abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 augustus 2007 @ 23:55:56 #251
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52438691
Hoe het 'hoort' wil ik ook niet weten hoor wel waar ik rekening mee moet houden soms.Dat is wel handig, dat ik me realiseer dat zoals het bij ons gaat voor een ander kind helemaal niet normaal is. En dat kinderen anders met elkaar omgaan, ze gaan gewoon samen naar de wc. Ik wa sverbaasd maar dat doen ze natuurlijk zo vaak. En er is sowieso vaak iemand bij als ze moeten plassen. Dat soort dingen, daar wil ik meteen wat van zeggen en ingrijpen. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 00:01:53 #252
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52438828
Nou ja, dat soort dingen bedoel ik dus . Of erbij gaan zitten als ze samen gaan spelen, had ik ook zo'n handje van .

Tegenwoordig ga ik pas kijken als het klinkt alsof er bloed vloeit
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_52461931
Wat zielig voor Job, Livelink! Fijn dat je het wel zo kon oplossen.

Grappig dat Ballorig toch zo leuk was Luchtbel en dat je er helemaal vrijwillig naar toe ging.
Wij hadden vandaag ook een buurjongetje van dezelfde leeftijd ongeveer over de vloer.. het heet dan dat ik oppas, maar eigenlijk heb ik 't rustiger dan anders want zij houden elkaar wel bezig

Myrthe was de afgelopen weken wat vervelend tegen haar zusje (Juliette komt steeds meer in haar vaarwater: kruipt, loopt overal langs, en pakt al 't speelgoed waar Myrthe mee wil spelen.. en toch vindt iedereen haar kleine zusje zoo schattig ). We hebben daarom ook zo'n beloningssysteempje gedaan: 5 dagen lief zijn = 5 dagen een klein kleurplaatje kleuren, alles vol = verrassing. Vandaag was alles vol en heeft ze een prinsessenjurk gekregen. Ze stond te stralen voor de spiegel.
pi_52466070
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 00:01 schreef Leah het volgende:

Tegenwoordig ga ik pas kijken als het klinkt alsof er bloed vloeit
Of als het stil is

Leuk, die foto's luchtbel, je kan goed het verschil zien
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:25:33 #255
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52570499
SCHOP!

Mijn kind heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast
Mijn kind heeft vandaag voor het eerst op de wc geplast
MIJN KIND HEEFT VANDAAG VOOR HET EERST OP DE WC GEPLAST
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:27:04 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_52570553
Goedzo, Kai!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  Jubileum moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:34:02 #257
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52570805
Wat ontzettend goed Kai!

Was hij trots m@x?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:38:10 #258
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_52570952
Heel trots. Hij heeft zo ongeveer iedereen gebeld die hij kon bedenken en vervolgens is hij de buren maar afgegaan om het vertellen. Maar hij doet natuurlijk net alsof het de normaalste zaak van de wereld is (en ondertussen glimmen die oogje helemaal)
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  Jubileum moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:40:41 #259
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52571040
Wat heerlijk!
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:36:42 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_52572921
Kai wat goed!! en dan zo trots ook
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:40:38 #261
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_52573066
Wat goehoed!!! Dat mochten die van mij ook, bellen met Opa/Oma als ze hun eerste plas hadden gedaan. Zo aandoenlijk vond ik dat!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  dinsdag 21 augustus 2007 @ 22:58:59 #262
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52575911
Knap van jou zou Melvin tegen Kai zeggen!

Melvin heeft het plassen op de wc inmiddels helemaal onder de knie. Alleen de grote boodschap is een probleem. Die doet ie gewoon in z'n broek.
Het stickersysteem was er hier inmiddels alweer uit, maar heb ik voor de grote boodschap per vandaag weer ingevoerd. Ik hoop dat het helpt.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_52578871
Wauwww... wat goed Max!
Ik had laatst de mini-onderbroekjes -overmoedig en enthousiast gemaakt door alle verhalen hier- gewassen. Ik probeerde Randy lekker te maken door te zeggen dat hij die 'echte grote-mannen-onderbroeken' aan mocht als hij op het potje ging plassen. "Dat gaat ik niet doen hoor, mama" Later nog eens proberen toen ik ze aan het opvouwen was en me even hardop afvroeg waar ik ze neer moest leggen omdat hij ze pas aan mocht als hij als een grote jongen op het potje ging plassen. Antwoord: "Leg maar achter in de kast mama, die hebben wij toch nog niet nodig"! Nah... das dan duidelijk...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 09:29:38 #264
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52582245
Haha Mammietje daar ben je dan mooi klaar mee.

Kai goed man!

Ik zit hier even met een 'probleem'. Ookal is dat een te groot woord eigenlijk ervoor.
Léon heeft een paar oudere neven van 10,7 en 5. Daar zijn we mee op vakantie geweest. Op zich heel leuk allemaal, maar hij ging zich ineens heel stoer gedragen. Helemaal niet zijn leeftijd vond ik. Als hij met zijn diertjes speelt zijn ze nu bijna altijd aan het vechten ipv het gezellige kletsen wat ze eerst deden en er gaat er altijd eentje dood. 'Ik ga jou doodmaken', zegt hij dan. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Ben ook bang dat hij dat bijv. op het kdv ook doet. Geen wenselijk gedrag dus.
Maar hoe krijg ik hem hier vanaf?
Zeggen dat ik het niet leuk vind maakt het alleen maar interessanter. Want stout zijn is stiekum wel leuk. Net als boos worden hierom. Ook wel eens gezegd dat andere kindjes dan niet meer met hem willen spelen, maar dat heeft niet echt effect.
Afleiden werkt ook maar tijdelijk.
Iemand een goede tip? Hij heeft echt geen besef wat doodgaan eigenlijk is.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:19:05 #265
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52583185
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 09:29 schreef dutchie het volgende:
Haha Mammietje daar ben je dan mooi klaar mee.

Kai goed man!

Ik zit hier even met een 'probleem'. Ookal is dat een te groot woord eigenlijk ervoor.
Léon heeft een paar oudere neven van 10,7 en 5. Daar zijn we mee op vakantie geweest. Op zich heel leuk allemaal, maar hij ging zich ineens heel stoer gedragen. Helemaal niet zijn leeftijd vond ik. Als hij met zijn diertjes speelt zijn ze nu bijna altijd aan het vechten ipv het gezellige kletsen wat ze eerst deden en er gaat er altijd eentje dood. 'Ik ga jou doodmaken', zegt hij dan. Dat vind ik gewoon echt niet leuk. Ben ook bang dat hij dat bijv. op het kdv ook doet. Geen wenselijk gedrag dus.
Maar hoe krijg ik hem hier vanaf?
Zeggen dat ik het niet leuk vind maakt het alleen maar interessanter. Want stout zijn is stiekum wel leuk. Net als boos worden hierom. Ook wel eens gezegd dat andere kindjes dan niet meer met hem willen spelen, maar dat heeft niet echt effect.
Afleiden werkt ook maar tijdelijk.
Iemand een goede tip? Hij heeft echt geen besef wat doodgaan eigenlijk is.
Ik ken het probleem

Ik heb ook praten en zo geprobeerd maar uiteindelijk ben ik het gewoon gaan negeren en toen werd het steeds minder.
Ik zou wel even met de neefjes praten en ze uitleggen dat Léon daar eigenlijk wel een beetje klein voor is.

Mijn neefje deed het heel erg bij Joey, ik wilde hem op een gegeven moment niet meer te logeren hebben.

Joey was bijvoorbeeld overtuigd van het bestaan van spoken, ik kreeg hem niet overtuigt van het feit dat ze er gewoon niet waren.
Dus vertelde ik hem dat de spoken als ze echt bestonden echt niet naar binnen durfden omdat ik er was, en pappa en ook elco (als die ze zou zien beet die ze in de billen), die verklaring sneed koek voor hem en het spokenverhaal kwam tot rust, tot het lieve neefje hem vertelde dat een spook gewoon door de muren kwam en dus meteen zijn kamertje in kom vliegen

Even heel wat anders, Samara is vandaag voor het eerst aan het kijken op de basisschool, ze zat te stralen in de klas en had niet eens tijd om me gedag te zwaaien
Mijn kleine meisje word groot
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 22 augustus 2007 @ 10:41:59 #266
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52583667
Leuk hè Senesta?

Ik heb 1x dat dus echt gezien van dat spelen. Dat was met zijn oudste neef. Die riep ineens: "Daar komen de atoombommen!"
Dus daar heb ik wat van gezegd, voor het van kwaad tot erger zou gaan. Dat hij er rekening mee moest houden dat hij nu met een jochie van 3 speelde. (sowieso rare spelletjes met atoombommen, maar toe maar) Dat ze beter konden gaan schatzoeken ofzo.
Maar ik kan ze moeilijk verbieden op hun manier te spelen als Léon erbij is. Bij ons thuis wel, maar niet bij henzelf of bij opa en oma. Ik ga het er nog wel eens met opa en oma over hebben of zij het daar ook een beetje in de gaten willen houden. Ik hou er ook helemaal niet van om een beschuldigend vingertje naar de jongens te wijzen. Het is alleen wel duidelijk dat hij het van hen heeft, lastig hoor.
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 10:51:48 #267
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52583867
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 10:41 schreef dutchie het volgende:
Leuk hè Senesta?

Ik heb 1x dat dus echt gezien van dat spelen. Dat was met zijn oudste neef. Die riep ineens: "Daar komen de atoombommen!"
Dus daar heb ik wat van gezegd, voor het van kwaad tot erger zou gaan. Dat hij er rekening mee moest houden dat hij nu met een jochie van 3 speelde. (sowieso rare spelletjes met atoombommen, maar toe maar) Dat ze beter konden gaan schatzoeken ofzo.
Maar ik kan ze moeilijk verbieden op hun manier te spelen als Léon erbij is. Bij ons thuis wel, maar niet bij henzelf of bij opa en oma. Ik ga het er nog wel eens met opa en oma over hebben of zij het daar ook een beetje in de gaten willen houden. Ik hou er ook helemaal niet van om een beschuldigend vingertje naar de jongens te wijzen. Het is alleen wel duidelijk dat hij het van hen heeft, lastig hoor.
Het is inderdaad heel lastig, en ik herken echt alles wat je schrijft.
Bommen, granaten, pistolen, de hele handel.

Joey keek ook enorm naar zijn neef op, ging net zo praten, ging bepaalde trekjes overnemen, etc
Na een tijdje was dat weer over tot het betreffende neefje weer langs kwam
  woensdag 22 augustus 2007 @ 11:01:29 #268
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_52584121
Maar ze zien elkaar bijna iedere week.
  Moderator woensdag 22 augustus 2007 @ 11:03:53 #269
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52584173
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:01 schreef dutchie het volgende:
Maar ze zien elkaar bijna iedere week.
Oei, dat is lastig inderdaad
pi_52603895
Ik heb een eigenwijze peuter!

Ze zou vanavond bij oma logeren. Twee dagen lang had ze het erover, 'oma rozjeeren!' en ze wilde het héél graag. Alles ging goed, maar ze wilde niet slapen bij oma... ze wilde 'bij papa en mama slapen' ...

Tja, wat moet je dan. Mijn man is haar nu ophalen want het ging écht niet!
Ze snapte blijkbaar niet dat het betekent dat je daar dan ook echt slaapt... alles was goed tot het tot haar doordrong dat ze dan papa niet meer zou zien (tja, mama ziet ze toch elke dag ) ...
  woensdag 22 augustus 2007 @ 22:38:15 #271
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_52606158
Ach, eigenlijk wel zielig en ook zo herkenbaar, Suzanna. Ik kan me zelfs nog herinneren hoeveel heimwee ik had als ik mocht logeren, terwijl ik me er ook zo op verheugd had.
Gewoon over een tijdje nog een keer proberen. Misschien met z'n tweetjes, dat is toch vertrouwder. Het is alleen voor Opa en Oma natuurlijk wel een extra last.

Dutchie, lastig dit soort dingen. Je ziet het gebeuren, maar je hebt er heel weinig invloed op. Mijn remedie is om thuis dan weer lekkere kleine-kinderen-spelletjes te gaan doen en dan zie je dat ze dat eigenlijk veel leuker vinden.

Kai, wat goed van je en Melvin is ook al zo ver! Knap hoor, al die zindelijke kindjes. Bij ons is het nog tobben, maar ik heb er nu wel vertrouwen in dat Job goed zindelijk zal zijn voor hij naar school moet in november.
Randy gaat dat vast ook wel redden, Mammietje
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_52613992
Ik vond het idd ook zielig, Livelink. Ze was niet aan het huilen, maar wilde daar gewoon niet slapen en mijn moeder wilde er ook geen drama van maken. Dus maar weer naar huis... en ze was wel heel erg schattig hoor. Ik vond het stiekem ook wel weer fijn om te weten dat ze in haar eigen bedje lag ...

En dat heimwee hebben kan ik me van vroeger ook herinneren. Hoewel ik het wel jammer vind!

Succes voor alle lastig-zindelijk-wordende-kindjes... lijkt me vervelend! Ik dacht dat ik hier ook problemen zou krijgen maar het ging ineens goed. Van de één op de andere dag eigenlijk. Dusseuh... er is nog hoop!
  Jubileum moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 18:53:27 #273
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52628669
Iris mocht vandaag kennismaken met haar as. juf op de basisschool. Ook kregen we een kleine rondleiding door de klas, gymzaal en wctjes. Zoals altijd was Iris ontzettend verlegen, en heeft ze bijzonder weinig gezegd. Ze was ontzettend onder de indruk van alles, en volgende week dinsdag mag ze al komen wennen.
Ik vroeg nog heel opgewekt "enne.... hoe lang mogen wij daar bij blijven?"
Nou eh niet dus, het is de bedoeling dat wij haar brengen, eventjes afscheid nemen en gewoon weer gaan.
Iris vond het fantastisch, is er helemaal klaar voor.
Nu mama nog...
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52631294
Jaja, de PI is met zorg gekozen, want mijn zoon is een echte superman!
Laten we zeggen dat Jordy vanaf afgelopen maandag 2 100% functionele handen heeft.

Verder gaat ie 3 dagdelen naar de PSZ en vermaakt zich opperbest. Het is dat ie best druk kan zijn, anders had ik een kind waar je haast niet naar om hoeft te kijken, want het blijft een echte donderstraal, zo dus ook op 'skool' hoorde ik vandaag van juf Majijke.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  Moderator donderdag 23 augustus 2007 @ 20:41:50 #275
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_52631355
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 20:39 schreef Spooky4u het volgende:
Jaja, de PI is met zorg gekozen, want mijn zoon is een echte superman!
Laten we zeggen dat Jordy vanaf afgelopen maandag 2 100% functionele handen heeft.

Verder gaat ie 3 dagdelen naar de PSZ en vermaakt zich opperbest. Het is dat ie best druk kan zijn, anders had ik een kind waar je haast niet naar om hoeft te kijken, want het blijft een echte donderstraal, zo dus ook op 'skool' hoorde ik vandaag van juf Majijke.
Wat goed!

Samara vond oefenen op de kleuterschool geweldig en was best een beetje boos dat ze vandaag niet mocht.
Morgenochtend mag ze weer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')