Bastard Operator From Hellquote:
Yep zo krijg ik dagelijks voor mijn kiezen dat die 2 uur time-out echt veel te kort is....quote:Op maandag 16 juli 2007 17:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
En we komen mischien best wel als klootzakken over ja. Dat kan ik me goed voorstellen. Laatst moest ik een policy implementeren: password complexity requirements en screensaver timeout op 5 minuten. Het resultaat was dat mensen die langer dan 5 minuten inactief waren geweest hun kolere "moeilijke" password moesten invoeren.
We kregen wel enorm veel te horen dat het allemaal maar lastig was, maar er even bij stilstaan dat het alles met security te maken had na de nodige security incidents omdat mensen hun systeem bij weggaan nooit locken, ho maar.
En ja, noem mij maar een klootzak dan. Maar ik moet er wel voor zorgen dat genoemde security incidents niet meer voorkomen. Anders kost het het bedrijf bij misbruik namelijk mogelijk veel geld.
Inderdaad.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:55 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Stel jouw Windows is verot. Dan kun jij niet werken. Snelste manier om het te fixen is schijf leeghalen, standaard image erop. 10-15min werk als het echt moet. Je logt weer in, dankzij je roaming profile heb je al je docjes en min of meer je profiel weer.
Zie hier gebruiker KarlNoten:
Windows is verrot en wil niet meer booten. Maar al zijn bestanden staan nog op de schijf!! oh noes!! De ITér moet vervolgens proberen met tooltjes de schijf weer te benaderen, op een of andere manier zien te backuppen. Image terugzetten etc. etc. etc. Resulaat is dat jij je werk niet kunt doen en dat je de IT afdeling opzadelt met werk dat niet nodig was geweest.
Wat is slechter voor het bedrijf?
Het heeft niks met dictatorschap te maken maar eerder met imbiciele gebruikers die het bedrijf in gevaar brengen door de policies naleven.
welke mop doet het elke keer weer goed. op't werkquote:Op maandag 16 juli 2007 17:01 schreef BobbyB het volgende:
Weet je wat ze eens moeten doen? mensen die met computers moeten werken, verplicht op een 5 daagse cursus en daarna nog in de avond les als ze het nog niet weten. Scheelt een hoop gezeur.
Zo moe wordt je van die mensen die met een PC moeten/willen werken maar nog niet eens weten hoe een muis werkt of laat staan weten hoe het ding aan moet. Bij iedere melding gaan ze meteen lopen schreeuwen dat ie het niet doet, maar de melding eens gewoon lezen, ho maar.
Bij ons in het bedrijf komen ook regelmatig mensen dingen aan mij vragen, en ik ben niet eens helpdesk of wat dan ook. Gek wordt je er van.
Eigenlijk zouden ze alleen in VPC moeten mogen werken op een undo diskquote:Op maandag 16 juli 2007 17:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Inderdaad.
Werk hoort op de server (en op de backup-tape).
Desnoods een Reborn kaart erin en ze doen maar wat ze willen op de C schijf.
Weg=weg=pech.
Terminal client mag ook.quote:Op maandag 16 juli 2007 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze alleen in VPC moeten mogen werken op een undo disk
Bastard Operator From Hell.quote:
je hebt um door ^^quote:Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef Pakspul het volgende:
verkapt kijk-mij-de-systeem-beheerder-zijn topic
Das ook leuk als LDAP niet meer werkt en je de context moet doorgeven aan de gebruikerquote:Op maandag 16 juli 2007 16:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk is dat, de gebruikersomgeving helemaal dichttimmeren. Zat er eentje altijd zo te mekkeren, had ik een aparte OU met de naam "zeikdozen" gemaakt waar een enorm dichtgetimmerde policy op rustte. Als ze erg lastig waren dan gingen ze daar in voor een dagje of twee. Een soort van 48 uurs ban zeg maar
Sommige ja, maar dat zijn vaak uitzonderingen.quote:Op maandag 16 juli 2007 16:49 schreef Flashwin het volgende:
systeembeheerdersde kanslozen van de samenleving
Je gebruikt Topdesk?quote:Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
de rest komt in topdesk en wordt over een dag of drie wel behandeld
[..]
dit is een vak homo, wel eentje die dik kan verdienenquote:Op maandag 16 juli 2007 10:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
h.a.d.j.e.m.a.a.r.e.e.n.v.a.k.m.o.e.t.e.n.l.e.r.e.n.
"iMac is specially made for an idiot"quote:Op maandag 16 juli 2007 13:56 schreef Karrs het volgende:
http://www.deadtroll.com/video/helldeskcable.html
Three Dead Trolls in a Baggie vatten dat, zoals met alles, briljant samen
Wheheehe same here... en die gebruikers zoals jij ze hebt heb ik ze ookquote:Op maandag 16 juli 2007 10:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Situatie: vogeltjesdans (systeembeheerder, geen zin in gezeik, zit te fokken) zit een beetje loom voor zich uit te staren acnter zijn pc. fok is prominent als active window open.
Dat valt wel mee.quote:Op maandag 16 juli 2007 21:48 schreef hoerezooi het volgende:
van die vieze bijdehante hobby gebruikers die "denken" er wat van af te weten daar kots je toch gewoon op. Systeembehereder moet consequent en met ijzeren vuist regeren. Net als bij kleine kinderen. 1 keer wat toegeven en je hebt problemen. ultieme sysbeheer hell is volgens mij altijd nog VMBO scholen. Alles wat niet vastgeketend zit gaat stuk of is weg. Laat staan Docenten die computer problemen hebben. KOTSSMILIE
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 09:49 schreef jpg97 het volgende:
Oh God, nu gaan alle systeembeheerders zich hier verzamelen
Hoeveel pus zou dat bij elkaar zijn?
Technisch consultant / Semi-architect herequote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:19 schreef freak1 het volgende:
systeembeheerders
system architects roeleren jullie het pannetje uit.
het is een engelse tekst en voor de meeste gebruikers 'vaag' (ookal klinkt het voor jou logisch)quote:Op maandag 16 juli 2007 13:53 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik heb er een extra zintuig voor gekregen, ik krijg hoofdpijn als ze beginnen te praten
Nu heb ik absoluut geen probleem met digibeten, zolang ze maar de indruk wekken dat ze het willen begrijpen dan wil ik ze helpen. Retards die niet lezen wat er op het scherm staat mogen ter plekke worden dood geschoten.
Voorbeeld user schiet call in:
Ik krijg de foutmelding "INVALID_START_TIME" wat betekent dit?
ipv even te kijken naar welke datum/tijd ze invoeren gaan ze meteen een call inschieten...
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen wordenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Het is bij de meeste mensen ook gewoon pure onwil. computers zijn maar rare dingen waar je zo min mogelijk van moet afweten en verdiep je er vooral niet in! je zou eens ene keer wat inteligenter overkomen ;r
en het zijn echt niet de domste pauperjosti's die zulke domme vragen durven te stellen hoor. Zelfs artsen en hoog opgeleide mensen stellen nog de domste vragen soms
En om er aan toe te voegen: En hoe minder het moet kostenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef rival het volgende:
[..]
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen worden![]()
Die onwil is vaak niet meer dan terecht. Ze hebben andere dingen te doen en niemand kan overál verstand van hebben. Wat dat betreft erger ik me nooit aan mensen die geen moeite doen. Wél aan mensen die hooghartig zijn terwijl ze er geen verstand van hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Het is bij de meeste mensen ook gewoon pure onwil. computers zijn maar rare dingen waar je zo min mogelijk van moet afweten en verdiep je er vooral niet in! je zou eens ene keer wat inteligenter overkomen ;r
en het zijn echt niet de domste pauperjosti's die zulke domme vragen durven te stellen hoor. Zelfs artsen en hoog opgeleide mensen stellen nog de domste vragen soms
Ik neem aan dat je quotA bedoelt, een standaard feature van NTFS 5quote:Op maandag 16 juli 2007 23:02 schreef fathank het volgende:
Sinds kort hebben we quotesoftware
Hetzelfde geldt voor software. "Mijn collega heeft dat en dat programma en dat wil ik ook hebben" - "ok, kost je afdeling zoveel" - "WTF?" - "ja, de tijd dat software nog gratis was, is van ver voor mijn tijd, en toen waren er nog geen computers"quote:Klant: Kosten?
Ik vind het wel meevallen. Het is goed genoeg voor ons gebruik (eerstelijns en tweedelijns incidenten) en ons configuration management.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 00:47 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Je gebruikt Topdesk?
Wat zijn je ervaringen ermee? Ik vond het echt een absoluut onwerkbaar bagger programma vol met bugs (toevallig zoeken ze nog Testers bij Topdesk.. wonder why)
Misschien dat het na anderhalf jaar verbeterd is.
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:15 schreef Karrs het volgende:
Die onwil is vaak niet meer dan terecht. Ze hebben andere dingen te doen en niemand kan overál verstand van hebben. Wat dat betreft erger ik me nooit aan mensen die geen moeite doen.
Gebruikers zijn ook een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Een erg essentieel stuk gereedschap zelfs, ik zou er maar zuinig op zijn.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
Toch zouden mijn lieve SAP systeempjes beter draaien zonder gebruikersquote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:50 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Gebruikers zijn ook een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Een erg essentieel stuk gereedschap zelfs, ik zou er maar zuinig op zijn.![]()
Ben ik helemaal met je eens. als je gereedschap elke dag gebruikt moet je er gewoon ook mee om kunnen gaan of leren er mee om te gaan.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
100% mee oneens.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
Kom eens bij ons op de afdelingquote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.
Bij incidenten en niet normaal functioneren van het systeem heb je gelijk. De insteek van dit topic is echter dat gebruikers soms zulke n00bs zijn dat het wel haast fout moet gaan als je die achter een computer zet.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
100% mee oneens.
Ik heb het niet over normaal gebruik, maar over computerproblemen waar de gebruikers mee komen. Als ik in mijn auto rijd voor mijn werk, hoef je niet van mij te verwachten dat ik autoproblemen ga oplossen. Als mijn motor stottert, bel ik de garage. Ook al is hun antwoord "check je olie even" en is dat inderdaad het euvel, dan nog verwacht ik correct behandeld te worden (en word dat ook, zoals het hoort). Wat de klant nooit verweten mag worden, is een gebrek aan kennis bij computerproblemen. Als zijn computer iets doet wat hij niet verwacht, dan heb je 'm correct te helpen, ook al heeft ie z'n monitor de vorige avond uitgezet en klaagt ie vandaag over dat donkere beeld.
Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.
Maar mijn stelregel is: als de computer iets doet wat de klant niet verwacht, dan hoor je hem/haar correct te helpen. Dat je 'm vervolgens achter z'n rug om uitlacht, staat je vrij
(Kleine uitzondering zijn dus onbeschofte lui)
Tuurlijk!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef rival het volgende:
[..]
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen worden![]()
Dat vind ik dus een typisch voorbeeld van jouw nalatigheid.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik had er vroeger ook zo een aan de telefoon. Ik was net even bij hem ter plaatse geweest om iets te installeren. Belt hij terug, zegt hij "er staat nu admin312 in mijn aanmeldscherm, wat moet ik daarmee?" - "Ehhh... wijzigen in je eigen useraccount mischien?" - "Hoe doe ik dat?"
![]()
Wat??? Wel eens van flexplekken gehoord? We werken niet allemaal in bedrijfje van <20 personen waar iedereen zijn "eigen" pc heeft.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:42 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Dat vind ik dus een typisch voorbeeld van jouw nalatigheid.
Die gebruiker heeft daar normaal nooit mee te maken, en doordat jij bezig bent geweest gebeurt er opeens iets waar de gebruiker geen ervaring mee heeft.
En jij dan nog de arrogantie hebben om de gebruiker stom te vinden....
Als de nuon-monteur is geweest en je hebt opeens geen stroom meer, ben jij dan dom of had die kerel de meterkast correct achter moeten laten ?
Want sorry, je bent niet meer dan een nuon-monteur - zolang alles goed gaat ben je niet nodig.
Erg. Maar vergeet niet dat mensen die elke dag achter die computer zitten, niet eens doorhebben dat hun gebruikersnaam daar staat. Zij noemen dat "het wachtwoordscherm". Lijkt dom, is het ook, maar het is tóch een incident: de computer doet niet wat de klant verwacht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Bij incidenten en niet normaal functioneren van het systeem heb je gelijk. De insteek van dit topic is echter dat gebruikers soms zulke n00bs zijn dat het wel haast fout moet gaan als je die achter een computer zet.
Ik had er vroeger ook zo een aan de telefoon. Ik was net even bij hem ter plaatse geweest om iets te installeren. Belt hij terug, zegt hij "er staat nu admin312 in mijn aanmeldscherm, wat moet ik daarmee?" - "Ehhh... wijzigen in je eigen useraccount mischien?" - "Hoe doe ik dat?"
![]()
Ik weet er alles vanquote:Je laat mensen toch ook hun rijbewijs halen voor ze auto mogen rijden? En als je denkt dat een rijbewijs nodig is om ongelukken of erger te voorkomen, nou, je wilt niet weten hoeveel ellende een n00b kan uitrichten op een systeem.
Er zijn ook bejaarden op de snelweg. Helaas, het hoort erbij.quote:En nee, die vereiste computerkennis is in sommige gevallen totaal niet aanwezig. Mensen die niet eens weten wat de verkenner is, laat staan dat ze die kunnen starten. Mensen die als je hen vraagt om op de startknop te klikken, vertwijfeld op hun toetsenbord zitten te kijken. Dat zijn mensen die je alleen maar als een aap een trucje kunt leren dat ze vervolgens elke dag in dag uit herhalen, en als het trucje er net even iets anders uit ziet raken ze in paniek.
quote:Dat zijn mensen die net elke dag hetzelfde rondje kunnen rijden in de auto, maar o wee als er een wegomlegging is of het stoplicht op rood staat. Dan is er leipe shit in de tent ouwe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |