abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51529601
En we hebben een reeks.

Deel 1
Dingen die je niet moet doen in een restaurant

Enkele 'hoogte'punten.
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whehehe
dat is een prima plek voor kindervingertjes, vooral als de kreeft geen bandjes om heeft.
A Propos Kreeft
Zat jááááren geleden met een collega kok koffie te drinken (smorgens om een uur of 11) in zijn zaak. Komt zijn dochtertje naar hem toe: Pappie, mag ik met de kreeft spelen?
Die vriend van me pakt een stalen dienblad en een kreeft uit de koeling, en geeft dat aan zijn dochter. Die er mee op het terras gaat zitten.
Komt een kwartiertje later zo´n Birkenstock binnen, die helemaal over haar toeren begint, Wat dat kleine meisje daar doet is DIERENMISHANDELING.
Mijn collega kijkt haar aan, neemt een slok koffie en zegt,
ach, wijfie, das nog niets vergeleken met wat ik met die kreeft ga doen vanavond...
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 16:55 schreef Litman het volgende:
Glazen, borden, menu's, stoelen meenemen. Gek genoeg werd er het meest gejat door groepen vrouwen (Huishoudbeurs, heel berucht )

Weglopen van het terras zonder af te rekenen (Landbouwrai ). 'Provincialen' denken dat in Amsterdam alles kan, heel bizar om te zien.

In kroeg: WC te ver weg vinden dus dan maar tegen de bar aan zeiken (niet 1 of 2 keer meegemaakt, maar zeker 10 keer )
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:43 schreef huize het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het gebeurd vaak genoeg en dan voornamelijk de 60+ mensen. Dan sta je bij een tafel de bestelling op te nemen of de kaart toe te lichten dat achter je word gevraagt onderling "drinken we nog wat". En terwijl je nog met de gasten aan het praten bent trekt die andere persoon je aan je mouw of aan je sloof. Of zoals laatst bij een vrouwelijke collega van me aan haar staart.

-knip
Verder dan maar?

[ Bericht 87% gewijzigd door mien-moeke op 16-07-2007 18:41:01 ]
pi_51537093
Is het typisch Nederlands dat we niet wachten op iemand die een tafel aanwijst? Vandaag was ik op pad met twee Nederlanders en ze liepen gewoon naar een tafel, de wachtrij bij de ingang negerend. Ik schaamde me rot....
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51537355
dit moet een lachen topic worden. Het eerste straks maar ff doorlezen.
pi_51537893
Vorige week een klein blundertje: kneep mijn partje sinaasappel uit over de burrito en het spoot zo recht mijn decolleté in
Maargoed daar kon ik weinig aan doen verder
  maandag 16 juli 2007 @ 22:35:34 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_51539195
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:06 schreef SeaOfLove het volgende:
Vorige week een klein blundertje: kneep mijn partje sinaasappel uit over de burrito en het spoot zo recht mijn decolleté in
Maargoed daar kon ik weinig aan doen verder
Dat is toch een voortreffelijk gezond huidproductje voor de borstjes? Niets mis mee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_51554642
Krijg je sinaasappelhuid van

Ooit eens meegemaakt dat een tafelgenoot de ober "riep" door HE te roepen en in zijn handen te klappen.

ERG
pi_51554946
bellen.

als je dan toch zo onmisbaar bent excuseer je dan even maar ga ajb niet aan tafel bellen

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_51566861
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:48 schreef tim2308 het volgende:
Is het typisch Nederlands dat we niet wachten op iemand die een tafel aanwijst? Vandaag was ik op pad met twee Nederlanders en ze liepen gewoon naar een tafel, de wachtrij bij de ingang negerend. Ik schaamde me rot....
ik ben bang van wel, ik zie dat ook zó vaak gebeuren, iedere keer schaam ik me voor die mensen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51626538
gisteren stak een man die naast ons aan een tafeltje zat een sigaar op
zit je zelf zo een doorrookte salade te eten

ga dan ff buiten staan jah!
(had ik ook zelf tegen de sigaarman kunnen zeggen, maar ik had een laf dagje)

is er trouwens ook een topic over dingen die de bediening niet moet doen in een restaurant? erger me geregeld aan klantonvriendelijke houding namelijk.
pi_51628905
Een grapje tussendoor (nav wat bediening niet moet doen):

Een man besteld een kom warme soep in een restaurant. Komt even later een ober de soep brengen met z'n duim in de soep.

Zegt die vent...ben je helemaal belazerd, waarom heb je je duim in mijn soep zitten?
antwoord de ober, ja sorry meneer, de dokter zei dat ik mijn duim warm moet houden ivm herstel ervan.

Die vent, waarom stop je hem dan niet in je reet ??!!??

Ober: wat denk je dat ik doe als ik in de keuken ben en geen dienblad in mijn handen heb?

Maar irl vind ik dat bediening NOOOOOITTT moet vragen "heeft het gesmaakt". Hiermee zet je je klanten nl. voor het blok en het hele idee van uit eten gaan is juist lekker ontspannen kunnen eten zonder sores aan je kop. Betrer is: "Als u iets wilt vragen of opmerken kunt u mij ALTIJD aanspreken".
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:50:19 #11
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_51631173
blijkbaar is cola bestellen in een restaurant not done, maar wat moet je anders nemen als je wijn niet geweldig vind... (en om nu direct aan de dubbele wodka te gaan is ook zo..)
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_51631942
Je vraagt inderdaad nooit of het heeft gesmaakt. Op dat punt aangekomen stopt Milo Berlijn, een bekende horecatrainer, van alles in zijn mond. Het schijnt dat hij zelfs ooit de inhoud van een asbak in zijn mond heeft gedaan. Oftewel ALLES SMAAKT !!!!!
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_51937483
Inhakend op hierboven: tijdens de Vierdaagse in Nijmegen in een Chinees restaurant werd er halverwege de maaltijd door de jonge ober, duidelijk een hulpkracht, gevraagd: "Smaakt-ie?" Waarop wij beaamden dat het lekker smaakte.
Na de maaltijd kwam hij afruimen en vroeg: "Was-tie lekker?"
Het is nu een running gag geworden, te pas en te onpas stellen we elkaar deze vragen.
Achja, de jeugd he...
wat hebben we hier?
nee maar, dát is interessant!
pi_51952506
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 16:50 schreef werkeend het volgende:
blijkbaar is cola bestellen in een restaurant not done, maar wat moet je anders nemen als je wijn niet geweldig vind... (en om nu direct aan de dubbele wodka te gaan is ook zo..)
Hangt een beetje van het soort restaurant af. Als je alleen maar komt om gewoon je voer naar binnen te werken, sure, neem gewoon lekker een cola bij je sateetjes met friet.
Zit je echt culinair te genieten, tsja, dan zou ik er liever een glas mineraalwater bij drinken. Cola slaat toch wel een beetje op je smaakpapillen
pi_51996059
Als 4-jarig peutertje door het restaurant heen gaan rennen en bij elke tafel:

"IK MOET POEPEN!"

of

"WAT ETEN JULLIE?!"

schreeuwen.

dinsdag 31 juli 2007 @ 19:00:19 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_51996416
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:44 schreef Haijo het volgende:

"IK MOET POEPEN!"

of

"WAT ETEN JULLIE?!"

schreeuwen.

Dat is echt not done
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_51996756
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 19:00 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is echt not done
Ik was 4!

En ter verdeding van mijn ouders, die zijn het restaurant maar uitgelopen(met mij, dat dan weer wel)...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:48:16 #18
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_52005665
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:44 schreef Haijo het volgende:

"IK MOET POEPEN!"

of

"WAT ETEN JULLIE?!"

schreeuwen.

Als mijn kind dat later zou doen, dan zou hij/zij de volgende keer niet meegaan met uiteten. Kan die mooi naar oma
Drugs are good mkay?
pi_52005865
Foodfights houden met mihoen, onder de tafel van een chinees restaurant samen met je broertje is not done! Gelukkig was het tafelkleed tot aan de grond.. toen mijn pa en ma het door hadden zijn ze heel snel vertrokken met ons.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 17:01:30 #20
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_52021712
Ik ging een keer met m,n ex schoonfamilie uit eten bij een Chinees, vroeg schoonmoeder na afloop of ze de resjes mee terug naar de caravan mochten nemen voor bij de tv(was op vakantie ja).

Ik heb me nog nooit zo sloeberig gevoeld.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:36:14 #21
187474 iruub
It is never too late to learn
pi_52025090
Wat je niet moet doen? Ruften en boeren..bij Johny De Boer
"A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
  woensdag 1 augustus 2007 @ 20:13:25 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52025933
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 15:39 schreef hassanjassan het volgende:

Maar irl vind ik dat bediening NOOOOOITTT moet vragen "heeft het gesmaakt". Hiermee zet je je klanten nl. voor het blok en het hele idee van uit eten gaan is juist lekker ontspannen kunnen eten zonder sores aan je kop. Betrer is: "Als u iets wilt vragen of opmerken kunt u mij ALTIJD aanspreken".
Had een gozer in de bediening, leren broek, leren T-Shirt, Leren Pet met ketting, kale kop, die vroeg nog wel eens aan tafeltjes: "En, Wil het een beetje binnen blijven? "

Dit deed ie omdat ie van mij nooit mocht vragen of het gesmaakt heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_52026728
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 19:36 schreef iruub het volgende:
Wat je niet moet doen? Ruften en boeren..bij Johny De Boer
Johny de Boer is de lokale kamper waar jij je patat haalt op vrijdagmiddag??

Jonnie Boer bedoel je neem ik aan?
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  Moderator / Miss SHO woensdag 1 augustus 2007 @ 20:44:04 #24
22592 crew  Ole
pi_52026800
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 17:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik ging een keer met m,n ex schoonfamilie uit eten bij een Chinees, vroeg schoonmoeder na afloop of ze de resjes mee terug naar de caravan mochten nemen voor bij de tv(was op vakantie ja).

Ik heb me nog nooit zo sloeberig gevoeld.
Kun je bij een Chinees best doen hoor!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52027153
Kinderen meenemen.
pi_52027443
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:48 schreef tim2308 het volgende:
Tja... is het Nederlands dat obers / serveersters / medewerkers heel hard hun best doen om je te negeren / nergens te bekennen zijn?
pi_52035997
Vragen om water, dat is echt een doodzonde Gewoon een kan water, die er al gewoon hoort te staan dus.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 2 augustus 2007 @ 09:17:24 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_52037115
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 04:51 schreef Morwen het volgende:
Vragen om water, dat is echt een doodzonde Gewoon een kan water, die er al gewoon hoort te staan dus.
Terwijl het zo lekker is, gewoon een karaf water op tafel.
Hoerekaffers zijn bang dat de mensen dan niets meer bestellen aan drinken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Admin donderdag 2 augustus 2007 @ 09:21:07 #29
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_52037187
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:55 schreef gelly het volgende:
Kinderen meenemen.
ja
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Official ESF Kreviewer donderdag 2 augustus 2007 @ 09:25:22 #30
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_52037270
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 17:15 schreef tim2308 het volgende:
Je vraagt inderdaad nooit of het heeft gesmaakt. Op dat punt aangekomen stopt Milo Berlijn, een bekende horecatrainer, van alles in zijn mond. Het schijnt dat hij zelfs ooit de inhoud van een asbak in zijn mond heeft gedaan. Oftewel ALLES SMAAKT !!!!!
Je kan iemand toch vragen 'of alles naar wens is geweest?"

Ik vind het altijd wel prettig als men mij dat vraagt. Het laat ruimte open voor kritiek of een compliment en we hoeven het niet over het eten te hebben als ik daar geen zin in heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')