Binnen 2 minuten het finale antwoord.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:20 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nee. Als hij hem nou ondeugdelijk had gerepareerd wel, maar een auto bij het parkeren in z'n 1 zetten is doodnormaal. Je moeder is gewoon een n00b
Mooi!quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:21 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Binnen 2 minuten het finale antwoord.![]()
We gaan haar niet uitlachen, nergens voor nodig. Je praat wel over mijn moeder.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mooi!
Topicreport en vragen om een slotje, of zullen we nog ff de tijd nemen om TS z'n moeder verder uit te lachen?![]()
Dat dus.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:21 schreef Cynix ® het volgende:
Hmm, ik ben bang dat je geen sterke zaak hebt.
Dat doen we dus niet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Mooi!
Topicreport en vragen om een slotje, of zullen we nog ff de tijd nemen om TS z'n moeder verder uit te lachen?![]()
Ah, d'r is toch niemand gewond? Dan mogen we er toch om lachen?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Koewam het volgende:
[..]
We gaan haar niet uitlachen, nergens voor nodig. Je praat wel over mijn moeder.
Waar wil je de garage voor aansprakelijk stellen? Je moeder was de bestuurder van het voertuig. Zij dient ervoor te zorgen dat dit goed gaat.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.
M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper.
Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
Maar het was wel een beeeeetje dom.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Koewam het volgende:
[..]
We gaan haar niet uitlachen, nergens voor nodig. Je praat wel over mijn moeder.
Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:24 schreef Aibmi het volgende:
Mensen die niet de koppeling intrappen bij het starten![]()
Is maar net hoe je het geleerd hebt. Ik heb geleerd de auto in z'n 1 te zetten en niet op de handrem, mijn man heeft bij een andere rijschool les gehad en zet hem altijd in z'n vrij en de handrem erop.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dus.
(al vind ik het een rare gewoonte om je versnelling in z'n 1 te zetten)
quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Is maar net hoe je het geleerd hebt. Ik heb geleerd de auto in z'n 1 te zetten en niet op de handrem, mijn man heeft bij een andere rijschool les gehad en zet hem altijd in z'n vrij en de handrem erop.
Dus, mijn man moet hier rekening mee houden als ik de auto heb gehad en ik kom steeds niet weg als hij de auto heeft gehad. Oja, de handrem!!![]()
Ik weet niet meer wat de reden was die mijn instructeur hiervoor gaf. Dacht iets in de trant van 'handrem kan weigeren bij vorst of gewoon blokkeren en dan kom je niet weg'. Of stel, je parkeert op een helling, met de handrem, in zijn vrij, en de handrem schiet eraf (kapot, whatever) !! Hm, moet er niet effe net iemand langs lopen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja... maar het is gewoon niet logisch, aangezien je niet voor niets een handrem hebt.
Ik heb altijd geleerd om op vlakke ondergrond handrem+vrij te doen, op helling handrem+versnellingquote:Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia.
Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc.
Op een helling moet je je wielen ingedraaid laten staan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd om op vlakke ondergrond handrem+vrij te doen, op helling handrem+versnelling
Welnu, 2 simpele proefjes.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja... maar het is gewoon niet logisch, aangezien je niet voor niets een handrem hebt.
Kijk ik naar buiten, blijkt dat 'ie echt midden op straat stond. Best wel jammer, op een drukke doorgaande weg...quote:_-rally-_, je auto staat midden op straat.
Waarom zou je een auto willen slepenquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Welnu, 2 simpele proefjes.
Proefje 1:
Zet je auto eens neer in z'n vrij en op de handrem en probeer 'm met een andere auto weg te slepen. Da's geen probleem..
Doe hetzelfde, maar trek de handrem niet aan maar zet 'm in z'n versnelling. Slepen gaat je niet lukken of je moet de auto zo'n beetje met geblokkeerde wielen over de weg slepen.
Ik ben heel benieuwd en daarnaast: hoeveel vorstdagen hebben we?quote:Proefje 2: vraag eens aan de gemiddelde wegenwachter hoeveel meldingen van vastgevroren handremmen ze op een gemiddelde winterdag krijgen...
Oók ja...quote:Je auto in de versnelling zetten is heel erg logisch. Een handrem is ideaal voor dingen als hellingtrekken enzo.
Zijn best wel wat mensen die dat willen. En daarbij: Je moet hieruit makkelijk kunnen afleiden op welke manier de auto het best geremd staat.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou je een auto willen slepen
[..]
Antwoord: veel. En 1 vorstdag is genoeg.. (ik heb het zelf een keer meegemaakt bij 10 minuten parkeren met draaiende motor in een koude nacht..)quote:Ik ben heel benieuwd en daarnaast: hoeveel vorstdagen hebben we?
[..]
Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeererm) enig nut heeftquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom zou je een auto willen slepen
Denk dat dit laatste feit iedere zaak tegen die garage kansloos maakt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Dat doe ik dagelijks, natuurlijkquote:Op donderdag 19 juli 2007 20:18 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeererm) enig nut heeft
Dat is helemaal stupide. Dat je de auto start terwijl je niet achter het stuur zit. Het lijkt mij persoonlijk niet meer dan normaal dat je sowieso de koppeling intrapt als je de motor start. Ook al heb je 'm in z'n vrij staan. Just to be sure.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:
[..]
Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Zo heb ik het ook geleerd.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:01 schreef qltel het volgende:
[..]
Welnu, 2 simpele proefjes.
Proefje 1:
Zet je auto eens neer in z'n vrij en op de handrem en probeer 'm met een andere auto weg te slepen. Da's geen probleem..
Doe hetzelfde, maar trek de handrem niet aan maar zet 'm in z'n versnelling. Slepen gaat je niet lukken of je moet de auto zo'n beetje met geblokkeerde wielen over de weg slepen.
Proefje 2: vraag eens aan de gemiddelde wegenwachter hoeveel meldingen van vastgevroren handremmen ze op een gemiddelde winterdag krijgen...
Je auto in de versnelling zetten is heel erg logisch. Een handrem is ideaal voor dingen als hellingtrekken enzo.
Je kunt ook overdrijven.quote:(en van mensen die een auto starten zonder ook maar te kijken hoe dingen als versnellingen enzo staan en die een auto starten zonder er uberhaupt in te zitten, mag je je afvragen of ze wellicht niet eens opnieuw rijexamen zouden mogen gaan doen. of welicht het rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. Nu kostte het een bumper, voor hetzelfde geld had het een aantal levens gekost)
Ik denk dat je anders had gepraat als er toevallig iemand voor die auto had gestaan die nu dood was. En laten we eerlijk zijn, een auto starten zonder te kijken hoe de versnelling staat, zonder er uberhaupt in te zitten is meer dan een beetje heel erg stom.quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:07 schreef Faithz het volgende:
[..]
Je kunt ook overdrijven.
Daar komt bij dat mevrouw dat denk ik niet meer doet. Kan eens gebeuren.
Maar de monteur had toch rekening moeten houden met het feit dat de bestuurder een vrouw was. Schending van de zorgplicht derhalve.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:39 schreef Sovereign het volgende:
Kansloze vordering. Vrouwen achter het stuur.![]()
Zeker uit zo'n positie de auto starten is al niet handig. Je moet ALTIJD controleren of de auto in zijn neutraal staat (en anders, als je dat niet altijd al doet, de koppeling intrappen). Daarbij werkt de airco volgens mij ook pas echt goed als de motor aan het werk is (meer compressie) en niet als hij stationair draait.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:
Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Al stond 'ie in z'n 83, ze had gewoon uit haar doppen moeten kijken en zeker niet dat ding starten zonder achter het stuur te zittenquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:58 schreef ArnoKlaassen het volgende:
wat een muts idd. Puur haar schuld natuurlijk. Een auto hoort altijd in de 1 te staan en zeker niet op de handrem. Dan nog hoor je altijd de koppeling in te trappen bij het starten. Sterker nog, beetje auto van deze tijd is niet te starten zonder dat je de koppeling intrapt. Juist om dit soort persoonlijke fouten te voorkomen
Reden dat je hem gewoonlijjk niet op je handrem zet is dat die zou kunnen vastvriezen in de winter. Althans, dat heb ik zo geleerd bij rijlessen.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mja... maar het is gewoon niet logisch, aangezien je niet voor niets een handrem hebt.
+1quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Ik heb altijd geleerd om op vlakke ondergrond handrem+vrij te doen, op helling handrem+versnelling
Dan moet er toch wel zo'n beetje een tank tegen je auto aan rijden. En op zo'n moment heb je meer om je zorgen over te maken dan je versnellingsbak (waar je koppeling trouwens nog voor zit). Overigens, stond hij op de handrem en rijden ze zo hard tegen je auto, dan sta je tegen de auto die voor je staat.. En de duurste schade om te herstellen is ... plaatwerk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:07 schreef Billy_daKid het volgende:
[..]
+1
En waarom niet in de versnelling parkeren: weet je wat er gebeurt wanneer er iemand je auto een bumper-duwtje geeft? Aju versnellingsbak![]()
Ja precies. Wanneer je met de auto rijdt komt er namelijk absoluut geen kracht op de versnellingsbak, dus van dat ene duwtje bij stilstand gaat de bak direct stukquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:07 schreef Billy_daKid het volgende:
En waarom niet in de versnelling parkeren: weet je wat er gebeurt wanneer er iemand je auto een bumper-duwtje geeft? Aju versnellingsbak![]()
Ik laat hem ook altijd in ze 1 staan. En gebruik nooit de handrem... Niks raars aan...quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dus.
(al vind ik het een rare gewoonte om je versnelling in z'n 1 te zetten)
Samenloop van omstandigheden? Je gaat toch niet een auto starten zonder dat je erin zit als je niet zeker weet dat hij op de handrem staat en in zijn vrij? (Uberhaupt is het niet een goed idee om de auto te starten als je er niet in zit) Starten doe je altijd met de koppeling ingetrapt en eventueel met je voet op de rem.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:01 schreef Cyaa het volgende:
het is gewoon een samenloop van omstandigheden, de monteur is niet fout door hem in de versnelling te zetten, en je let er zelf ook niet op want je bent gewent dat je auto in ze vrij staat...dan moet je net de pech hebben dat je om op deze manier start wat je ook maar zelden doet...en ja dan kan het fout gaan. het is jammer voor je moeder maar ze heeft geen poot om op te staan.
als je erover nadenkt is dit best een leuke woordspeling, ghehehequote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:38 schreef MouseOver het volgende:
Ach, zo hebben de jongens van de garage tenminste ook eens een verzetje
Hoe kan dat als ze niet aansprakelijk zijn?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:04 schreef sanger het volgende:
Overigens, als de garage netjes is verhalen zij het op hun verzekering.
Ja, dat heb ik nou ook altijd "quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:21 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Whehehe, vrouwen en auto's.!
Handig trouwens als ze dat met strenge vorst doet, dan kan de Wegenwacht weer langskomen om de handremkabels los te fohnen.
coulance misschien, hoewel ik het niet veel kans geef.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kan dat als ze niet aansprakelijk zijn?
Zeggen dat de monteur het gedaan heeftquote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kan dat als ze niet aansprakelijk zijn?
Ik snap dan alleen niet waarom je zegt "als de garage netjes is", want fraude vind ik zelf niet zo netjes.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 13:32 schreef sanger het volgende:
[..]
Zeggen dat de monteur het gedaan heeft
Ja ik weet het, het is fraude. Maar dit soort dingen gebeuren wel degelijk.
Het is misschien ietwat ongelukkig geformuleerdquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap dan alleen niet waarom je zegt "als de garage netjes is", want fraude vind ik zelf niet zo netjes.
Goed dat jij je in elk geval distantieert, TS
Netjes naar de klant toe? No way, die klant is sowieso niet goed bezig geweest en:quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Het is misschien ietwat ongelukkig geformuleerd
Als ze het netjes naar de klant toe willen verhelpen zeg maar.
Ik spreek jou wel weer als je een paar keer een vastgevroren handrem hebt mogen losmaken... Verder is het in heuvelachtige gebieden ook wel normaal hoor. Voor de veiligheid trekt men dan (bij temperaturen boven het vriespunt) nog wel eens de handrem ff aan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat dus.
(al vind ik het een rare gewoonte om je versnelling in z'n 1 te zetten)
Ik praat het ook niet goed, maar weet uit ervaring dat dingen zo opgelost worden.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:13 schreef diedrick het volgende:
[..]
Netjes naar de klant toe? No way, die klant is sowieso niet goed bezig geweest en:
- een verzekering heeft altijd een eigen risico wat bij een garagepolis best stevig kan zijn
- je loopt als garagebedrijf de kans uit de verzekering gegooid te worden wegens oplichting als ze er achter komen
Overigens:
Laat de verzekeraar maar betalen.... dan gaan de premies weer omhoog en zijn de verzekeraars weer de gebeten hond. Ik word zo moe van dat frauduleuze claimgedrag...
Ja, ik rij al een tijdje auto en ik heb werkelijk waar nog nooit maar iets gehad dat lijkt op een vastgevroren handremkabelquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:29 schreef FoxF1 het volgende:
[..]
Ik spreek jou wel weer als je een paar keer een vastgevroren handrem hebt mogen losmaken... Verder is het in heuvelachtige gebieden ook wel normaal hoor. Voor de veiligheid trekt men dan (bij temperaturen boven het vriespunt) nog wel eens de handrem ff aan.
Hoewel het in Nederland de laatste jaren niet vaak meer voorkomt, hard vriezen, kan je handrem bevriezen als je hem erop hebt staan.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia.
Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc.
In dat geval kan hij toch ook vast vriezen als hij er niet op staat. Alleen dan kun je nog wel gewoon rijden natuurlijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel het in Nederland de laatste jaren niet vaak meer voorkomt, hard vriezen, kan je handrem bevriezen als je hem erop hebt staan.
Nee, want je hebt m dan nog op de handrem staanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:40 schreef Heintje het volgende:
Als je op een helling staat en je trapt alleen de koppeling in heb je alsnog een probleem.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:43 schreef Heintje het volgende:
[..]
In dat geval kan hij toch ook vast vriezen als hij er niet op staat. Alleen dan kun je nog wel gewoon rijden natuurlijk.
Ja, alles kan... nog nooit meegemaakt. 1 keer vergeten je koppeling in te trappen en *boem*. (zie OP)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoewel het in Nederland de laatste jaren niet vaak meer voorkomt, hard vriezen, kan je handrem bevriezen als je hem erop hebt staan.
Oeps is al meerdere kerfen aangekaart in dit topic. Sorry
Tja, ik heb mezelf vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb aangeleerd. voet op rem en koppeling. Is gewoonte. Ik heb hem nooit op de handrem en in de vrij. Maar als iemand anders in mijn auto rijdt ben ik wwel zo slim om dat even te melden. Er zijn nog altijd kneuzen die ervan uitgaan dat iedereen hem in de vrij zet.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, alles kan... nog nooit meegemaakt. 1 keer vergeten je koppeling in te trappen en *boem*. (zie OP)
en er zijn kneuzettes die hun auto starten zonder zelfs maar achter het stuur te gaan zittenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, ik heb mezelf vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb aangeleerd. voet op rem en koppeling. Is gewoonte. Ik heb hem nooit op de handrem en in de vrij. Maar als iemand anders in mijn auto rijdt ben ik wwel zo slim om dat even te melden. Er zijn nog altijd kneuzen die ervan uitgaan dat iedereen hem in de vrij zet.
Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, ik heb mezelf vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb aangeleerd. voet op rem en koppeling. Is gewoonte. Ik heb hem nooit op de handrem en in de vrij. Maar als iemand anders in mijn auto rijdt ben ik wwel zo slim om dat even te melden. Er zijn nog altijd kneuzen die ervan uitgaan dat iedereen hem in de vrij zet.
Dat zijn de echte uberkneuzen jaquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:19 schreef Lente_ninja het volgende:
[..]
en er zijn kneuzettes die hun auto starten zonder zelfs maar achter het stuur te gaan zitten![]()
kleine moeite, groot plezier. Dat blijkt wel weerquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan.
Idd. Hyundai heeft het zodat kinderen niet zomaar de auto kunnen starten enz. Doordat m'n ouders een tijdje een Hyundai hadden doe ik het nu automatisch elke keer als ik startquote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:21 schreef hiolpi het volgende:
bij een paar (nieuwere) auto's moet je tegenwoordig al koppeling intrappen om te kunnen starten, beveiligingsmaatregel, ik weet zeker dat hyundai dat heeft, volgens mij peugeot en renault ook
Ik rijd altijd nieuwe auto's. De laatste 10 jaar kan ik me niet herinneren een auto gehad te hebben die ik kon starten zonder de koppeling in te trappen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan.
Dat kan gewoon wel, hoor. Is niet zo gezond voor je voorbumper, maar het kan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 16:51 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Ik rijd altijd nieuwe auto's. De laatste 10 jaar kan ik me niet herinneren een auto gehad te hebben die ik kon starten zonder de koppeling in te trappen.
Ik wel..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, ik rij al een tijdje auto en ik heb werkelijk waar nog nooit maar iets gehad dat lijkt op een vastgevroren handremkabel
Kijk, er zijn meer mensen zo verstandig om 'm in de versnelling te zetten bij het parkeren..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 15:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik trap wel altijd de koppeling in, inderdaad, juist vanwege het feit dat sommige mensen hem wél in de versnelling laten staan.
Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 14:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja, alles kan... nog nooit meegemaakt. 1 keer vergeten je koppeling in te trappen en *boem*. (zie OP)
En dit is ook voor Gia.quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia.
Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc.
dat is de cultuur tegenwoordig, niets is meer je eigen schuld, het is allemaal de schuld van "de ander" en "De ander" moet mij maar even betalen!quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:28 schreef Xcalibur het volgende:
Ik vind het wel komisch dat je uberhaupt op het idee komt de monteur aansprakelijk te stellen voor iets wat zo overduidelijk de eigen schuld van je moeder is
Ja, een onzinnig overblijfsel uit de begintijd van de automobiel.quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:18 schreef _-rally-_ het volgende:
[..]
Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeerermnoodrem) enig nut heeft
Handrem is anders heel erg handig bij bezorgen van spullen...anders moet je de hele tijd opnieuw startenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:02 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ja, een onzinnig overblijfsel uit de begintijd van de automobiel.
Moehaha. Ik had de eerste keer niet gelezen dat de auto er ook al stond om de voorbumper te laten repareren. Mag ik vragen hoe die stuk ging?quote:Op donderdag 19 juli 2007 19:18 schreef Koewam het volgende:
Kon zo even geen betere TT verzinnen.
M'n moeder heeft haar auto ter reparatie van haar voorbumper haar auto naar de garage gebracht. Haalt ze de auto op, start ze hem, schiet die auto naar voren. Blijkbaar had de monteur de auto in z'n 1 gezet, en niet op de handrem (mijn moeder zet het altijd op de handrem). Resultaat: kapotte voorbumper.
Evengoed, is het mijn moeders schuld? Dwz, kan de garage hiervoor aansprakelijk gesteld voor worden? (die vraag stelt ze aan mij, ik distantieer mij hier verder van)
Mooie moter.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef Ender_W het volgende:
Wat ik nu niet helemaal begrijp he, als ik de airco van mijn auto wil aanzetten hoeft de moter helemaal niet te draaien. Contact maken is toch genoeg, daar hoef je je moter toch niet voor te starten cq te laten draaien?
Airco gebruikt veel stroom, ik neem aan dat je accu snel leeg zou zijn als je 'm gebruikt zonder de motor te laten lopen. En zowiezo werkt dat niet, aangezien de airco ook aangedreven wordt door de motor.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:19 schreef Ender_W het volgende:
Wat ik nu niet helemaal begrijp he, als ik de airco van mijn auto wil aanzetten hoeft de moteor helemaal niet te draaien. Contact maken is toch genoeg, daar hoef je je moteor toch niet voor te starten cq te laten draaien?
Lichtjes of topic.. Een barrel van me had ooit een gebroken koppelingskabel. Tot mijn verbazing startte die gewoon in z'n 1. Schakelen was daarna ook een eitje (beetje spelen met het gas).quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:43 schreef qltel het volgende:
Start een normale auto maar eens als hij in de versnelling staat zonder de koppeling in te drukken. In 99% van de gevallen zal de motor gewoon weer afslaan.
En voor de rest is het een kwestie van kunnen autorijden..
Verrek, da's waar ook. De keer dat ik 300km met een gebroken koppelingskabel heb afgelegd startte ik ook met de versnelling in z'n 1 en dat ging met die auto ook ja. Ik moest wel direct naar z'n 3 want in z'n 2 kreeg ik 'm niet.. Toch zullen veel auto's afslaan bij starten in z'n versnelling..quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:48 schreef loveli het volgende:
[..]
Lichtjes of topic.. Een barrel van me had ooit een gebroken koppelingskabel. Tot mijn verbazing startte die gewoon in z'n 1. Schakelen was daarna ook een eitje (beetje spelen met het gas).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |