quote:Op donderdag 14 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Whehehe
dat is een prima plek voor kindervingertjes, vooral als de kreeft geen bandjes om heeft.
A Propos Kreeft
Zat jááááren geleden met een collega kok koffie te drinken (smorgens om een uur of 11) in zijn zaak. Komt zijn dochtertje naar hem toe: Pappie, mag ik met de kreeft spelen?
Die vriend van me pakt een stalen dienblad en een kreeft uit de koeling, en geeft dat aan zijn dochter. Die er mee op het terras gaat zitten.
Komt een kwartiertje later zo´n Birkenstock binnen, die helemaal over haar toeren begint, Wat dat kleine meisje daar doet is DIERENMISHANDELING.
Mijn collega kijkt haar aan, neemt een slok koffie en zegt,
ach, wijfie, das nog niets vergeleken met wat ik met die kreeft ga doen vanavond...
quote:Op donderdag 14 oktober 2004 16:55 schreef Litman het volgende:
Glazen, borden, menu's, stoelen meenemen. Gek genoeg werd er het meest gejat door groepen vrouwen (Huishoudbeurs, heel berucht)
Weglopen van het terras zonder af te rekenen (Landbouwrai). 'Provincialen' denken dat in Amsterdam alles kan, heel bizar om te zien.
In kroeg: WC te ver weg vinden dus dan maar tegen de bar aan zeiken (niet 1 of 2 keer meegemaakt, maar zeker 10 keer)
Verder dan maar?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:
[..]
Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.
-knip
Dat is toch een voortreffelijk gezond huidproductje voor de borstjes? Niets mis mee.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:06 schreef SeaOfLove het volgende:
Vorige week een klein blundertje: kneep mijn partje sinaasappel uit over de burrito en het spoot zo recht mijn decolleté in![]()
Maargoed daar kon ik weinig aan doen verder![]()
ik ben bang van wel, ik zie dat ook zó vaak gebeuren, iedere keer schaam ik me voor die mensenquote:Op maandag 16 juli 2007 21:48 schreef tim2308 het volgende:
Is het typisch Nederlands dat we niet wachten op iemand die een tafel aanwijst? Vandaag was ik op pad met twee Nederlanders en ze liepen gewoon naar een tafel, de wachtrij bij de ingang negerend. Ik schaamde me rot....
Hangt een beetje van het soort restaurant af. Als je alleen maar komt om gewoon je voer naar binnen te werken, sure, neem gewoon lekker een cola bij je sateetjes met friet.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:50 schreef werkeend het volgende:
blijkbaar is cola bestellen in een restaurant not done, maar wat moet je anders nemen als je wijn niet geweldig vind... (en om nu direct aan de dubbele wodka te gaan is ook zo..)
Dat is echt not donequote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:44 schreef Haijo het volgende:
Als 4-jarig peutertje door het restaurant heen gaan rennen en bij elke tafel:
"IK MOET POEPEN!"
of
"WAT ETEN JULLIE?!"
schreeuwen.
Ik was 4!quote:
Als mijn kind dat later zou doen, dan zou hij/zij de volgende keer niet meegaan met uiteten. Kan die mooi naar omaquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:44 schreef Haijo het volgende:
Als 4-jarig peutertje door het restaurant heen gaan rennen en bij elke tafel:
"IK MOET POEPEN!"
of
"WAT ETEN JULLIE?!"
schreeuwen.
Had een gozer in de bediening, leren broek, leren T-Shirt, Leren Pet met ketting, kale kop, die vroeg nog wel eens aan tafeltjes: "En, Wil het een beetje binnen blijven? "quote:Op donderdag 19 juli 2007 15:39 schreef hassanjassan het volgende:
Maar irl vind ik dat bediening NOOOOOITTT moet vragen "heeft het gesmaakt". Hiermee zet je je klanten nl. voor het blok en het hele idee van uit eten gaan is juist lekker ontspannen kunnen eten zonder sores aan je kop. Betrer is: "Als u iets wilt vragen of opmerken kunt u mij ALTIJD aanspreken".
Johny de Boer is de lokale kamper waar jij je patat haalt op vrijdagmiddag??quote:Op woensdag 1 augustus 2007 19:36 schreef iruub het volgende:
Wat je niet moet doen? Ruften en boeren..bij Johny De Boer
Kun je bij een Chinees best doen hoor!quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik ging een keer met m,n ex schoonfamilie uit eten bij een Chinees, vroeg schoonmoeder na afloop of ze de resjes mee terug naar de caravan mochten nemen voor bij de tv(was op vakantie ja).
Ik heb me nog nooit zo sloeberig gevoeld.![]()
![]()
Tja... is het Nederlands dat obers / serveersters / medewerkers heel hard hun best doen om je te negeren / nergens te bekennen zijn?quote:Op maandag 16 juli 2007 21:48 schreef tim2308 het volgende:
Is het typisch Nederlands dat we niet wachten op iemand die een tafel aanwijst? Vandaag was ik op pad met twee Nederlanders en ze liepen gewoon naar een tafel, de wachtrij bij de ingang negerend. Ik schaamde me rot....
Terwijl het zo lekker is, gewoon een karaf water op tafel.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 04:51 schreef Morwen het volgende:
Vragen om water, dat is echt een doodzondeGewoon een kan water, die er al gewoon hoort te staan dus.
![]()
jaquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:55 schreef gelly het volgende:
Kinderen meenemen.
Je kan iemand toch vragen 'of alles naar wens is geweest?"quote:Op donderdag 19 juli 2007 17:15 schreef tim2308 het volgende:
Je vraagt inderdaad nooit of het heeft gesmaakt. Op dat punt aangekomen stopt Milo Berlijn, een bekende horecatrainer, van alles in zijn mond. Het schijnt dat hij zelfs ooit de inhoud van een asbak in zijn mond heeft gedaan. Oftewel ALLES SMAAKT !!!!!
Dat is dan ook de zin die je moet gebruiken...quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:25 schreef Kreator het volgende:
[..]
Je kan iemand toch vragen 'of alles naar wens is geweest?"
Ik vind het altijd wel prettig als men mij dat vraagt. Het laat ruimte open voor kritiek of een compliment en we hoeven het niet over het eten te hebben als ik daar geen zin in heb.
Ah.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 12:03 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Dat is dan ook de zin die je moet gebruiken...
Niks mis mee als je je kind goed opvoedt... De mijne gaat altijd mee uit eten en gedraagt zich altijd keurig. Geen geschreeuw aan tafel, deelt niet aan het hele restaurant mee dat ze naar het toilet moet, gaat meestal rustig zitten kleuren, lust heel veel, gebruikt de normale beleefdheidsvormen, enz.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:55 schreef gelly het volgende:
Kinderen meenemen.
Je weet ook dat een goed opgevoed kind tegenwoordig een witte raaf is?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:38 schreef mirannie het volgende:
[..]
Niks mis mee als je je kind goed opvoedt... De mijne gaat altijd mee uit eten en gedraagt zich altijd keurig. Geen geschreeuw aan tafel, deelt niet aan het hele restaurant mee dat ze naar het toilet moet, gaat meestal rustig zitten kleuren, lust heel veel, gebruikt de normale beleefdheidsvormen, enz.
Je bedoelt als in zeldzaam?? Er zijn maar 2 (of in mijn geval 1) personen verantwoordelijk voor.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 15:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je weet ook dat een goed opgevoed kind tegenwoordig een witte raaf is?
hahaha, dat is dan de andere kant van het verhaal....wel creatief denken he, beetje fout, maar wel creatief.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had een gozer in de bediening, leren broek, leren T-Shirt, Leren Pet met ketting, kale kop, die vroeg nog wel eens aan tafeltjes: "En, Wil het een beetje binnen blijven? "
Dit deed ie omdat ie van mij nooit mocht vragen of het gesmaakt heeft.
Ik vraag het altijd...een kan met water...heerlijk !! Dat zou gewoon standaard op tafel moeten staan.quote:Op donderdag 2 augustus 2007 09:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Terwijl het zo lekker is, gewoon een karaf water op tafel.
Hoerekaffers zijn bang dat de mensen dan niets meer bestellen aan drinken.
Nou ja, als ze goed in de hand gehouden worden door de ouders dan mag het vwmb wel, maar anders niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:55 schreef gelly het volgende:
Kinderen meenemen.
Een mixed grill waarschijnlijkquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 19:06 schreef Lips het volgende:
Over dat 'vragen of alles naar wens is'. Ik zit laatst in een restaurant met vrienden en had één of andere vleesschotel met iets van een hamburger, biefstukje, kipsate, een worstje en nog iets. Onvoorstelbaar maar alles smaakte dus hetzelfdezo saai.... zo smakeloos....
Komt er een ober langs die vraagt "Is alles naar wens?" Op het moment dat hij zich realiseerde dat ik "nee" zei was ie al 4 tafels verder.... Daarna ging ie me ook nog eens vertellen dat het toch wel heel raar was dat ik alles hetzelfde vond smaken want het waren toch verschillende vleessoorten. Hij bleef maar volhouden dat het aan mij lag en niet aan het gebrek aan kookkunsten van de kok
Daar gaan we dus niet meer heen
Waarschijnlijk niet... echte mixed grill is alle ingewanden van een kip, gegrild.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:51 schreef ASSpirine het volgende:
Een mixed grill waarschijnlijk
Waar heb jij dat gegeten zeg?quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 01:52 schreef Leef het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet... echte mixed grill is alle ingewanden van een kip, gegrild.
Dus een levertje, hartje enz.
Wat in nl als "mixed grill" word verkocht is surprise surprise bijna altijd wat anders wat aangepast is aan de nl smaak :-)
Ik ken mixed grill uit Israel.. voor wat ik begrijp is het van oorsprong een midden oosters gerecht. En het is dus alle organen van een kip en die gegrild. Maar toen kwam ik in NL en bestelde ik mixed grill bij de shoarmaboer en toen kreeg ik inderdaad soort van kipfilet stukjes en dergelijke. Toen vroeg ik ernaar en zei hij, ja die Hollanders moeten dat niet, een echte mixed grill. Dus daarom geef ik maar kipfilet.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 02:00 schreef ASSpirine het volgende:
Waar heb jij dat gegeten zeg?
Meestal is het toch allerlei stukjes vlees die gegrild zijn... Stukje worst, hamburgervlees, kipfiletje en nog wat andere stukken.
Geef nader uitleg graag
Wel in stijl met z'n outfitquote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Had een gozer in de bediening, leren broek, leren T-Shirt, Leren Pet met ketting, kale kop, die vroeg nog wel eens aan tafeltjes: "En, Wil het een beetje binnen blijven? "
Dit deed ie omdat ie van mij nooit mocht vragen of het gesmaakt heeft.
Was 't maar gegrild....quote:
Dan moet het personeel maar klanten aandacht geven ipv Sjekkies roken of met collegas kletsen.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mensen die aan je zitten als ze geholpen willen worden. Ik weiger beetgepakt te worden als ik iemand moet gaan helpen, maar jammergenoeg gebeurt het toch. Weliswaar niet bij mijn haar, zoals iemand hierboven zei, maar weleens bij mijn arm, vroeger toen ik in een eetcafe werkte en nu achter de bar soms ook weer. Dat vind ik zo ongemanierd. Verder vind ik aan de ene kant vingers knippen, uitgebreid zwaaien, joelen en wat al niet meer om de aandacht van het bedielend personeel te trekken allemaal een beetje fout.
Preciesquote:Aan de andere kant moeten de mensen aan het werk zijn zich ook gewoon een beetje pro-actief opstellen. Dus niet langslopen alsof je iemand die wenkt niet gezien hebt omdat je iets anders aan het doen bent, maar gewoon zeggen dat je zo bij diegene komt, en dat dan ook doen. Het is zo simpel..
Grote groepen vrouwen zijn het ergst..quote:Ik heb zelf verder een hekel aan grote groepen lawaaierige mensen die heel hard gaan lachen en ook vooral de hele tijd over de lange tafel heen en weer gaan roepen naar elkaar. Jaarclubs, vriendinnenclubjes, vrijgezellenfeesten, verjaardagen van dames van middelbare leeftijd enzovoort enzovoort zijn gewoon niet zo mijn ding in restaurants. Maar dat ligt ook wel aan het feit dat ik vaker in een goedkoop eetcafe zit dan in een sjieke tent.
Ik ga dan gewoon wegquote:Ook dodelijk: als het tocht of als het te koud is binnen, dat je zo half rillend maar weer je jasje aantrekt, en eigenlijk niet van je eten kan genieten omdat je je zo stoort aan de temperatuur.
Vragen aan de bediening waar het vlees is.quote:Of als je lamskoteletjes bestelt en je krijgt er 2 die beide voor 3/4 uit bot bestaan.
LOLquote:Of van die Nederlanders die 50 cent fooi geven met zo'n royale blik van "Zo meisje, heb ik jou daar eens even flink gematst !" Ik krijgt liever geen fooi, dan dat zo'n zak een paar cent fooi geeft en verwacht dat personeel in een restaurant op de knieeen valt en zijn schoen kust. Geef gewoon een fatsoenlijke fooi, of geef niks, maar ga niet triomfantelijk lopen doen omdat je iemand twee kwartjes fooi geeft..
Of mensen die bijvoorbeeld een pizza met salami, olijf, artisjok en paprika bestellen, maar dan zonder de salami alsjeblieft. En zonder olijf. En artisjok. Oh, en of de paprika er ook af mag. Bestel dan iets wat je wel lust, jezus.
Ook stom is een restaurant of cafeeigenaar die zijn personeel aan tafel bij de klanten gaat staan uitkafferen omdat er iets mis is gegaan. "Ja, sorry meneer, ik zie dat het fout is gegaan, maar wat moet ik he, met zulke uilskuikens als werknemers. Tja. Nee, u heeft helemaal gelijk, mijn werknemer zat fout. Wat een drol is het toch, he ?"
----
Ik kan nog wel even doorgaan merk ik. Deze frustraties zitten diep..
Ik zal de volgende keer luidkeels en uitgebreid mijn excuses aanbieden als ik je een fooitje geef.quote:Op zondag 12 augustus 2007 14:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Of van die Nederlanders die 50 cent fooi geven met zo'n royale blik van "Zo meisje, heb ik jou daar eens even flink gematst !" Ik krijgt liever geen fooi, dan dat zo'n zak een paar cent fooi geeft en verwacht dat personeel in een restaurant op de knieeen valt en zijn schoen kust. Geef gewoon een fatsoenlijke fooi, of geef niks, maar ga niet triomfantelijk lopen doen omdat je iemand twee kwartjes fooi geeft.
Ik dacht dat het 'hallo' of 'goedendag' oid betekent.quote:
Dat hoeft niet hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2007 19:14 schreef Herodus het volgende:
Ik zal de volgende keer luidkeels en uitgebreid mijn excuses aanbieden als ik je een fooitje geef.
bij de Chinees waar ik altijd kom/kwam vragen ze gelijk al of je eten mee wilt nemen als ze komen afruimen. Een keer wilde ik eigenlijk niet maar was het gelijk van "maar meneer, dat is toch zonde". En dat echt niet zo'n Hollandse Chinees hoor.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 17:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik ging een keer met m,n ex schoonfamilie uit eten bij een Chinees, vroeg schoonmoeder na afloop of ze de resjes mee terug naar de caravan mochten nemen voor bij de tv(was op vakantie ja).
Ik heb me nog nooit zo sloeberig gevoeld.![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |