abonnement Unibet Coolblue
pi_51632801
Laatste post in vorige topic:
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:39 schreef voidmage het volgende:
eerst nog even de eureka week zien door te komen, heb er wel zin in alleen moeten we de eerste dag al om 8 uur aanwezig zijn!
Dat is wel absurd vroeg. Ik heb afgelopen jaar de Eurekaweek gedaan, toen moest ik er om 9 uur zijn. Maar ik ben pas om half 11 gekomen, kan prima want de eerste uren is het toch een complete chaos, dus ik heb mooi de drukte omzeilt. Ik weet niet hoe je rooster eruit ziet wat betreft de Eurekaweek, maar als er zoiets staat van '8:00-11:30 Verzamelen, inschrijven en doegroep zoeken' dan kan je prima om een uur of 10 verschijnen.
quote:
weet iemand wat ik ongeveer kan verwachten met de eureaweek
Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb een aan een rondtocht door Rotterdam meegedaan en heb verder voornamelijk bier gedronken al dan niet bij een studentenvereniging. Er zijn wel meer activiteiten te doen maar dat is meer voor de 'actievere student'.
quote:
hoe ik mijn kansen vergroot om bij een studentenhuis te slapen die nachten vergroot?
Ik kwam vorig jaar gewoon op Rotterdam Centraal aan, daar stonden een aantal mensen van studentenverenigingen (het kan niet missen, veel typische studentenkoppen met veel fel gekleurde kleding aan etc), heb toen gewoon aan een van de verenigingen gevraagd of ze toevallig ook slaapplekken in de aanbieding hadden. Ik ben toen gewoon bij een studentenhuis ingedeeld. Was daar ingedeeld samen met een aantal mede-Eurekagangers. Je moet dit wel echt doen, anders moet je in het sportcentrum slapen waar je om half negen op moet staan. Ik heb gewoon iedere dag tot 12 uur op bed gelegen om vervolgens het bier drinken weer te hervatten in het centrum. Op het eind van de week voor de 3 studenten waar we bij logeerden voor ieder een krat Hertog Jan gekocht als bedankje voor de gastvrijheid.
pi_51633403
echt waar, vind die E in het logo van erasmus uni zo enorm lelijk

moest er ff uit
Feyenoord Rotterdam
Wij waren de gekste-Wij zijn de gekste-En we zullen altijd de gekste blijven
/m We shall not be moved!! /m
pi_51633439
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 11:19 schreef Public_NME het volgende:
Vanavond helaas weer avondje doorknallen, want een of andere lul heeft het volgende tentamen morgen om 9.30 gepland. (en die van vandaag dus tot 16.30)
Ik hoop voor je dat jij hem hebt gehaald. Ik wilde Financial Accounting eigenlijk niet doen, maar ik hoorde vanochtend dat het meerkeuze was en ik was toch al op de uni, dus even een uurtje gokken kan nooit kwaad . Het zou echt de grap van het jaar zijn wanneer ik hem binnen heb.

Die gezichten van mensen die waarschijnlijk nog niets eens halverwege zijn en jij loopt na een uurtje weg, fantastisch .
  donderdag 19 juli 2007 @ 18:23:12 #5
150365 zipzap
Adriaantje!
pi_51633711
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:10 schreef soco_cola het volgende:
echt waar, vind die E in het logo van erasmus uni zo enorm lelijk

moest er ff uit
Dat is origineel ook geen logo maar een handtekening.
pi_51633721
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:14 schreef BVO het volgende:
Volgens mij had ik die ook vorig jaar, hij schreeuwt toch altijd zo? .
hij schreeuwt aardig ja en ziet er totaal niet als docent uit .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51635903
Terugvind studiepunt.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_51637718
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:23 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

hij schreeuwt aardig ja en ziet er totaal niet als docent uit .
Vond m ook zeer matig college geven, en antwoorden op vragen waren ook niet echt heel duidelijk. Vak gehaald met een 6, had wel een 7 voor de opdracht . Gister m'n laatste tentamen gemaakt, ACI 1-A (wat een dramavak). Misschien heb ik hem gehaald, dan heb ik in 2 jaar 154 studiepunten te pakken!
Nu eindelijk vakantie!
pi_51637845
*subscribed

Voornamelijk Economie studenten hier merk ik. 2de jaars Rechten student meldt zich.

5de jaars EUR student btw
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51639957
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 20:33 schreef Flashwin het volgende:
*subscribed

Voornamelijk Economie studenten hier merk ik. 2de jaars Rechten student meldt zich.

5de jaars EUR student btw
Mag je nog opschieten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:50:28 #11
142044 voidmage
ad maiora natus sumus
pi_51647374
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laatste post in vorige topic:
[..]

Dat is wel absurd vroeg. Ik heb afgelopen jaar de Eurekaweek gedaan, toen moest ik er om 9 uur zijn. Maar ik ben pas om half 11 gekomen, kan prima want de eerste uren is het toch een complete chaos, dus ik heb mooi de drukte omzeilt. Ik weet niet hoe je rooster eruit ziet wat betreft de Eurekaweek, maar als er zoiets staat van '8:00-11:30 Verzamelen, inschrijven en doegroep zoeken' dan kan je prima om een uur of 10 verschijnen.
[..]

Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik heb een aan een rondtocht door Rotterdam meegedaan en heb verder voornamelijk bier gedronken al dan niet bij een studentenvereniging. Er zijn wel meer activiteiten te doen maar dat is meer voor de 'actievere student'.
[..]

Ik kwam vorig jaar gewoon op Rotterdam Centraal aan, daar stonden een aantal mensen van studentenverenigingen (het kan niet missen, veel typische studentenkoppen met veel fel gekleurde kleding aan etc), heb toen gewoon aan een van de verenigingen gevraagd of ze toevallig ook slaapplekken in de aanbieding hadden. Ik ben toen gewoon bij een studentenhuis ingedeeld. Was daar ingedeeld samen met een aantal mede-Eurekagangers. Je moet dit wel echt doen, anders moet je in het sportcentrum slapen waar je om half negen op moet staan. Ik heb gewoon iedere dag tot 12 uur op bed gelegen om vervolgens het bier drinken weer te hervatten in het centrum. Op het eind van de week voor de 3 studenten waar we bij logeerden voor ieder een krat Hertog Jan gekocht als bedankje voor de gastvrijheid.
klinkt goed wordt voor mij ook voornamelijk zuipen

en zal zeker aan studentenverenigingen vragen of ze nog een plekje vrij hebben
Carpe Diem!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 00:52:20 #12
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_51647414
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:23 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

hij schreeuwt aardig ja en ziet er totaal niet als docent uit .
Oke, dan is het dus inderdaad dezelfde .
Aparte verschijning inderdaad, maar vond het ook niet zo boeiend om eerlijk te zijn .

Die opdracht van M&T was trouwens een drama .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 10:28:44 #13
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51653115
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 18:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat jij hem hebt gehaald. Ik wilde Financial Accounting eigenlijk niet doen, maar ik hoorde vanochtend dat het meerkeuze was en ik was toch al op de uni, dus even een uurtje gokken kan nooit kwaad . Het zou echt de grap van het jaar zijn wanneer ik hem binnen heb.
[/quote]
Ik heb hem ook gemaakt, wat een drama tentamen. Heb hem maar niet nagekeken...
quote:
Die gezichten van mensen die waarschijnlijk nog niets eens halverwege zijn en jij loopt na een uurtje weg, fantastisch .
Haha, dat was ik waarschijnlijk. Ik zat in blok 5 en dan helemaal links, waar alle mensen langs lopen. Ik had er ook echt de volle 3uur nodig, dat heb ik bijna nooit...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51661110
Voor de FEWers, de nieuwe courses staan in SIN. De fanatiekelingen kunnen het rooster voor volgend jaar alvast samenstellen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51666840
Pff, ik word altijd een beetje gek van al die dingen die ik nog moet regelen. Zeker omdat ik dit jaar nog op 26 juli nog moet 'closuren'. Inschrijven voor 't nieuwe jaar, inschrijven voor nieuwe cursussen, dit checken, dat checken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:58:54 #16
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51668729
Iemand trouwens een idee wanneer je bericht krijgt van de EUR/studielink m.b.t. de inschrijving? Bij mij zal het denk ik wel langer duren omdat ik me voor Bsc en Msc heb ingeschreven. (weet nl. nog niet of ik toegang tot de Msc krijg)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51668835
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:58 schreef Public_NME het volgende:
Iemand trouwens een idee wanneer je bericht krijgt van de EUR/studielink m.b.t. de inschrijving? Bij mij zal het denk ik wel langer duren omdat ik me voor Bsc en Msc heb ingeschreven. (weet nl. nog niet of ik toegang tot de Msc krijg)
Ik zit in hetzelfde schuitje, al ingeschreven voor MSc (aan eisen voldaan) en het hangt er vanaf of ik me nog moet herinschrijven voor BSc.

Waarschijnlijk krijg je eind augustus je fiat, moet je zelf de machtiging printen en nadat die verwerkt is ben je ingeschreven. Op dit moment hoef je toch geen bericht te krijgen? Gewoon je gebruikersnaam & wachtwoord opvragen en inschrijven.

And now we wait .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51669833
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 21:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Mag je nog opschieten.
Ben pas 22 hoor heb geen haast
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51673320
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:41 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Ben pas 22 hoor heb geen haast
Ben net 19, weet nog niet of ik haast heb. Moet me eerst maar eens verdiepen in het hele systeem voordat ik me allerlei enge dingen op de hals haal.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51678856
Ik ben net 24.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 23:25:44 #21
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51679123
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 23:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben net 24.
Ik 23, niks mis mee. Onze generatie moet werken tot we dood gaan, dus...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51684125


Aanbid mij.
pi_51686122
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51687492
Wat een gemiddelde daar...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 21 juli 2007 @ 12:46:58 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51689967
ff patsen met je 8.0
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51690119
Als we dan toch bezig zijn



Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51690143
Ow ja, Fiskus, de roosters zijn trouwens bekend
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_51690632
Als we dan toch bezig zijn...

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51690758
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:46 schreef Public_NME het volgende:
ff patsen met je 8.0
ho ho, die 8.0 komt pas echt tot zijn recht in verhouding tot de rest van het gepeupel
pi_51690794
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:53 schreef Flashwin het volgende:
Als we dan toch bezig zijn

[afbeelding]

lekker cijfertje ook ja. Die herkansing hadden ze stuk moeilijker gemaakt. Die schrijfopdrachten ook trouwens, ineens kwamen 2e en 3e pijler aan bod, minimaal behandeld bij werkgroepen en colleges, mooi genaaid dus maar het is goed gekomen
pi_51690852
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:16 schreef SuperHarregarre het volgende:
Als we dan toch bezig zijn...

[afbeelding]
Wat houdt bonus bij jullie precies in?
pi_51691222
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:26 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Wat houdt bonus bij jullie precies in?
Ben 1e jaars hè. Moesten tussendoor twee toetsen maken en je moest bij de meeste practica aanwezig zijn, zoiets was het.

Voor volgend jaar hoorde ik iets over 70% aanwezigheidsplicht.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51691237
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 13:26 schreef Fiskus het volgende:

[..]

Wat houdt bonus bij jullie precies in?
Varieert van elke workshop komen (aanwezig zijn) tot wat opdrachten maken (pass/fail).



Eerste tentamen, vol trots van die 7 voor het examen op het VWO. De eerste workshops 'hey, herkenbaar, dit ken ik allemaal wel'. Nou, toen kwam het tentamen .
pi_51691333
Jammer dat er niet van die staatjes zijn voor wiskunde, dan kon ik ook mee patsen (9,6 voor wiskunde 1, zonder bonus ). Die 8 van Fiskus is overigens wel super goed.
pi_51691941
Goede score bliksemschigt.



Ik moest wel lachen toen ik de uitslag voor de herkansing van Micro 2 zag.



Denk dat de meeste precies hetzelfde als ik dachten. Gaat toch niet meer lukken, ik ga Macro 2 wel halen en dan compenseren. (Had voor 't normale tentamen gelukkig een compenseerbaar cijfer.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51692142
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Goede score bliksemschigt. [afbeelding]



Ik moest wel lachen toen ik de uitslag voor de herkansing van Micro 2 zag. [afbeelding]

[afbeelding]

Denk dat de meeste precies hetzelfde als ik dachten. Gaat toch niet meer lukken, ik ga Macro 2 wel halen en dan compenseren. (Had voor 't normale tentamen gelukkig een compenseerbaar cijfer.)
jezus wat een slachting
pi_51692652
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:19 schreef Fiskus het volgende:

[..]

jezus wat een slachting
Die 10 voldoendes ook. Maar goed, ben alvast maar begonnen met Macro 2 leren, als ik dat haal dan heb ik m'n "P" binnen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51695342
Tijd voor een domme vraag .

Wat is het verschil tussen de percentages binnen & buiten de haakjes?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51696350
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 16:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tijd voor een domme vraag .

Wat is het verschil tussen de percentages binnen & buiten de haakjes?
Ik denk met en zonder enen, mensen die dus niet op zijn komen dagen.
pi_51699733
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 17:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik denk met en zonder enen, mensen die dus niet op zijn komen dagen.
Alphanumeric is inderdaad inclusief de "NO"-beoordelingen, oftewel mensen die niet op zijn komen dagen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51699766
Ahaa, en die NO hebben weer verband met de logische inschrijfperiodes zoals eerder besproken .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_51701951
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ahaa, en die NO hebben weer verband met de logische inschrijfperiodes zoals eerder besproken .
Exactemundo. Heb al een aantal NO's binnengesleept.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_51745821
10 voor Financiering en Beleggen
pi_51746076
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 20:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Exactemundo. Heb al een aantal NO's binnengesleept.
Volgens mij kan je ook uitschrijven, maar niemand die dat doet inderdaad.
pi_51763937
Tvp

Ik kijk ook rustig rond voor studies (moet nog een jaar VWO). Op het Erasmus vind ik verschillende studies interessant, zowel IBEB als IBA, alleen zou ik niet weten wat me meer ligt, ik denk economie. Iemand ervaring met IBEB, want de site is onduidelijk of er wel of geen loting is. Er staat bij numerus fixus: geen, maar als je een beetje doorleest hebben ze het over maximaal 150 plaatsen, dat is wel erg weinig.

Ook het Mr. Drs programma lijkt me tof, iemand hier ervaringen mee, is het zwaar, hoeveel tijd ben je kwijt etc?
  woensdag 25 juli 2007 @ 13:17:38 #46
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51814905
Fuckin' hell, gelukkig statistiek binnen. (echt ik ga nooit meer statistiek doen, wat een dramavak). Maandagmiddag vakantie...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51858353
Methoden en technieken in de her gehaald, dus nu alles gehaald .

Vakantie .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 27 juli 2007 @ 15:09:55 #48
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51887849
Alleen Maandag nog, als ik hem haal ben ik door naar de Master. (nu heb ik 58ECTS, want Methodology gehaald vandaag)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51917413
Ik heb me ingeschreven voor Bestuurskunde aan de EUR, dus ik kom jullie vanaf nu in dit topic vergezellen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 30 juli 2007 @ 17:41:02 #50
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51964830
Zo, vakantie!

Hopelijk doe ik per September de Master Strategic Management, moet nog even wachten op een cijfer van een her.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 1 augustus 2007 @ 16:54:44 #51
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52021508
Zo, de kogel is door de Uni. kerk; ik ga per 3 September instromen op de Msc Strategic Management aan de RSM.
Nu nog even wachten op de officiële cijfers en admission statement van het Exam Board. Tot die tijd lekker bier drinken in de zon!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52026801
Ingeschreven en alles voor Informatica en Economie, dus over een maandje loop ik ook rond op EUR, maar eerst nog eureka .
pi_52027683
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:44 schreef Najir het volgende:
Ingeschreven en alles voor Informatica en Economie, dus over een maandje loop ik ook rond op EUR, maar eerst nog eureka .
Succes! Heb die studie in mn eerste jaar gedaan, maar hopeloos gefaald.

Het economie gedeelte valt nog mee (hoewel alles in het engels is), maar het informatica gedeelte is echt bikkelen. In het eerste trimester krijg je oa een spoedcursus Java en reken er maar op dat je tot laat in de avond codes aan het schrijven bent wil je het eerste tentamen goed afsluiten.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52038693
Aankomend student econometrie meldt zich
pi_52099615
1e jaars Business Administration/Bedrijfskunde hiero.
pi_52112706
Shit moet me nog herinschrijven
pi_52112711
welkom trouwens
pi_52112726
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 04:30 schreef Fiskus het volgende:
Shit moet me nog herinschrijven
Kan nog tot 1 september toch. Ik ben ook ieder jaar vreselijk laat met herinschrijven.
pi_52119594
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 04:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kan nog tot 1 september toch. Ik ben ook ieder jaar vreselijk laat met herinschrijven.
Stel dat je je 31 augustus inschrijft, komt het dan nog goed? Ze hebben een verwerkingstijd van 2 weken
  maandag 6 augustus 2007 @ 22:48:38 #60
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52153755
Geen idee, ik moet me ook nog inschrijven voor de Master, dat gaat pas per half Augustus gebeuren. Krijg ik een toelatingsmailtje... Volgens mij is het niet zo'n probleem met herinschrijven.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52157847
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 15:30 schreef Fiskus het volgende:
Stel dat je je 31 augustus inschrijft, komt het dan nog goed? Ze hebben een verwerkingstijd van 2 weken
Ik heb me een keer 29 augustus nog aangemeld, (vergeten enzo en ik kwam er achter toen ik nog op vakantie was), maar ik kon me gewoon inschrijven. Zolang je voor de 30ste inschrijft komt het altijd goed.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 17:35:48 #62
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52173536
GVD, wat ik nu weer heb... Heb het vak BSM gehaald met een 7,3 en dat is al eind juni/begin juli doorgevoerd in Sin-online. Omdat de cijfers pas na de deadline van herinschrijving v/d hertentamens uitkwamen, had ik me uiteraard ingeschreven voor de herkansing.
Krijg ik net een smsje via SIN dat mijn final grade 4,3 is (duh, tentamen niet gedaan!), terwijl er al een 7,3 in Osiris staat met de punten al toegekend etc. (ik kon de inschrijving voor de herkansing niet meer intrekken)
Neem aan dat die 4,3 gewoon vervalt? Nogal belangrijk, aangezien ik dan niet naar mijn Master mag.... (als ze die 4,3 meetellen)

Iemand ervaring hier mee?

*edit: probleem al opgelost na mijn mailtje. Zat toch wel ff in de stress hehe.

[ Bericht 3% gewijzigd door Public_NME op 08-08-2007 10:08:32 ]
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52231105
Joohoooo Erasmussers, ff vraagje..

K moet inschrijven via de Studielink, net een inschrijvingsverzoek ingediend. Ga een schakelprogramma volgen aan de FEW, nu moet ik een opleidingsnaam invullen bij studielink. Heb nu economie en bedrijfseconomie ingevuld, maar weet niet of dit goed is? Weet iemand dit?

Kan de FEW niet bereiken

Edit: heb toch goed gegokt, Economie en Bedrijfseconomie was de goede.. Vraag dus al beantwoord

[ Bericht 25% gewijzigd door Roycoooooo op 09-08-2007 17:08:41 ]
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:38:34 #64
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52232093
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:03 schreef Roycoooooo het volgende:
Joohoooo Erasmussers, ff vraagje..

K moet inschrijven via de Studielink, net een inschrijvingsverzoek ingediend. Ga een schakelprogramma volgen aan de FEW, nu moet ik een opleidingsnaam invullen bij studielink. Heb nu economie en bedrijfseconomie ingevuld, maar weet niet of dit goed is? Weet iemand dit?

Kan de FEW niet bereiken
http://www.few.eur.nl/few(...)E71976AEFC/index.cfm
kijk hier ff?
Wel lichte schakelprogramma's qua ECTS trouwens!!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52232213
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:38 schreef Public_NME het volgende:

[..]

http://www.few.eur.nl/few(...)E71976AEFC/index.cfm
kijk hier ff?
Wel lichte schakelprogramma's qua ECTS trouwens!!
Klopt, heb ik al gevonden.. Maar er staat qua opleidingsnaam geen Economics & Business tussen alleen Economie en bedrijfseconomie. Heb ik die maar aangevinkt! Hoop dat t goed is, bel er morgen wel ff heen!!

Licht ja? Wat is normaal dan? Deze is 56 wat ik moet!
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  donderdag 9 augustus 2007 @ 16:43:27 #66
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52232247
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:42 schreef Roycoooooo het volgende:

[..]


Licht ja? Wat is normaal dan? Deze is 56 wat ik moet!
Bij RSM was de minste 69 (die deed ik) en de zwaarste ging richting de 100 ECTS.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52232704
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 16:43 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Bij RSM was de minste 69 (die deed ik) en de zwaarste ging richting de 100 ECTS.
Sjezus das idd iet wat pittiger !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_52275203
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:44 schreef Najir het volgende:
Ingeschreven en alles voor Informatica en Economie, dus over een maandje loop ik ook rond op EUR, maar eerst nog eureka .
Welkom .
Nog een I&E'er, 't moet niet gekker worden . De kleinste studie met de meeste FOK!ers .
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:11 schreef Flashwin het volgende:
Het economie gedeelte valt nog mee (hoewel alles in het engels is), maar het informatica gedeelte is echt bikkelen. In het eerste trimester krijg je oa een spoedcursus Java en reken er maar op dat je tot laat in de avond codes aan het schrijven bent wil je het eerste tentamen goed afsluiten.
Dat is zo .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52292364
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 01:12 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Welkom .
Nog een I&E'er, 't moet niet gekker worden . De kleinste studie met de meeste FOK!ers .
[..]
Jij bent ook een I&E'er neem ik aan dus? Ben jij ook ergens te vinden tijdens de introductie van Vrisbi/Eureka?

Is er verder hier nog iemand lid van een studentenvereniging? Zoja welke?
  zondag 12 augustus 2007 @ 11:59:09 #70
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52301829
Ik heb me 18 juli succesvol ingeschreven op studielink, maar ik zou nu toch een machtiging moeten krijgen en die dan moeten opsturen? Heb via de mail en post nog niks gehad...
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52301921
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef BVO het volgende:
Ik heb me 18 juli succesvol ingeschreven op studielink, maar ik zou nu toch een machtiging moeten krijgen en die dan moeten opsturen? Heb via de mail en post nog niks gehad...
Die machtiging kan je via studielink uitprinten
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52305881
allang gedaan maar ook nog niks gehoord, waarom doen ze toch zo lang over alles?

maar goed eurekaweek begint al bijna, wie doet er mee?
pi_52305977
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:25 schreef lame-o het volgende:
allang gedaan maar ook nog niks gehoord, waarom doen ze toch zo lang over alles?

maar goed eurekaweek begint al bijna, wie doet er mee?
Ik doe mee .
pi_52306860
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:31 schreef Najir het volgende:

[..]

Ik doe mee .
Ben ook vd partij !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_52307361
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:25 schreef lame-o het volgende:
allang gedaan maar ook nog niks gehoord, waarom doen ze toch zo lang over alles?

maar goed eurekaweek begint al bijna, wie doet er mee?
Woensdag ofzo die machtiging ingestuurd, 2 dagen later al bericht dat ik sta ingeschreven en dat het is betaald Er is nog niets afgeschreven dus misschien wordt dit een gratis collegejaar
Misschien dat het komt omdat het hier om een her-inschrijving gaat? Vorig jaar duurde het ook zo'n 2-3 weken dus het is wel normaal.
pi_52307902
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 11:59 schreef BVO het volgende:
Ik heb me 18 juli succesvol ingeschreven op studielink, maar ik zou nu toch een machtiging moeten krijgen en die dan moeten opsturen? Heb via de mail en post nog niks gehad...
Volgens mij kan je pas machtiging printen als je toegelaten bent. Ik heb me ook ingeschreven voor de master maar kan nog geen machtiging printen.
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 21:39 schreef Najir het volgende:
Jij bent ook een I&E'er neem ik aan dus? Ben jij ook ergens te vinden tijdens de introductie van Vrisbi/Eureka?
, komend jaar ga ik aan de master Economics & ICT beginnen (dit jaar schakelprogramma). Weet nog niet of ik naar de bierloop van vrisbi ga, om daar nou apart voor naar R'dam te gaan vanuit Nijmegen . Verder ben ik wel naar veel activiteiten geweest van vrisbi, erg leuk .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:20:38 #77
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52313016
Ik zie in studielink nu dit:
quote:
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Instelling heeft verzoek ontvangen
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald
Is voor inschrijving van master. Hoe lang duurt die toelaatbaarheid? Want je kan die machtiging pas downloaden als die bepaald is toch?
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  zondag 12 augustus 2007 @ 21:42:58 #78
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52313731
Zie ik net dat die master tot 10/8 was .
Was ik net blij dat ik het allemaal nog op tijd af heb, ben ik te laat met inschrijven . Nog wel gemaild en zal morgen even bellen, maar het schijnen daar nogal moeilijke lui te zijn .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52313829
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 21:42 schreef BVO het volgende:
Zie ik net dat die master tot 10/8 was .
Was ik net blij dat ik het allemaal nog op tijd af heb, ben ik te laat met inschrijven . Nog wel gemaild en zal morgen even bellen, maar het schijnen daar nogal moeilijke lui te zijn .
damn
pi_52314713
Ik heb ook nog niet betaald, maar wel gegevens ingediend (ook master):
quote:
Status: Inschrijvingsverzoek ingediend
Instelling heeft verzoek ontvangen
Toelaatbaarheid is nog niet bepaald
Taaltoets opengesteld (of wacht op resultaat) (gemeld door de instelling)
Collegegeld voor dit inschrijvingsverzoek nog niet betaald

Betalingsgegevens:
Betalingsgegevens ingediend
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  zondag 12 augustus 2007 @ 22:19:15 #81
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52314891
Wij hebben een introductie dag in de Biesbosch, compleet met bbq enzo. Niet verkeerd dacht ik zo!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 13 augustus 2007 @ 12:42:21 #82
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52326802
Zo moeilijk zijn ze toch niet, kan dus toch gewoon aan me master Entrepreneurship, Strategy en Organisation beginnen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52327141
Ik heb het volgende staan:
quote:
Inschrijfverzoek aangehouden ivm BSA (SL011) Ontvangen: 09-07-2007 22:06:38
Betreft: de opleiding B Geschiedenis welke start op 1-sep-2002 te ROTTERDAM Beste xxx, Hierbij een bericht van de instelling Erasmus Universiteit Rotterdam te Rotterdam. Met vriendelijke groet, Studielink Bericht van de instelling: Je inschrijfverzoek wordt pas in behandeling genomen wanneer de definitieve uitslag van het Bindend Studie Advies (BSA) bekend is of zodra je een positief advies hebt gekregen. Je kunt ondertussen wel de overige stappen in het inschrijfproces afronden, zoals het versturen van de machtiging. Je inschrijving wordt vervolgd zodra het BSA-resultaat is verwerkt.
Nu ga ik naar het 3e jaar en heb mn eerste jaar gewoon gehaald (afgelopen jaar), maar hoe zit dat met die machtiging?

En wanneer krijg je post met het definitieve bsa enzo?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52328784
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 14:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Goede score bliksemschigt. [afbeelding]



Ik moest wel lachen toen ik de uitslag voor de herkansing van Micro 2 zag. [afbeelding]

[afbeelding]

Denk dat de meeste precies hetzelfde als ik dachten. Gaat toch niet meer lukken, ik ga Macro 2 wel halen en dan compenseren. (Had voor 't normale tentamen gelukkig een compenseerbaar cijfer.)
Dit is toch niet normaal meer, een slagingspercentage van 5%??!! Is bijna iedere deelnemer een zeer matige student of ligt het aan de docering?
Before all else, be armed.
pi_52341614
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 12:42 schreef BVO het volgende:
Zo moeilijk zijn ze toch niet, kan dus toch gewoon aan me master Entrepreneurship, Strategy en Organisation beginnen .
Hej leip, die wil ik ook gaan doen na mijn schakeljaar !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:20:51 #86
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52355493
Ben ik gek als ik zeg dat ik gewoon zin heb om weer aan het nieuwe jaar te beginnen?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52356331
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:20 schreef Public_NME het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat ik gewoon zin heb om weer aan het nieuwe jaar te beginnen?!
Jij wel, maar alleen omdat je als laatste klaar was . Ga in de zon liggen of zo .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:15:29 #88
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52356714
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:57 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Jij wel, maar alleen omdat je als laatste klaar was . Ga in de zon liggen of zo .
Tja klopt, maar ik verveel me momenteel gewoon nogal. Weer is ook niet super... Heb gewoon zin om weer een jaar te knallen zodat ik kan beginnen met werken.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52359869
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 14:00 schreef Umm-Qasr het volgende:

[..]

Dit is toch niet normaal meer, een slagingspercentage van 5%??!! Is bijna iedere deelnemer een zeer matige student of ligt het aan de docering?
Geen idee. Had wel het gevoel dat veel mensen bij Micro 2 ook Macro 2 niet hadden gehaald en het eigenlijk op Macro 2 gooiden. (Ik ook, dus ik heb weinig geleerd aan Micro 2. Alleen jammer dat ik Macro 2 uiteindelijk ook op 0.2 niet haalde. )
quote:
Op dinsdag 14 augustus 2007 12:20 schreef Public_NME het volgende:
Ben ik gek als ik zeg dat ik gewoon zin heb om weer aan het nieuwe jaar te beginnen?!
Heb er ook wel zin in op zich. Nieuw systeem, volgende serie lessen Chinees.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52364343
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 15:31 schreef Najir het volgende:

[..]

Ik doe mee .
Ik ook
pi_52398173
Haai Eur'ers

Ik ga vanaf september ook studeren aan de EUR. Ga namelijk een master van Kunst- en Cultuurwetenschappen doen, maar ik kom niet helemaal uit de inschrijving van de colleges.

Ik heb de juiste vakken al geselecteerd gesaved via SIN-online en subscribe, maar bij OSIRIS wordt daar niets van aangegeven en lukt het me niet om me in te schrijven voor de juiste cursussen.

Iemand die me kan vertellen hoe het zit??
Tussen hen, die ver onder de mogelijkheden leven..
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:07:30 #92
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52398260
Je hoeft je vakken alleen via SIN op te geven, Osiris is voor de inschrijving van tentamens en de bekendmaking van cijfers.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52398643
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:07 schreef BVO het volgende:
Osiris is voor de inschrijving van tentamens
En daar zijn weer speciale inschrijfperiodes voor (nu dus niet) .

Ik heb een vak waarvan ik in Osiris een "NO" heb staan (dat klopt, was ik niet) maar het reguliere tentamen staat er nog niet (een 8.0 die ik wel nodig heb voor m'n toelating). Gelukkig hebben andere studenten dat ook, anders zou ik zenuwachtig worden . Het cijfer staat alleen in een excelsheetje op blackboard .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52398992
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:07 schreef BVO het volgende:
Je hoeft je vakken alleen via SIN op te geven, Osiris is voor de inschrijving van tentamens en de bekendmaking van cijfers.
Aha ok top!

dus nu ze onder subscribe in Sin goed geselecteerd staan kan ik straks legaal me colleges bijwonen?
Tussen hen, die ver onder de mogelijkheden leven..
pi_52399197
Owja en nog wat anders..
- de readers krijg je bij de colleges toch?
- waar haal ik de verplichte artikelen vandaan?
Tussen hen, die ver onder de mogelijkheden leven..
pi_52399247
Readers moet je kopen?
pi_52399261
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:33 schreef vage het volgende:

[..]

Aha ok top!

dus nu ze onder subscribe in Sin goed geselecteerd staan kan ik straks legaal me colleges bijwonen?
Iedereen kan bij colleges binnenlopen, er wordt totaal niet gecontroleerd.

Readers dien je meestal aan te schaffen. Er is een Donner vestiging op de uni, dus dat is geen probleem.
Verplichte artikelen. Het lijkt mij dat die op SIN online worden vrijgegeven, of ze staan in de readers...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  woensdag 15 augustus 2007 @ 19:45:55 #98
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52399276
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 19:42 schreef vage het volgende:
Owja en nog wat anders..
- de readers krijg je bij de colleges toch?
- waar haal ik de verplichte artikelen vandaan?
Dat wordt allemaal wel duidelijk als je de colleges volgt .
Als je de vakken op de hoofdpagina van SIN ziet staan i het in orde.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52399388
ok duidelijk.. bedankt gaste

tot over twee weken
Tussen hen, die ver onder de mogelijkheden leven..
pi_52406889
Voor het eerste jaar doen ze 't toch automatisch voor je?

Wat ik wel kut vind, is dat ik nu voor 't tweede jaar moet selecteren. Alleen sommigen hebben FEW-codes zoals vorig jaar en andere FEB-codes. Ik heb zoveel mogelijk de FEB's genomen omdat dit aangegeven werd op een ander deel van de site, maar het is toch een beetje vreemd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:16:56 #101
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52408134
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 22:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Voor het eerste jaar doen ze 't toch automatisch voor je?
Idd, was bij mij ook zo. Verplichte artikelen plaatsen ze bij ons altijd op blackboard, zodat je ze kunt uitprinten. Readers zoals gezegd bij de Selexyz, en bij ons (RSM) de boeken via de STAR (studiever.) of de Selexyz.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52408372
Via de studievereniging is vaak goedkoper (voor E&I is dat vrisbi natuurlijk ).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52408415
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:16 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Idd, was bij mij ook zo. Verplichte artikelen plaatsen ze bij ons altijd op blackboard, zodat je ze kunt uitprinten. Readers zoals gezegd bij de Selexyz, en bij ons (RSM) de boeken via de STAR (studiever.) of de Selexyz.
Huh, je bedoelt zeker de Erasmus Shop? Ik heb nog nooit een reader (die gele collegebundels) bij Selexyz gehaald.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 23:41:08 #104
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52408996
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 23:24 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Huh, je bedoelt zeker de Erasmus Shop? Ik heb nog nooit een reader (die gele collegebundels) bij Selexyz gehaald.
Ja sorry, die bedoel ik In de verwarring met de buurman, krijg je als je maar 1 reader per jaar hoeft te bestellen haha. (bestel alle boeken via STAR trouwens, dus kom amper in de shopping street, behalve dan bij Cendris)

Trouwens, printen op de EUR is wel heel gaar geregeld. Echt een zwaar minpunt.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52414235
STAR is reteduur.

Je kan beter bij de Joho (tweedehands) boeken kopen, krijg je samenvattingen gelijk mee .
pi_52416614
Wat is een reader?
pi_52416960
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:02 schreef Crazykill het volgende:
Wat is een reader?
Syllabus ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52417037
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:15 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Syllabus ?
quote:
Syllabus is a document with an outline and summary of topics to be covered in a course. It is often either set out by an exam board, or prepared by the professor who teaches the course, and is usually given to each student during the first class session. A syllabus usually contains specific information about the course, such as information on how, where and when to contact the lecturer and teaching assistants; an outline of what will be covered in the course; a schedule of test dates and the due dates for assignments; the grading policy for the course; specific classroom rules; etc.
Oooo, een soort van studiegids dus
pi_52417148
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:17 schreef Crazykill het volgende:
Oooo, een soort van studiegids dus
Nee niet alleen, er staan vaak ook artikelen en of stof in die niet in het boek staan maar toch "zeer belangrijk" zijn volgens de docenten.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52417175
Readers zijn gebundelde (met copyright beveiligde) artikelen die je moet kopen voor je vak.

Syllabus is ook wel een course manual - gewoon een beschrijving van wie, wat waar, etc.
pi_52418212
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Readers zijn gebundelde (met copyright beveiligde) artikelen die je moet kopen voor je vak.
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat wetenschappelijke artikelen met een copyright beveiligd zijn en er ook nog een erg veel geld voor vragen, er is toch afdoende bescherming van de auteur door het niet toestaan van plagiaat. Zo moest ik een keer een reader voor organisatie en strategie 2 kopen, 91 euro voor 80 bladzijden. Zoveel kosten de peperdure technische boeken die ik heb niet eens, en dat betreft dan gewoon een lesboek, geen wetenschappelijke analyse. Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de open source gemeenschap.
pi_52418630
Het is ook te debiel voor woorden. Zelfde als een vak waar alle artikelen online voor staan. Heb je 100e aan printkosten .

Die readers leveren volgens mij ook niet eens zo heel veel op. Meeste gevallen die ik ken kocht iemand hem, en liet de anderen voor een X bedrag kopieren waardoor het voor iedereen veel goedkoper was.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:26:10 #113
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52419047
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de open source gemeenschap.
Dat willen ze niet! Het is sowieso gewoon zwendel, elk jaar een nieuwe editie van de meeste boeken, maar inhoudelijk zijn de veranderingen nihil. (ze veranderen de hoofdstukken gewoon)
Verder heb ik ook wel eens boeken gekocht die door de betreffende docent zelf waren samengesteld en door de uitgeverij gebundeld werden. Het was alleen maar copy-pasta van andere boeken, en de docent verdiende er zelf ook nog aan! Schandalig imo.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52420048
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:22 schreef BliksemSchigt het volgende:
Readers zijn gebundelde (met copyright beveiligde) artikelen die je moet kopen voor je vak.

Syllabus is ook wel een course manual - gewoon een beschrijving van wie, wat waar, etc.
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:21 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Nee niet alleen, er staan vaak ook artikelen en of stof in die niet in het boek staan maar toch "zeer belangrijk" zijn volgens de docenten.
Ahh ok, weer wat geleerd. Thanks
pi_52423873
De machtigingsproblemen .
quote:
Beste student,

Ben je toegelaten voor de master, maar kun je in Studielink geen machtiging printen?

Wacht dan even af. Enkele faculteiten moeten de bewijzen van toelating nog verwerken in Studielink. Binnen enkele dagen kun je een mailbericht van Studielink verwachten. Daarna kun je in Studielink de machtiging voor betaling van het collegegeld printen.
------
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 16 augustus 2007 @ 15:31:43 #116
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52424301
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
De machtigingsproblemen .
[..]
Heb je al een admission statement gehad dan? Bij ons komen ze pas rond de 27e; en ik mis nog 2 cijfers in Osiris
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52424567
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 15:31 schreef Public_NME het volgende:
Heb je al een admission statement gehad dan? Bij ons komen ze pas rond de 27e; en ik mis nog 2 cijfers in Osiris
Nee ik heb nog niks, en ik mis ook nog een cijfer (terwijl het herkansingscijfer er al wel in staat ). Komt allemaal wel .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52425270
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:58 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat wetenschappelijke artikelen met een copyright beveiligd zijn en er ook nog een erg veel geld voor vragen, er is toch afdoende bescherming van de auteur door het niet toestaan van plagiaat. Zo moest ik een keer een reader voor organisatie en strategie 2 kopen, 91 euro voor 80 bladzijden. Zoveel kosten de peperdure technische boeken die ik heb niet eens, en dat betreft dan gewoon een lesboek, geen wetenschappelijke analyse. Ze zouden een voorbeeld kunnen nemen aan de open source gemeenschap.
Dat was echt diep triest inderdaad. Ik dacht van, even een readertje kopen. Kost het zooitje bij elkaar meer dan 100 euro. In schril contrast met dat van het vorige blok wat bij elkaar 23 euro was.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52425481
Wat zijn jullie dan per jaar ongeveer aan boeken kwijt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, naja of misschien wel niet ook


Qwerty

*die ook nog een leuke agenda zoekt
pi_52425872
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:09 schreef Qwerty911 het volgende:
Wat zijn jullie dan per jaar ongeveer aan boeken kwijt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, naja of misschien wel niet ook


Qwerty

*die ook nog een leuke agenda zoekt
Veel. Maar ik heb ze allemaal gewoon nieuw gekocht. Dus dat tikt wel ergens in de paar honderd aan.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52425954
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Veel. Maar ik heb ze allemaal gewoon nieuw gekocht. Dus dat tikt wel ergens in de paar honderd aan.
Per jaar een paar 100? ! Per trimester .

Op http://www.studentenboek.nl/ kan je het eerste trimester al bekijken qua boeken.
pi_52426160
Agenda . Nee die gebruik ik al 4 jaar niet meer .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:37:07 #123
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52426319
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:09 schreef Qwerty911 het volgende:

*die ook nog een leuke agenda zoekt
Ik ga wel weer gewoon voor de gratis STAR agenda denk ik
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52427946
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:09 schreef Qwerty911 het volgende:
*die ook nog een leuke agenda zoekt
Mijn zusje heeft nog wel een leuke beertjes agenda.

* Bolkesteijn koopt wel eens een agenda maar gebruikt hem eigenlijk nooit, en ja ik vergeet ook wel eens wat.
pi_52430128
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:25 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Per jaar een paar 100? ! Per trimester .

Op http://www.studentenboek.nl/ kan je het eerste trimester al bekijken qua boeken.
Wat versta jij onder een paar 100? Ik denk zo'n 200/300 per trimester, dus 600-900 voor een jaar. Zoiets? Betaal het niet zelf dus ik zit er verder niet zo mee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52432160
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 16:25 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Per jaar een paar 100? ! Per trimester .

Op http://www.studentenboek.nl/ kan je het eerste trimester al bekijken qua boeken.
Wat een tegenvaller Ik moet maar 2 boeken hebben maar dat gaat me wel 167 euro kosten
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_52433340
Ah de boekenlijst voor Geneeskunde staat online. ¤926,25
  vrijdag 17 augustus 2007 @ 02:36:28 #128
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52441249
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:43 schreef Crazykill het volgende:
¤926,25
Achja, valt mee. Sobotta etc. zijn nu eenmaal erg dik, dus daar moet je voor cashen.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52441260


[ Bericht 100% gewijzigd door Repeat op 17-08-2007 02:44:58 ]
  zaterdag 18 augustus 2007 @ 19:39:50 #130
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_52483379
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 20:43 schreef Crazykill het volgende:
Ah de boekenlijst voor Geneeskunde staat online. ¤926,25
Dat is toch de prijs voor MFVR leden?
haat het niet dan schaad het niet...
pi_52515473
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 19:39 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

Dat is toch de prijs voor MFVR leden?
pi_52515984
Als ik morgen die machtiging op de bus doe, is dat dan nog vroeg genoeg?

Lijkt me wel, maar was het glad vergeten. Inschrijving is ook nog steeds aangehouden ivm BSA (volgens studielink) terwijl al lang bekend is dat ik die 60 pnt uit jaar 1 heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lennox op 19-08-2007 23:57:16 ]
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52516181
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:46 schreef Lennox het volgende:
Als ik morgen die machteging op de bus doe, is dat dan nog vroeg genoeg?
Ik heb hem vrijdag op de bus gedaan. Ik denk dat het wel vroeg genoeg is, ze zullen toch niet 10 werkdagen nodig hebben om een machtiging te verwerken.
quote:
Lijkt me wel, maar was het glad vergeten. Inschrijving is ook nog steeds aangehouden ivm BSA (volgens studielink) terwijl al lang bekend is dat ik die 60 pnt uit jaar 1 heb.
Dat is bij mij ook nog steeds het geval. Ook zijn mijn compensaties nog niet verwerkt.
pi_52516253
Ik zag een bericht in Osiris waarin stond dat afgelopen vrijdag de definitieve BSA adviesen waren verstuurd. Nog vrij laat, maar goed.

27 Aug is de eerste afschrijving van collegegeld, maar anders zullen ze dat wel met terugwerkende kracht doen

Inschrijven kan ook tot 1 sept, dus dan moet dit ook wel kunnen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52516300
quote:
Op zondag 19 augustus 2007 23:57 schreef Lennox het volgende:
Ik zag een bericht in Osiris waarin stond dat afgelopen vrijdag de definitieve BSA adviesen waren verstuurd. Nog vrij laat, maar goed.
Dan zal het wel een dezer dagen verwerkt worden. Klopt het trouwens dat compensaties niet verwerkt worden in Osiris? Ik heb een vak gecompenseerd maar de punten van dat vak staan niet vermeld in het totaal dat op Osiris staat.
pi_52516403
Het totaal van behaalde studiepunten moet gewoon kloppen lijkt me. In Sin-online kan je de resultaten ook terugvinden. Staat het daar niet goed?

Ik heb zelf geen ervaring met compenseren. Anders een mailtje naar de studieadviseur?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52516438
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:03 schreef Lennox het volgende:
Het totaal van behaalde studiepunten moet gewoon kloppen lijkt me. In Sin-online kan je de resultaten ook terugvinden. Staat het daar niet goed?
Een deel van de cijfers komt maar via SIN, het andere deel via excelsheetjes op blackboard.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52516514
Bij ons komt er niks op blackboard qua cijfers. Alles wordt officieel via SIN gepubliceerd. Hooguit 2 x (in 2jr) hebben we zeg maar "van te voren" (voor e-mail/sms van cijfer) onze cijfers kunnen vinden op blackboard.

Verschilt dus gewoon per faculteit.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52516576
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:03 schreef Lennox het volgende:
Het totaal van behaalde studiepunten moet gewoon kloppen lijkt me. In Sin-online kan je de resultaten ook terugvinden. Staat het daar niet goed?
In Sin staat lang niet alles bij mij, Osiris klopt wel alleen de gecompenseerde vakken zijn niet beloond met 4 studiepunten.
quote:
Ik heb zelf geen ervaring met compenseren. Anders een mailtje naar de studieadviseur?
Ik wacht wel even af wat ze als officiële uitslag bekend maken, als de resultaten vrijdag verzonden zijn dan zal het er morgen of overmorgen wel zijn.
pi_52516582
Blijkbaar , ik spreek namens FEW .

De masterstudenten waarvan nog toelating bepaald moet worden kunnen pas in de loop van de komende weken de machtiging printen en opsturen. Tijd zat voor iedereen lijkt me .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52516630
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:08 schreef PietjePuk007 het volgende:
De masterstudenten waarvan nog toelating bepaald moet worden kunnen pas in de loop van de komende weken de machtiging printen en opsturen. Tijd zat voor iedereen lijkt me .
Ik vraag me dan af hoe ze dat doen met studenten van wie de betaling te laat binnen is. Volgens mij is voor 1 september een wettelijk vastgestelde datum.
pi_52516752
Vanaf 24 augustus krijg ik de beslissing per post . Vanaf dan zal ik via studielink de machtiging kunnen printen.

Lullig als je dan net op vakantie bent . Of er iets fout gaat met de toelating wat je dan nog "ff" wil fixen .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 20 augustus 2007 @ 00:19:16 #143
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52516863
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vanaf 24 augustus krijg ik de beslissing per post . Vanaf dan zal ik via studielink de machtiging kunnen printen.

Lullig als je dan net op vakantie bent . Of er iets fout gaat met de toelating wat je dan nog "ff" wil fixen .
Wanneer is de deadline dan? Ben tot 26 Aug weg... Wij krijgen het trouwens per mail, lekker cheap uiteraard haha.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52516880
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:14 schreef PietjePuk007 het volgende:
Vanaf 24 augustus krijg ik de beslissing per post . Vanaf dan zal ik via studielink de machtiging kunnen printen.
Dus het kunnen printen van een machtiging betekent dus in feite al dat je bent toegelaten voor het volgende jaar/master. Hadden ze de uitslag van de BSA dan niet wat eerder kunnen versturen vraag ik mij dan af.
quote:
Lullig als je dan net op vakantie bent . Of er iets fout gaat met de toelating wat je dan nog "ff" wil fixen .
Daar moet toch een oplossing voor gevonden worden lijkt me. Je kunt niet de hele vakantie op de Uni wachten.
pi_52516926
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dus het kunnen printen van een machtiging betekent dus in feite al dat je bent toegelaten voor het volgende jaar/master.
Het is een gevolg van lijkt me. Inschrijving master wordt in studielink gefiatteerd en dan kan je de machtiging printen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52516956
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:19 schreef Public_NME het volgende:
Wanneer is de deadline dan? Ben tot 26 Aug weg... Wij krijgen het trouwens per mail, lekker cheap uiteraard haha.
Tot en met 31 augustus. 1 september is een wettelijke grens. Wat trouwens niet betekent dat je daarna niet meer ingeschreven kunt worden, dat kan volgens mij iedere maand opnieuw, je krijgt dan wel over die periode geen stufi en een boete voor onrechtmatig OV-kaart gebruik. Volgens mij zat het zo.
pi_52533679
Zag net in mn e-mail box een reminder over betalen. Vandaag die machtiging op de post gedaan, dus moet wel goed zitten nu.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 20 augustus 2007 @ 23:52:05 #148
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52545926
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 00:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Tot en met 31 augustus. 1 september is een wettelijke grens. Wat trouwens niet betekent dat je daarna niet meer ingeschreven kunt worden, dat kan volgens mij iedere maand opnieuw, je krijgt dan wel over die periode geen stufi en een boete voor onrechtmatig OV-kaart gebruik. Volgens mij zat het zo.
Lekker kort dag weer dan... (bij onze faculteit dan)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52579276
Weet iemand hoe je kan zien welk rooster je hebt zodat je weet voor welke vakken je in moet schrijven? Ik heb nu in mijn rooster niks staan omdat ik geen vakken geselecteerd heb in SIN-online, maar ik weet niet welke vakken in moet selecteren omdat ik nergens een rooster kan vinden.
pi_52579829
Heb je geen course manual? Volgens mij zoek je daar je vakken in op en vervolgens meldt je je er voor aan. Ik weet het ook niet meer precies, heb al twee jaar geen college meer gevolgd
pi_52580374
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 17:31 schreef Lennox het volgende:
Zag net in mn e-mail box een reminder over betalen. Vandaag die machtiging op de post gedaan, dus moet wel goed zitten nu.
Die reminder was echt treurig. Kreeg hem 20 augustus om 17:15. Of ik 'm even vóór 20 augustus kon opsturen. Net of dat nog mogelijk is. Heb 'm maar wel meteen op de bus gegooid dus we zien wel.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52580401
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:38 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die reminder was echt treurig. Kreeg hem 20 augustus om 17:15. Of ik 'm even vóór 20 augustus kon opsturen. Net of dat nog mogelijk is. Heb 'm maar wel meteen op de bus gegooid dus we zien wel.
Volgens mij loopt het een beetje in het honderd, ik kreeg vandaag ineens 12 (!) mail berichten van Studielink waarin 12 maal mijn inschrijving werd bevestigd. Het zal allemaal wel weer rechtgetrokken worden.
pi_52584183
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 01:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weet iemand hoe je kan zien welk rooster je hebt zodat je weet voor welke vakken je in moet schrijven?
Studiegids , iets wat hier op lijkt. Zou op de site van je faculteit moeten staan.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52585007
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:41 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij loopt het een beetje in het honderd, ik kreeg vandaag ineens 12 (!) mail berichten van Studielink waarin 12 maal mijn inschrijving werd bevestigd. Het zal allemaal wel weer rechtgetrokken worden.
Lang leve de bureaucratie.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 22 augustus 2007 @ 12:01:10 #155
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52585842
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 11:33 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Lang leve de bureaucratie.
Idd. Waarom kunnen die gasten niet gewoon mijn cijfer netjes in Osiris zetten zodat ik met een gerust hart een paar dagen weg kan?!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52595793
Kreeg vandaag een mailtje van studieadviseur wat me de hoop geeft om toch gewoon in 3jr mn bsc te halen . In december toelating vragen voor een gecomprimeerd deel.

Zou in principe half jaar achterstand oplopen, omdat ik 1 vak van 5 ECTS niet heb (dan mag je een ander ook niet volgen). Terwijl ik in 2jr 110 ECTS heb behaald.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52649751
Het bewijs van toelating zat bij de post . Via studielink is er nog niks gewijzigd dus de machtiging kan ik nog steeds niet printen .

edit: ook via Studielink is het geregeld, mijn machtiging wordt momenteel geprint

[ Bericht 25% gewijzigd door PietjePuk007 op 24-08-2007 16:26:16 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52659512
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 02:38 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Die reminder was echt treurig. Kreeg hem 20 augustus om 17:15. Of ik 'm even vóór 20 augustus kon opsturen. Net of dat nog mogelijk is. Heb 'm maar wel meteen op de bus gegooid dus we zien wel.
Idd, die reminder

Ik kreeg m ook terwijl ik toch allang de machtiging verstuurd had. ff achteraan gebeld, ze lopen een week achter met de machtigingen! Niks om je druk over te maken dus
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
  zondag 26 augustus 2007 @ 17:51:21 #159
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_52703258
Ik heb een vraag. Ik stroom dit jaar in bij het Mr. Drs.-programma en heb vorig jaar Nederlands Recht gedaan. Nou heb ik een HBOp-vooropleiding. Als ik me echter wil herinschrijven voor Recht vraagt het ding om m'n diploma's op te sturen, dat deugt toch niet? Dat heb ik vorig jaar al gedaan.

Voor Economie snap ik het wel. Is het zo dat je met een HBOp Technische Bedrijskunde vrijstelling krijgt voor die wiskundetoets? En hoe zit het precies met dat inschrijven?

Ja, ik ben laat.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_52707623
Ik geloof dat ze zelf het systeem niet eens meer snappen. Ik ga volgend jaar gewoon in de colleges zitten en ik merk het wel als ze me afvoeren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52708492
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 20:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ik geloof dat ze zelf het systeem niet eens meer snappen. Ik ga volgend jaar gewoon in de colleges zitten en ik merk het wel als ze me afvoeren.
Colleges volgen is het probleem niet. Probeer je maar eens voor tentamens in te schrijven
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  maandag 27 augustus 2007 @ 12:33:55 #162
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52723498
Ik heb uiteraard nog steeds geen toelatingsbewijs binnen . Ik weet niet eens of ik me überhaupt wel kan inschrijven voor de vakken...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 27 augustus 2007 @ 13:28:51 #163
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52724815
Zaterdag toelatingsbewijs ontvangen, maar Studielink zegt nog steeds 'Toelaatbaarheid is nog niet bepaald' .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:13:32 #164
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52726067
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:28 schreef BVO het volgende:
Zaterdag toelatingsbewijs ontvangen, maar Studielink zegt nog steeds 'Toelaatbaarheid is nog niet bepaald' .
Welke faculteit zit je? FEW?
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 27 augustus 2007 @ 14:14:21 #165
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52726089
Ja, FEW (Master EOS).
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  maandag 27 augustus 2007 @ 19:12:22 #166
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52734097
Heb hem nu, machtiging is op de bus .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52739258
Ik moet nog een verificatiecode brief krijgen

Terwijl ik donderdag al de kickoff heb, ik doe Bedrijfskunde.
En de machtiging heb ik vandaag op de bus gedaan. Had al een paar mailtjes dat ik die dingen moest inleveren, maarja dat gaat lastig als op vakantie ben. Dat studielink is sowieso een enorme ramp. Je kan niet eens inloggen op de site zelf, dan moet ik via google zoeken om er te komen.

En overal aparte usernames en wachtwoorden voor, hoofdletter gevoelig en verplichte cijfers erin.. Heb alles maar opgeschreven van ik heb nu volgens mij wel 4 of 5 accounts voor de verschillende sites. Wat een troep.
pi_52739351
Echt frustrerend inderdaad. Af en toe word ik er compleet gestoord van.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52739683
Vroegah was alles beter. Kon je het nog met de post opsturen.

Ik heb ook nog geen bevestiging, maar maakt weinig uit denk ik. Voor 3 courses gewoon ingeschreven en als ze moeilijk gaan doen ga ik er gewoon tegenin. Toch mn 3e jaar al.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 27 augustus 2007 @ 22:29:20 #170
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52739736
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Echt frustrerend inderdaad. Af en toe word ik er compleet gestoord van.
Ik word helemaal gek van de administratie van RSM/vakgroepen, wat ruk zeg...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:06:49 #171
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52776843
Woei, toegelaten voor het schakelprogramma van de master Economics & Informatics (FEW) met maar vijf schakelvakjes. Dat wordt een lekker rustig jaartje.

Nog meer fokkers die hiervoor maandag om 9:00 ( ) de lul zijn?

Studielink
quote:
Je vooropleiding BACHELOR WO kan niet geverifieerd worden.Corrigeer je vooropleidingsgegevens of ga met diploma en cijferlijst langs bij de instelling.

Met vriendelijke groet,
Studielink.
Sin-Online (rare url, maar wel superduidelijk, dat was op de TU wel anders)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52776914
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:06 schreef soylent het volgende:
Woei, toegelaten voor het schakelprogramma Economics & Informatics (FEW) met maar vijf schakelvakjes. Dat wordt een lekker rustig jaartje.
Welke vakken ga je doen? Wat is je vooropleiding?
Ik mag maandag om 11u beginnen met Security & ICT audit. Om 13u heb ik weer weekend .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:11:21 #173
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52776948
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:09 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Welke vakken ga je doen? Wat is je vooropleiding?
Ik mag maandag om 11u beginnen met Security & ICT audit. Om 13u heb ik weer weekend .
Vakken =
FEB33003 Business Process Modeling
FEB33002 IT Governance
FEB33004 Enterprise Information Systems
FEB33007 Methodology of E&I
FEB32007 ICT and Management

Eitje vlgs mij, wel relatief veel verplichte activiteiten..
Vooropleiding = BSc Technische Informatica aan de TU Delft!

Security & ICT audit
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:21:00 #174
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52777165
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:06 schreef soylent het volgende:

Nog meer fokkers die hiervoor maandag om 9:00 ( ) de lul zijn?
Ik heb Dinsdag om 14.00u kick-off in de Biesbosch met bbq/varen/bierdrinken . Woensdag begint het echte knallen...
quote:
Sin-Online (rare url, maar wel superduidelijk, dat was op de TU wel anders)
Hoezo rare url? Dat falafel1 ofzo... Je kan beter gewoon via myeur.nl gaan heb je gelijk het hele 'dashboard'.

*nog steeds geen bericht van het Exam Board, stelletje lamzakken. Alle cijfers zijn sinds gisteren wel doorgevoerd in Osiris
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52777427
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:11 schreef soylent het volgende:
FEB33003 Business Process Modeling
eitje (met groep verslagje maken, presenteren en hopla een 8 )
quote:
FEB33004 Enterprise Information Systems
eitje , leuke colleges en een zeer makkelijk (Nederlandstalig) boek
quote:
FEB33007 Methodology of E&I
Verschrikkelijk , ik heb het oude M&T gehad misschien is dit iets leuker .

Veel verplichte activiteiten komt door het nieuwe jaarplansysteem (denk ik). Wat ik niet snap is waarom je de economische vakken niet hebt zoals micro, macro & finbel?

Ik heb overigens een iets uitgebreider programma gedaan .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52777833
Genoeg E&I 'ers hier zie ik.
Gister maar even mijn rooster opgezocht op myeur.nl
Jezus zeg wat een rooster
Iedere dag behalve dinsdag van 13:00 tot 14:45 naar school.
Tot oktober heb ik schijnbaar alleen maar hoorcolleges en geen practica. Weet iemand hoe dit komt? Terwijl ik in de powerweek wel practica colleges heb.
pi_52777911
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:46 schreef 1896_United het volgende:
Genoeg E&I 'ers hier zie ik.
Tot oktober heb ik schijnbaar alleen maar hoorcolleges en geen practica. Weet iemand hoe dit komt? Terwijl ik in de powerweek wel practica colleges heb.
Voor practica moet je je inschrijven, en pas dan komen die in je rooster terecht . Juich maar niet te vroeg .

Staan er al groepen klaar via "my registrations" ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 29 augustus 2007 @ 12:55:11 #178
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52778085
Gisteren cijfer ingeleverd bij examencommissie, direct in Osiris verwerkt. Alles staat er nu in, dus niks houdt me meer tegen voor m'n master .

Was wel een mooie trouwerns .
FEWSCEB Bachelorscriptie economie Scriptie 9,0 23-08-2007
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52785671
Morgen kick-off eerstejaars Bedrijfskunde

(alleen kut dat mijn OV nog niet geldig is )
pi_52785672
Morgen kick-off eerstejaars Bedrijfskunde

(alleen kut dat mijn OV nog niet geldig is )
pi_52785827
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:55 schreef BVO het volgende:

Was wel een mooie trouwerns .
FEWSCEB Bachelorscriptie economie Scriptie 9,0 23-08-2007
Netjes!

Ik begin 4 september met een college Formeel Strafrecht gevolgd door (rechts)Economie
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_52788719
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:21 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik heb Dinsdag om 14.00u kick-off in de Biesbosch met bbq/varen/bierdrinken . Woensdag begint het echte knallen...
[..]

Hoezo rare url? Dat falafel1 ofzo... Je kan beter gewoon via myeur.nl gaan heb je gelijk het hele 'dashboard'.

*nog steeds geen bericht van het Exam Board, stelletje lamzakken. Alle cijfers zijn sinds gisteren wel doorgevoerd in Osiris
Staat er bij jou op de studielink-site ook nog steeds dat je toelaatbaarheid nog niet is vastgesteld? Ik had mn admission statement emailgeval al op 23 augustus gekregen Nu nog steeds niets veranderd.

Ik heb trouwens maandag mn kick-off met een information sessie en daarna een social drink. Eerst zouden we roeien/varen ofzo maar dat is nu niet meer het geval. Daarna vanaf dinsdag weer beginnen.
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_52800605
Even voor de goede orde, inschrijven op vakken doe je toch via SIN-online bij Subscribe? Ik krijg maar steeds geen rooster. Of moet dat via Osiris? Zo ja (wat betreft dat laaste), dan heb ik me dus atm voor geen een vak ingeschreven.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-08-2007 01:40:46 ]
pi_52800674
Via Osiris schrijf je in.

Rooster kan ik gewoon raadplegen (hele jaar al). Via Sin Online -> studenten -> rooster BA/MA/Schakel.

Via Sin moet je ook even subscriben op channels van die vakken, dan kan je rooster ook zien + lokalen.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52800818
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 01:24 schreef Lennox het volgende:
Via Osiris schrijf je in.
Ah, oke, ik heb alles bij het Subscribe knopje van SIN-Online gedaan.
quote:
Rooster kan ik gewoon raadplegen (hele jaar al). Via Sin Online -> studenten -> rooster BA/MA/Schakel.
Dat knopje zit er bij mij niet op hoor.
quote:
Via Sin moet je ook even subscriben op channels van die vakken, dan kan je rooster ook zien + lokalen.
Dus je moet je 2 keer inschrijven voordat je alles kan zien. Eerst in Osiris, en daarna in SIN-Online met het knopje Subscribe op zaken als nieuwsbrieven ed.

Ik zoek het morgen wel even verder uit. Moet je voor een bepaalde datum voor de cursussen ingeschreven hebben? Of is het niet erg als het bijvoorbeeld de eerste week gebeurt. Vorig jaar ging het allemaal automatisch, maar nu moet ik het zelf doen, dus het is wel even wennen. En ik heb er een neus voor om dit soort dingen verkeerd te doen lijkt het wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-08-2007 01:40:06 ]
pi_52803181
Ik heb me altijd alleen nog maar via Sin ingeschreven voor vakken. Alleen voor tentamens later in het trimester via Osiris.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:04:05 #187
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52805145
Alleen SIN idd. Heb je de veranderingen wel opgeslagen? Dus niet alleen 'Add subscription', maar ook 'Save changes'? Daar ging ik vroeger een keer fout mee . Zo ja, dan moet het gewoon in orde zijn.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52805515
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 09:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik heb me altijd alleen nog maar via Sin ingeschreven voor vakken. Alleen voor tentamens later in het trimester via Osiris.
ik ook.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 30 augustus 2007 @ 11:46:49 #189
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52806296
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 19:51 schreef Version1 het volgende:

[..]

Staat er bij jou op de studielink-site ook nog steeds dat je toelaatbaarheid nog niet is vastgesteld? Ik had mn admission statement emailgeval al op 23 augustus gekregen Nu nog steeds niets veranderd.

Ik heb trouwens maandag mn kick-off met een information sessie en daarna een social drink. Eerst zouden we roeien/varen ofzo maar dat is nu niet meer het geval. Daarna vanaf dinsdag weer beginnen.
Bij mij staat bij studielink idd hetzelfde. Heb ook nog steeds niks ontvangen van het Exam Board, beetje schraal. (mijn medeschakelaars ook nog niet) Zit je ook op de RSM? En ga je een MSc doen of BSc?
Maarja, ik wil graag alles geregeld hebben zodat ik volgende week kan inplannen. (ik kan me volgens mij nog niet inschrijven via Osiris?)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52806503
Volgens mij hebben we deze discussie al een keer eerder gehad, maar ik kan me alleen maar via Osiris inschrijven. FHKW zit ik, en daar zit geen van jullie meen ik. Voordeel is dat ik gelijk ingeschreven ben voor tentamens als ik me voor een course aanmeld.

Die subscription in Sin moet ik alleen doen om channelberichten te krijgen/rooster te kunnen zien.

En rooster van het hele jaar (2/3) staat gewoon op Sin bij mij. Ideaal hoor
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52811507
Ligt het aan mij of doet Blackboard het niet?

En ik heb via een wegwijzer bij Sin-Online mijzelf ingeschreven voor verschillende vakchannels, maar één daarvan geeft een conflict op mijn timetable. Ik heb daar wiskunde maar tegelijkertijd ook iets met modelbouw, terwijl ik dat vak helemaal niet in het eerste trimester heb...
pi_52811531
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:05 schreef Unhuman het volgende:
Ligt het aan mij of doet Blackboard het niet?
Werkt prima hier.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52812637
Moeten eerstejaars zich eigenlijk nu inschrijven bij SIN online of wordt dat nu gedaan?
  donderdag 30 augustus 2007 @ 16:39:12 #194
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52814248
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 15:44 schreef Qwerty911 het volgende:
Moeten eerstejaars zich eigenlijk nu inschrijven bij SIN online of wordt dat nu gedaan?
Waarschijnlijk wordt dat wel gedaan. (bij mij wel iig)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52817604
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 16:39 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wordt dat wel gedaan. (bij mij wel iig)
Aahh mooi ; ik ben nml nog niet ingedeeld in SIN online en als ik t zelf zou moeten doen doe ik dat liever nu er nog alle keus is
  donderdag 30 augustus 2007 @ 19:03:10 #196
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52818170
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:45 schreef Qwerty911 het volgende:

[..]

Aahh mooi ; ik ben nml nog niet ingedeeld in SIN online en als ik t zelf zou moeten doen doe ik dat liever nu er nog alle keus is
Registreren voor workshops moet je trouwens wel (meestal) zelf doen...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52818264
Hmm, ik zit met die practica (2e jaars)... Krijg je nog te horen welke groep je wordt ingedeeld? Of mag je zelf een kiezen?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52818472
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 18:45 schreef Qwerty911 het volgende:

[..]

Aahh mooi ; ik ben nml nog niet ingedeeld in SIN online en als ik t zelf zou moeten doen doe ik dat liever nu er nog alle keus is
Bij ons (FEW) krijg je het rooster voor de eerste week tijdens de eerste bijeenkomst, maar moet je verder wel alles zelf regelen in SIN, osiris e.d.
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hmm, ik zit met die practica (2e jaars)... Krijg je nog te horen welke groep je wordt ingedeeld? Of mag je zelf een kiezen?
Ik schrijf me altijd voor de zekerheid maar vast in . Heb nu ook het vak APM1b waar je voor 3 september al ingeschreven moet zijn. Heb me maar voor een willekeurige groep ingeschreven en anders gooien ze me er wel weer uit . Te laat is vaak lastiger.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52819291
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:14 schreef PietjePuk007 het volgende:

Ik schrijf me altijd voor de zekerheid maar vast in . Heb nu ook het vak APM1b waar je voor 3 september al ingeschreven moet zijn. Heb me maar voor een willekeurige groep ingeschreven en anders gooien ze me er wel weer uit . Te laat is vaak lastiger.
Ah, hmm. Zal me dan maar gewoon in een willekeurig groepje inschrijven.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52819794
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 11:46 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Bij mij staat bij studielink idd hetzelfde. Heb ook nog steeds niks ontvangen van het Exam Board, beetje schraal. (mijn medeschakelaars ook nog niet) Zit je ook op de RSM? En ga je een MSc doen of BSc?
Maarja, ik wil graag alles geregeld hebben zodat ik volgende week kan inplannen. (ik kan me volgens mij nog niet inschrijven via Osiris?)
Ik zit ook op RSM. Ik ga volgende week met Finance & Investments beginnen. De bachelor heb ik afgelopen jaar gehaald. Overigens zie ik nu op Blackboard wel dat ik enrolled ben voor de core courses van blok 1 . Studielink nog steeds hetzelfde
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_52820738
Kan iemand die volgend jaar ook Bachelor 2 van Economie & Bedrijfseconomie doet mijn even PM'en welke vakken we nou hebben. Ik heb alles doorzocht maar ik kan er echt niet achter komen. Als ik op course guide klik in SIN krijg ik alle vakken van de EUR te zien. Het staat er gewoon echt niet welke vakken je nou dit jaar moet doen, ook niet op de hoofdsite van de EUR, ook niet in de studiegids (die verwijst door naar die enorme lijst met vakken), ook niet op Blackboard.

Is er niet gewoon ergens een lijstje te vinden met:

Bachelor 2 Economie & Bedrijfseconomie - 2007-2007

Blok 1:
- vak 1
- vak 2
- vak 3

Blok 2:
- etc etc.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-08-2007 20:37:51 ]
pi_52821018
Hmmm:

http://www.few.eur.nl/few(...)DCF788C35A/index.cfm

Ik heb hier iets gevonden, maar hier staan weer geen vakcodes bij terwijl je soms wel uit 3 keer hetzelfde vak met een andere vakcode kan kiezen.
  donderdag 30 augustus 2007 @ 20:52:09 #203
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52821306
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 13:28 schreef BVO het volgende:
Zaterdag toelatingsbewijs ontvangen, maar Studielink zegt nog steeds 'Toelaatbaarheid is nog niet bepaald' .
Dat heb ik ook; er schijnen wat problemen met Studielink te zijn. Ook kon mijn bachelorvoorlopleiding niet worden geverifieerd. Mensen krijgen ook hun codes niet enzo. Door de probs met Studielink zijn de deadlines officieus verlaat naar 15 september aldus de stud. adv., dus ik zou me geen zorgen maken.
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 12:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Veel verplichte activiteiten komt door het nieuwe jaarplansysteem (denk ik). Wat ik niet snap is waarom je de economische vakken niet hebt zoals micro, macro & finbel?
Dat vond ik ook apart, want op de TU wordt daar best weinig aan gedaan. Nou ja, de brief meldt wel dat ik zelf verantwoordelijk ben voor het onderkennen van en voorzien in eventuele deficienties Ik heb maar wat boeken geleend over het onderwerp, moet wel lukken om dat er nog bij te doen.
quote:
Ik heb overigens een iets uitgebreider programma gedaan .
Ik weet het ja, een paar mnd geleden hing ik ook al rond in dit topic, en ik heb uiteindelijk besloten toch voor E&I te gaan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52827483
quote:
Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is gehonoreerd op 30-08-2007. Je bent nu officieel ingeschreven.
Had die machtiging pas vorige week op de bus gedaan, dus ze zijn aan een inhaalslag bezig
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52829009
Ik heb ook mijn officiële papiertje met inschrijving al gekregen. Was ook een dag te laat met opsturen machtiging maar toch nog goed gekomen.

Net als die practica trouwens. Via een vriend de twee beste practicagroepen doorgekregen zodat het rooster perfect aansluit op de hoorcolleges. (11:00-12:45 HC en dan 13:00 - 15:00 Practicum) (Helaas pindakaas voor de mensen die van 15:00-17:00 moeten zitten. )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52829083
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Net als die practica trouwens. Via een vriend de twee beste practicagroepen doorgekregen zodat het rooster perfect aansluit op de hoorcolleges. (11:00-12:45 HC en dan 13:00 - 15:00 Practicum) (Helaas pindakaas voor de mensen die van 15:00-17:00 moeten zitten. )
Ik doe nu werktuigbouwkunde en economie tegelijk, maar die lui van WB hebben het rooster nog niet verzonden. Best irritant want nu kan ik het niet op elkaar afstemmen. Zeker nu de practica verplicht zijn.

Net trouwens ook bericht van inschrijving gehad, niet op papier, wel via de mail.

Het is nu trouwens wel gelukt met dat inschrijven op de vakken, en nu verschijnt ook het rooster, maar volgens mij heb ik niks anders gedaan.
pi_52829393
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik doe nu werktuigbouwkunde en economie tegelijk, maar die lui van WB hebben het rooster nog niet verzonden. Best irritant want nu kan ik het niet op elkaar afstemmen. Zeker nu de practica verplicht zijn.

Net trouwens ook bericht van inschrijving gehad, niet op papier, wel via de mail.

Het is nu trouwens wel gelukt met dat inschrijven op de vakken, en nu verschijnt ook het rooster, maar volgens mij heb ik niks anders gedaan.
De techniek staat voor niets tegenwoordig.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52831813
quote:
Op donderdag 30 augustus 2007 19:14 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Bij ons (FEW) krijg je het rooster voor de eerste week tijdens de eerste bijeenkomst, maar moet je verder wel alles zelf regelen in SIN, osiris e.d.
[..]

Ik schrijf me altijd voor de zekerheid maar vast in . Heb nu ook het vak APM1b waar je voor 3 september al ingeschreven moet zijn. Heb me maar voor een willekeurige groep ingeschreven en anders gooien ze me er wel weer uit . Te laat is vaak lastiger.
Aah oké, bedankt. Dus ik kan gewoon rustig op a.s. maandag wachten waarin alles wordt uitgelegd en hoef verder nog niets te doen. bedankt
pi_52834646
quote:
Tuition fees for this enrolment application have not yet been paid.

Payment details:
Payment details submitted
The tuition fees have been paid
Wat een uitermate dom schijtsysteem is dat studielink ook, ik snap er de ballen van, en heb geen idee of ik nu wel alles goed heb gedaan.

Die machtiging heb ik ruim op tijd opgestuurd en uitgeprint, kreeg desondanks mailtje (al op de 20e) dat ik het alsnog moest opsturen. Was dit nu algemene mail voor iedereen, of hebben ze mijn shit niet ontvangen?

Hoe zit het trouwens met ons 2e jaars IBA-studenten, volgens SIN-online beginnen de college’s weer op 10 September, zijn er nog andere activiteiten waar je eventueel twijfelachtig bij aanwezig moet zijn?

In het kader van “sterke verhalen op de EUR” heb ik nog het volgende. Een vriend van mij (ook 1e jaars IBA) had 36 studiepunten aan het eind van het jaar. Hij gaat naar tentamens Wiskunde toe (4 punten), haalt een dikke voldoende, en denkt dat ie zijn BSA net heeft gehaald. Alleen achteraf heeft ie zich vergeten in te schrijven, waardoor hij die punten niet kreeg. Vervolgens naar examencommissie gegaan, en ook die hebben het afgewezen. Nu is ie in hoger beroep, en wat daaruit rolt is nog afwachten.

Nu ben ik zelf van mening dat je het niet op het randje moet laten aankomen, maar iemand op zo’n bureaucratische reden afwijzen vind ik wel erg zielig van de Uni.
pi_52834810
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Wat een uitermate dom schijtsysteem is dat studielink ook, ik snap er de ballen van, en heb geen idee of ik nu wel alles goed heb gedaan.

Die machtiging heb ik ruim op tijd opgestuurd en uitgeprint, kreeg desondanks mailtje (al op de 20e) dat ik het alsnog moest opsturen. Was dit nu algemene mail voor iedereen, of hebben ze mijn shit niet ontvangen?

Hoe zit het trouwens met ons 2e jaars IBA-studenten, volgens SIN-online beginnen de college’s weer op 10 September, zijn er nog andere activiteiten waar je eventueel twijfelachtig bij aanwezig moet zijn?
Neuh. Of je moet nog eerstejaars vakken volgen.

En tja, dat BSA . Daar heb ik ook genoeg over gehoord.
pi_52836309
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 10:41 schreef von_Preussen het volgende:
Alleen achteraf heeft ie zich vergeten in te schrijven, waardoor hij die punten niet kreeg. Vervolgens naar examencommissie gegaan, en ook die hebben het afgewezen. Nu is ie in hoger beroep, en wat daaruit rolt is nog afwachten.
Ze controleren toch niet voor niets je collegekaart in de tentamenzaal ? Daar had hij er toch al achter moeten komen?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 11:43:14 #212
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52836533
Bel de krant! Ik heb eindelijk ook mijn admission statement!!!

Moet je dat ding eigenlijk nog opsturen ofzo?! Of is dat de machtiging? Ik heb wel een betalingsmachtiging voo r de Bachelor opgestuurd, aangezien ik me daar ook nog voor ingeschreven had. (en inmiddels weer ingetrokken)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 17:43:03 #213
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52847405
Krijg net een mailtje (via studielink) dat ze mijn betalingsgegevens nog niet hebben ontvangen, terwijl ik die al in Juni op de bus heb gedaan en er zelfs in studielink staat dat ze binnen zijn.

Ruksysteem dat studielink
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52847812
Precies, mijn anus frabriceert drollen die meer sense maken dan het systeem van de EUR.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52847876
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 17:43 schreef Public_NME het volgende:
Krijg net een mailtje (via studielink) dat ze mijn betalingsgegevens nog niet hebben ontvangen, terwijl ik die al in Juni op de bus heb gedaan en er zelfs in studielink staat dat ze binnen zijn.

Ruksysteem dat studielink
Ik ook , afgelopen vrijdag op de bus gedaan.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:03:50 #216
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52847973
quote:
Beste student,

Je hebt een inschrijfverzoek ingediend via Studielink. Wij kunnen je niet inschrijven omdat de volgende stukken ontbreken:
- kopie paspoort (of kopie identiteitskaart of uittreksel Gemeentelijke Basisadministratie)
- en/of kopie diploma en kopie cijferlijst.
Stuur deze afdrukken zo snel mogelijk op! Voorkom te late inschrijving. Voorkom een boete als je studiefinanciering ontvangt.

GBA was geverifieerd maar nu opeens niet meer, en die kopie diploma/cijferlijst hebben ze allang, hoe kan ik anders mijn indeling voor m'n schakelprogramma gehad hebben?

STUDIELINK
Nou ja. Het komt allemaal wel goed
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_52918885
Wat een invasie vanmorgen in de C-hal, druk . Kan alleen maar in de eerste week . Ik ging "ff" de sportkaart ophalen, ook daar een drukte .

Ben je verplicht om een sportkaart te hebben om in te schrijven bij passingshot (tennis), staat er geen nummer op die kaart .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 3 september 2007 @ 16:15:30 #218
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_52919220
Was jij het die daar zo liep te duwen en trekken de hele tijd?

Idd wel druk, ze hadden er vlgs mij niet zo op gerekend... Een recordaantal schakelstudenten ook dit jaar, 350 oid..

Maar ach ja, wel gezellig. Leuke pplz, leuke campus ook, eindelijk uberhaupt een campus van betekenis, in Delft heb je dat niet.. (en vrouwen heb je in Delft ook niet)

Kortom, tot op heden positieve ervaringen

En als klap op de vuurpijl heeft ook Studielink vandaag een goede bui met eindelijk eens positieve mails - uiteraard 3 stuks
quote:
Je vooropleiding BACHELOR WO is gecontroleerd en mogelijk gecorrigeerd door de instelling en/of IB-Groep.
quote:
Op 03-09-2007 is vastgesteld dat je vooropleiding voldoet aan de eisen die aan deze opleiding worden gesteld.
quote:
De opleiding heeft je toegelaten tot het schakelprogramma van de door jou gekozen opleiding.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 3 september 2007 @ 16:44:56 #219
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52919715
Kreeg vandaag te horen dat ik pas Vrijdag mijn eerste college heb; helaas zal ik wel in de UB zitten omdat ik gelijk voor de eerste sessie al enorm veel moet lezen.
En je moet ook alles vantevoren lezen omdat je vragen krijgt toegewezen die je later gewoon tijdens het college moet presenteren...

Morgen kick-off in de Biesbosch, hopen dat het weer een beetje meezit.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52920190
quote:
Op maandag 3 september 2007 16:15 schreef soylent het volgende:
Was jij het die daar zo liep te duwen en trekken de hele tijd?
Nou nee ik heb het van een afstandje aanschouwd . Hoorde in de collegezaal dat ook alle masterstudenten zich bij een of ander standje hadden moeten inschrijven. Nergens een bericht (sin, bb of mail) maar het moest blijkbaar.

Ze hadden al een lijst opgesteld van mensen die er niet waren aangezien de opkomst niet zo hoog was .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_52920293
Toevallig (afgestudeerde) KCW-ers hier? Ik ben allang weg van de EUR, bijna 5 jaar geleden inmiddels, maar wel grappig hier een topic over mijn ouwe uni te vinden, hahaha
pi_52922202
Zijn er misschien mensen hier die gebruik maken van de fitnesszaal van de uni? En is het wat? Dus is het groot genoeg, genoeg gewichten/apparaten of moet je telkens wachten?
pi_52922505
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:14 schreef lushfemke het volgende:
Toevallig (afgestudeerde) KCW-ers hier? Ik ben allang weg van de EUR, bijna 5 jaar geleden inmiddels, maar wel grappig hier een topic over mijn ouwe uni te vinden, hahaha
3e jaars Geschiedenis (FHKW). Tenminste, KCW staat toch voor ACW en Geschiedenis?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  maandag 3 september 2007 @ 20:11:16 #224
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52924046
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:49 schreef Crazykill het volgende:
Zijn er misschien mensen hier die gebruik maken van de fitnesszaal van de uni? En is het wat? Dus is het groot genoeg, genoeg gewichten/apparaten of moet je telkens wachten?
Ze hebben er wel goede legionella
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  maandag 3 september 2007 @ 20:15:16 #225
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52924143
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:49 schreef Crazykill het volgende:
Zijn er misschien mensen hier die gebruik maken van de fitnesszaal van de uni? En is het wat? Dus is het groot genoeg, genoeg gewichten/apparaten of moet je telkens wachten?
Ik was er vanmiddag nog . Ja hoor, is prima. Tijdens spitsuren is het wel druk, maar anders gaat het snel allemaal. Zeker voor de prijs is het gewoon goed. Maar je kan er wel een keer een kijkje nemen hoor geloof ik.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52925916
quote:
Op maandag 3 september 2007 18:49 schreef Crazykill het volgende:
Zijn er misschien mensen hier die gebruik maken van de fitnesszaal van de uni? En is het wat? Dus is het groot genoeg, genoeg gewichten/apparaten of moet je telkens wachten?
Voor krachttraining is het wel oke. Voor cardio is het niks, er is geen airco en er zijn te weinig appraten. Maar het is natuurlijk wel spotgoedkoop.
  maandag 3 september 2007 @ 21:54:40 #227
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_52926395
quote:
Op maandag 3 september 2007 21:32 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Voor krachttraining is het wel oke. Voor cardio is het niks, er is geen airco en er zijn te weinig appraten. Maar het is natuurlijk wel spotgoedkoop.
Volgens mij is er wel airco hoor . Ik voelde vanmiddag daarboven vrij veel koude lucht. Op drukkte tijden is de cardio vaak wel druk ja, vrij vroeg in de middag kan je zo doorgaan.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_52933972
quote:
Op maandag 3 september 2007 19:09 schreef Lennox het volgende:

[..]

3e jaars Geschiedenis (FHKW). Tenminste, KCW staat toch voor ACW en Geschiedenis?
Heet het nu ACW? In mijn tijd was het Kunst- en Cultuurwetenschappen, vandaar KCW.
pi_52936178
Algemene Cultuur Wetenschappen nu
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_52936198
quote:
Je verzoek tot inschrijving voor onderstaande opleiding is gehonoreerd op 04-09-2007. Je bent nu officieel ingeschreven.
Leve studielink !
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  donderdag 6 september 2007 @ 22:13:12 #231
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52992023
Ik heb mijn eerste dag UB al weer getrokken, was wel lekker rustig. Veel sjaarsen btw!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52996678
Tot nu toe valt het nieuwe blokkensysteem me alleszins mee. Lekker concentreren op 2 vakken. Ook de colleges zijn tot nu toe veel interessanter dan vorig jaar. Nu even afwachten hoe 't zich gaat ontwikkelen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_52996713
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:45 schreef SuperHarregarre het volgende:
Tot nu toe valt het nieuwe blokkensysteem me alleszins mee. Lekker concentreren op 2 vakken. Ook de colleges zijn tot nu toe veel interessanter dan vorig jaar. Nu even afwachten hoe 't zich gaat ontwikkelen.
We hebben denk ik gewoon geluk met twee goede docenten dit blok. Ik was dit blokkensysteem trouwens al gewend van mijn vorige studie, alleen was er daar geen verplichting om de werkcolleges bij te wonen (bonussen deden ze overigens ook niet aan). Als je ieder blok gelijk begint met lezen/studeren, dan werkt het wel makkelijk ja omdat het minder gefragmenteerd is.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 september 2007 @ 01:55:20 #234
22592 crew  Ole
pi_52996744
Tja, uiteindelijk zul je toch echt zelf aan de slag moeten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52996861
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 01:55 schreef Ole het volgende:
Tja, uiteindelijk zul je toch echt zelf aan de slag moeten
Ik doe het graag hoor.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 7 september 2007 @ 02:18:09 #236
22592 crew  Ole
pi_52996872
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 02:15 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik doe het graag hoor.
Maar ik ben het met jullie eens dat een goede docent wel kan helpen bij het slagen!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52996884
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 02:18 schreef Ole het volgende:
Maar ik ben het met jullie eens dat een goede docent wel kan helpen bij het slagen!
Mwah, de boeken kan ik thuis ook wel lezen en opgaven maken lukt ook wel zonder docent. Maar ik vind een goed college gewoon leuk om bij te wonen (bijvoorbeeld als de docent een discussie wil of als hij de kranten behandeld), en bovendien is het vaak ook wel gezellig met vrienden enzo. Als het om snelheid en effectiviteit gaat kun je denk ik beter stoppen met hoorcolleges.
  vrijdag 7 september 2007 @ 09:27:34 #238
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52998629
Ik heb nu ook een soort blokkensysteem, op zich wel relaxt. Gaat wel gelijk de diepte zin; zometeen eerste college.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53008743
Ben ook alweer een week bezig..

Nog een paar laatste vakjes Business Administration en dan is mijn bachelor binnen aan het einde van het tweede trimester..

Omdat ik zo weinig te doen heb ben ik ook maar begonnen met Filosofie van Beleid en Management, een soort versnelde Filosofie opleiding voor mensen die hun P hebben. Wel grappig tot nu toe..

Volgend jaar hopelijk een master in t buitenland fixen..
pi_53042765
quote:
Op maandag 3 september 2007 17:14 schreef lushfemke het volgende:
Toevallig (afgestudeerde) KCW-ers hier? Ik ben allang weg van de EUR, bijna 5 jaar geleden inmiddels, maar wel grappig hier een topic over mijn ouwe uni te vinden, hahaha
*meldt*
tweedejaars ACW hier.
pi_53074428
Beveiligings- of toezichtmedewerkers bij de in- en uitgang van de collegezaal, maar aan een kant van de zaal de zaal mogen verlaten, het moet niet gekker worden .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53074551
Wat een drukte is het nu nog op de uni .

Voor mij was het mijn eerste dag pas .
pi_53078753
quote:
Op maandag 10 september 2007 15:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een drukte is het nu nog op de uni .

Voor mij was het mijn eerste dag pas .
Tja, iedereen is nu nog overijverig... Al zit het er met de nieuwe regeling dik in dat het vaker zo druk blijft. Toen ik terugliep van 't M-gebouw richting C kwam er ook een karavaan van mensen uit de Aula langszetten. Echt bizar...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53078918
Welke nieuwe regeling?
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_53078969
Jaarplansysteem op de economische faculteit, daardoor veel meer verplichte (werk)colleges.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53084924
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Jaarplansysteem op de economische faculteit, daardoor veel meer verplichte (werk)colleges.
Meeste mensen gingen toch al naar de werkcolleges, imo is er niet zoveel veranderd. Ik denk niet dat dat de drukte veroorzaakt. Of zullen de sjaars denken dat ook de hoorcolleges verplicht zijn?
  maandag 10 september 2007 @ 23:31:07 #247
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53085134
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Of zullen de sjaars denken dat ook de hoorcolleges verplicht zijn?
Ik denk dat ze het bier nog niet gevonden hebben . Trouwens beter dat ze Smitse weer open is...! Er is trouwens donderdag om 1530 ook een feestje van STAR op het Tinbergen Plaza met gratis champagne.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53085376
Wat zijn sjaarsen eigenlijk . Corpsballen ofzo? Ben niet zo thuis in dat wereldje

Overigens waren bij mij veel hoorcolleges en werkgroepen al verplicht. Maximaal verzuim van 20% over het algemeen, anders mag je tentamen niet eens maken.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_53085425
Eerstejaars aldus google.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53085722
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:31 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het bier nog niet gevonden hebben . Trouwens beter dat ze Smitse weer open is...! Er is trouwens donderdag om 1530 ook een feestje van STAR op het Tinbergen Plaza met gratis champagne.
Gratis champagne.
  maandag 10 september 2007 @ 23:58:49 #251
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53085906
quote:
Op maandag 10 september 2007 23:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Gratis champagne.


Staat trouwens ook in de agenda dat STAR een studentenfeest voor 8000-10.000 man gaat organiseren vanwege het 30e lustrum. Waar en hoe ze dat gaan doen weet ik ook niet...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53086276
STAR... is dat de studievereniging van RSM?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 11 september 2007 @ 16:55:44 #253
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53099517
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
STAR... is dat de studievereniging van RSM?
Ja.
pi_53099936
Hmm... gaat iemand nog naar het Open Air Cinema? Doen ze nog meerdere films of alleen die Little Miss Sunshine?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53099961
Ze doen er nog meer. Volgens mij twee per maand oid? Staat ook altijd in het Erasmus Magazine.

Little Miss Sunshine is een toffe film!
pi_53099992
Vanavond is Paradise Now in B-4, bij de C-hall.
pi_53100163
Krijg hem over een paar weken te zien bij Filmanalyse
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_53100172
Heb me er niet echt in verdiept, maar misschien een keer leuk.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:57:10 #259
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53102398
Zo, ik ben eindelijk ook ingeschreven via Studielink .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53146300
Wanneer schrijven ze het collegegeld af?

21 september oid?
pi_53151414
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wanneer schrijven ze het collegegeld af?

21 september oid?
Geen idee, op die machtiging stond volgens mij zelfs 27 augustus maar neem aan dat ze zelf ook wel doorhebben dat dat al twee weken achter ons ligt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53151435
Op mijn machtiging stond geen datum (geprint via StudieLink).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53151518
Ik bedoel het totaal bedrag he. Niet in etappes.
pi_53160151
Trouwens, heeft het Erasmus een *kuch* ftp-netwerkje waar films e.d. worden geshared? *kuch*
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53160193
Helaas. Zo wel dan zie ik graag een pm tegemoet .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53160391
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:31 schreef SuperHarregarre het volgende:
Trouwens, heeft het Erasmus een *kuch* ftp-netwerkje waar films e.d. worden geshared? *kuch*
Probeer aan een IP in de range van Surfnet (in ieder geval 130.89.x.x) te komen, volgens mij kun je dan de Surfnet-hub op DC++ gebruiken. Ik weet niet hoe dat op de EUR zit maar van de TUD en UTwente weet ik dat je ook in de stad (Delft/Enschede/Hengelo) aansluiting kunt krijgen verzorgd door de Uni zodat je direct op het netwerk zit. Zoiets moet je voor elkaar zien te krijgen. Ze eisen overigens dat je minimaal 10 Mb/s up en down hebt.

* Bolkesteijn vond het echt een share walhalla op de UTwente, films met 11 MByte/sec binnen halen.
pi_53160693
quote:
Op donderdag 13 september 2007 23:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Probeer aan een IP in de range van Surfnet (in ieder geval 130.89.x.x) te komen, volgens mij kun je dan de Surfnet-hub op DC++ gebruiken. Ik weet niet hoe dat op de EUR zit maar van de TUD en UTwente weet ik dat je ook in de stad (Delft/Enschede/Hengelo) aansluiting kunt krijgen verzorgd door de Uni zodat je direct op het netwerk zit. Zoiets moet je voor elkaar zien te krijgen. Ze eisen overigens dat je minimaal 10 Mb/s up en down hebt.

* Bolkesteijn vond het echt een share walhalla op de UTwente, films met 11 MByte/sec binnen halen.
Ah, hmm, zal eens gaan kijken. Is voor iemand die nu op de Uni zit maar die was anders gewend in China. Daar bood de universiteit 't gewoon zelf aan.

(PM is welkom trouwens... )
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53161600
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wanneer schrijven ze het collegegeld af?

21 september oid?
22e, dacht ik
pi_53161628
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:36 schreef Nepthys het volgende:

[..]

22e, dacht ik
Lekker laat trouwens, mijn andere opleiding smeekt al een week om een bewijs van betaald college geld. Die moet ik dus nog 1,5 week bezig houden.
pi_53162172
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lekker laat trouwens, mijn andere opleiding smeekt al een week om een bewijs van betaald college geld. Die moet ik dus nog 1,5 week bezig houden.
Hehe, welke 2 doe je dan?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:26:36 #271
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53163782
Ook leuk: toen ik bij de IB-Groep inschreef ontving ik een brief dat ik geen diploma hoefde op te sturen omdat ik toch geen loting-studie ga doen. Krijg ik een paar dagen geleden een mailtje met het bericht dat mijn inschrijving nog niet rond is omdat ze nog geen kopie van mijn diploma ontvangen hebben
  vrijdag 14 september 2007 @ 09:35:38 #272
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53164778
Gister van 16.00-22.00 ofzo in de Smitse gehangen; niet goed voor je .
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 14 september 2007 @ 09:42:48 #273
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53164911
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 09:35 schreef Public_NME het volgende:
Gister van 16.00-22.00 ofzo in de Smitse gehangen; niet goed voor je .
Nog lekker met Ivo Opstelten bier gedronken????
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:15:19 #274
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53165567
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 09:42 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Nog lekker met Ivo Opstelten bier gedronken????
Nee hij was er niet, hij moest naar Den Haag geloof ik... (vanwege problemen met de VVD uiteraard) Zijn vervanger was een of andere dienstklopper op een vouwfiets die Ivo's speech voorlas. (en totaal geen Engels sprak
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:16:30 #275
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53165593
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Nee hij was er niet, hij moest naar Den Haag geloof ik... (vanwege problemen met de VVD uiteraard) Zijn vervanger was een of andere dienstklopper op een vouwfiets die Ivo's speech voorlas. (en totaal geen Engels sprak
Was het nou alleen voor STAR-leden of niet?
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:22:56 #276
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53165720
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:16 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Was het nou alleen voor STAR-leden of niet?
Neejoh, gratis champagne voor iedereen en gewoon lekker buitenstaan met een biertje erbij en een lekker muziekie. Gister zei de voorzitter van STAR dat er binnenkort een feest in de Off_Corso is (als ik meer weet laat ik het weten)

*edit; Het is 20 September, en Chris Rox, Olav Basoski en Hitmeister D komen. Gaat weer lekker housen worden!!! 7,50 vvk en 10 deur.
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:25:29 #277
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53165778
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:22 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Neejoh, gratis champagne voor iedereen en gewoon lekker buitenstaan met een biertje erbij en een lekker muziekie. Gister zei de voorzitter van STAR dat er binnenkort een feest in de Off_Corso is (als ik meer weet laat ik het weten)
O, dat zou wel leuk zijn. Jij bent ook Bedrijfskunde student begrijp ik?
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:28:29 #278
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53165839
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:25 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

O, dat zou wel leuk zijn. Jij bent ook Bedrijfskunde student begrijp ik?
Ja, was schakelstudent IBA maar doe nu de MSc Strategic Management. (info over feestje staat in de post hierboven)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:30:07 #279
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53165884
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ja, was schakelstudent IBA maar doe nu de MSc Strategic Management. (info over feestje staat in de post hierboven)
Ik ben nu eerstejaars BA. Maar het is jammer dat dat feest op donderdag is, vrijdag moet ik weer om 7 uur m'n bedje uit en als ik er dan om 6 uur in lig.... Nou ja, dat is ook niet alles zeg maar
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:59:18 #280
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53166571
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:30 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik ben nu eerstejaars BA. Maar het is jammer dat dat feest op donderdag is, vrijdag moet ik weer om 7 uur m'n bedje uit en als ik er dan om 6 uur in lig.... Nou ja, dat is ook niet alles zeg maar
Kom op man, ik heb ook gewoon om 10u college. Je bent student of je bent het niet!
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:11:55 #281
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53166866
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:59 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Kom op man, ik heb ook gewoon om 10u college. Je bent student of je bent het niet!
Probleem is dat ik geen college heb maar moet werken
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:04:51 #282
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_53171428
Ook IK heb eindelijk de studielink shit afgehandeld, eindelijk ingeschreven nadat zn mn id/kopie niet hadden:'). 1e colleges al gehad, heb alweer mooie voorpagina's van krantjes bewerkt
?????????????????????????????????????????????
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:27:17 #283
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_53173788
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 14:04 schreef DahaKa het volgende:
Ook IK heb eindelijk de studielink shit afgehandeld, eindelijk ingeschreven nadat zn mn id/kopie niet hadden:'). 1e colleges al gehad, heb alweer mooie voorpagina's van krantjes bewerkt
Ja, dat moet ik ook nog doen ja
pi_53176336
Hehe, Spits was vandaag wel prettig bij 't college. Verhaaltje van 't Oktoberfest rijkelijk geïllustreerd.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53277145
Zijn alle Fok!-Erasmusgangers dood?

Even mijn klaagzang:
[rant]
Chinese talencursus deeltje 2 gaat niet door! Te weinig animo... Echt teringjezusgodverdekut. Ik ga maar eens kijken wat die mogelijkheden zijn m.b.t. 2 studies volgen en maar 1 betalen. Ik las dat je gewoon een willekeurige extra studie kunt gaan doen, dus misschien maar eens kijken naar een Chinese talenstudie. Dacht dat er op 't HRO zoiets zat dus dat zit dan wel mooi dichtbij. Maar goed... nog steeds...
[/rant]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53277241
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
Zijn alle Fok!-Erasmusgangers dood?
Nee, maar er valt weinig te vertellen . Als je normaal maar 3 collegedagen hebt en er valt er dan ook nog een uit, tsja .

Morgen vrisbi-congres , gaan de overige I&Efok!ers ook?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:19:07 #287
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_53282789
dat zijn?
?????????????????????????????????????????????
pi_53283279
Geen idee, er zijn er in ieder geval nog 2 en 2 oud-I&E'ers (schnabbi & radagast).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53283921
Misschien in het volgende topic een lijst maken?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:59:47 #290
149465 DahaKa
Een duif met brood om zn nek
pi_53288803
ik ga niet, omdat
a): ik geen bal snap wat ik daar moet op een congres
b): ik 1e jaars ben
c) wss dit niet met mijn studie (rechten) te maken heb
d)ik snap er nog steeds geen kont van
?????????????????????????????????????????????
pi_53291190
Zo krijg je wel een topic vol .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 19 september 2007 @ 09:23:13 #292
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_53292439
Ik ben niet dood, moet wel aardig aanpoten met de Master. Gister voor de tweede keer in 5 dagen de Smitse uitgezet omdat ie dicht ging....:')
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_53309421
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Misschien in het volgende topic een lijst maken?
Goed plan .

Naam - faculteit - opleiding - fase (zodat TS alles dan makkelijk kan kopieren)? Of hebben ze me nu te gek gemaakt met standaardiseren ?

Om het goede voorbeeld te geven .
PietjePuk007 - FEW - Economics & ICT - Master
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 19 september 2007 @ 20:37:13 #294
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53310063
soylent - FEW - Economics & ICT - Schakelprogramma
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_53310149
Betrapt! (want daardoor begon het idee )
Waar was jij vandaag ! Niet hier. Daardoor heb je wel vette presentaties over oa Microsoft Silverlight, LogicaCMG en Ilse Media gemist.

En de borrel .

Het was dus een succes .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53310511
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor

Vind het prima op deze manier.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53310637
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
SuperHarregarre - FEW - Economie & Bedrijfseconomie - Bachelor
Idem Behalve de username dan.
pi_53311962
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Idem Behalve de username dan.
Welke practicumgroepen zit jij? Straks zitten we gewoon bij elkaar in een groep.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53312513
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:43 schreef SuperHarregarre het volgende:
Welke practicumgroepen zit jij? Straks zitten we gewoon bij elkaar in een groep.
IE heb ik even laten varen, omdat het anders te hectisch werd met mijn tweede studie (werktuigbouwkunde @ HRO) maar bij fiscaal zit ik in groep 5. Vorig jaar zat ik in groep 4 met alle practica. Ik ben benieuwd.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:05:47 #300
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_53312844
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:40 schreef PietjePuk007 het volgende:
Betrapt! (want daardoor begon het idee )
Waar was jij vandaag ! Niet hier. Daardoor heb je wel vette presentaties over oa Microsoft Silverlight, LogicaCMG en Ilse Media gemist.

En de borrel .

Het was dus een succes .

Ja daar kwamen ze wel heel laat mee Same goes voor een uitleg over studeermethoden gisterochtend.. Sommige mensen moeten ook nog de economie draaiende houden, vandaag was ik dat Blok 2 word ik trouwens sowieso pas actief, nu heb ik niks...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_53312978
En vol, zal een nieuwe maken en hier de link posten.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')