van alles. Misschien dat het toch een beetje tegenvalt en dat ie hier motivatie zoekt om daar te blijven?
pi_51886284
quote:

[..]

Genoeg Expats betalen in Nederland, iets wat ik persoonlijk niet handig vind maar het is maar welke kosten voordelen afweging je maakt.

En ik ben geen kind van de Nederlandse staat,
en al zou dat wel zo zijn,
een kind dat zo door zijn ouders behandelt wordt loopt van huis weg ...

Natuurlijk zijn al de huilies die geteerd zouden hebben op de betaalde belastingcenten van deze go-getters daar niet gelukkig mee. Dat is begrijpelijk. Maar is het niet veel veradelijker, om te parasiteren.
Nederland heeft van de meeste emigranten geen inkomsten...maar ook geen kosten.
Voor iedere emigrant is er toch weer een vacature beschikbaar in Nederland, dus mischien kunnen de parasieten stoppen met het Landveraad en gaan bijdragen aan hun heilstaat
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Jawel als ze er niet verbeterd uitkomen zorg je dat het
1) er niet uitkomen
2) dat de samenleving waar deze hufters uit verwijdert zijn minder geld kost.
4 op een cel een zak stro water en brood
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:25:19 #165
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_51886441
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 09:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat er mensen bestaan die het niet inzien is veel erger.........

En wat is het alternatief?
Doodstraf?
Hondenhokken zoals in de derder wereld?
Goedkoop, maar hebben we zulke straffen niet al een aantal jaren geleden afgeschaft, was dat niet een onderdeel van de vooruitgang?
Voor mensen zorgen kost geld, ook al vind je die mensen niet aardig, ik denk dat het merendeel van de mensen in NL het er over eens is dat het niet meer van deze tijd is om 10 gevangenen in een cel zonder verwarming en toilet te stoppen. Tuurlijk het regime in gevangenissen kan goedkoper en strenger, maar of de gevangen er dan ook beter van worden (beter in de context gezien vanuit de maatschappij) of juist nog gekker terug keren is maar de vraag. En ik denk dat het daarom draait, je kunt nu eenmaal niet iedere misdadiger levenslang opsluiten.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_51886458
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:34 schreef popolon het volgende:

[..]

Dat maak je er dan zelf van, of de mensen die er te lang over doorgaan.

Een van de mooie dingen van Nederland is, is dat je de vrijheid hebt te gaan en staan waar je zelf wilt. Willen deze mensen Nederland verlaten dan moeten ze dat doen, da's hun goed recht.
Ik zie er niet zoveel problemen in, sommige mensen blijkbaar wel
quote:
maar 't probleem zal wel meevallen aangezien de politiek er niks mee doet.
Ik wil een icoontje van een tiet en een slagroomtaart,
Of beter een Theezakje
Sinds waneer doet "de politiek" iets aan problemen?
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:28:30 #167
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51886536
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:26 schreef desiredbard het volgende:

Sinds waneer doet "de politiek" iets aan problemen?
sinds al die rechtse huilies het land ontvluchten natuurlijk
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:30:37 #168
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_51886609
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom hij zich zo druk maakt. Hij zit lekker en tevreden in den vreemde, maar komt de hele tijd op Fok! klagen over van alles. Misschien dat het toch een beetje tegenvalt en dat ie hier motivatie zoekt om daar te blijven?
Dat vermoeden heb ik al langer, elke nacht huilt hij zich in slaap en de volgende ochtend troost zich met zulke onzin en z'n plastic japannertjes.
Het siert mensen om het avontuur in het buitenland op te zoeken en daar trots op te zijn, maar zijn manier van afgeven op NL is uitermate zielig.
ok, lets go again
danku lieve fans
pi_51886614
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 13:35 schreef Re het volgende:
Ik ben aanhanger van een joods-christelijk-seculiere cultuur,
Voor een Islamitisch-~-~cultuur voel ik geen enkel patriotisme
Maar nogmaals 60 jaar geleden zaten veel patrioten in Engeland canada en de US, wachtend op hun kans.

[ Bericht 3% gewijzigd door desiredbard op 27-07-2007 15:01:06 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:46:37 #170
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51887098
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:30 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik ben aanhanger van een joods-christelijk-seculiere cultuur,
Voor een Islamitisch-~-~cultuur voel ik geen enkel patriotisme
Maar nogmaals 60 jaar geleden zaten veel patrioten in Engeland canada en de US, wachtend op hun kans.
dus, dat jij islamofoob bent is jouw probleem, maar ik denk dat de redenen dat hoger opgeleiden het land zouden verlaten hier weinig mee te maken hebben hoor, hoe graag je het ook zo zou willen zien
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:54:43 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51887377
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:46 schreef Re het volgende:

[..]

dus, dat jij islamofoob bent is jouw probleem, maar ik denk dat de redenen dat hoger opgeleiden het land zouden verlaten hier weinig mee te maken hebben hoor, hoe graag je het ook zo zou willen zien
Je bedoelt dat de meeste hoogopgeleiden met een instroom van moslims kunnen leven omdat ze inzien dat dit geen onoverkomelijke problemen oplevert zo lang iedereen maar wat water bij de wijn doet?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:57:49 #172
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_51887471
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de meeste hoogopgeleiden met een instroom van moslims kunnen leven omdat ze inzien dat dit geen onoverkomelijke problemen oplevert zo lang iedereen maar wat water bij de wijn doet?

Of je doet onzinconclusies, die lekker in jouw straatje liggen.
Ik vroeg me trouwens al af wanneer de moslims de schuld gingen krijgen, maar we zijn er weer

*O**O**O**O**O**O**O**O*
*O*MOSLIMTOPIC*O**O*
*O**O**O**O**O**O**O**O*

ok, lets go again
danku lieve fans
  vrijdag 27 juli 2007 @ 14:58:30 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51887492
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

nee, ik bedoel dat hoogeropgeleiden hun fortijn in andere landen zoeken omdat daar de banenmarkt groter (beter) is, niet omdat er hier moslims zitten...
pi_51887537
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:46 schreef Re het volgende:

[..]

Ik geef een antwoord op jouw suggestie "onpatriotisch", ik loop idd niet zo warm voor de "huidige Nederlandse cultuur", de VOC mentaliteit ontbreekt zal maar zeggen. Ipv van aanpakken is het pappen en nathouden.

Zoals jij nog steeds niet wilt lezen is er geen één reden waarom mensen het land verlaten.
Het is een combinatie van onvrede gecombineert met het idee dat men elders een beter bestaan heeft voor zichzelf. Een vette salarisverhoging..... minder belasting.
Ok daar staan ook nadelen tegenover, de eerste x jaar geen sociaal vangnet hebben dat sowieso toch al minder riant is als in Nederland. Ziektekosten die je zelf moet ophoesten etc

Maar dan daarna, als het Nederlander zijn je dus blijkbaar in het bloed zit zoals het de TVA's ontbreekt komt het gejank van de achterblijvers dat we toch vooral mee moeten betalen aan jullie natje en droogje.

Flikker toch op, de Nederlandse staat betaalde ons ook geen opstartkosten voor een taxibedrijfje, of geeft me een handout voor een woning. EN TERECHT HOOR. Wij hebben tenslotte de keuze gemaakt ons heil elders te zoeken en dat is gelukt.

Het gejammer komt van de mensen die het lef niet hebben die stap ook te nemen, en dat is prima want We zijn in de US Canada UK Irl beter af zonder dat soort mensen. Ik vraag me af wat de oorzaak voor de nijd is om van landveraderij of gebrek aan patriotisme te beschulkdigen.

Is het het grotere Netto Salaris (danwel het kleiener verschil met bruto)
Het feit dat de meesten een actiever leven hebben dan de locale shoarma bar
Het feit dat de verbreede horizon niet alleen komt uit het kijken naar plaatjes in de budget travel guide
Het feit dat we eigenlijk het lef hebben om van voren af aan te beginnen, en alweer geslaagd zijn

Of gewoon het punt dat alle 4 bovenstaande punten je ontgaan

[ Bericht 3% gewijzigd door desiredbard op 27-07-2007 15:05:33 ]
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:06:48 #175
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51887747
Belangrijke reden voor mij om blij te zijn dat ik weg ben uit NL zijn eigenlijk de Nederlanders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:08:31 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51887806
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:57 schreef t-8one het volgende:

[..]

knip: gelul
Of je leert een keer begrijpend lezen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_51887866
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Belangrijke reden voor mij om blij te zijn dat ik weg ben uit NL zijn eigenlijk de Nederlanders.
Een dag niet geklaagd, is een dag niet geleefd
pi_51888002
Maar wat een land ook:
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 18:28 schreef maartena het volgende:
Tip voor als je je paspoort gaat vernieuwen bij een consulaat:
De paspoortfoto eisen zijn sinds November 2006 zo strikt dat de gewone fotograaf in het buitenland er geen raad mee weet.
Die krijgen namelijk geen kitje opgestuurd (met een of ander geval dat ze over de foto houden om na te gaan of ie precies goed is) zoals alle fotografen in Nederland.

Voor Los Angeles geldt dat je de foto moet laten nemen bij een fotograaf in hetzelfde gebouw als het Consulaat. (Waar nog 19 andere consulaten zitten, dus genoeg zaken voor een fotograaf) Deze heeft zo'n kitje gekregen van het Nederlandse consulaat. De foto moet onder andere een grijze achtergrond hebben, en in de VS zijn de meeste fotografen uitgerust met een witte of blauwe achtergrond, en niet grijs.
met een hoofdoek op de foto is natuurlijk weer geen probleem.....zolang de achtergrond maar grijs is
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:17:11 #179
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51888071
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:15 schreef desiredbard het volgende:
Maar wat een land ook:
[..]

met een hoofdoek op de foto is natuurlijk weer geen probleem.....zolang de achtergrond maar grijs is
Het is een zegen voor Nederland dat jij in Ierland woont. Heb je een Iers paspoort?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:20:20 #180
pi_51888198
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Goede reden. Daar zijn er in het buitenland minder van
pi_51889310
Niet gek hoor, in een land waar je voor 3 ton een sandwich-huisje hebt, er 51% van je salaris wordt ingepikt en waar ook nog eens niet op je waarde geschat wordt in een bedrijf.

Het hoef niet eens zo ver weg te zin trouwens, kijk eens vlak over de grens in Lanaken of Zutendaal voor een landhuis. Prachtige percelen voor weinig geld kan ik uit ervaring vertellen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_51890036
Vrouwvolk is wel de moeite waard om te blijven hoor. Afgezien van dat heb ik hier ook weinig te zoeken. De politici met hun regeltjes en bemoeizucht kunnen in de stront zakken.
pi_51890328
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:04 schreef TubewayDigital het volgende:
Vrouwvolk is wel de moeite waard om te blijven hoor. Afgezien van dat heb ik hier ook weinig te zoeken. De politici met hun regeltjes en bemoeizucht kunnen in de stront zakken.
Overal zijn mooie vrouwen, tot in Pakistan aan toe..... (zelfs blondines daar!!! ) (moet je trouwens wel op de juiste plekken komen want anders zie je alleen maar zwarte doeken......)
  vrijdag 27 juli 2007 @ 16:14:10 #184
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51890395
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 14:59 schreef desiredbard het volgende:
[afbeelding]
[..]

Ik geef een antwoord op jouw suggestie "onpatriotisch", ik loop idd niet zo warm voor de "huidige Nederlandse cultuur", de VOC mentaliteit ontbreekt zal maar zeggen. Ipv van aanpakken is het pappen en nathouden.

Zoals jij nog steeds niet wilt lezen is er geen één reden waarom mensen het land verlaten.
Het is een combinatie van onvrede gecombineert met het idee dat men elders een beter bestaan heeft voor zichzelf. Een vette salarisverhoging..... minder belasting.
Ok daar staan ook nadelen tegenover, de eerste x jaar geen sociaal vangnet hebben dat sowieso toch al minder riant is als in Nederland. Ziektekosten die je zelf moet ophoesten etc

Maar dan daarna, als het Nederlander zijn je dus blijkbaar in het bloed zit zoals het de TVA's ontbreekt komt het gejank van de achterblijvers dat we toch vooral mee moeten betalen aan jullie natje en droogje.

Flikker toch op, de Nederlandse staat betaalde ons ook geen opstartkosten voor een taxibedrijfje, of geeft me een handout voor een woning. EN TERECHT HOOR. Wij hebben tenslotte de keuze gemaakt ons heil elders te zoeken en dat is gelukt.

Het gejammer komt van de mensen die het lef niet hebben die stap ook te nemen, en dat is prima want We zijn in de US Canada UK Irl beter af zonder dat soort mensen. Ik vraag me af wat de oorzaak voor de nijd is om van landveraderij of gebrek aan patriotisme te beschulkdigen.

Is het het grotere Netto Salaris (danwel het kleiener verschil met bruto)
Het feit dat de meesten een actiever leven hebben dan de locale shoarma bar
Het feit dat de verbreede horizon niet alleen komt uit het kijken naar plaatjes in de budget travel guide
Het feit dat we eigenlijk het lef hebben om van voren af aan te beginnen, en alweer geslaagd zijn

Of gewoon het punt dat alle 4 bovenstaande punten je ontgaan
klinkt gewoon als een enorme klaagzang en ipv energie te stoppen in het veranderen vlucht of blijf je weg, niets mis mee maar het is zo makkelijk kankeren op Nederland he zo vanaf de zijlijn
pi_51892022
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is een zegen voor Nederland dat jij in Ierland woont. Heb je een Iers paspoort?
hij heeft wel een punt
pi_51892701
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 15:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

met een blauw achtergrondje
Of het een zege is voor nederland interreseert me heel onpatriotisch niet, het is een zege voor mij.
Huis, Auto's, houd bijna 80% van mijn salaris over, onderwijsniveau ligt hier hoger
pi_51893069
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 16:14 schreef Re het volgende:

[..]

klinkt gewoon als een enorme klaagzang en ipv energie te stoppen in het veranderen vlucht of blijf je weg, niets mis mee maar het is zo makkelijk kankeren op Nederland he zo vanaf de zijlijn
Ben ik helaas ook nog ten dele met je eens ook,
Maar ook in nederland had ik vanaf de zijlijn gekankert, de door de PvdA met uitkeringen keochte plebejers maken helaas het merendeel uit en de kans dat er in Nederland snel wat zal veranderen acht ik erg klein, en is me mijn moeite en energie niet waard.
Ik leef voor mezelf en mijn familie niet voor de staat.
Egoisme is een schone zaak, het is eenieders taak goed voor zichzelf te zorgen. Pas als je goed voor jezelf kan zorgen kun je zorg dragen voor een ander.
En ik voel, en vermoedelijk andere emigranten met mij, dat dat beter kan buiten Nederland, daar hard werk daar harder beloond wordt dan in Nederland.
En het feit dat emigranten kankeren op Nederland, ach mischien is dat wel dat ondanks on tweede paspoort (mischien zijn er zelfs expats die hun NL paspoort ingeruild hebben) het Neerlands bloed door d'adren blijft stromen. En het toch eigenlijk een heel klein beetje pijn doen dat wat we "hier" (waar dat ook mag zijn) voor elkaar boxen, "thuis" niet kan.
Iedere NL-Ex-pat weet dat hij van harte welkom is in het land waar hij nu woont werkt, maar toch echt niet hoeft te proberen wat de importlandveraders (emigranten waren toch landveraders?) in NL proberen door te drammen.

Als een moslim op Snoepdinsdag vrij wil, prima zal mij een zorg wezen, neem maar vrij of ATV, ruil vanmijn part persoonlijk een christelijke vrij dag als hemelvaart in .
Het zal me evenmin een zorg wezen dat je in Saoudie niet hoeft te proberen op kerstmis vrij te krijgen
Daar is NL NL voor en Saoudie ... nuf said
Maar nee de PC correctheid gaat verder..in NL wil de 5e collone een Joods-Christelijke vrije dag inruilen voor een (vanuit dat oogpunt) Sektarische
En die verloochening van vrijheid stuit me echt tegen de borst
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:56:14 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_51893654
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:36 schreef desiredbard het volgende:
Maar nee de PC correctheid gaat verder..in NL wil de 5e collone een Joods-Christelijke vrije dag inruilen voor een (vanuit dat oogpunt) Sektarische
En die verloochening van vrijheid stuit me echt tegen de borst
Als jij zo seculier ingesteld bent, waarom maak je je dan druk over religieuze feestdagen? Dan zouden toch al die feestdagen moeten worden afgeschaft en worden vervangen door dagen met een niet-religieuze tint?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 27 juli 2007 @ 17:57:31 #189
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51893691
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:36 schreef desiredbard het volgende:
Ik leef voor mezelf en mijn familie niet voor de staat.
ik ben nog egoistischer hoor, ik verdien goed, we hebben een leuk huis, en ik leef niet voor mijn werk, het boeit mij gewoon echt niet, al dat gekanker op anderen, ik stop daar geen energie in en leef prima in een land waar ik in alle vrijheid mijn dingen kan doen en waar ik anderen de vrijheid gun hun dingen te doen, willen ze profiteren nou laat ze hun gang maar gaan. Die ongelofelijke drang ter zelfproliferatie is me vreemd.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:05:06 #190
184336 Vale17
Divide et impera
pi_51896798
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 17:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

met een blauw achtergrondje
Of het een zege is voor nederland interreseert me heel onpatriotisch niet, het is een zege voor mij.
Huis, Auto's, houd bijna 80% van mijn salaris over, onderwijsniveau ligt hier hoger
Dat zijn inderdaad de factoren waar je naar kijkt. Belgie is voor menig kapitaalkrachtig mens een prachtig uitvluchtoord. Nederland is eigenlijk alleen goed voor Jan Modaal en Piet die op de bank ligt.

Wat ik me afvraag Desiredbard.. Als Nederland moet voetballen tegen Ierland, dan ben je toch wel voor Nederland he
pi_51898236
quote:

[..]

dus al die allochtonen in ons land zijn landverraders?

vrijdag 27 juli 2007 @ 21:04:16 #192
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51898326
mja men loopt altijd zo af te geven op de economische vluchtelingen alhier maar goed zo zien ze zichtzelf natuurlijk niet he
pi_51898351
overigens interessant om dit topic te lezen. Wat mij doet afvragen of politieke correctheid een vorm van chauvinisme is, zeker gezien de users die hier nu huilen over landverraders.
pi_51898430
quote:

[..]

Als dit land mij nodig heeft mogen ze dat ook wel eens duidelijk maken. Niveau van de opleidingen is niet om over naar huis te schrijven, als ik enigsinds in de buurt van mijn opleiding wil wonen moet ik even een geldboom planten om de kosten te dekken want stufi is bij lange na niet voldoende en als ik dan klaar ben met studeren mag ik me kapot werken om een lading tuig te onderhouden onder het mom van socialisme? Mwah dan ben ik toch liever een landverrader en vertrek ik zodra ik m'n papiertjes binnen heb naar het verre oosten
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:11:20 #195
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51898502
Als je vind dat het nivo hier niet om over naar huis te schrijven is dan is je papiertje dus niets waard in het buitenland
pi_51898535
Maar goed, mijn ouders (tweeverdieners) hebben mijn opvoeding betaald, mijn opleiding etc. Zij zijn dan ook de enigen voor wie ik wellicht rekenschap verschuldigt ben. Laat mijn vader nu juist degene zijn die het zo vaak heeft over de mogelijkheid dat zijn zoon het wellicht beter in Canada kan proberen dan in Nederland. (of hij heeft andere redenen )

En vanwaar opeens dat enge nationalisme. Als ik in Canada mijn heil zou zoeken, hard zou werken, iets zou opbouwen, zou ik desalnietemin bijdragen aan de mensheid als geheel. En wellicht dat dat zelfs beter kan dan in Nederland, net zo goed als dat hoogbegaafden de mensheid een dienst bewijzen door hun talent te laten bloeien aan Noord Amerikaanse universiteiten. Begaafde en bekwame mensen hebben dus een moreel punt als ze hun mogelijkheden beter weten te benutten in landen waar daar ruimte voor is.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:15:03 #197
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51898593
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:12 schreef Godslasteraar het volgende:
Maar goed, mijn ouders (tweeverdieners) hebben mijn opvoeding betaald, mijn opleiding etc. Zij zijn dan ook de enigen voor wie ik wellicht rekenschap verschuldigt ben. Laat mijn vader nu juist degene zijn die het zo vaak heeft over de mogelijkheid dat zijn zoon het wellicht beter in Canada kan proberen dan in Nederland. (of hij heeft andere redenen )

En vanwaar opeens dat enge nationalisme. Als ik in Canada mijn heil zou zoeken, hard zou werken, iets zou opbouwen, zou ik desalnietemin bijdragen aan de mensheid als geheel. En wellicht dat dat zelfs beter kan dan in Nederland, net zo goed als dat hoogbegaafden de mensheid een dienst bewijzen door hun talent te laten bloeien aan Noord Amerikaanse universiteiten. Begaafde en bekwame mensen hebben dus een moreel punt als ze hun mogelijkheden beter weten te benutten in landen waar daar ruimte voor is.
niets mis mee hoor , maar dat was het punt niet ...
pi_51898654
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:11 schreef Re het volgende:
Als je vind dat het nivo hier niet om over naar huis te schrijven is dan is je papiertje dus niets waard in het buitenland
gelukkig word het papiertje wel internationaal geaccepteerd al zal ik wel flink moeten bijscholen maar goed, je kan in nederland gelukkig ook op kosten van de overheid de nodige tijd in het buitenland studeren
  Moderator vrijdag 27 juli 2007 @ 21:21:42 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_51898755
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:04 schreef Re het volgende:
mja men loopt altijd zo af te geven op de economische vluchtelingen alhier maar goed zo zien ze zichtzelf natuurlijk niet he
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 27 juli 2007 @ 21:21:48 #200
262 Re
Kiss & Swallow
pi_51898760
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 21:17 schreef Sora het volgende:

[..]

gelukkig word het papiertje wel internationaal geaccepteerd al zal ik wel flink moeten bijscholen maar goed, je kan in nederland gelukkig ook op kosten van de overheid de nodige tijd in het buitenland studeren
daarom werd hier wel eens geopperd... wel de lusten, niet de lasten... schoolvoorbeeldje dus

en dat is niet erg maar doe er dan niet zo hypocriet over (niet specifiek jij maar in het algemeen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')