Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:11 schreef milagro het volgende:
[..]
oh dus enkel medische redenen zijn valide?
doe je een kind tekort met KV? ik dacht het niet.
Ah. Dus als jij het verafschuwt om je kind aan de borst te hebben zuigen, dan moet dat maar?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Precies, zo zijn römer stoeltjes ongeevenaard, maar er zijn zat ouders die borstvoeding geven en een 'minder' stoeltje gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.
Maar om met die reden mensen een schuldgevoel aan te praten (KV is immers niet *on*gezond!) is waanzin.
Dat is ze opgelegd.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Neuk het volgende:
Zelfs Nutricia en Friso adverteren ermee.
Welnee. BV geven als je er weerstand tegen hebt, da's pas erg! Want dat wordt enorm aanmodderen en daar wordt niemand in het gezin gelukkig van. KV is een goed alternatief.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:14 schreef CarOnline het volgende:
Ik heb ook geen BV gegeven, wel een boekje er overgelezen omdat ik het in eerste instantie dan toch wel wilde proberen misschien. Maar oh wat stond me dat tegen! Dit was bij de derde trouwens. Bij de eerste twee vond iedereen het volkomen normaal dat ik geen BV gaf, want ja het is toch een tweeling he! Maar dat kan ook prima dus maar goed, dat heb ik maar zo gelaten
Het stond me tegen. Het stond me zó ontzettend tegen, dat ik echt vanuit mn tenen voelde dat ik géén bv wilde geven. IK WIL HET NIET!! Dat was het enige wat ik kon denken. Nee, niet! Da's alles.
Shoot me
Jaja, dat weet ik ook wel, maar je doet nu net alsof ze er mee adverteren omdat ze dat zo graag willen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:22 schreef Neuk het volgende:
EN waarom is ze dat opgelegd?
Nee je zegt dat IEDEREEN dat VERPLICHT zijn. Het is de toon die de muziek maakt he.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Neuk het volgende:
Ik zeg nergens dat er geen uitzonderingen zijn. Ik zeg ook nergens dat ik alles 100% goed doe. Ik geef alleen mijn mening en mijn mening is dat iedereen die zichzelf daartoe in staat acht het eigenlijk zou moeten proberen.
En papa moet zich alleen bezig houden met het vertimmeren van het kinderkamertje...? Kom nou.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk is een vrouw baas over haar buik en wat er uit komt. En ook over de keuze's die zij maakt.
Oh, nee hoor... Ik wilde er iets mee zeggen. Als ik net alsof doe plak ik wel een snorretje voorquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jaja, dat weet ik ook wel, maar je doet nu net alsof ze er mee adverteren omdat ze dat zo graag willen.
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op en ik was wél netjes gestopt!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies, zo zijn römer stoeltjes ongeevenaard, maar er zijn zat ouders die borstvoeding geven en een 'minder' stoeltje gebruiken.
disclaimer: HET IS EEN VOORBEELD!!!
Omdat op dit moment de overheersende gedachte is dat BV het beste is. Nu is dit een standpunt waaar ik me in kan vinden, maar toen saskia geboren werd moesten kindjes rugliggen tegen wiegedood en nog geen 3 jaar later is buikligging opeens prima...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:22 schreef Neuk het volgende:
En waarom is ze dat opgelegd?
Da's gewoon lomp. Sorry. (Kut nu doe ik het ook).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op
Ik krijg opeens een briljant idee. Ik ga een website maken met een scorebord. Kan men plussen en minnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef CarOnline het volgende:
[..]
Ja en mijn vriendin gaf bv en veroordeelde mij dat ik dat niet gaf maar voor en na elke voeding stak zij een peuk op en ik was wél netjes gestopt!
Das dan weer een punt voor mij, toch?
Cool, ff denken wat ik nog meer wél goed heb gedaan!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik krijg opeens een briljant idee. Ik ga een website maken met een scorebord. Kan men plussen en minnen.
degene in dit huis met een fucked up immuunsysteem is degene die BV gekregen heeftquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nouja. Technisch gesproken wél natuurlijk. Let op, ik zeg niet dat KV slecht is. Integendeel. Maar puur wetenschappelijk gesproken is KV minderwaardig aan BV. Al is het alleen maar om de afweerstoffen die de KV fabrikanten gewoon niet na kúnnen maken. Onder andere, dus.
Maar om met die reden mensen een schuldgevoel aan te praten (KV is immers niet *on*gezond!) is waanzin.
Toch is dit niet helemaal waar. BV is altijd het beste geweest. Je hebt wel eens verhalen gehad over vervuiling en de impact daarvan op BV, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen. Dat BV beter is dan wat KV fabrikanten tot nu toe kunnen maken, is wél wetenschappelijk bewezen. Dat is geen inzicht, dat is een feit. Pas als KV fabrikanten er in slagen een 100% kunstmatige kopie te maken van de samenstelling, dan geld dit wetenschappelijk feit niet meer.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:
Ook wetenschap is aan veranderende inzichten onderhevig.
ja, maar als je met zijn 2-en bent, kun je toch op minst je mogelijke keuze van te voren aankaarten, en uitleggen waarom je ervoor kiest of wil gaan kiezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:23 schreef Megumi het volgende:
Uiteindelijk is een vrouw baas over haar buik en wat er uit komt. En ook over de keuze's die zij maakt.
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:24 schreef Jarno het volgende:
[..]
En papa moet zich alleen bezig houden met het vertimmeren van het kinderkamertje...? Kom nou.
Ja dat zeg ik. NU geldt dat. Maar het gaat niet alleen om het technische verhaal. Zoals gezegd geldt er even goed een sociaal maatschappelijk inzicht, wetenschap staat niet opzich zelf. En NU is de tendens dat alleen natuurlijk goed genoeg is. De scharrelkippen zijn ook al niet aan te slepen. Ik heb gehoord dat ze die nu kweken... in hokkenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:29 schreef Jarno het volgende:
[..]
Toch is dit niet helemaal waar. BV is altijd het beste geweest. Je hebt wel eens verhalen gehad over vervuiling en de impact daarvan op BV, maar dit is nooit wetenschappelijk bewezen. Dat BV beter is dan wat KV fabrikanten tot nu toe kunnen maken, is wél wetenschappelijk bewezen. Dat is geen inzicht, dat is een feit. Pas als KV fabrikanten er in slagen een 100% kunstmatige kopie te maken van de samenstelling, dan geld dit wetenschappelijk feit niet meer.
Het hele verhaal over buikligging en rugligging is een wel een inzichtelijk verhaal: er zal uiteindelijk best een 'allerbeste' oplossing zijn, die we misschien nog geeneens kennen (zijligging?) maar hij is er wel.
mijn hemel zegquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel.En mijn eigen vader ligt al jaren tussen zes planken waar hij thuis hoort. Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij. En alles wat ze extra kunnen doen is slechts een plus puntje.
Mja, ik had ook een opa van 97 die tot z'n 80e een pakje shag per dag rookte maar dat maakt een pakje shag per dag nog geen aanrader natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:28 schreef milagro het volgende:
[..]
degene in dit huis met een fucked up immuunsysteem is degene die BV gekregen heeft
Ja, dat vind ik dus ook onzin. Zoals ik al zei.quote:nee, maar 'men' keert de redenatie maar al te graag om dus, of trket de redenatie verder door : bv is het beste en als je dat niet wil geven,
wil je dús niet het beste voor je kind, dús doe je je kind moedwillig te kort, dus ben je egoistisch.
Och, er mag van mij best gevraagd worden waarom het je zo tegenstaat. Kan dat het hele reele zaken zijn, maar wellicht zijn er ook misverstanden waardoor je het opeens wel ziet zitten. Kijk, je zit op een forum, je zit in een forum voor ouders en in een topic over borst dan wel kunstvoeding. Moet je niet gek opkijken als het er dan net ff wat harder aan toe gaat dan wanneer je bij de groenteboer staat natuurlijk.quote:als BV je om wat voor redenen dan ook compleet tegenstaat is je kind totaal niet gebaat bij een gestressde verkrampte tegen heug en meug bv gevende moeder, een kind voelt dat net zo goed immers
Er zijn enorme aantallen onderzoeken die aantonen dat een vader wel degelijk bijdraagt aan de gezondheid van het kind. Overigens is géén vader niet per definitie ongezond. We zijn net borstvoeding.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja het opvoeden van kinderen is eigenlijk een taak voor de hele famillie denk ik. Ik heb zelf geen kinderen maar me broer wel.En mijn eigen vader ligt al jaren tussen zes planken waar hij thuis hoort. Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij. En alles wat ze extra kunnen doen is slechts een plus puntje.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:02 schreef Neuk het volgende:
Ja, het is je goed recht, Mevr. Korn, maar ik zie het net een tikje anders. Je wilt een kindje een zo goed mogelijke start geven. Elk kind recht heeft op BV. Als het niet kan/lukt is het een ander verhaal maar proberen hoort er zeker bij, vind ik. Moeder's eigen belang is ondergeschikt.
Je spreekt je zelf tegen. Wat is anders het alternatief voor sperma?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
Vaders zijn eigenlijk overbodig. Ze dragen alleen wat sperma bij.
Mijn persoonlijke ervaring is dat veel vaders als het puntje bij paaltje komt daarna de boel laten voor wat het is.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar als je met zijn 2-en bent, kun je toch op minst je mogelijke keuze van te voren aankaarten, en uitleggen waarom je ervoor kiest of wil gaan kiezen.
een man kan je niet dwingen bv te geven, maar om nu een houding aan te meten "het zijn mijn borsten, het is mijn buik, dus bek jij!" lijkt me nu ook weer niet okay.
Wat heb jij een rare ideeën? Dus je broer is in feite ook overbodig voor zijn kind(eren)?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hebben ze al stromend water in Tjamolia?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke ervaring is dat veel vaders als het puntje bij paaltje komt daarna de boel laten voor wat het is.
Wetenschap gaat eigenlijk alleen om technische feitjes Swets. Dat er hele horden met pseudo-wetenschap aan de haal gaan en de Viva vol staat met dit soort 'feiten' is jammer maar helaas.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik. NU geldt dat. Maar het gaat niet alleen om het technische verhaal. Zoals gezegd geldt er even goed een sociaal maatschappelijk inzicht, wetenschap staat niet opzich zelf. En NU is de tendens dat alleen natuurlijk goed genoeg is. De scharrelkippen zijn ook al niet aan te slepen. Ik heb gehoord dat ze die nu kweken... in hokken
Ach klonen bijvoorbeeld. Jezus is als het verhaal waar is een vrouw. De kans daar op is een op de vier miljard.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je spreekt je zelf tegen. Wat is anders het alternatief voor sperma?
Mmmmmmmookay.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ach klonen bijvoorbeeld. Jezus is als het verhaal waar is een vrouw. De kans daar op is een op de vier miljard.
...hé...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:34 schreef phileine het volgende:
een verbazend verstandige Swets
Uitzonderingen daargelaten Swetsenegger.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hebben ze al stromend water in Tjamolia?
Nou, ik ben blij dat er tegenwoordig toch wel een maatschappelijk aspect bij komt. Dat men zich niet alleen afvraagt of het kan, maar ook of het moet. Maar dat is een andere dicussie.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wetenschap gaat eigenlijk alleen om technische feitjes Swets. Dat er hele horden met pseudo-wetenschap aan de haal gaan en de Viva vol staat met dit soort 'feiten' is jammer maar helaas.
> wetenschapquote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:37 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mmmmmmmookay.
Sgopje TRU dan maar he..
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn enorme aantallen onderzoeken die aantonen dat een vader wel degelijk bijdraagt aan de gezondheid van het kind. Overigens is géén vader niet per definitie ongezond. We zijn net borstvoeding.
Tuurlijk, wetenschap an sich is vrij nutteloos. Maar goed, de vraag werd gesteld of je met KV je kind tekort doet. Het (vervelende) technische antwoord is ja, dat doe je. Maar of dat erg is en in welke mate moet iedereen lekker voor zich weten (!).quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, ik ben blij dat er tegenwoordig toch wel een maatschappelijk aspect bij komt. Dat men zich niet alleen afvraagt of het kan, maar ook of het moet. Maar dat is een andere dicussie.
maar wat gaat dat je in vredesnaam aan? Misschien vinden ze het geen fijn gevoel als er aan hun borsten wordt gezeten, misschien willen ze de vader meer betrekken, misschien hebben ze zich al hun hele leven verheugd op de aanschaf van een flessenwarmer en een set flessen, misschien hebben ze onoverkomelijke bezwaren tegen voedingsbh's. Wat doet het er toe en wat gaat het jou aan?quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:00 schreef Megumi het volgende:
[..]
Juist maar ik vraag me af waar dat niet willen vandaan komt.
Omdat het erg prettig is om anderen te wijzen op dingen die ze fout doen zodat zij jouw fouten niet zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:51 schreef m@x het volgende:
Wat een verfrissend topic dit. Zoals ik eerder al schreef voorzag ik dat ik na de bevalling weer aan de medicatie zou willen en dat was een reden om geen BV te gaan geven en daarnaast wilde ik het op dat moment gewoon niet. Ik had geen zin in dat gelebber aan mijn lijf (en nee, dit heeft wat mij betreft geen seksuele ondertoon), ik wilde niet als een lopend buffet door het leven gaan. Ik wilde gewoon mijn lijf terug. Ook ik weet dat BV de beste keus is (hee, dat zal niemand hier en irl je doen laten vergeten) maar KV is niet slecht. Waarom is het voor veel mensen dan toch nodig om je ter verantwoording te roepen als je niet de heilige BV geeft?
Dat gaat voor mij wel op: de drie die BV hebben gehad hebben alledrie koemelk en soja-allergie, waarvan de jongste in mindere mate, maar zij had net als de andere twee (af en toe) eczeem.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:45 schreef phileine het volgende:
overigens is er een paar jaar terug een onderzoek gepubliceerd waaruit verrassend genoeg bleek dat er onder de borstgevoede kindjes meer allergieën voorkwamen dan onder de kunstgevoede kindjes. Dat betekent trouwens niet dat je dus van bv allergisch wordt, maar wel dat er dus andere factoren zijn (de verklaring voor het fenomeen werd gezocht in het feit dat in families waar veel allergieën voorkomen, er om die reden sneller en langer borstvoeding wordt gegeven, vandaar die vertekening)
het was ook niet als bewijs geopperd, hoor, meer als "de ironie!" .quote:Op zaterdag 21 juli 2007 10:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja, ik had ook een opa van 97 die tot z'n 80e een pakje shag per dag rookte maar dat maakt een pakje shag per dag nog geen aanrader natuurlijk.
[..]
oh het maakt mij niet uit, het raakt me niet, ik heb twee gezonde boomlange jongens hier groot gebracht, zo gezond als een vis en echt vrijwel nooit ziek en nergens allergisch voor (en nee, geen bewijs wederom, gewoon om aan te geven dat in mijn geval er geen sprake is van "had ik maar, want"quote:Ja, dat vind ik dus ook onzin. Zoals ik al zei.
[..]
Och, er mag van mij best gevraagd worden waarom het je zo tegenstaat. Kan dat het hele reele zaken zijn, maar wellicht zijn er ook misverstanden waardoor je het opeens wel ziet zitten. Kijk, je zit op een forum, je zit in een forum voor ouders en in een topic over borst dan wel kunstvoeding. Moet je niet gek opkijken als het er dan net ff wat harder aan toe gaat dan wanneer je bij de groenteboer staat natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |