Volgens mij valt dat inderdaad reuze mee, met Wilders en consorten als bewijs.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:17 schreef Lyrebird het volgende:
Mwah. Denk dat het wel meevalt. Je kunt in Nederland toch echt heel veel zeggen.
Het Marcel van Dam/Paul Rosenmuller-gehalte neemt toe op FOK! heb ik het gevoel ..quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:17 schreef Lyrebird het volgende:
Neemt niet weg dat je er voor moet waken dat de Marcel van Dams en Fransisco van Joles het weer voor het zeggen krijgen. Want dan zijn we idd weer terug bij af.
De grote vraag is of jij jezelf beperkt in wat je wel en niet zegt door die zogenaamde politieke correctheid.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Het Marcel van Dam/Paul Rosenmuller-gehalte neemt toe op FOK! heb ik het gevoel ..![]()
Uiteraard zijn er grenzen. Maar als je al geen probleem aan de kaak mag stellen, nou dan zijn we toch terug bij af, niet?quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:23 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De grote vraag is of jij jezelf beperkt in wat je wel en niet zegt door die zogenaamde politieke correctheid.
Fok is een deel van de maatschappij. En het gevoel had ik trouwens wel eerder.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:23 schreef kLowJow het volgende:
Vind je het niet wat vergezocht de sluiting van (het tweede deel!) van een topic met een stompzinnig uitgangspunt en dito onderbouwing als voorbeeld te nemen van intollerantie t.a.v 'politieke incorrectheid' om dit vervolgens op de maatschappij als geheel te projecteren?
Controversiele stellingen roepen heftige reacties op. Als jij zo een stelling poneert kan je verwachten dat mensen daar emotioneel op reageren. Dat Anne Frank er niet bijgehaald is, kan in ieder geval als winst worden gezien vergeleken met 5 jaar geledenquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Zo had ik recentelijk nog een "politiek incorrect" topic geopend, waarin ik stelde dat allochtonen vaker de fout ingaan dan autochtonen. Ik poneerde een mogelijke oplossing door de betreffende risicogroepen zwaarder te straffen als onderdeel van repressief beleid.
Ik zal u de details besparen, maar hou het erop dat nog net niet het achterhuis van Anne Frank voorbij kwam zeilen.![]()
Nee het betekend dat je je in de nek moet laten zeiken door een opdringerige minderheid die harder schreeuwd dan jij. Zie het als het kleinste jongetje uit de klas dat ging janken als ie zun zin nie kreeg laten weten wie er in een democratie de baas is.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:27 schreef RonaldV het volgende:
"Politiek correct" betekent "vrede tot elke prijs", toch?
Sommige uitspraken zijn inderdaad smakeloos of zelfs weerzinwekkend. Maar ja, sommige muziek en sommige TV is dat ook.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:58 schreef Elefes het volgende:
Helaas wordt onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" steeds vaker respectloos omgegaan met allerlei zaken. Van allochtonen tot de premier.
Dat je dingen mag zeggen betekent niet dat je maar alles moet zeggen.
Zoiets bedoelde ik ook. Politiek correct betekent ook dat als westerse mogendheid je niet ingrijpt in een burgeroorlog in Afrika waar miljoenen doden vallen. Want "wij" hebben daar tenslotte onze slavenhandel-historie. Dus laat die negertjes maar lekker elkaar afslachten, blanken mogen daar niet vertellen dat dat niet hoort.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:30 schreef Vampier het volgende:
[..]
Nee het betekend dat je je in de nek moet laten zeiken door een opdringerige minderheid die harder schreeuwd dan jij. Zie het als het kleinste jongetje uit de klas dat ging janken als ie zun zin nie kreeg laten weten wie er in een democratie de baas is.
al vergroeit het steeds meer lijkt wel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Er is een verschil tussen niet politiek correct zijn en uit je nek kletsen.
Is dat heel raar als je crimineel of ander gedrag gaat koppelen aan genen/ huidskleurquote:Op woensdag 18 juli 2007 18:04 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik zal u de details besparen, maar hou het erop dat nog net niet het achterhuis van Anne Frank voorbij kwam zeilen.![]()
Inderdaad er lopen nu nogal wat figuren onder andere hier op fok rond die politiek incorrect proberen te zijn om het politiek incorrect zijnquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:06 schreef sneakypete het volgende:
[..]
al vergroeit het steeds meer lijkt wel.
zie mijn laatste post in FB dat je mijn insteek totaal hebt gemist.quote:Op woensdag 18 juli 2007 22:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is dat heel raar als je crimineel of ander gedrag gaat koppelen aan genen/ huidskleur.
Daar konden de nazi's nog wat van leren. En hoe ga je bepalen of iemand een zwaardere strafmaat verdient? Het voorhoofd opmeten?
Nee, maar dat betekend ook niet dat je je bek moet houden als jij wat wil zeggen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:58 schreef Elefes het volgende:
Dat je dingen mag zeggen betekent niet dat je maar alles moet zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |