Absoluut bizar weer. Het eerste buitje valt helaas wat uit elkaar, tegen de tijd dat die hier is, is het alleen nog maar wat regenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste buien nu in het zuidwesten. Eens afwachten wat deze dag nog gaat brengen ...
Dat gebied boven NO-Frankrijk lijkt toch ook vol over Limburg te trekken ...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"We moeten vandaag rekening houden met lokaal zeer veel neerslag. Het accent van de neerslag activiteti lijkt opnieuw voor het westen weggelegd. "
Waarom toch altijd!?
volgens mensen op weerwoord trekt dat gebied dus richting het westen... Limburg zal dus wel getroffen worden, maar niet vol. Althans dat is de verwachtingquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:52 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat gebied boven NO-Frankrijk lijkt toch ook vol over Limburg te trekken ...
Ik hoop het, dit mag mooi naar het westen komenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef kepler het volgende:
[..]
volgens mensen op weerwoord trekt dat gebied dus richting het westen... Limburg zal dus wel getroffen worden, maar niet vol. Althans dat is de verwachting
Aan de rechterkant heftige neerslag als ik de radar zo ziequote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:56 schreef kepler het volgende:
er ontstaan wel hele mooie buienlijnen in dat systeem, hopelijk zwiept die zo over Nederland met een mooie shelf
Hoe maken ze zo'n verwachting dan? Als ik nu op Meteox kijk zie ik dat het gebied het laatste uur flink naar de oostkant uitbreid en Limburg, Gelderland en Overijssel ook gewoon de volle laag gaan krijgen. Sterft dat gebied dan weer wat uit ofzo?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 09:54 schreef kepler het volgende:
[..]
volgens mensen op weerwoord trekt dat gebied dus richting het westen... Limburg zal dus wel getroffen worden, maar niet vol. Althans dat is de verwachting
Terwijl daar waarschijnlijk al 15 mm uit komt vallenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef Againzender het volgende:
die bui in het zuidwesten is overigens 'relatief licht vergeleken met wat er later op de dag komt' aldus het KNMI
geen idee, ik lees nu ook dat het oosten gewoon getroffen gaat wordenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:04 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Hoe maken ze zo'n verwachting dan? Als ik nu op Meteox kijk zie ik dat het gebied het laatste uur flink naar de oostkant uitbreid en Limburg, Gelderland en Overijssel ook gewoon de volle laag gaan krijgen. Sterft dat gebied dan weer wat uit ofzo?
volgens mij wordt het vooral water...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:13 schreef JDude het volgende:
Het ziet er allemaal weer prachtig uit, maar net als vorige keer mag ik het vast weer doen met tien druppels en een donderklap.
rotsysteem om te voorspellen zegquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:11 schreef kepler het volgende:
[..]
geen idee, ik lees nu ook dat het oosten gewoon getroffen gaat worden
Ik denk persoonlijk dat heel NL over gaat lopen
Dus toch, mooi zoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:18 schreef IkWilbert het volgende:
zoals het er nu voor staat.
Het lijkt erop dat alles iets oostelijker valt, zoals GFS12z gisteren voorspelde en dus het oosten van het land het "MCS" mee zal pakken.. Al vraag ik me af het een MCS is/wordt...
[afbeelding]
[afbeelding]
bron weerwoord.be (Joralf)
Ben ik ook bang voor ja... maar goed, resultaten uit het verleden...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:33 schreef appelsientje het volgende:
En zul je zien dat het uit eindelijk allemaal mee valt
ik vind alleen deze link voor je in het engels... http://en.wikipedia.org/wiki/Bow_echoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:32 schreef Coelho het volgende:
Iemand die mij uit wil leggen wat bow echo is? Staat bij die uitgebreide kaartenanalyse van weerwoord.
Dat staat voor een Mesoscale Convective System. Kort door de bocht genomen is dat een enorme samenklontering van onweersbuien met erg veel bliksemactiviteit. Zo'n systeem kan zo groot als Nederland zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:36 schreef MikelenniuM het volgende:
ff goed in de gaten houden wat er gaat gebeuren. Weet ik of k vanmiddag de boot moet nemen over de A2![]()
Wat is trouwens een MCS?
Ik denk dat de hoofdmoot regen zal zijn, het kan wel gaan onweren,maar ik denk niet zo extreem als bijv. maandagavond.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef Logician het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er een grote kans op onweer in enschede?![]()
![]()
Die tweede bui boven Frankrijk is het zwaartepunt.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:52 schreef INViCTuS het volgende:
Volgens mij trekt het zwaartepunt nu juist meer over het westen dan over het oosten?!
Waar?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:53 schreef DarkElf het volgende:
het hóóst!
als dat nu een mooie buienlijn gaat vormen en voor 14 uur over NL trekt ben ik tevredenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:49 schreef IedeK. het volgende:
Lijkt er een beetje op dat de twee onweersbuien samen gaan clusteren.![]()
In dat geval luister je dezelfde zenderquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:01 schreef kepler het volgende:
net op de radio dat het in N-W van Belgie heel hard aan het regenen en onweren is, en het complex trekt nu over zeeland
Ik ben benieuwd, hopelijk zit er een mooie shelf tussen
Dankquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:48 schreef Againzender het volgende:
[..]
Dat staat voor een Mesoscale Convective System. Kort door de bocht genomen is dat een enorme samenklontering van onweersbuien met erg veel bliksemactiviteit. Zo'n systeem kan zo groot als Nederland zijn.
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:01 schreef Intelligence het volgende:
[..]
In dat geval luister je dezelfde zender
Ik denk rond 15:00 / 15:30??? In welke wijk woon je?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:09 schreef Logician het volgende:
rond hoe laat zal er in enschede iets te merken zijn? Iemand??![]()
twekkerquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:13 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Ik denk rond 15:00 / 15:30??? In welke wijk woon je?
Zal wel een flinke shelf voor zitten.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:02 schreef kepler het volgende:
dat is echt een heel mooi lijntje daar in het noord-oosten van Frankrijk
ziet er heel heftig uit, met een hele lijn aan paarse stippen
Dat wordt nog watquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:27 schreef i2Them2 het volgende:
Als je nu trouwens op www.meteox.nl kijkt, zie je het hele gebied Nederland in draaien.
Lol een shelf wordt al bijna een dagelijkse gewoonte zo. Voor 17-7-2004 kende zowat niemand hier een shelf en nu is het normaalquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik denk dat het een flinke lijn wordt voor die mij passeertik krijg er wel een goed gevoel over
wie weet een prachtige shelf
zou de 2de zijn deze week
Waar werk je dan?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:36 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Normaliter zit ik op stadsveld, maar zit nu op mn werk
Degene die dat zegt heeft het aardig mis denk ikquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:19 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
"Zware regenbuien bereiken Nijmegen na intocht"
Jammer.![]()
daar heb ik gewoondquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:36 schreef Intelligence het volgende:
[..]
Normaliter zit ik op stadsveld, maar zit nu op mn werk
Zal tijd wordenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
De lucht begint hier in Maastricht vanuit het zuiden wat donkerder te worden ...
Tubbergenquote:
Ik @ Rembrandtlaanquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:40 schreef Frutsel het volgende:
[..]
daar heb ik gewoondBruggertstraat + Ferdinand Bolstraat
Zit nu op de marssteden
Behalfe als het een giga 1 wordtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:36 schreef Party_P het volgende:
Lijkt het wel een heel klein af te zwakken op die radarbeelden.
[..]
Lol een shelf wordt al bijna een dagelijkse gewoonte zo. Voor 17-7-2004 kende zowat niemand hier een shelf en nu is het normaal![]()
Bij de C1000 of richting havengebied?quote:
Ga je fotos makenquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
De lucht begint hier in Maastricht vanuit het zuiden wat donkerder te worden ...
Dus wel donder en bliksem in dat gebiedquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
Eerste bliksem en donder gesignaleerd hier. Vooralsnog ten westen van Maastricht...
quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Dus wel donder en bliksem in dat gebied![]()
Autorijden blijft nog altijd een stuk gevaarlijkerquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef ElectricEye het volgende:
Zijn jullie niet bang voor schade, gewonden of doden?
Beetje regen maar. Niks aan de hand, doorlopen maar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef ElectricEye het volgende:
Ik wordt een beetje onrustig van jullie noodweer-fetishisme. Hoe ontwikkel je zoiets eigenlijk?
Ik gebruik jullie kunde en inzicht in het weer voornamelijk om gewaarschuwd te zijn.
Sündquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Helaas. Zit op kantoor![]()
. En ook nog op de vijfde verdieping dus met prima uitzicht hier
.
Ik vind het ook nogal opvallend hoe iedereen toch hoopt op écht flink noodweer.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:48 schreef ElectricEye het volgende:
Ik wordt een beetje onrustig van jullie noodweer-fetishisme. Hoe ontwikkel je zoiets eigenlijk?
Ik gebruik jullie kunde en inzicht in het weer voornamelijk om gewaarschuwd te zijn.
Tja, sommige hopen op spectaculaire onweersstormen en andere op een brandende moskee...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:51 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal opvallend hoe iedereen toch hoopt op écht flink noodweer.
Mag beide ook?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:53 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Tja, sommige hopen op spectaculaire onweersstormen en andere op een brandende moskee...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |