Er is al ergens een luiertopic. Zal eens zoeken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Pruk het volgende:
Is het misschien een idee hier een topic van te maken? Dit is iets wat behoorlijk actueel blijft en dan kun je het makkelijker terugzoeken?
Dank je wel!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Er is al ergens een luiertopic. Zal eens zoeken.
Deze is nog redelijk recent: Alles over (katoenen) luiers...
Enig idee of je je laat testen via de huisarts of de VK?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:12 schreef Brighteyes het volgende:
Tan, op zich is er verder niet veel risico, behalve natuurlijk als het kleine katje nog niet helemaal zindelijk is en je dat op gaat ruimen. Maar ook dat kun je dan door een ander laten doen.
Als je jezelf laat testen en je hebt het al eens gehad dan levert het verder geen bezwaren op als ik het goed heb.
Weet je dat er ook even zoiets door me heen ging van... dit is niet goed ofzoquote:Op vrijdag 20 juli 2007 10:36 schreef DaviniaHR het volgende:
Yup, is de hik. De eerste paar keer schrok ik me helemaal lam, dacht dat er iets afgekneld was of zo, en dat hij aan het spasten was, maar op links liggend, ging het vrolijk verder. ritmisch getik langzamer dan de hartslag dan frummel en sneller dan de jouwe, een beetje in de buurt van waar het hoofdje ligt (als je dat weet, is de hik.
@ tan; ik heb dit laatst met de verloskundige besproken. Het grote gevaar van de kattenbak zit hem echt in de kattenpoep. Ik vroeg haar toen of ik zelf de kattenbak kon doen, aangezien ik toch altijd handschoenen gebruik en daarna mijn handen was met antibacteriele zeep. Dit kon prima zei ze; het ging volgens haar voornamelijk om bacterien die je aan je handen zou kunnen krijgen en dat je daarna (zonder handen te wassen) aan je mond zit ofzo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:57 schreef Tan het volgende:
Heb een tussendoorvraagje voor de katten-deskundigen/bezitters
Ik wil Chinook namelijk voor haar tiende verjaardag in september een kitten geven. We hebben wel een kat, maar die leeft, eet, plast en poept buiten, dat kan met een kitten natuurlijk nog niet, die moet eerst nog een tijd binnen wennen en daar op de kattenbak.
Nu weet ik dat ik een kattenbak niet mag verschonen, maar zijn er nog andere toxoplasmosegevaren (als je het beestje oppakt of aait/ op schoot hebt bijv.?)
Of is het helemaal niet verstandig om tot aanschaf over te gaan tijdens een zwangerschap?
Is het nog verstandig om mezelf te laten testen op toxoplasmose en als daar uitkomt dat ik immuun ben, kan ik dan wel de kattenbak verschonen?
Ik zou niet nu al verschillende merken kopen. Koop hooguit twee pakken,eventueel van verschillende merken. Voor je het weet heb je een grotere maat nodig en heb je een hele verzameling aan te kleine luiers over.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Dank voor alle respons!!
Waar het eigenljik op neer komt is, van alle merken een pak new-born kopen en kijken wat het beste werkt, toch?
De account van Joyce kwam ik pas (ik geloof gisteren) in een oud topic tegen en ik ging er niet vanuit dat er meerdere mensen waren met die naam en een dochtertje Mara.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:08 schreef DeLiedje het volgende:
Tjonge wat posten we toch veel
Ticootje en Saint, ik was het inderdaad die het geslacht wel weet, maar nog voor me wil houden... Als ik hier nou anoniem was, maar ja.. Lishe kijkt mee he? (en die is ook heeelemaal niet nieuwsgierig ofzo)
Nijna en BE, heerlijk joh zo'n voedings kussen, mn nieuwe vriend! (goeie tip Lish)
BE, nix mis met lime hoor, als onze hele woonkamer al niet groen groen groener dan groen was, dan deed ik de babykamer vast óók nog lime. Nu wordt het 'hollands'... (als in: witte meubeltjes, delfstblauwe lakentjes, een door mijzelf gemaakte muurschildering, rood 'met witte stippen', geruite stofjes en kantjes
zet mij maar achter mn naaimachien!)
Pruk... Ik snap iets niet helemaal, ik las al dat Maneki ook dacht dat je een kloon was, en ik dacht dat eigenlijk ook... Je bent wel pas net als nieuwe gebruiker geregistreerd, maar je post op een manier alsof je hier al lang bent... En je weet ook dingen (bijvoorbeeld dat Joyce wel een eigen account had, terwijl ze die al een tijdje niet gebruikt...)
Leg eens uit dan! Lurkte je al lang mee? Of ken je sommige users persoonlijk?
Moonah heeft nog een bijna-niet-gebruikte in de aanbieding!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:07 schreef Ticootje het volgende:
Voedingskussen (wat zijn die duur zeg!)
Nou ik ben niet gek van Winnie the pooh, maar mn moeder wil er dan wel een andere hoes om makenquote:Op zaterdag 21 juli 2007 21:20 schreef Randa_v het volgende:
Nijna, de kruidvat heeft nu die actie van 25%, 50% en 75% en boxkleden van winnie de pooh (je moet er van houden) die ze vaak zo in de reclame hebben gehad gingen deze week weg voor 25% minder. De actie houdt nog even aan denk ik tot de opruiming voorbij is.
Dit kan ook heel goed een zonnen allergie zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:36 schreef marlieske het volgende:
Blegh heb vandaag bultjes gekregen op voeten en handen, vochtblaasjes die open gaan als je eraan krabt. Denk dat het zwangerschapsjeuk is, alleen niet zo erg als op de foto's die hier pas te vinden waren. Maar ooooh god wat jeukt het, ijszak erop en koelen helpt ietsjes, getver heb mijn buik vol van die dingetjes die er allemaal volgens iedereen bijhoren![]()
Ja, 1 keer is voldoende hoor!quote:Op zondag 22 juli 2007 11:30 schreef Nijna het volgende:
Eerste vrachtje babykleertjes gewassen(is 1 keer wassen trouwens genoeg?)
Mij is eigenlijk altijd verteld om zeker de eerste paar keer babykleertjes met Neutral achtig wasmiddel te wassen - tegen allergieën voor parfum enzo?quote:Op zondag 22 juli 2007 13:39 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Ja, 1 keer is voldoende hoor!
(tenzij je als gevolg van je zwangerschapshormonen vindt dat de kleertjes niet naar het juiste wasmiddel ruiken en je vervolgens dagenlang supermarkten afstruint, al ruikende aan de flessen wasmiddel, op jacht naar HET geurtje!)
Dat kan inderdaad beter zijn, zeker het vermijden van wasverzachter is een advies. Maar gewoon wasmiddel kan meestal wel hoor.quote:Op zondag 22 juli 2007 13:48 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Mij is eigenlijk altijd verteld om zeker de eerste paar keer babykleertjes met Neutral achtig wasmiddel te wassen - tegen allergieën voor parfum enzo?
Ik had van die geurbuiltjes van Zwitsal in de kast gelegd..quote:Op zondag 22 juli 2007 13:55 schreef jellyrose het volgende:
Ah ja.. ik vind het ook wel jammer dat alle kleertjes nu zo 'kaal' ruiken, maar als er straks een baby inzit zal het vast wel beter zijn.. hihi![]()
Ik gebruik voor mijzelf al neutral, alleen bij de handdoeken gooi ik wasverzachter, want handdoeken horen lekker te ruikenquote:Op zondag 22 juli 2007 13:55 schreef jellyrose het volgende:
Ah ja.. ik vind het ook wel jammer dat alle kleertjes nu zo 'kaal' ruiken, maar als er straks een baby inzit zal het vast wel beter zijn.. hihi![]()
Ah, dank je, dat is een goeie tip!quote:Op zondag 22 juli 2007 14:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik had van die geurbuiltjes van Zwitsal in de kast gelegd..
Evengoed een lekker luchtje in het kamertje en kleertjes![]()
Je kunt de hydrofiel luiers beter niet strijken, ook al zien ze er dan erg wafelachtig uit. Ze nemen dan minder vocht op, en dat is minder praktisch met afdrogen.quote:Op zondag 22 juli 2007 16:38 schreef DaviniaHR het volgende:De uitzet is helemaal af!!!
Heb nu alle kleertjes uitgezocht op kleur en zo, en de eerste twee ladingen wit zitten nu in de droger. Bij het uitpakken bleek dat ik me wel een beetje had uitgeleefd met de hydrofielluiers![]()
![]()
Ik zie ook lichtelijk op tegen het strijken. Eerst maar eens zien hoe de boel uit de droger komt, en dan als ik wanhopig word ga ik misschien wel strijken. Ben er niet zo'n held in, namelijk...
Done!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:27 schreef PhysicsRules het volgende:
Trouwens, moet de OP niet aangepast worden naar S-A-I-N-T en klein_spookje??
Elke week is ook niet alles hoorquote:Op maandag 23 juli 2007 09:46 schreef Ticootje het volgende:
Morgen mag ik voor de 12 weken echo... Ik ben wel benieuwd hoe het daarbinnen gaat hoor. Volgens mij is die kleine nu al een echt mensje en alweer flink gegroeit. Jammer dat je niet zo vaak langs mag komen eigenlijk. Tot 24 weken elke 4 weken... Ik vind dat veel te lang!
Hier prikken ze standaard met 28-30 weken je suiker en ijzergehalte.. Kreeg een verwijsbrief mee voor het ziekenhuis.. En na een weekje de uitslag..quote:Op maandag 23 juli 2007 10:22 schreef Nijna het volgende:
Ik mag zometeen weer op controle en vorige keer had ze het over bloedprikken.... Ik wacht het wel af. Zolang ik daarna ook Frummeltje nog maar even te horen krijg
.
quote:Op maandag 23 juli 2007 09:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Stiemie van harte met de geboorte van jullie dochter Linde.
Schaap Dolly jij ook van harte met je zwangerschap en volgens mij ben ik Popples ook vergeten te feliciteren. Ik weet nog wel dat ik een geheugen van een vergiet kreeg de eerste zwangerschap maar volgens mij is dat nu in het kwadraat.
Misschien stond jij wel op het lijstje van BE???quote:Op maandag 23 juli 2007 11:20 schreef Droeke het volgende:
Nou het hoge woord kan er wel uit: ik ben ook zwanger. Intussen al een behoorlijke tijd, maar door omstandigheden (lees: vakantie) heb ik nu pas weer echt tijd om te "fokken". Mijn uitgerekende datum is 1 december (dus oplettende lezers weten nu dat ik iets meer dan 21 weken zwanger ben).
Vorige week (mijn 20-weken-dag) heeft mijn man een "half-weg-party" georganiseerd met ranja en cake! Superlief! Echt een aanrader voor iedereen die halverwege is! Ik vond het echt super leuk.
Nope, zij was het niet.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien stond jij wel op het lijstje van BE???
Gefeliciteerd!! Jeetje zeg 21 weken alweer. Je bent wel laat zeg!![]()
Ik ben inderdaad wel wat aan de late kant, maar we hebben nogal een drukke 3 maanden achter de rug en daarna snel op vakantie. Bovendien waren familie en vrienden voor die tijd nog niet op de hoogte, dus was enige zorgvuldigheid nodig. Maar nu mag iedereen het weten!quote:Op maandag 23 juli 2007 11:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Misschien stond jij wel op het lijstje van BE???
Gefeliciteerd!! Jeetje zeg 21 weken alweer. Je bent wel laat zeg!![]()
Welk lijstje???? ik word erg nieuwsgierig nu....quote:Op maandag 23 juli 2007 11:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nope, zij was het niet.
Het was een heel ander lijstje en ik had nog gelijk ook. En verder zeg ik niks!![]()
Droeke! Gefeliciteerd joh!
Wat klinkt dat halfweg feestje leuk.
Er kwam hier iemand binnen van wie ik het vermoeden had dat het een kloon was dus ik maakte een opmerking dat ik een lijstje met mogelijkheden had. Toen wilde natuurlijk gelijk iedereen weten wie ik op het lijstje verdachten ahd staan.quote:Op maandag 23 juli 2007 11:31 schreef Droeke het volgende:
[..]
Welk lijstje???? ik word erg nieuwsgierig nu....
Kijk anders even in het updatetopic, daar staat een heleboel in geschreven!quote:Op maandag 23 juli 2007 12:42 schreef amaranta het volgende:
Goedemiddag. Ik ben weer terug van vakantie...
Ik ben te lui om terug te lezen maareh, zijn er nog beebjes geboren?
De laatste die ik weet is die van kleintje.
Nooit eerder gehad met bloedprikken tot ik zwanger was... Ik hield er sowieso al niet van, maar het was niet zo dat ik er echt naar van werd.quote:Op maandag 23 juli 2007 15:39 schreef Ticootje het volgende:
Nijna, kan je zo slecht tegen bloedprikken???
Heb ik ook gehad hoor. Ik ging ook altijd flauw, maar ja na een jaar ivfen en volledig lekgeprikt worden is dat nu wel weg. Al is het nog steeds mn hobby niet hoor.
Dat heb ik laatst ook ergens gelezen goed nieuwsquote:Op maandag 23 juli 2007 21:18 schreef Deepfreeze het volgende:
Edit: Net gehoord op de podcast: Bij zwangere vrouwen die elke dag een stukje chocola krijgen, lachen de kinderen met 6 maanden meer...![]()
Mannen hoeven ook nooit te kijken hoe ze moeten rijden, ze weten wel waar het ongeveer is....quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:43 schreef Nijna het volgende:
Handig Davinia. Overigens pakte ik van de week de maxicosi uit en ik zoeken naar het infoboekje. Dat zat dus achter het klepje achterin en daar stond idd ook in dat het boekje daar zat... Lekker over nagedacht. Dat had manlief nooit gevonden, die ziet voor het eerst zo'n ding
.
Maar ja, mannen hebben ook nooit een gebruiksaanwijzing nodig geloof ik he?!.
Ik wordt steeds midden in de nacht wakker.. Heel vervelend...quote:Op dinsdag 24 juli 2007 09:51 schreef Deepfreeze het volgende:
goeiemorgen allemaal..
Allemaal lekker geslapen??
ikke niet helaas, maar dat overleef ik wel..
Heeft iemand nog iets van desiredbard gehoord. Heb al een poosje geen berichten meer in dit topic gezien?
Over 2 uurtjes een afspraak bij de VK, eens horen of frutsel al is ingedaald..
En eens vragen wat ze allemaal gaan doen als ik echt flink overtijd raak. Heb niet zoveel zin in gepaniek in de 42e week..
O, en de baarkruk gaat waarschijnlijk vandaag ook mee naar huis.. Lijkt me heerlijk om zittend te bevallen, Veel natuurlijker dan liggend. Hopelijk is de kruk nog niet aan iemand anders uitgeleend..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |