abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 juli 2007 @ 14:46:14 #51
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51661876
Zo, er zijn een aantal dingen om mee rekening te houden.
Als je meer werkt dan 23 dagen, maar minder dan 240u per kwartaal dan blijf je je kindergeld behouden, maar moet je wel extra RSZ betalen, dus niet het voordelige tarief van jobstudent.
Deze middag ga ik op gesprek bij Gates (leverancier van riemen dacht ik) om te zien of ik in aanmerking kom om aan 1 stuk te werken gedurende augustus en september, en eventueel ook in het jaar. Zeer goede verloning (11.5¤ per uur), maar daar gaan nog bijdrages van af. In ploegendienst van afwisselend 6u-14u en 14u tot 22u. Normaal gezien moet ik dan wel aan mijn 3000¤ geraken.
pi_51662055
ik denk dat ik een 10% RSZ betaal. en verdien nog altijd netto een dikke 11¤ (wel incl vakantiegeld). Moest je in de juiste associatie zitten, ik had zo een jobje voor je dat ook zo goed betaald
  vrijdag 20 juli 2007 @ 15:08:02 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51662734
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 14:46 schreef MMach het volgende:
Zo, er zijn een aantal dingen om mee rekening te houden.
Als je meer werkt dan 23 dagen, maar minder dan 240u per kwartaal dan blijf je je kindergeld behouden, maar moet je wel extra RSZ betalen, dus niet het voordelige tarief van jobstudent.
Deze middag ga ik op gesprek bij Gates (leverancier van riemen dacht ik) om te zien of ik in aanmerking kom om aan 1 stuk te werken gedurende augustus en september, en eventueel ook in het jaar. Zeer goede verloning (11.5¤ per uur), maar daar gaan nog bijdrages van af. In ploegendienst van afwisselend 6u-14u en 14u tot 22u. Normaal gezien moet ik dan wel aan mijn 3000¤ geraken.
Gates maakt indd aandrijfriemen, v-snaren e.d.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51665713
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 12:24 schreef Archont het volgende:
MMach, ik ken wel wat van verdienen als student in belgie en ken alle systemen. Echt wel kut dat ze weer moeilijk doen bij de studiebeurzen, als je geen oficiële studiebeurs kan krijgen kan je nog altijd bij de hogeschool zelf een aanvraag doen, zij geven soms ook studiebeurzen, of toch op zijn minst korting voor inschrijvingsgeld.
Gewoon eens contact opnemen met de sociale voorzieningen van de hogeschool idd

Om welke hogeschool gaat het trouwens?
  vrijdag 20 juli 2007 @ 17:27:45 #55
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_51667897
Kheb mijn job bij gates, maandag al beginnen

11.5¤ /u (-RSZ bijdrage), 8u per dag, van volgende week tot eind september, en tijdens het jaar ook minstens 1 dag in de week. Nu ga ik dus waarschijnlijk meer dan 3000¤ hebben verdiend, waardoor ik in evenredigheid met mijn bezittingen val, en dus eventueel volgend jaar een studiebeurs zou kunnen krijgen als zelfstandig student. Daarvoor werd ik afgekeurd omdat ik te weinig verdiende ivgl met mijn bezittingen (dat andere huis telt 3 dubbel mee omdat het niet een ouderlijk huis is).

Zo naiëf van mij om te verwachten dat ik net zoals andere studenten 3 maanden vakantie zou hebben omdat ik zo goede punten had . Ach ja, kheb tenminste geen herexamens, of anders was ik pas écht gefucked.

De hoge school: KAHO Sint-Lieven, maar ze is pas 5 augustus terug open.
quote:
Nobody said it was easy,
No one ever said it would be this hard.
Oh take me back to the start.
pi_51668154
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 17:27 schreef MMach het volgende:
Kheb mijn job bij gates, maandag al beginnen
[afbeelding]
Geweldig. En gelijk je camionette op de parking van de directie. Tof.

Mss was dit een geluk bij een ongeluk. Wie weet wat hier nog uit komt.

Succes maandag. En eh vergeet je broodtrommeltje niet.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:12:25 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_51669058
Gefeli man

Het komt allemaal wel goed joh
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_51669061
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:25 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Leg dat eens uit in ons FB topic?
Het maakt me eigenlijk geen reet uit, maar een beetje leuk verhaaltje kan je er toch wel van maken als je een topic opent? Het is hier geen dumpbak.

En vonkenboer heeft een eigen topic met info.
  vrijdag 20 juli 2007 @ 18:32:43 #59
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51669572
Het is maar waar je je aan stoort zeg.
Het is een doodnormale vraag en er komen doodnormale antwoorden op.
Niet alles hoeft altijd maar in centrale topics. Althans, hier in K&W godzijdank niet.

En ja, als iemand zegt 'Ik heb een nieuw huis en dit is de site met foto's' wordt hij op slot gepleurd omdat we geen linkdump zijn, maar dit topic is echt niets mis mee.

Nogmaals, het is maar waar je je druk om maakt...
pi_51674661
quote:
Op vrijdag 20 juli 2007 18:12 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Het maakt me eigenlijk geen reet uit, maar een beetje leuk verhaaltje kan je er toch wel van maken als je een topic opent? Het is hier geen dumpbak.

En vonkenboer heeft een eigen topic met info.
Zoals in onze FAQ is vermeld staat: In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen.

OK, de topicstart is mager, maar niet minder gemeend. Je kunt er een heel verhaal om heen maken, de vraag blijft dezelfde. Er komen normale antwoorden, en daar gaat het uiteindelijk om. Zelfs Vonkenboer -die inderdaad een topic heeft met schema's- komt het uitleggen. Mooi toch?

Het topic stond niemand in de weg, dus lekker open laten. We zijn geen slotjes politie, kijk onze slot historie maar na.

Edit: Oh, BE was me voor Maar dat dus
pi_51688956
ik wil even zeggen dat ik dit forum echt ge-wel-dig vind

iedereen leeft zo met elkaar mee en het is zooooo leuk om de vorderingen van iedereen te zien en je hoopt echt voor al die lieve mensen dat de hypoyheken, huurcontracten en wat dies meer zij doorgaan

echt: voor Fok!: houden dit forum en voor de users: jullie zijn echt geweldig! Wat een leuke volwassen club mensen zonder gezeik, gezeur enzo..

dat wilde ik even zeggen
Ja doei.
pi_51689842
Leuk he hier, dat vinden wij ook. Dat je nog maar veel mag posten hier
pi_51699890
Met Hemerlvaartsdag hadden wij een stroomstoring.
En vanmiddag weer: opnieuw 2 fasen die eruit lagen.
Leuk effect: de buurman die zijn stammetjes stond te zagen in hapklare brokken voor de houtkachel had weer nergens last van.
Geen garantie voor het weekend na de reparatie.

Hopelijk denkt de man eraan om het voor maandag door te geven aan Eneco dat er meer aan de hand is.
De straatlantaarns hoorden niet te branden en een giga stroomverbruik.
OF iemand heeft een schuur met groene plantjes OF ergens lekt het ...
pi_51705379
Leuk dat je die Job hebt MMach! Alleen natuurlijk minder van je vrije tijd en vakantie plannen. Alles komt allemaal wel in orde nog even doorbeiten, de studie afroden en.....
  Moderator zondag 22 juli 2007 @ 10:46:13 #65
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_51712513
quote:
Op zaterdag 21 juli 2007 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
ik wil even zeggen dat ik dit forum echt ge-wel-dig vind

iedereen leeft zo met elkaar mee en het is zooooo leuk om de vorderingen van iedereen te zien en je hoopt echt voor al die lieve mensen dat de hypoyheken, huurcontracten en wat dies meer zij doorgaan

echt: voor Fok!: houden dit forum en voor de users: jullie zijn echt geweldig! Wat een leuke volwassen club mensen zonder gezeik, gezeur enzo..

dat wilde ik even zeggen
Het is hier gelukkig inderdaad niet zo ongezellig en zakelijk als in menig ander fok forum
Iedereen leeft gewoon met elkaar mee iedereen vraag van alles en krijgt daar bijna altijd een passend antwoord op

Het is hier gewoon gezellig
pi_51718993
ik lsuit me aan bij motorbloempje, ik vind het ook reuze gezellig hier en ookal klus ik nu niet( nou een kleine klus weer gedaan) ben ik toch altijd benieuwd hoe iedereen vorderd , gewoon gezellig
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 22 juli 2007 @ 18:25:34 #67
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_51725163
*** vraagje ***

Hebben jullie ook tips om aan een appartement te komen? Welke sites zijn betrouwbaar?
Ben ingeschreven bij Woningnet, maar daar moet je tegenwoordig 10 jaar ingeschreven staan en dat duurt voor mij nog wel een jaar of 8
Ik wil graag een appartementje voor mezelf en vraag me af of jullie ervaring hebben met sites zoals DirectWonen en of dit aan te raden is.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Moderator zondag 22 juli 2007 @ 18:46:12 #68
92034 crew  Vonkenboer
pi_51725675
quote:
Op zondag 22 juli 2007 18:25 schreef Ynske het volgende:
*** vraagje ***

Hebben jullie ook tips om aan een appartement te komen? Welke sites zijn betrouwbaar?
Ben ingeschreven bij Woningnet, maar daar moet je tegenwoordig 10 jaar ingeschreven staan en dat duurt voor mij nog wel een jaar of 8
Ik wil graag een appartementje voor mezelf en vraag me af of jullie ervaring hebben met sites zoals DirectWonen en of dit aan te raden is.
Ik zou zeggen open er een gewoon topic over
  zondag 22 juli 2007 @ 19:28:26 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51726760
Ehm... Ja, dat wel... maar dan wel graag in WGR.
Maar ik zou eerst daar eens even zoeken, want er zijn daar al zoveel 'hoe vind ik snel een huis' en 'wie heeft er ervaring met DirectWonen' topics...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 22 juli 2007 @ 19:45:20 #70
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_51727201
quote:
Op zondag 22 juli 2007 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
Ehm... Ja, dat wel... maar dan wel graag in WGR.
Maar ik zou eerst daar eens even zoeken, want er zijn daar al zoveel 'hoe vind ik snel een huis' en 'wie heeft er ervaring met DirectWonen' topics...
ik wacht wel ff af

de reden dat ik t juist hier vroeg is omdat hier allemaal mensen zijn die net een nieuwe woning hebben. misschien dat die tips hadden.
maar goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 22 juli 2007 @ 19:50:50 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51727353
Ja ok, maar wij schoppen alle topics die hier staan over dat gebeuren, dus de snelle verhuur-bedrijven, naar WGR, dus daar staat meer.
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 09:33:46 #72
92034 crew  Vonkenboer
pi_51740021
Zo nog een paar uurtjes en eddepet en vriendin gaan fijn een midweek naar een hotel in valkenswaard (Z-brabant)

Dus voorlopig allemaal even van de 230 V draden e.d. afblijven
Vrijdag kom ik dan weer en dan ga ik dinsdag alweer op vakantie
Dan ga ik naar het altijd karakteristieke noord limburg (dicht bij het beruchte drimmelen )

Dus Eddepet meld zich bij deze ff een weekje af
pi_51740364
Drimmelen, in de buurt van Noord Limburg? Volgens mij ben je wat in de war

Have fun Vonk!
  Moderator maandag 23 juli 2007 @ 10:11:25 #74
92034 crew  Vonkenboer
pi_51740642
quote:
Op maandag 23 juli 2007 09:55 schreef Marsepein het volgende:
Drimmelen, in de buurt van Noord Limburg? Volgens mij ben je wat in de war

Have fun Vonk!
Ligt toch in de buurt van de Biesbos ?
pi_51740684
Volgens routenet ligt het ongeveer 15 Km ten noorden van Breda, en dat is geen Noord-Limburg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')