abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2007 @ 19:32:09 #201
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51602763
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 17:06 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ow onderschat die lui niet! Net als in India werken daar hoogopgeleide hardwerkende mensen. Die mensen weten tenminste nog wat werken is.
Jawel, en voor 60000 roepie trek je een blik geniale programmeurs open die inderdaad werkelijk alles voor je doen.

De keerzijde is wel, heb ik ervaren in een periode als applicatiebeheerder, dat de communicatie naar die programmeurs vaak lastig gaat. Daardoor werden broodnodige veranderingen vaak pas 6 maanden later doorgevoerd Maar dat kan ook met de organisatie van toen te maken hebben die toen was geimplementeerd.

Achteraf bleek dat een lokaal bedrijfje hier het voor 25% minder had gekund, incl. servicecontract
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51605176
Het bedrijf waar ik voor werk beschouwt de it afdeling als *waste* . (in theory hebben ze gelijk maar ze bezuinigen nu behoorlijk veel op personeel terwijl ze er wel afhankelijk van zijn).

Btw vogeltjesdans, je slaat een beetje door imo. Je bent niet aangenomen om de netwerkdictator uit te hangen maar om het boeltje in de lucht te houden.
pi_51605600
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Situatie: vogeltjesdans (systeembeheerder, geen zin in gezeik, zit te fokken) zit een beetje loom voor zich uit te staren acnter zijn pc. fok is prominent als active window open.
...............................................bla bla
idd die mensen moeten gewoon een griep van 5 jaar krijgen.
It is not down on any map; true places never are.
CRE / Creatief met een Duim
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:33:16 #204
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_51606875
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 20:39 schreef muhahaha het volgende:
Het bedrijf waar ik voor werk beschouwt de it afdeling als *waste* . (in theory hebben ze gelijk maar ze bezuinigen nu behoorlijk veel op personeel terwijl ze er wel afhankelijk van zijn).

Btw vogeltjesdans, je slaat een beetje door imo. Je bent niet aangenomen om de netwerkdictator uit te hangen maar om het boeltje in de lucht te houden.
Dat wordt lastig als je continu users moet helpen die te dom zijn om hun eigen veters te strikken.

Maar goed, daarvoor hoor je een 1ste lijns helpdesk te hebben. Of 'support desk' zoals ITIL 't wilt noemen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:37:00 #205
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_51606999
Vers van het mes;

Gebruiker; Ja, ik heb een vraag over Outlook. Ik heb een mailtje, en dan kan ik hem op ongelezen zetten. Maar wordt ie dan niet teruggestuurd naar de afzender?!?!?!?!?!

. . .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  woensdag 18 juli 2007 @ 21:40:10 #206
153745 525TDS
Dat zeg ik dus.
pi_51607114
Have you tried forcing an unexpected reboot?
pi_51609420
quote:
Tja, maar als mensen maar klakkeloos van alles gaan doen op hun systeempje waardoor hun systeem of misschien wel het hele netwerk plat komt te liggen ben je nog verder van huis. Dat dictatortje spelen hoort er dus ook wel bij.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  woensdag 18 juli 2007 @ 23:20:28 #208
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51610915
quote:
Sommige bedrijven zien ICT inderdaad als een grote kostenpost. Want: duur personeel dat niet direct productief is, dure hardware, licentiekosten, servicecontracten enz. Maar aan de andere kant is diezelfde ICT wel de backbone van het bedrijf en vertrouwt het bedrijf er wel op dat het systeem altijd in de lucht is. Of het nu gaat om kapotte hardware, buggy software, n00b gebruikers of de ICT afdeling die een fout maakt (want ook dat komt voor), het systeem waarmee geld verdiend moet worden is dan down en dan is de ICT afdeling ineens dé afdeling. Dat we 90% wan onze effort steken in preventie van al die shit, ziet niemand.
quote:
Helaas komt dat soms op hetzelfde neer. Ik vind het echt niet leuk om de baas te spelen over gebruikers, want het zijn hoe dan ook je collega's waar je hopelijk nog een flink aantal jaar plezierig mee gaat samenwerken. Maar soms kan je niet anders. Het hoeft niet eens te gaan over calamiteiten zoals een virus dan een of andere n00b heeft binnengehaald. Het kan ook gaan over iemand die zo ondeskundig is dat hij zoveel tijdsdruk op de servicedesk legt met simpele vragen, dat het echt tien keer goedkoper is om hem op cursus te sturen.
En, een voorbeeld vanuit de actualiteit, mensen willen bijvoorbeeld hun werk mee naar huis nemen op een USB stick. Maar die beveiliging, die vinden ze maar lastig. Helaas raken USB sticks ook regelmatig zoek. Ook ik dacht er ooit eens een verloren te zijn (was gelukkig niet zo), maar ik was wel zo slim geweest om die te versleutelen! Je wil niet weten hoeveel gevoelige informatie gebruikers mee naar huis nemen.

En dat zijn allemaal risicofactoren die in een bedrijf meespelen, maar waar niemand ooit rekening mee houdt. Omdat men het gewoon niet weet, het te lastig vindt of de risico's bagatelliseert. Impopulaire beslissingen geimplemeteerd door de ICT afdeling zijn vaak niet alleen opgelegd door de directie, maar ook heel hard nodig. En niet alleen omdat wij ook de shit achter de gebruikers opruimen. Dat doen we sowieso wel. Maar vooral omdat het heel veel geld kan kosten als het fout gaat. En dat kost niet alleen ons de kop, maar uiteindelijk iedereen in het bedrijf. Meer dan genoeg reden dus om een strikt beleid te hanteren.

Wist je trouwens dat het hebben van een strikt geimplementeerd en uitgevoerd ICT beveiligingsbeleid een voorwaarde is voor het verkrijgen van een accountantsverklaring?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51611377
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Lul maar hoe je wil jochie, maar linksom of rechtsom komt het er hoe dan ook op neer dat jij een armzalige gebruiker met twee keer geen rechten bent, en dat ik gewoon de uberboss ben op het systeem. En dat ik het daar voor het zeggen heb, en jij geen ene drol voorstelt. Ik maak de policy's, jij hebt ze maar te slikken. Slikken of stikken jochie
Een beetje machtsgeil misschien? En sinds wanneer bepalen de systeembeheerders wat mensen wel of niet mogen? Normaal gesproken is dat nog altijd in samenwerking met de Human Resources (of iets dergelijks) afdeling. IT kan wel een richting aangeven, maar zomaar even met de natte vinger policy's aanpassen kan echt niet.. Hoe kan een systeembeheerder nou weten welke rechten de mensen van de administratieve afdeling nodig hebben om hun werk te kunnen doen? Ik kan me wel voorstellen dat in de kleine bedrijfjes de systeembeheerder dit gewoon doet, maar in de grote bedrijven.. no way, dat is erg amateuristisch.
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 16:16 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat is geen reden voor frustratie voor mij, integendeel. De enige die reden heeft om gefrustreerd te zijn ben jij. En dat laat je dan ook duidelijk blijken

"admin rights" Jij zeker. Ik zie je al
Ik begin te begrijpen waarom veel IT afdelingen kampen met een imago probleem.. Niet iedereen weet nou eenmaal even veel van computers af, maar daarnaast heeft iedereen zijn of haar eigen vak. Ik weet zeker dat jij ook domme vragen zou stellen, als jij de taken van een van die mensen over zou moeten nemen. Walk a mile in a man's shoes before you judge him.

Maar.. inderdaad.. Ik kan me ook irriteren aan mensen die voor iedere scheet bellen. Maar er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden (en ik heb op een helpdesk gewerkt!) Maar daar kun je ook weer over praten met die persoon zelf.. Je zou eens moeten weten wat je allemaal bespreekbaar kunt maken met een grap..

Groetjes, een IT-er
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:10:22 #210
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51612594
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 23:33 schreef WASonline het volgende:
Een beetje machtsgeil misschien?
Nee dat valt wel mee. Dat valt heel erg mee zelfs. Maar als je het hele topic leest zie je dat ik mijn redelijkheid, met name tegenover Denninger, aan het verliezen ben. Dat is iemand die niet snapt dat een strikt ICT beleid soms gewoon noodzaak of van hogerhand opgelegd is en dat uitlegt als pesterij. Zoals een automobilist scheldt op de agent die hem net een bekeuring gegeven heeft.
quote:
En sinds wanneer bepalen de systeembeheerders wat mensen wel of niet mogen?
Sinds we daarvoor verantwoordelijk zijn mischien? Hoe meer een gebruiker kan en mag, hoe meer hij verkloot. Helaas blijkt dat keer op keer. Dat heeft al ik weet niet hoeveel geld gekost, en om te voorkomen dat het nog meer geld gaat kosten is van hogerhand besloten dat de boel dichtgetimmerd ging worden. Als een gebruiker iets wil, moet hij nu met een gegronde motivatie langs ons.
quote:
Normaal gesproken is dat nog altijd in samenwerking met de Human Resources (of iets dergelijks) afdeling. IT kan wel een richting aangeven, maar zomaar even met de natte vinger policy's aanpassen kan echt niet.
De directie wordt ook altijd gekend in zaken die er spelen op ICT gebied, periodiek of per incident. Directie wil immers ook weten waar haar geld aan op gaat en geeft zonodig nieuw beleid.

Overigens is beleid in dit geval iets anders dan een policy die op een OU losgelaten wordt. Die laatste wordt indien nodig (en nooit zonder goede reden) aangepast naar goeddunken van de ICT afdeling. Omdat wij de noodzaak daartoe als geen ander kunnen inschatten. Maar ieder bedrijf gaat daar weer anders mee om.
quote:
Hoe kan een systeembeheerder nou weten welke rechten de mensen van de administratieve afdeling nodig hebben om hun werk te kunnen doen? Ik kan me wel voorstellen dat in de kleine bedrijfjes de systeembeheerder dit gewoon doet, maar in de grote bedrijven.. no way, dat is erg amateuristisch.
Wie moet het anders weten? Als wij het al niet weten, wie dan wel? Systeembeheer is als geen ander verantwoordelijk voor de implementatie van, controle op en revocation van rechten en permissies. Of denk je dat de administratieve afdeling dat zelf wel kan regelen? "Doe mij maar full control en local admin rechten. En o ja, voor die en die ook." Ik zie het al gebeuren. Nee hoor, netjes aanvragen en dan regelen we het echt wel. Ten eerste is het dan goed geregeld en gedocumenteerd, ten tweede voorkom je problemen door overtoekenning aan mensen die die rechten helemaal niet moeten hebben. Ik zie de hele adminstratieve afdeling al in de bestanden van het afdelingshoofd zitten.
quote:
Ik begin te begrijpen waarom veel IT afdelingen kampen met een imago probleem.. Niet iedereen weet nou eenmaal even veel van computers af, maar daarnaast heeft iedereen zijn of haar eigen vak. Ik weet zeker dat jij ook domme vragen zou stellen, als jij de taken van een van die mensen over zou moeten nemen. Walk a mile in a man's shoes before you judge him.
Daarom bemoei ik me ook niet met andere mensen hun werk. Vraag mij niet om een pensioenberekening te maken of een auto te verkopen. Maar vraag me ook niet elke week om hetzelfde simpele antwoord dat je ook zelf had kunnen opzoeken omdat het op pagina 4 van je handleiding staat.
quote:
Maar.. inderdaad.. Ik kan me ook irriteren aan mensen die voor iedere scheet bellen. Maar er bestaan geen domme vragen, alleen domme antwoorden (en ik heb op een helpdesk gewerkt!) Maar daar kun je ook weer over praten met die persoon zelf.. Je zou eens moeten weten wat je allemaal bespreekbaar kunt maken met een grap..

Groetjes, een IT-er
Ik ben helaas niet met je eens dat er geen domme vragen bestaan. Eerst logisch nadenken voor je de telefoon oppakt en begint uit te huilen. Veel vragen kunnen dan gewoon achterwege blijven, door gewoon even rustig bij jezelf na te denken wat je deed toen het fout ging. Dan hoef je ook niet de helpdesk te bellen en ontlast je de ICT afdeling. En daarmee bespaar je het bedrijf een hoop geld.

En als er echt iets is, dan helpen we je natuurlijk. En dat kan dan ook meteen.
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:16:09 #211
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51612779
ohja, laatst postte ik nog ergens wat ervaringen van mezelf, toen ik ooit ergens op kantoor achter de telefoon zat om interne problemen te noteren. (Was zo saai dat ik op een gegeven moment de dect telefoon meenam en zelf langsging om direct problemen te verhelpen, aangezien de meldingen vaak toch te onbegrijpelijk waren om zo te noteren.)

(Engelstalig forum dus ik heb het daar in steenkolenengels gepotst, te lui om te herschrijven:)
quote:
- Someone called that the printer wasn't working, I asked if there was anything in the display but no "It's just not working". I walked over to the big machine; nothing, no blinking lights, empty dark LCD screen, so I plugged it in and it immediately started working. Apparently this guy unplugged it to charge his mobile phone but forgot to plug the printer back in.

- Someone called me pointing out there was an error on her screen. I asked "What does it say?". She told me "H", "I", "T", "A", "N", then I realised what was happening and asked her if it could be that this weird random string of characters formed a sentence in English (we're Dutch) that would maybe say something like "Hit any key to continue", to which she replied "Oh, yes it's a sentence!".

- An other person called me and the initial conversation was something like this:

Me: "Helpdesk, goodmorning"
She: "Hello, it's not working"
Me: "May I ask what exaclty isn't working?"
She: "My PC"
Me: "So it didn't boot, or it just stopped working?"
She: "I was just working and it froze, I can't work like this!"
Me: "I understand, are there any errors on the screen"
She: "No the screen is blank"
Me: "Blank? It there nothing on the screen at all?"
She: "No I can't see anything"
Me: "So no windows and no errors?"
She: "No it's blank! Completely blank!"

For some reason I just couldn't believe it so I asked:
Me: "Is it really blank? So there are no error messages on the screen whatsoever? I have to write something down you see, and if I just tell my colleagues "Not working they're going to nag me about it.""
She: "No there is nothing! The screen is blank!"

Ok, well, so maybe it didn't freeze and her monitor was just broken? I decided to end the call and come by her office to see if I just needed to look for a new monitor.

I entered the little office and there it was: Windows open on the screen, frozen because an error message popped up!

I asked the lady "So this wasn't here when you just called me I presume?" to which she replied. "Oh, you mean THAT, well, that was there, but I figured that wasn't really important."

*sigh*

- Besides all this I've been trying to explain someone why a file of 15 MB wouldn't fit on a 3,5" diskette for like 15 minutes and I just stopped trying after she told me that they would probably think of something for that in the future. (Yes, you can use winzip to make it smaller, but you would never be able to fit 15MB of total filesize on that disk.) One guy couldn't connect to the network anymore and his network cable was just stacked under not only a sharp edge of his computer but that also had like 20kgs of paperwork on it, I didn't even try something else but replace the cable.
[KNE]-Mod
  donderdag 19 juli 2007 @ 00:35:20 #212
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_51613254
LOL TVP
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:04:05 #213
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51619411
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

100% mee oneens.

Ik heb het niet over normaal gebruik, maar over computerproblemen waar de gebruikers mee komen. Als ik in mijn auto rijd voor mijn werk, hoef je niet van mij te verwachten dat ik autoproblemen ga oplossen. Als mijn motor stottert, bel ik de garage. Ook al is hun antwoord "check je olie even" en is dat inderdaad het euvel, dan nog verwacht ik correct behandeld te worden (en word dat ook, zoals het hoort). Wat de klant nooit verweten mag worden, is een gebrek aan kennis bij computerproblemen. Als zijn computer iets doet wat hij niet verwacht, dan heb je 'm correct te helpen, ook al heeft ie z'n monitor de vorige avond uitgezet en klaagt ie vandaag over dat donkere beeld .

Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.

Maar mijn stelregel is: als de computer iets doet wat de klant niet verwacht, dan hoor je hem/haar correct te helpen. Dat je 'm vervolgens achter z'n rug om uitlacht, staat je vrij
(Kleine uitzondering zijn dus onbeschofte lui)
Probleem is ook niet al mensen echt bellen voor problemen maar een hoop mensen bellen al voor de meest simpele en domme dingen. Als je de vergelijking met de auto wilt doortrekken dan komt dat neer op:

- Help, ik heb ineens sportpedalen, hoe moet ik nu rijden?
- help de kleur van mijn versnellingspook is anders geworden, hoe werkt ie nou??
- Help, er staat in mijn display: ga naar de garage, WAT MOET IK DOEHOEEEEN?
- klant belt naar helpdesk vd autofabrikant met de vraag waarom ie geen zegeltjes krijgt bij de BP en wel bij de Shell
- Help, er brandt een lampje op mijn dashboard, wat doet dat ?? het is een blauw dingetje met een lampje en straaltjes ervoor. En nee ik heb het niet in de handleiding opgezocht want daarvoor ben ik te beroerd.

100% mee eens dus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 19 juli 2007 @ 10:30:05 #214
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51620042
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 10:04 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Probleem is ook niet al mensen echt bellen voor problemen maar een hoop mensen bellen al voor de meest simpele en domme dingen. Als je de vergelijking met de auto wilt doortrekken dan komt dat neer op:

- Help, ik heb ineens sportpedalen, hoe moet ik nu rijden?
- help de kleur van mijn versnellingspook is anders geworden, hoe werkt ie nou??
- Help, er staat in mijn display: ga naar de garage, WAT MOET IK DOEHOEEEEN?
- klant belt naar helpdesk vd autofabrikant met de vraag waarom ie geen zegeltjes krijgt bij de BP en wel bij de Shell
- Help, er brandt een lampje op mijn dashboard, wat doet dat ?? het is een blauw dingetje met een lampje en straaltjes ervoor. En nee ik heb het niet in de handleiding opgezocht want daarvoor ben ik te beroerd.

100% mee eens dus.
Klant komt met kapotte versnellingsbak bij de garage:
Klant: Hijs stuk en ik weet niet hoe het komt
Dealer: Misschien omdat u continu in de eerste versnelling rijdt?
Klant: Waarom zou ik schakelen? Zo doet ie het toch ook?
Dealer: Maar nu is de auto stuk
Klant: Kut auto

Tegenwoordig heb geen domme gebruikers meer
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:21:21 #215
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51621361
Dat iedere computer gebruiker een basiskennis van computergebruik heeft waag ik ernstig te betwijfelen.

Zeker op kantoren met oudere werknemers heb je vaak dat er zo'n ding is neergezet, men de werkenemer hefet geleerd hoe je in Word kan typen en dat was het dan wel. Hoe zo'n ding eigenlijk aangaat is soms al een probleem, want ja, bij de cursus stond alles al klaar. (Sowieso lijken mensen niet meer logisch na te kunnen denken als het om computers gaat, "Staat hij aan?" of "Wat staat er op het scherm" is soms al een best moeilijke vraag.)

Daarnaast is zoals met alles het grootste probleem mensen die het beter denken te weten, op de enkeling na die het echt beter weet sta je meestal zo van "ja als je het zo goed weet, vraag dan lekker niet mijn mening".
[KNE]-Mod
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:24:01 #216
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_51621432
quote:
Situatie: vogeltjesdans (systeembeheerder, geen zin in gezeik, zit te fokken) zit een beetje loom voor zich uit te staren acnter zijn pc. fok is prominent als active window open.

Belt er zo een gebruiker (op de speciale daarvoor ingerichte loser telefoonlijn).
"Ja met Hannes, ik ehhh, ik heb een probleem."
"Da's niet zo mooi. Wat schort eraan?"
"Ja die pc ehhh, die ehhh, die doet het niet."
"Aha. En wat doet hij precies wel of niet?"
"Ik kan er niet in werken!"
"Dat begrijp ik, maar wat probeer je te doen en waar gaat het fout?"
"Bij de pc!"
"Okee, even opnieuw. Kan je de pc wel aanzetten?"
"Nee."
"Nee? Hij wil dus niet starten?"
"Jawel."
"Net zeg je dat je de pc niet kan starten."
"Klopt ehhh, de pc is namelijk al gestart."
(zucht) "Okee, en kan je dan wel inloggen?"
"Inwatte???"
"Inloggen. Dat gedoe met die gebruikersnaam en dat wachtwoord enzo."
"Eh, dat weet ik niet, dat is allemaal te technisch voor me."
"Als je de pc normaal gesproken aanzet 's morgens vroeg, dan moet je toch je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren?"
"Ehhh... Dat zal wel, mischien, dat kan ik me niet herinneren."
"Je weet toch wel of je je wachtwoord in moet voeren 's morgens!"
"Jamaar, ehhh, ik werk ook wel eens 's middags."
(zucht) "Wat is je pc nummer, ik zal eens proberen je systeem over te nemen."
"Wat voor nummer?"
"Je pc nummer. Staat op de rode sticker aan de zijkant."
"Even kijken hoor... hier staat het... T... C... O... displays."
"Nee, dat staat op de monitor! Je moet kijken op de pc."
"Op de wat!??"
"Op de pc. De com-pu-ter."
"En wat is daarmee?"
(zucht) "Daar staat een nummer op dat ik nodig heb. Kijk even op je computer, naar de rode sticker."
"Hee! O wacht! Hij doet het alweer! Bedankt he!" tuut tuut tuut...

:'(
OOOOOH JIJ was het die mij belde. aha
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:33:11 #217
94617 Ps2K
pi_51621713
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:21 schreef ThE_ED het volgende:

Zeker op kantoren met oudere werknemers heb je vaak dat er zo'n ding is neergezet, men de werkenemer hefet geleerd hoe je in Word kan typen en dat was het dan wel. Hoe zo'n ding eigenlijk aangaat is soms al een probleem, want ja, bij de cursus stond alles al klaar. (Sowieso lijken mensen niet meer logisch na te kunnen denken als het om computers gaat, "Staat hij aan?" of "Wat staat er op het scherm" is soms al een best moeilijke vraag.)
Ik houdt het op pure onwil en desinteresse. Voorbeeld:
Mijn vader heeft in een week tijd fatsoenlijk leren tekenen met Autocad en kent ook (bijna) alle functies. De eninge reden dat ie het wilde leren was vanwege zijn hobby. Maar iets simpels aan het verstand peuteren dat documenten in My Documents moeten staan...
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51621796
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:33 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik houdt het op pure onwil en desinteresse. Voorbeeld:
Mijn vader heeft in een week tijd fatsoenlijk leren tekenen met Autocad en kent ook (bijna) alle functies. De eninge reden dat ie het wilde leren was vanwege zijn hobby. Maar iets simpels aan het verstand peuteren dat documenten in My Documents moeten staan...
Weet jij dan waar in je auto de zuigerstang zit en de nokkenas verdeler?
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:48:04 #219
94617 Ps2K
pi_51622135
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik heb basiskennis van auto's, niet meer dan normaal als je in een auto rijdt. Ik weet ongeveer het principe van een 4 takt, diesel, sterling, etc en ik kan een groot deel van de componenten wel benoemen en de functie aangeven.

Dat is toch normaal dat je iets weet van het object wat je gebruikt?
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:48:43 #220
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51622159
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Weet jij waar je je zonnebril moet leggen in de auto? of hoe je hem start? of hoe je moet tanken?
Dat komt namelijk meer overeen met de vergelijking van waar je je documenten opslaat of hoe je je computer opstart.
Ik ga toch ook niet vragen waar het ramgeheugen zit en of de IEEE1394 een losse controller is of geintergreerd op de mamaplank zit?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51623567
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 11:48 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Weet jij waar je je zonnebril moet leggen in de auto? of hoe je hem start? of hoe je moet tanken?
Dat komt namelijk meer overeen met de vergelijking van waar je je documenten opslaat of hoe je je computer opstart.
Ik ga toch ook niet vragen waar het ramgeheugen zit en of de IEEE1394 een losse controller is of geintergreerd op de mamaplank zit?
Inderdaad, er is niemand die vraagt naar de dingen waar je normaal niks mee te doen hebt. Om een auto te besturen heb je die kennis niet nodig.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51623605
waar zit de zonnebril van een auto eigenlijk?
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:05:29 #223
94617 Ps2K
pi_51624331
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:38 schreef lobotomie het volgende:
Naast het pakje Camel, onder de asbak.
  donderdag 19 juli 2007 @ 13:43:04 #224
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51625451
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 12:38 schreef lobotomie het volgende:
Links onder het reservewiel....
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_51625900
quote:
"Als je de pc normaal gesproken aanzet 's morgens vroeg, dan moet je toch je gebruikersnaam en wachtwoord invoeren?"
"Ehhh... Dat zal wel, mischien, dat kan ik me niet herinneren."
"Je weet toch wel of je je wachtwoord in moet voeren 's morgens!"
"Jamaar, ehhh, ik werk ook wel eens 's middags."
WHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')