Neuh. Daar zijn leukere dingen voor. ("Raaahhh! Waar zijn mijn documenten!")quote:Op maandag 16 juli 2007 10:26 schreef hamkaastosti het volgende:
ik zou de honkbalknuppel weer eens afstoffen
Neuh, paar duizend lui. Ambtenarenorganisatie, voorzien van de nodig parkinsonfiguren.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:26 schreef rival het volgende:
klein bedrijf?
dus ben je geen systeembeheerder maar zit je gewoon eerste lijns helpdesk te doenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:28 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh, paar duizend lui. Ambtenarenorganisatie, voorzien van de nodig parkinsonfiguren.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef rival het volgende:
[..]
dus ben je geen systeembeheerder maar zit je gewoon eerste lijns helpdesk te doen
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef Maisnon het volgende:
Laats ook zo'n brandweer, die moest allemaal vuur blussen, pff.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef ruud.nl het volgende:
Altijd leuk om systeembeheerders voor de gek te houden!![]()
Nee, mijn werk is dus fokken. En niet onnozele gebruikers aanhoren met hun stompzinnige leuterverhalen.quote:
Moeten sociale werkplaatsen datquote:Op maandag 16 juli 2007 10:35 schreef Gizmo112 het volgende:
Leuk bedrijf, maken jullie wel winst ?
klinkt weer erg eerste lijnsquote:Op maandag 16 juli 2007 10:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
kan je gebruiker blabla send on behalf rechten geven op mailbox zusenzo? Change die en die."
(klikkerdeklik) "OKee, gedaan."
"Okee bedankt! Doei!"
"Zelfde, dag"
![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:38 schreef tvvanham2002 het volgende:
Een echt systeembeheerder heeft geen last van gebruikers. Zoiets heet een supportslet.
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:29 schreef rival het volgende:
[..]
dus ben je geen systeembeheerder maar zit je gewoon eerste lijns helpdesk te doen
Eerstelijns en exchange beheer?quote:
Pillen denk ikquote:Op maandag 16 juli 2007 10:31 schreef Flurry het volgende:
lol wat gebruikt die gast?
Ik zit hier ook achter topdesk incidenten in te voeren en te behandelen.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van ITIL. De moeilijke incidenten komen hier ook binnen, wat de helpdesk niet kan doen en wel dringend is wordt meteen doorgesluisd naar ons.
de rest komt in topdesk en wordt over een dag of drie wel behandeld
[..]
Eerstelijns en exchange beheer?Hier toch niet, al was het maar vanwege rechten
Tis ook onzin, ik was ook een tijd systeembeheerder ergens, krijg je zeker wel te maken met gebruikers.. jij beheert de systemen van die gebruikers dus voor allerlei vragen moeten ze bij jou zijn.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van ITIL. De moeilijke incidenten komen hier ook binnen, wat de helpdesk niet kan doen en wel dringend is wordt meteen doorgesluisd naar ons.
de rest komt in topdesk en wordt over een dag of drie wel behandeld
[..]
Eerstelijns en exchange beheer?Hier toch niet, al was het maar vanwege rechten
de moeilijke incidenten komen hier gelijk binnen!quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Jij hebt zo te horen geen verstand van ITIL. De moeilijke incidenten komen hier ook binnen, wat de helpdesk niet kan doen en wel dringend is wordt meteen doorgesluisd naar ons.
Ja chill programmaquote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Silven het volgende:
[..]
Ik zit hier ook achter topdesk incidenten in te voeren en te behandelen.![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Ps2K het volgende:
Oh en nog een klassieker:
Luser: "Jij hebt gisteren achter mijn pc gezeten en nu doet de cd-rom speler het niet meer!"
Ik: Ik kom wel even langs, ik was toch van plan koffie te halen
*Opent cd-rom speler om de cd op beschadigingen te controleren.*
* Draait cdtje om, laatje dicht*
Ik: Probeer het zo nog eens
Luser:![]()
Wat eggstc zegt.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:44 schreef rival het volgende:
[..]
de moeilijke incidenten komen hier gelijk binnen!
een pc die niet opstart en iemand send on behalf rechten (sinds wanneer doet de eerste lijns dat niet meer in een bedrijf?????) geven is wel moeilijk ja
oke vooruit dan maarquote:Op maandag 16 juli 2007 10:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
Geen rechten op AD voor de helpdesk.
Dan heb je toch bij het verkeerde bedrijf gewerkt. Als je met gebruikers te maken hebt gehad - wat ongetwijfeld voorkomt - zou dit ten eerste nooit direct zijn, en het moet iets zijn waarvan het niet door zowel de 1ste als 2de (3de?) lijns support kon worden afgevangen.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef EggsTC het volgende:
Tis ook onzin, ik was ook een tijd systeembeheerder ergens, krijg je zeker wel te maken met gebruikers.. jij beheert de systemen van die gebruikers dus voor allerlei vragen moeten ze bij jou zijn.
Lok tent verhaal.
Dat valt je nog vies tegen, maar dat wisselt natuurlijk per bedrijf. Op het moment krijg ik alleen vragen van key users en developers. Maar het gebeurt ook bij bedrijven dat users je direct kunnen bellenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:55 schreef tvvanham2002 het volgende:
En ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde systeembeheerder de hele dat soort vragen zit te beantwoorden, een beetje pro systeembeheerder is gewoon 90% van de tijd dedicated bezig aan allerlei andere taken. Zo niet, dan ga je maar eens een andere functietitel aanvragen.
Ik heb ze alle 3quote:
Hier hetzelfde, ik heb dus ook systeembeheer / helpdesk gedaan ben het ook beu, ik ga ook lekker DEV-enquote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Ps2K het volgende:
Dat is de reden dat ik ben gekapt met systeembeheer en nu gewoon SAP Basis doe. Developers hebben over het algemeen meer hersens dan eindgebruikers
De maat was vol na mijn laatste stage:
- Twee klanten die het voorelkaar kregen om een HP DAT tape verkeerd om in de tapedrive te rammen. (Ik heb het gebrobeert met een defecte drive... ik weet nog steeds niet hoe ze het voorelkaar kregen)
- Voor een prio 1 netwerkstoring 80km rijden om een utp kabeltje in een laptop te drukken... (Klant eiste dat er voor ieder incident iemand langs kwam, en betaalde de kilometers en uren ook zonder problemen)
- Gierige klanten zonder service contract die toch met spoed geholpen willen worden.
- Managers zonder technische kennis maar proberen vol te houden dat ze alles weten.
- Kwaad worden omdat ik hun brakke NT 3.51 server niet eens wil aanraken. (1,5 jaar geen backup gedraait en het geheel zag er zeer instabiel uit)
Oh en nog een klassieker:
Luser: "Jij hebt gisteren achter mijn pc gezeten en nu doet de cd-rom speler het niet meer!"
Ik: Ik kom wel even langs, ik was toch van plan koffie te halen
*Opent cd-rom speler om de cd op beschadigingen te controleren.*
* Draait cdtje om, laatje dicht*
Ik: Probeer het zo nog eens
Luser:![]()
Nee computers zijn de shit, het zijn alleen de gebruikers die dood mogen vallen.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Worden jullie computers dan nooit zat?
Nee. De mensen die er niet mee om kunnen gaan wel. Schijtziek word je ervan.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Worden jullie computers dan nooit zat?
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:05 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee computers zijn de shit, het zijn alleen de gebruikers die dood mogen vallen.
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:13 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Nee. De mensen die er niet mee om kunnen gaan wel. Schijtziek word je ervan.
Ben ook systeembeheerder. Maar het kan leuk zijn om de systeembeheerder voor de gek te houden. Maar wij lachen altijd als laatste. Wij zijn gewoon GOD.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef ruud.nl het volgende:
Altijd leuk om systeembeheerders voor de gek te houden!![]()
Wij hebben ook Topdesk. Wat een KUTprogramma.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ja chill programmaZelf geimplementeerd ook, HP openview was veel te duur en te zwaar voor wat we ermee wilden.
Ik heb wel eens een klant aan de lijn gehad die het voor elkaar had gekregen om een floppy in een cdspeler te stoppen én het laatje dicht te krijgenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:43 schreef Ps2K het volgende:
De maat was vol na mijn laatste stage:
- Twee klanten die het voorelkaar kregen om een HP DAT tape verkeerd om in de tapedrive te rammen. (Ik heb het gebrobeert met een defecte drive... ik weet nog steeds niet hoe ze het voorelkaar kregen)
Flopdeskquote:Op maandag 16 juli 2007 12:23 schreef valek het volgende:
[..]
Wij hebben ook Topdesk. Wat een KUTprogramma.
ok... dat wil ik eens uitproberen.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:27 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een klant aan de lijn gehad die het voor elkaar had gekregen om een floppy in een cdspeler te stoppen én het laatje dicht te krijgen.
Hij vond het toch zó gek dat hij niet meer openging.
Jij wilt niet weten hoeveel digibeten er rondlopen.. Word er bijna emo van soms,quote:Op maandag 16 juli 2007 12:21 schreef SimtekF1 het volgende:
Jezus werk je bij een bedrijf waar alleen maar zwakbegaafde rond lopen ofzo.
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:05 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee computers zijn de shit, het zijn alleen de gebruikers die dood mogen vallen.
Ik heb er een extra zintuig voor gekregen, ik krijg hoofdpijn als ze beginnen te pratenquote:Op maandag 16 juli 2007 12:47 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Jij wilt niet weten hoeveel digibeten er rondlopen.. Word er bijna emo van soms,![]()
quote:Op maandag 16 juli 2007 12:23 schreef valek het volgende:
[..]
Ben ook systeembeheerder. Maar het kan leuk zijn om de systeembeheerder voor de gek te houden. Maar wij lachen altijd als laatste. Wij zijn gewoon GOD.
Ken je BOFH? Dat is een held.
Vind je? Waarom?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:23 schreef valek het volgende:
[..]
Wij hebben ook Topdesk. Wat een KUTprogramma.
En dan mag jij de restore doen, dat schiet ook niet op.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh. Daar zijn leukere dingen voor. ("Raaahhh! Waar zijn mijn documenten!")
TOPdesk.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:23 schreef valek het volgende:
[..]
Wij hebben ook Topdesk. Wat een KUTprogramma.
Neuh, "helaas hebben wij geen backup van uw vieze plaatjes"quote:Op maandag 16 juli 2007 14:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En dan mag jij de restore doen, dat schiet ook niet op.
Gaat een beetje lastig sinds /dev/null het tape device is gewordenquote:Op maandag 16 juli 2007 14:42 schreef Mr.J het volgende:
[..]
En dan mag jij de restore doen, dat schiet ook niet op.
Owja.. HDD opruimen, porno wegflikkeren, klant ermee confronteren:quote:Op maandag 16 juli 2007 14:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Neuh, "helaas hebben wij geen backup van uw vieze plaatjes"
Heerlijk is dat. Zeker aangezien gebruikers zo fucking vaak te horen krijgen alles (wergerelateerd that is) op het netwerk op te slaan en niet op hun desktop (sommigen hebben wel 50 docs en folders daarop staan), of hun My Documents folder.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:51 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Gaat een beetje lastig sinds /dev/null het tape device is geworden
Altijd leuk:
PC opnieuw installeren / image terugzetten
Gebruiker: En waar zijn mijn bestanden?
Ik: Op de fileserver, hoezo?
Gebruiker: Nou, ik had dit en dit op mijn HD staan...
Ik: Dat is nu weg, maar u maakt toch wel af en toe een persoonlijke backup?
Gebruiker:![]()
Ik:![]()
HAHAHAHAHA OMGquote:Op maandag 16 juli 2007 13:56 schreef Karrs het volgende:
http://www.deadtroll.com/video/helldeskcable.html
Three Dead Trolls in a Baggie vatten dat, zoals met alles, briljant samen
Ook geen énkel medelijden mee (behalve die keren dat Mijn Documenten lokáál blijkt te staan... op een netwerk!).quote:Op maandag 16 juli 2007 15:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heerlijk is dat. Zeker aangezien gebruikers zo fucking vaak te horen krijgen alles (wergerelateerd that is) op het netwerk op te slaan en niet op hun desktop (sommigen hebben wel 50 docs en folders daarop staan), of hun My Documents folder.
![]()
Dat snap ik niet. Staan ze nou lokaal of op het netwerk?quote:Op maandag 16 juli 2007 15:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ook geen énkel medelijden mee (behalve die keren dat Mijn Documenten lokáál blijkt te staan... op een netwerk!).
Ja, want als je 5600 cpp files moet compilen en linken wil je dat ook echt van een netwerk-drive doenquote:Op maandag 16 juli 2007 15:31 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Heerlijk is dat. Zeker aangezien gebruikers zo fucking vaak te horen krijgen alles (wergerelateerd that is) op het netwerk op te slaan en niet op hun desktop (sommigen hebben wel 50 docs en folders daarop staan), of hun My Documents folder.
![]()
En in dat geval ben je zelf verantwoordelijk voor een backup...quote:Op maandag 16 juli 2007 16:09 schreef KarlNoten het volgende:
[..]
Ja, want als je 5600 cpp files moet builden en linken wil je dat ook echt van een netwerk-drive doen
Sod off, geen dingen wissen van m'n schijf zonder toestemming, systeem beheerder of niet.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:11 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En in dat geval ben je zelf verantwoordelijk voor een backup...
We praten hier over een normale kantooromgeving met documentjes enzo. Dus ga ff lekker je CPP fles compilen ofzo. :wquote:Op maandag 16 juli 2007 16:09 schreef KarlNoten het volgende:
[..]
Ja, want als je 5600 cpp files moet compilen en linken wil je dat ook echt van een netwerk-drive doen
Indien nodig kan je het makkelijk via een GPO instellen dat hun lokale My Documents folder naar een netwerklocatie wijst.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Staan ze nou lokaal of op het netwerk?
Dat zie ik nergens in de OP staan.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:13 schreef Mr.J het volgende:
[..]
We praten hier over een normale kantooromgeving met documentjes enzo. Dus ga ff lekker je CPP fles compilen ofzo. :w
Ah zo, ik kon niet uit je post opmaken dat je dat bedoelde.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Indien nodig kan je het makkelijk via een GPO instellen dat hun lokale My Documents folder naar een netwerklocatie wijst.
Die mensen komen er wel uit hoor, maar aangezien jouw uurloon een stuk lager is is het rendabeler om het jou te laten doenquote:Op maandag 16 juli 2007 16:17 schreef k_i_m het volgende:
Dat is het enige wat mij ooit verdroten heeft aan mijn beroepskeuze; Dat je er niet meer omheen kan dat meer dan 40% van de medewerkers van een bedrijf te stom zijn om te lezen, zelf na te denken en hun intelligentieniveau zich verlaagt tot het doorkiesnummer van mijn telefoon.
Je klinkt als een zielig gefrustreerd persoonquote:Op maandag 16 juli 2007 16:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ah zo, ik kon niet uit je post opmaken dat je dat bedoelde.
Leuk is dat, de gebruikersomgeving helemaal dichttimmeren. Zat er eentje altijd zo te mekkeren, had ik een aparte OU met de naam "zeikdozen" gemaakt waar een enorm dichtgetimmerde policy op rustte. Als ze erg lastig waren dan gingen ze daar in voor een dagje of twee. Een soort van 48 uurs ban zeg maar
Het grappige was dat de rest van de systeembeheerders precies snapte wat er aan de hand was en het spel lustig meespeelde. "Ja nee, ik weet ook niet waarom je niet meer de optie hebt om je pc uit te zetten"
Jij klinkt als een gebruikerquote:Op maandag 16 juli 2007 16:26 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Je klinkt als een zielig gefrustreerd persoon
A) Het is niet jouw schijfquote:Op maandag 16 juli 2007 16:12 schreef KarlNoten het volgende:
[..]
Sod off, geen dingen wissen van m'n schijf zonder toestemming, systeem beheerder of niet.
Je bent er om het systeem te beheren, niet om uit frustratie de kleine dictator te spelen
*proest* Dat zou ik wel eens een weekje willen aanzien hoe users systemen beheren...quote:Op maandag 16 juli 2007 16:25 schreef KarlNoten het volgende:
[..]
Die mensen komen er wel uit hoor, maar aangezien jouw uurloon een stuk lager is is het rendabeler om het jou te laten doen
Het is net zo min jouw schijf. Jij hebt verantwoordelijkheid voor die schijf, maar ik ook.quote:
Prima, en zo niet dan niet.quote:B) Als de policy is dat je je troep op de fileserver opslaat dan heb je daar aan te houden
Will do.quote:C) Wil je je troep op je eigen schijf? Prima! Maar dan zorg je ook zelf voor die backup.
Systeem beheren is ook "zorgen dat alles in het belang van het bedrijf goed gaat".quote:Beheren = o.a. policy naleven.
Beheerders die denken dat er geen verschil is tussen beheren en gewoon de klootzak uithangenquote:Users die denken dat ze de policy niet hoeven te volgen... hahahahahahahahahahahahaha.
Op het project waar ik nu zit zijn ook een aantal grapjassen die denken dat ze niks met de policy te schaften hebben. Regels zijn heel simpel: Policy niet volgen zorgt ervoor dat hun troep dus never in de productie omgeving terecht komt.
Yupquote:Op maandag 16 juli 2007 16:45 schreef Thomass het volgende:
Zo de systeembeheerders hier nogal vrij frusti over
Gebruikers die jouw directe nummer weten?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:17 schreef k_i_m het volgende:
Dat is het enige wat mij ooit verdroten heeft aan mijn beroepskeuze; Dat je er niet meer omheen kan dat meer dan 40% van de medewerkers van een bedrijf te stom zijn om te lezen, zelf na te denken en hun intelligentieniveau zich verlaagt tot het doorkiesnummer van mijn telefoon.
Dat zouden ze willenquote:Op maandag 16 juli 2007 16:25 schreef KarlNoten het volgende:
[..]
Die mensen komen er wel uit hoor, maar aangezien jouw uurloon een stuk lager is is het rendabeler om het jou te laten doen
Nee, die voer ik dan ook geen alcohol.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:03 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Worden jullie computers dan nooit zat?
Systeembeheer is eindverantwoordelijk en krijgt het op de noten als er wat fout gaat.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:42 schreef KarlNoten het volgende:
[..]
Het is net zo min jouw schijf. Jij hebt verantwoordelijkheid voor die schijf, maar ik ook.
[..]
Dat gebeurt niet als je gewoon je files op de daarvoor bestemde plek dumpt.quote:Prima, en zo niet dan niet.
Maar waarom zou dat jou opeens het recht geven om at-will rotzooi weg te flikkeren ?
[..]
Verwijst naar policy gedonder eerder in het topic.quote:Will do.
Zolang jij maar niet gung-ho random shit gaat verwijderen.
Punt.
[..]
Daar zijn o.a. dus polecy's voor.quote:Systeem beheren is ook "zorgen dat alles in het belang van het bedrijf goed gaat".
Dus NIET zomaar zooi deleten en dan gniffelen "hahaha, dat heb ik toch maar mooi gedaan".
[..]
Tjah, wanneer ben je een klootzak.quote:Beheerders die denken dat er geen verschil is tussen beheren en gewoon de klootzak uithangen
Denk eerst eens na waarom je daar werkt.
Om alleen een leeg netwerk overeind te houden, of in het belang van het bedrijf ?
Denken dat BOFH echt isquote:Terwijl jij dictatortje speelt op je schroothoop voeren andere mensen het echte werk uit waar het bedrijf om/door bestaat
Christ, sinds BOFH denkt elke systeembeheerder opeens weer dat ie een reden heeft om eigenwaarde te krijgen...
Een beetje zoals italianen die net Rocky gezien hebben
Als er wat fout gaat....quote:Op maandag 16 juli 2007 16:48 schreef McKillem het volgende:
[..]
Systeembeheer is eindverantwoordelijk en krijgt het op de noten als er wat fout gaat.
Heb je dit topic al gelezen ?quote:Daar zijn o.a. dus polecy's voor.
Zomaar zooi deleten doet geen enkele sysop. Athans, geen enkele mentaal correcte sysop.
Je bent een klootzak als je uit arrogantie niet meer het succes van het bedrijf maar alleen het afreageren van je eigen frustraties op het oog hebt.quote:Tjah, wanneer ben je een klootzak.
Mensen vinden me ook een klootzak als ze iets willen wat niet kan om welke reden dan ook.
(nog niet eens zozeer op werk)
Precies.quote:Denken dat BOFH echt is
Stel jouw Windows is verot. Dan kun jij niet werken. Snelste manier om het te fixen is schijf leeghalen, standaard image erop. 10-15min werk als het echt moet. Je logt weer in, dankzij je roaming profile heb je al je docjes en min of meer je profiel weer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |