ik snap niet wat het verschil tussen langs en naast is hoor... maar dat zal wel aan mij liggenquote:Op maandag 23 juli 2007 12:42 schreef freecell het volgende:
[..]
Nee, andersom. In het zuiden zeggen ze vaak "langs"als ze "naast" bedoelen.
In dit geval: "Ik liep langs mijn vriend"
Uit het verband van het verhaal kan ik opmaken dat ze NAAST haar vriend liep en niet er langs
Waar in Brabant? Volgens mij is het namelijk echts iets "zuid-oost-Brabants"... Fannetje kent het ook niet en die woont in Noord-NoordBrabant.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Volgens mij komt het niet algemeen voor hoor. Bijna heel m'n familie woont in brabant en ik ging er naar school en daar heb ik 'langs=naast' nooit gehoord. Wel op een sbs programma ofzo![]()
misschien is het je nooit opgevallen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Volgens mij komt het niet algemeen voor hoor. Bijna heel m'n familie woont in brabant en ik ging er naar school en daar heb ik 'langs=naast' nooit gehoord. Wel op een sbs programma ofzo![]()
voor zover ik weet duidt 'langs' een beweging aan. Je loopt dus ergens langs. Je kunt niet langs iets stilstaan. En als je naast iemand loopt, loopt diegene dus de hele tijd naast jou.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:47 schreef Riann het volgende:
[..]
ik snap niet wat het verschil tussen langs en naast is hoor... maar dat zal wel aan mij liggen
dat dusquote:Op maandag 23 juli 2007 12:52 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Omg. wolluk (dat is ook wat, maar nooit 'langs' ) en bergen op zoom, dus dat klopt wel ja
![]()
Langs moet je in 'ander nederlands' zien als 'erlangs' of 'er langsheen'.
Als ik langs m'n vriendje liep, zouden veel mensen het opvatten in de zin dat ik hem straal voorbij zou lopen (denk ik).
ja ik snap wel wat je bedoeld maar ik liep toch langs mijn vriend ik liep op dat moment ook gewoon door. Toen dat "wijf" tegen me begon te schreeuwen.quote:Op maandag 23 juli 2007 12:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
voor zover ik weet duidt 'langs' een beweging aan. Je loopt dus ergens langs. Je kunt niet langs iets stilstaan. En als je naast iemand loopt, loopt diegene dus de hele tijd naast jou.
ik geef wel een aplausje wegquote:Op maandag 23 juli 2007 12:59 schreef Levitation het volgende:
Half topic vol met TTK-geneuzel.![]()
Zullen we weer ontopic verder klappen?![]()
Het zal je nu wel een heerlijk gevoel geven dat je nu goed afvaltquote:Op maandag 23 juli 2007 13:23 schreef octopussy het volgende:
ik sta weer in het lijstje![]()
verder heb ik mijn hyveblogje ook weer ge-update![]()
haha Dankjequote:Op maandag 23 juli 2007 13:36 schreef Fannetje het volgende:
Ik kijk even niet en het halve topic staat vol met Brabants geneuzel
Volgens mij is het ook streek-afhankelijk, dat "langs". Ik vind sowieso dat zuid-oost brabanders wat meer rare woordjes gebruiken. Smam en Spap komt hier bijvoorbeeld ook niet (veel) voor.
Maar goed, back ontopic
waar ergens in brabant?quote:Op maandag 23 juli 2007 13:50 schreef omearos het volgende:
Zo, ben weer thuis van actief doen in Noord-Brabant![]()
Gistermiddag de hele middag gefietst, puzzeltocht die 5 uur duurde, erg gaaf. Maar nu wel spierpijn![]()
Morgen weer wegen, hopelijk zit ik dan nog steeds onder de 90 *duim*duim*
Echt, ik ben zo getraumatiseerd nu dat ik vanochtend spontaan chocoladetaart heb gegeten als ontbijt!quote:Op maandag 23 juli 2007 12:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er was een soort plateautje dat eruit zag als een vliegend tapijt en daar kon je dan op gaan zitten. Van achteren werd je dan door een camera zo gefilmd dat je op de wand voor je werd geprojecteerd en dan leek het alsof je zelf op dat tapijt over de wereld vloog langs culinaire plekjes. Ik zat met Liejannuh op dat tapijt en ik weet dat de camera een pondje toevoegt, maar jeetje wat een dikke reet had ik!![]()
Mooie vrouwen met een traumaquote:Op maandag 23 juli 2007 14:19 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Echt, ik ben zo getraumatiseerd nu dat ik vanochtend spontaan chocoladetaart heb gegeten als ontbijt!
Trauma's van mijn eigen rug overigens en erg lekkere chocoladetaart in Utrecht.
ja het afvallen gaat nu nog heel hard, maar ik besef me ook dat er een tijd komt dat het niet meer hard gaat.quote:Op maandag 23 juli 2007 13:25 schreef Riann het volgende:
[..]
Het zal je nu wel een heerlijk gevoel geven dat je nu goed afvalt![]()
eet je nu ook heel anders als voorheen?
Smam en spap is natuurlijk gewoon een afkorting van 'ons mam' en 'ons pap'. Ik vind het wel schattig. Moet dan meteen aan Marlies van Boer zoekt Vrouw denkenquote:Op maandag 23 juli 2007 13:36 schreef Fannetje het volgende:
Smam en Spap komt hier bijvoorbeeld ook niet (veel) voor.
Da's niet ver van mijn huis.quote:
Kon ik bijna op bezoekquote:Op maandag 23 juli 2007 15:12 schreef Levitation het volgende:
[..]
Da's niet ver van mijn huis.![]()
Al zou ik het niet willen lopen.![]()
Dat is inderdaad de Kempen... ik vind 't het hier inderdaad ook heel mooi. Fiets graag wat rond hier.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:17 schreef omearos het volgende:
[..]
Kon ik bijna op bezoek
De fietstocht was in de Kempen (geloof ik) erg mooi gebied![]()
als je nog eens in brabant komt dan raad ik je heusden gem. asten aan je hebt daar ook een heel mooi natuurgebied de grote peel.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:17 schreef omearos het volgende:
[..]
Kon ik bijna op bezoek
De fietstocht was in de Kempen (geloof ik) erg mooi gebied![]()
Goed ideequote:Op maandag 23 juli 2007 15:51 schreef omearos het volgende:
Mini-meet: fietsen in Brabant![]()
Deze tocht was georganiseerd door vrienden vanik kom eigenlijk bijna nooit in Noord-Brabant. Veel te ver weg
![]()
Dat denk ik ook welquote:Op maandag 23 juli 2007 15:52 schreef Levitation het volgende:
Fietstocht van Lev's huis naar Rianns huis...Is ongetwijfeld iets leuks van te maken.
![]()
o ja klopt was me nog niet opgevallenquote:Op maandag 23 juli 2007 16:37 schreef freecell het volgende:
Riann Kwartet!
ben je op campzone Riann?quote:Op maandag 23 juli 2007 17:07 schreef Riann het volgende:
[..]
o ja klopt was me nog niet opgevallen
dat komt door de lan normaal is het niet zo erg
tussen het call of duty spelen door
Thuisquote:
quote:Op maandag 23 juli 2007 17:20 schreef Riann het volgende:
[..]
Thuis
ouders op vakantie mijn broer Rudy een lanparty georganiseerd ik zit hier ook echt alleen maar met mannen
ps ik heb even mijn naam veranderd![]()
het is je vergeven hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 17:23 schreef octopussy het volgende:
[..]
sorry...
komt door de narcose![]()
ik ga even boodschapjes doenstefan is pas over een uur thuis
![]()
Hallo daar ver wegquote:
quote:Op maandag 23 juli 2007 19:14 schreef freecell het volgende:
[..]
Je woont voor mij dichterbij dan de brabo's onder ons
Een scheur in je bank!quote:Op maandag 23 juli 2007 19:15 schreef Rewimo het volgende:
Nou... niet helemaal. Er is een vaas gesneuveld en mijn boekenkasten hebben het ook niet helemaal ongeschonden overleefd. Maar da's niet zo erg. Waar ik wel van baal is dat ze een scheur in mijn bank hebben gemaakt
Toch ben ik echt geėmigreerd (raar gevoel hoor, dat ik nu echt niet meer terugga)quote:Op maandag 23 juli 2007 19:14 schreef freecell het volgende:
Hallo daar ver weg![]()
Duitsland voelt voor mij niet als "geėmigreerd" Dan moet je echt naar Canada oid
Je woont voor mij dichterbij dan de brabo's onder ons
Maar wel tof dat je er bent
Dat lijkt me wel, mijn spullen zijn als het goed is verzekerd tijdens de verhuizing. Alleen vraag ik me af hoe ze het gaan oplossen: de scheur zit midden bovenop de leuning.quote:Op maandag 23 juli 2007 19:17 schreef Levitation het volgende:
Een scheur in je bank!Da's wel echt balen, zeg. Kun je nog iets op iemand verhalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |