quote:Ook liet de coach zich uit over het afketsen van de arbitragezaak van Luis Suárez (FC Groningen. "Ik heb tegen Martin van Geel gezegd dat maandag de uiterste datum is. Als de clubs er dan nog niet uit zijn, gaan we ons richten op andere opties", reageerde de oefenmeester vanuit Schotland.
Eindelijk rustquote:Op vrijdag 27 juli 2007 16:28 schreef venomsnake het volgende:
Dan is dus maandag deze hele soap afgelopen. Of voor veel poen naar de jeuden, of gewoon nog een jaartje Groningen.
Tenzij er opeens een buitenlandse club met een hoop centen op de stoep staat.
quote:De blik is, wat versterking betreft, vooral gericht op het middenveld. Met FC Groningen wordt nog wel gesproken over de mogelijke overgang van Luis Suárez. Aanwinsten moeten uiterlijk begin augustus onder contract staan in Amsterdam. Alles met het oog op de veertiende augustus. Dan wacht Ajax de eerste, meteen uiterst belangrijke krachtmeting in de derde voorronde van de Champions League. Voordat het échte grote werk aanbreekt, wil Ten Cate minimaal twee weken hebben gewerkt met een potentiële nieuwkomer. Ajax streeft ernaar om alle posities dubbel bezet te hebben. ,,Alleen dan hoef je zo min mogelijk te schuiven. En als je niet hoeft te schuiven, zorgt dat voor rust in het elftal’’, licht Ten Cate toe.
Ik weet het, was een flauwe opmerking. Maar ik lees hier zulke belachelijke bedragen, dus ik moest even inkoppen.quote:
Toch wel via MSN of hyves neem ik aan?quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:10 schreef venomsnake het volgende:
V Geel: ik bied 5 miljoen
Nijland: Tou eem, echt nait..!
V Geel: 6 miljoen, hoger ga ik niet.
Nijland: 10 miljoen, geen jeudenstreken.!
V Geel: Dat is hij gewoon niet waard.
Nijland: Kan me niks verekken.
V Geel: Maar het is in het belang van ons aller Ajax.![]()
Nijland:![]()
V Geel: Ja maar .......................![]()
Nijland: Moi he.![]()
Hij probeert in ieder geval wel Nederlands te sprekenquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:32 schreef venomsnake het volgende:
Hier kan je de uitzending van TV Noord bekijken.
Suarez weet het allemaal niet...![]()
Ga lekker janken, jood.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:45 schreef El-Salvador het volgende:
Joden dit, joden dat. Hele grote jongens bij FCG![]()
foei, die meneer zei joden! dat mag niet. Alleen wij mogen onszelf joden noemen en met een israelische vlag op de tribune zitten!quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:45 schreef El-Salvador het volgende:
Ach, de meerderheid van de Ajaxfans zijn ook boeren. Die waren allemaal voor Top Oss of Helmond Sport geweest als die clubs vier keer de Europacup 1 hadden gewonnen...quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:53 schreef Prosac het volgende:
[..]
foei, die meneer zei joden! dat mag niet. Alleen wij mogen onszelf joden noemen en met een israelische vlag op de tribune zitten!
foei, domme boer..
Het is jullie eigen bijnaam. Ik hoor vaak genoeg Ajax-fans zichzelf joden noemen hoor. Zelfs in de Arena wordt het regelmatig geroepen en zie ik vaak de vlag van Israël. Blijf maak lekker in je eigen topic met je gezeur.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 11:45 schreef El-Salvador het volgende:
Deze wedstrijd hoor je toch te verliezen als je een goed seizoen wilt draaien?quote:FC wint Groninger oefenderby
28 juli, 17:50 uur
FC Groningen heeft zaterdagmiddag aan De Langeleegte in Veendam met 2-1 van BV Veendam gewonnen. Nijland en Meerdink scoorden voor de FC.
Opstelling FC Groningen:
Luciano; Silva, Sankoh (46' Svejdik), Leandro (65' Kruiswijk), Stenman (46' Metaj); Lindgren (85' Van der Laan), Rozema (46' Meerdink), Levchenko (65' Suarez), Lovre; Ozturk, Nijland (46' Fledderus).
Scheidsrechter: Winter
Toeschouwers: 3.000
Scoreverloop: 7' Cruz Vicente (vrije trap) 1-0, 13' Nijland (Lovre) 1-1; 46' Meerdink 1-2.
Bron: FC Groningen
Dam'n! Dat wordt weer middenmootquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Deze wedstrijd hoor je toch te verliezen als je een goed seizoen wilt draaien?![]()
Hoe was Leandro?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:14 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Deze wedstrijd hoor je toch te verliezen als je een goed seizoen wilt draaien?![]()
Luciano weinig te doen, maar gewoon goed als hij wat moest doen. Klein ventje (kop kleiner dan van Loo), maar dat compenseert hij met sprongkracht en bravoure. Komt op tijd de goal uit bij een uitbraak, dat is wel even anders dan een Roorda die gokt op kruiswijk/sankoh en achteruit loopt.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:18 schreef Garudo het volgende:
[..]
PS:
Hoe deed Lucinao het vandaag, en hoe reageerde de toeschouwers toen Suarez het veld opkwam en hoe speelde hij!
Dat zijn woorden die mij als muziek in de oren klinken.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:03 schreef Prosac het volgende:
[..]
Luciano weinig te doen, maar gewoon goed als hij wat moest doen. Klein ventje (kop kleiner dan van Loo), maar dat compenseert hij met sprongkracht en bravoure. Komt op tijd de goal uit bij een uitbraak, dat is wel even anders dan een Roorda die gokt op kruiswijk/sankoh en achteruit loopt.
Kon niks aan de goal doen.
Hij zal wel niet voor niets zo populair zijn geweest bij zijn oude club.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 19:06 schreef Prosac het volgende:
wel grappig trouwens, hij schreeuwt/praat wat af die Luciano. Ene keer verstaanbaar "laat gaan, laat gaan" ander keer onverstaanbaar. ook het "vorrr onsss, vorrr ons" was vermakelijk. Maar vooral het feit dat hij vrijwel overal op reageert is mooi. Hij begint al met coachen en sturen als de tegenstander de uittrap nog moet nemen.
Absoluut niet, op zijn goal na, viel hij weer zwaar tegenquote:Op zaterdag 28 juli 2007 18:18 schreef Garudo het volgende:
[..]
Meerdink begint zijn oude vorm terug te krijgen zie ik![]()
erg jammer... vond hem vandaag tegen Veendam wel goed genoeg, naja,,, veel succes nogquote:Braziliaanse verdediger Leandro afgetest
28 juli, 20:02 uur
FC Groningen zal Leandro Castan geen contract aanbieden. Hoewel de linksbenige verdediger geen slechte indruk maakte op de technische staf, is hij niet direct van toegevoegde waarde voor de eerste selectie. De Braziliaan keert terug naar zijn vaderland.
Leandro Castan da Silva, afkomstig van Atletico Mineiro werd in een tweetal oefenduels getest. Afgelopen dinsdag speelde hij als linksback en als linker centrale verdediger. Als linksachter voldeed hij volgens de technische staf onvoldoende. Zaterdagmiddag in Veendam maakte hij een voldoende indruk als centrale verdediger, maar zag de clubleiding in hem niet een speler die van toegevoegde waarde zou zijn voor FC Groningen.
Hij heeft een Italiaans paspoort (of spaans... naja weet ook niet meer), qua salaris zou het dus niet veel hoeven te zijnquote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:08 schreef detulp050 het volgende:
Op zich had een extra verdediger voor de backup geen kwaad gekunt, maar hij zal vast wel een flink salaris in gedachten hebben gehad. Ik hoop maar dat het een indirect signaal is dat ze qua verdediging geen wijzigingen meer verwachten voor de 1e seizoenshelft (lees: dat Kruiswijk niet weg gaat).
Hij speelde gisteren als rechtsmid. Opzich aardig verdienstelijk. Hij kan het halen, maar durf het nog niet 100% zeker te zeggen. Zit zeker veel talent in, goed inzicht ook + een lekkere trap in de poten (lees: Pass).quote:Op zondag 29 juli 2007 23:42 schreef Grulez het volgende:
Wat is die Sander Rozema eigenlijk voor speler, aangezien hij als jonge knaap bij de A-selectie zit.
[afbeelding]
Met paint?quote:Op zondag 29 juli 2007 23:51 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk dat je Suarez morgen door kunt strepen, heb het idee dat hij voor een miljoen of 8 naar A-Dam vertrekt...
We zullen het zien morgen... 8 miljoen is te laag denk ik, aangezien Nijland liet doorschemeren 7 miljoen nog te laag vind (dan onderhandeld hij liever niet)... dan lijkt mij 8 miljoen wel een erg klein verschilquote:Op zondag 29 juli 2007 23:51 schreef venomsnake het volgende:
Ik denk dat je Suarez morgen door kunt strepen, heb het idee dat hij voor een miljoen of 8 naar A-Dam vertrekt...
Maar dat zit Groningen ook als je het aantal spitsen ziet.quote:Op zondag 29 juli 2007 23:57 schreef Grulez het volgende:
[..]
Met paint?![]()
Maar dat verwacht ik ook, aangezien Ajax in vrij grote nood zit.
Marcus Berg er bij (spits van Goteborg)quote:Op maandag 30 juli 2007 01:11 schreef Grunner het volgende:
[..]
Maar dat zit Groningen ook als je het aantal spitsen ziet.
In potentie misschien. Dat moet hij natuurlijk eerst nog maar even zien waar te maken in de eredivisie.quote:Op maandag 30 juli 2007 01:30 schreef Magno het volgende:
[..]
Nijland is de nieuwe Suarez/Robben... uit eigen jeugd
quote:Suárez blijft bij FC Groningen
GRONINGEN - Luis Suárez blijft bij FC Groningen. De directies van Ajax en FC Groningen hebben maandag geen overeenstemming kunnen bereiken over een transfer.
Beide clubs hadden maandag een laatste gesprek over de hoogte van een eventuele transfersom. Ajax heeft haast met de overgang van Suárez, omdat de Amsterdammers over twee weken al in de voorronde van de Champions Leauge uitkomen.
RTVNOORD
quote:Geen akkoord met Ajax over Suárez
FC Groningen en Ajax hebben geen akkoord bereikt over de overgang van Luis Suárez naar Amsterdam. Ajax legde een eindbod van 6,5 miljoen euro op tafel, FC Groningen wenste niet verder te zakken dan 9,5 miljoen euro.
Namens FC Groningen spraken algemeen directeur Hans Nijland en financieel directeur Erik Mulder met hun Amsterdamse collega’s Maarten Fontein (algemeen directeur) en Martin van Geel (technisch directeur). “De partijen zijn er niet uitgekomen”, aldus Nijland. “Na over en weer de standpunten te hebben uitgewisseld liet Ajax uiteindelijk weten de onderhandelingen te willen staken.”
Zoals bekend wilde Ajax zich in aanvallend opzicht versterken en klopte het daarvoor aan bij FC Groningen. De Amsterdammers brachten een bod uit van 3,5 miljoen euro. De Trots van het Noorden liet weten niet te willen onderhandelen over een vertrek van de Uruguayaanse spits, die in Euroborg nog een contract heeft tot medio 2011. Suárez spande hierop een arbitragezaak aan. Nadat FC Groningen met de jonge spits en diens zaakwaarnemers diverse gesprekken had gevoerd, trok Suárez die arbitragezaak in. De talentvolle aanvaller zag in dat een eventuele overgang aan de onderhandelingstafel tot stand diende te komen en niet via een arbitragezaak.
“Het was ons duidelijk dat Suárez zelf een overgang naar Ajax wel zag zitten en wij hebben ook onze bereidheid getoond daarin mee te denken”, licht Nijland toe. “Onze insteek was Suárez nog minimaal één seizoen te behouden voor FC Groningen. Als er wel een transfer zou plaatsvinden, diende dat in onze ogen te gebeuren tegen een vergoeding waarmee wij dan op onze beurt weer onze selectie zouden kunnen versterken. Wij schatten de waarde van Suárez echter hoger in dan 6,5 miljoen euro. Wij zijn een ambitieuze club en Suárez is een belangrijke speler in het verwezenlijken van onze sportieve doelstellingen voor komend seizoen. Zoals het nu lijkt speelt Suárez ook komend seizoen in Euroborg.”
Bron: FC Groningen
quote:"[EXCLUSIEF] Martin van Geel boos op Groningen
Wij gaan helemaal niet op bedragen in, technisch directeur Martin van Geel wil niet reageren op de hoogte van het bod dat Ajax uitbracht op FC Groningen speler Luis Suarez. De noordelijke club vertelde maandagmiddag dat Ajax te weinig bood voor de linksbuiten, 6,5 miljoen, terwijl ze 9,5 miljoen had willen vangen. Dat doe je niet, vindt Van Geel, inhoudelijk ga je niet in op bedragen en treed je niet over onderhandelingen naar buiten. Ik vind dat niet netjes.
Martin van Geel heeft het er maar druk mee. Hij wilde maandagavond een rustige avond beleven bij de wedstrijd tussen Jong Ajax en FC Volendam. Maar om de haverklap wordt hij gebeld door journalisten. Iedereen wil weten wat zijn standpunt is op het mislopen van de onderhandelingen tussen Ajax en Groningen over linkerspits Luis Suarez. Zonder uitzondering luidt het antwoord: wij doen geen uitspraken over onderhandelingen. We zijn er met FC Groningen niet uitgekomen, dus hij komt niet. In een persoonlijk gesprek komt zijn irritatie naar boven over de manier waarop FC Groningen de onderhandelingen op straat hebben gegooid. Zoiets doe je niet, vindt de technisch directeur van Ajax. Wij willen Suarez hebben, maar goed, op dit moment ziet het er naar uit, dat we er niet uit gaan komen met Groningen. Wij gaan helemaal niet op bedragen in. Dat doe je niet. Inhoudelijk ga je niet in op bedragen en treed je niet over onderhandelingen naar buiten. Met een gevoel voor understatement voegt hij daar fijntjes aan toe: Ik vind dat niet netjes. Het is niet aan Ajax om voor een arbitrage te kiezen. Het kan ook niet, legt Van Geel uit. Dat moet altijd van de speler uitgaan, daar zijn wij dus geen partij in. We komen er gewoon met Groningen niet uit en wij gaan niet inhoudelijk in op de onderhandelingen zoals die zijn gevoerd. Ik vind niet dat dat hoort en het is eigenlijk not done in de voetballerij. Daar houden wij ons aan en dan gaan we nu kijken hoe we het verder gaan invullen. Waarom doet Groningen dat dan wel? Dat moet je aan hun vragen.
Nee, ik kan niet fluitenquote:Op maandag 30 juli 2007 19:05 schreef Grulez het volgende:
Ga je 'de verrader' nu ook uitfluiten?
Dat het bod niet geaccepteerd wordt ligt meer aan de subjectiviteit van Groningen hoor, aangezien 6,5 miljoen gewoon een vrij reeel bod is. Maargoed, door de transfer van Babel gaan alle vingertjes ineens naar die transfer wijzen en verwacht men ineens 50% meer dan een normale transferprijs. Ik denk dat wanneer Ajax exact een maand geleden met dit bod zou zijn gekomen, dat Suarez gewoon een Ajax-shirtje had aangehad.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:49 schreef ShinyStar het volgende:
Het is misschien niet helemaal netjes nee. Maar kom dan ook niet met zo'n bod waarvan je toch weet dat hij niet geaccepteerd gaat worden.
Ik betwijfel het, als je ziet hoe belangrijk Suarez voor Groningen is op het moment, kan ik me die 9,5 wel inbeelden (dat ze 't vragen in ieder geval). Gaat 'ie volgend jaar sowieso wel voor weg, waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:41 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat het bod niet geaccepteerd wordt ligt meer aan de subjectiviteit van Groningen hoor, aangezien 6,5 miljoen gewoon een vrij reeel bod is. Maargoed, door de transfer van Babel gaan alle vingertjes ineens naar die transfer wijzen en verwacht men ineens 50% meer dan een normale transferprijs. Ik denk dat wanneer Ajax exact een maand geleden met dit bod zou zijn gekomen, dat Suarez gewoon een Ajax-shirtje had aangehad.
Van Geel heeft wel een beetje gelijk. Daarbij is 6,5 miljoen geen slecht bod.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 00:49 schreef ShinyStar het volgende:
Het is misschien niet helemaal netjes nee. Maar kom dan ook niet met zo'n bod waarvan je toch weet dat hij niet geaccepteerd gaat worden.
Dom gelul. Wanneer je één van de grootste talenten van Uruguay binnen haalt wil je daar uiteindelijk gewoon de hoofdprijs voor. Dat is 6,5 miljoen nu eenmaal niet. Daarbij is Suarez speler van het jaar bij Groningen én hoeft Groningen niet te verkopen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:41 schreef Chivu het volgende:
[..]
Dat het bod niet geaccepteerd wordt ligt meer aan de subjectiviteit van Groningen hoor, aangezien 6,5 miljoen gewoon een vrij reeel bod is. Maargoed, door de transfer van Babel gaan alle vingertjes ineens naar die transfer wijzen en verwacht men ineens 50% meer dan een normale transferprijs. Ik denk dat wanneer Ajax exact een maand geleden met dit bod zou zijn gekomen, dat Suarez gewoon een Ajax-shirtje had aangehad.
Och gut, Barbara Barend heeft het Groningen topic ook gevonden...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:52 schreef Slaughter het volgende:
9,5 miljoen slaat nergens op maar dat slaat die 17 van Babel ook niet en momenteel vrijwel geen enkel transferbedrag dus in die zin is elk voorstel net zo realistisch als onrealistisch.
Misschien een iets te moeilijke redenering voor Groningen fans?
Groningen wilde hem niet verkopen dus gaat de prijs de lucht in.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:52 schreef Slaughter het volgende:
Misschien een iets te moeilijke redenering voor Groningen fans?
Waar baseer je op dat 6,5 miljoen niet genoeg zou zijn voor 1 van de "grootste talenten van Uruguay". Wat toch een beetje klinkt als "de beste speler van AGOVV". Groningen heeft hem zelf toch voor veel minder gekocht? Dat argument van jou is dus erg wankel. Toen Groningen hem kocht was hij ook al 1 van de grootste talenten van dat land namelijk. Misschien moet FCG met terugwerkende kracht nog iets meer betalen danquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:56 schreef The_Verve het volgende:
Wanneer je één van de grootste talenten van Uruguay binnen haalt wil je daar uiteindelijk gewoon de hoofdprijs voor. Dat is 6,5 miljoen nu eenmaal niet.
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:59 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Och gut, Barbara Barend heeft het Groningen topic ook gevonden...
Zeg dat dan gewoon in plaats van zo'n spelletje te spelen. Ajax heeft niet zo netjes gehandeld maar ik snap niet waarom FCG nu denkt dat ze aan die rare tactiekjes mee moeten gaan doen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:00 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Groningen wilde hem niet verkopen dus gaat de prijs de lucht in.
Net als de prijs van Sneijder ineens de lucht in ging omdat ze hem niet kwijt wouden.
Voor een enorm bedrag valt er te praten, anders niet.
100 procent eens. Ik vind dit heel magere acties avn de zogenaamde 'topclubs'.quote:Laar ze maar een ander (goedkoper) alternatief zoeken in A-Dam, of misschien eens zelf een speler scouten.
Wat hebben ze verkeerd gedaan dan?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:03 schreef Slaughter het volgende:
[..]
Zeg dat dan gewoon in plaats van zo'n spelletje te spelen. Ajax heeft niet zo netjes gehandeld maar ik snap niet waarom FCG nu denkt dat ze aan die rare tactiekjes mee moeten gaan doen.
Nee, zeker niet. Het gaat om dat stukje over Van Geel en het naar buiten brengen van de onderhandelingen. Dat is niet zo netjes en daar heeft die aap gelijk in. Maar verder geen halszaak, zeker niet als het om Ajax gaat.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:07 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Wat hebben ze verkeerd gedaan dan?
Ze hoeven toch niet te verkopen?
Tja, kan ik jou vragen waar je op basseert dat 6,5 miljoen wel genoeg zou zijn.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:01 schreef Slaughter het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat 6,5 miljoen niet genoeg zou zijn voor 1 van de "grootste talenten van Uruguay". Wat toch een beetje klinkt als "de beste speler van AGOVV". Groningen heeft hem zelf toch voor veel minder gekocht? Dat argument van jou is dus erg wankel. Toen Groningen hem kocht was hij ook al 1 van de grootste talenten van dat land namelijk. Misschien moet FCG met terugwerkende kracht nog iets meer betalen dan![]()
Precies.. als je een speler niet kwijt wilt, maar je moet schijnbaar een bedrag vragen omdat de tegenpartij zich anders tbv een arbitragezaak meldt bij de zaakwaarnemer/speler, dan zou ik ook een lekker bedrag vragen en dan is 9,5 miljoen voor een club met een begroting van 70 miljoen nog wel een schijntje. Zeker als je net meer dan 20 miljoen heb gekregen voor wat verkopen.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:48 schreef detulp050 het volgende:
We zien ze vliegen én hebben wat we willen
www.ad.nlquote:Die 6,5 was voor Ajax het absolute maximum, kregen wij te horen, reconstrueert Nijland. Omdat wij op onze beurt 9,5 miljoen een reeel bedrag vonden, is er niet verder meer onderhandeld. Ajax zei direct dat dat geen zin had en is van tafel gelopen. Hun goed recht overigens.
Bij Ajax is de teleurstelling over het afketsen van de transfer groot. We gingen de onderhandelingen in met het idee om ook echt te onderhandelen, stelt Martin van Geel. Maar wij hebben onze grenzen. Dit gat was simpelweg veel te groot.
De zwarte piet ligt aan beide kanten natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:21 schreef Prosac het volgende:
[..]
www.ad.nl
Euhm... als je echt wilt onderhandelen dan loop je toch niet meteen weg van tafel? Ze doen daar wel heel erg hun best om de Zwarte Piet uit te delen.
Wat een frustatie daar in Amsterdam. Moet een transferbedrag dan conform je begroting en prestaties zijn? We hebben toch "gewoon" UEFA voetbal, net als Ajax?quote:Algemeen directeur Fontein in De Telegraaf: ,,Ze denken dat wij op het hetzelfde niveau staan, omdat beide clubs vorig seizoen in het UEFA-Cuptoernooi uitkwamen. Prima dat FC Groningen ambities heeft. Maar laten ze dan eerst zorgen dat je dezelfde successen en dezelfde omzet haalt. Ze vragen een bedrag voor Suárez dat in de buurt komt van hun begroting. Buitenproportioneel. Wij vragen toch ook geen zeventig miljoen voor Ryan Babel?”
Dat heeft er meer mee te maken dan de bedragen van Sneijder en Babel die er bij worden gehaald, dus waarom mag dit er dan niet bijgehaald worden?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:24 schreef The_Verve het volgende:
Groningen heeft hem zelf voor veel minder gekocht inderdaad (1,5 miljoen), maar ik vraag me af wat zoiets er mee te maken heeft.
Ik snap niet zo wat er niet netjes was van Ajax. Ze boden 3,5 miljoen en Groningen weigerde te onderhandelen. Dat je dan geruchten de wereld in helpt dat je hem wilt hebben, zodat Suarez over 2 jaar niet ineens weet dat hij misschien naar Ajax had gekund, dat lijkt me toch meer dan logisch? Suarez laat zich vervolgens leiden tot een arbitragezaak, wat ook slecht is voor Ajax. De reputatie van Ajax wordt mede geschaad, en Ajax moet 3 weken wachten op een speler die uiteindelijk niet komt. Terwijl dit gesprek van gisteren ook 3 weken terug plaats had kunnen vinden wanneer Nijland niet zo koppig was. Elke speler heeft zijn prijs.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 10:59 schreef clauwheee het volgende:
Tja, niet netjes. Vond de handelswijze van Ajax in het begin ook niet netjes.
Met alle respect, maar zo werkt dit gewoon in de voetbalwereld toch? Of heb je oogkleppen op? Het is een knappe scout hoor, Suarez, maar het is niet zo alsof Groningen aan de lopende band talenten scout, risico's loopt en dan jammerlijk wordt beroofd door een grote club voor een fooi. Zo werkt dit overal in de voetbalwereld. Voetballers waarvan je niet weet of ze het aan kunnen worden door kleinere clubs gekocht, om zich in de picture te spelen voor een grotere club.quote:En laten ze verdorie zelf een keer gaan scouten in plaats van op hun gat te gaan zitten in de zon en ze bij een andere club weg te halen, die de scouting wél goed voor elkaar heeft. O jee, nu moeten ze het ineens zelf doen. Paniek!
Een begroting van 70 miljoen zegt helemaal niks natuurlijk. De winst of het verlies wat je draait bepaalt welke risico's je op de transfermarkt kunt nemen. Vliegt Ajax er over 2 weken uit, dan blijft er verrekt weinig over van die 20 miljoen die betaald is voor 3 spelers bij elkaar, die allen op het niveau van Ajax hun waarde wel hebben bewezen. Bovendien is het lang niet zo simpel. Ajax zoekt nog meer spelers dan alleen een linksbuiten, en dus kunnen ze niet gewoon een bak geld dumpen zonder te kijken naar de waarde van een speler.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:18 schreef Prosac het volgende:
Precies.. als je een speler niet kwijt wilt, maar je moet schijnbaar een bedrag vragen omdat de tegenpartij zich anders tbv een arbitragezaak meldt bij de zaakwaarnemer/speler, dan zou ik ook een lekker bedrag vragen en dan is 9,5 miljoen voor een club met een begroting van 70 miljoen nog wel een schijntje. Zeker als je net meer dan 20 miljoen heb gekregen voor wat verkopen.
Ajax wil niet betalen, mooi zo.. Suarez nog een seizoentje hier en dat was altijd al de opzet geweest. Dus wat dat betreft is 9,5 miljoen realistisch.![]()
Voor Ajax is dit niet de eerste miljoenentransfer hoor, die weten best hoe zo'n onderhandeling gaat. Dat is echt niet gewoon zomaar rond. Wellicht is er gesproken over clausules of een spelersruil met bijbehorende argumenten.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:37 schreef Prosac het volgende:
Als ik dan lees dat van Geel direct na het horen van de vraagprijs van Nijland is afgehaakt, dan vraag ik me af waarom de onderhandelingen nog 1,5 uur hebben geduurd.
Koekje erbij.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 11:37 schreef Prosac het volgende:
Als ik dan lees dat van Geel direct na het horen van de vraagprijs van Nijland is afgehaakt, dan vraag ik me af waarom de onderhandelingen nog 1,5 uur hebben geduurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |