Neuh. Daar zijn leukere dingen voor. ("Raaahhh! Waar zijn mijn documenten!")quote:Op maandag 16 juli 2007 10:26 schreef hamkaastosti het volgende:
ik zou de honkbalknuppel weer eens afstoffen
Neuh, paar duizend lui. Ambtenarenorganisatie, voorzien van de nodig parkinsonfiguren.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:26 schreef rival het volgende:
klein bedrijf?
dus ben je geen systeembeheerder maar zit je gewoon eerste lijns helpdesk te doenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh, paar duizend lui. Ambtenarenorganisatie, voorzien van de nodig parkinsonfiguren.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef rival het volgende:
[..]
dus ben je geen systeembeheerder maar zit je gewoon eerste lijns helpdesk te doen
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef Maisnon het volgende:
Laats ook zo'n brandweer, die moest allemaal vuur blussen, pff.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef ruud.nl het volgende:
Altijd leuk om systeembeheerders voor de gek te houden!![]()
Nee, mijn werk is dus fokken. En niet onnozele gebruikers aanhoren met hun stompzinnige leuterverhalen.quote:
Moeten sociale werkplaatsen datquote:Op maandag 16 juli 2007 10:35 schreef Gizmo112 het volgende:
Leuk bedrijf, maken jullie wel winst ?
klinkt weer erg eerste lijnsquote:Op maandag 16 juli 2007 10:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
kan je gebruiker blabla send on behalf rechten geven op mailbox zusenzo? Change die en die."
(klikkerdeklik) "OKee, gedaan."
"Okee bedankt! Doei!"
"Zelfde, dag"
![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:38 schreef tvvanham2002 het volgende:
Een echt systeembeheerder heeft geen last van gebruikers. Zoiets heet een supportslet.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef rival het volgende:
[..]
dus ben je geen systeembeheerder maar zit je gewoon eerste lijns helpdesk te doen
Eerstelijns en exchange beheer?quote:
Pillen denk ikquote:Op maandag 16 juli 2007 10:31 schreef Flurry het volgende:
lol wat gebruikt die gast?
Ik zit hier ook achter topdesk incidenten in te voeren en te behandelen.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van ITIL. De moeilijke incidenten komen hier ook binnen, wat de helpdesk niet kan doen en wel dringend is wordt meteen doorgesluisd naar ons.
de rest komt in topdesk en wordt over een dag of drie wel behandeld
[..]
Eerstelijns en exchange beheer?Hier toch niet, al was het maar vanwege rechten
Tis ook onzin, ik was ook een tijd systeembeheerder ergens, krijg je zeker wel te maken met gebruikers.. jij beheert de systemen van die gebruikers dus voor allerlei vragen moeten ze bij jou zijn.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van ITIL. De moeilijke incidenten komen hier ook binnen, wat de helpdesk niet kan doen en wel dringend is wordt meteen doorgesluisd naar ons.
de rest komt in topdesk en wordt over een dag of drie wel behandeld
[..]
Eerstelijns en exchange beheer?Hier toch niet, al was het maar vanwege rechten
de moeilijke incidenten komen hier gelijk binnen!quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van ITIL. De moeilijke incidenten komen hier ook binnen, wat de helpdesk niet kan doen en wel dringend is wordt meteen doorgesluisd naar ons.
Ja chill programmaquote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik zit hier ook achter topdesk incidenten in te voeren en te behandelen.![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Ps2K het volgende:
Oh en nog een klassieker:
Luser: "Jij hebt gisteren achter mijn pc gezeten en nu doet de cd-rom speler het niet meer!"
Ik: Ik kom wel even langs, ik was toch van plan koffie te halen
*Opent cd-rom speler om de cd op beschadigingen te controleren.*
* Draait cdtje om, laatje dicht*
Ik: Probeer het zo nog eens
Luser:![]()
Wat eggstc zegt.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:44 schreef rival het volgende:
[..]
de moeilijke incidenten komen hier gelijk binnen!
een pc die niet opstart en iemand send on behalf rechten (sinds wanneer doet de eerste lijns dat niet meer in een bedrijf?????) geven is wel moeilijk ja
oke vooruit dan maarquote:Op maandag 16 juli 2007 10:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geen rechten op AD voor de helpdesk.
Dan heb je toch bij het verkeerde bedrijf gewerkt. Als je met gebruikers te maken hebt gehad - wat ongetwijfeld voorkomt - zou dit ten eerste nooit direct zijn, en het moet iets zijn waarvan het niet door zowel de 1ste als 2de (3de?) lijns support kon worden afgevangen.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef EggsTC het volgende:
Tis ook onzin, ik was ook een tijd systeembeheerder ergens, krijg je zeker wel te maken met gebruikers.. jij beheert de systemen van die gebruikers dus voor allerlei vragen moeten ze bij jou zijn.
Lok tent verhaal.
Dat valt je nog vies tegen, maar dat wisselt natuurlijk per bedrijf. Op het moment krijg ik alleen vragen van key users en developers. Maar het gebeurt ook bij bedrijven dat users je direct kunnen bellenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:55 schreef tvvanham2002 het volgende:
En ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde systeembeheerder de hele dat soort vragen zit te beantwoorden, een beetje pro systeembeheerder is gewoon 90% van de tijd dedicated bezig aan allerlei andere taken. Zo niet, dan ga je maar eens een andere functietitel aanvragen.
Ik heb ze alle 3quote:
Hier hetzelfde, ik heb dus ook systeembeheer / helpdesk gedaan ben het ook beu, ik ga ook lekker DEV-enquote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Ps2K het volgende:
Dat is de reden dat ik ben gekapt met systeembeheer en nu gewoon SAP Basis doe. Developers hebben over het algemeen meer hersens dan eindgebruikers
De maat was vol na mijn laatste stage:
- Twee klanten die het voorelkaar kregen om een HP DAT tape verkeerd om in de tapedrive te rammen. (Ik heb het gebrobeert met een defecte drive... ik weet nog steeds niet hoe ze het voorelkaar kregen)
- Voor een prio 1 netwerkstoring 80km rijden om een utp kabeltje in een laptop te drukken... (Klant eiste dat er voor ieder incident iemand langs kwam, en betaalde de kilometers en uren ook zonder problemen)
- Gierige klanten zonder service contract die toch met spoed geholpen willen worden.
- Managers zonder technische kennis maar proberen vol te houden dat ze alles weten.
- Kwaad worden omdat ik hun brakke NT 3.51 server niet eens wil aanraken. (1,5 jaar geen backup gedraait en het geheel zag er zeer instabiel uit)
Oh en nog een klassieker:
Luser: "Jij hebt gisteren achter mijn pc gezeten en nu doet de cd-rom speler het niet meer!"
Ik: Ik kom wel even langs, ik was toch van plan koffie te halen
*Opent cd-rom speler om de cd op beschadigingen te controleren.*
* Draait cdtje om, laatje dicht*
Ik: Probeer het zo nog eens
Luser:![]()
Nee computers zijn de shit, het zijn alleen de gebruikers die dood mogen vallen.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Worden jullie computers dan nooit zat?
Nee. De mensen die er niet mee om kunnen gaan wel. Schijtziek word je ervan.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Worden jullie computers dan nooit zat?
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:05 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee computers zijn de shit, het zijn alleen de gebruikers die dood mogen vallen.
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee. De mensen die er niet mee om kunnen gaan wel. Schijtziek word je ervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |