abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52126154
Laatst zaten we een keer ergens, met een beetje vreemde mensen bij ons in de buurt Een hele groep met kinderen. Die vrouw zo van 'ja ik ga zo hoor, want voordat het eten er is, is er ook al een half uur voorbij' Vroegen ze later aan de serveerder of het wel allemaal een beetje snel kon, want ze hadden haast Die baby kreeg een pannenkoek, begon ie te huilen
pi_52305287
Mensen die aan je zitten als ze geholpen willen worden. Ik weiger beetgepakt te worden als ik iemand moet gaan helpen, maar jammergenoeg gebeurt het toch. Weliswaar niet bij mijn haar, zoals iemand hierboven zei, maar weleens bij mijn arm, vroeger toen ik in een eetcafe werkte en nu achter de bar soms ook weer. Dat vind ik zo ongemanierd. Verder vind ik aan de ene kant vingers knippen, uitgebreid zwaaien, joelen en wat al niet meer om de aandacht van het bedielend personeel te trekken allemaal een beetje fout.

Aan de andere kant moeten de mensen aan het werk zijn zich ook gewoon een beetje pro-actief opstellen. Dus niet langslopen alsof je iemand die wenkt niet gezien hebt omdat je iets anders aan het doen bent, maar gewoon zeggen dat je zo bij diegene komt, en dat dan ook doen. Het is zo simpel. .

Ik heb zelf verder een hekel aan grote groepen lawaaierige mensen die heel hard gaan lachen en ook vooral de hele tijd over de lange tafel heen en weer gaan roepen naar elkaar. Jaarclubs, vriendinnenclubjes, vrijgezellenfeesten, verjaardagen van dames van middelbare leeftijd enzovoort enzovoort zijn gewoon niet zo mijn ding in restaurants. Maar dat ligt ook wel aan het feit dat ik vaker in een goedkoop eetcafe zit dan in een sjieke tent.

Ook dodelijk: als het tocht of als het te koud is binnen, dat je zo half rillend maar weer je jasje aantrekt, en eigenlijk niet van je eten kan genieten omdat je je zo stoort aan de temperatuur.

Of als je lamskoteletjes bestelt en je krijgt er 2 die beide voor 3/4 uit bot bestaan.

Of van die Nederlanders die 50 cent fooi geven met zo'n royale blik van "Zo meisje, heb ik jou daar eens even flink gematst !" Ik krijgt liever geen fooi, dan dat zo'n zak een paar cent fooi geeft en verwacht dat personeel in een restaurant op de knieeen valt en zijn schoen kust. Geef gewoon een fatsoenlijke fooi, of geef niks, maar ga niet triomfantelijk lopen doen omdat je iemand twee kwartjes fooi geeft. .

Of mensen die bijvoorbeeld een pizza met salami, olijf, artisjok en paprika bestellen, maar dan zonder de salami alsjeblieft. En zonder olijf. En artisjok. Oh, en of de paprika er ook af mag. Bestel dan iets wat je wel lust, jezus.

Ook stom is een restaurant of cafeeigenaar die zijn personeel aan tafel bij de klanten gaat staan uitkafferen omdat er iets mis is gegaan. "Ja, sorry meneer, ik zie dat het fout is gegaan, maar wat moet ik he, met zulke uilskuikens als werknemers. Tja. Nee, u heeft helemaal gelijk, mijn werknemer zat fout. Wat een drol is het toch, he ?"

----

Ik kan nog wel even doorgaan merk ik. Deze frustraties zitten diep. .
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_52314888
AudreyHepburn

Sommige punten herken ik heel goed:

* aan je sloof/blousje trekken, tegen je kont aan getikt worden, of aan je arm gerukt worden
* mijn baas wil af en toe ook ons voor lul zetten, tegenover de gasten, maar gelukkig nog nooit over mij in mij bijzijn, want dat had ik mijn werkkleding afgedaan, en hem vriendelijk gedag gezegd.
Sappig !!
pi_52317229
Hehe, ik werk bij de Chinees en ik heb wel wat aan deze tips.
Heel erg zijn mensen die op een zondagavond bellen (topdrukte) en dan eisen dat het binnen tien minuten klaar is. En dan vervolgens heel verontwaardigd 'zo lang?!' zeggen als ik zeg dat het niet zo snel klaar kan zijn.
Of kleine kinders met auto's op de grond waarover je je nek breekt.
Of mensen die dan grappig denken te zijn en dingen zeggen zoals 'sambal bij!' of heel hard 'ni hao!' schreeuwen bij binnenkomst.
pi_52336455
wat is ni hao dan ?
Sappig !!
  maandag 13 augustus 2007 @ 18:26:04 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52336638
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
Mensen die aan je zitten als ze geholpen willen worden. Ik weiger beetgepakt te worden als ik iemand moet gaan helpen, maar jammergenoeg gebeurt het toch. Weliswaar niet bij mijn haar, zoals iemand hierboven zei, maar weleens bij mijn arm, vroeger toen ik in een eetcafe werkte en nu achter de bar soms ook weer. Dat vind ik zo ongemanierd. Verder vind ik aan de ene kant vingers knippen, uitgebreid zwaaien, joelen en wat al niet meer om de aandacht van het bedielend personeel te trekken allemaal een beetje fout.
Dan moet het personeel maar klanten aandacht geven ipv Sjekkies roken of met collegas kletsen.
Personeel wat goed de klanten kent heeft dat probleem nauwelijks tot niet.
quote:
Aan de andere kant moeten de mensen aan het werk zijn zich ook gewoon een beetje pro-actief opstellen. Dus niet langslopen alsof je iemand die wenkt niet gezien hebt omdat je iets anders aan het doen bent, maar gewoon zeggen dat je zo bij diegene komt, en dat dan ook doen. Het is zo simpel. .
Precies
quote:
Ik heb zelf verder een hekel aan grote groepen lawaaierige mensen die heel hard gaan lachen en ook vooral de hele tijd over de lange tafel heen en weer gaan roepen naar elkaar. Jaarclubs, vriendinnenclubjes, vrijgezellenfeesten, verjaardagen van dames van middelbare leeftijd enzovoort enzovoort zijn gewoon niet zo mijn ding in restaurants. Maar dat ligt ook wel aan het feit dat ik vaker in een goedkoop eetcafe zit dan in een sjieke tent.
Grote groepen vrouwen zijn het ergst..
quote:
Ook dodelijk: als het tocht of als het te koud is binnen, dat je zo half rillend maar weer je jasje aantrekt, en eigenlijk niet van je eten kan genieten omdat je je zo stoort aan de temperatuur.
Ik ga dan gewoon weg
quote:
Of als je lamskoteletjes bestelt en je krijgt er 2 die beide voor 3/4 uit bot bestaan.
Vragen aan de bediening waar het vlees is.
quote:
Of van die Nederlanders die 50 cent fooi geven met zo'n royale blik van "Zo meisje, heb ik jou daar eens even flink gematst !" Ik krijgt liever geen fooi, dan dat zo'n zak een paar cent fooi geeft en verwacht dat personeel in een restaurant op de knieeen valt en zijn schoen kust. Geef gewoon een fatsoenlijke fooi, of geef niks, maar ga niet triomfantelijk lopen doen omdat je iemand twee kwartjes fooi geeft. .

Of mensen die bijvoorbeeld een pizza met salami, olijf, artisjok en paprika bestellen, maar dan zonder de salami alsjeblieft. En zonder olijf. En artisjok. Oh, en of de paprika er ook af mag. Bestel dan iets wat je wel lust, jezus.

Ook stom is een restaurant of cafeeigenaar die zijn personeel aan tafel bij de klanten gaat staan uitkafferen omdat er iets mis is gegaan. "Ja, sorry meneer, ik zie dat het fout is gegaan, maar wat moet ik he, met zulke uilskuikens als werknemers. Tja. Nee, u heeft helemaal gelijk, mijn werknemer zat fout. Wat een drol is het toch, he ?"

----

Ik kan nog wel even doorgaan merk ik. Deze frustraties zitten diep. .
LOL
Jaja de hoereca is hard en slecht betaald.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52337970
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 14:53 schreef AudreyHepburn het volgende:

Of van die Nederlanders die 50 cent fooi geven met zo'n royale blik van "Zo meisje, heb ik jou daar eens even flink gematst !" Ik krijgt liever geen fooi, dan dat zo'n zak een paar cent fooi geeft en verwacht dat personeel in een restaurant op de knieeen valt en zijn schoen kust. Geef gewoon een fatsoenlijke fooi, of geef niks, maar ga niet triomfantelijk lopen doen omdat je iemand twee kwartjes fooi geeft.
Ik zal de volgende keer luidkeels en uitgebreid mijn excuses aanbieden als ik je een fooitje geef.
pi_52338118
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 18:18 schreef Loontjah het volgende:
wat is ni hao dan ?
Ik dacht dat het 'hallo' of 'goedendag' oid betekent.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:29:11 #59
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52338390
quote:
Op maandag 13 augustus 2007 19:14 schreef Herodus het volgende:

Ik zal de volgende keer luidkeels en uitgebreid mijn excuses aanbieden als ik je een fooitje geef.
Dat hoeft niet hoor.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  maandag 13 augustus 2007 @ 19:34:43 #60
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_52338536
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik ging een keer met m,n ex schoonfamilie uit eten bij een Chinees, vroeg schoonmoeder na afloop of ze de resjes mee terug naar de caravan mochten nemen voor bij de tv(was op vakantie ja).

Ik heb me nog nooit zo sloeberig gevoeld.
bij de Chinees waar ik altijd kom/kwam vragen ze gelijk al of je eten mee wilt nemen als ze komen afruimen. Een keer wilde ik eigenlijk niet maar was het gelijk van "maar meneer, dat is toch zonde". En dat echt niet zo'n Hollandse Chinees hoor.
[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')