Ik vond dat ook altijd al zo'n rare opmerking. Niets voor Dumbledore om zoiets denigrerends over iemand te zeggen.quote:Op zondag 22 juli 2007 15:39 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Je ziet overigens in boek 4 al dat Aberforth en Albus niet helemaal goed met elkaar omgaan.
[..]
Ik dacht eerst dat 't een grapje was, maar na DH zie je dit toch in een ander daglicht.
Die twee dingen staan apart van elkaar.quote:Op zondag 22 juli 2007 17:55 schreef PPL het volgende:
wow
...maareh wat is dat in de OP dat Voldemort sterft door een rebound spreuk op Snape?
Mis ik iets?
Ah vandaar.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:03 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Die twee dingen staan apart van elkaar.
Voldemort vermoord Snape
Daarna wordt Voldemort gedood door een spell die hij zelf afvuurde maar terugkaatste. Snape was er toen al niet meer.
Helemaal eensch!quote:Op zondag 22 juli 2007 18:45 schreef Adelante het volgende:
Vanaf het moment dat Harry "sterft" en in King's Cross komt, verloor het verhaal veel aan de kracht en spanning die het tot dan toe wel had. Jammer van het ongeloofwaardige einde en de korte epiloog, maar al emt al een leuke serie geweest om te lezen
Reparoquote:Op zondag 22 juli 2007 19:14 schreef wonderer het volgende:
Hoe kan er trouwens in de epiloog geSort worden als de hoed is afgefikt?
Zowel hij als Harry zaten achter de Patronus aan.quote:Waarom konden Ron en Harry later de tent wel terugvinden terwijl er gezegd was dat Ron het nadat ie was weggelopen hem niet meer kon vinden vanwege de spells?
Ik denk dat iedereen die binnen de kring van beveiligings spells is terwijl die worden gemaakt, gewoon naar binnen en naar buiten kan.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:14 schreef wonderer het volgende:
Waarom konden Ron en Harry later de tent wel terugvinden terwijl er gezegd was dat Ron het nadat ie was weggelopen hem niet meer kon vinden vanwege de spells?
Ze dachten dat de horcrux misschien in het kantoortje van Umbridge lag.quote:Waarom duurde alles zo langWaarom infiltreerden ze in het ministerie in plaats van Umbridge thuis op te zoeken? waarom was harry zo ontzettend stom om na waarschuwingen EN uitleg van Ron alsnog Voldemorts naam hardop te zeggen?
Magische schade is niet te repareren...quote:Op zondag 22 juli 2007 19:20 schreef PPL het volgende:
[..]
Reparo![]()
[..]
Zowel hij als Harry zaten achter de Patronus aan.
Bovendien heeft/had Ron de Deluminator.
ligt er maar net aan wat voor magische schade, sommige magische beschadigingen zijn idd definitief.quote:Op zondag 22 juli 2007 19:31 schreef wonderer het volgende:
[..]
Magische schade is niet te repareren...
Waarschijnlijk omdat ze jaloers was op wat Lily allemaal kon. En die jaloezie is omgeslagen in haat denk ik.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:22 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
En ook nog iets van mijn kant, maar waarom schreef Petunia naar Dumbledore? Ze wou naar Hogwarts, volgens mij, maar waarom?
Omdat Ginny wist dat het zwaard tot Harry behoorde, en omdat het van Dumbledore kwam zij dacht dat het wellicht van belang was dat Harry het in zijn handen zou krijgen?quote:Op zondag 22 juli 2007 20:16 schreef Biancavia het volgende:
Nog iets, waarom gingen Ginny, Neville en Luna eigenlijk proberen in het begin dat zwaard te stelen?
Oh ja!quote:Op zondag 22 juli 2007 20:25 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Omdat Ginny wist dat het zwaard tot Harry behoorde, en omdat het van Dumbledore kwam zij dacht dat het wellicht van belang was dat Harry het in zijn handen zou krijgen?
Ik denk bij Tonks' moeder inderdaad. Al was 'ie zo te lezen ook vaak genoeg bij Harry en Ginny.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Waar zou Teddy zijn gaan wonen, trouwens? Bij Andromeda Tonks?
Wat vind je er teleurstellend aan? Wat had je er van verwacht?quote:
En hij zou graag vaker bij Bill en Fleur langs'komen'.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:49 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ik denk bij Tonks' moeder inderdaad. Al was 'ie zo te lezen ook vaak genoeg bij Harry en Ginny.
't Is wel niet aan mij gericht, maar voor mij was het te kunstmatig. Er werden te veel kunstgrepen uitgehaald om maar tot het einde te komen. En de opeenvolging van de gebeurtenissen was ook vrij mat. Stukje kamperen, bijna gevangen worden genomen, stukje kamperen, bijna gedood worden, stukje kamperen, confrontatie met voldie, stukje kamperen, weer verraden worden. Het werd wel erg langdradig zo.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:53 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Wat vind je er teleurstellend aan? Wat had je er van verwacht?
Geen aanval hoor, kan begrijpen dat het wat tegenvalt. Ben alleen benieuwd waarom.
Overigens briljant hoe James een verdacht goede imitatie van Ron geeft in de epiloog.quote:Op zondag 22 juli 2007 20:59 schreef PPL het volgende:
[..]
En hij zou graag vaker bij Bill en Fleur langs'komen'.
Juist door die herinneringen begrijpt Harry wat hij moet doen. En krijgt hij respect voor Snape. Het is mijns inziens dus van groot belang geweest. Ik vond The Prince's Tale een van de mooiste stukjes. Kippenvel.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:04 schreef wonderer het volgende:
En die uitleg...Leuk Snape hoofdstuk, dat wel (hoewel het voor mij niet nieuw was, dit was wel ongeveer wat de meeste mensen hadden voorspeld/verwacht), maar het zat er wel even tussengepropt om alles duidelijk te maken. Daarna komt Harry er niet eens op terug!
Daar ben ik het mee eens.quote:Ook dat gesprek met Dumbledore op het eind sloeg nergens op.
Oh, ik snap het belang van dat hoofdstuk wel, maar de manier waarop het is uitgewerkt vond ik duf. Verder is het enige waar hij na afloop aan denkt, het feit dat hij moet sterven. Dat Snape altijd van zijn moeder gehouden heeft zonder daar iets mee te kunnen doen, dat Harry eigenlijk zijn zoon had moeten zijn, helemaal niks. De enige hint dat Harry het uiteindelijk toch begrepen heeft, is dat hij zijn zoontje naar SNape vernoemd. Dat vind ik jammer. Snape had na alles wel wat meer krediet verdiend, zonder hem was het allemaal heel anders gelopen en was Harry waarschijnlijk allang dood geweest.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:10 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Juist door die herinneringen begrijpt Harry wat hij moet doen. En krijgt hij respect voor Snape. Het is mijns inziens dus van groot belang geweest. Ik vond The Prince's Tale een van de mooiste stukjes. Kippenvel.
[..]
Vandaar dat het niet 'slechts' het vernoemen van zijn zoon is.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:29 schreef wonderer het volgende:
[..]
Snape had na alles wel wat meer krediet verdiend, zonder hem was het allemaal heel anders gelopen en was Harry waarschijnlijk allang dood geweest.
Concentratiekamp Nuremgard dus. Iemand anders zegt ergens in het boek dat Grindelwald in ranglijst qua Ergste Misdadigers Ever dankzij You Know Who minder belangrijk is geworden, maar dat ie desnietaltemin toch echt wel onwijs slecht was. En ik denk dat Dumbledore het daarom zo liet. Misdadigers verdienen hun straf.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:44 schreef Biancavia het volgende:Zat Grindelwald nou opgesloten in een toren? Heeft Dumbledore hem daar opgesloten? En hem daar een halve eeuw laten creperen?
Alberforth kan Patronus-berichten gestuurd hebben ? Maar ja, dat is inderdaad raar. Je zou bijna denken dat de Order ook een soort oplichtende galleons hebben.quote:Waarom komt Percy ineens terug? En alles is gelijk goed? En hoe komt hij ineens daar via Aberforth? Iedereen lijkt ineens te weten wie Aberforth is en dat er via de Hogs Head een geheime gang naar Zweinstein gaat!
"I open at the close". Ik interpreteerde dat als "Ik open als het einde nabij is." . En dat dat ding niet zozeer open gaat omdat Harry dat zegt, maar omdat het tijd is. Dat er geen oorzaak-gevolg relatie is tussen het feit dat Harry zegt dat ie dood gaat en het openen van de Snitch. Ik denk dat het gewoon dramatisch mooi staat als ie open gaat op het moment dat Harry dat zegt, maar dat hij gewoon op dat moment sowieso open was gegaan omdat de tijd ervoor rijp was.quote:Waarom gaat de Snitch ineens wel open? Alleen omdat Harry 'I'm gonna die' zegt?
Ja, dat was stom, zeg.quote:Hoe kan het dat Ron de Geheime Kamer openkrijgt? Kun je Sisseltong ineens imiteren? Lekker simpel.
Omdat ie het nodig had om zijn ware moed als Gryffindor te tonen op het juiste moment. Maar wat ik me dan afvraag: de laatste keer dat we het zwaard zagen was het met die kobold mee naar God mag weten waar, na het beroven van de bank. Toch ? Of was het het neppe zwaard ? Maar die kobold ziet het verschil toch, dus die zal het echte zwaard hebben meegenomen. Maar dan zou Neville Nagini hebben doodgemaakt met het neppe zwaard zonder basiliskbloed. En dan zou het niet helpen tegen de Horcrux. Raar.quote:Hoe krijgt Neville aan het eind dat Zwaard uit de Sorting Hat? Is de hoed een manier om het Zwaard overal vandaan op te kunnen roepen?
De baby van Tonks & Lupin ? Alsin: "de Toekomst" ofzo ?quote:Wat is dat krijsende iets wat bij Harry is 'aan de andere kant?' Is dat het stukje ziel van Voldemort? En waarom is alleen Perkamentus daar?
Voldemorts ziel was op dat moment al zo gespleten dat ie automatisch weer spleet op het moment dat ie iemand vermoordde, meende ik te begrijpen. En op het moment dat er DAN zoiets gebeurt, dat een moeder voor haar kind springt, is Voldemort kwetsbaar genoeg om dit te laten gebeuren. Ik denk dat het geval Harry Potter als bijzonder fenomeen gelinkt is aan de gespleten ziel van Voldemort.quote:Waarom gebeurde dat überhaupt toen Harry nog een baby was? Alleen omdat Lily voor hem gestorven was? Zou dat nooit eerder zijn gebeurd, een moeder die haar kinderen beschermde voor ze vermoord werd?
Oh ja, dat Snape misschien wel in Gryffindor had moeten zitten.quote:Op zondag 22 juli 2007 21:36 schreef PPL het volgende:
[..]
Vandaar dat het niet 'slechts' het vernoemen van zijn zoon is.
Uit het gesprek dat Harry met Albus Severus voert in de epiloog blijkt duidelijk dat hij de rol van Snape in de tussenliggende negentien jaar is gaan herwaarderen.
(Net zoals ik ik nu bijvoorbeeld geheel anders tegen mij ouders aankijk dan toen ik een puber was.)
Hij noemt 'Sev' niet voor niets een van de dapperste mensen die hij ooit gekend heeft.
Daarnaast hint Harry het als zijnde van betekenis dat zijn jongste zoon vernoemd is naar twee Headmasters van Hogwarts.
Ik heb het niet eens opgemerktquote:Op zondag 22 juli 2007 21:45 schreef AudreyHepburn het volgende:
Persoonlijk heb ik me echt kapotgeergerd aan de oorlogssymboliek.
Ik las ergens dat Rowling dat laatste hoofdstuk al vanaf 1990 afhad, maarquote:Op zondag 22 juli 2007 14:49 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Heb het idee dat het einde een beetje is afgeraffeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:16 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik heb het niet eens opgemerkt![]()
Ik heb altijd een hekel gehad aan geschiedenis op school...
Eens.quote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.
Ja achteraf zie ik het altijd wel, maar ik vond het nooit interessant genoeg om daar uit mezelf aan te denken op school, dus in mijn vrije tijd ook nietquote:Op zondag 22 juli 2007 22:19 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
De Order als verzetsgroep, ondergrondse radioprogrammas, de hele toestand op het ministerie met o.a. het volledig screenen en volgen van mensen, het selecteren van individuen op raszuiverheid, enz. Niet bedoeld als aanval op jou omdat je het niet zag, maar ik (student geschiedenis) vond dat ze het er veeeeeeel te dik bovenop had gelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |