quote:Op woensdag 18 juli 2007 11:56 schreef thijsdetweede het volgende:
Mag Patrik nou (als de contra-expertise mis gaat) zn salaris van dit jaar in gaan leveren? Of is dit nog van vlak voor het wurgcontract? Is natuurlijk ook wel een primeur om op je naam te hebben staan....
quote:KNVB schorst Pique voor een maand
De tuchtcommissie van de KNVB heeft Mitchel Pique voor een maand geschorst. De verdediger van Excelsior werd na de wedstrijd tegen NAC in februari van dit jaar betrapt op het gebruik van verboden middelen.
Volgens clubarts John van Ochten heeft Pique een Surinaams ’wonderdrankje’ genuttigd met bestanddelen, die op de dopinglijst van de KNVB voorkomen. “Het was een drankje om zijn darmen te reinigen. Mitchel wist alleen niet wat er in zat’’, lichtte algemeen directeur Simon Kelder maandagavond toe.
Hij heeft geen doping of drugs gebruikt. Het is heel onschuldig, maar hij het had drankje niet mogen gebruiken, en daarom is hij geschorst”, aldus Kelder. Excelsior heeft zijn spelers na dit voorval nogmaals gewezen op de lijst van verboden middelen die door de KNVB is samengesteld.
“Spelers moeten er altijd alert op zijn wat er in die drankjes zit. Of het nu natuurlijk is of van mijn part op grootmoederswijze bereid, dat zegt allemaal niets. Ze moeten controleren wat er precies in zit’’, aldus Van Ochten.
Surinaamse wonderdrankquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef wimderon het volgende:
Ach, in het voetbal lost men het zo op:
[..]
![]()
![]()
![]()
dat jaarsalaris geldt dat niet als je betrapt wordt door de vampieren van de UCI en andere instanties? Stinky testte nu positief na controle controle tijdens een training. Ik denk dat hij geluk heeft.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:00 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik sloot de vorige, dus hier verder met Patrik Sinkewitz.
[..]
quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:06 schreef wimderon het volgende:
Ach, in het voetbal lost men het zo op:
[..]
![]()
![]()
![]()
En dat zegt dan iemand van de KNVBquote:Het is heel onschuldig, maar hij het had drankje niet mogen gebruiken,
denk het niet aangezien het niet met de tour te maken heeft. Volgens mij zeiden ze toch dat ze alleen gingen stoppen als het met de Tour van doen had?quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:29 schreef IJsVogel het volgende:
De duitsers stoppen nu dus met het uitzenden van de tour?
Dan zou het een tamelijk nietszeggende voorwaarde zijn. Dopingzaken uit de Tour komen toch bijna altijd na de Tour naar buiten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:48 schreef Bartoli het volgende:
[..]
denk het niet aangezien het niet met de tour te maken heeft. Volgens mij zeiden ze toch dat ze alleen gingen stoppen als het met de Tour van doen had?
ja daaromquote:Op woensdag 18 juli 2007 12:53 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dan zou het een tamelijk nietszeggende voorwaarde zijn. Dopingzaken uit de Tour komen toch bijna altijd na de Tour naar buiten.
Ich hab' es nicht gewußtquote:Op woensdag 18 juli 2007 13:25 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"Ik weet van niets"
Ja. Net op radio 1.quote:Op woensdag 18 juli 2007 12:29 schreef IJsVogel het volgende:
De duitsers stoppen nu dus met het uitzenden van de tour?
Huh, helemaal niet. Die man van Sporza Tour (radio) was gaan vragen of ze dat deden, maar ze gingen dat niet doen omdat het niet in de Tour zelf gebeurd was.quote:
http://www.zdf.de/ZDFsport/inhalt/29/0,5676,5568925,00.html :quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Huh, helemaal niet. Die man van Sporza Tour (radio) was gaan vragen of ze dat deden, maar ze gingen dat niet doen omdat het niet in de Tour zelf gebeurd was.
quote:Vorläufiger Ausstieg von ARD und ZDF
Klärung des Falls Sinkewitz hat Vorrang
ARD und ZDF steigen ab sofort aus der Live-Berichterstattung von der Tour de France aus. Diesen gemeinsamen Beschluss fassten am Mittwoch ARD-Programmdirektor Günter Struwe und ZDF-Chefredakteur Nikolaus Brender.
Er gelte "bis zur Aufklärung des Falls Patrik Sinkewitz", hieß es in einer gemeinsamen Erklärung. Kurz zuvor war bekannt geworden, dass der T-Mobile-Profi am 8. Juni bei einer Trainingskontrolle positiv auf Testosteron getestet worden war.
Opvallend idd. Zouden ze tegenwoordig allemaal na de koers aan de testosteronpleisters gaan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat mij trouwens wel opvalt: opnieuw een gevalletje van testosteron hé ...
Inderdaad, welke dokter was het ook al die begin dit jaar zij dat testosteron + minidosis EPO gemeengoed is in het peloton. Die uitspraak lijkt steeds reeeler.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat mij trouwens wel opvalt: opnieuw een gevalletje van testosteron hé ...
Als ie daadwerkelijk gebruikt heeft kan in er geen medelijden mee hebben hoor.quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:41 schreef Jeroen_M het volgende:
Toch wel erg sneu voor die jongen, ligt-ie op het punt geopereerd te worden hoort-ie dat hij even zijn jaarsalaris kan inleveren en dat zijn carriere goed naar de kloten is.
Idd.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als ie daadwerkelijk gebruikt heeft kan in er geen medelijden mee hebben hoor.
Dat die Duitser is maakt het er ook niet positiever op voor hem.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:00 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als ie daadwerkelijk gebruikt heeft kan in er geen medelijden mee hebben hoor.
Zowel Kessler als Sinkewitz liepen tegen de lamp tijdens een 'controle buiten competitie' hé ... Allicht verklaart dat ook veel.quote:Op woensdag 18 juli 2007 14:18 schreef Cootz het volgende:
Sinkewitz testte trouwens positief met een verhouding 24:1 waar 4:1 is toegestaan (en 1:1 'normaal' is). Ik blijf het raar vinden, net als die absurde waarde van Kessler. Dat er 'wat' gebruikt wordt om net onder de grens te blijven, vooruit... maar als je serieus 6x zoveel testosteron in je bloed hebt als toegestaan, dan ben je wel erg dom.
Jij en ik hebben normaal een waarde van 2:1 en de ultieme norm ligt nog eens op het dubbel daarvan 4:1quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:53 schreef flyck het volgende:
pfuh en dan zegt iedereen dat landis overdreven was met 11:1.
al de rest dat gepakt is is met 24 of meer :1
Landis zat middenin een grote ronde he, Kessler en Sinkewitz in volle voorbereiding op de piek van hun wielerjaar. Testosteron schijnt maar heel kort (een paar uur) opspoorbaar te zijn, wat waarschijnlijk de populariteit verklaart.quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:53 schreef flyck het volgende:
pfuh en dan zegt iedereen dat landis overdreven was met 11:1.
al de rest dat gepakt is is met 24 of meer :1
tis een fransoos héquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:56 schreef TheVulture het volgende:
Is die TT sarcastisch bedoeld
Virenque reed in die dagen toch ook niet bepaald clean rond...
di luca is vrijgepleit door het gerecht van pescara maar moet wel nog voor het coni verschijnen vrijdag dacht ikquote:Op woensdag 18 juli 2007 20:25 schreef komrad het volgende:
hoe zit het eigenlijk met di luca, eerst roept het CONI (dacht ik) dat zijn bloedwaarden bizar waren en nu opeens niet meer verdacht.
die bloedwaarden zijn nog niet behandeld. Hetgeen nu voorkomt is een andere (oudere zaak).quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:25 schreef komrad het volgende:
hoe zit het eigenlijk met di luca, eerst roept het CONI (dacht ik) dat zijn bloedwaarden bizar waren en nu opeens niet meer verdacht.
quote:Veneva twee keer positief
Tia Hellebaut heeft concurrente minder op WK en Spelen
De Bulgaarse Europees kampioene 400 meter Vanya Stambolova en haar landgenote Venelina Veneva zijn positief bevonden bij een onverwachte dopingtest. Veneva, tegenstandster van hoogspringster Tia Hellebaut, heeft zelfs twee keer de dopingregels overtreden.
Gisterochtend maakte de Bulgaarse atletiekbond het nieuws bekend. Vanya Stambolova (Europees kampioene 400m) en Venelina Veneva (vice-Europees kampioene hoogspringen na Tia Hellebaut) werden op 24 januari onverwacht gecontroleerd op doping. De twee discipelen van trainer Georgi Dimitrov verbleven in het Hongaarse Boedapest. 'Ze hadden te veel testosteron in hun lichaam', zei de Bulgaarse atletiekvoorzitter Karamarinov. 'Net op het randje, maar aan de verkeerde kant: iets te veel.'
De wereldatletiekbond schorste beide atleten na hun hoorzitting in april in afwachting van de analyse van het B-staal. Die is nu gebeurd en bevestigt de eerste analyse.
De Bulgaarse atletiekbond laat de twee echter vrijuit gaan 'omdat we niet overtuigd genoeg zijn van hun kwaad opzet'.![]()
De wereldatletiekbond is 'zeer ontgoocheld' en meldt op zijn webstek dat Veneva nog een tweede keer positief plaste: op 6 februari in Sofia. De wereldatletiekbond zal de zaak nu mogelijk naar het Sporttribunaal in Lausanne verwijzen, omdat de Bulgaarse bond geen straf uitspreekt. De kans dat Veneva nog opduikt is zeer klein: ze is intussen 33. Ze behaalde naast Europees zilver ook drie keer brons, zij het indoor op een WK en twee keer op een EK. De atletes reageerden nog niet op het nieuws, maar zijn op de hoogte.
Veneva's manager, de Oostenrijker Harald Edletzberger, viel aan de telefoon eens te meer uit de lucht. Vorige week zei hij ons nog dat Veneva een 'kuitverrekking' had en 'waarschijnlijk niet zou deelnemen aan het WK'. Nu klonk het: 'Ik ben op een meeting in Griekenland en weet van niets. Dit is het eerste wat ik ervan hoor'.
Vandeven schrikt niet
Wim Vandeven, de vriend en trainer van Hellebaut, zegt dat hij 'niet schrok' van het nieuws. 'Al langer deden geruchten de ronde. Veneva zou ook op een zwarte lijst gestaan hebben. Nu is duidelijk waarom Stambolova en Veneva dit jaar niet aan zomerwedstrijden deelnamen.'
Op de vraag of Vandeven vragen had bij Veneva's lichaam, noemt hij drie kenmerken. 'Eén: het mannelijke uitzicht, hoewel dit bij veel Bulgaarse vrouwen voorkomt, zelfs zij die niet aan atletiek doen. Twee: de zware stem. En drie: ze staat heel droog getraind. Ze is namelijk zeer gespierd en die spieren zijn ook goed zichtbaar. Dat is niet zo vanzelfsprekend: vrouwen hebben een hoger vetpercentage dan mannen, hun spieren zie je normaal minder goed liggen. Ik zeg niet dat dit alles erop wijst dat Veneva doping nam, ik zeg alleen dat deze drie kenmerken vragen oproepen.'
quote:Doping uit de oude doos, maar nooit weggeweest
Waarom het geen toeval is dat testosteron weer opduikt
Floyd Landis: testosteron. Marco Fertonani: testosteron. Matthias Kessler: testosteron. Patrik Sinkewitz: testosteron. Wat is er met die doping uit de oude doos? 'Testosteron is nooit weggeweest, alleen: de opsporingsmethode en het moment van de dopingcontrole zijn beter.'
Testosteron was in de jaren zeventig en tachtig het product bij uitstek voor bijvoorbeeld de manvrouwen van het zo befaamde en beruchte Oost-Duitse sportsysteem. In die periode nam men het nog niet zo nauw met dopingcontroles. Waarom lijkt het nu - na de wilde epo-jaren (jaren negentig), met meer gesofisticeerde middelen als groeihormoon of met het toekomstige schrikbeeld van gendoping - weer helemaal terug van weggeweest?
Simpel: omdat het nooit is verdwenen, zo zeggen experts. Dokter Hans Cooman, dopingarts van de Vlaamse Gemeenschap: 'Testosteron is al die jaren relatief populair gebleven. Het is nu niet zo dat er meer wordt gebruikt, alleen zijn de opsporingsmethodes en het moment van de dopingcontroles beter.'
Isotopentest
Dat bevestigt Daniël De Neve, ploegarts van Predictor-Lotto. 'Een mogelijke verklaring is dat foefelaars blijkbaar niet weten dat je met een test lichaamseigen van lichaamsvreemd testosteron kunt onderscheiden.'
Een krachtig wapen in de testosteronstrijd is de zogeheten isotopentest, sinds een aantal jaar in voege. Die wordt pas gebruikt als er iets loos is. Concreet: als meer dan de toegelaten verhouding tussen testosteron-epitestosteron (4/1) wordt vastgesteld bij de eerste, veel minder dure test, die al ongeveer twintig jaar gangbaar is en vrijwel door alle dopinglabs wordt gehanteerd. Cooman: 'Die tweede test is veel verfijnder. Hoe beter de opsporingsmethode, hoe meer er worden gepakt.'
'Niemand met lichaamsvreemd testosteron raakt nog door de mazen van het net', aldus dokter De Neve. 'Ik ken het geval-Sinkewitz niet, maar wie cavalier seul speelt of zich laat omringen door mensen die toch nog willen foefelen, kan dit soort zaken voorhebben.'
Schemerzone
Waarom gebruiken (top)sporters dan nog altijd synthetisch testosteron om het natuurlijke testosterongehalte op te krikken? Reden nummer één: het helpt - al zeggen velen slechts op lange termijn - dankzij zijn grote rol in de ontwikkeling en het herstel van de spieren. De Neve: 'Testosteron is, samen met hematocriet en de mentale instelling, een van de belangrijkste parameters voor typische rondecoureurs. Testosteron heeft veel minder belang bij eendaagse wedstrijden, maar wel in de rittenkoersen. Het bevordert de recuperatie.'
Ook niet-onbelangrijk: testosteron is een van die dopingproducten die in een schemerzone zit. Bij een normale mens ligt de verhouding testosteron-epitestosteron op 1/1, de toelaatbare grens is 4/1. Tot 2001 was de bovengrens 6/1. In theorie kan een atleet zijn testosterongehalte opdrijven tot tegen de grens van 4/1, bijvoorbeeld door over een lange termijn kleine, minder makkelijke opspoorbare doses te gebruiken. Een voordeel daarbij - voor de bedriegers - is dat testosteron relatief snel uit het lichaam verdwijnt. De Neve: 'Maar een profrenner die nu nog niet door heeft dat foefelen gestraft wordt, leeft in een andere wereld. Gelukkig ben je nergens nog veilig.'
De ploegdokter doelt op de buitencompetitiecontroles. Cooman treedt hem bij. 'Het gros van de bedriegers gebruikt testosteron buiten een wedstrijd, het is bij uitstek een product geworden in de trainingsopbouw. Het is geen toeval dat Sinkewitz tijdens een training werd gepakt.' De Neve: 'Blijkbaar zoeken sommige bedriegers hun toevlucht tot lichaamsvreemd testosteron vóór de competitie. Zodat bij verbruik tijdens de wielerronde hun waarde hoger blijft dan ze van nature hebben.' (hc, hjb)
T-Mobile overweegt te stoppen aan het einde van het seizoen jaquote:Op woensdag 18 juli 2007 23:09 schreef One_of_the_few het volgende:
gerucht van mart: t-mobile stopt aan einde van de tour met sponsoren.
Was handiger geweest om te melden wie je dan wel vrijuit laat gaan. Beide RABO-renners, Evans, Kirchen en Valjavec.quote:Op donderdag 19 juli 2007 14:29 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zal jullie nog even een lijst geven van de waarschijnlijke dopinggebruikers in de top 20:
2 Alejandro Valverde, GCE, SPA + 02.35
3 Iban Mayo, SDV, SPA + 02.39
5 Alberto Contador, DSC, SPA + 03.08
6 Christophe Moreau, A2R, FRA + 03.18
7 Carlos Sastre, CSC, SPA + 03.39
8 Andreas Klöden, AST, DUI + 03.50
9 Levi Leipheimer, DSC, USA + 03.53
11 Mikel Astarloza, EUS, SPA + 05.20
12 Andrej Kasjetsjkin, AST, KAZ + 05.34
13 Fränk Schleck, CSC, LUX + 05.56
14 Óscar Pereiro, GCE, SPA + 06.36
15 Haimar Zubeldia, EUS, SPA + 06.42
16 Linus Gerdemann, TMO, DUI + 06.45
17 Mauricio Soler, BAR, COL + 06.49
19 David Arroyo, GCE, SPA + 07.33
* Meldtquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ik denk dat ik die Hein Verbrugghen ooit nog eens de noordzee in ga schoppen. Wie komt helpen ... ?![]()
quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:39 schreef Ereinion het volgende:
JohnDDD![]()
Waar blijft de blowjob voor Bartoli?
dan is het goedquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:53 schreef -skippybal- het volgende:
Hij zou toch een hoer voor je regelen?
Daar ga je weer, het is NIET alleen het wielrennen!quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:59 schreef komrad het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor he wielrennen, compleet vrijgeven. De beste wint niet, maar de gene met de beste doping die niet te vinden is. Er zullen er best een paar meerijden die clean zijn en met een surplus aan kwaliteit zich handhaven maar de wielerwereld laat zich weer in al zijn hypocretie zien door elke zaak als een geisoleerd incident te beschouwen. Get real. En geef meteen toe dat doping niet te stoppen is, gister epo, vandag bloeddoping, morgen genetisch markers die aangepast worden, het is niet bij te houden en het blijkt maar weer dat mensen winnen boven alles stellen. Geef dan gewoon alles vrij en we zien we wat er gebeurd, als mensen hun gezondheid op het spel zetten is dat hun zaak.
Klinkt overdreven maar ik vermoed sterk dat minimaal het halve peloton gedrogeerd rondrijdt. Gaat dus echt alleen maar om wie het slimste de zaken aanpakt
Dan krijg je zoals Bjarni Riis rondreed in de Tour: ofwel winnen of wel letterlijk doodvallen. Maar dan niet een paar renners, maar een heel peloton dat de ultieme limiet zonder dat ze doodvallen zal moeten opzoeken ...quote:Op donderdag 19 juli 2007 21:59 schreef komrad het volgende:
Er is maar 1 oplossing voor he wielrennen, compleet vrijgeven. De beste wint niet, maar de gene met de beste doping die niet te vinden is. Er zullen er best een paar meerijden die clean zijn en met een surplus aan kwaliteit zich handhaven maar de wielerwereld laat zich weer in al zijn hypocretie zien door elke zaak als een geisoleerd incident te beschouwen. Get real. En geef meteen toe dat doping niet te stoppen is, gister epo, vandag bloeddoping, morgen genetisch markers die aangepast worden, het is niet bij te houden en het blijkt maar weer dat mensen winnen boven alles stellen. Geef dan gewoon alles vrij en we zien we wat er gebeurd, als mensen hun gezondheid op het spel zetten is dat hun zaak.
Klinkt overdreven maar ik vermoed sterk dat minimaal het halve peloton gedrogeerd rondrijdt. Gaat dus echt alleen maar om wie het slimste de zaken aanpakt
Inderdaad het wielrennen heeft de naam tegen maar elders is het niet veel beter.quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar ga je weer, het is NIET alleen het wielrennen!
Ik streef naar een doping vrije sport, maar men richt zich op het moment alleen maar op het wielrennen.
Als men de sport ( in het algemeen) doping vrij wil maken, dan moeten ze alle takken van sport zo goed controleren als nu in het wielrennen gebeurd!
Als ie betrapt wordt is er bewijs, en ik vraag me af of je voor 60 kg veel doping nodig heb?quote:Op donderdag 19 juli 2007 23:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Alleen het stinkt dan wel weer dat dat uitgerekend nu naar buiten komt....
waar slaat dit op? hij is niet betrapt en waar dat met die 60 kg opslaatquote:Op donderdag 19 juli 2007 23:56 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
Als ie betrapt wordt is er bewijs, en ik vraag me af of je voor 60 kg veel doping nodig heb?
Dit is nu mooi voorbeeld hoe men is door geslagen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 00:03 schreef Bartoli het volgende:
[..]
waar slaat dit op? hij is niet betrapt en waar dat met die 60 kg opslaat![]()
je was de grootverbruiker vergetenquote:Op donderdag 19 juli 2007 14:29 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zal jullie nog even een lijst geven van de waarschijnlijke dopinggebruikers in de top 20:
1 Rasmussen RAB
2 Alejandro Valverde, GCE, SPA + 02.35
3 Iban Mayo, SDV, SPA + 02.39
5 Alberto Contador, DSC, SPA + 03.08
6 Christophe Moreau, A2R, FRA + 03.18
7 Carlos Sastre, CSC, SPA + 03.39
8 Andreas Klöden, AST, DUI + 03.50
9 Levi Leipheimer, DSC, USA + 03.53
11 Mikel Astarloza, EUS, SPA + 05.20
12 Andrej Kasjetsjkin, AST, KAZ + 05.34
13 Fränk Schleck, CSC, LUX + 05.56
14 Óscar Pereiro, GCE, SPA + 06.36
15 Haimar Zubeldia, EUS, SPA + 06.42
16 Linus Gerdemann, TMO, DUI + 06.45
17 Mauricio Soler, BAR, COL + 06.49
19 David Arroyo, GCE, SPA + 07.33
helemaal mee eensch,quote:Op donderdag 19 juli 2007 22:51 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Daar ga je weer, het is NIET alleen het wielrennen!
Ik streef naar een doping vrije sport, maar men richt zich op het moment alleen maar op het wielrennen.
Als men de sport ( in het algemeen) doping vrij wil maken, dan moeten ze alle takken van sport zo goed controleren als nu in het wielrennen gebeurd!
leuk dat je terugbent nu nog die onderbouwing waarom je die renners in dat lijstje gedopeerde mannen vindtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 11:58 schreef JohnDDD het volgende:
Bartoli pijpen? Wat hadi k daar ook alweer over gezegd? Dat is zolang geleden.
Het is trouwens mogelijk dat ik hier binnenkort met een dopingcolumn kom...:)
Over de weer zeer slechte timing wil ik me niet uitspreken, maar de data zijn wel verdacht, in volle voorbereiding niet 'willen' laten weten waar je bent terwijl al je concurrenten dat wel moeten doen ... zelfs al zit je de andere kant van de wereld, als topsporter in de meest geviseerde sport is dat maar een kleine moeite. Stemmingmakerij of niet, tis verdacht!quote:Op vrijdag 20 juli 2007 12:22 schreef Frutsel het volgende:
Rasmussen gewoon aan de start (nu.nl)
De drager van de gele trui in de Tour onderging op 30 juni voor de nationale titelstrijd in eigen land nog een bloedcontrole, waarbij niets aan de hand was. Rasmussen bleef de afgelopen periode twee keer in gebreke bij de dopingautoriteiten betreffende het doorgeven van zijn verblijfplaats. Dat was op 8 mei en 28 juni.
De Deen kan zich nu niets meer bij de UCI veroorloven. De reglementen van de wielrenunie zien een derde vergrijp als een positieve controle.
Jij weet de komende 3 maanden precies wat jij gaat doen?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:11 schreef mesecina het volgende:
[..]
Over de weer zeer slechte timing wil ik me niet uitspreken, maar de data zijn wel verdacht, in volle voorbereiding niet 'willen' laten weten waar je bent terwijl al je concurrenten dat wel moeten doen ... zelfs al zit je de andere kant van de wereld, als topsporter in de meest geviseerde sport is dat maar een kleine moeite. Stemmingmakerij of niet, tis verdacht!
quote:"Rasmussen liet me doping vervoeren"
vr 20/07/07 - Er zijn nieuwe beschuldigingen opgedoken uit het verleden van Michael Rasmussen. Hij zou in 2002, toen hij nog mountainbiker was, een Amerikaanse collega met een list doping hebben laten vervoeren. Rasmussen werd met de beweringen geconfronteerd, maar ging er niet op in.
Het bericht komt uit het Amerikaanse wielermagazine Velo News. Het blad vertelt het verhaal van ene Whitney Richards, een Amerikaanse amateur-mountainbiker.
Richards zegt dat hij, zonder dat hij het wist, dopingproducten vervoerde van de VS naar Europa. Hij moest een doos overbrengen met - volgens Rasmussen - wielerschoenen in.
(AP)
De doos bevatte volgens Richards illegale producten. Hij liet een bevriende arts ernaar kijken. Hij ontdekte dat het ging om Hemopure, een bloedvervanger die vooral in de dierengeneeskunde gebruikt wordt.
Vrijdag legde Velo News het verhaal voor aan Rasmussen. Hij gaf toe dat de naam Whitney Richards een belletje deed rinkelen, maar voor de rest ging hij niet op het verhaal in.
Richards komt nu met het verhaal op de proppen als reactie op wat hij Rasmussen maandag hoorde zeggen. De Deen antwoordde op een vraag van een journalist over doping dat zijn fans hem mochten vertrouwen.
Richards durfde de zakjes niet mee te nemen op het vliegtuig en goot ze uit in de gootsteen. In Europa wees hij Rasmussen op de inhoud. De Deen gaf toe dat hij een inschattingsfout had gemaakt. Hij was wel heel kwaad, toen hij vernam dat Richards het spul had weggegoten. Allemaal aldus Richards.
ach ja.niets is makkelijker voor tegenstanders of mensen die een hekel aan hem hebben om het woord doping te roepen en een naam erbij. Dan ben je de lul.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:37 schreef Gitanki het volgende:
Wat een wilde verhalen weer, het lijkt bijna alsof Rasmussen in het geel rijdt
Daar lijkt het wel op, zo onderhand....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 11:33 schreef Gitanki het volgende:
Ze hebben gewoon een draaiboekje liggen:
Rasmussen gele trui; Een verhaal over dopingcontroles en dergelijke
Valverde gele trui: We ontdekken per toeval wie Valv. Piti is
Vino gele trui: Hey, laten we een Ex- T-mobile gast nog een boekje opendoen
Klöden gele trui: Zie Vino
Evans gele trui: Zie Klöden
Sastre gele trui: *Insert ingewijde* bekent (na smeergeld)
Menchov gele trui:*insert verdenkingen over z'n Banesto tijd*
Moreau gele trui: Geweldig, weer een fransman in het geel
Pat is gewoon een lul die er niet zit voor het wielrennen maar voor zijn eigen aanzien en gewin.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 22:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Ook ontzettend professioneel om die verontschuldigingen publiekelijk op te gaan eisen...
Bron: nu.nlquote:Franse ploegleiders willen Rasmussen uit Tour
Uitgegeven: 22 juli 2007 21:32
Laatst gewijzigd: 22 juli 2007 21:47
PLATEAU DE BEILLE - De prestaties van Michael Rasmussen worden niet door iedereen in het Tourpeloton bewonderd. Vooral de Franse ploegleiders vinden dat de Deen uit de Ronde van Frankrijk had moeten worden gezet, omdat hij een waarschuwing kreeg vanwege het missen van dopingtesten.
ANP
"De geloofwaardigheid moet de hoogste prioriteit hebben", sprak een boze Jean-René Bernaudeau, manager van Bouygues Telecom.
"Heeft Rabobank er echt belang bij om op deze manier de gele trui te hebben? Hij is verschillende keren gewaarschuwd en staat op de rand van een dopingovertreding. Maar hij is nog steeds hier."
Furieus
Zijn collega van Cofidis, Eric Boyer, is eveneens furieus over de aanwezigheid van Rasmussen. Hij vindt het schandalig dat de Deense federatie, Rabobank of de coureur verzuimd hebben vóór de Tour het nieuws van de waarschuwing naar buiten te brengen.
"We mogen zulke informatie niet geheim houden", sprak Boyer. "Zeker niet voor koersdirecteuren. Want zij zijn diegenen die het kaf van het koren scheiden, zodra er verdachtmakingen zijn."
Beide Fransmannen krijgen in hun kritiek steun van de ploegleider van Française des Jeux, Marc Madiot.
Boete
Hun collega van Rabobank, manager Theo de Rooij, vindt de opmerkingen niet terecht. Hij wijst erop dat Rasmussen een administratieve fout heeft gemaakt en dat de ploeg hem daarvoor een zware boete heeft gegeven.
"De Fransen proberen hun standpunten steeds verder te verharden. Het heeft er ook mee te maken dat er geen autoriteit in de sport is. Allerlei partijen gaan eigen regels opstellen, terwijl ze daar niet toe bevoegd zijn."
"Ik heb geen reden om aan Rasmussen te twijfelen. Uit al onze bloedgegevens en die van de UCI blijkt dat het beeld bij Michael volstrekt normaal is."
Korrel
Bij de kritische Fransen, die elke niet-Franse klassementrenner graag op de korrel nemen, kan de Deense geletruidrager weinig goed doen.
"De afgelopen drie jaar was Rasmussen tijdens de drie weken van de Tour een fantastische coureur", zei Boyer. "Maar daarvoor of erna laat hij zich niet zien. Als je weet hoe een menselijk lichaam werkt, kan dit gewoon niet."
Jazeker.. maar er schijnt een regel te zijn in de trend van, 3x doping ontlopen = dopingzonderaar....quote:Op maandag 23 juli 2007 01:25 schreef Mr_Memory het volgende:
Hij heeft een waarschuwing gehad, niets meer, niets minder.
Er is geen enkel bewijs voor doping, als geletrui drager word je elke dag getest, alle test zijn tot nu toe negatief.
Vergeet niet dat de Fransen altijd zeiken over doping als het om een niet Fransman gaat, als een Fransman in opspraak raakt zwijgen ze in alle talen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |