abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:06:35 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51668938
Dolly jij ook gefeliciteerd! Heb je melding even gemist geloof ik

Ik vond Kruidvat luiers ook goed en later, toen ze ouder waren ook die van de Aldi

Die geparfurmeerde doekjes vind ik vreselijk stinken. Heb hier nog een paar pakken Natusan liggen en mijn jongste vind ze erg fijn om haar gezicht mee schoon te maken maar ik ga er bijna van over mijn nek nu ik zwanger ben
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:32:34 #152
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_51669568
Saskia kreeg uitslag van Kruidvat-luiers toen ze ineens de samenstelling veranderd hadden En Kruidvatdoekjes vond ik vaak te 'nat'. Ze bleven van nattigheid vaak aan elkaar plakken.
Ook Lidl luiers zorgen voor uitslag.. Huggies vond ik ook niks (dat bovenste laagje bleef aan de billen plakken en moest ik bijna losbikken) en nog meer geprobeerd, maar uiteindelijk voor haar uitgekomen bij pampers en pampers-sensitive doekjes.

Voor Tijn gebruik ik Pampers en Lidl door elkaar, hij krijgt er geen uitslag van en ze lekken niet. Doekjes heeft Zwitsal Sensitive, die zijn niet te nat, maken wel goed schoon en geen irritatie.

qua creme zweerde ik bij Hexamidine-zalf van Natusan, maar die bestaat niet meer. De nieuwe billenzalf (blikje) smeert minder lekker, maar werkt wel. Ondanks dat ik het bijna nooit gebruik
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_51669725
Is het misschien een idee hier een topic van te maken? Dit is iets wat behoorlijk actueel blijft en dan kun je het makkelijker terugzoeken?

Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat dit eigenlijk vragen zijn die elke zwangere heeft Ik zie ze me ook nog wel over een tijdje stellen.

Nooit geweten trouwens dat er zoveel verschil in doekjes enzo zat
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:42:34 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51669848
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:38 schreef Pruk het volgende:
Is het misschien een idee hier een topic van te maken? Dit is iets wat behoorlijk actueel blijft en dan kun je het makkelijker terugzoeken?
Er is al ergens een luiertopic. Zal eens zoeken.

Deze is nog redelijk recent: Alles over (katoenen) luiers...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:48:56 #155
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_51670083
Dank voor alle respons!!

Waar het eigenljik op neer komt is, van alle merken een pak new-born kopen en kijken wat het beste werkt, toch?

En we hebben nu in huis zwitsal zinkzalf, sudocrem grote pot en de open avond van het ziekenhuis was volgens mij gesponsord door bepanthen, dus daar hebben we ook wat dingen van

En inderdaad, misschien is het een idee om net als bij het bv topic in de OP een paar links te zetten die altijd actueel zijn. Zoals wanneer een baby levensvatbaar is enzo...
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:57:17 #156
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51670381
Heb een tussendoorvraagje voor de katten-deskundigen/bezitters

Ik wil Chinook namelijk voor haar tiende verjaardag in september een kitten geven . We hebben wel een kat, maar die leeft, eet, plast en poept buiten, dat kan met een kitten natuurlijk nog niet, die moet eerst nog een tijd binnen wennen en daar op de kattenbak.

Nu weet ik dat ik een kattenbak niet mag verschonen, maar zijn er nog andere toxoplasmosegevaren (als je het beestje oppakt of aait/ op schoot hebt bijv.?)
Of is het helemaal niet verstandig om tot aanschaf over te gaan tijdens een zwangerschap?

Is het nog verstandig om mezelf te laten testen op toxoplasmose en als daar uitkomt dat ik immuun ben, kan ik dan wel de kattenbak verschonen?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:09:07 #157
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_51670774
Zo, daar ben ik weer.Nog niet bijgelezen, dat ga ik strakkies doen.
Wat mij nou overkwam net
Ik ging naar verlos om een afspraak te maken met de nurse, komt ze naar me toe, en zegt ze: we gaan nu een echo doen, zodat we weten hoever je bent

Ik ben nu helemaal verliefd Ik heb ook het hartje al gehoord, het was zooooo gaaf
Volgens de echo ben ik op 16 februari uitgerekend, maar laat de 14e maar staan, dat vind ik een toch wat leukere dag
8 Augustus mag ik weer voor een echo
Ik heb wel 2 fotootjes, maar die moet ik nog scannen
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_51670794
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

Er is al ergens een luiertopic. Zal eens zoeken.

Deze is nog redelijk recent: Alles over (katoenen) luiers...
Dank je wel!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:12:05 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51670900
Wat leuk Suerte!

Tan, op zich is er verder niet veel risico, behalve natuurlijk als het kleine katje nog niet helemaal zindelijk is en je dat op gaat ruimen. Maar ook dat kun je dan door een ander laten doen.

Als je jezelf laat testen en je hebt het al eens gehad dan levert het verder geen bezwaren op als ik het goed heb.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:13:20 #160
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51670932
Oh ja... Saint, als je de foto's nog geplaatst wil hebben kan je ze evt. naar mij mailen, dan doe ik het even voor je. Ik ga alleen zo wel weg tot later op de avond.
Mailadres:
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:17:42 #161
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_51671107
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 19:12 schreef Brighteyes het volgende:

Tan, op zich is er verder niet veel risico, behalve natuurlijk als het kleine katje nog niet helemaal zindelijk is en je dat op gaat ruimen. Maar ook dat kun je dan door een ander laten doen.

Als je jezelf laat testen en je hebt het al eens gehad dan levert het verder geen bezwaren op als ik het goed heb.
Enig idee of je je laat testen via de huisarts of de VK?

Was de bedoeling om een katje te nemen dat al zindelijk is, dus van een week of 8/9 oud.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 19:28:38 #162
1762 YPPY
Yppiaans
pi_51671435
Wij hebben kruidvatluiers en de doekjes wisselen. Maar niet die van het merk met winnie de poeh erop, die zijn vervelend. We hebben ook een tijd natte watten gebruikt. Anna heeft nog nooit uitslag gehad, dus daarvoor hebben we nooit hoeven smeren. Een paar keer een beetje rode billen, maar verder niks.
Bepanthen is goed spul, werkt ook super tegen tepelkloven, handig om in huis te hebben.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_51671772
Tan ik ben getest door de VK en als je al een zindelijk katje hebt is het alleen een kwestie van je lief de kattenbak te laten doen. Aaien mocht gewoon en knuffelen moest ik voorzichtig mee zijn. En na het aaien je handen wassen voordat je iets anders gaat doen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_51671809
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 10:36 schreef DaviniaHR het volgende:

Yup, is de hik. De eerste paar keer schrok ik me helemaal lam, dacht dat er iets afgekneld was of zo, en dat hij aan het spasten was, maar op links liggend, ging het vrolijk verder. ritmisch getik langzamer dan de hartslag dan frummel en sneller dan de jouwe, een beetje in de buurt van waar het hoofdje ligt (als je dat weet, is de hik.
Weet je dat er ook even zoiets door me heen ging van... dit is niet goed ofzo . Maar ik denk dat het inderdaad de hik is geweest. Geen idee waar het hoofdje ligt (misschien kan de vk me dat maandag vertellen), maar ik weet ook niet meer waar ik het gehik voelde, was er denk ik teveel van onder de indruk .

DeLiedje, ik heb een voedingskussen gehad van een kennis, nieuwe hoes erbij gekocht, maar hij ligt nog in de kast. Vooralsnog heb ik bij het bed een extra gewoon kussen liggen om her en der onder te proppen . Maar ik denk dat ik dat voedingskussen ook maar eens mee naar bed ga nemen .

Saint, heerlijk om t horen en lekker dat je het al eens gehad hebt, hoef je je daar voor de rest van je zwangerschap ook geen zorgen meer om te maken .

Tan ik denk dat je het gewoon bij de vk kan vragen...? Overigens geen idee hoe ze dat testen, ik neem aan bloedprikken? (en dat doet de vk hier zelf).

Davinia, is het niet zo dat ze als je pech hebt heel snel uit die kleinste newborn luiers zijn gegroeid? Geen idee hoor en er gaat natuurlijk aardig wat doorheen aan luiers...
Hoeveel is handig om in huis te hebben voordat de beeb komt?

En met kleertjes wassen, gewoon je eigen wasmiddel gebruiken en geen wasverzachter? En is 1 keer wassen voldoende?

Ik ga nog even naar mn visite, ze gaan morgen weer naar huis. En ik geloof dat ik dan maar eens flink aan de poets ga. Zo'n kind van anderhalf over de vloer geeft aardig wat zooi . Maar het lijkt erop alsof ons huis redelijk kind-proof is (in elk geval voor de eerste tijd...).
Fake it till you make it...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:08:37 #165
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_51672665
Tjonge wat posten we toch veel

Ticootje en Saint, ik was het inderdaad die het geslacht wel weet, maar nog voor me wil houden... Als ik hier nou anoniem was, maar ja.. Lishe kijkt mee he? (en die is ook heeelemaal niet nieuwsgierig ofzo )

Nijna en BE
, heerlijk joh zo'n voedings kussen, mn nieuwe vriend! (goeie tip Lish )
BE, nix mis met lime hoor, als onze hele woonkamer al niet groen groen groener dan groen was, dan deed ik de babykamer vast óók nog lime . Nu wordt het 'hollands'... (als in: witte meubeltjes, delfstblauwe lakentjes, een door mijzelf gemaakte muurschildering, rood 'met witte stippen', geruite stofjes en kantjes zet mij maar achter mn naaimachien!)

Pruk... Ik snap iets niet helemaal, ik las al dat Maneki ook dacht dat je een kloon was, en ik dacht dat eigenlijk ook... Je bent wel pas net als nieuwe gebruiker geregistreerd, maar je post op een manier alsof je hier al lang bent ... En je weet ook dingen (bijvoorbeeld dat Joyce wel een eigen account had, terwijl ze die al een tijdje niet gebruikt...)
Leg eens uit dan ! Lurkte je al lang mee? Of ken je sommige users persoonlijk?
pi_51673286
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:57 schreef Tan het volgende:
Heb een tussendoorvraagje voor de katten-deskundigen/bezitters

Ik wil Chinook namelijk voor haar tiende verjaardag in september een kitten geven . We hebben wel een kat, maar die leeft, eet, plast en poept buiten, dat kan met een kitten natuurlijk nog niet, die moet eerst nog een tijd binnen wennen en daar op de kattenbak.

Nu weet ik dat ik een kattenbak niet mag verschonen, maar zijn er nog andere toxoplasmosegevaren (als je het beestje oppakt of aait/ op schoot hebt bijv.?)
Of is het helemaal niet verstandig om tot aanschaf over te gaan tijdens een zwangerschap?

Is het nog verstandig om mezelf te laten testen op toxoplasmose en als daar uitkomt dat ik immuun ben, kan ik dan wel de kattenbak verschonen?
@ tan; ik heb dit laatst met de verloskundige besproken. Het grote gevaar van de kattenbak zit hem echt in de kattenpoep. Ik vroeg haar toen of ik zelf de kattenbak kon doen, aangezien ik toch altijd handschoenen gebruik en daarna mijn handen was met antibacteriele zeep. Dit kon prima zei ze; het ging volgens haar voornamelijk om bacterien die je aan je handen zou kunnen krijgen en dat je daarna (zonder handen te wassen) aan je mond zit ofzo.
Ik heb mn hele leven katten en ik ben getest op toxoplasmose (bij mn vorige zwangerschap en nu weer) en ik heb het nog steeds niet gehad, terwijl ik al jaren die bak verschoon.

Het advies is ook om tijdens het werken in de tuin handschoenen te dragen.

Testen kun je via je huisarts of via je verloskundige, maakt niets uit.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:06:26 #167
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_51674393
Jonge katjes willen nog weleens krabben (met poep onder de nageltjes, tenminste de katten die ik had in het verleden waren niet allemaal even handig in het begin). Ik heb eigenlijk geen idee of dat kwaad zou kunnen, maar zou het zeker even na vragen aan de VK.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:10:53 #168
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_51674525
Hier ook al tig jaren katten en nog nooit gehad. Je kan het idd via bloedprikken laten testen. Bij mij werd dat gewoon standaard gedaan tijdens de eerste keer bloedprikken.

Je mag hem wel verschonen maar goed je handen wassen enz. Aaien en knuffelen is geen probleem ik heb daarna ook nog nooit mijn handen gewassen.

Ik post als het goed is weer onder mijn eigen naam met dank aan nikky.

Dus geen s-a-i-n-t meer maar klein-spookje.

groetjes joyce
pi_51674622
Welkom terug onder je eigen naam Joyce .
Fake it till you make it...
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:36:40 #170
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_51675347
Popples en Hello_DOlly, gefeliciteerd!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 20 juli 2007 @ 21:46:08 #171
62233 Jelief
ikke lief!
pi_51675665
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:48 schreef DaviniaHR het volgende:
Dank voor alle respons!!

Waar het eigenljik op neer komt is, van alle merken een pak new-born kopen en kijken wat het beste werkt, toch?
Ik zou niet nu al verschillende merken kopen. Koop hooguit twee pakken,eventueel van verschillende merken. Voor je het weet heb je een grotere maat nodig en heb je een hele verzameling aan te kleine luiers over.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_51675899
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 20:08 schreef DeLiedje het volgende:
Tjonge wat posten we toch veel

Ticootje en Saint, ik was het inderdaad die het geslacht wel weet, maar nog voor me wil houden... Als ik hier nou anoniem was, maar ja.. Lishe kijkt mee he? (en die is ook heeelemaal niet nieuwsgierig ofzo )

Nijna en BE
, heerlijk joh zo'n voedings kussen, mn nieuwe vriend! (goeie tip Lish )
BE, nix mis met lime hoor, als onze hele woonkamer al niet groen groen groener dan groen was, dan deed ik de babykamer vast óók nog lime . Nu wordt het 'hollands'... (als in: witte meubeltjes, delfstblauwe lakentjes, een door mijzelf gemaakte muurschildering, rood 'met witte stippen', geruite stofjes en kantjes zet mij maar achter mn naaimachien!)

Pruk... Ik snap iets niet helemaal, ik las al dat Maneki ook dacht dat je een kloon was, en ik dacht dat eigenlijk ook... Je bent wel pas net als nieuwe gebruiker geregistreerd, maar je post op een manier alsof je hier al lang bent ... En je weet ook dingen (bijvoorbeeld dat Joyce wel een eigen account had, terwijl ze die al een tijdje niet gebruikt...)
Leg eens uit dan ! Lurkte je al lang mee? Of ken je sommige users persoonlijk?
De account van Joyce kwam ik pas (ik geloof gisteren) in een oud topic tegen en ik ging er niet vanuit dat er meerdere mensen waren met die naam en een dochtertje Mara.
Daarnaast lurk ik hier al een tijdje mee. En ik ken sommige users persoonlijk
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:03:47 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51676263
Spookje-Joyce-Saint... jullie je hebt mail.

DeLiedje, klinkt leuk joh! Kamertjesspul naaien trekt me op de een of andere manier niet, behalve dan mss de gordijnen, maar als ik straks weet wat het is ga ik me denk ik wel helemaal te buiten aan kleertjes maken.
pi_51676343
ik zag vandaag bij de hema heel grappige gebreide pakjes, beetje fons-stijl. zo lief! maar ja, je moet er wel echt van houden dus ik zou 't niet zomaar kado doen aan iemand denk ik. en voor mezelf heb ik 't niet meer nodig.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 22:07:15 #175
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_51676376
Jamaar BE, je moet boxkleden, omslagdoeken....

Wat gaat het hard hier! Ik hou het even echt niet bij.
Maar ehm, ik heb nu bijna een half jaar vrij, dus tijd om bij te lezen!!! (Er waren 3 bezoekers! Dusch ik ben lekker eerder dichtgegaan. Wil iemand mijn 'Ik heb vakantie-lied' nog horen, of worden jullie dan jaloers?...;) )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')