abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:53:36 #1
103793 kozakken
Living the life
pi_51675909
Vorig topic

Peuters


***15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny***
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
9 juli 2004: Sander, zoon van LovelyLady
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 14-08-2007 20:07:23 ]
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:54:14 #2
103793 kozakken
Living the life
pi_51675930
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:58 schreef Spooky4u het volgende:
Bedankt voor het duimen! waren jullie er om 8u al mee begonnen, want toen werd hij geholpen

Maar operatie geslaagd, een 3,5 durende wachttijd en we kregen onze rotzak wer terug.
Na een uurtje nog ff op bed gelegen te hebben op zijn kamertje om wat te drinken en bij te komen, was het zover. Meneer mocht uit bed na de speelkamer toe. En zoals Jordy bekend staat, zo ging het daar ook, binnen 5 minuten alles op zijn kop

Maar nu is het natuurlijk afwachten hoe het dit keer allemaal gaat.
Hij heeft ons iig de komende 2 weken 24/7 tot zijn beschikking als papazuster en mamazuster.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 08:00 schreef Spooky4u het volgende:
Nou, we zitten weer helemaal in het ritme zoals de vorige operatie.
Op exact dezelfde avond/nacht heeft Jordy weer zijn gips verloren. Om 3u vannacht gingen we dus weer op pad richting de EHBO terwijl de dienstdoende plastisch chirurg al gebeld en onderweg was. Daar hebben we dus nu niet op hoeven wachten. Om 4:40 waren we weer klaar, en op de vraag of we nog vragen hadden was alleen Jordy paraat genoeg:"Wat wil je vragen dan Jordy?""Mag ik snoepje?"

Natuurlijk hebben we goed gekeken hoe Jordy zijn handje er dit keer uitzag, en dit stemde ons min of meer optimistisch, wetende dat er nog vanalles tegen kan gaan vallen. Maar de verdikking die bij zijn linkerhand zo erg was, was nu zeer miniem. De stand van de vingers is perfect, en na 2 dagen ziet het er al erg ingedroogd uit.

Jordy heeft trouwens de hele behandeling vannacht zelf zijn arm omhoog gehouden, en eigenlijk niet gehuild. Stoere vent van mij
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:31 schreef Spooky4u het volgende:
Vandaag was Jordy's gips wederom afgezakt Dus hup, weer in de wagen, op naar de plastisch chirurg die toevallig nog een uurtje had in Geldrop voordat ze ging opereren. Daar aangekomen heeft ie een kleine ontsteking, die we al wel verwacht hadden, dus een antibioticakuur, maar ziet het er eigenlijk verder goed uit. Dus de klomp verband en gips is passé

Morgen naar de spalkmaker en dan met spalk gaan verbinden. Dus het gaat eigenlijk wel goed met hem. Hij is opeens wel een stuk voorzichtiger... Ook een goed ding dus.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:19 schreef Spooky4u het volgende:
Zoo, ook weer een nieuwe spalk voor Jordy!
Nu dinsdag weer terug naar de plastische chirurg en daarna weer naar de spalkenboer.
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:21 schreef Spooky4u het volgende:

[..]

Hij heeft het zelf gezien en hij vond het mooi zei de met een traan op zijn wang
Te leuk om niet even mee te nemen:
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:20 schreef jessie het volgende:
Morgen trakteert Jans op de peuterspeelzaal voor dr afscheid. Ze word in de vakantie 4 dus morgen maar vieren onder het mom van afscheid. Zelf noemt ze het haar nepverjaardag
Morgenochtend pannekoekies bakken. Dan met stroop in kleine stukjes en van die vrolijke parapluprikkertjes erin. En als de kindjes weggaan geeft ze nog een belleblaas die leuk is ingepakt met veel sliertjes enzo.
Ze kon er vanavond gewoon niet van slapen, die kleine stoere grote meid
Best emotioneel dit heel gek bij Bo had ik dit helemaal niet zo. Maar bij Jans is het groepje op school zo leuk, leuke vriendschappen aan overgehouden, zowel zij als ik. En ook al zijn die wel blijvend, het is toch anders nu ze er straks vanaf gaat.
Ff flink zuchten morgen
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:18 schreef renzell het volgende:
Veel succes Spooky en Githa! En een dikke voor Jordy!


Mijn zoon ligt in bed te zingen:

Alle Juusjes zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.
Alle Mama's zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.
Alle Papa's zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.
Alle koekjes zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.
Alle Opa's zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.
Alle boekjes zwemmen in de water, falderalderara falderalderare.

And so on...
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:42 schreef bixister het volgende:
anna is weer wat enthousiaster over de wc: ze heeft er vandaag en gisteren op geplast & gepoept, olé!
En ik sloot 'm met:
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 21:51 schreef kozakken het volgende:
Stoere Jordy (En stoere papa en mama?? Hoe gaat het met jullie? Behalve dan alle getrek midden in de nacht enzo )

En Juul

Anna! Wat goed!
En Job.. jij moet gewoon nog even wennen dat je het best goed kunt. Maar dat je dat nog eventjes niet weet. -toch? -


[ Bericht 78% gewijzigd door kozakken op 20-07-2007 21:59:20 ]
pi_51676493
Met zo'n FIpo moet je wel meteen antwoord krijgen he.
Maar het gaat met ons wel redelijk. Het was eigenlijk allemaal geen verrassing meer. Net als het nachtje EHBO, gewoon eerst duidelijk gemaakt dat ze een chirurg moesten hebben en ons moesten bellen als ze onderweg wes. Sloot dus perfect aan. Lege wachtkamer, 2 minuten en door.
En zo eigenlijk met alles. De bezoekjes zijn relatief kort en positief.

Maar al met al wel vermoeiend om een actieve peuter een beetje kalm te houden. Het liefst rent ie de hele dag door, maar dat kan toch ook niet echt bevordelijk zijn voor het genezingsproces.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_51676656
Juul, kleine grapjas

Wat goed van Anna
Morris heeft vandaag 1x op het potje geplast en 1x op de grond
Toch is het grappig dat ze inene 'snappen' hoe het werkt.

Spooky, fijn dat het dit keer allemaal wat soepeler verloopt door jullie ervaring. Door schade en schande wordtmen wijs helaas maar wel positief voor deze ronde dus
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 22 juli 2007 @ 12:13:06 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_51713956
Juul lekker ding
Morris begint het door te krijgen dus?

Nick is bezig met Liam zijn zolderkamer. het is een noodoplossing, want de zolder moet helemaal goed opgeknapt worden, maar tot dat we daar geld voor hebben, toch maar even een beetje opknappen zodat Liam er kan slapen, want Ezra moet echt naar een eigen kamer nu
Liam heeft enthousiast meegeholpen (op een 3,5 jarige manier dan he )
dus, alles is geschilderd nu en er wordt een laminaatje in gelegd en dan kan ie naar boven.
(er moet eigenlijk opnieuw geiosoleerd, nieuwe betimmering, opnieuw gestuukt...etc. )
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 juli 2007 @ 13:27:32 #6
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51715727
Jeetje Belana, dat is nog eens een vooruitzicht. Maar, goed voor nu in elk geval een nieuwe kamer voor Liam en dus ook een voor Ezra.

Leuk, he als kindjes doorkrijgen dat ze zelf de macht hebben over die plas.
  zondag 22 juli 2007 @ 13:36:58 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51715970
Sliep Ezra nog bij jullie, Belana?

Liam zal wel hardstikke trots zijn op zijn nieuwe kamer. Ik ben benieuwd hoe dat de eerste nachten gaat, het is natuurlijk ook wel spannend op een nieuwe kamer en helemaal spannend op een andere verdieping.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 22 juli 2007 @ 13:54:24 #8
24188 Belana
kloon van belana
pi_51716450
ja, Ezra sliep altijd nog bij ons wij hebben het altijd te druk om te klussen (en het helpt niet dat we er een hekel aan hebben ) maar het wordt nu echt tijd dat ie zijn eigen kamer krijgt, straks went ie er niet meer aan
ik ben ook wel benieuwd hoe Liam reageert uiteindelijk. hij zal wel eerst nog in zijn oude bedje slapen, want we moeten ook nog nieuwe meubeltjes kopen. niet alles kan tegelijk helaas.
stormy waters...
sailin'
pi_51716721
als hij er niet meer aan went heb je straks een extra reden om zijn vriendin te keuren Belana

Fijn dat 't goed lijkt nu Spooky
  zondag 22 juli 2007 @ 17:58:45 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51724431
Morris hopelijk gaat het goed Snoopy.

Jolie heeft dit weekend (eindelijk, mama) in een tent mogen slapen. Het ging echt boven verwachting goed en het was gezellig. De eerste avond viel ze gewoon in slaap. Het was gewoon één groot spel voor d'r. Gisteravond ging het even wat minder want ik voelde me eigenlijk niet meer oke. Hoewel het goed ging samen, voelde ik me ineens zo opgelaten en ook rot. Trots op dat meisje, ze maakt eigenlijk van alles wat leuks. Deze week wordt ze drie jaar, ik ben blij met een groter kind. Ze is niet meer zo afhankelijk, ze kan zichzelf zo goed vermaken. Ik ben niet handig met kleine kinderen. Maar tegelijkertijd heb ik last van vlagen vol sentiment en ook angst voor alles dat bij een groter kind hoort. En verdriet voor het afgelopen jaar, het was ook voor haar echt een rot jaar. Dat kleine meisje zo in de war door alles en nu is ze ineens zo groot. Tussen alle boosheid en verdriet van mij is zij niet alleen maar in de war geweest, ze is doorgegaan met haar ontwikkeling. Ze praat de hele tijd, ze is zindelijk, ze is naar school gegaan, ze kan echt van alles. Ze is zo aan het veranderen, continu. Dat realiseerde ik me van de week al. Eigenlijk had ik van dit jaar geen album voor haar willen maken maar ineens vond ik dat zo raar voor later. Toen ben ik het toch maar gaan doen. Op al die foto's zie ik dingen van haar die ik helemaal niet gezien heb.
Uiteindelijk zijn we in het donker gaan wandelen op zoek naar warme chocomel en een borrel ;-) 'Maaaam dit is echt superspannend, misschien zien we straks een wolf.' Ik geloof dat ze het echt het allerleukste vond van het hele kampeergebeuren. Eigenlijk is het leuk, zo'n groot kind.

[ Bericht 9% gewijzigd door Luchtbel op 22-07-2007 18:21:29 ]
  Jubileum moderator zondag 22 juli 2007 @ 19:20:14 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51726551
quote:
Op zondag 22 juli 2007 17:58 schreef Luchtbel het volgende:
Eigenlijk is het leuk, zo'n groot kind.
Mooi geschreven weer LB!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 22 juli 2007 @ 19:22:12 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_51726608
zeker mooi geschreven altijd fijn om die verhaaltjes te lezen
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 juli 2007 @ 19:45:55 #13
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51727218
LB, mooi. En wat goed dat je toch hebt besloten om een foto-album te manken van de kleine dingen waardoor Jolie groot is geworden.
  zondag 22 juli 2007 @ 19:48:38 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51727287
Dat vind ik ook, lieve Luchtbel. Heel fijn om te lezen en tegelijkertijd ook herkenbaar zelfs. Jolie is een groot kind, een groot lief dapper jouw kind.

Maria was met ons pannenkoeken eten en daarna mocht ze een verrassing uitkiezen, dat hoorde bij de kindermenu's. S had met haar wat uitgezocht en ze kwam buiten met een geweldig blij koppie en een doos. "Mama, kijk! Ik heb roze!!!" Ze glom werkelijk, zo blij was ze met een heuse (nep-)Barbie met roze-tutteldingetjes. In de auto vroeg ze: "Waarom doen we die thuis pas open?" Ik legde uit dat er kleine dingetjes in zaten, die dan meteen kwijt zouden zijn misschien. Ik stelde voor om de pop zelf alvast uit de doos halen, maar Maria zei: "Nee, ik wil hem dicht laten. Thuis wil ik 'm open." En verliefd staarde ze verder naar haar doos met roze.

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 22 juli 2007 @ 19:57:32 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_51727558
ook al zo'n mooi verhaal
stormy waters...
sailin'
  zondag 22 juli 2007 @ 21:17:13 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51729903
Dankjulliewel

En Marietje met roze lief! wat een meisjes.
pi_51730394
Ik blijf zeggen LB, je hebt een heerlijk kind

Sugar, het doet me denken aan de Efteling met de snoepjes. Morris propte zijn snoepje gelijk naar binnen, Jolie at het rustig op en Maria hield het heeeeel lang in haar handje. Morris kon zijn ogen er niet vanaf houden
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51731235
quote:
Op zondag 22 juli 2007 12:13 schreef Belana het volgende:
Nick is bezig met Liam zijn zolderkamer. het is een noodoplossing, want de zolder moet helemaal goed opgeknapt worden, maar tot dat we daar geld voor hebben, toch maar even een beetje opknappen zodat Liam er kan slapen, want Ezra moet echt naar een eigen kamer nu
Liam heeft enthousiast meegeholpen (op een 3,5 jarige manier dan he )
dus, alles is geschilderd nu en er wordt een laminaatje in gelegd en dan kan ie naar boven.
(er moet eigenlijk opnieuw geiosoleerd, nieuwe betimmering, opnieuw gestuukt...etc. )
Hier hetzelfde verhaal, Belana. Wij zijn ook de zolder aan het opknappen omdat het tijd wordt dat Tinka een eigen kamer krijgt. Eigenlijk is de kamer al klaar maar doe ik heeeeeel lang over het inrichten omdat het ook nog zo gezellig (en makkelijk met de bv) is.
Wij hebben er alleen voor gekozen om Randy op zijn eigen kamer te houden omdat ze dan niet allebei aan een nieuwe kamer hoeven te wennen en omdat Randy dan straks gemakkelijker naar onze kamer toe kan komen als hij zelf zijn bed uit kan. (Bij Tinka duurt dat natuurlijk nog ff langer.)
Heeft Liam er zin in?
  zondag 22 juli 2007 @ 22:50:54 #19
24188 Belana
kloon van belana
pi_51733065
Liam vind het geweldig mijn man is echt niet de handigste (sorry mopje ) maar Liam vind alles even mooi die staat naar de nieuwe vloer te kijken en zegt : ooooooooh, papa, mag ik er al op lopen?? en hij zegt: oooooooooooh wat een mooie blauwe verf

Onze zolder moet dus eigenlijk helemaal gebeuren, maar dat komt over een aantal jaar wel. we hebben een heel hoog puntdak en we willen dan in de nok een bed voor Liam (laten) maken, met een trappetje er naartoe, zodat hij in de kamer zelf ruimte heeft voor bureau e.d. want het is een klein kamertje.

beetje offtopic hier, want Ezra, maar die ga ik ook best missen op de slaapkamer hoor het is ook best knus dat knulletje wat 's morgens in zijn bedje naar je staat te kijken en : heeeeej zegt als je rechtop gaat zitten
stormy waters...
sailin'
pi_51733891
Wat schattig Belana! Is natuurlijk ook wel stoer, zo'n nieuwe kamer! Zeker als je zelf mag 'helpen'! Ik denk dat Randy het nog te eng zou vinden, een nieuwe kamer en dan ook nog een verdieping hoger. Maar ja, die is ook nog een jaar jonger dan Liam. Goed idee trouwens, van dat bed in de nok. Bij ons niet nodig, want het is de grootste kamer. Die van Randy is een stuk kleiner. Zag laatst al in een folder een verhoogd bed, met glijbaantje eraf en een soort hutje eronder. Volgens mij is Randy zoiets op het lijf geschreven als hij zijn ledikant verlaat! Maar vraag me nog een beetje af of dat praktisch is met instoppen...
Offtopic... herkenbaarrrrrrrr!
  zondag 22 juli 2007 @ 23:18:42 #21
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51733983
Wat een mooie verhalen weer hier. Kai begint de laatste tijd met steeds meer fantasie te spelen. Zo komt hij opeens aanrennen en vertelt hij me dat we ons moeten verstoppen omdat er een tijger aankomt, zitten er krokodillen in de put, ziet hij overal kabouters (die 's nachts in zijn hoofd prikken ) en verzint hij de meest geweldige, onverstaanbare woorden en liedjes. Peuters zijn
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51735318
lieve & mooie verhalen inderdaad. LB leuk dat jolie 't kamperen zo geweldig vond. ik ben zeer benieuwd hoe dat straks bij ons zal verlopen... 't is maar een kleine tent waar we die 1e week in zitten, dus hopelijk enigszins harmonieus.

hier ook kamerveranderingsperikelen. anna heeft vandaag piets bed gekregen. piets kamer is van behang ontdaan, maar moet nog geschilderd worden dus piet logeert voor een paar nachtjes in ons bed (en één van ons gaat op zolder slapen). anna vond het 'grote meisjes bed' prachtig maar wilde er ECHT niet in slapen hoor! toen puntje bij paaltje kwam. voortdurend eruit natuurlijk, sjonge wat een toestand vanavond. maar uiteindelijk is ze toch braaf onder de dekens in slaap gevallen. piet vindt het eigenlijk maar niks, zo bed-loos, en werd vanavond al een paar keer wakker in niet al te beste stemming. hopelijk zijn we snel klaar met zijn nieuwe onderkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 23-07-2007 00:09:54 ]
  maandag 23 juli 2007 @ 07:14:46 #23
24188 Belana
kloon van belana
pi_51739029
Kai leuk is dat die fantasie

bix wat een toestand ik zie Piet helemaal voor me, al chagerijnig
stormy waters...
sailin'
pi_51775003
Die kleine mensjes nu alweer nieuwe kamers. Dat zal ook niet altijd meevallen. Spannend maar ook een beetje vreemd natuurlijk.
Ben benieuwd hoe dat gaat als wij gaan verhuizen.

Kai, wat een fantasie Kabouters die in je hoofd prikken. Dat klinkt niet prettig
Zet ze maar snel buiten de deur.

Jongetjes die op het potje gaan zijn niet altijd handig. Morris zat keurig op het potje maar er hing iets buiten en zijn plasje liep fijn door de kamer heen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 20:22:09 #25
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51794565
Leuk zeg, om (weer) een kamer in te mogen richten. Lijkt me nu al leuk.

Wat schrijf je optimistisch LB.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51796112
nou ik vind 't vooral een heel gedoe hoor. maar ben dan ook lui aangelegd. op dagen als vandaag (en gisteren, en eergisteren), dat ze allebei NIET slapen 's middags, en pas laat 's avonds, dan schiet 't ook niet echt op natuurlijk. pfff. ik ga zo nog maar even verder met 't gaten vullen in de muren. eerst koffie.

anyway, anna fietst dus! en het poepen en plassen op de wc gaat ook eigenlijk hartstikke goed. behalve dan dat ze 't zelf nog niet zo goed aangeeft. als ik haar er op vaste tijden op zet gebeurt er meestal wel wat, maar tussendoor komt ze zelf niet op 't idee. althans, overdag als ze wakker is. zodra ze in bed ligt roept ze voortdurend dat ze moet plassen natuurlijk, nu ze heeft gemerkt dat dat een van de weinige argumenten is waar ik gevoelig voor ben.
pi_51796546
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:01 schreef bixister het volgende:
nou ik vind 't vooral een heel gedoe hoor. maar ben dan ook lui aangelegd. op dagen als vandaag (en gisteren, en eergisteren), dat ze allebei NIET slapen 's middags, en pas laat 's avonds, dan schiet 't ook niet echt op natuurlijk. pfff. ik ga zo nog maar even verder met 't gaten vullen in de muren. eerst koffie.

anyway, anna fietst dus! en het poepen en plassen op de wc gaat ook eigenlijk hartstikke goed. behalve dan dat ze 't zelf nog niet zo goed aangeeft. als ik haar er op vaste tijden op zet gebeurt er meestal wel wat, maar tussendoor komt ze zelf niet op 't idee. althans, overdag als ze wakker is. zodra ze in bed ligt roept ze voortdurend dat ze moet plassen natuurlijk, nu ze heeft gemerkt dat dat een van de weinige argumenten is waar ik gevoelig voor ben.
Haha herkenbaar. Als Myhron (net) op bed ligt en ze roept me, ga ik meestal niet naar haar toe. Als het niet al te dringend klinkt of als ze niet huilt tenminste. Soms roept ze dan "poep!" want ja, dan komt mamma wel.
Als ik dan boven kom is er meestal geen poep maar wel een heel zelfingenomen meisje
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:16:22 #28
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51796755
Dat heb ik dus opgelost met de pot. En poepen proberen we altijd even voor het slapen. Meestal gaat dit ook goed. De pot is dus inderdaad voor het plassen als ze eenmaal in bed ligt. Niets roepen....ze gaat maar op de pot als ze echt zooooooo nodig moet.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:25:07 #29
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51797107
Hier hetzelfde verhaal
Als ik Aiken op geregelde tijden op de wc zet, lukt het telkens wel en komt hij de dag 'droog' door. Maar wanneer ik wacht tot hij het zelf aangeeft, is hij altijd te laat
En wanneer hij 's avonds in bed ligt, moet hij (toevallig) altijd net naar de wc. Ik negeer zijn geroep dan maar en gelukkig geeft hij het snel op.
pi_51797181
Anna wat knap!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:28:27 #31
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51797266
Wat knap van Anna, dat fietsen.
Ik vroeg me overlaatst al af wanneer ze dat eigenlijk kunnen. Maar Aiken is er dus toch nog te jong voor ondanks al mijn aanmoedigingen dat hij moet trappen. En sturen is ook altijd handig!
pi_51797285
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:16 schreef chacama het volgende:
Dat heb ik dus opgelost met de pot. En poepen proberen we altijd even voor het slapen. Meestal gaat dit ook goed. De pot is dus inderdaad voor het plassen als ze eenmaal in bed ligt. Niets roepen....ze gaat maar op de pot als ze echt zooooooo nodig moet.
Ja maar die van mij is nog geen twee en slaapt in een ledikantje. Potje in de kamer zetten heeft dan weinig zin.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:30:11 #33
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_51797362
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:28 schreef Igraine het volgende:

[..]

Ja maar die van mij is nog geen twee en slaapt in een ledikantje. Potje in de kamer zetten heeft dan weinig zin.
Hier ook geen optie. De mijne is net twee.
pi_51797396
piet kan nu goed zelf naar de wc, dus die horen we geregeld nog even wat rommelen in de badkamer nadat ie naar bed gebracht is. maar dat vind ik prima, ben allang blij dat 't zo goed gaat met z'n zindelijkheid. we maken 'm nu wel weer standaard rond een uur of 23.00 wakker om te plassen, anders gaat het te vaak fout nu. wel gek omdat dat eerst een hele tijd prima ging, maar nu is 't zelfs zo dat als ik om/na middernacht kom het al te laat is.

anna kan nu wel uit haar nieuwe bed, maar ze kan haar slaapkamerdeur nog niet open krijgen. die klemt een beetje. maar een potje zou voor haar ook geen optie zijn; ze kan niet haar eigen luier opnieuw vastmaken, en die heeft ze nog wel nodig, zeker 's nachts. een luierbroekje zou misschien nog een idee zijn bedenk ik nu, al zie ik haar die ook nog niet goed zelf weer aantrekken.

hoe is 't met jordy?
pi_51797609
Anna

Morris is vandaag voor het eerst 'officieel' naar de tandarts geweest. Hij vond het reuze interessant. In de wachtkamer hoorde hij een boor en riep dus steeds: dat is een boor hè! Boren hè?
Ik heb hem nooit verteld dat een tandarts en boren iets met elkaar te maken hebben, maar hij herkende het geluid blijkbaar.
Toen we aan de beurt waren ben ik eerst in de stoel gegaan zodat hij kon kijken en daarna ging hij vrolijk in de stoel zitten. De tandarts was erg tevreden over zijn tandjes en gaf hem een doosje met tandenborstel, spiegeltje, een kleurboekje en nog wat items over poetsen.

De tandarts vertelde trouwens dat hij erg geschokt was door het aantal kindjes dat op deze leeftijd al gaatjes heeft. Ik meen laatst gelezen te hebben dat dat komt door de vruchtensappen die ouders aan hun kindjes geven in de veronderstelling dat dat 'gezond' is. Ik geef het eigenlijk nooit.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:37:09 #36
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51797634
*alle tips voor nachtzindelijkheid voorlopig nog even opslaat*
Overdag is Saskia al 1,5 jaar zindelijk, maar zodra d'r ogen dichtgaan laat ze alles nog gewoon lopen (zelfs als ze in de fietskar in slaap valt ). D'r luier weegt ook minimaal 3 kilo 's morgens..
Lijkt me nog wat overbodig om dan geen luier meer om te doen.. Wassen is nog steeds niet m'n hobby zeg maar
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 24 juli 2007 @ 21:41:15 #37
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51797797
quote:
Op dinsdag 24 juli 2007 21:37 schreef E.T. het volgende:
*alle tips voor nachtzindelijkheid voorlopig nog even opslaat*
Overdag is Saskia al 1,5 jaar zindelijk, maar zodra d'r ogen dichtgaan laat ze alles nog gewoon lopen (zelfs als ze in de fietskar in slaap valt ). D'r luier weegt ook minimaal 3 kilo 's morgens..
Lijkt me nog wat overbodig om dan geen luier meer om te doen.. Wassen is nog steeds niet m'n hobby zeg maar
Die periode heeft Fleur ook gehad. Is nu goed 3 maanden over. Ze plast nog wel 1x in d'r luier. En ik gok dat dit echt midden in de nacht is, want als wij naar bed gaan is ze nog droog. En als ze wakker is gaat ze eerst plassen. Fleur heeft inderdaad ook een luierbroekje aan ivm evt. plassen op de pot.

Tja, nog in het ledikant....dan wordt het lastig.
pi_51804709
Help... ik lig achter!
Randy is al 2,5 en krijg ik echt niet op een potje hoor! Hij wil er gewoon niet op zitten. En aangezien hij nog maar net stomverbaasd heeft ontdekt dat er 'water' uit zijn piemel komt toen hij in zijn blootje liep omdat hij in bad moest, zie ik het ook niet zitten om het op de wc te proberen en om daar een uur te gaan zitten (alssssss ik hem daar al wel op krijg!).
Wanneer weet je dat je kind er aan toe is? Of moet je daar als moeder aan toe zijn?
Hoe begin je? Domweg geen luier meer aan doen en laten ontdekken dat natte broek vies is?
Hoe krijg je zo'n lummel op de pot? (Lijkt me trouwens zelf ook waardeloos zitten! )
  woensdag 25 juli 2007 @ 06:53:03 #39
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51807412
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 00:44 schreef Mammietje het volgende:
Help... ik lig achter!
Randy is al 2,5 en krijg ik echt niet op een potje hoor! Hij wil er gewoon niet op zitten. En aangezien hij nog maar net stomverbaasd heeft ontdekt dat er 'water' uit zijn piemel komt toen hij in zijn blootje liep omdat hij in bad moest, zie ik het ook niet zitten om het op de wc te proberen en om daar een uur te gaan zitten (alssssss ik hem daar al wel op krijg!).
Wanneer weet je dat je kind er aan toe is? Of moet je daar als moeder aan toe zijn?
Hoe begin je? Domweg geen luier meer aan doen en laten ontdekken dat natte broek vies is?
Hoe krijg je zo'n lummel op de pot? (Lijkt me trouwens zelf ook waardeloos zitten! )
Ik loop nog meer achter Kai wordt in oktober 3 en vindt potjes en wc's razend interessant maar als ik voorstel dat hij er even op gaat zitten is het dikke paniek dus dan laat ik het er maar bij. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de antwoorden op jouw vragen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_51807422
Lieve Jolie, van harte gefeliciteerd met je 3e verjaardag
En Luchtbel, jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je prachtige dochter
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:09:57 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_51807464
zindelijk worden, ik zat ook met al die vragen...
Liam was 2,5 en maakte ook geen aanstalten en zoveel kindjes hier wel al... deed ik iets fout?
Maar naar aanleiding van alle verhalen en tips hier heb ik besloten helemaal niets te doen en vlak voor Liam's 3e verjaardag in januari had ie ineens interesse, wilde de wc doortrekken. maar daarvan zei ik altijd, dat mag je doen als je zelf gaat. niet boos ofzo, maar dat bracht ik gewoon als feit, meer niet en dat deed ik al heel lang. toen wilde meneer wel op de wc ineens nou dat lukte niet, maar of ik het potje misschien wilde pakken? tuurlijk knul! en vanaf dat moment heb ik vol gehouden en was meneer binnen 2 weken dag en nacht zindelijk.
geheel vanzelf dat is dus mijn ervaring.
succes aan alle kindjes en papa's en mama's.


Jolie alweer 3 van harte gefeliciteerd!!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 25 juli 2007 @ 07:44:02 #42
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51807603
Hoera voor Jolie! Je bent al 3!!!!


Over het zindelijk worden: je hoeft toch ook met ruim 2 of 2,5 nog echt niet zindelijk te zijn? Volgens mij zijn er heel veel kindjes 'pas' zindelijk met ruim 3, hoor. Dus ik zou me niet druk maken, Mammietje en anderen!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51807861
aaah lieve jolie, alweer 3! van harte!

mammietje, ik sluit me aan bij sugar, maak je geen zorgen. (maar dat doe je ook niet echt denk ik). komt allemaal vanzelf. ik heb bij piet wel eens met m'n handen in 't haar gezeten maar hoe meer je pusht hoe moeizamer het gaat volgens mij.
  woensdag 25 juli 2007 @ 09:31:33 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51808649
Jolie 3

En qua zindelijheid... inderdaad niet pushen. Straks gaan ze naar de PSZ en daar zien ze het ook dan komt het wel vanzelf. En wat Belana deed qua doortrekken deed ik hier ook, heeft ook geholpen.
pi_51811897
Gefeliciteerd Jolie en Luchtbel!
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:43:25 #46
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51812057
Joliefje is 3

Over de zindelijkheid zo heeft Zoë hier een terug val en plast ze s'nachts weer in bed jammer genoeg vandaag dus weer luiers moeten kopen.
pi_51812128
Jolie al weer 3 jaar meid!! Van harte gefeliciteerd. En natuurlijk Luchtbel ook van harte met je dochter.
  woensdag 25 juli 2007 @ 11:58:48 #48
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51812511
Ik heb me maar vast een beetje ingelezen hier, nog 3 maanden en dan komen Emma en ik hier kletsen.
Jolief alweer 3. Meisje wat gaatdat toch hard, ik weet nog zo van toen je er nog maar net was
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:32:48 #49
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51813531
Jelief
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 25 juli 2007 @ 12:38:28 #50
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51813716
ja maar echt! het gaat bij ons net zo hard als bij LB ! voor je er erg in hebt zijn ze groot!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_51814108
Gefeliciteerd Jolie en LB !

stiekem ook al beetje meeleest, echt geweldig fijn topic dit
Variety is the spice of life
  woensdag 25 juli 2007 @ 20:59:09 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51831170
Jolie en Luchtbel, een hele fijne verjaardag gewenst en een heel leuk nieuw jaar voor jullie allebei

Jolie, je komt al als zo'n groot en wijs meisje op me over uit de verhalen van je moeder. Ik kan me haast niet voorstellen dat je pas 3 jaar oud bent geworden vandaag! Ik hoop dat je genoten hebt van deze dag.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 25 juli 2007 @ 21:04:23 #53
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51831311
Jolie, en natuurlijk LB, van harte gefeliciteerd.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_51832735
Luchtbel, gefeliciteerd met Jolie!!

vanaf morgen, horen wij ook hier
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 25 juli 2007 @ 22:19:45 #55
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51834147
Igraine, ik ga het vast vergeten morgen, dus daarom nu alvast gefeliciteerd!! Ik hoop dat het een hele leuke dag wordt voor jullie morgen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51834221
oeh, morgen al igraine! ook alvast een hele fijne dag gewenst!
pi_51834353
Ja bedankt, komt vast goed!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 26 juli 2007 @ 00:39:20 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51840323
Myhron, gefeliciteerd en welkom!

Luchtbel, heeft Jolie genoten vandaag? Hoop het!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51842004
Max.. we zetten samen een clubje op "de luiermoeders"
Vraag me ook af of het te benijden is; een net zindelijk kind... ze 'moeten' natuurlijk op de meest onhandige momenten! Leren lopen leek ook zo handig, totdat ze liepen; vanaf dat moment geen rust meer! Geloof dat ik nog even geen haast maak!

Gefeliciteerd met Jolie, Luchtbel! Jemig... 3 jaar alweer!

Gefeliciteerd met Myhron, Igraine! Maak er een fijne dag van! Enneh... welkom hier!
  donderdag 26 juli 2007 @ 07:00:20 #60
24188 Belana
kloon van belana
pi_51843799
Igraine, van harte met je mooie meisje Myhron

gisteren was Liam bij de oppas nogal stout geweest, hij had zijn broertje geslagen. wat ik het moeilijkste vond is dat het hem niet echt uit leek te maken. is dat nou typisch 3,5 jaar gedrag? was het al te lange geleden toen we het erover hadden? (het was ten slotte 's middags al gebeurd)
ease my mind please?
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 juli 2007 @ 07:21:42 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51843864
Amber slaat Iris niet, maar rijdt wel een tegen haar aan met de loopauto, maar ik kan er niet zo goed wijs uit worden of ze Iris nu echt pijn wil doen of dat ze gewoon onstuimig is In het laatste geval wil haar niet echt op de kop geven, hoewel ze wel te horen krijgt dat het niet kan en niet mag.

Amber plast weer regelmatig in haar broek Zou dat met de a.s. verhuizing te maken kunnen hebebn? Vast wel he, ze vind het nogal spannend : ze krijgt eindelijk haar eigen kamertje
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 26 juli 2007 @ 08:42:33 #62
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51844429
Gefeliciteerd nog Luchtbel! Zoals al eerder gezged werd... ik kan me ook haast niet voorstellen dat Jolie pas 3 is geworden. Ze lijkt een keutertje al, vind ik. Ik wens jullie een goed jaar!


Igraine; welkom! En gefeliciteerd met je mooi peuter!!!
pi_51845388
Jolietje nog gefeliciteerd!!

Igraine, jij geook gefeliciteerd met Myhron

* Vicky is zich ook alvast een klein beetje in aan het lezen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_51845571
Oeps, een dagje te laat, maar nog wel gemeend:

Van harte gefeliciteerd met de 3e verjaardag van Jolie
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:46:35 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51845736
Ik dacht er gisteren nog wel aan Maar vanmorgen toen ik mijn berichtje postte, niet
Jolie en Luchbel, van harte! Hoe was de verjaardag?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:05:17 #66
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51846173
Bedankt voor alle felicitaties. Sugar, het plaatje met muts blijft leuk. Mijn zus zat met laptop in de tuin gistermiddag en Jolie zei dat ze maar even moest gaan kijken naar de foto met gekke hoed, gemaakt door Mahiaaa en haar broehtje Stohum z'n moeder. Jolie heeft zeker genoten. Sterker nog, ze lag om 23:30 pas in d'r bed en is nu nog niet wakker Ik had geprobeerd alles een beetje te verspreiden maar dat is niet echt gelukt. s Morgens waren er op een gegeven moment, zeven kindjes onder de vijf jaar...dus toen was het echt heel druk maar eigenlijk ging het allemaal goed. Ze vond allemaal leuk en was erg blij. Ze is echt wel heel erg verwend en ze vond alles mooi en leuk. Ze heeft veel spelletjes gekregen (hihi), een bedje voor de pop, leuke rietjes, opbergspullen, groente van hout, regenlaarsjes, en ik weet eigenlijk niet eens meer precies. Oh ja, mijn vriendinnetjes kwamen rond 21:00 uur en die hadden een krat vol met oude kleren en brillen en clipjes en sjaaltjes mee. Echt een super leuk cadeau voor iemand die van verkleden houdt.
En ze heeft natuurlijk d'r pannekoeken eten in de tuin gehad, dat vond ze ook echt leuk. Dat wist ze nog van vorig jaar en moest op haar verzoek, dit jaar absoluut nog een keer. Ergens had ik wel gedacht dat Jolie nog een paar keer wakker zou worden vannacht maar ze is na haar 'dank je wel voor de leuke verjaardag mama' als een blok in slaap gevallen.

En ze was ook zo blij met het album dat ze van mij kreeg, de laatste blz moeten er nog in maar het was al leuk zo. 'Allemaal foto's van wat ik allemaal doet.' Als ik tijd heb om het één en ander te verkleinen dan zal ik een stukje ervan hier plaatsen.

Igraine, gefeliciteerd met je dochter! Fijne verjaardag.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:09:58 #67
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51846284
Jolie! Ben jij gewoon 'even' drie geworden terwijl ik dat niet doorhad! Prachtig kind!

Suus wás net zindelijk, echter met de verhuisstress vergat ik haar vaak op de wc te zetten en ze dacht er zelf ook niet echt meer aan, dus hebben we weer even een stapje terug gedaan. Momenteel zijn we weer druk begonnen met plassen en poepen op de wc, maar erg goed gaat het nog niet elke keer! Ach, komt wel goed
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:10:25 #68
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51846296
Wat klinkt het goed, Luchtbel! Ik vrees dat ik wel terug moet naar Intertoys: mijn cadeautje is overtroffen. Maar heel fijn dat het voor Jolie zo verschrikkelijk leuk was!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:14:33 #69
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_51846410
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:05 schreef Luchtbel het volgende:
Ergens had ik wel gedacht dat Jolie nog een paar keer wakker zou worden vannacht maar ze is na haar 'dank je wel voor de leuke verjaardag mama' als een blok in slaap gevallen.
*smelt*
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_51846598
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:14 schreef Ireth het volgende:

[..]

*smelt*
Dat is denk ik heerlijk om te horen inderdaad
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:28:26 #71
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51846786
Ja nou ja, dat hoeft ze tegen mij echt niet te zeggen hoor maar zo van uit haar vind ik het wel heel fijn om te horen ja. Op een gegeven moment wilde ze helemaal geen dank je wel meer zeggen, als ze iets gekregen had en ook afscheid nemen ging soms wat moeilijk. Maar ik denk dat iedereen dat wel weet van zulke dagen met kinderen. Dat is ook niet erg verder. Ik ben blij dat het zo'n fijne verjaardag voor haar was.

Edit: en dit wil ik ook nog even kwijt. Ook heel leuk is het knutselpakket dat ze kreeg en de plastic bekers om uit te drinken en een kinder pilates balansbal, er zijn al heel wat trucjes op uitgevoerd gister en Jolietje die terwijl de tuin vol visite zat op haar gemak al d'r verjaardagspost op d'r slaapkamermuur zat te plakken

[ Bericht 38% gewijzigd door Luchtbel op 26-07-2007 11:02:45 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:55:28 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51847589
Belana, Ja het is peutergedrag. Nee, het is niet goed te keuren en ja er moet iets van gezegd worden. Bij Fleur deed ik dat ook achteraf. Ik vroeg dan letterlijk is er nog iets gebeurd? Meestal kwam ze er dan zelf en anders hielp ik d'r op weg. Dit was zowel met slaan als bijten. En bij haar waren het dan andere kindjes (soms ook dreumussen). Ik werd dan niet boos, want dat was de oppas al geweest, maar ik herhaalde dan wel dat het niet mocht en dat ze als het niet goed ging of iets niet lukte, dat ze dan de oppas om hulp moest vragen.

Igraine, Welkom hier (ben zelf dan al weer bijna weg...maar toch)

LadyS. Denk inderdaad dat het spanning is. Luierbroekje is dan misschien wel een uitkomst. Ze kan dan toch naar de wc, maar een ongeluk is dan niet meteen een hele verschoonpartij.

Luchtbel. Dat ze het niet hoeft te zeggen, dat is hier ook. Maar toch vind ik het heerlijk als het spontaan gezegd wordt. Dan is het echt gemeend en komt het recht uit het hart en dat is zo
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:08:29 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_51847968
wat fijn zeg die verjaardag

chaca, dank soms heb je even wat relativeren nodig
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:20:21 #74
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51848294
Igraine, gefeliciteerd met Myhron.

Belana, het hoort bij de leeftijd denk ik. Melvin slaat, bij gebrek aan een broertje of zusje, mij. Terwijl hij heel goed weet dat dat niet mag. Bij Melvin heb ik het idee dat het een vorm van aandacht trekken is.

Jammer dat door de verhuisstress Amber en Suus niet meer zindelijk zijn. Hopelijk lukt het ze snel weer om op tijd aan de wc te denken.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:21:59 #75
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51848336
Vergeet ik nog helemaal Jolie d'r verjaardag. Klinkt als een hele gezellige dag. En wat lief dat ze je daar 's avonds voor bedankt LB.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:36:30 #76
24188 Belana
kloon van belana
pi_51848786
met Amber en Suus komt het wel weer hoor. Liam begon met zindelijk worden vlak voor Ezra geboren werd en toen dat gebeurt was, was alle zindelijkheid ver te zoeken, een half jaar later was ie dus heel snel dag en nacht zindelijk. komt wel goed
stormy waters...
sailin'
  donderdag 26 juli 2007 @ 11:53:37 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51849270
Amber was wel al een tijdje zindelijk en volgens mij vind ze het zelf ook wel erg dat ze ongelukjes heeft. Maar luierbroekjes zijn misschien wel een goed idee! Ik was die dingen al helemaal vergeten (Amber draagt nu luiers van Iris voor de nacht, lekker makkelijk dezelfde maat ). Vanmiddag maar even luierbroekjes kopen.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51849508
Luchtbel nog gefeliciteerd met je heerlijke Jolie
Igraine gefeliciteerd met Myhron!
Dit blijft toch een mooi topic om te volgen
Saartje
  vrijdag 27 juli 2007 @ 20:43:23 #79
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51897785
Mijn kleine jongetje heeft vannacht 8 (!!!) keer overgegeven. Zo zielig was ie. Twee keer zijn hele bed onder, 1 keer ons bed onder en een paar keer de vloer, ik en hijzelf onder. Wat een nacht! We hebben allemaal nauwelijks geslapen. (Moe moe moe!) Nu gaat het gelukkig iets beter, maar eten doet ie nog niet en de hele tijd zegt ie dat ie pijn heeft in z'n buikje. Hij moet ook snel huilen om kleine dingetjes en ziet zo wit als een vaatdoekje, de arme pop. Zo sneu, dat zijn lijfje iets doet, waar hij helemaal niets van begrijpt. Die schrik op dat toetje als er weer een golf uit kwam. Bah, niks niet fijn!
pi_51898164
He bah wat rot Renzell Hopelijk gaat het vannacht beter met jullie allemaal maar vooral met Julius
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51900021
He getsie Renzell, wat zielig. Alleen maar overgeven, verder geen ziekteverschijnselen? Misschien iets verkeerds gegeten? Hopelijk gaat het vannacht en morgen wat lekkerder, dikke voor Julius.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:12:53 #82
144006 chacama
Ondernemend!
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:37:35 #83
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51900726
quote:
Op vrijdag 27 juli 2007 22:10 schreef Mammietje het volgende:
He getsie Renzell, wat zielig. Alleen maar overgeven, verder geen ziekteverschijnselen? Misschien iets verkeerds gegeten? Hopelijk gaat het vannacht en morgen wat lekkerder, dikke voor Julius.
Vooral overgeven ja, en vandaag dus niets eten en vooral met een dekentje op de bank willen (en 100 keer achter elkaar de dvd van Barbapapa kijken ). Iets verkeerds gegeten kán bijna niet, heb ik het idee. Gisteren alleen een stukje (goed doorbakken) tartaar, met wat brood en salade, heel simpel en gezond. Verder niets. Het zal wel een lullig virusje zijn denk ik, maar hoe dan ook heel zielig; zo'n kleine, verdrietige man, met een lijfje dat iets anders doet dan wat ie eigenlijk bedoelde. Gelukkig ligt ie nu eindelijk lekker te slapen. Morgen hopelijk beter, zucht... Nou, deze mams duikt er ook maar eens in, want die 3 uur vannacht hebben er ook hier lekker ingehakt.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:38:03 #84
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51900747
Ah wat sneu renzell Hopelijk is ie snel weer opgeknapt!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:47:04 #85
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51900994
Oeh, ik voel hem net even: hoge koorts! Meneer gloeit helemaal. Nou, maar goed in de gaten houden. Hopelijk slaapt en zweet ie alle narigheid eruit vannacht. Truste.
  vrijdag 27 juli 2007 @ 22:50:36 #86
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_51901096
Och, arme Juul. ik hoop dat het morgen beter gaat
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_51903828
Ook nog koorts... hoop het natuurlijk niet, maar dan zal barbapapa morgen ook nog wel van zichzelf laten zien morgen! Beterschap met Julius, Renzell... inderdaad maar even goed in de gaten houden en lekker portie extra aandacht geven.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 06:53:00 #88
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51907632
Och juul zo ziek! Wat ellendig, renzell! En ook net nu je het al zo druk hebt en slapen niet verkeerd zou zijn. Ik hoop dat hij snel weer beter is!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 28 juli 2007 @ 16:17:50 #89
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51914758
Juul, veel beterschap gewenst! Zo zielig als je kind zo ziek is. Gelukkig is Barapapa er om hem iets beter te laten voelen.
Renzell, sterkte!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 28 juli 2007 @ 19:16:16 #90
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51919256
Beterschap voor Juul. Ik hoop dat ie inmiddels wat is opgeknapt.

Ik heb me vandaag maar weer eens op het zindelijk worden van Melvin gestort. Resultaat: 2 ongelukjes en 3 plasjes op het potje. Het lijkt erop alsof ie er nu zelf ook lol in begint te krijgen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_51922909
Hoe is het nu met Juultje Renzell? Hopelijk weer wat beter! Kusje voor jullie

Hier ook nog geen zindelijk meisje hoor. Toen Jolie hier was vond ze het wel heel interessant dat die al op de wc ging dus toen hebben we het twee dagen geprobeerd, het was toen ook lekker weer dus kon ze in d'r blootje rondlopen. De plasjes voelde ze allemaal wel aankomen en gingen keurig op de wc maar ze heeft 1x op de trampoline in de tuin gepoept en 1x naast de bank Dus nu toch maar weer de luier aan en als het weer wat warmer wordt proberen we het nog wel een keertje
  zondag 29 juli 2007 @ 00:27:35 #92
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51926210
Renzell, ik hoop voor jullie dat Julius weer beter is. Het klinkt toch wel echt naar zo.

Maar euhm, weten jullie dit nog?
In de tussentijd heeft ze met d'r gefrunnik s avonds allerlei wondjes iedere keer weer opengehaald, een gaatje gemaakt in een laken en d'r hondje is inmiddels weer een keer gemaakt. Maar net liep ik even binnen om even te kijken of alles goed was en echt d'r halve kussen heeft ze leeg getrokken Wat moet ik hier toch mee???? Tis echt te gek aan het worden hoor (en ja ik moet ergens ook wel lachen maar toch) Ze werd wakker toen ik het aan het opruimen was en zei eerst slaapdronken 'allemaal zachte wolletjes he mama' en toen ik zei dat ze niet mocht pulken en peuteren klonk er een schuldbewust 'sorry mama' en dat ging weer over in een huilend 'niet mijn kussen afnemen mama.' Ik heb maar gezegd dat ze moest gaan slapen en dat we er straks wel over praten maar eigenlijk is dat misschien te ver weg voor haar. En ik heb nog geen idee wat ik moet zeggen. Wat een meisje....

wat een schade...



...wat een bekkie....

pi_51926384
maar toch wel lief, he?
  zondag 29 juli 2007 @ 00:39:41 #94
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51926492
Ja. Dat dan weer wel.
pi_51926525
Hahaha Luchtbel! Sorry hoor, maar dat koppie van Jolie is echt TE grappig! Nog grappiger als wat ze gedaan heeft! Randy doet het ook hoor, als er een gaatje in een knuffel ontdekt wordt, word je toch nieuwsgierig wat er in zit?! En natuurlijk zeg je dan dat het niet mag omdat het stuk gaat enzo... en dat hij er even niet mee kan spelen omdat je het eerst moet maken. Maar als je heel eerlijk bent, wou je dat je nog een kind was en het zelf ook ff lekker leegpielen! Maar ja... als volwassene weet je dat je het dan ook weer maken moet en dat het nooit meer zo perfekt wordt als het was! Daar denkt zo'n kind niet bij na, heerlijk!
pi_51926552
Ze kijkt echt exact zoals Myrthe op zo'n moment

Kun je haar niet iets geven waar ze wel zo mee mag frunniken? Zoals bijv kinderen die van labeltjes knuffelen houden vaak gek zijn op zo'n label-label-doekje?
  zondag 29 juli 2007 @ 00:47:18 #97
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51926633
Ja maar echt, ze graaft gewoon echt echt iedere week is er wel iets kapot in haar bed. Dat moet wel echt een keer ophouden hoor. Ze vertrouwde me ook een keer toe dat ze s avonds 'zo diep in de neus pulkt, ik kon de ogen voelen mama'

En ja dat bekkie maar toch he hey, morgen moet ik er wel serieus wat van zeggen vind ik.
Iets meegeven heb ik al gedaan Poemojn, een oud hemdje een tijdje maar dat hielp niets.

[ Bericht 5% gewijzigd door Luchtbel op 29-07-2007 00:52:23 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 00:54:20 #98
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51926763
Jolie
Blijven zeggen LB, op een goede dag zal ze het zichzelf bewust worden dat ze het doet en kan ze er voor kiezen om het niet te doen.
Mijn jongste heeft een iets viezere vervelende gewoonte, die rolt balletjes van zijn bullies en die moet ik dus elke ochtend uit zijn bed vegen en onder zijn kussen vandaan halen
Saartje
pi_51926807
hmm ik zat te denken aan een soort groot zacht langharig schaap oid langharig zodat ze er genoeg aan te wroeten heeft zonder dat ze 't kapot hoeft te maken

(iets als dit misschien en dan lekker groot)

[ Bericht 8% gewijzigd door poemojn op 29-07-2007 01:10:00 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 00:59:08 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51926868
Het getver Maneki. daar ben je ook mooi klaar mee
Ik ga het ook wel gewoon tegen d'r zeggen weer morgen, het is ook nog gevaarlijk natuurlijk. Zulke repen met van dat spul, ze zal er in stikken zeg s nachts. Bah. Ik wil d'r niet straffen ofzo maar ja ze maakt wel dingen stuk en het is gevaarlijk. Dus we gaan morgen wel eventjes praten nog.
  zondag 29 juli 2007 @ 07:40:22 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_51928888
och Jolietje
moeilijk hoor LB, ze lijken zo veel te begrijpen, maar doen dat toch eigenlijk niet en met sommige dingen kunnen ze ook gewoon niet stoppen ofzo. blijft idd een kwestie van herhalen.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 07:50:05 #102
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_51928898
Hier hetzelfde probleem gecombineerd met hetzelfde bekkie. Kai peutert en plukt en ik word er helemaal gek van. Het zijn niet zo zeer dingen die hij sloopt, maar hij verwond zichzelf ermee. Een tijdje terug moest zijn haar er af omdat hij een hele kale plek op zijn achterhoofd had geplukt. Ik dacht dat het goed ging maar nu was zijn haar weer net lang genoeg en heeft hij aan de voorkant een hele inham weten te plukken. Nu heb ik zijn haar weer helemaal laten kortwieken (coupe hongerwinter noemen wij het hier ). Bij mij doet ie hetzelfde. Hij kroelt net zo lang tot ik ontzettende klitten in mijn haar heb die ik er gewoon uit moet knippen. Wondjes peutert ie keer op keer open en het gaatje in mijn fietszadel lijkt ook groter te worden wanneer Kai in de buurt is geweest.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 29 juli 2007 @ 08:57:16 #103
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51929020
Ja ik weet het ook hoor dat dit zoiets is dat als je er eenmaal mee begonnen bent Ze heeft ook een tijdje aan haar navel geplukt. Tot aan een ontsteking toe, haar nagelriemen ook en ze legt ook knopen in haar haren. En ik zal maar niet vertellen wie dat als kind ook deed.................
Maar goed, echt zo die spullen kapot maken, dat is natuurlijk niet oke en het is gevaarlijk. Ze zei net dat ze ook niet wist waarom ze het deed maar dat ze wel verdrietig was omdat ze geen kussen meer heeft. Tja. Ik heb verder ook niet boos gereageerd maar heb wel gezegd dat ik het kussen niet meer kan maken. En daar schrok ze best een beetje van. Misschien scheelt dat iets, ik hoop het
  zondag 29 juli 2007 @ 09:06:23 #104
24188 Belana
kloon van belana
pi_51929056
ik denk dat ze het ook echt niet weten LB, onbedwingbare dingen zijn dat. ik kan me dat nog wel herinneren van toen ik kind was en aan het behang pulkte. ik wist dat het niet mocht, maar ik kon het simpelweg niet laten. dat mijn moeder dan boos zou worden, tja, daar kon ik me niet druk om maken, dat was niet "nu" snap je?
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 10:02:08 #105
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51929275
Ja weet ik wel. En ik geloof d'r ook heus wel als ze zegt dat ze niet weet waarom ze zoiets doet. Als ze wel een antwoord heeft dan zal ze dat heus ook zeggen. Maar ja, zo'n kapot kussen in bed hebben is wel echt gevaarlijk en ik moet er toch wel wat van zeggen. Ik ben ook niet boos ofzo maar ik hoop wel dat ze er een keer mee stopt.
  zondag 29 juli 2007 @ 10:28:27 #106
24188 Belana
kloon van belana
pi_51929471
tuurlijk moet je er wat van zeggen, alleen moet je niet meteen verbetering verwachten
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 juli 2007 @ 11:18:22 #107
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_51929962
Even een snelle tussendoor: Juul doet het weer. Hij ziet nog steeds zo wit als een vaatdoekie, wil heel veel slapen en niets eten, maar hij is in ieder geval weer vrolijk, de koorts is gezakt en er is niet meer overgegeven. Dus ik ben blij!

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 29-07-2007 12:50:52 ]
  zondag 29 juli 2007 @ 12:31:24 #108
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_51931073
Fijn renzell
Saartje
  zondag 29 juli 2007 @ 12:39:19 #109
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_51931232
Renzell, fijn dat Juul weer is opgeknapt.

Pff, lastig hoor al die pulkende kindjes. Ik heb er hier gelukkig geen ervaring mee.

Op het potje plassen gaat goed. Vandaag nog geen ongelukjes gehad en al 2x op de pot geplast. Hij ligt nu in bed, maar dan doe ik nog een luier om. Vind het nog iets te vroeg om tijdens zijn middagdutje het zonder luier te proberen.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  zondag 29 juli 2007 @ 14:00:34 #110
24188 Belana
kloon van belana
pi_51932867
gelukkig renzell! zo zielig die zieke kindjes!
stormy waters...
sailin'
pi_51939735
Fijn dat Juultje weer beter is Renzell!

Hier ook maar even de vraag want niet iedereen leest het vraag- en aanbod-topic: heeft er nog iemand leuke meisjesregenlaarsjes maat 23/24/25 staan die ik over zou mogen nemen?
  zondag 29 juli 2007 @ 20:40:21 #112
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51942079
LB. Fleur deed dat ook. Zij trok in eerste instantie haar haren uit d'r hoofd. Letterlijk plukken. We hebben toen een knuffel gegeven, maar dat werkte niet. Nu slaapt ze dus al vanaf dat ze 2/3 maanden is op een kleedje. Zo'n schapenvachtje. Daar kan ze gewoon aan plukken wat ze wil en zo dus rustig in slaap vallen. Ze heeft het nodig. Het is haar manier van 'ontspannen voor het slapen'. Dat zal Jolie misschien ook wel hebben. Ze doet het dus niet eens bewust. Ze heeft het als het ware nodig. Dat het niet veilig is dat snap ik, maar misschien is er wel iets te verzinnen waarbij ze wel iets kan pulleken.

Maniko....gatverdarie...

LadyS
Leuk misschien niet. Groene zijn het maatje 24. Of blauwige (aqua) ook maatje 24/25.
  zondag 29 juli 2007 @ 22:28:20 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51945166
Rens, fijn dat Juul wat beter is. Zo naar, zo´n klein ziek beest.

Luchtbel, moeilijk zoiets. Misschien kun je een klein kussentje maken met wat fyberfill erin waar ze aan kan en mag plukken? Wat ook geen bergen pluis oplevert als het per ongeluk helemaal stuk gaat? Succes...!

En even een noot van mijn dochter. Ik zat op de bank met een natte theedoek tegen mijn wang, want tandpijn. Luuke vond het raar en interessant. ´Wat doe jij mama? Mag ik kijken?´en toen streek er een handje door mijn haar... ´Wat is er toch, mop?´. Mijn lief klein spook.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_51945685
quote:
Op zondag 29 juli 2007 22:28 schreef Lishe het volgende:
. Ik zat op de bank met een natte theedoek tegen mijn wang, want tandpijn. Luuke vond het raar en interessant. ´Wat doe jij mama? Mag ik kijken?´en toen streek er een handje door mijn haar... ´Wat is er toch, mop?´. Mijn lief klein spook.
Lief Zo zegt Myrthe de laatste tijd steeds 'Jij is mijn skatje!' Klinkt ook zo lief.
pi_51945712
quote:
Op zondag 29 juli 2007 20:40 schreef chacama het volgende:
Leuk misschien niet. Groene zijn het maatje 24. Of blauwige (aqua) ook maatje 24/25.
Die aqua klinken wel leuk! Ik PM je even!
pi_51945849
ladyB, zie evt ook mijn reactie in het V&A-topic.

beterschap voor de zieke kindjes hier, voor zover nog nodig. rot is dat he. anna wilde vanavond al voor 't eten naar bed, had 't koud en was moe zei ze. en ja hoor, in de loop van de avond werd ze wakker met flinke koorts. na een beker water, een sinaspril, en 5x het boekje 'barbapapa en de baby' slaapt ze weer.
pi_51947569
Goed zo Julius! Nu weer wat kleur op de wangen krijgen en weer lekker gaan eten!

Gehgehgeh Lishe! Hoorde je jezelf ff terug?!
Wij hadden vandaag ook zoiets. Tinka en Randy lagen vanmiddag op bed, Tinka te slapen en Randy kletste en speelde weer dat het een lieve lust was en dat werd weer steeds luider. Dus papa er 'boos' naar toe dat ie stil moest zijn omdat Tinka anders wakker werd en dat hij (papa) boos zou worden. Zegt Randy: "En dat moeten we niet hebben, he?!"

Wat een gepulk hier trouwens! Hier is het eigenlijk alleen een kwestie van 'gelegenheid maakt de dief'. Als er al een gaatje in een knuffel zit, wil je weten wat er in zit. Doet me trouwens denken aan een discussie die ik dit weekend met mijn schoonmoeder had. Zij heeft een nichtje (2 jr) die nogal eh... 'karakter' heeft (en het IS ook een ka, zonder meer! ) maar ze haalde al een paar keer het 'bewijs' daarvan aan door te vertellen dat ze bij haar oma was geweest en in het bed stiften te pakken had gekregen om vervolgens alles onder te kliederen; het bed, behang, lakentjes, etc. Ik zei dat ik dat geen 'bewijs' vind dat het kind een 'kreng' is, dat is wat kinderen doen, Randy zou volgens mij precies hetzelfde doen als hij stiften in bed had. Niet om ff iets te flikken, maar om een 'mooie tekening' te maken! Kinderen denken toch helemaal niet bij de consequenties na?!
  zondag 29 juli 2007 @ 23:57:11 #118
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51947993
Tja dat vind ik idd ook geen bewijs dat een kind een kreng is. Al verschilt het natuurlijk wel per kind of ze zoiets zouden doen. Het ene kind is wat ondeugender dan het andere. Ik zou zoiets dus wel hebben gedaan, sterker nog, ik heb ooit op gloednieuw behang van een vriendinnetje getekend en haren afgeknipt en dat soort dingen Mijn zus echter was heel braaf. Maar ja als je weet dat je kind zoiets zou kunnen doen dan zorg je er natuurlijk voor dat de stiften enzow goed opgeborgen liggen, zodat het kind er ook geen gelegenheid toe heeft

Lastig dat gepulk LB Hier geen ervaring en tips 'helaas', Noah pulkt alleen aan de ogen van zijn knuffels

Vandaag waren mijn ouders 30 jaar getrouwd en zouden we met zijn allen uit eten gaan. Mijn moeder had het over een Italiaans restaurantje in de buurt, is het echt best wel chicque Ik dacht, lekker pizaa eten, maar dat hadden ze dus niet eens. Ze hadden ook geen kindermenu, alleen aparte dure dingen die aan mij al niet eens besteed zijn laat staan aan mijn zoon van 2,5.... Noah heeft zich echter keurig gedragen, bijna niks gegeten helaas, maar wel geproefd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_51948008
mee eens hoor mammietje, dat kun je zo'n kleintje nog niet aanrekenen lijkt me. wie laat daar nou stiften slingeren?

en luchtbel & m@x, wat vervelend zeg, die pluk-toestanden. ik weet ook niet goed wat je eraan zou kunnen doen. vind de schapenvacht-tip van chacama wel goed klinken, maar of ze dat van ander gepluk zal weerhouden is nog maar de vraag natuurlijk... succes ermee.
pi_51948448
Wat een waardeloos restaurant dan Texel! Gelukkig voor mijn kinders ben ik zelf al een moeilijke eter en houden mijn ouders daar rekening mee waardoor er ook geheid wel iets voor de kleintjes is. En een Italiaan hoeven ze me niet mee naar toe te nemen... iets sjieks ook niet trouwens...

Wat is dat toch met barbapapa en ziek zijn? Heb ik iets gemist?
Ik heb van de week bij de BartSmit 3 dvd's voor ¤ 5,-- uitgezocht. Jellabies voor Tinka, Little People (deel2) en Pieter Post voor Randy. Alleen de laatste nog niet gekeken maar de eerste 2 waren bij beiden een daverend succes! A-dem-loos hebben ze zitten kijken, alletwee! Erg handig om te hebben voor de momenten van ik-moet-koken-en-papa-is-er-nog-niet-en-de-kids-zijn-niet-te-stuiten!
  maandag 30 juli 2007 @ 00:19:33 #121
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_51948563
quote:
Op maandag 30 juli 2007 00:14 schreef Mammietje het volgende:
Wat een waardeloos restaurant dan Texel! Gelukkig voor mijn kinders ben ik zelf al een moeilijke eter en houden mijn ouders daar rekening mee waardoor er ook geheid wel iets voor de kleintjes is. En een Italiaan hoeven ze me niet mee naar toe te nemen... iets sjieks ook niet trouwens...
Nou op zich was het niet waardeloos hoor, maar je moet er van houden he...
Ze hadden wel een kinderstoel, dus dat was tenminste iets En ze hebben ook speciaal een simpel toetje geregeld, aangezien de toetjes ook allemaal wat apart waren enzow. Ze deden wel hun best, dus dat was wel aardig, aangezien ze eigenlijk niet op kinderen ingericht waren (op de kinderstoel na dan).

En van mijn moeder en zus hoeft het ook allemaal niet zo chique en apart, mijn vriend maakt het eigenlijk helemaal niks uit, alleen mijn vader is zo eigenwijs af en toe, die denkt daar dan niet bij na dat dat niet handig is met een klein kind
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 30 juli 2007 @ 11:50:11 #122
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_51955523
Ah joh, het is toch goed gegaan Tex. Wees blij dat je het niet wist van te voren, had je weer moeten stressen enzo

Ik heb Jolie gister laten helpen met het opruimen van de zooi van haar kussen. Ik had het s nachts alleen maar uit het bed gehaald. Ze heeft nu dus gezien dat het echt kapot is en ze heeft geen kussen meer. Misschien helpt het een beetje om oorzaak en gevolg te zien. Maar ik verwacht niks inderdaad.
  maandag 30 juli 2007 @ 22:43:10 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51974065
Maar Jolie heeft dus nu geen kussen meer, begrijp ik. Dat leek me voorlopig ook het meest effectief.

Ik heb vanmiddag iets naars meegemaakt en ik voel me er nog steeds rot onder. Ik was boven met de was bezig en ik keek even uit het raam en zag een paar kinderen voor onze deur staan, waarbij 3 jongetjes (2, 4 en 9) een ander jongetje van 4 jaar aan het dreigen waren. Telkens heel dicht naar hem toe gaan en schopbewegingen maken. En dat jochie van 2 jaar riep de hele tijd 'kutjong' naar dat jongetje. Dus ik vanuit het raam al roepen dat ze daar mee op moesten houden. Dat hielp wel een beetje, maar het mondelinge dreigen ging toch door. Het bedreigde jongetje deed helemaal niks en zei helemaal niks. Hij stond er gewoon maar ik kreeg het gevoel dat als hij een beweging zou maken dat hij dan volledig in elkaar zou worden geschopt door die 3 anderen. Dus ik naar buiten toe om in te grijpen. Blijkt dat de moeder van 2 van die dreigende jongetjes er gewoon al die tijd bij stond. Dat kon ik vanuit het raam niet zien.
En toen ik ingreep zegt ze: "Ja, dat andere jongetje was begonnen, hoor".
Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Kinderen van die leeftijd die al zo doen. En dat een volwassene niet eens ingrijpt. En dan ben ik ook zo bang voor de toekomst en voor mijn eigen kinderen. Bah, ik ben er zelfs misselijk van.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_51974335
gatver livelink, wat ontzettend rot inderdaad. om te janken.

luchtbel, lukte het jolie een beetje om zonder kussen te gaan slapen? piet en anna willen allebei wel eens met kussen proberen maar bij hen lukt het slapen dan niet. die dingen liggen er bij hen dus alleen voor de sier en 's avonds leg ik ze opzij/weg. maar ik kan me voorstellen dat als je een kussen gewend bent dat 't dan moeilijk is zonder.

tex, stoer van noah dat ie zich zo netjes gedragen heeft in 't chique restaurant.
pi_51974564
Herken het gevoel dat je hebt, Livelink. Ik ben jarenlang tienerwerker (in een getto!) geweest (vanaf 8 jaar) en heb daarin ook aardig wat gezien. Ook dingen die mij de angst om het hart laten slaan als ik bedenk dat mijn eigen kinderen daarmee te maken kunnen krijgen (ik ben zelf al een paar keer goed bang geweest op mijn werk). En als ik dan denk aan hoe mijn jochie reageert als hij gepest wordt... Hij werd eens door een vriendje recht in het gezicht geslagen tot 2 keer toe en stond stokstijf en stomverbaasd de 3e keer af te wachten. En in ballorig kwam een vriendin die met ons mee was ook Randy bij me terugbrengen omdat er een groep oudere kinderen ballen naar hem smeten en hij heel stilletjes en bang bleef zitten. Bah, ik word nu ook weer naar bij de gedachte. Hij heeft ook een echt pestkoppie als 'vriendje' (lees; kind van vriendin van mij) die wat ouder is en eigenlijk vind ik dat niet eens erg. Waarom niet? Omdat hij dan onder mijn toeziend oog kan 'oefenen' met dat gedrag en kan leren om voor zichzelf op te komen.
  maandag 30 juli 2007 @ 23:04:18 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_51974739
Ja, het is echt erg. En ik wist natuurlijk wel dat kinderen zo gemeen kunnen zijn, maar ik had niet gedacht dat dat op deze leeftijd al zou gebeuren. En ik weet ook niet goed hoe ik er mee om moet gaan en wat ik mijn kinderen op dat punt mee wil geven. Mijn ingrijpen was ook heel minimaal hoor. Ik heb ze gewoon fysiek uit elkaar gehaald door ze allemaal terug naar hun eigen huis te sturen. Ik heb verder niet gevraagd wat er aan de hand was en hoe of wat. Ik heb alleen gezegd dat ze lief moesten zijn voor elkaar en aangezien dat niet lukte dat iedereen het beste maar naar huis kon gaan. Dat kan op deze leeftijd dan nog. Maar als ze ouder zijn, wat dan....?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 30 juli 2007 @ 23:16:56 #127
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_51975096
quote:
Op maandag 30 juli 2007 22:43 schreef livelink het volgende:
- bescheiden knipje- Dus ik naar buiten toe om in te grijpen. Blijkt dat de moeder van 2 van die dreigende jongetjes er gewoon al die tijd bij stond. Dat kon ik vanuit het raam niet zien.
En toen ik ingreep zegt ze: "Ja, dat andere jongetje was begonnen, hoor".
Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Kinderen van die leeftijd die al zo doen. En dat een volwassene niet eens ingrijpt. En dan ben ik ook zo bang voor de toekomst en voor mijn eigen kinderen. Bah, ik ben er zelfs misselijk van.
Echt waar? Dus zoveel benul had ze wel? En ze kon niet verder denken dan dat? Iets intuïtiefs van 3 tegen 1 is niet eerlijk. ........ ...........
Goed van je, dat je er wat aan gedaan hebt. Hopelijk leren niet alleen die kinderen, maar ook die moeder er iets van.
pi_51975324
Ik vind het ook moeilijk wat ik ze in deze mee wil geven. Aan de ene kant wil ik absoluut niet dat ze zelf 'gemeen' zijn naar kinderen op wat voor manier of wat voor reden ook. Aan de andere kant vind ik dat ze ook niet op hun kop hoeven te laten zitten. Ik hoop dat hij mondig wordt, zodat hij zich uit situaties weet te kletsen.
Maar ja... dit soort situaties als jij beschrijft (die je overigens in alle leeftijden tegenkomt); groepjes die er op uit lijken te zijn om iemand moedwillig -en vaak ook nog zonder reden- pijn te doen... Wat moet je dan? Als ze er op uit zijn, helpt praten niet hoe mondig ook. Eruit 'vechten' lukt nooit met een groepje en afwachtend blijven staan maakt dat je misschien iedere keer opnieuw de l*l bent.
Ik geloof dat ik graag zou willen dat mijn kinderen belangstelling krijgen voor een vechtsport waarbij ze geleerd wordt dat je nooit iemand pijn mag doen als het niet nodig is, maar dat ze wel zichzelf weten te verdedigen als het nodig is. Al zou het maar zijn voor het zelfvertrouwen of veiligheidsgevoel.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:10:23 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_51980136
ow livelink, wat kan ik me je gevoel voorstellen! wat vreselijk! en dan de reactie van die moeder hoe moeten die kinderen het dan leren he?
Ik weet ook dat kinderen gemeen kunnen zijn, maar bij zulke dingen grijp ik ook in hoor. ik laat ze een hoop zelf uitzoeken, omdat dat juist ook belangrijk schijnt te zijn, maar dit gaat te ver.
Ik maak me ook wel eens zorgen over de toekomst ja, hoe dat moet en hoeveel invloed je nou daadwerkelijk hebt enzo.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 31 juli 2007 @ 08:43:33 #130
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51980440
Die moeder
Die is in mijn ogen nog veel 'fouter' dan die drie kinderen.. Maar zulke dingen baren idd zorgen als je over de toekomst en normen en waarden enzo nadenkt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 11:15:45 #131
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_51983451
Mijn mond viel echt open wat een ***moeder wat een voorbeeld

Hier wordt Zoë wel eens onder handen genomen door haar vriendje beetje driftig aangelegd maar zijn moeder zegt dan gewoon tegen Zoë dat ze hem maar gewoon terug moet slaan.
pi_51983766
Wij wonen nou ook niet echt in een super wijk (zeg maar ook soort van ghetto) en 1 van de dingen waar wij het als ouders over eens zijn is dat onze kinderen alles mogen doen qua sport en hobby maar ze van ons verplicht 1 vechtsport gaan beoefenen. Echt niet dat ik mijn kinderen passief klein terreur laat ondergaan. Als iemand ze kwaad wil doen moeten ze van hun af kunnen bijten. Mijn man en ik hebben vroeger ook vechtsport beoefent. Ik zelfs free fight, thai boksen en karate. Mijn man alleen karate. Leren ze gelijk ook dat ze woede onder controle kunnen houden. Dus niet gelijk er op los rammen maar slechts wanneer het nodig is.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 22:49:36 #133
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52003611
Bah Livelink. Wat rot zulke dingen. Lastig wel he, om over zulke dingen iets te zeggen.
Maar Rottdog, zoals jouw vriendin dat zo tegen Zoe zegt, is dat oke voor jou? Ik zou het namelijk echt erg vinden als iemand dat tegen mijn dochter zei. Vast heel correct enzo maar ik zou het niet goed vinden.

Jolie zei gister dat ze het zonde vond dat ze haar kussen kapot heeft gemaakt. Ze lag ook niet zo lekker in bed, ze is er inderdaad aan gewend Bix. Dit weekend krijgt ze een nieuwe. Hopelijk doet ze het niet meer.
pi_52004652
ik hoop 't ook luchtbel!

piet gaat morgen voor 't laatst naar het kinderdagverblijf... wat gaat het hard! als je 'm nu ziet spelen tussen die andere kindjes uit zijn groep steekt ie er ook met kop & schouders bovenuit, maar ik weet nog als de dag van gisteren dat ik 'm er voor 't eerst heen bracht ± 2 jaar terug.
pi_52009217
Piet al bijna een echte kleuter. Wat gaat het hard Bix

Ik zou het ook niet goed vinden als iemand zei dat mijn kind maar terug moest slaan. Lijkt me logischer om de kleine driftkop zelf aan te pakken.

Morris kwam laatst terug van het KDV onder de krassen. Hij was erg gekrabt door een meisje. De ouders krijgen dat dan ook echt te horen van de leidster. Zo kunnen zij daar dan ook wat mee doen lijkt mij. En dan bedoel ik niet dat ze het kind nog een keer afstraffen, maar wel in de gaten houden of ze dat vaker doet en haar leren dat dat niet mag.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:48:53 #136
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52025354
Is Piet alweer zo groot, bijna een kleuter Spannend bix!

Ik baal! Twee weken geleden toen ik Noah ophaalde van de crèche, had ie te klein sandalen aan. Blijkbaar had een ander kindje dus dezelfde sandalen, en hadden ze zich vergist met aantrekken. Helaas was het andere kindje al opgehaald. Vorige week waren ze nog aan het uitzoeken van welk kindje die sandalen dan waren. En vandaag hoorde ik dat het kindje waarvan ze denken dat ze zijn op vakantie is Net nu het weer mooi weer wordt, en Noah heeft geen andere sandalen. Ik hoop maar dat de dag waarop ik hem met de verkeerde sandalen ophaalde de laatste dag voor hun vakatie was, en dat ze dus snel weer terug zijn... En ondertussen stel ik mezelf gerust met de gedachte dat hun kind nu te kleine sandalen heeft waar ze dus ook niks aan hebben
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52025427
Jordy roept opeens bij me in de auto : "ottedomme, aan de kant!"...

Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:55:02 #138
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52025493
Jordy Dat had Noah laatst ook toen we weg wilden gaan en ie z'n handjes vies had gemaakt aan de auto en we al zuchtend en steunend weer naar binnen liepen om zn handjes schoon te maken: "goffedomme hè?"

Hoe gaat het met Jordy's handje eigenlijk?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:12:29 #139
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52027709
Ik heb een oud autootje en die slaat standaard een keertje af als ik hem start (daarna met de choke (spelling?) doet ie het wel probleemloos).
Amber: "klote-auto hè?"
Dus ik zeggen dat ze dat niet mag zeggen enzo....

De volgende keer:
"klote-auto hè?"
ik: "hé, dat mag je niet zeggen."
Amber: " rot-auto mag wel, hè? "
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_52027862
Benthe zegt sinds kort: "sjesus-mina zeg".....
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:29:21 #141
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52028216
Wat is Kai dan lekker braaf. Die houdt het bij "stoutekop".
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:39:07 #142
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52028556
Ik hoor Amber regelmatig tegen haar pop zeggen: "Hoor je me?!! "
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:59:07 #143
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_52029230
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 06:54 schreef snoopy het volgende:
Ik zou het ook niet goed vinden als iemand zei dat mijn kind maar terug moest slaan. Lijkt me logischer om de kleine driftkop zelf aan te pakken.
Zit aan zo'n opmerking niet meer vast dan het lukraak toepassen van zinloos geweld?
Soms kun je het zo sneu vinden voor een kindje als het telkens een gemene duw krijgt oid en ben je er niet op tijd bij om het gevaar af te wenden. Uiteraard kun je dan een hele verhandeling houden over het negeren van negatief gedrag, maar of dat altijd aankomt bij een peuter? Bovendien kan het voor een kindje met duwneigingen wel eens heel verhelderend werken om te ervaren wat het is om een duw terug te krijgen. (Uiteraard van iemand die dezelfde maat kleren draagt als hij/zij.)
Ik kan mezelf enkel als voorbeeld nemen, maar ik heb lang gehoopt dat Liz eens een keer van zich af zou maaien. Cas kon zo dominant dingen afpakken en haar wegduwen. Nu is het dan zover dat het ook wel eens gebeurd. En ik ... ik sta erbij en kijk het eerst eventjes aan. Als het niet afgelopen is na een dreun over en weer grijp ik in, eerder niet. Eerlijk gezegd ben ik er wel blij mee, het is duidelijk taal die ze nu spreken naar elkaar. Het fysieke neemt nu wat af, nu ze de taal wat machtiger worden. De ruzietjes kunnen ze nu beter met de mond aan. Overigens komt dit hier niet dagelijks voor, want in wezen zijn het een stel brave hendrikken samen. In contact met anderen gaan ze het conflict uit de weg, door weg te lopen. Na de zomer breekt er een nieuw tijdperk voor ze aan: de peuterspeelzaal.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 10:49:07 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52039295
Eigenlijk zoals het Smirre het al verwoord hoopt mijn vriendin dat als Zoë is een mep teruggeeft hij ook eens weet hoe het voelt. Nou moet ik zeggen dat Zoë het tot nu toe zelf ook helemaal oke aanpakt niet met geweld maar verbaal gewoon op andere dingen brengt. Zoë zegt dan "samen spelen" of iets anders aanbrengt wat ook leuk is.

Ik denk zelf dan ook wel eens geef hem dan een knal voor zijn kanus of schop dan tegen zijn schenen maar het blijven gedachten.
pi_52039599
Ik bedoel ook dat je je eigen kind gewoon niet bij wil brengen dat het dan ook maar moet slaan. Maar ik begrijp natuurlijk jullie gedachtengang wel, je wil dat je kind weerbaar is en zich niet in een hoekje laat drijven.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 2 augustus 2007 @ 13:01:30 #146
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52042909
Kan me voorstellen dat je wilt dat je kind zichzelf kan verdedigen en voor zichzelf opkomt. In eerste instantie lukt dat niet altijd verbaal, maar ik merk aan Fleur dat ze slaan gewoon niet accepteerd. En een half jaar geleden deed ze het dan gewoon terug. Nu is ze duidelijk ouder en wijzer. Ze zegt dat het niet mag en probeert een oplossing te vinden. En als dat niet lukt roept ze hulp in van een ouder iemand. Ik kan dit heel erg waarderen en prijs d'r dan ook helemaal de hemel is als ze het zelf heeft opgelost.

Tuurlijk is ze zelf nog steeds niet 'heilig' en vergeet ze ook wel eens dat ze dingen ook kan vragen, maar ze is ook nog puur genoeg om eerlijk te zeggen dat zij begonnen is. Ik hoop dat ze dit nog lang blijft. Lijkt me zo verschrikkelijk om je kind te horen liegen...

En jezelf terug horen: Ja, hier ook. Ik hoor mezelf als Fleur tegen Maud praat, maar ook als ze met d'r poppen bezig is. Nee, mama moet eerst schoonmaken en opruimen en dan gaan we iets gezelligs doen. Ja, als je lief bent dan mag je in de winkel een boekje uitzoeken, maar dan moet je wel goed luisteren.

Hmmmm, toch maar iets minder met chantage gaan werken
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:16:47 #147
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_52051282
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 10:49 schreef Rottdog het volgende:
Eigenlijk zoals het Smirre het al verwoord hoopt mijn vriendin dat als Zoë is een mep teruggeeft hij ook eens weet hoe het voelt. Nou moet ik zeggen dat Zoë het tot nu toe zelf ook helemaal oke aanpakt niet met geweld maar verbaal gewoon op andere dingen brengt. Zoë zegt dan "samen spelen" of iets anders aanbrengt wat ook leuk is.

Ik denk zelf dan ook wel eens geef hem dan een knal voor zijn kanus of schop dan tegen zijn schenen maar het blijven gedachten.
Heei, dat is een zeer bekende mantra.
  Jubileum moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 18:47:38 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52051993
Vanmorgen naar het cb geweest met Iris. Iris blijft het trouwens tegen iedereen concentratiebureau noemen als ze verteld wat er vandaag is gebeurd.
Gewogen: 18 kilo en gemeten 105,5 cm. (Eva ook gelijk gewogen 20 kilo en gemeten 112 cm, Iris haalt haar langzaam maar zeker steeds meer in)
Daarna nog even een ogentest, ze moest een cirkel tekenen en nog wat vraagjes en toen de laatste prik. Ik had Iris goed voorbereid en die mevrouw deed het ook heel netjes met Iris. Goede uitleg van te voren en Iris heeft geen krimp gegeven. Ik nog zeggen: Je mag best huilen hoor! en Iris heel droog "maar mama ik vond het niet eng"

De laatste keer cb, het is echt een afsluiting van een hele periode zeg...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:50:32 #149
24188 Belana
kloon van belana
pi_52053512
ow Iris al voor het laatst naar het cb en wat stoer van d'r met die prik!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 augustus 2007 @ 20:52:00 #150
103793 kozakken
Living the life
pi_52055476
Stoere Iris!!
Wat een pittige tante heb je in huis
pi_52062583
Goede moeder heb jij, Iris, dat ze het zo goed kan uitleggen dat jij helemaal niet bang bent voor zo'n prik! Wat een stap Lois, laatste keer cb... Ik hik al tegen eerste keer PSZ aan omdat ik vind dat mijn jochie zo groot wordt!
Vandaag trouwens definitieve bevestiging doorgekregen van de PSZ... 13 september wordt zijn startdatum. Dag na papa's verjaardag, dat is wat minder handig, maar het is de eerste 'schooldag' -nadat we van vakantie terug zijn- die smorgens is en dat lijkt me handiger dan met een middag te beginnen. Vind het trouwens ook helemaal niet zo handig dat er altijd een middag en een morgen gecombineerd moet worden. Ten eerste slaapt hij zelf nog (of rust tenminste) smiddags en ik moet Tinka er ook nog voor haar bed uit trekken om hem weer op te halen.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:29:36 #152
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52134111
Lieve stoere Morris is drie!!!
Snoop, hebben jullie het leuk gehad gister? en vandaag natuurlijk?!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:45:53 #153
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52135756
Ja, jippie, Morris is gewoon 3!!!!
Van harte gefeliciteerd, familie Snoep.

Maria was gisteren helemaal ingesteld op het zien van Jolie én Morris. Vanwege ons Efteling-avontuur natuurlijk. En ze zei: "Ik ga bloemen plukken voor Jolie en Morris". Toen ik zei dat Morris er niet was, zei ze: "Dan ga ik de bloemen samen met papa opsturen naar Morris."
Bij deze, voor zijn verjaardag:
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:46:51 #154
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52135782
Morris, gefeliciteerd!

Ik ga nog even terug naar pagina 1 van dit topic. Toen schreef Kozakken het volgende:

quote:

En Job.. jij moet gewoon nog even wennen dat je het best goed kunt. Maar dat je dat nog eventjes niet weet. -toch?
Ik durfde er toen niet op te reageren, want zo hoopvol was ik niet, maar het lijkt erop dat Job het inderdaad ineens doorheeft
Hij poept ineens op de wc en met plassen heeft hij beduidend minder ongelukjes. En als hij een ongelukje heeft komt het omdat hij druk aan het spelen is en niet omdat hij het niet doorheeft.
Vrijdag kreeg hij van de creche ook zijn plasdiploma al mee naar huis. Zij zagen dus ook dat hij het eindelijk snapt.

Dank je voor je vooruitziende, bemoedigende blik, Kozakken!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:48:33 #155
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52135837
Hee, wat heel erg fijn, Livelink! Dat moet voor jou toch wel een opluchting zijn.
Ik vind het knap van Job!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 11:50:17 #156
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52135884
Nou, een enorme opluchting inderdaad. Dat je je zo druk kunt maken over dit soort zaken
Maar de deadline van het naar school gaan kwam wel dichterbij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:29:01 #157
103793 kozakken
Living the life
pi_52138569
Jaaa Job
Wat goed!
pi_52139220
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:45 schreef Sugar het volgende:
"Dan ga ik de bloemen samen met papa opsturen naar Morris."


Morris is 3! Geen 2 meer hoor mama
We hebben het gisteren gevierd en hij is erg verwend. Vandaag is hij natuurlijk 'echt' jarig en opa en oma's zijn geweest. En we hebben weer taart gegeten en kaarsjes uitgeblazen. De jarige ligt nu te slapen. De opwinding en de warmte zijn hem een beetje teveel geworden
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 6 augustus 2007 @ 13:59:22 #159
103793 kozakken
Living the life
pi_52139373
Van harte met jullie jarige job
Morris ook alweer 3
Ben erg benieuwd naar al je verhalen. Maar die volgen vast nog.

Dikke kus aan de jarige job! (en voor mama natuurlijk ook. Aangezien jij 3 jaar terug.... )
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:37:02 #160
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52141531
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:52 schreef snoopy het volgende:

[..]



Morris is 3! Geen 2 meer hoor mama
Tis maar dat je het weet Klinkt goed!

Jolie heeft vanochtend haar speen weggedaan. Ze deed me voor hoe ze vanavond zou gaan slapen zonder speen, het is al eerder gelukt maar aangezien ik er niet tegen kon als ze wat langer (lees meer dan een minuut) huilde, heb ik de speen toen weer terug gegeven. Maar vanochtend vond ze zichzelf groot genoeg en ik vond dat ik het dan ook maar moest kunnen als het even niet zou gaan. De speen wilde ze per se in de groene bak gooien, hij is dus echt weg en niemand kan terug. Ik ben zeer benieuwd. Vooral omdat ik er een uur geleden achterkwam dat we de kat van de buren hebben ingesloten vanmorgen heeft ie in d'r bed geplast natuurlijk dus nu heeft ze niet eens een matras en moet ze op logeermatras op de grond vanavond. Dat zal dus al raar zijn en dan ook zonder speen. Ik wacht af........
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:37:43 #161
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52141557
Oh en Livelink wat fijn! Ha, hopelijk blijft het zo doorgaan
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:44:56 #162
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52141745
Oeh Luchtbel, spannend inderdaad! Twee dingen die anders dan anders zijn...

Snoopy, gefeliciteerd met Morris! 3 jaar klinkt alweer zo groot he...

Noa begint nu ineens zindelijk te worden! Ik ben echt trots op haar. Weinig ongelukjes op een dag, zeker vergeleken met eerst! Nu loopt ze de hele dag zonder luier, poept en plast op het potje (en een enkele keer op de wc), krijgt voor elk plasje een sticker op een 'potjeskalender' en dat vindt ze ontzettend leuk. Het is gewoon een stimulans voor haar en ze doet het erg goed.
Ook eet ze nu alweer een hele tijd heeeel goed. Als ze niet alles opeet zeg ik dat ze een toetje krijgt als ze het wél helemaal opeet, en dan neemt ze gelijk grote happen, zo schattig ...
Ik ben echt trots op haar, ze wordt een grote meid!
  maandag 6 augustus 2007 @ 15:47:49 #163
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_52141806
Stoer zeg, van Jolie! Het gaat vast wel goedkomen, Luchtbel.

Judith heeft vandaag haar laatste bezoek aan het CB gehad. 't Ging erg goed, ze groeit goed, ziet goed, kan een leuk poppetje tekenen, is gezond en heeft niet gehuild bij het prikje. Volgens de dokter de eerste die niet huilde (van vandaag, neem ik aan).
Er was vakantiebezetting, dus we hadden een andere arts (zal wel, ik weet echt niet welke arts er normaalgesproken zit, dus dat maakte mij niet zoveel uit).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  Jubileum moderator maandag 6 augustus 2007 @ 19:36:04 #164
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52147624
livelink wat fijn! Goed zeg dat Job het doorkrijgt

Luchtbel spannend, zo zonder speen! Ik ben benieuwd hoe ze slaapt vanavond, meestal gaat het toch wel goed als kindjes het zelf aangeven, en niet als het afgedwongen wordt.

Noa ook al zo goed bezig met zindelijk worden, dat scheelt er weer 1 in de luiers Suzanna

Laatste CB bezoek ook alweer voor Judith. Wat gaat het toch snel he?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 augustus 2007 @ 19:59:17 #165
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52148355
Ik hoop het Lois. Ze ligt nu een half uur in bed, vroeg voor haar doen maar ze was erg moe en wilde zelf naar bed. Maar tot nu toe heeft ze alleen nog maar gehuild. Ik hoop dat het over gaat en weet dat ik geduld moet hebben want ze moet het ook leren. Maar inmiddels kan ik zelf ook al wel huilen maar goed, ik hoop maar gewoon dat ze zo in slaap valt. Ik hoop echt dat het zo werkt, dat het lukt als ze het zelf wil.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:07:26 #166
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52148625
Oh, zo moeilijk dat wennen soms. Aan dingen. En vaak voor jezelf ook gewoon echt. Maar ze kan elk moment toch gaan slapen en dan is alles ineens weer oké, is mijn ervaring. Misschien helpt dat een beetje om dit moment door te komen. Knappe Jolie, dat ze dat zelf besloot.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:16:53 #167
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52148937
Ja ik weet het ook. En ik heb mezelf voorgenomen om steeds na vijftien minuten pas te gaan kijken en kalm en lief te zijn dan. En dat lukt best. Maar ze huilt zielig 'ik ben nu alleen in mijn bed' en heeft het oor van d'r hondje er zojuist afgefrut (...zucht) Ik vind het heel sneu, vooral omdat ze het zo dapper zelf wil maar misschien moeten we er echt nu maar eens doorheen.
  Jubileum moderator maandag 6 augustus 2007 @ 20:21:27 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52149070
Jij bent dapperder (is dat een woord?) dan ik zou zijn LB maar ik ben dan ook een echt watje. Als ze zou huilen zou ik al heel erg snel toegeven vrees ik, onder het motto "blijkbaar ben je nog niet zover" Je snapt dus wel dat allebei mijn kinderen nog een speen hebben bij het slapen

Iris vind alleen slapen heel erg eng, vooral op haar eigen kamertje. Ze verzint ook de meest vreselijke monsters die haar komen halen, of in haar bed poepen, of onder haar bed gaat zitten snotteren.
Vandaag had ze wel een hele mooie, na het voorlezen van "nog 1boekje, nee nu echt de allerlaatste mama" sloeg ze ineens haar hand tegen haar voorhoofd en zeeg dramatisch op haar kussen neer "ow mama, ik heb echt koorts hoor, ik denk dat ik maar beter even in jouw bedje kan slapen zodat je me goed in de gaten kunt houden"

Vorige week had ze koorts na de inenting en toen mocht ze inderdaad bij mij slapen want ik vond dat ze zo dapper was geweest al. Bijdehand.... Dit keer ging die vlieger niet op dus...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:58:36 #169
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52150361
Oh dat is ook een portret Lois

Ik ben echt niet zo dapper hoor, ik kan nu gewoon niet toegeven, er is niet eens een speen. En ze heeft hem al eens twee weken niet meer gehad maar toen heb ik hem toch weer gegeven toen ze een keer huilde, en toen ze die per ongeluk doorspoelde beloofde ik direct een nieuwe. Maar ik heb net een kwartiertje in de tuin gezeten (in de regen ) met muziek aan. En nu is het stil. Uiteraard.
  maandag 6 augustus 2007 @ 20:59:40 #170
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52150399

Hopelijk gaat het snel makkelijker en blijft ze nu lekker slapen. Goed gedaan, tante.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:03:04 #171
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_52150519
Haha Iris! Goed geprobeerd, meid!
  maandag 6 augustus 2007 @ 21:21:35 #172
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52151111
Job geweldig super Livelink

Jolie stoere meid dat je zomaar je speentje weggooit hopelijk ligt ze nu te slapen.

Noa ga zo door meid

Judith stoere meid

Iris geweldige actie
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:03:02 #173
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52159753
Hoe is het verder gegaan LB? Ik moet er niet aan denken nog, het speentjesdrama. Noa heeft nu net weer een nieuwe gekregen (oude kapotgekauwd) en ik heb gezegd dat het de laatste is, als deze kapot is krijgt ze zowiezo geen nieuwe meer. Ben benieuwd ... (ze kan al zo miepen over vanalles en nog wat, geen dekentje, wel dekentje, geen doek, wel doek, een speentje, wel speentje... )

Lois, wat een bijdehandje is Iris! Wat ik me afvroeg, waarom wil ze zelf eigenlijk nog een speen? Ze is al best 'groot' dus ik kan me voorstellen dat ze het dan uiteindelijk zelf niet meer willen. Maar misschien zie ik dat wel verkeerd hoor...
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 09:51:07 #174
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52160530
Wat knap van Jolie dat ze zelf zonder speen wilde gaan slapen! Hopeijk wordt het snel makkelijker.
Noah had nog een stuk of 4 spenen, en hij kauwt er de laatste tijd ook steeds op. Nog niet één kapot maar ik zeg al steeds tegen Noah dat ie geen nieuwe krijgt als ze kapot gaan. Ik wil het hem al heel lang afleren, maar er is nooit een goed moment Anyway, wat doet mijn zus? Die koopt zomaar even 2 nieuwe spenen voor hem De kans dat ie 6 spenen achter elkaar kapot bijt lijkt me niet zo heel groot, dus moeten we toch zelf maar een keer die beslissing nemen....

En zindelijk wordende kindjes
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52161358
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:59 schreef kozakken het volgende:
Van harte met jullie jarige job
Morris ook alweer 3
Ben erg benieuwd naar al je verhalen. Maar die volgen vast nog.

We hebben zondag de verjaardag van Morris gevierd. Toen hij 's ochtends wakker werd en wij zingend zijn kamer in kwamen begon hij te huilen
Maar toen hij de slingers en ballonnen binnen zag werd hij gelukkig weer blij: oooooh feest!
Hij heeft een houten garage van ons gekregen



Toen hij het uitpakte heeft hij wel 5x geroepen: ooooh speelgoed

Van Lis heeft hij bijpassende autootjes gekregen.

De visite kwam vanaf 3 uur dus hij heeft nog lekker kunnen slapen.Het was warm weer en we hebben heerlijk buiten voorop de boot gezeten. We hebben gezongen en taart gegeten



Het was allemaal heel gezellig. Echt een fijne dag.
En vandaag is hij naar de creche en trakteert op kleurplaten, potloodjes en ontbijtkoekjes.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:32:49 #176
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52161390
Nou dat hoop ik ook Tex want het ging helemaal niet zo lekker. Ze werd steeds wakker en vond het moeilijk om weer in slaap te komen. Ze voelde zich alleen in haar kamer, zei ze. Het is eigenlijk best gek, Jolie kan namelijk op de raarste plekken in diepe slaap vallen zonder dat ding maar thuis in bed lukt het niet zo goed. Ze is het natuurlijk zo gewend. Ik hoop dat het gauw beter gaat.

Fijn dat het zo leuk was Snoop
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 10:36:34 #177
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52161498
Jammer dat het toch niet zo lekker ging LB.. Misschien kun je een knuffeltje met dr gaan uitzoeken? Een cadeautje omdat ze zo dapper is, en zodat ze zich niet zo alleen hoeft te voelen in bed. Nou heeft ze vast al veel knuffels natuurlijk, maar een nieuwe is misschien weer een extra stimulans

snoopy klinkt als een erg geslaagde verjaardag! Die garage is echt leuk, die heeft Noah ook en is echt een groot succes
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:04:21 #178
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52162149
Ja ik weet niet. Ik voel me ook niet zo creatief met oplossingen om dit leuk te brengen ofzo, dat zit er gewoon even niet in. Mijn zus haalt straks een nieuw matras voor d'r bed dus misschien dat het scheelt als ze d'r bedje weer in kan. Want die andere matras is gewoon zo goor, daar kan ze niet meer op slapen en ik haat mijn buren ondanks dat ik zelf zo dom was om die kat in te sluiten maar ik had hem niet gezien. Dus misschien dat het helpt als ze in d'r bedje kan. En nu ga ik ook stoppen met er aan denken want dat helpt vast ook niks, we proberen het vanavond gewoon weer.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:21:51 #179
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52162557
Ik had destijds duidelijk met Saskia afgesproken dat ze wat uit mocht zoeken in de speelgoedwinkel als ze drie nachten zonder speen had geslapen.
De derde nacht was trouwens het grootste leed al geleden en de volgende dat stond ze te springen om een Dora-spel te kopen

en iedereen moest horen dat ze dat kreeg omdat ze zonder speen sliep
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:25:46 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52162652
Luchtbel heel veel sterkte met het hele speen-gebeuren. Ik zag er bij Fleur ook zo enorm tegenop. En ookal heb je er nu niets aan. Maar 3 dagen later was het over. De eerste ochtend nadat ze zonder had geslapen beweerde ze dat ze helemaal niet geslapen had. Want dat kon niet zonder speen. Nogmaals succes. En je doet het goed. Het moeilijkste vond ik ook het huilen. Ik was ook in staat om naar de Etos te rijden en de ruit in te gooien voor een speen. Maar, goed dat doe je dus ook weer niet.

voor alle zindelijk wordende kindjes.

Moris nog gefeliciteerd met je verjaardag. Hele mooie garage.

Nog 1 week en dan verhuizen Fleur en ik naar het kleutertopic. Nog 1 week geen schoolsritme. Nog 1 week een meisje dat 3 is....
  Jubileum moderator dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:44:37 #181
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52176893
Iris, het portret, had nog gelijk ook gisteravond. Vannacht kroop ze bij me, helemaal de kluts kwijt van de koorts. Vanmorgen zag ik het al, haar gezichtje helemaal opgezwollen en rood. De driehoek mond/neus was helemaal wit en ze klaagde over keelpijn. Ik vermoed dat ze wederom roodvonk heeft, ik heb ook al een waarschuwing in het meettopic gezet voor iedereen die er zondag was.
Ze mag nu wel in ons bed slapen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:51:35 #182
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52177122
Och Lois en Iris, wat een narigheid
Elk virus moet jullie ook drie-dubbel-en-dwars treffen, geloof ik. Heel snelle beterschap gewenst!

Luchtbel, ik hoop dat het vannacht wat beter gaat met Jolie zonder speen. Heeft er een kat op het matrasje gespuugd of zo Stomme buren

Snoopy, die taart ziet er lekker uit en die garage zal wel een groot succes zijn. Wat een leuk speelgoed voor Morris!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52184237
Luchtbel, stoer van je dat je doorzet met dat speentjesgebeuren! Zal idd. wel schelen als ze weer in haar eigen bedje ligt. Past het campingmatras er niet in? En wat doe je met het gewone matras, want kan me niet voorstellen dat je de geur er weer uitkrijgt?! Rotkatten ook... sinds ik kinderen heb, vind ik het maar gore beesten. Heb er gelukkig maar 1 meer, en dat is dan ook alleen maar omdat mijn man er geen afstand van kan doen.

Morris, nog gefeliciteerd! Jij bent lekker verwend zeg!

Roodvonk... kan je dat meermalen krijgen dan Lois? Dat wist ik niet.

Ik heb een probleempje met Randy waar ik niet echt raad mee weet. Hij is de laatste tijd enorm veranderd. Hij is overal bang voor, vindt alles 'eng' en is enorm verlegen. Hij praatte al nooit tegen vreemden, maar nu is hij ook enorm verlegen tegen bekenden en familie. Afgelopen weekend was mijn broer er met vriendin, die hij normaal gesproken helemaal top vindt en die hij 4 weken terug nog gezien had, en nu weigerde hij buiten te komen waar wij zaten. Het heeft wel een half uur geduurd voordat hij te voorschijn kwam. Eenmaal 'door' was hij ook gewoon weer de oude, maar toch. Zo ook met allerlei andere dingen. Hij is overal bang voor. Voorbeeldje zwembad waar we vorig weekend waren (na een paar maanden niet moet ik erbij zeggen) hij wilde voor geen goud in het diepe. Op een gegeven moment toch meegenomen maar hij heeft constant mopperend aan mij vastgeklampt gezeten terwijl hij het volgens mij stiekem toch wel leuk vond. Zo ben ik ook met hem van de glijbaan afgegaan met hem, en natijd gezegd dat ik het ook wel eng vond maar dat het daarom wel heel stoer van ons was. (Vorige keren kon hij geen genoeg van dat ding krijgen.) Speeltuinglijbanen: was altijd HET einde. Nu is hij er met geen stok meer op te krijgen zonder aanleiding. Alle speeltoestellen overigens, alleen huisjes hebben nog zijn warme belangstelling. Hij hangt ook verschrikkelijk aan me terwijl dat nooit zo geweest is. Hij gaat na de vakantie naar de PSZ en toen we een paar weken geleden daar op bezoek waren, heb ik nog aangegeven aan de 'juf' dat ik totaal geen problemen voorzag. Nu wel! Toen ik hem vertelde dat ik een brief had gekregen waarin stond wanneer hij mocht beginnen, zei hij zonder op te kijken van zijn speelgoed: "Ik ga niet hoor mama... *ff stil*... Ik ga ECHT niet hoor mama." Toen ik alle dingen opnoemde die hij daar leuk zou vinden zei hij: "Maar dan ga jij weg he, mama?" Woops... Verder is 'alleen zijn' een onderwerp wat hem erg bezighoudt en jankt hij om alles als er iets mis gaat of tegenzit en blijft hij vervolgens ook overal om janken.

Herkennen jullie dit als fase? (Hij is nu 2,5 jaar)
En zo ja, hoe gaan / gingen jullie hiermee om? Negeren? Vragen waarom hij ergens bang voor is? Ingaan op zijn angsten en ze weerleggen? 'Dwingen' (op een leuke manier) om die 'enge' dingen te doen om hem te laten zien dat het helemaal niet eng is? Of gewoon -zoals ik nu doe- iedere angst / verandering op een eigen manier aanpakken en gewoon de 'fase' doorkomen?
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 23:59:32 #184
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52184787
Lastig Mammietje. Noah is ook 2,5 maar ik herken er nog niet zoveel in. Hij krijgt ook wel angsten, en dat is geloof ik wel normaal op deze leeftijd en komt door de ontwikkeling van de fantasie heb ik ooit gehoord. Maar Noah's angsten zijn meer voor bijv. onweer, honden en vogels (die rare geluiden maken als ie in bed ligt) enzow.

Mijn schoonouders hebben een hond en de willen hem eigenlijk wel dwingen te aaien etc. Dat werkt echt averechts volgens mij. Heb het idee dat het beter werkt als we gewoon normaal doen als die hond erbij is en dan ziet ie vanzelf wel dat er niks engs aan is. Met onweer en de vogels proberen we wel uit te leggen dat er niks engs aan is, dat dat buiten is en dat er dus niks gebeurt. Wil er ook niet al te hard tegenin gaan, omdat ik niet wil dat hij het idee krijgt dat hij niet bang mág zijn.
En kan hij al uitleggen waarom hij ergens bang voor is dan? Noah zegt niet altijd uit zichzelf waar ie bang voor is of waarom. Als ik dan vraag "ben je bang voor ... " dan zegt hij bijna altijd ja, ongeacht wat ik zeg. Dan heb je er dus ook niks aan. Maar voor honden zegt ie zelf dat ie bang is dat ze hem gaan opeten. En dan probeer ik uit te leggen dat honden geen kindjes eten maar hondevoer, etc. Maar of dat helpt...?

Ik denk dus dat je het beste kunt doen wat je al doet, alles op een eigen manier aanpakken. Doen wat jij denkt dat het beste zal werken. En hopen dat het idd een fase is en dat die snel voorbij is.

Succes in elk geval! Lijkt me echt lastig zoiets.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52185720
Texel, bedankt voor je uitgebreide reactie zo laat op de avond!
Bij een hond zou ik het ook zo aanpakken inderdaad. En tja... er zijn ook honden bij die tandjes ook voor iets anders gebruiken dan om mee te eten, dus daar zou ik hem sowieso ook niet toe dwingen. Dat geeft inderdaad ook wel dat je niet zomaar 1 methode kunt hanteren. Maar zoals het zwembadvoorbeeld: ik heb ons net opgegeven voor guppyzwemmen over een half jaar en dan zal hij toch meer moeten durven dan het peuterbadje. Ik heb hem ook verder nergens toe gedwongen daarbij hoor, hij mocht zich lekker aan me vastklampen (heerlijk! ) en ik ben met hem naar de bubbels gelopen, gesprongen, dat soort dingen: het leuke ervan in laten zien. En hij was ook meer aan het mopperen dan dat hij echt angstig was volgens mij. Af en toe zag ik toch een glinstertje in zijn ogen, dus denk dat ik daar wel goed aan gedaan heb.
Hij kan soms verbazingwekkend goed verwoorden waarom hij iets eng vindt, soms ook helemaal niet. De angsten die Noah heeft, herken ik ook wel, onweer of geluiden die hij niet kan thuis kan brengen, zeker nu we meer buiten zijn. Dan rent hij naar binnen en vraagt wat hij hoort om vervolgens mee te delen dat hij het eng vindt. Op dat soort momenten ga ik wel samen met hem bedenken wat het zal zijn en doe er laconiek over in de hoop dat hij dat overneemt.

Waarom ik denk (lees; hoop!) dat het een fase is, is omdat ik denk dat hij misschien meer 'gevaren' van dingen in gaat zien? Dat hij ergens af kan vallen bijvoorbeeld. (Is dit de leeftijd voor oorzaak-gevolg inzien??? ) Misschien snapt hij wat meer van de wereld en wordt hem dat 'te groot'? Ik merk namelijk ook dat hij erg veel moeite heeft met keuzes maken in de meest simpele dingen.
Maar vooral de extreme verlegenheid en de jankbuien om niets ergeren me mateloos.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:55:54 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52210711
Nou het is helemaal geen succes zonder speen. Ze huilt weer de hele tijd in bed, gister ook. Toen wilde ze in mijn bed slapen en daar kon ze na een tijdje wel in slaap komen. Maar ze ligt zo te woelen s nachts. Zo ken ik haar helemaal niet. Misschien komt het ook door het huilen voor ze in slaap valt. Ik vind het echt erg rot. Maar ik wil er nog niet aan toegeven eigenlijk, dan vind ik de boodschap die ik overbreng niet oke. Maar het is zo moeilijk dat ze zo huilt en verdrietig is 'ik ben nu bang in mijn kamer.' Bah echt heel rot.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:58:47 #187
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52210837
Oh en Mammietje, het is (zo suf het ook klinkt) echt heel normaal. Jolie heeft het ook (gehad) Vooral met klimmen en klauteren. Ik heb geen tips voor je verder. Ik dwing nooit en leg het wel uit, geef ook aan dat ze dingen eerder wel heeft gedaan en dus durfde. Sommige dingen zijn vanzelf weer over gegaan, andere dingen nog niet. Die gaan misschien wel over maar misschien ook niet. Hoort ook bij een kind natuurlijk.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 21:58:57 #188
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52210849
He, wat rot voor jullie allebei.
Ik kan je ook helemaal niet helpen ermee, want gelukkig hoefde Maria en ik er niet op een lastige manier doorheen. Ik zou ook niet weten wat ik zou doen, hoor.

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:01:33 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52210953
Oh, moeilijk Luchtbel. Ik moet weer denken aan dat opvoedtopic. Ik ben dus zo iemand die dan wel toe zou geven. Maar waarschijnlijk is volhouden wel het beste, ja. Wellicht dat het morgen ineens goed zal gaan. Maar ja, dat is het verstand en de rede en daar ben ik als het de kinderen betreft niet zo goed in.

Mammietje, het is vast een fase. Ik herken het zelf niet, maar het klinkt wel als een fase. En ergens ook wel logisch, ze gaan steeds meer verbanden zien en zelf fantasievolle conclusies trekken.
2,5 jaar is sowieso wel een moeilijke leeftijd, geloof ik. Midden in de peuterpuberteit en wellicht uit zich dat bij Randy in die angsten.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:06:58 #190
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52211156
Ergens hoop ik dat het een beetje hetzelfde gaat als met zindelijk worden. Dat kon ze ook al heel goed en lang maar toen ik er ook klaar voor was, wilde ze ineens weer mijn kleine kindje zijn. Dat ging over toen ik positief bleef. Dus dit misschien ook. Morgenavond is er een oppas (ai ai ai) maar misschien gaat het dan wel. En dit weekend ziet ze mijn oma, voor haar praatjes is ze meestal wel gevoelig, misschien dat zij er wat aan kan doen. Anders weet ik niet hoe ik dit nog kan aanpakken. En volhouden ook niet.
pi_52211295
Heeft ze geen knuffel waar ze gek op is LB? Misschien 'helpt' dat een beetje als troost.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 8 augustus 2007 @ 22:15:48 #192
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52211453
Ja die heeft ze en ik heb zelfs aangeboden of ze mijn oude pop (die wil ze altijd maar mag ze niet) mee naar bed wilde. Maar het helpt niet. Ik doe heel erg m'n best om d'r te stimuleren want ik weet dat ik daar niet zo goed in ben. En ze wil het zelf ook proberen, s avonds. Maar het lukt d'r nog niet om lekker in slaap te vallen.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 09:42:33 #193
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_52220380
Wat rot dat ze het zo moeilijk heeft LB. En knap dat je het toch door zet. Mss wel het beste, maar je moet het maar kunnen. Hopelijk gaat het vanavond beter ondanks (of misschien juist door?) de oppas.

Noah heeft helemaal zijn fantasie ontdekt. Ik vind het zo grappig. Het ene moment is ie een tijger en gaat ie mij opeten. Dan ben ik een tijger en moet ik hem opeten. Dan is een kikker, dan weer een poes, dan weer een auto die het niet doet "omdat de batterijen op zijn" Dan moet de auto stoppen voor een rood stoplicht, is het weer groen en mag ie weer rijden, dan is ie een trein, etc, etc. Dat gaat soms zo achter elkaar door, elke minuut is ie iets anders echt zo leuk Maar soms ook wel vermoeiend

Noah vindt zichzelf blijkbaar ook heel groot. Hij zegt tegenwoordig als ik hem naar de creche breng dat ie wel alleen gaat en dat ik thuis moet blijven (of naar de winkel moet om chocomel te kopen ).

Ik vind het echt zo'n leuke leeftijd dit!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 10:13:32 #194
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_52220947
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:39 schreef Mammietje het volgende:
Tobias heeft dat rond de tijd dat ie 2 / 2,5 was ook min of meer gehad. Hij raakte vooral heel erg verlegen en durfde alleen nog maar met ons te praten, niet met anderen. Gingen we ergens op bezoek kroop hij bij ons op schoot, en ging het liefst met zijn arm voor zijn ogen zitten. Keken mensen te lang naar hem, dan barstte hij in huilen uit. Hij durfde opeens heel weinig, alles was eng, en hij werd van een extravert kindje opeens heel erg introvert. Onzeker ook, hij was echt bang dingen fout te doen.

Omdat het bij hem zijn spraakontwikkeling nogal belemmerde (als je nauwelijks durft te praten ga je het ook lastig leren...) kwamen we bij een logopediste terecht. Die heeft vooral veel tips gegeven om zijn zelfvertrouwen te vergroten. Totaal niet bezighouden met alles wat ie niet wil of durft, en alles wat ie wél doet uitgebreid prijzen. Dus al zei ie alleen maar 'ugh' tegen een vreemde, wij stonden uitgebreid te jubelen en prijzen. Durfde hij op een trap niet verder dan de eerste trede, dan nog gingen we helemaal uit ons dak omdat we dat al zo knap vonden van hem. En ieder nieuw woordje of nieuwe klank die hij tegen ons maakte werd op een zelfde manier ontvangen. Echt, het leek soms wel een enge Ratelband-secte hier, zo eng enthousiast en positief als we heel de dag waren

Na een week zagen we hem al steeds zekerder van zichzelf worden, en na een maand durfde hij veel meer, inclusief praten tegen vreemden. Ook de peuterspeelzaal vond ie opeens geweldig leuk, terwijl ie in de maanden daarvoor nogal 'zoekende' was. En nu, een maand of 6 later, verlangen we nog wel eens terug naar die tijd dat ie zo lekker rustig was
Laatst waren we op een housewarming party. Die mensen woonden op de 20e verdieping, en hadden een kat en een hond. Ik vreesde echt dat hij het niet zou trekken, omdat vreemde mensen, hoogte en dieren allemaal dingen zijn waar hij vroeger bang voor was. Nou ja, binnen 5 minuten zaten de kat en hond zich zo onzichtbaar mogelijk te houden in een hoekje en had ie het voor elkaar dat een paar volwassenen verstoppertje aan het spelen waren met hem

Ik weet niet of het bij jou dezelfde situatie is, en of je hier iets aan hebt. Maar ik herkende in je post zoveel typische dingen, dat ik het je toch mee wou geven
  donderdag 9 augustus 2007 @ 11:21:08 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52222528
LB Hopelijk heeft Jolie het snel door dat je zonder speen ook lekker kunt slapen.

Mammietjes. Ergens wel herkenning. Het was bij Fleur niet zo heel sterk, maar ze is wel een periode erg onzeker geweest. En inderdaad super aanhankelijk. Stimuleren was hier het toverwoord. In de juiste verhouding uiteraard. Maar, haar bij dingen betrekken werkte het beste. Dus helpen met de afwas, maar ook bij andere mensen samen met haar dingen vragen. En dan vroeg ze het vaak niet zelf, maar dan vroeg ik het namens haar, maar ze stond dan wel bij me of zat bij me op de arm.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 21:01:10 #196
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52239069
Hoe gaat het met Iris inmiddels? Voelt ze zich al weer wat beter? Ik vind roodvonk klinken als een hele nare ziekte.

En heeft Jolie vannacht nog een beetje geslapen? Ik hoop dat het met de oppas goed gaat, maar wellicht gaat het spreekwoord "Vreemde ogen dwingen" in dit geval wel op.

Pluisje, wat een verhaal over Tobias. Gek toch, dat kinderen ineens zo kunnen veranderen en geweldig wat een beetje zelfvertrouwen toch wonderen kan doen.

Texelonia, leuk idd die fantasieen bij die kleintjes. Noah is volgens mij een echte doerak en ook nergens bang voor als hij al alleen naar de creche zou willen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52243728
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 10:13 schreef pluisje het volgende:
Ik weet niet of het bij jou dezelfde situatie is, en of je hier iets aan hebt. Maar ik herkende in je post zoveel typische dingen, dat ik het je toch mee wou geven
Bedankt voor je uitgebreide reactie, Pluisje. Daaruit haal ik een beetje dat ik toch op de goede weg ben, want ik heb me ook al een poosje bij de Ratelband-secte aangesloten om aan zijn zelfvertrouwen te werken! Hopen dat het bij hem net zo snel werkt. Hij zegt inmiddels al netjes 'daankewellll" tegen de slager voor zijn plakje worst! En gisteren was er wel een grappig voorval: hij vluchtte de laatste tijd naar binnen als de buurmeiden (allebei 13) buiten waren (schutting ertussen!) en hem riepen, maar gisteren waren we voor het huis bezig. De buurmeiden kwamen er aan en 1 van de 2 zegt als eerste tegen hem: "Randy ik ga jou pakken!" op een enge manier! Dus Randy met een rotgang naar binnen, maar kwam toch voor het raam kijken en af en toe kwam hij toch weer even naar buiten! Hij kreeg door dat het een spelletje was en dat bleek de dag erna ook wel, want hij zei hetzelfde -op dezelfde toon- tegen Tinka om haar vervolgens te pakken! Erg grappig. Heb ook het idee dat de PSZ hem nogal dwars zat, maar toen hij vandaag een kaartje met Pino erop kreeg van zijn 'juffen' die hem uitnodigden, glom hij echt van trots. Dusss... komt zo toch nog wel goed lijkt het! Hij vraagt alleen wel akelig vaak toestemming voor van alles en nog wat, maar dat komt ook een beetje omdat ik hem onzeker maak of iets mag volgens mij. En dan doel ik op dingen die wel buiten mogen en andere dingen niet (geen elektronische dingen in de zon, geen knuffels als het net geregend heeft etc!), maakt het er voor hem niet duidelijker op. Moet ik nog iets op verzinnen.
Chacama, jij geeft ook zo'n goede tip voor het werken aan zelfvertrouwen. Ik probeer tegenwoordig er vaker voor te gaan zitten om met hem te knutselen (wat hij heeeeelemaal te gek vindt) al is het soms lastig dingen te verzinnen op zijn leeftijd. Vandaag hebben we een sesamstraatmobile gemaakt en hij pakte eigenlijk alleen de draadjes aan die ik door de gaatjes stak en bepaalde de lengte van de touwtjes, maar toen papa vroeg wie die gemaakt had, zei hij vol trots "ik!" Soms laat ik hem ook 'helpen' koken. Dat 'samen' dingen vragen is een goede, moet ik zeker gebruiken als de gelegenheid zich voordoet.
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 08:09:05 #198
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52248449
Mammietje, dat buitenspeelgoed-gedoe kun je volgens mij héél simpel oplossen door bepaalde dingen 'alleen voor buiten' en anderen 'alleen voor binnen' te hebben dus niet het af en toe wél en af en toe niet toestaan. Dat heb ik ook gemerkt, dat het uitermate verwarrend is als dat niet zo is, dus daar ben ik op gaan letten. Hier mogen ze helemaal geen speelgoed van binnen naar buiten meenemen (want zandbak en dan komt alles vies terug...) maar hebben ze buiten genoeg speelgoed om zich mee te vermaken gelukkig. Dus dan gaat alles goed. Voorkomt ook een hoop gesleep van en naar buiten!
pi_52270471
Ik ben net weer terug uit het ziekenhuis met Morris. Zijn elleboog was voor de 5e keer uit de kom
Zelf was hij er nogal vrolijk onder, hij ziet het als een uitje Het deed even pijn toen de dokter zijn arm weer terug draaide, maar gelukkig was het gelijk weer goed.

We kunnen er niks aan doen, het gaat waarschijnlijk beter naarmate hij ouder wordt. En ze heeft me laten zien hoe ik in noodgevallen (als er dus geen dokter in de buurt is) het zelf kan doen. Hopelijk zal dat niet nodig zijn.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 10 augustus 2007 @ 22:37:13 #200
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52271198
Jeetje Snoop. Gelukkig is Morris er zelf nogal vrolijk onder.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_52274378
Suzanna, dat is inderdaad een duidelijke oplossing en in zekere zin heb ik die opdeling ook wel, zoals een loopauto en ballen voor buiten en bergen zandbakspeelgoed. Die blijven ook buiten. Maar er zijn zoveel spullen waarmee het zowel buiten als binnen leuk spelen is (kookspulletjes, winkelspulletjes). Je kan ze geen groter plezier doen dan een kleedje buiten op het gras en daar op spelen met wat speelgoed van binnen. Maar ik ga inderdaad maar eens eenduidiger worden in de twijfelspullen (met mooi weer wel en niet na regen), die moeten maar gewoon altijd binnen blijven.
Het is ook niet zo'n groot probleem hoor, maar het was 1 van de dingen waarbij hij zo onzeker overkomt omdat hij bij elk speelgoedje ging vragen of het naar buiten mocht! Maar dat lijkt nu voorbij te zijn; meneer pikte vandaag uit de spekkiespot waar we bij waren!
Owja... en nog een succesnummertje: Randy sprak vandaag 2 woorden tegen de kassiere die hem dagelijks (de volhouder!) aanspreekt en nooit antwoord kreeg! Ik stond de boodschappen te scannen en ze vroeg aan Randy -die in de kinderwagen zat- of papa er niet bij was en ik hoor hem bedeesd "Nee" zeggen! Ik moest me inhouden om niet te gaan jongleren (proberen dan) met de puddinkjes! Omdat ik hem wou prijzen om zijn praten, vroeg ik aan hem of hij met haar zat te kletsen en zij ging daar op in door hem te vragen waar papa dan was. Hij dook zowat weer in zijn luifeltje, dus hielp ik hem door te zeggen "Papa, die is aan het?" "werk" kwam er bedeesd uit. Nah... tis een begin! Natuurlijk nog even tegen hem gezegd dat ik het zo leuk vond dat hij met mensen ging praten en dat hij zomaar vrienden ging maken enzo... tsjakka etc... Zit me nu ook ineens te bedenken dat hij het op de heenweg zo gek vond dat ik tegen een vreemde man die in zijn tuin bezig was, zei dat het mooi opgeknapt was. Hij wilde weten waarom ik dat zei en ik legde hem uit dat die meneer zo hard aan het werk was en dat hij het wel leuk zou vinden om even te horen dat het heel mooi werd. Zat ie ook al zo diep over na te denken! Het is ook zo'n contrast: tegen mij kletst hij werkelijk continu, is geen 2 seconden stil, maar een vreemde netjes antwoord geven, ho maar!

Jemig Snoopy, alweer! Is er een reden waarom het zo snel gebeurt bij hem? Hoop inderdaad dat je het nooit zelf hoeft te doen, maar wel geruststellend dat je eventueel weet hoe het moet in noodgevallen.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:17:47 #202
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52277678
Oh, arme Morris. En arme jij, Snoop. gelukkig heeft ie er zelf niet echt last van, maar toch.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_52277903
He jakkes Morris z'n elleboog weer uit de kom, wat vervelend toch weer
Maar wel fijn dat hij er zelf niet al te veel mee lijkt te zitten. Al kan ik me leukere uitjes bedenken dan naar het ziekenhuis
pi_52277979
Als je aan hem vraagt waar we naartoe gaan met vakantie, roept hij nog steeds heel blij dat hij met de ambulance naar het ziekenhuis gaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator zaterdag 11 augustus 2007 @ 19:54:35 #205
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52290005
Agos arme Morris! Lijkt me eng Snoop, als je dat zelf zou moeten doen maar je doet het wel voor je kind natuurlijk.
Op vakantie met de ambulance
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:58:02 #206
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52294473
Jeetje snoop Gaan ze niet ooit wat spieren of banden inkorten als het zo blijft? het lijkt me dat alles steeds losser wordt als het zo vaak gebeurt..

Saskia is vanavond voor het eerst uit logeren. Ze was bij d'r nichtje aan het spelen vanmiddag en wilde niet naar huis, ze wilde daar wel blijven.
Ik hoor net op MSN dat ze nu stil zijn, dus wie weet slapen ze nu. Ze waren de hele avond al aan het keten (volgens mij is schoonzusje na vanavond wel genezen van logeerpartijtjes )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:08:00 #207
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52294763
En idd.. ze slapen nu net eindelijk ..

Deze mama vindt het wel errug stil in huis.. ondanks dat ze nu hier ook had geslapen anders.. Is toch anders
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:34:19 #208
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52295391
Dat herken ik wel ET. Het voelt niet compleet ofzo.

Met het zindelijk worden van Melvin gaat het goed. Hij heeft al 1 1/2 week geen ongelukjes meer gehad. Alleen poepen vind ie nog eng en doet ie het liefst in z'n luier. Met zachte dwang lukt het toch om 'm af en toe op de wc te laten poepen en dan is ie zo trots als een aap. Maar vaak wacht ie ermee tot ie voor ie naar bed gaat 's avonds een luier om heeft.

Maandag gaan we naar de Efteling. Ik twijfel heel erg of ik hem dan toch niet een luier om zal doen. Ik vrees dat ie zo onder de indruk is daar dat ie er niet aan denkt om op tijd te plassen. En we moeten ruim 1 1/2 uur met het OV reizen voor we er zijn. Hoe deden jullie dat in het begin? Toch nog een luier om of wat extra kleding meenemen in geval van ongelukjes?
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
pi_52305718
luierbroekjes

Wat eng ook Snoopy, hopelijk hoef je het nooit zelf te doen

Is Saskia al terug, ET?
  zondag 12 augustus 2007 @ 15:44:24 #210
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52306170
Saskia was vanmorgen om 8 uur wakker... KLAARwakker..
Saskia heeft dus vanmiddag in d'r eigen bed nog even 1,5 uur bijgeslapen want ze kon d'r ogen amper open houden Nichtje was ook errug oververmoeid

Maar ik geloof wel dat het een succes was voor die twee meiden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:44:22 #211
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_52321661
Kwart over 7, "Mamaaaaa?? Gaan we er uit?? Het zonnetje is wakker!!"

"Bijna Suus.... bijna..." *draait om*


"Maar mama... ik moet een hele grote plahas!!"

Rennen, racen, rennnen, trap af, rennen, op de plee...

En idd! Bijna 4 hele minuten lang heeft ze zitten plassen en ze was nog helemaal droog!!!




Oei Morris! Ik herken het wel, het uit de kom gaan en zelf terug moeten draaien, maar dan bij een volwassen vent! Bij zo'n kleintje lijkt het me heel raar! Die vriend van mij draait dus zelf zijn schouder uit de kom en kan dan (visualiseren we het ff??) zijn rechterarmarm voor zijn gezicht langs doen, om zijn hoofd draaien, achterlangs doen en dan zijn rechteroor vastpakken! Waarna hij hem overigens weer ff terugduwt
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
  maandag 13 augustus 2007 @ 08:55:15 #212
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52321785
Suus

Wij komen afzwaaien hier

Dat lieve peutertjes ik ga nu naar de kleuters

Dikke

Fleur
  maandag 13 augustus 2007 @ 13:58:09 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52328724
Daag jarige Fleur

Morris bah vent

Suus jaag ze maar uit bed hoor
  maandag 13 augustus 2007 @ 15:48:09 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_52332047
Bij ons is het zindelijk zijn/worden ook weleens lastig. Vanochtend en vanmiddag waren we bij Julia in het ziekenhuis, en had ik Noa een luier omgedaan. Lekker makkelijk dacht ik... niet dus! Mevrouw wilde niet in haar luier plassen maar op de wc was eng. Dus krijsen op de terugweg...
(ze geeft het nu altijd aan als ze moet plassen en ongelukjes?? echt niet! Ik ben supertrots op haar!)

Als ze klaar is met plassen hoor je haar trots zeggen: 'Ik ben hééélemaal geplast!' en 'Dan krijg je een stickertje!'
  maandag 13 augustus 2007 @ 23:19:28 #215
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52346733
Melvin had ik toch een luier om gedaan vandaag, en die is de hele dag droog gebleven. Hij is gewoon in de Efteling op het toilet geweest. Op een gegeven moment moest ie zo nodig plassen, hij stond er gewoon van te dansen .
Het was echt zo'n grappig gezicht. Jammer genoeg had ik de video-camera niet bij me.
Dus ook hier een hele trotse moeder.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:54:19 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_52353379
ff voor sjoeg dat ze niet de enige is die met muggenbulten naar de dokter gaat

Cas was te grazen genomen eergisternacht. Hij zat vól met bultjes. Maar tegen de middag begon hij helemaal op te zwellen. Een wang alsof hij de bof had, een blauw oog en een bult op zn kop alsof ie op de grond was gestuiterd. Worstenvingertjes die helemaal strak stonden... Op naar de huisartsenpost... Meneer blijkt dus enorm allergisch te zijn en we hebben nu allerlei smeersels en druppels in huis. De druppels zijn voor nood, als zijn mond op gaat zwellen, omdat ze er duf van worden, of als hij nog meer op zou zwellen. Maar gelukkig heeft ie de druppels nog niet nodig gehad, maar zal ik ze wel altijd bij me moeten hebben, ivm andere insektensteken.

Morgen worden we uit dit topic geschopt trouwens
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:16:37 #217
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52353863
ik heb om 13.20uur een afspraak staan bij de dokter... Om ongeveer dezelfde reden.

Hanne is ook elke nacht zwaar het bokje. En dan gaan we ook nog twee keer bij haar kijken om muggen te barbequeën!
Zondag ochtend had ze op haar linkerwang meer dan 20 bulten en op haar rechterarm zaten er zo rond de 30 stuks.. Waar er gister nog een een heleboel bij gekomen zijn.
Gisterochtend was haar hele elleboog gewoon rood en helemaal opgezet.

Gisteren bij de buurtsuper even een middeltje gehaald met 40% Deet.. Ja, die mag je dus niet gebruiken bij kinderen onder de 6 jaar.
Vannacht heeft ze met een pyama van Wilyan geslapen en is de schade enigzins beperkt gebleven. (ze prikken gewoon dwars door de pyama heen!) Maar die pyama is natuurlijk geen oplossing als het behoorlijk warm is (zoals afgelopen weekend).

Cas morgen alweer naar de kleutertjes
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:24:43 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52354051
Oi Mous, dus hij kan idd ook heftig gaan reageren op de beet van een bij, wesp, horzel of ander insect.
Blijven die druppels lang goed? Want daar moet je dan ook op blijven letten.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:43:30 #219
7074 moussy
kuttekop
pi_52354476
De huisarts zei maar 1 ding... preventie... En een klamboe was het beste, alleen denk ik dat Cas het voor elkaar krijgt om zich er als een rollade in te rollen. Dat doet hij al bijna met de binnentent van onze vouwwagen Ik heb wel zo'n vapona stekker gekocht, met een timertje er in, zodat ie de hele nacht een beetje citronel puft.
Maar volgens de HA was dat allemaal flauwekul en geldtrekkerij. Ach, het ruikt lekker fris
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:46:10 #220
7074 moussy
kuttekop
pi_52354545
Oh ja, als je Cas vraagt wat hij voor zijn verjaardag wil zijn dat... sokjes... en als je vraagt welke kleur... roze, met bloemen Ik ga straks ff naar de action
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 11:50:16 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_52354663
ik gebruik ook klamboes, werkt perfect, ook voor onszelf trouwens

Cas alweer 4 en dan roze sokjeswillen
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:06:43 #222
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52355123
Ik denk dat wij dan ook maar 's op zoek moeten naar een goede klamboe.
Maar ik ben dus ook bang voor hetzelfde als Moussy. Hanne gaat zich er denk ik ook in rollen.

En middeltjes met (voldoende) Deet werken. Dat is bewezen.
quote:
DEET werkt door het verwarren van de geursensoren van de mug; het insect detecteert de aanwezigheid van de mens niet meer.
Alleen moet je het dan wel bij kinderen kunnen gebruiken.

Ik neem het flesje vanmiddag wel mee naar de HA, eens kijken wat die ervan zegt. Als het bij Hanne alsnóg niet mag dan blijf ik het zelf gewoon gebruiken. (ik word ook altijd opgevreten)
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:11:03 #223
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_52355236
Nog iets gevonden:
quote:
Tips

  • Het is een fabeltje dat licht muggen aantrekt. Een elektronische lamp als lokker en doder werkt dus niet. Muggen komen af op lichaamsgeur en -warmte.
  • Een spuitbus met pyrethrinen kan een kamer mugvrij maken. Bij gebruik buiten zal de concentratie bestrijdingsmiddel te laag zijn om muggen te doden.
  • Probeer een citronellakaars voor een mugvrije avond op het terras. Binnen kunnen citronellastekkers muggen op afstand houden. Citronella die op de huid wordt aangebracht als stick of olie helpt maar een kwartiertje.
  • Een krachtiger afweermiddel is eucalyptusolie, verkrijgbaar als olie en als stekker. Het werkt ongeveer net zo lang als DEET: 8 uur. Eucalyptusolie kan wel de slijmvliezen irriteren. Het verdampingsapparaatje (de stekker) gebruikt elektriciteit. Laat de stekker daarom niet constant in het stopcontact zitten en zet hem 's morgens uit.
  • In een echt muggengebied is een terras dat met horren kan worden afgesloten, het overwegen waard.
  • De vliegenmepper is effectief tegen een enkele mug die is binnengedrongen.
  • Citroen- en andere geurplanten helpen niet tegen muggenoverlast.

    Afweermiddelen
    De werking van afweermiddelen berust erop dat de mug door de geur de mens niet meer kan vinden. Afweermiddelen zijn geen bestrijdingsmiddelen en hebben geen N- of Toelatingsnummer.

    Middelen met DEET
    Middelen met DEET (N,N-diethyl-m-toluamide) doden de muggen niet, maar werken als repellant. Dat betekent dat ze muggen op een afstand houden doordat ze het reukvermogen van de mug blokkeren. Ze moeten worden aangebracht op de huid. Zij zijn na aanbrengen ongeveer 8 uur werkzaam. Producten met DEET zijn er onder andere als lotions, sticks, milk, verstuivers, en sprays verkrijgbaar. Bij een concentratie van minimaal 30 procent geven DEET-producten twee tot vijf uur bescherming. Producten met een DEET-concentratie van 40 - 50 procent zijn maximaal 10 uur effectief. Een hogere concentratie levert geen extra bescherming op en kan gevaarlijk zijn voor de gezondheid.

    DEET irriteert de slijmvliezen. Mensen met ademhalingsproblemen (CARA) kunnen er gezondheidsproblemen door krijgen. Inslikken moet worden voorkomen. Zwangere vrouwen, kinderen tot 6 jaar en mensen die allergisch zijn voor DEET kunnen producten met DEET beter vermijden.

    Alternatief
    Apotheken, wandel- en bergsportzaken verkopen een alternatief voor DEET. Dit middel kan ook worden gebruikt door zwangere vrouwen, kinderen vanaf drie maanden en door mensen die allergisch zijn voor DEET. Het middel is veilig en tegen muggen even effectief in afweer en in tijd als een oplossing met 40 procent DEET. Het van oorsprong Chinese product is gemaakt op basis van een restextract van de lemon-eucalyptusplant: Het wordt verkocht als roller, stick en als spray.
  • Ik denk dat ik vanmiddag ook maar 's naar dat alternatief ga vragen.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:27:54 #224
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52360349
    Dat middel wat dus de werkzame stof PMD zou moeten bezitten:
    quote:
    Het muggenwerende middel Mosi-guard is tijdelijk uit de handel genomen vanwege een geschil met de Keuringsdienst van Waren over een juridisch-administratief punt over het werkzame ingrediënt. De werkzame stof van Mosi-guard is PMD, een extract van de lemon-eucalyptus plant. Mosi-guard bevat geen DEET en wordt vooral gebruikt als alternatief middel bij jonge kinderen en zwangeren.
    (nog wel verkrijgbaar in België)

    Enige wat ik verder nog kan vinden is Jaico Natural.
    quote:
    JAICO
    Muggenmelk
    Natural Spray
    Natural: met eucalyptus

    biedt tot 6 uren
    bescherming

    100% Natuurlijk:
    Natural Muggenmelk is gebaseerd op een 100% natuurlijke samenstelling met als hoofdwerkzaam bestanddeel het extract uit de Eucalyptus Citriodora boom.
    De Natural producten zijn geschikt voor het hele gezin. Bij overvloedige transpiratie het product regelmatig aanbrengen.

    Aanvullend advies:
    Uitsluitend voor uitwendig gebruik. Vermijd contact met ogen, lippen en open wonden. Niet innemen en niet gebruiken bij gevoeligheid voor ‚‚n van de bestanddelen. Buiten bereik van kinderen bewaren.

    Eerste hulp:
    Indien het product in de ogen komt, oogleden open houden en langzaam spoelen met lauwwarm water gedurende 15-20 minuten. Eerst eventuele contactlenzen zo snel mogelijk uitnemen. Bel een arts voor aanvullend advies.

    • Effectieve bescherming
    • Geen kleurstoffen
    • 100% Natuurlijke samenstelling (geen DEET)
    • Geschikt voor groot en klein

    De mug gebruikt een combinatie van carbon dioxide, geur en infrarood sensoren om haarvaatjes aan de oppervlakte van onze huid op te sporen.
    Muggenmelk be‹nvloedt deze sensoren, zodat de mug niet in staat is ons hittebeeld op te bouwen en op zoek gaat naar een ander.
    Muggenmelk doodt niet; beschermt de mens door de mug op afstand te houden.

    Ingredi‰nten(INCI): Dimethicone Copolyol, Plant oils, Eucalyptus Citriodora oil (active ingredient), Alcohol Denat, Aqua.

    Gebruiksaanwijzing:
    Eerst schudden voor gebruik.
    Eenvoudig aan te brengen door de spray lichtjes te verstuiven op de onbeschermde huid. Daarna de "melk" lichtjes verdelen. Muggenmelk Natural Spray beschermt gedurende 6 uren tegen muggen en meerdere uren tegen insecten, zoals steekvliegen, daasvliegen en herfstmijten.

    Voor reisbestemmingen naar Tropische gebieden wordt Jaico Muggenmelk met DEET als werkzaam bestanddeel geadviseerd.

    Producent: Jaico R.D.P. n.v.
    Nijverheidslaan 1545
    3660 Opglabbeek Belgi‰
    www.jaico.be
    Te bestellen bij i-drogist.nl

    [edit] een apotheek hier in de buurt gaat voor me bellen met Jaico. Over hoe en wat of het in Nederland verkocht mag worden en of ze het dan kunnen bestellen!

    [ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 14-08-2007 15:33:29 ]
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:39:04 #225
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_52360658
    Wanneer je de klamboe afknipt tot een 30 cm van de bedrand af dan kun je hem instoppen. HIerdoor kunnen de kinderen er niet inrollen en het net staat mooi strak om het bed heen. Vroeger (toen wij in het buitenland woonde) had ik een klamboe die als een hemel om mijn bed heen hing. Dus ipv 1 ophangpunt waren er 4 op elke hoek. Daardoor hing het doek strakker. Allergie voor muggenbeten kan trouwens zo erg zijn dat kinderen er van in shock kunnen raken. Dus let aub op. Het is erg eng om mee te maken.

    Succes ermee.
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 16:19:46 #226
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52361848
    Liam is aan het buitenspelen met 2 buurjongetjes hoe bedoel je groot
    ik vind het wel heel eng, maar het moest er een keer van komen en het jongetje van de overkant heb ik gevraagd of hij op wil letten en dat doet hij heel pittig
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:14:35 #227
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52363587
    Ik had ook deze al gezien.

    Maar ik moet nog even overleggen met en mailen hoe hoog zoiets is. Want dat zou wel ideaal zijn.. als je dat zo over het ledikantje kan zetten. (kan ze elke nacht kamperen in haar tentje )
    Dat kan ze nooit naar zich toe trekken.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:20:42 #228
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52363733
    Raar is het he Belana?
    Wilyan heeft deze vakantie heel veel met ons buurmeisje gespeeld. Dat was ook voor het eerst dat hij echt met iemand ging spelen.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 17:58:48 #229
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52364740
    Ja, Liam ging ook in onze vakantie voor het eerst met een vriendje spelen en het zet je toch aan het denken he... het hoort erbij. maar wij hebben geen ideale straat helaas.
    het is goed gegaan, mijn moederhart kon het een half uur aan
    stormy waters...
    sailin'
      † In Memoriam † dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:29:59 #230
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_52365574
    Mijn moederhart kan het niet aan Ik ga bij Cas trouwens gewoon een hor voor zn raam timmeren, de gok is me toch net ff te groot dat ie zichzelf ophangt in een klamboe. Ik had vroeger het bed van René met de poten op de klamboe gezet, zodat het niet kog, maar die hing er voor de sier, dus open.

    Cas heeft zn sokjes én hij mocht zelf kiezen....

    Je zou er haast een boek over schrijven!
      dinsdag 14 augustus 2007 @ 19:00:38 #231
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_52366470
    dat bekkie!

    Ik ben bang dat een hor hier op haar kamer alleen niet gaat werken, die krengen komen overal vandaan.
    Husb zei zostraks ook al dat ie vermoed dat ze misschien ook nog wel van de zolder ergens weg komen daar zit een kapot raampje (wel droog) en luiken in de schoorstenen.
    Maxi, Midi & Mini
    (My) Timing sucks.... Always.
    Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
      Jubileum moderator dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:02:51 #232
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52368228
    Wat een enge toestand joh, die allergie! Eva krijgt wel enorme plekken van muggebulten maar zo erg is het gelukkig niet.
    Wij hebben overal horren geplakt met dubbelzijdig tape, en zelf iets gefabriceerd voor het dakraam op zolder.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † woensdag 15 augustus 2007 @ 09:57:30 #233
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_52381926
    Noli, hoe was het eigenlijk bij de HA. De druppels zijn nog goed tot sint juttemis, tot ik ze openmaak natuurlijk, dan nog maar een half jaar geloof ik, maar die moeten we dus altijd in huis hebben, tis antihistamine nog wat.

    Ik vind dit dus ook best eng Lois, vooral dat enge opzwellen. tijdens de vakantie had hij dit ook, HA gebeld, ijsklontjes er tegen houden, maar dat werkt dus niet en verder wilden ze ons niet helpen. Op Kreta heeft hij dit ook gehad, was heel bizar. Iemand in de apotheek schrok zo erg dat hij midden in de apotheek gezegend werd (wel lief daar niet van, maar ehm de muggen werden er niet liever van )
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      woensdag 15 augustus 2007 @ 13:11:59 #234
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52387073
    Gek he, dat buiten spelen en spelen bij andere kinderen. Jolie is deze zomer een keertje bij een meisje wezen spelen. Voor mij hoeft dat eigenlijk niet zo nog maar ze zat met dat vieze weer steeds zo verlangend naar buiten te kijken naar de kinderen die wel altijd op straat hangen. Dus toen toch maar een keer met een ander meisje afgesproken. En dat ging best goed. Wat ik ook heel gek vind (en dat is natuurlijk niet gek) is dat sommige van die kindjes al op hun kamertje boven spelen enzo, dat ben ik helemaal niet gewend. En het voelt groot!

    Volgende week begint de peuterzaal weer, best jammer vind ik het. We hebben niet zo veel vrije dagen samen en afgelopen zomer was het weer (of mijn gevoel) zo slecht dat echt leuke dingen doen er niet echt in zat. Nu is het alweer bijna afgelopen. Morgen gaan we naar Ballorig (iehl! ) en Jolie mag haar vriendinnetje meenemen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, ik ben niet zo goed met andere kinderen dus ik hoop dat het lukt. Jolie heeft er in elk geval zin in. Voor haar is het leuk ook, een ander kindje mee. Ze wil graag weer naar school en mag ook nog trakteren. Eerst nog maar eens bedenken wat.

    Edit: en ik zie nu wat een nutteloze post dit eigenlijk is sorry

    [ Bericht 5% gewijzigd door Luchtbel op 15-08-2007 13:17:18 ]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:16:08 #235
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_52389108
    quote:
    Op woensdag 15 augustus 2007 13:11 schreef Luchtbel het volgende:
    Edit: en ik zie nu wat een nutteloze post dit eigenlijk is sorry
    Hoezo nutteloos? Ik vind het altijd leuk om over Jolie en jou te lezen!
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:29:17 #236
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52389529
    Oh nee dat bedoelde ik niet zo, ik bedoelde gewoon zo leeg. Geen onderwerp of iets of wat, misschien hoeft dat ook niet hoor. Het was een rare opsomming van ditjes en datjes geworden. Dat bedoelde ik.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:35:10 #237
    22740 Grijs
    en eigenwijs
    pi_52389748
    "Het meeste werk is onbegonnen werk
    ...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
    - [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
      woensdag 15 augustus 2007 @ 14:40:07 #238
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_52389950
    Moussy wij hebben deze:



    Is geschikt ook voor eenpersoons bed, je hebt ze ook voor 2persoons bed formaat,

    Arwen is een enorme friemel, vandaar na heel kort al de sier klamboe op ledikant weg.
    Insecten allergie is best pittig, hier ook beste wel reacties, en bij ellargie staat bekend hoe vaker gestoken hoe erger de reactie.

    Hij krijgt nu denk ik fenistil druppels?

    Ik zou toch wel met de HA overleggen voor een epi-pen, klinkt dramatisch maar als hij zo opzwelt is zo;n pen niet geheel overbodig. Ook al gebruik je hem waarschijnlijk niet, als hij op zijn tong geprikt wordt kan het link worden dus beter (te) voorzichtig
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      woensdag 15 augustus 2007 @ 19:07:10 #239
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52398251
    ik vind die helemaal geweldig evenstar ga ik voor onszelf bestellen en ik denk ook voor de kinderen, want wij hebben nogal lage plafonds.
    stormy waters...
    sailin'
      woensdag 15 augustus 2007 @ 19:34:56 #240
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_52399036
    , die bedoelde ik. Heerlijk om onder te liggen. Lekker beschermd ook qua gevoel.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 21:48:55 #241
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_52403861
    Mijn hele huis ligt vol met klamboes, horren en dergelijke, maar ik heb nooit de puf om ze op te hangen. Gelukkig zijn wij niet allergisch voor muggen, want we worden aardig lekgestoken.

    Luchtbel, ik merk zelf dat ik geduldiger en liever ben als er kinderen van anderen bij zijn. Is eigenlijk ook wel erg om te constateren
    Ik hoop dat je het morgen een beetje uithoudt in Ballorig. Jij liever dan ik, moet ik eerlijk zeggen.

    Katja slaapt al twee nachten bij mijn ouders en ook de 3 kinderen van mijn zus logeren daar. Voor mijn ouders dus best wel druk en omdat Job nog steeds vrij veel ongelukjes heeft qua zindelijkheid, maar tegelijkertijd absoluut geen luier meer om wil, hebben we besloten dat Job niet mocht logeren.
    Verder geen probleem, Job vermaakte zich thuis ook opperbest de afgelopen dagen. Zegt hij vanavond ineens in een knuffelsessie tegen me dat hij ook een keer bij oma mag logeren als hij lief is.
    Dus ik zeg dat hij hardstikke lief is. Ja, zegt hij, maar ik ben niet de liefste. Alleen de liefste mag logeren.

    Oh, wat vond ik dat zielig. Dat hij daar zo over doordenkt en dan tot de conclusie komt dat hij niet de liefste is Gelukkig was hij helemaal tevreden gesteld met mijn antwoord en we hebben samen nog even met Opa en Oma gebeld die hem ook hebben verzekerd dat hij echt ook de liefste is.

    En daarna heb ik hem het boekje "Allemaal de liefste" voorgelezen. Gelukkig had ik dat een tijdje geleden gekocht. Kwam nu mooi van pas.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 21:57:43 #242
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52404350
    Ah gos.... wat gaat er toch allemaal in die koppies om hè? Goed opgelost hoor!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 21:59:40 #243
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_52404444
    Saskia heeft de smaak van het logeren helemaal te pakken.. Afgelopen week heeft ze al diverse keren met haar speelgoedtelefoon Tante Karin gebeld om een logeerafspraak te maken .. Vandaag waren we bij oma in Enkhuizen en ook daar heeft ze wel minimaal drie keer verkondigd dat ze daar bleef slapen.

    Oma komt eerst maar hier logeren
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 22:00:41 #244
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_52404488
    Aggos Job.. Wat sneu dat hij dat zo opgevat heeft
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      woensdag 15 augustus 2007 @ 22:31:57 #245
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_52406118
    Ja, Job verrast mij wel vaker wat dat betreft. Hij is bepaald geen open boek.

    Wat leuk dat Saskia het logeren zo fijn vond. Katja vindt het eigenlijk niet zo leuk, maar als haar nichtjes er zijn, dan is het geweldig! Twee van die oudere meiden die haar op sleeptouw nemen, dat is natuurlijk ook erg leuk. Morgen willen de meiden gaan winkelen, dus we halen Katja morgenochtend maar weer op. Als het aan haar lag ging ze vrolijk mee winkelen, maar dat zal ik mijn nichtjes niet aandoen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 07:45:47 #246
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52413473
    Oh wat sneu voor Job, Livelink.
      Jubileum moderator donderdag 16 augustus 2007 @ 08:57:01 #247
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52414142
    Agos, onvoorstelbaar wat kindjes allemaal bedenken soms he? Goede oplossing Livelink, heel creatief.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      donderdag 16 augustus 2007 @ 10:40:19 #248
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_52416113
    Ach gos dat zo'n kinderkopje zo kan denken
      donderdag 16 augustus 2007 @ 23:37:22 #249
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52438134
    Livelink, ik vind Ballorig ook helemaal niets aan hoor. Maar vandaag was het wel leuk denk ik, Jolie en haar vriendinnetje hebben zich er vijf uur lang vermaakt en dat was ik echt niet van plan. Zo lang. Ze bleven maar spelen en het ging wel goed en de enige die natuurlijk!!! weer wat had was Jolie zelf, die nu een hele blauwe bovenarm en schouder heeft. Ze dook de eerste glijbaan iets te hard naar beneden maar liep gewoon door....pas een half uur later zag ik dat ze helemaal blauw was Ze hebben zich dus prima vermaakt samen en waren echt kapot toen we naar huis gingen. Voor en na foto:


    Op zich ging het best, een ander kind meenemen. Ik moet nog wel even wennen aan zulke dingen denk ik. Ook aan hoe ik me opstel en waar ik rekening mee moet houden soms. Hopelijk hoort dat :@ Wat ik wel heeeeel leuk vond om te zien is hoe Jolie en haar vriendinnetje met elkaar optrokken. Dit is de dochter van onze oppas dus die meisjes kennen elkaar eigenlijk al zo lang en door en door. Ze kunnen ook ruzie maken als zusjes maar ook leuk spelen samen. Ik hoor dat altijd wel maar zie het eigenlijk nooit. Goed om te zien hoe Jolie zich soms aan haar optrok maar ook d'r eigen gang bleef gaan. En hoe ze echt samen lol hadden, het was af en toe net of ik twee pubers bij me had. De hele tijd maar giebelen en kletsen samen. Dat was leuk. Het is best een bijzondere band denk ik.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 23:47:06 #250
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52438443
    Oh joh, ik moest en moet ook nog zo wennen aan het feit dat andere kindjes hier spelen bv. Ik weet ook echt niet hoe dat allemaal "hoort".
    Maar ze lijken het leuk te vinden .

    Klinkt (en ziet eruit) alsof ze zich goed vermaakt hebben!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      donderdag 16 augustus 2007 @ 23:55:56 #251
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52438691
    Hoe het 'hoort' wil ik ook niet weten hoor wel waar ik rekening mee moet houden soms.Dat is wel handig, dat ik me realiseer dat zoals het bij ons gaat voor een ander kind helemaal niet normaal is. En dat kinderen anders met elkaar omgaan, ze gaan gewoon samen naar de wc. Ik wa sverbaasd maar dat doen ze natuurlijk zo vaak. En er is sowieso vaak iemand bij als ze moeten plassen. Dat soort dingen, daar wil ik meteen wat van zeggen en ingrijpen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:01:53 #252
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52438828
    Nou ja, dat soort dingen bedoel ik dus . Of erbij gaan zitten als ze samen gaan spelen, had ik ook zo'n handje van .

    Tegenwoordig ga ik pas kijken als het klinkt alsof er bloed vloeit
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
    pi_52461931
    Wat zielig voor Job, Livelink! Fijn dat je het wel zo kon oplossen.

    Grappig dat Ballorig toch zo leuk was Luchtbel en dat je er helemaal vrijwillig naar toe ging.
    Wij hadden vandaag ook een buurjongetje van dezelfde leeftijd ongeveer over de vloer.. het heet dan dat ik oppas, maar eigenlijk heb ik 't rustiger dan anders want zij houden elkaar wel bezig

    Myrthe was de afgelopen weken wat vervelend tegen haar zusje (Juliette komt steeds meer in haar vaarwater: kruipt, loopt overal langs, en pakt al 't speelgoed waar Myrthe mee wil spelen.. en toch vindt iedereen haar kleine zusje zoo schattig ). We hebben daarom ook zo'n beloningssysteempje gedaan: 5 dagen lief zijn = 5 dagen een klein kleurplaatje kleuren, alles vol = verrassing. Vandaag was alles vol en heeft ze een prinsessenjurk gekregen. Ze stond te stralen voor de spiegel.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 23:27:21 #254
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_52466070
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 00:01 schreef Leah het volgende:

    Tegenwoordig ga ik pas kijken als het klinkt alsof er bloed vloeit
    Of als het stil is

    Leuk, die foto's luchtbel, je kan goed het verschil zien
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:25:33 #255
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52570499
    SCHOP!

    Mijn kind heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast
    Mijn kind heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast
    MIJN KIND HEEFT VANDAAG VOOR HET EERST OP DE WC GEPLAST
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:27:04 #256
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_52570553
    Goedzo, Kai!!!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      Jubileum moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:34:02 #257
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52570805
    Wat ontzettend goed Kai!

    Was hij trots m@x?
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:10 #258
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52570952
    Heel trots. Hij heeft zo ongeveer iedereen gebeld die hij kon bedenken en vervolgens is hij de buren maar afgegaan om het vertellen. Maar hij doet natuurlijk net alsof het de normaalste zaak van de wereld is (en ondertussen glimmen die oogje helemaal)
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      Jubileum moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:40:41 #259
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52571040
    Wat heerlijk!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:36:42 #260
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52572921
    Kai wat goed!! en dan zo trots ook
    stormy waters...
    sailin'
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:40:38 #261
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_52573066
    Wat goehoed!!! Dat mochten die van mij ook, bellen met Opa/Oma als ze hun eerste plas hadden gedaan. Zo aandoenlijk vond ik dat!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:58:59 #262
    20436 Jambo
    Hakuna Matata
    pi_52575911
    Knap van jou zou Melvin tegen Kai zeggen!

    Melvin heeft het plassen op de wc inmiddels helemaal onder de knie. Alleen de grote boodschap is een probleem. Die doet ie gewoon in z'n broek.
    Het stickersysteem was er hier inmiddels alweer uit, maar heb ik voor de grote boodschap per vandaag weer ingevoerd. Ik hoop dat het helpt.
    Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
    Zo oud is Melvin
    pi_52578871
    Wauwww... wat goed Max!
    Ik had laatst de mini-onderbroekjes -overmoedig en enthousiast gemaakt door alle verhalen hier- gewassen. Ik probeerde Randy lekker te maken door te zeggen dat hij die 'echte grote-mannen-onderbroeken' aan mocht als hij op het potje ging plassen. "Dat gaat ik niet doen hoor, mama" Later nog eens proberen toen ik ze aan het opvouwen was en me even hardop afvroeg waar ik ze neer moest leggen omdat hij ze pas aan mocht als hij als een grote jongen op het potje ging plassen. Antwoord: "Leg maar achter in de kast mama, die hebben wij toch nog niet nodig"! Nah... das dan duidelijk...
      woensdag 22 augustus 2007 @ 09:29:38 #264
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52582245
    Haha Mammietje daar ben je dan mooi klaar mee.

    Kai goed man!

    Ik zit hier even met een 'probleem'. Ookal is dat een te groot woord eigenlijk ervoor.
    Léon heeft een paar oudere neven van 10,7 en 5. Daar zijn we mee op vakantie geweest. Op zich heel leuk allemaal, maar hij ging zich ineens heel stoer gedragen. Helemaal niet zijn leeftijd vond ik. Als hij met zijn diertjes speelt zijn ze nu bijna altijd aan het vechten ipv het gezellige kletsen wat ze eerst deden en er gaat er altijd eentje dood. 'Ik ga jou doodmaken', zegt hij dan. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Ben ook bang dat hij dat bijv. op het kdv ook doet. Geen wenselijk gedrag dus.
    Maar hoe krijg ik hem hier vanaf?
    Zeggen dat ik het niet leuk vind maakt het alleen maar interessanter. Want stout zijn is stiekum wel leuk. Net als boos worden hierom. Ook wel eens gezegd dat andere kindjes dan niet meer met hem willen spelen, maar dat heeft niet echt effect.
    Afleiden werkt ook maar tijdelijk.
    Iemand een goede tip? Hij heeft echt geen besef wat doodgaan eigenlijk is.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:19:05 #265
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52583185
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 09:29 schreef dutchie het volgende:
    Haha Mammietje daar ben je dan mooi klaar mee.

    Kai goed man!

    Ik zit hier even met een 'probleem'. Ookal is dat een te groot woord eigenlijk ervoor.
    Léon heeft een paar oudere neven van 10,7 en 5. Daar zijn we mee op vakantie geweest. Op zich heel leuk allemaal, maar hij ging zich ineens heel stoer gedragen. Helemaal niet zijn leeftijd vond ik. Als hij met zijn diertjes speelt zijn ze nu bijna altijd aan het vechten ipv het gezellige kletsen wat ze eerst deden en er gaat er altijd eentje dood. 'Ik ga jou doodmaken', zegt hij dan. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Ben ook bang dat hij dat bijv. op het kdv ook doet. Geen wenselijk gedrag dus.
    Maar hoe krijg ik hem hier vanaf?
    Zeggen dat ik het niet leuk vind maakt het alleen maar interessanter. Want stout zijn is stiekum wel leuk. Net als boos worden hierom. Ook wel eens gezegd dat andere kindjes dan niet meer met hem willen spelen, maar dat heeft niet echt effect.
    Afleiden werkt ook maar tijdelijk.
    Iemand een goede tip? Hij heeft echt geen besef wat doodgaan eigenlijk is.
    Ik ken het probleem

    Ik heb ook praten en zo geprobeerd maar uiteindelijk ben ik het gewoon gaan negeren en toen werd het steeds minder.
    Ik zou wel even met de neefjes praten en ze uitleggen dat Léon daar eigenlijk wel een beetje klein voor is.

    Mijn neefje deed het heel erg bij Joey, ik wilde hem op een gegeven moment niet meer te logeren hebben.

    Joey was bijvoorbeeld overtuigd van het bestaan van spoken, ik kreeg hem niet overtuigt van het feit dat ze er gewoon niet waren.
    Dus vertelde ik hem dat de spoken als ze echt bestonden echt niet naar binnen durfden omdat ik er was, en pappa en ook elco (als die ze zou zien beet die ze in de billen), die verklaring sneed koek voor hem en het spokenverhaal kwam tot rust, tot het lieve neefje hem vertelde dat een spook gewoon door de muren kwam en dus meteen zijn kamertje in kom vliegen

    Even heel wat anders, Samara is vandaag voor het eerst aan het kijken op de basisschool, ze zat te stralen in de klas en had niet eens tijd om me gedag te zwaaien
    Mijn kleine meisje word groot
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      woensdag 22 augustus 2007 @ 10:41:59 #266
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52583667
    Leuk hè Senesta?

    Ik heb 1x dat dus echt gezien van dat spelen. Dat was met zijn oudste neef. Die riep ineens: "Daar komen de atoombommen!"
    Dus daar heb ik wat van gezegd, voor het van kwaad tot erger zou gaan. Dat hij er rekening mee moest houden dat hij nu met een jochie van 3 speelde. (sowieso rare spelletjes met atoombommen, maar toe maar) Dat ze beter konden gaan schatzoeken ofzo.
    Maar ik kan ze moeilijk verbieden op hun manier te spelen als Léon erbij is. Bij ons thuis wel, maar niet bij henzelf of bij opa en oma. Ik ga het er nog wel eens met opa en oma over hebben of zij het daar ook een beetje in de gaten willen houden. Ik hou er ook helemaal niet van om een beschuldigend vingertje naar de jongens te wijzen. Het is alleen wel duidelijk dat hij het van hen heeft, lastig hoor.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:51:48 #267
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52583867
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 10:41 schreef dutchie het volgende:
    Leuk hè Senesta?

    Ik heb 1x dat dus echt gezien van dat spelen. Dat was met zijn oudste neef. Die riep ineens: "Daar komen de atoombommen!"
    Dus daar heb ik wat van gezegd, voor het van kwaad tot erger zou gaan. Dat hij er rekening mee moest houden dat hij nu met een jochie van 3 speelde. (sowieso rare spelletjes met atoombommen, maar toe maar) Dat ze beter konden gaan schatzoeken ofzo.
    Maar ik kan ze moeilijk verbieden op hun manier te spelen als Léon erbij is. Bij ons thuis wel, maar niet bij henzelf of bij opa en oma. Ik ga het er nog wel eens met opa en oma over hebben of zij het daar ook een beetje in de gaten willen houden. Ik hou er ook helemaal niet van om een beschuldigend vingertje naar de jongens te wijzen. Het is alleen wel duidelijk dat hij het van hen heeft, lastig hoor.
    Het is inderdaad heel lastig, en ik herken echt alles wat je schrijft.
    Bommen, granaten, pistolen, de hele handel.

    Joey keek ook enorm naar zijn neef op, ging net zo praten, ging bepaalde trekjes overnemen, etc
    Na een tijdje was dat weer over tot het betreffende neefje weer langs kwam
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      woensdag 22 augustus 2007 @ 11:01:29 #268
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52584121
    Maar ze zien elkaar bijna iedere week.
    Als je niet lacht, ben je dood.
      Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 11:03:53 #269
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52584173
    quote:
    Op woensdag 22 augustus 2007 11:01 schreef dutchie het volgende:
    Maar ze zien elkaar bijna iedere week.
    Oei, dat is lastig inderdaad
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
    pi_52603895
    Ik heb een eigenwijze peuter!

    Ze zou vanavond bij oma logeren. Twee dagen lang had ze het erover, 'oma rozjeeren!' en ze wilde het héél graag. Alles ging goed, maar ze wilde niet slapen bij oma... ze wilde 'bij papa en mama slapen' ...

    Tja, wat moet je dan. Mijn man is haar nu ophalen want het ging écht niet!
    Ze snapte blijkbaar niet dat het betekent dat je daar dan ook echt slaapt... alles was goed tot het tot haar doordrong dat ze dan papa niet meer zou zien (tja, mama ziet ze toch elke dag ) ...
      woensdag 22 augustus 2007 @ 22:38:15 #271
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_52606158
    Ach, eigenlijk wel zielig en ook zo herkenbaar, Suzanna. Ik kan me zelfs nog herinneren hoeveel heimwee ik had als ik mocht logeren, terwijl ik me er ook zo op verheugd had.
    Gewoon over een tijdje nog een keer proberen. Misschien met z'n tweetjes, dat is toch vertrouwder. Het is alleen voor Opa en Oma natuurlijk wel een extra last.

    Dutchie, lastig dit soort dingen. Je ziet het gebeuren, maar je hebt er heel weinig invloed op. Mijn remedie is om thuis dan weer lekkere kleine-kinderen-spelletjes te gaan doen en dan zie je dat ze dat eigenlijk veel leuker vinden.

    Kai, wat goed van je en Melvin is ook al zo ver! Knap hoor, al die zindelijke kindjes. Bij ons is het nog tobben, maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat Job goed zindelijk zal zijn voor hij naar school moet in november.
    Randy gaat dat vast ook wel redden, Mammietje
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_52613992
    Ik vond het idd ook zielig, Livelink. Ze was niet aan het huilen, maar wilde daar gewoon niet slapen en mijn moeder wilde er ook geen drama van maken. Dus maar weer naar huis... en ze was wel heel erg schattig hoor. Ik vond het stiekem ook wel weer fijn om te weten dat ze in haar eigen bedje lag ...

    En dat heimwee hebben kan ik me van vroeger ook herinneren. Hoewel ik het wel jammer vind!

    Succes voor alle lastig-zindelijk-wordende-kindjes... lijkt me vervelend! Ik dacht dat ik hier ook problemen zou krijgen maar het ging ineens goed. Van de één op de andere dag eigenlijk. Dusseuh... er is nog hoop!
      Jubileum moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 18:53:27 #273
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52628669
    Iris mocht vandaag kennismaken met haar as. juf op de basisschool. Ook kregen we een kleine rondleiding door de klas, gymzaal en wctjes. Zoals altijd was Iris ontzettend verlegen, en heeft ze bijzonder weinig gezegd. Ze was ontzettend onder de indruk van alles, en volgende week dinsdag mag ze al komen wennen.
    Ik vroeg nog heel opgewekt "enne.... hoe lang mogen wij daar bij blijven?"
    Nou eh niet dus, het is de bedoeling dat wij haar brengen, eventjes afscheid nemen en gewoon weer gaan.
    Iris vond het fantastisch, is er helemaal klaar voor.
    Nu mama nog...
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_52631294
    Jaja, de PI is met zorg gekozen, want mijn zoon is een echte superman!
    Laten we zeggen dat Jordy vanaf afgelopen maandag 2 100% functionele handen heeft.

    Verder gaat ie 3 dagdelen naar de PSZ en vermaakt zich opperbest. Het is dat ie best druk kan zijn, anders had ik een kind waar je haast niet naar om hoeft te kijken, want het blijft een echte donderstraal, zo dus ook op 'skool' hoorde ik vandaag van juf Majijke.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 20:41:50 #275
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52631355
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 20:39 schreef Spooky4u het volgende:
    Jaja, de PI is met zorg gekozen, want mijn zoon is een echte superman!
    Laten we zeggen dat Jordy vanaf afgelopen maandag 2 100% functionele handen heeft.

    Verder gaat ie 3 dagdelen naar de PSZ en vermaakt zich opperbest. Het is dat ie best druk kan zijn, anders had ik een kind waar je haast niet naar om hoeft te kijken, want het blijft een echte donderstraal, zo dus ook op 'skool' hoorde ik vandaag van juf Majijke.
    Wat goed!

    Samara vond oefenen op de kleuterschool geweldig en was best een beetje boos dat ze vandaag niet mocht.
    Morgenochtend mag ze weer
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:42:36 #276
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_52631368
    Jordy!
    Wat fijn dat zijn handjes oké zijn nu.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:44:14 #277
    68900 Saffier
    Tobias en Ylana
    pi_52631425
    Wat heerlijk om te lezen van Jordy
    Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
    De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
    Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
    Ylana
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:45:34 #278
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_52631462
    Spooky4u, Githa en Jordy, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!! Wat zullen jullie blij zijn dat alles nu achter de rug is. En dat het een dondersteen is, geloof ik best
    Fotootje?

    En Iris is ook al aan het wennen op de basisschool. Ik kan me je gevoel goed voorstellen, Lois. Ik moet nu al slikken als ik bedenk dat Job dit jaar nog naar school moet. En dat duurt nog 3 maanden.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      Jubileum moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 20:47:59 #279
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52631537
    Wat een geweldig Jordy nieuws, fijn!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_52631538
    Ik moet nog een foto maken
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:50:30 #281
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_52631599
    Waaah Jordy! Wat ontzettend goed om te horen Spook, eindelijk!
    Hè lekker zo voor het weekend.

    Lois, wat ga je straks allemaal doen met die vrije tijd? Lijkt me zo raar een 'leeg nest'.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_52631804
    Wat een geweldig nieuws Spooky!! Wat heerlijk dat dat nu allemaal voorbij is!
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
      donderdag 23 augustus 2007 @ 20:59:15 #283
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52631825
    Jordy hoe is het met je mama?
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52631950
    Allemaal nog verder ok verder hoor
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:04:46 #285
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_52631979
    quote:
    Op donderdag 23 augustus 2007 21:03 schreef Spooky4u het volgende:
    Allemaal nog verder ok verder hoor
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_52632026
    Wat goed Jordy.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 augustus 2007 @ 21:17:50 #287
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_52632409
    Wat een heerlijk nieuws over Jordy! Super zeg!
      donderdag 23 augustus 2007 @ 21:43:37 #288
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_52633197
    Wat een fijn en heerlijk nieuws Spook en Githa! Hoera voor jullie held!!!
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
    pi_52634267
    wow! da's inderdaad heel goed & fijn nieuws. gefeliciteerd jordy, spooky & githa!
    pi_52634599
    Heerlijk om dit te lezen. Jordy
    pi_52634953
    Ik jompelook even mee driewerf hoera voor Jordy en zijn pa en ma
    Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
    Begin maar gewoon,hier en nu.
    Je kunt niet alles voorzien.
    Begin er maar gewoon aan te werken.
    pi_52638917
    Eindelijk het nieuws waar we al zolang op zaten te wachten Jordy! Is hij (en jullie) nu ook van alle operaties af, Spooky?

    Eindelijk staat Randy's aftelkalendertje op 'nog 1 nachtje slapen': wij gaan morgen op vakantie naar Drenthe. We kunnen 2 weken in mijn ouders huis, die zelf naar Duitsland zijn. Heerlijk, heb er echt zin in en ben reuze benieuwd hoe de kinderen het vinden. Randy speelt al weken 'op vakantie gaan', wat zoveel wil zeggen als in een oude kinderwagenbak gaan 'rijden' waar eerst zoveel mogelijk troep in is gegooid! En de afgelopen dagen vraagt hij telkens enthousiast bij het opstaan of we NU op vakantie gaan. Ik heb geprobeerd om hem zo goed mogelijk uit te leggen wat het inhoudt, ergens anders slapen en leuke dingen doen, maar hoeveel hij er van gesnapt heeft, zal nog moeten blijken. Ik refereer even naar het einde van een picknick -ook goed uitgelegd- waarbij meneer vroeg: "Gaan we nu picknicken?"
    pi_52641121
    quote:
    Op vrijdag 24 augustus 2007 01:05 schreef Mammietje het volgende:
    Eindelijk het nieuws waar we al zolang op zaten te wachten Jordy! Is hij (en jullie) nu ook van alle operaties af, Spooky?
    Betreffende zijn handjes durf ik wel te zeggen dat we geen operaties meer tegemoet zien. Maar hij heeft natuurlijk ook nog zijn voeten waar misschien ooit iets aan moet gebeuren. Maar dat gaat dan pas weer over jaaaaren zijn.

    Voorlopig zijn we wel ff van de ziekenhuizen verlost (op die enkele controles na dan)

    En bedankt iedereen voor al die jompels.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_52641776
    Ik kom vast even om het hoekje gluren, nog 1 nachtje, dan is het zover
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:08:54 #295
    124373 Ireth
    Sjongejongejonge....
    pi_52641898
    Wat een goed nieuws over Jordy!!


    @Dutch: Hier heeft Suus een tijdlang geroepen dat ze haar (knuffel)konijn ging doodslaan.. ik ging op het doodslaan niet echt in, maar zei haar wel dat Nijn aaien veel fijner vond. Daarop ging ze spontaan aaien en net toen ik dacht dat ik het Ei van Columbus had gevonden mompelde ze dat ze Nijn nu ging doodaaien

    Maar misschien werkt ie bij Leon beter?
    🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:48:02 #296
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52654032
    Fijne vakantie Mammietjes.

    Wat super dat het zo goed gaat met Jordy, op alle fronten.

    Jolie zei gister dat ze pijn aan haar voeten had gehad. Vanochtend maar even naar de schoenwinkel geweest. Huhuhm Maat 28. Dat had ik even niet door Ik kan me er ook niks bij voorstellen, ik weet nog dat ik in groep 5 zat en schoenmaat 30 had magisch moment vond ik dat. Mijn dochter van 3 heeft gewoon al maat 28! en nieuwe schoenen....We zijn ook naar het cb geweest, ze weegt 16,5 kilo en is 104 centimeter. Alleen moeten we toch naar de oogarts, dus toch. Stom dat we niet eerder zijn gegaan. Maar ja, daar is nu niets meer aan te doen.

    Suzanna, ik vind het alleen maar schattig van Noa. Jolie vindt logeren leuk en gaat ook regelmatig. Eigenlijk zouden we dit weekend weggaan maar ik was vergeten dat de moeder van mijn ex haar verjaardag viert. We kwamen haar tegen vanmorgen en ze vertelde dat haar nichtjes kwamen logeren. Jolie vond toen dat ze 'een probleem had' want ze vond alletwee de dingen leuk. Toen ik zei dat we wel een andere keer weg zouden gaan, vroeg ze heel bezorgd 'is het echt niet erg?' En stiekem is dat het wel want ze gaat volgend weekend ook al een nachtje

    [ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 24-08-2007 16:55:33 ]
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:01:29 #297
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_52654424
    Wat fijn dat het goed gaat met Jordy!! Ik mis z'n koppie hier wel op Fok!. En die verhalen van Githa...

    Jolie, mafketel! Wat een portretje LB. Wel schattig hoor.
    Oh ja, ik vroeg me af wat voor schoenmaat ze dan eerst had?

    En mijn eerste gedachte toen ik hoorde dat Noa niet wilde logeren was ook 'aaah wat lief, ze wil bij papa en mama blijven ' maar ik vond het wel sneu voor mijn moeder. Maar stiekem vond ik het dus wel leuk eigenlijk. En toch ook wel weer lastig, want als het een keer moet... maar goed, dat is vooruitlopen op de zaak he.

    Mammietje, geinig dat Randy zich zo aan het voorbereiden is! Heel leuk he, om te zien hoe kinderen informatie verwerken. En het dan eigenlijk vaak toch helemaal niet snappen omdat ze niet weten wat het echt inhoudt. Het maakt wel dat ik in die koppies zou willen kijken wat er nou in omgaat!
    Enne, hele fijne vakantie!!!!

    Oh ja, ik heb hier een slimme meid. Ik legde haar vanmiddag in bed zonder luier (al twee keer eerder vergeten om te doen vóór het middagslaapje ) en toen hoorde ik uit bed: 'moet nog luier om mama!'
    Oh ja...
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:08:57 #298
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_52654600
    maat 28 Liam is ook zo'n 104 cm denk ik, weegt 16 kilo en heeft maat 25. Maar Liam is best een ukkie voor zijn ruim 3,5
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:16:41 #299
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_52654817
    Suzanna, ze droeg maat 26 en ik dacht ruim. Dacht ook eerst dat het niet waar was

    Dat van die ogen vind ik wel echt erg overigens. D'r ene oog kwam niet verder dan het tweede rijtje van boven. Sneu vind ik en ze moest bijna huilen 'ik weet niet wat het plaatje is.' D'r tweede oog ging wel beter maar ja. Echt goed is het niet natuurlijk.

    Zit je d'r nou uit te lachen Belana ik zat me ook al af te vragen waarom ze zo vaak valt. Zijn het die ogen? Of die voeten?
      Licht Ontvlambaar vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:32:31 #300
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_52655243
    quote:
    Op dinsdag 21 augustus 2007 22:58 schreef Jambo het volgende:
    Knap van jou zou Melvin tegen Kai zeggen! [afbeelding]

    Melvin heeft het plassen op de wc inmiddels helemaal onder de knie. Alleen de grote boodschap is een probleem. Die doet ie gewoon in z'n broek.
    Het stickersysteem was er hier inmiddels alweer uit, maar heb ik voor de grote boodschap per vandaag weer ingevoerd. Ik hoop dat het helpt.
    Klinkt heel bekend dat van die grote boodschap... Isa is sinds drie weken uit de luiers, plassen gaat eigenlijk als sind 2,5 zonder ongelukken. 's Nachts is ze al de hele tijd kurkdroog, ze wil niet eens meer een luier aan... Maar die grote boodschap, de frustratie Het gaat gelukkig wel steeds beter nu, ze realiseert zich dat ze er mee bezig is en rent dan alsnog naar de wc.

    Aanvullig:

    voor Jordy

    en

    voor Jolie, je lijkt zo ontzettend op Isa
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
      Moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:14:16 #301
    121347 crew  senesta
    Risicovol
    pi_52656261
    Merk je verder ook aan haar dat haar ogen misschien niet helemaal goed zijn, LB?

    Ik hoor overgens van een hoop kindjes dat ze weer ongelukjes hebben, vooral nu met het mooie weer buiten spelen en niet op tijd naar binnen gaan.


    Samara is bijna 4 en heeft schoenmaat 25/26 is 100 cm en weegt 14 kg.
    JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
      Jubileum moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:22:53 #302
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_52661165
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')