abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:33:01 #21
3542 Gia
User under construction
pi_51635873
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:23 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat dus.

(al vind ik het een rare gewoonte om je versnelling in z'n 1 te zetten)
Is maar net hoe je het geleerd hebt. Ik heb geleerd de auto in z'n 1 te zetten en niet op de handrem, mijn man heeft bij een andere rijschool les gehad en zet hem altijd in z'n vrij en de handrem erop.
Dus, mijn man moet hier rekening mee houden als ik de auto heb gehad en ik kom steeds niet weg als hij de auto heeft gehad. Oja, de handrem!!

Maar goed. Dit geval is duidelijk de schuld van de bestuurster. Dit hoor je gewoon te controleren.
Sowieso moet je altijd de koppeling intrappen bij het starten. Altijd!!
pi_51635895
Nee, de garage of monteur kan niet aansprakelijk worden gesteld.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_51635910
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Is maar net hoe je het geleerd hebt. Ik heb geleerd de auto in z'n 1 te zetten en niet op de handrem, mijn man heeft bij een andere rijschool les gehad en zet hem altijd in z'n vrij en de handrem erop.
Dus, mijn man moet hier rekening mee houden als ik de auto heb gehad en ik kom steeds niet weg als hij de auto heeft gehad. Oja, de handrem!!

Mja... maar het is gewoon niet logisch, aangezien je niet voor niets een handrem hebt.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:38:00 #24
3542 Gia
User under construction
pi_51636017
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mja... maar het is gewoon niet logisch, aangezien je niet voor niets een handrem hebt.
Ik weet niet meer wat de reden was die mijn instructeur hiervoor gaf. Dacht iets in de trant van 'handrem kan weigeren bij vorst of gewoon blokkeren en dan kom je niet weg'. Of stel, je parkeert op een helling, met de handrem, in zijn vrij, en de handrem schiet eraf (kapot, whatever) !! Hm, moet er niet effe net iemand langs lopen.

Ik heb het zo geleerd, in z'n één, zonder handrem en dat blijf ik doen. Manlief weet dat. Daarbij heeft toch iedereen tenminste geleerd te starten met de koppeling ingedrukt! Toch?
  donderdag 19 juli 2007 @ 19:41:09 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51636112
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia.
Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc.
pi_51636152
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:41 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb dat ook wel eens gehoord Gia.
Of op dat het op een helling beter is om in zijn versnelling te zetten omdat hij daar iig zeker niet doorheen kan schieten, door de handrem wel etc.
Ik heb altijd geleerd om op vlakke ondergrond handrem+vrij te doen, op helling handrem+versnelling
pi_51636215
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:42 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Ik heb altijd geleerd om op vlakke ondergrond handrem+vrij te doen, op helling handrem+versnelling
Op een helling moet je je wielen ingedraaid laten staan. (richting de stoep)
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 juli 2007 @ 20:01:48 #28
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_51636776
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Welnu, 2 simpele proefjes.

Proefje 1:

Zet je auto eens neer in z'n vrij en op de handrem en probeer 'm met een andere auto weg te slepen. Da's geen probleem..

Doe hetzelfde, maar trek de handrem niet aan maar zet 'm in z'n versnelling. Slepen gaat je niet lukken of je moet de auto zo'n beetje met geblokkeerde wielen over de weg slepen.

Proefje 2: vraag eens aan de gemiddelde wegenwachter hoeveel meldingen van vastgevroren handremmen ze op een gemiddelde winterdag krijgen...

Je auto in de versnelling zetten is heel erg logisch. Een handrem is ideaal voor dingen als hellingtrekken enzo.

(en van mensen die een auto starten zonder ook maar te kijken hoe dingen als versnellingen enzo staan en die een auto starten zonder er uberhaupt in te zitten, mag je je afvragen of ze wellicht niet eens opnieuw rijexamen zouden mogen gaan doen. of welicht het rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. Nu kostte het een bumper, voor hetzelfde geld had het een aantal levens gekost)
pi_51637154
Een handrem is ideaal voor bochten, maar een stuk minder praktisch voor parkeren.

Dit neemt niet weg dat ik hem voor beiden gebruik. Laatst komt er bij een klant iemand de vergadering binnen gestormd:
quote:
_-rally-_, je auto staat midden op straat.
Kijk ik naar buiten, blijkt dat 'ie echt midden op straat stond. Best wel jammer, op een drukke doorgaande weg...
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_51637156
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Proefje 1:

Zet je auto eens neer in z'n vrij en op de handrem en probeer 'm met een andere auto weg te slepen. Da's geen probleem..

Doe hetzelfde, maar trek de handrem niet aan maar zet 'm in z'n versnelling. Slepen gaat je niet lukken of je moet de auto zo'n beetje met geblokkeerde wielen over de weg slepen.
Waarom zou je een auto willen slepen
quote:
Proefje 2: vraag eens aan de gemiddelde wegenwachter hoeveel meldingen van vastgevroren handremmen ze op een gemiddelde winterdag krijgen...
Ik ben heel benieuwd en daarnaast: hoeveel vorstdagen hebben we?
quote:
Je auto in de versnelling zetten is heel erg logisch. Een handrem is ideaal voor dingen als hellingtrekken enzo.
Oók ja...
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 19 juli 2007 @ 20:18:40 #31
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_51637295
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

[..]
Zijn best wel wat mensen die dat willen. En daarbij: Je moet hieruit makkelijk kunnen afleiden op welke manier de auto het best geremd staat.
quote:
Ik ben heel benieuwd en daarnaast: hoeveel vorstdagen hebben we?
[..]
Antwoord: veel. En 1 vorstdag is genoeg.. (ik heb het zelf een keer meegemaakt bij 10 minuten parkeren met draaiende motor in een koude nacht..)

Maar als je graag het risico loopt dat hij op een moment vastzit, om je auto te parkeren op de manier waarop hij het minst vast staat, ga vooral je gang...
pi_51637305
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeererm) enig nut heeft
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:19:28 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51637323
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Denk dat dit laatste feit iedere zaak tegen die garage kansloos maakt.
Een auto starten terwijl je niet achter het stuur zit.

Een handrem is voor het wegrijden op hellingen. Verder moet je er niet teveel van verwachten.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51637375
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:18 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Als test om te kijken of die handrem (eigenlijk parkeererm) enig nut heeft
Dat doe ik dagelijks, natuurlijk
pi_51637668
Ik vind het wel komisch dat je uberhaupt op het idee komt de monteur aansprakelijk te stellen voor iets wat zo overduidelijk de eigen schuld van je moeder is
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:39:46 #36
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_51638150
Kansloze vordering. Vrouwen achter het stuur.
  donderdag 19 juli 2007 @ 21:11:40 #37
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_51639263
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 19:27 schreef Koewam het volgende:

[..]

Ze wilde de airco laten blazen en daar de auto mee afkoelen, en daar moest ze de motor voor starten. Ze zat dus niet achter het stuur tijdens het starten.
Dat is helemaal stupide. Dat je de auto start terwijl je niet achter het stuur zit. Het lijkt mij persoonlijk niet meer dan normaal dat je sowieso de koppeling intrapt als je de motor start. Ook al heb je 'm in z'n vrij staan. Just to be sure.

Maar ontopic: je (je moeder) hebt geen SCHIJN van kans.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_51640112
eigen schuld,je moet je voertuig kunnen beheersen.

en om dit sowieso proberen te claimen bij de garage is volksverlakkerij en pure naaierij.

laat het gewoon haar les zijn om de koppeling in te trappen
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_51641134
Domme actie, en je dan afvragen of je ook nog iemand anders ervoor aansprakelijk kunt stellen is zo mogelijk nog dommer zeg.
We leven (gelukkig) niet in de VS.
  donderdag 19 juli 2007 @ 23:07:57 #40
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_51644048
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:01 schreef qltel het volgende:

[..]

Proefje 1:

Zo heb ik het ook geleerd.
Nooit bij vorst de handrem erop..

Maar goed, los daarvan kan de monteur de auto een stukje hebben verzet, dat hoeft binnen een garage nou eenmaal niet in zijn vijf dus aannemelijk is dat de auto is verzet en gewoon in de versnelling is blijven staan zoals erg veel mensen doen.
quote:
(en van mensen die een auto starten zonder ook maar te kijken hoe dingen als versnellingen enzo staan en die een auto starten zonder er uberhaupt in te zitten, mag je je afvragen of ze wellicht niet eens opnieuw rijexamen zouden mogen gaan doen. of welicht het rijbewijs afnemen en nooit meer teruggeven. Nu kostte het een bumper, voor hetzelfde geld had het een aantal levens gekost)
Je kunt ook overdrijven.

Daar komt bij dat mevrouw dat denk ik niet meer doet. Kan eens gebeuren.
Trotse mamma :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')