abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51723260
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:36 schreef IedeK. het volgende:

[..]

Foutje!
Geeft niks, het is alsnog mooi opgemerkt van je.
pi_51723825
quote:
Op zondag 22 juli 2007 15:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Je ziet overigens in boek 4 al dat Aberforth en Albus niet helemaal goed met elkaar omgaan.
[..]

Ik dacht eerst dat 't een grapje was, maar na DH zie je dit toch in een ander daglicht.
Ik vond dat ook altijd al zo'n rare opmerking. Niets voor Dumbledore om zoiets denigrerends over iemand te zeggen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 22 juli 2007 @ 17:55:58 #48
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51724330
wow

...maareh wat is dat in de OP dat Voldemort sterft door een rebound spreuk op Snape?
Mis ik iets?
Burnt to the core but not broken
  zondag 22 juli 2007 @ 18:03:42 #49
88233 Steve
Still the best.
pi_51724572
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:55 schreef PPL het volgende:
wow

...maareh wat is dat in de OP dat Voldemort sterft door een rebound spreuk op Snape?
Mis ik iets?
Die twee dingen staan apart van elkaar.
Voldemort vermoord Snape
Daarna wordt Voldemort gedood door een spell die hij zelf afvuurde maar terugkaatste. Snape was er toen al niet meer.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 22 juli 2007 @ 18:15:36 #50
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_51724884
Gelukkig ben ik niet de enige die het boek nu uitgelezen heeft.
Vond het een minder emotioneel boek dan deel 6. Dobby dood, nou en... klote beest zat toch maar te zeuren.
Geloof dat ik ergens een interview had gezien dat mw. Rowling de dood van main characters niet schuwde.
Maar vond dat op fred na wel meevallen. Je hebt ook geen tijd om bij dat geval stil te staan omdat dat deel van het boek nu eenmaal behoorlijk snel gaat.

Vond het een beetje geschreven als iemand die van het verhaal af wil. Het is wel goed geschreven enzo hoor. Alle eindjes zijn netjes aan elkaar gebreid, maar mis een deel van de passie die er in de eerste boeken nog wel was.

Maar toch, al met al goed vermaak. Kan zijn dat ik na zo lang wachten de verwachtingen wat hoog had opgeladen. En jammer dat ik het weer eens te snel heb uitgelezen. Nog maar eens op mijn gemakje lezen als ik wat tijd heb.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:33:10 #51
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_51725355
Wat een teleurstelling was het eigenlijk.

Ben er nog steeds niet echt over uit, maar in de long run vond ik het geen goed boek Wel jammer.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 22 juli 2007 @ 18:34:32 #52
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51725385
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:03 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Die twee dingen staan apart van elkaar.
Voldemort vermoord Snape
Daarna wordt Voldemort gedood door een spell die hij zelf afvuurde maar terugkaatste. Snape was er toen al niet meer.
Ah vandaar.
Ik dacht al dat ik ergens overheen gelezen had in mijn enthousiasme.
pi_51725624
Hmm, wat een wisselende reacties hier. Ik ben eigenlijk wel erg tevreden met dit laatste deel. Iets minder geklaag en gezeur, en meestal wel op de goede momenten. Erg blij met het hoofdstuk over Snape's motieven. Epiloog was misschien niet briljant, maar ach... Ik vond hem een stuk beter dan deel 6 eigenlijk, al viel die na de 2e keer lezen eergister ook nog wel mee.
  zondag 22 juli 2007 @ 18:45:54 #54
3185 Adelante
To let it go now
pi_51725667
Vanaf het moment dat Harry "sterft" en in King's Cross komt, verloor het verhaal veel aan de kracht en spanning die het tot dan toe wel had. Jammer van het ongeloofwaardige einde en de korte epiloog, maar al emt al een leuke serie geweest om te lezen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_51725931
Heel leuk boek jullie zeiken allemaal te veel
pi_51726045
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:45 schreef Adelante het volgende:
Vanaf het moment dat Harry "sterft" en in King's Cross komt, verloor het verhaal veel aan de kracht en spanning die het tot dan toe wel had. Jammer van het ongeloofwaardige einde en de korte epiloog, maar al emt al een leuke serie geweest om te lezen
Helemaal eensch!

Enne krijg je dat zwaard niet uit de sorting hat als je een gryfoender in nood bent ofzo?!
Harry kreeg 'm toen ook in boek 2 maar weet niet meer precies waarom en heb het boek niet bij de hand
How rude!
  zondag 22 juli 2007 @ 19:14:51 #57
71919 wonderer
pi_51726379
Hoe kan er trouwens in de epiloog geSort worden als de hoed is afgefikt?

Waarom konden Ron en Harry later de tent wel terugvinden terwijl er gezegd was dat Ron het nadat ie was weggelopen hem niet meer kon vinden vanwege de spells?

Waarom was Snape's dood zo kort en zinloos en "convenient"?

Waarom duurde alles zo lang Waarom infiltreerden ze in het ministerie in plaats van Umbridge thuis op te zoeken? waarom was harry zo ontzettend stom om na waarschuwingen EN uitleg van Ron alsnog Voldemorts naam hardop te zeggen?

Wat constructie betreft vond ik dit geen goed boek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  zondag 22 juli 2007 @ 19:20:54 #58
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51726577
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:14 schreef wonderer het volgende:
Hoe kan er trouwens in de epiloog geSort worden als de hoed is afgefikt?
Reparo
quote:
Waarom konden Ron en Harry later de tent wel terugvinden terwijl er gezegd was dat Ron het nadat ie was weggelopen hem niet meer kon vinden vanwege de spells?
Zowel hij als Harry zaten achter de Patronus aan.
Bovendien heeft/had Ron de Deluminator.
pi_51726768
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:14 schreef wonderer het volgende:
Ik denk dat iedereen die binnen de kring van beveiligings spells is terwijl die worden gemaakt, gewoon naar binnen en naar buiten kan.
quote:
Waarom duurde alles zo lang Waarom infiltreerden ze in het ministerie in plaats van Umbridge thuis op te zoeken? waarom was harry zo ontzettend stom om na waarschuwingen EN uitleg van Ron alsnog Voldemorts naam hardop te zeggen?
Ze dachten dat de horcrux misschien in het kantoortje van Umbridge lag.
Harry is het gewend om Voldemort te zeggen, net zoals Ron en de rest het gewend zijn om You-Know-Who te zeggen.

Denk ik.
pi_51726813
Heb hem net uitgelezen en ik voel me magisch.

Dat einde, potverdorie wat geniaal. En ik fucking WIST gewoon dat my main man Snape goed was. Ik merkte trouwens wel dat ik een beetje dacht in de lijn van Rowling, d.w.z. dat sommige twists en openbaringen niet echt verrassend waren omdat ik er zelf ook aan dacht. Maar toch, geniaal.

Zucht... de beste boekenreeks die ik ooit zal lezen, is tot een einde gekomen
  zondag 22 juli 2007 @ 19:31:30 #61
71919 wonderer
pi_51726840
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:20 schreef PPL het volgende:

[..]

Reparo
[..]

Zowel hij als Harry zaten achter de Patronus aan.
Bovendien heeft/had Ron de Deluminator.
Magische schade is niet te repareren...

Hm, die deluminator misschien, maar er wordt geen woord meer aan besteed dat het eerder moeilijk was.

En ze vonden het toch juist onwaarschijnlijk dat de horcrux in het kantoortje lag?
pi_51727430
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:

[..]

Magische schade is niet te repareren...
ligt er maar net aan wat voor magische schade, sommige magische beschadigingen zijn idd definitief.
pi_51727564
Harry kon zijn wand ook repareren met de Elder Wand, die heeft hij daarna waarschijnlijk nog even voor de Sorting Hat gebruikt.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:00:00 #64
71919 wonderer
pi_51727638
Oh ja.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:15:28 #65
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51728067
Met alle spreuken op die hoed zou je denken dat ie toch wel brandwerend is tot op een zekere hoogte...
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_51728084
Nog iets, waarom gingen Ginny, Neville en Luna eigenlijk proberen in het begin dat zwaard te stelen?
  zondag 22 juli 2007 @ 20:22:11 #67
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51728245
En ook nog iets van mijn kant, maar waarom schreef Petunia naar Dumbledore? Ze wou naar Hogwarts, volgens mij, maar waarom?
Some say in ice
pi_51728331
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:22 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
En ook nog iets van mijn kant, maar waarom schreef Petunia naar Dumbledore? Ze wou naar Hogwarts, volgens mij, maar waarom?
Waarschijnlijk omdat ze jaloers was op wat Lily allemaal kon. En die jaloezie is omgeslagen in haat denk ik.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:25:20 #69
88233 Steve
Still the best.
pi_51728349
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:16 schreef Biancavia het volgende:
Nog iets, waarom gingen Ginny, Neville en Luna eigenlijk proberen in het begin dat zwaard te stelen?
Omdat Ginny wist dat het zwaard tot Harry behoorde, en omdat het van Dumbledore kwam zij dacht dat het wellicht van belang was dat Harry het in zijn handen zou krijgen?
pi_51728640
ik moet nog 3 boeken maar ben gewoon veel te nieuwsgierig.. spoilers vind ik nog niet slecht klinken en behoeden me iig al voor een totale teleurstelling... Verloop van het verhaal blijft toch nog wel spannend, de helft van de boeken las ik pas na het zien van de films en dan nog vond ik het erg goed te doen
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_51728698
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:25 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Omdat Ginny wist dat het zwaard tot Harry behoorde, en omdat het van Dumbledore kwam zij dacht dat het wellicht van belang was dat Harry het in zijn handen zou krijgen?
Oh ja!
  zondag 22 juli 2007 @ 20:47:04 #72
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51729012
Waar zou Teddy zijn gaan wonen, trouwens? Bij Andromeda Tonks?
Some say in ice
  zondag 22 juli 2007 @ 20:49:31 #73
88233 Steve
Still the best.
pi_51729097
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Waar zou Teddy zijn gaan wonen, trouwens? Bij Andromeda Tonks?
Ik denk bij Tonks' moeder inderdaad. Al was 'ie zo te lezen ook vaak genoeg bij Harry en Ginny.
pi_51729156
wat een teleurstellend verhaal.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:53:04 #75
88233 Steve
Still the best.
pi_51729214
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:51 schreef Afrodite het volgende:
wat een teleurstellend verhaal.
Wat vind je er teleurstellend aan? Wat had je er van verwacht?

Geen aanval hoor, kan begrijpen dat het wat tegenvalt. Ben alleen benieuwd waarom.
pi_51729327
Ik vond deel 5 en 6 in eerste instantie ook een beetje tegenvallen. Pas na herlezen ben ik die meer gaan waarderen.
  zondag 22 juli 2007 @ 20:59:02 #77
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51729381
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:49 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Ik denk bij Tonks' moeder inderdaad. Al was 'ie zo te lezen ook vaak genoeg bij Harry en Ginny.
En hij zou graag vaker bij Bill en Fleur langs'komen'.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:04:39 #78
71919 wonderer
pi_51729541
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:53 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Wat vind je er teleurstellend aan? Wat had je er van verwacht?

Geen aanval hoor, kan begrijpen dat het wat tegenvalt. Ben alleen benieuwd waarom.
't Is wel niet aan mij gericht, maar voor mij was het te kunstmatig. Er werden te veel kunstgrepen uitgehaald om maar tot het einde te komen. En de opeenvolging van de gebeurtenissen was ook vrij mat. Stukje kamperen, bijna gevangen worden genomen, stukje kamperen, bijna gedood worden, stukje kamperen, confrontatie met voldie, stukje kamperen, weer verraden worden. Het werd wel erg langdradig zo.

En die uitleg... Leuk Snape hoofdstuk, dat wel (hoewel het voor mij niet nieuw was, dit was wel ongeveer wat de meeste mensen hadden voorspeld/verwacht), maar het zat er wel even tussengepropt om alles duidelijk te maken. Daarna komt Harry er niet eens op terug! Ook dat gesprek met Dumbledore op het eind sloeg nergens op.

Het was bijna alsof ze de regels van het schaakspel een beetje veranderde (toren kan ook even schuin voor een zet) omdat ze anders niet kon winnen. En aangezien de opbouw van het hele verhaal sinds boek een voor mij de drijfveer was om het te lezen (ik hou van goed opgezette verhalen) was dit nogal een domper.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:08:42 #79
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_51729660
quote:
Op zondag 22 juli 2007 20:59 schreef PPL het volgende:

[..]

En hij zou graag vaker bij Bill en Fleur langs'komen'.
Overigens briljant hoe James een verdacht goede imitatie van Ron geeft in de epiloog.
Some say in ice
  zondag 22 juli 2007 @ 21:10:20 #80
88233 Steve
Still the best.
pi_51729701
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:04 schreef wonderer het volgende:
En die uitleg... Leuk Snape hoofdstuk, dat wel (hoewel het voor mij niet nieuw was, dit was wel ongeveer wat de meeste mensen hadden voorspeld/verwacht), maar het zat er wel even tussengepropt om alles duidelijk te maken. Daarna komt Harry er niet eens op terug!
Juist door die herinneringen begrijpt Harry wat hij moet doen. En krijgt hij respect voor Snape. Het is mijns inziens dus van groot belang geweest. Ik vond The Prince's Tale een van de mooiste stukjes. Kippenvel.
quote:
Ook dat gesprek met Dumbledore op het eind sloeg nergens op.
Daar ben ik het mee eens.

Maar ik ben het deels wel met je eens en begrijp je punt. Zo nu en dan probeerde ze zich er even makkelijk uit te lullen.
Maar ik vind het zelf overall wel aanvaardbaar.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:29:03 #81
71919 wonderer
pi_51730251
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:10 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Juist door die herinneringen begrijpt Harry wat hij moet doen. En krijgt hij respect voor Snape. Het is mijns inziens dus van groot belang geweest. Ik vond The Prince's Tale een van de mooiste stukjes. Kippenvel.
[..]
Oh, ik snap het belang van dat hoofdstuk wel, maar de manier waarop het is uitgewerkt vond ik duf. Verder is het enige waar hij na afloop aan denkt, het feit dat hij moet sterven. Dat Snape altijd van zijn moeder gehouden heeft zonder daar iets mee te kunnen doen, dat Harry eigenlijk zijn zoon had moeten zijn, helemaal niks. De enige hint dat Harry het uiteindelijk toch begrepen heeft, is dat hij zijn zoontje naar SNape vernoemd. Dat vind ik jammer. Snape had na alles wel wat meer krediet verdiend, zonder hem was het allemaal heel anders gelopen en was Harry waarschijnlijk allang dood geweest.
  zondag 22 juli 2007 @ 21:36:04 #82
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_51730548
quote:
Op zondag 22 juli 2007 21:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Snape had na alles wel wat meer krediet verdiend, zonder hem was het allemaal heel anders gelopen en was Harry waarschijnlijk allang dood geweest.
Vandaar dat het niet 'slechts' het vernoemen van zijn zoon is.
Uit het gesprek dat Harry met Albus Severus voert in de epiloog blijkt duidelijk dat hij de rol van Snape in de tussenliggende negentien jaar is gaan herwaarderen.
(Net zoals ik ik nu bijvoorbeeld geheel anders tegen mij ouders aankijk dan toen ik een puber was.)
Hij noemt 'Sev' niet voor niets een van de dapperste mensen die hij ooit gekend heeft.
Daarnaast hint Harry het als zijnde van betekenis dat zijn jongste zoon vernoemd is naar twee Headmasters van Hogwarts.
pi_51730836
quote:
Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:
  • Zat Grindelwald nou opgesloten in een toren? Heeft Dumbledore hem daar opgesloten? En hem daar een halve eeuw laten creperen?
  • Concentratiekamp Nuremgard dus. Iemand anders zegt ergens in het boek dat Grindelwald in ranglijst qua Ergste Misdadigers Ever dankzij You Know Who minder belangrijk is geworden, maar dat ie desnietaltemin toch echt wel onwijs slecht was. En ik denk dat Dumbledore het daarom zo liet. Misdadigers verdienen hun straf.
    quote:
  • Waarom komt Percy ineens terug? En alles is gelijk goed? En hoe komt hij ineens daar via Aberforth? Iedereen lijkt ineens te weten wie Aberforth is en dat er via de Hogs Head een geheime gang naar Zweinstein gaat!
  • Alberforth kan Patronus-berichten gestuurd hebben ? Maar ja, dat is inderdaad raar. Je zou bijna denken dat de Order ook een soort oplichtende galleons hebben.
    quote:
  • Waarom gaat de Snitch ineens wel open? Alleen omdat Harry 'I'm gonna die' zegt?
  • "I open at the close". Ik interpreteerde dat als "Ik open als het einde nabij is." . En dat dat ding niet zozeer open gaat omdat Harry dat zegt, maar omdat het tijd is. Dat er geen oorzaak-gevolg relatie is tussen het feit dat Harry zegt dat ie dood gaat en het openen van de Snitch. Ik denk dat het gewoon dramatisch mooi staat als ie open gaat op het moment dat Harry dat zegt, maar dat hij gewoon op dat moment sowieso open was gegaan omdat de tijd ervoor rijp was.
    quote:
  • Hoe kan het dat Ron de Geheime Kamer openkrijgt? Kun je Sisseltong ineens imiteren? Lekker simpel.
  • Ja, dat was stom, zeg. . "Effe naar de Geheime Kamer, lalalala. PSSSSSSHT !" Bovendien, was daar niet alles ingestort toen ze daar met Lockheart beneden zaten ?
    quote:
  • Hoe krijgt Neville aan het eind dat Zwaard uit de Sorting Hat? Is de hoed een manier om het Zwaard overal vandaan op te kunnen roepen?
  • Omdat ie het nodig had om zijn ware moed als Gryffindor te tonen op het juiste moment. Maar wat ik me dan afvraag: de laatste keer dat we het zwaard zagen was het met die kobold mee naar God mag weten waar, na het beroven van de bank. Toch ? Of was het het neppe zwaard ? Maar die kobold ziet het verschil toch, dus die zal het echte zwaard hebben meegenomen. Maar dan zou Neville Nagini hebben doodgemaakt met het neppe zwaard zonder basiliskbloed. En dan zou het niet helpen tegen de Horcrux. Raar.
    quote:
  • Wat is dat krijsende iets wat bij Harry is 'aan de andere kant?' Is dat het stukje ziel van Voldemort? En waarom is alleen Perkamentus daar?
  • De baby van Tonks & Lupin ? Alsin: "de Toekomst" ofzo ?
    quote:
    Waarom gebeurde dat überhaupt toen Harry nog een baby was? Alleen omdat Lily voor hem gestorven was? Zou dat nooit eerder zijn gebeurd, een moeder die haar kinderen beschermde voor ze vermoord werd?
    Voldemorts ziel was op dat moment al zo gespleten dat ie automatisch weer spleet op het moment dat ie iemand vermoordde, meende ik te begrijpen. En op het moment dat er DAN zoiets gebeurt, dat een moeder voor haar kind springt, is Voldemort kwetsbaar genoeg om dit te laten gebeuren. Ik denk dat het geval Harry Potter als bijzonder fenomeen gelinkt is aan de gespleten ziel van Voldemort.

----

Wat ik stom vond:

• Persoonlijk heb ik me echt kapotgeergerd aan de oorlog/verzetssymboliek. Bij dat radioprogramma had ik het echt niet meer. Ik weet ook weer precies waarom ik een hekel heb aan fantasy, om deze reden. Altijd van die paralellen, zo van "Jaaaaa, dit boek lijkt over Harry Potter te gaan, maar eigenlijk gaat het over naastenliefde en het voorkomen van nieuwe wereldoorlogen, DIEPZINNING HE, JAHAA ! ." Ik vind dat echt ZO stom. . Wat iemand hierboven ook al zei, mijn Lord of the Rings "Ik haat fantasy"-alarm ging een beetje af bij BP. Jammer, jammer, jammer. Mensen leren niks van een verhaal waar goed absoluut goed is en kwaad absoluut kwaad. Maar let's not get into that.

• De losse flodders omtrend Draco Malfoy. Die verhaallijn is echt zo los afgezwabberd aan het einde. Zit hij daar met zijn ouders in de Great Hall, EN DAN ? Wat vindt iedereen er uberhaupt van dat ze daar zitten ? En de rest weet blijkbaar ook opeens dat zij geen kwaad meer doen omdat ze alleen maar willen dat hun zoon nog heel is ?

• De epiloog. Totaal overbodig. Btw, Harry mag wel oppassen dat ie geen mongooltjes als kleinkinderen krijgt met deze hoeveelheid inteelt. . Wat jullie ook al zeiden: of dit had uitgebreider gemogen, of ze had het weg moeten laten. Al voelt het nu wel een beetje als een teaser voor een nog uit te brengen boek: "$ $ $. Nou, okay, vooruit nog 1 Potter boek dan, ik vind het afscheid ook moeilijk. $ $ $."

[ Bericht 5% gewijzigd door AudreyHepburn op 22-07-2007 22:16:43 ]
  • It's my party and I'll cry if I want to.
      zondag 22 juli 2007 @ 21:48:55 #84
    71919 wonderer
    pi_51730953
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 21:36 schreef PPL het volgende:

[..]

Vandaar dat het niet 'slechts' het vernoemen van zijn zoon is.
    Uit het gesprek dat Harry met Albus Severus voert in de epiloog blijkt duidelijk dat hij de rol van Snape in de tussenliggende negentien jaar is gaan herwaarderen.
    (Net zoals ik ik nu bijvoorbeeld geheel anders tegen mij ouders aankijk dan toen ik een puber was.)
    Hij noemt 'Sev' niet voor niets een van de dapperste mensen die hij ooit gekend heeft.
    Daarnaast hint Harry het als zijnde van betekenis dat zijn jongste zoon vernoemd is naar twee Headmasters van Hogwarts.
    Oh ja, dat Snape misschien wel in Gryffindor had moeten zitten.

Maar dan nog, beetje mager. Er wordt naar mijn mening sowieso weinig gerefereerd naar gebeurtenissen. Het lijkt Harry allemaal uiteindelijk niet zoveel te doen, al die doden komen later niet meer terug in zijn hoofd, en daardoor mij ook niet. Het enige dat me een beetje wist te raken was Dobby's dood, omdat hij hem met de hand begroef. De rest kreeg drie regels tekst en dat was het dan.
    pi_51731872
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 21:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
    Persoonlijk heb ik me echt kapotgeergerd aan de oorlogssymboliek.
    Ik heb het niet eens opgemerkt Ik heb altijd een hekel gehad aan geschiedenis op school...
    I had a signature once. It was awful.
      † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 22:18:16 #86
    43556 miss_dynastie
    pi_51731945
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 14:49 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
    Heb het idee dat het einde een beetje is afgeraffeld.
    Ik las ergens dat Rowling dat laatste hoofdstuk al vanaf 1990 afhad, maar
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    .
    pi_51731970
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:16 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik heb het niet eens opgemerkt Ik heb altijd een hekel gehad aan geschiedenis op school...
    De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.
    It's my party and I'll cry if I want to.
      † In Memoriam † zondag 22 juli 2007 @ 22:20:00 #88
    43556 miss_dynastie
    pi_51732000
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.
    Eens.
      zondag 22 juli 2007 @ 22:21:50 #89
    71919 wonderer
    pi_51732052
    Het is natuurlijk wel een vrij universeel thema. Je kan maar op zoveel verschillende manier de slechterik aan de macht houden.
    pi_51732192
    quote:
    Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Ja achteraf zie ik het altijd wel, maar ik vond het nooit interessant genoeg om daar uit mezelf aan te denken op school, dus in mijn vrije tijd ook niet
    I had a signature once. It was awful.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')