abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51687445
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:

[..]

oh dus enkel medische redenen zijn valide?

doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.

Maar om met die reden mensen een schuldgevoel aan te praten (KV is immers niet *on*gezond!) is waanzin.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:20:40 #102
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_51687461
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Ah. Dus als jij het verafschuwt om je kind aan de borst te hebben zuigen, dan moet dat maar? Wat zal je kind zich dan lekker welkom voelen in je armen zeg. Dan kun je in mijn ogen honderd keer beter KV geven, want ik vind een ontspannen zich op haar gemak voelende mama veel belangrijker. Het is echt niet zo dat je vergif geeft als je KV geeft.
Ik heb mijn kinderen borstvoeding gegeven. Dit bovenstaande zeg ik dus puur omdat ik zo vreselijk MOE word van deze discussie. Láát toch, laat iedereen zijn/haar keuze maken! KV is een prima alternatief. BV heeft zo zijn voordelen, maar KV heeft net zo goed zijn voordelen.
pi_51687467
Was dat genuanceerd genoeg of heb ik het nu echt gedaan? .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:21:10 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687468
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.

Maar om met die reden mensen een schuldgevoel aan te praten (KV is immers niet *on*gezond!) is waanzin.
Precies, zo zijn römer stoeltjes ongeevenaard, maar er zijn zat ouders die borstvoeding geven en een 'minder' stoeltje gebruiken.

disclaimer: HET IS EEN VOORBEELD!!!
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:21:21 #105
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51687469
Ik zeg nergens dat er geen uitzonderingen zijn. Ik zeg ook nergens dat ik alles 100% goed doe. Ik geef alleen mijn mening en mijn mening is dat iedereen die zichzelf daartoe in staat acht het eigenlijk zou moeten proberen.

Er is heus begrip voor vrouwen die het niet lukt i.v.m. een KS, medicatie, depressie of noem maar op de redenen. Ik zou niet durven om tegen hen over BV te beginnen. Sowieso ben ik geen musketier op dat gebied maar blijf bij mijn standpunt dat moeder's belang de eerste weken ondergeschikt is. Je geeft een kind het leven, geef ze dan ook de beste start. Zelfs Nutricia en Friso adverteren ermee.
En natuurlijk bepaalt iedereen het uiteindelijk lekker helemaal zelf maar sommige ellende is er mee te voorkomen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_51687479
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Neuk het volgende:
Zelfs Nutricia en Friso adverteren ermee.
Dat is ze opgelegd.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:22:38 #107
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51687481
En waarom is ze dat opgelegd?
Iedere golf van de zee,
  † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2007 @ 10:23:03 #108
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_51687486
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten

Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.

Shoot me
Welnee. BV geven als je er weerstand tegen hebt, da's pas erg! Want dat wordt enorm aanmodderen en daar wordt niemand in het gezin gelukkig van. KV is een goed alternatief.
(Ik ben zelf dan wel pro BV, maar nog meer pro bewust kiezen en kijken wat bij de eigen situatie past.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_51687487
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:22 schreef Neuk het volgende:
EN waarom is ze dat opgelegd?
Jaja, dat weet ik ook wel, maar je doet nu net alsof ze er mee adverteren omdat ze dat zo graag willen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:23:14 #110
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687489
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Neuk het volgende:
Ik zeg nergens dat er geen uitzonderingen zijn. Ik zeg ook nergens dat ik alles 100% goed doe. Ik geef alleen mijn mening en mijn mening is dat iedereen die zichzelf daartoe in staat acht het eigenlijk zou moeten proberen.
Nee je zegt dat IEDEREEN dat VERPLICHT zijn. Het is de toon die de muziek maakt he.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:23:17 #111
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51687490
Uiteindelijk is een vrouw baas over haar buik en wat er uit komt. En ook over de keuze's die zij maakt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51687498
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk is een vrouw baas over haar buik en wat er uit komt. En ook over de keuze's die zij maakt.
En papa moet zich alleen bezig houden met het vertimmeren van het kinderkamertje...? Kom nou.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:24:35 #113
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_51687502
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jaja, dat weet ik ook wel, maar je doet nu net alsof ze er mee adverteren omdat ze dat zo graag willen.
Oh, nee hoor... Ik wilde er iets mee zeggen. Als ik net alsof doe plak ik wel een snorretje voor
Iedere golf van de zee,
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:24:37 #114
16245 CarOnline
met lange O
pi_51687503
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies, zo zijn römer stoeltjes ongeevenaard, maar er zijn zat ouders die borstvoeding geven en een 'minder' stoeltje gebruiken.

disclaimer: HET IS EEN VOORBEELD!!!
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op en ik was wél netjes gestopt!
Das dan weer een punt voor mij, toch?
Screw them.
We're going home.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:24:51 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687509
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:22 schreef Neuk het volgende:
En waarom is ze dat opgelegd?
Omdat op dit moment de overheersende gedachte is dat BV het beste is. Nu is dit een standpunt waaar ik me in kan vinden, maar toen saskia geboren werd moesten kindjes rugliggen tegen wiegedood en nog geen 3 jaar later is buikligging opeens prima...

Ook wetenschap is aan veranderende inzichten onderhevig.
pi_51687514
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op
Da's gewoon lomp. Sorry. (Kut nu doe ik het ook).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:26:05 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687519
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef CarOnline het volgende:

[..]

Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op en ik was wél netjes gestopt!
Das dan weer een punt voor mij, toch?
Ik krijg opeens een briljant idee. Ik ga een website maken met een scorebord. Kan men plussen en minnen.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:27:48 #118
16245 CarOnline
met lange O
pi_51687536
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik krijg opeens een briljant idee. Ik ga een website maken met een scorebord. Kan men plussen en minnen.
Cool, ff denken wat ik nog meer wél goed heb gedaan!
Screw them.
We're going home.
pi_51687539
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

degene in dit huis met een fucked up immuunsysteem is degene die BV gekregen heeft
nee, maar 'men' keert de redenatie maar al te graag om dus, of trket de redenatie verder door : bv is het beste en als je dat niet wil geven,
wil je dús niet het beste voor je kind, dús doe je je kind moedwillig te kort, dus ben je egoistisch.

ja, dikke doei denk ik dan, op het platteland wonen is ws ook veeeeeeeel gezonder voor je kind, en toch wonen er legio ouders bewust in de stad

als BV je om wat voor redenen dan ook compleet tegenstaat is je kind totaal niet gebaat bij een gestressde verkrampte tegen heug en meug bv gevende moeder, een kind voelt dat net zo goed immers
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_51687564
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:

Ook wetenschap is aan veranderende inzichten onderhevig.
Toch is dit niet helemaal waar. BV is altijd het beste geweest. Je hebt wel eens verhalen gehad over vervuiling en de impact daarvan op BV, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen. Dat BV beter is dan wat KV fabrikanten tot nu toe kunnen maken, is wél wetenschappelijk bewezen. Dat is geen inzicht, dat is een feit. Pas als KV fabrikanten er in slagen een 100% kunstmatige kopie te maken van de samenstelling, dan geld dit wetenschappelijk feit niet meer.

Het hele verhaal over buikligging en rugligging is een wel een inzichtelijk verhaal: er zal uiteindelijk best een 'allerbeste' oplossing zijn, die we misschien nog geeneens kennen (zijligging? ) maar hij is er wel.
pi_51687570
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:
ja, maar als je met zijn 2-en bent, kun je toch op minst je mogelijke keuze van te voren aankaarten, en uitleggen waarom je ervoor kiest of wil gaan kiezen.

een man kan je niet dwingen bv te geven, maar om nu een houding aan te meten "het zijn mijn borsten, het is mijn buik, dus bek jij!" lijkt me nu ook weer niet okay.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 10:30:17 #122
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51687571
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

En papa moet zich alleen bezig houden met het vertimmeren van het kinderkamertje...? Kom nou.
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel. En mijn eigen vader ligt al jaren tussen zes planken waar hij thuis hoort. Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij. En alles wat ze extra kunnen doen is slechts een plus puntje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:32:18 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687598
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

Toch is dit niet helemaal waar. BV is altijd het beste geweest. Je hebt wel eens verhalen gehad over vervuiling en de impact daarvan op BV, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen. Dat BV beter is dan wat KV fabrikanten tot nu toe kunnen maken, is wél wetenschappelijk bewezen. Dat is geen inzicht, dat is een feit. Pas als KV fabrikanten er in slagen een 100% kunstmatige kopie te maken van de samenstelling, dan geld dit wetenschappelijk feit niet meer.

Het hele verhaal over buikligging en rugligging is een wel een inzichtelijk verhaal: er zal uiteindelijk best een 'allerbeste' oplossing zijn, die we misschien nog geeneens kennen (zijligging? ) maar hij is er wel.
Ja dat zeg ik. NU geldt dat. Maar het gaat niet alleen om het technische verhaal. Zoals gezegd geldt er even goed een sociaal maatschappelijk inzicht, wetenschap staat niet opzich zelf. En NU is de tendens dat alleen natuurlijk goed genoeg is. De scharrelkippen zijn ook al niet aan te slepen. Ik heb gehoord dat ze die nu kweken... in hokken
pi_51687601
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:

[..]

Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel. En mijn eigen vader ligt al jaren tussen zes planken waar hij thuis hoort. Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij. En alles wat ze extra kunnen doen is slechts een plus puntje.
mijn hemel zeg
pi_51687605
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:28 schreef milagro het volgende:

[..]

degene in dit huis met een fucked up immuunsysteem is degene die BV gekregen heeft
Mja, ik had ook een opa van 97 die tot z'n 80e een pakje shag per dag rookte maar dat maakt een pakje shag per dag nog geen aanrader natuurlijk.
quote:
nee, maar 'men' keert de redenatie maar al te graag om dus, of trket de redenatie verder door : bv is het beste en als je dat niet wil geven,
wil je dús niet het beste voor je kind, dús doe je je kind moedwillig te kort, dus ben je egoistisch.
Ja, dat vind ik dus ook onzin. Zoals ik al zei.
quote:
als BV je om wat voor redenen dan ook compleet tegenstaat is je kind totaal niet gebaat bij een gestressde verkrampte tegen heug en meug bv gevende moeder, een kind voelt dat net zo goed immers
Och, er mag van mij best gevraagd worden waarom het je zo tegenstaat. Kan dat het hele reele zaken zijn, maar wellicht zijn er ook misverstanden waardoor je het opeens wel ziet zitten. Kijk, je zit op een forum, je zit in een forum voor ouders en in een topic over borst dan wel kunstvoeding. Moet je niet gek opkijken als het er dan net ff wat harder aan toe gaat dan wanneer je bij de groenteboer staat natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:33:33 #126
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_51687616
quote:

[..]

Er zijn enorme aantallen onderzoeken die aantonen dat een vader wel degelijk bijdraagt aan de gezondheid van het kind. Overigens is géén vader niet per definitie ongezond. We zijn net borstvoeding.
pi_51687621
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
  • Je wilt je kindje een zo goed mogelijke start geven,
  • elk kind recht op BV,
  • eigen belang ondergeschikt.

Dat zijn nou helaas die maffia-uitspraken waar pro-bv'ers zo'n slechte naam van krijgen en waar kv-ers zich -terecht- door aangevallen voelen. Zoals eerder genoemd door een verbazend verstandige Swets zijn er honderden keuzes die je maakt. Het matrasjes voor het bedje, het autostoeltje, de kinderwagen, wel of niet naar kdv, etc. Kies jij altijd voor het allerbeste? Het allerduurste matrasje en die peperdure kinderwagen? Zeg je je baan op omdat het voor een kind nu eenmaal beter is het eerste jaar bij mama thuis te zijn? Nu ja, dan heb je ook wat minder geld om te leven maar eigen belang is ondergeschikt en zo'n baby merkt er toch niets van als je in een wat kleiner huis moet wonen.

Weet je waar elk kind recht op heeft? Op een moeder die tevreden en comfortabel met haar kind omgaat, en niet vol schuldgevoel steeds die borsten moet aanbieden terwijl ze zich daar doodongelukkig over voelt. Daar doe je een kind veel meer mee tekort dan met wat dan ook.

even for the record: ik was een zeer enthouasiast borstvoeder, ik vond het echt geweldig en zou iedereen die ervaring gunnen. maar het komt niet in mijn hoofd op iemand te veroordelen die een andere keuze maakt.
  • mooi he, alles
    pi_51687623
    quote:

Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij.
    Je spreekt je zelf tegen. Wat is anders het alternatief voor sperma?
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:34:31 #129
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51687624
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, maar als je met zijn 2-en bent, kun je toch op minst je mogelijke keuze van te voren aankaarten, en uitleggen waarom je ervoor kiest of wil gaan kiezen.

een man kan je niet dwingen bv te geven, maar om nu een houding aan te meten "het zijn mijn borsten, het is mijn buik, dus bek jij!" lijkt me nu ook weer niet okay.
    Mijn persoonlijke ervaring is dat veel vaders als het puntje bij paaltje komt daarna de boel laten voor wat het is.
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:34:56 #130
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_51687634
    quote:

[..]

Wat heb jij een rare ideeën? Dus je broer is in feite ook overbodig voor zijn kind(eren)?
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:36:06 #131
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51687651
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mijn persoonlijke ervaring is dat veel vaders als het puntje bij paaltje komt daarna de boel laten voor wat het is.
    Hebben ze al stromend water in Tjamolia?
    pi_51687653
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik. NU geldt dat. Maar het gaat niet alleen om het technische verhaal. Zoals gezegd geldt er even goed een sociaal maatschappelijk inzicht, wetenschap staat niet opzich zelf. En NU is de tendens dat alleen natuurlijk goed genoeg is. De scharrelkippen zijn ook al niet aan te slepen. Ik heb gehoord dat ze die nu kweken... in hokken
    Wetenschap gaat eigenlijk alleen om technische feitjes Swets. Dat er hele horden met pseudo-wetenschap aan de haal gaan en de Viva vol staat met dit soort 'feiten' is jammer maar helaas.
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:36:16 #133
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51687655
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je spreekt je zelf tegen. Wat is anders het alternatief voor sperma?
    Ach klonen bijvoorbeeld. Jezus is als het verhaal waar is een vrouw. De kans daar op is een op de vier miljard.
    pi_51687667
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ach klonen bijvoorbeeld. Jezus is als het verhaal waar is een vrouw. De kans daar op is een op de vier miljard.
    Mmmmmmmookay.

Sgopje TRU dan maar he. .
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:37:41 #135
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51687671
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef phileine het volgende:
    een verbazend verstandige Swets
    ...hé...
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:38:17 #136
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51687683
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hebben ze al stromend water in Tjamolia?
    Uitzonderingen daargelaten Swetsenegger. Ik post nooit zo veel in OUD met uitzondering van vandaag en ik denk dat ik het maar tot zover moet laten. En niet alle vaders zijn als mijn vader.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2007 @ 10:39:28 #137
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_51687693
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wetenschap gaat eigenlijk alleen om technische feitjes Swets. Dat er hele horden met pseudo-wetenschap aan de haal gaan en de Viva vol staat met dit soort 'feiten' is jammer maar helaas.
    Nou, ik ben blij dat er tegenwoordig toch wel een maatschappelijk aspect bij komt. Dat men zich niet alleen afvraagt of het kan, maar ook of het moet. Maar dat is een andere dicussie.
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:39:32 #138
    72545 Megumi
    Go Rin No Sho
    pi_51687694
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mmmmmmmookay.

Sgopje TRU dan maar he. .
    > wetenschap
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:39:51 #139
    37150 livelink
    keek op mijn week ( Š DJ11)
    pi_51687700
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn enorme aantallen onderzoeken die aantonen dat een vader wel degelijk bijdraagt aan de gezondheid van het kind. Overigens is géén vader niet per definitie ongezond. We zijn net borstvoeding.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_51687720
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou, ik ben blij dat er tegenwoordig toch wel een maatschappelijk aspect bij komt. Dat men zich niet alleen afvraagt of het kan, maar ook of het moet. Maar dat is een andere dicussie.
    Tuurlijk, wetenschap an sich is vrij nutteloos. Maar goed, de vraag werd gesteld of je met KV je kind tekort doet. Het (vervelende) technische antwoord is ja, dat doe je. Maar of dat erg is en in welke mate moet iedereen lekker voor zich weten (!).
    pi_51687771
    willen jullie niet zo snel praten ik heb een kloteverbinding op het moment, tegen de tijd dat mijn reactie er staat heeft iedereen het al honderd keer gezegd )

overigens is er een paar jaar terug een onderzoek gepubliceerd waaruit verrassend genoeg bleek dat er onder de borstgevoede kindjes meer allergieën voorkwamen dan onder de kunstgevoede kindjes. Dat betekent trouwens niet dat je dus van bv allergisch wordt, maar wel dat er dus andere factoren zijn (de verklaring voor het fenomeen werd gezocht in het feit dat in families waar veel allergieën voorkomen, er om die reden sneller en langer borstvoeding wordt gegeven, vandaar die vertekening)

en even iets wat iemand eerder in dit topic zei:
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:00 schreef Megumi het volgende:

[..]

Juist maar ik vraag me af waar dat niet willen vandaan komt.
    maar wat gaat dat je in vredesnaam aan? Misschien vinden ze het geen fijn gevoel als er aan hun borsten wordt gezeten, misschien willen ze de vader meer betrekken, misschien hebben ze zich al hun hele leven verheugd op de aanschaf van een flessenwarmer en een set flessen, misschien hebben ze onoverkomelijke bezwaren tegen voedingsbh's. Wat doet het er toe en wat gaat het jou aan?
    mooi he, alles
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:50:01 #142
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_51687823
    Zo, daar kom ik nog even na 3 pagina's voorspelbare discussie.

Door omstandigheden kon ik mijn oudste nagenoeg alleen KV geven. Met veel liefde en genegenheid. Het was geen keuze, maar het is zo gelopen. Zij is van allevier de kinderen verreweg het minst snel ziek en het meest zelfstandig. Je zult mij dus nooit horen roepen dat BV persé beter is, wat de wetenschap ook aantoont.

Maar toch zou ik het borstvoeden niet kunnen missen, zou het erg jammer vinden als het nu mislukt om wat voor een reden dan ook. Het knusse en intieme vind ik persoonlijk heel fijn en voor de vader is er zoveel meer leuks dan een flesje te geven dus dat is voor mij geen reden. Hij vindt het bijv. ook leuk om zijn kind in bad te doen, dat vind ik weer wat minder. Zo heeft ieder zijn/haar knusse moment met de baby.

Borstvoeding dus. Maar het zou niet uit moeten maken waarom ik daarvoor kies. Het is een persoonlijke overweging en zo zou het voor iedereen moeten zijn: Een persoonlijke overweging, wat een ander ook zegt/vindt/meent beter te weten.
    pi_51687825
    Overigens hoorde ik net al iets zeggen over borstkanker, maar moeders die borstvoeding geven hebben minder kans op eierstok en baarmoeder(hals)kanker. Borstgevoede meisjes hebben minder kans op borstkanker.

Dat zou dus ook een overweging kunnen zijn (om even weer op de vraag in de OP terug te komen).
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:51:04 #144
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_51687835
    Wat een verfrissend topic dit. Zoals ik eerder al schreef voorzag ik dat ik na de bevalling weer aan de medicatie zou willen en dat was een reden om geen BV te gaan geven en daarnaast wilde ik het op dat moment gewoon niet. Ik had geen zin in dat gelebber aan mijn lijf (en nee, dit heeft wat mij betreft geen seksuele ondertoon), ik wilde niet als een lopend buffet door het leven gaan. Ik wilde gewoon mijn lijf terug. Ook ik weet dat BV de beste keus is (hee, dat zal niemand hier en irl je doen laten vergeten) maar KV is niet slecht. Waarom is het voor veel mensen dan toch nodig om je ter verantwoording te roepen als je niet de heilige BV geeft?
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_51687868
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:51 schreef m@x het volgende:
    Wat een verfrissend topic dit. Zoals ik eerder al schreef voorzag ik dat ik na de bevalling weer aan de medicatie zou willen en dat was een reden om geen BV te gaan geven en daarnaast wilde ik het op dat moment gewoon niet. Ik had geen zin in dat gelebber aan mijn lijf (en nee, dit heeft wat mij betreft geen seksuele ondertoon), ik wilde niet als een lopend buffet door het leven gaan. Ik wilde gewoon mijn lijf terug. Ook ik weet dat BV de beste keus is (hee, dat zal niemand hier en irl je doen laten vergeten) maar KV is niet slecht. Waarom is het voor veel mensen dan toch nodig om je ter verantwoording te roepen als je niet de heilige BV geeft?
    Omdat het erg prettig is om anderen te wijzen op dingen die ze fout doen zodat zij jouw fouten niet zien.

En ja, dit zal wel een knuppel in het hoenderhok zijn
      zaterdag 21 juli 2007 @ 10:54:04 #146
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_51687872
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:45 schreef phileine het volgende:
    overigens is er een paar jaar terug een onderzoek gepubliceerd waaruit verrassend genoeg bleek dat er onder de borstgevoede kindjes meer allergieën voorkwamen dan onder de kunstgevoede kindjes. Dat betekent trouwens niet dat je dus van bv allergisch wordt, maar wel dat er dus andere factoren zijn (de verklaring voor het fenomeen werd gezocht in het feit dat in families waar veel allergieën voorkomen, er om die reden sneller en langer borstvoeding wordt gegeven, vandaar die vertekening)
    Dat gaat voor mij wel op: de drie die BV hebben gehad hebben alledrie koemelk en soja-allergie, waarvan de jongste in mindere mate, maar zij had net als de andere twee (af en toe) eczeem.
    Ze zijn er wel alledrie overheen gegroeid, al heeft de éénnajongste nog steeds flink eczeem.
    pi_51687897
    Ik heb borstvoeding gehad en had desondanks een koemelkallergie en heb tot op de dag van vandaag last van eczeem. Valt prima mee te leven.
    pi_51687914
    Ik vind het allemaal wel heel erg meevallen met dat 'ter verantwoording roepen' hoor. Als je dat echt dagelijks overkomt moet je je toch eens afvragen of je wel de juiste vrienden hebt. En ze gewoon eens de waarheid zeggen. Ik ontken niet dat het gebeurt, maar het is nu net alsof er om elke hoek een lid van de bv-maffia staat en je van een preek voorziet.

--edit, los van het feit dat elke keer er 1 teveel is uiteraard. Maar het gebeurt beide kanten op (geloof me) en er is ook niks mis met een keer je schouders ophalen en ze lekker te laten lullen.
    pi_51687990
    quote:
    Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mja, ik had ook een opa van 97 die tot z'n 80e een pakje shag per dag rookte maar dat maakt een pakje shag per dag nog geen aanrader natuurlijk.
    [..]
    het was ook niet als bewijs geopperd, hoor, meer als "de ironie!" .
    bv is het beste, kv is gewoon goed en beter zelfs als er om wat voor reden dan ook een aversie is tegen bv.
    quote:
    Ja, dat vind ik dus ook onzin. Zoals ik al zei.
    [..]

Och, er mag van mij best gevraagd worden waarom het je zo tegenstaat. Kan dat het hele reele zaken zijn, maar wellicht zijn er ook misverstanden waardoor je het opeens wel ziet zitten. Kijk, je zit op een forum, je zit in een forum voor ouders en in een topic over borst dan wel kunstvoeding. Moet je niet gek opkijken als het er dan net ff wat harder aan toe gaat dan wanneer je bij de groenteboer staat natuurlijk.
    oh het maakt mij niet uit, het raakt me niet, ik heb twee gezonde boomlange jongens hier groot gebracht, zo gezond als een vis en echt vrijwel nooit ziek en nergens allergisch voor (en nee, geen bewijs wederom, gewoon om aan te geven dat in mijn geval er geen sprake is van "had ik maar, want"

ik vraag me enkel af hoe iemand denkt te kunnen bepalen wat een valide reden is, als je je eigen mening als norm ziet.
    de wetenschap komt wel met meer bewijzen aan , en toch volgt men geregeld zijn eigen weg ondanks dat, op meer vlakken dan enkel bv/kv, dus dat is wmb geen heilig argument.

verder vind ik het voor mama's to be erg naar om nu al verkapte verwijten te krijgen, wat ook nu toch weer gebeurt, en ook een gotspe aangezien er zoveel valt te verwijten als je jezelf als norm gaat nemen "ik heb het beste voor met mijn kind, jij niet dan?".... volgens sommigen blijkbaar niet, kv moeders hebben niet het beste voor met hun kids, enkel met zichzelf.

kun je dat ook van ambitieuze en dus werkende moeders zeggen dan, die én én willen? (retorische vraag )
    zolang je kind er wel bij vaart, geen hinder ondervindt van je keuzes, liefde krijgt, aandacht, zich senang voelt en vooral dus gezond is, wat doet het er toe wat je keuzes als ouder zijn en hoe je tot die keuzes gekomen bent.
    pi_51688013
    Helemaal eens hoor, milagro.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')