abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juli 2007 @ 17:00:33 #101
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_51526863
Joh het is gewoon een trollend kloontje. Laat hem lekker.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_51526876
Weet je wat ze eens moeten doen? mensen die met computers moeten werken, verplicht op een 5 daagse cursus en daarna nog in de avond les als ze het nog niet weten. Scheelt een hoop gezeur.

Zo moe wordt je van die mensen die met een PC moeten/willen werken maar nog niet eens weten hoe een muis werkt of laat staan weten hoe het ding aan moet. Bij iedere melding gaan ze meteen lopen schreeuwen dat ie het niet doet, maar de melding eens gewoon lezen, ho maar.

Bij ons in het bedrijf komen ook regelmatig mensen dingen aan mij vragen, en ik ben niet eens helpdesk of wat dan ook. Gek wordt je er van.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_51526914
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:48 schreef McKillem het volgende:

Denken dat BOFH echt is
Wie / wat is BOFH?
  maandag 16 juli 2007 @ 17:03:28 #104
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51526939
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wie / wat is BOFH?
Bastard Operator From Hell
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:04:02 #105
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51526953
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:00 schreef vogeltjesdans het volgende:
En we komen mischien best wel als klootzakken over ja. Dat kan ik me goed voorstellen. Laatst moest ik een policy implementeren: password complexity requirements en screensaver timeout op 5 minuten. Het resultaat was dat mensen die langer dan 5 minuten inactief waren geweest hun kolere "moeilijke" password moesten invoeren.

We kregen wel enorm veel te horen dat het allemaal maar lastig was, maar er even bij stilstaan dat het alles met security te maken had na de nodige security incidents omdat mensen hun systeem bij weggaan nooit locken, ho maar.

En ja, noem mij maar een klootzak dan. Maar ik moet er wel voor zorgen dat genoemde security incidents niet meer voorkomen. Anders kost het het bedrijf bij misbruik namelijk mogelijk veel geld.
Yep zo krijg ik dagelijks voor mijn kiezen dat die 2 uur time-out echt veel te kort is....

(2 uur auto log-out zorgt ervoor dat er geen lock entries blijven staan op de DB door users die nooit uitloggen)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_51526962
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:55 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Stel jouw Windows is verot. Dan kun jij niet werken. Snelste manier om het te fixen is schijf leeghalen, standaard image erop. 10-15min werk als het echt moet. Je logt weer in, dankzij je roaming profile heb je al je docjes en min of meer je profiel weer.

Zie hier gebruiker KarlNoten:
Windows is verrot en wil niet meer booten. Maar al zijn bestanden staan nog op de schijf!! oh noes!! De ITér moet vervolgens proberen met tooltjes de schijf weer te benaderen, op een of andere manier zien te backuppen. Image terugzetten etc. etc. etc. Resulaat is dat jij je werk niet kunt doen en dat je de IT afdeling opzadelt met werk dat niet nodig was geweest.

Wat is slechter voor het bedrijf?

Het heeft niks met dictatorschap te maken maar eerder met imbiciele gebruikers die het bedrijf in gevaar brengen door de policies naleven.
Inderdaad.
Werk hoort op de server (en op de backup-tape).
Desnoods een Reborn kaart erin en ze doen maar wat ze willen op de C schijf.
Weg=weg=pech.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:05:52 #107
185828 KarlNoten
Mij krijg je niet klein !
pi_51527019
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:01 schreef BobbyB het volgende:
Weet je wat ze eens moeten doen? mensen die met computers moeten werken, verplicht op een 5 daagse cursus en daarna nog in de avond les als ze het nog niet weten. Scheelt een hoop gezeur.

Zo moe wordt je van die mensen die met een PC moeten/willen werken maar nog niet eens weten hoe een muis werkt of laat staan weten hoe het ding aan moet. Bij iedere melding gaan ze meteen lopen schreeuwen dat ie het niet doet, maar de melding eens gewoon lezen, ho maar.

Bij ons in het bedrijf komen ook regelmatig mensen dingen aan mij vragen, en ik ben niet eens helpdesk of wat dan ook. Gek wordt je er van.
welke mop doet het elke keer weer goed. op't werk
Genieten van de kleine dingen in het leven.
  maandag 16 juli 2007 @ 17:08:26 #108
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51527088
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Inderdaad.
Werk hoort op de server (en op de backup-tape).
Desnoods een Reborn kaart erin en ze doen maar wat ze willen op de C schijf.
Weg=weg=pech.
Eigenlijk zouden ze alleen in VPC moeten mogen werken op een undo disk
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_51527301
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:08 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Eigenlijk zouden ze alleen in VPC moeten mogen werken op een undo disk
Terminal client mag ook.
pi_51528472
Je kan de gebruiker wel terugpakken toch? Fuck z'n AD account ofzo .
pi_51528909
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:02 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wie / wat is BOFH?
Bastard Operator From Hell.
Verhaaltjes over 1 of andere systeembeheerder die zijn gebruikers afblaft of de meest wazige manieren.
pi_51528959
quote:
Op maandag 16 juli 2007 17:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Terminal client mag ook.
Gameboy
pi_51537070
van die vieze bijdehante hobby gebruikers die "denken" er wat van af te weten daar kots je toch gewoon op. Systeembehereder moet consequent en met ijzeren vuist regeren. Net als bij kleine kinderen. 1 keer wat toegeven en je hebt problemen. ultieme sysbeheer hell is volgens mij altijd nog VMBO scholen. Alles wat niet vastgeketend zit gaat stuk of is weg. Laat staan Docenten die computer problemen hebben. KOTSSMILIE
pi_51539295
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:25 schreef Pakspul het volgende:
verkapt kijk-mij-de-systeem-beheerder-zijn topic
je hebt um door ^^
  maandag 16 juli 2007 @ 23:02:16 #115
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_51540421
Hou aub op over gebruikers . Sinds kort hebben we quotesoftware draaien op de DFS, en standaard hebben de gebruikers 200 mb. Maar dr zijn gebruikers die zo 2 gig gebruiken, en waarvoor mag Joost weten. Dan bellen ze je op, "ik wil graag uitbreiding op de DFS".
Ik: "Komt u maar een fomuliertje halen, even invullen en laten ondertekenen door de budgethouder"
Klant:"Oke is goed

5 minuten later komt de klant aanlopen, vult het formuliertje in, en ondertekend zelf.
ik: U bent zelf de budgethouder?
klant: euhm nee, maar die gaat vast wel akkoord.
ik: Prima, dan wil ie vast ook wel tekenen.
klant: Moet dat?
ik: Ja, want er zijn kosten aan verbonden welke door de afdeling betaald moeten worden.
Klant: Kosten?
ik: Ja tuurlijk, of denk je dat SCSI harddisks gratis af te halen zijn?
klant:
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_51540911
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:20 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Leuk is dat, de gebruikersomgeving helemaal dichttimmeren. Zat er eentje altijd zo te mekkeren, had ik een aparte OU met de naam "zeikdozen" gemaakt waar een enorm dichtgetimmerde policy op rustte. Als ze erg lastig waren dan gingen ze daar in voor een dagje of twee. Een soort van 48 uurs ban zeg maar
Das ook leuk als LDAP niet meer werkt en je de context moet doorgeven aan de gebruiker
pi_51541185
quote:
Op maandag 16 juli 2007 16:49 schreef Flashwin het volgende:
systeembeheerders de kanslozen van de samenleving
Sommige ja, maar dat zijn vaak uitzonderingen.
Je hebt ook coole systeem beheerders.
Dit, is, mijn, staat van bewustzijn
pi_51544242
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:41 schreef vogeltjesdans het volgende:

de rest komt in topdesk en wordt over een dag of drie wel behandeld
[..]
Je gebruikt Topdesk?

Wat zijn je ervaringen ermee? Ik vond het echt een absoluut onwerkbaar bagger programma vol met bugs (toevallig zoeken ze nog Testers bij Topdesk.. wonder why )

Misschien dat het na anderhalf jaar verbeterd is.
Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
Android + Verveling = Titan Turret spelen
pi_51545197
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:27 schreef DaBuzzzzz het volgende:
h.a.d.j.e.m.a.a.r.e.e.n.v.a.k.m.o.e.t.e.n.l.e.r.e.n.
dit is een vak homo, wel eentje die dik kan verdienen En wat ben jij wel niet?

anway.. ik doe ook ICT.
En als ik die gedoe ook krijg roep ik echt alle bedrijfsmensen naar 1 zaal.. neem een microfoon en ga hun alle fucking domme dingen uitleggen die ze aan me blijven vragen.. onder andere dat ze op mogen tieven als ze niet eens weten hoe je iets moet starten e.d omdat ik daar niet voor heb gestudeerd + bij afloop krijgen ze allemaal een boekje Windows for Newbies

Maar toch.. domme mensen kunnen ook wel leuk zijn om te fokken
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_51545478
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:56 schreef Karrs het volgende:
http://www.deadtroll.com/video/helldeskcable.html

Three Dead Trolls in a Baggie vatten dat, zoals met alles, briljant samen
"iMac is specially made for an idiot"

!
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_51545586
[/quote]
  dinsdag 17 juli 2007 @ 08:24:26 #122
127943 pro2call
interessant
pi_51548201
quote:
Op maandag 16 juli 2007 10:23 schreef vogeltjesdans het volgende:
Situatie: vogeltjesdans (systeembeheerder, geen zin in gezeik, zit te fokken) zit een beetje loom voor zich uit te staren acnter zijn pc. fok is prominent als active window open.
Wheheehe same here... en die gebruikers zoals jij ze hebt heb ik ze ook
  dinsdag 17 juli 2007 @ 09:49:51 #123
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_51549497
Oh God, nu gaan alle systeembeheerders zich hier verzamelen

Hoeveel pus zou dat bij elkaar zijn?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_51549611
quote:
Op maandag 16 juli 2007 21:48 schreef hoerezooi het volgende:
van die vieze bijdehante hobby gebruikers die "denken" er wat van af te weten daar kots je toch gewoon op. Systeembehereder moet consequent en met ijzeren vuist regeren. Net als bij kleine kinderen. 1 keer wat toegeven en je hebt problemen. ultieme sysbeheer hell is volgens mij altijd nog VMBO scholen. Alles wat niet vastgeketend zit gaat stuk of is weg. Laat staan Docenten die computer problemen hebben. KOTSSMILIE
Dat valt wel mee.
Ik heb stage gelopen op een school en we beheerde 3 gebouwen.
1 daar van was VMBO, de andere was Havo en VWO.
Geloof me, de gasten van de Havo en VWO waren beter in dingen slopen etc. dan de VMBO'ers.

Toppunt was 1 computer lokaal.
Net alles in orde gemaakt, echt een week later, balletjes uit de muizen, toetsenborden en muizen ingekleurd of meegenomen.
Echt niet normaal meer.
pi_51549731
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 09:49 schreef jpg97 het volgende:
Oh God, nu gaan alle systeembeheerders zich hier verzamelen

Hoeveel pus zou dat bij elkaar zijn?
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:12:46 #126
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51549944
Sommige mensen vatten hier hun taak echt te serieus op
Vampire Romance O+
pi_51550125
systeembeheerders

system architects roeleren jullie het pannetje uit.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:29:28 #128
94617 Ps2K
pi_51550344
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:19 schreef freak1 het volgende:
systeembeheerders

system architects roeleren jullie het pannetje uit.
Technisch consultant / Semi-architect here

(Niet dat het veel uitmaakt btw)
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 10:54:22 #129
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51551060
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:53 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik heb er een extra zintuig voor gekregen, ik krijg hoofdpijn als ze beginnen te praten
Nu heb ik absoluut geen probleem met digibeten, zolang ze maar de indruk wekken dat ze het willen begrijpen dan wil ik ze helpen. Retards die niet lezen wat er op het scherm staat mogen ter plekke worden dood geschoten.

Voorbeeld user schiet call in:
Ik krijg de foutmelding "INVALID_START_TIME" wat betekent dit?

ipv even te kijken naar welke datum/tijd ze invoeren gaan ze meteen een call inschieten...
het is een engelse tekst en voor de meeste gebruikers 'vaag' (ookal klinkt het voor jou logisch)

Waar ik me meer aan erger zijn gebruikers die dus écht absoluut geen moeite doen om te snappen waar ze mee bezig zijn en gewoon als een aap die een truukje geleerd heeft op een paar knoppen drukt zodat het werkt (dat zijn dus de personen die moord en brand roepen als hun icoontje op het bureaublad 1 mm verplaatst is )

En waar ik me nóg meer aan kan ergeren zijn mensen die totaal niet LEZEN wat er staat (wat jij dus ook al aangaf). Al staat het in koeienletters in duidelijke taal op het scherm, ze bellen om te vragen wat ze moeten doen.
dom voorbeeld: druk op OK om door te gaan, klant belt op: help ik krijg een foutmelding!!!!!!!!! wat staat er dan? nou dat ik op ok moet drukken om door te gaan, wat moet ik nou doen??? wat denk je zelf?

Het is bij de meeste mensen ook gewoon pure onwil. computers zijn maar rare dingen waar je zo min mogelijk van moet afweten en verdiep je er vooral niet in! je zou eens ene keer wat inteligenter overkomen ;r
en het zijn echt niet de domste pauperjosti's die zulke domme vragen durven te stellen hoor. Zelfs artsen en hoog opgeleide mensen stellen nog de domste vragen soms
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_51551111
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef Metro2005 het volgende:

Het is bij de meeste mensen ook gewoon pure onwil. computers zijn maar rare dingen waar je zo min mogelijk van moet afweten en verdiep je er vooral niet in! je zou eens ene keer wat inteligenter overkomen ;r
en het zijn echt niet de domste pauperjosti's die zulke domme vragen durven te stellen hoor. Zelfs artsen en hoog opgeleide mensen stellen nog de domste vragen soms
hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen worden
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:01:17 #131
94617 Ps2K
pi_51551270
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef rival het volgende:

[..]

hoe hoger de positie hoe minder ze weten en hoe sneller ze geholpen willen worden
En om er aan toe te voegen: En hoe minder het moet kosten
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:06:11 #132
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_51551400
Bij het lezen van de TT dacht ik dat je een dealer was.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:15:21 #133
176916 Karrs
2007-2017
pi_51551720
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Die onwil is vaak niet meer dan terecht. Ze hebben andere dingen te doen en niemand kan overál verstand van hebben. Wat dat betreft erger ik me nooit aan mensen die geen moeite doen. Wél aan mensen die hooghartig zijn terwijl ze er geen verstand van hebben.
Die arrogante lul die altijd op het Wifi-knopje van z'n laptop drukt omdat ie zich ergert aan lampjes, bijvoorbeeld.
Lul: "Mijn internet doet het wéér niet, jullie hebben het wéér verkloot. Fix het want ik heb meer te doen."
Ik: " Waarom? De mijne doet het wel, hoor."
Lul: " "
Maar mensen die normaal doen, help ik altijd normaal, ook al kijken ze niet wat er bij "gebruiker" staat als ze hun computer aandoen en me dan opbellen...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:29:20 #134
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51552143
quote:
Op maandag 16 juli 2007 23:02 schreef fathank het volgende:
Sinds kort hebben we quotesoftware
Ik neem aan dat je quotA bedoelt, een standaard feature van NTFS 5

waarvan DFS eigenlijk compleet los staat
quote:
Klant: Kosten?
Hetzelfde geldt voor software. "Mijn collega heeft dat en dat programma en dat wil ik ook hebben" - "ok, kost je afdeling zoveel" - "WTF?" - "ja, de tijd dat software nog gratis was, is van ver voor mijn tijd, en toen waren er nog geen computers"
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 00:47 schreef hardstylesage het volgende:

[..]

Je gebruikt Topdesk?

Wat zijn je ervaringen ermee? Ik vond het echt een absoluut onwerkbaar bagger programma vol met bugs (toevallig zoeken ze nog Testers bij Topdesk.. wonder why )

Misschien dat het na anderhalf jaar verbeterd is.
Ik vind het wel meevallen. Het is goed genoeg voor ons gebruik (eerstelijns en tweedelijns incidenten) en ons configuration management.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:36:33 #135
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51552348
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:15 schreef Karrs het volgende:
Die onwil is vaak niet meer dan terecht. Ze hebben andere dingen te doen en niemand kan overál verstand van hebben. Wat dat betreft erger ik me nooit aan mensen die geen moeite doen.
Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:50:27 #136
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_51552809
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Niet mee eens. Een computer is een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Als zodanig mag verwacht worden dat je goed met je gereedschap overweg kunt. Zoniet, zijn er zat cursussen voor te volgen. Je hebt gewoon goed met je gereedschap overweg te kunnen. Een taxichauffeur moet ook niet aankomen met "ik wil geen gezeik met tanken of letten op mijn snelheidsmeter, ik wil gewoon kunnen autorijden".
Gebruikers zijn ook een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Een erg essentieel stuk gereedschap zelfs, ik zou er maar zuinig op zijn.
Vampire Romance O+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:56:41 #137
94617 Ps2K
pi_51552984
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:50 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Gebruikers zijn ook een stuk gereedschap dat je nodig hebt voor je werk. Een erg essentieel stuk gereedschap zelfs, ik zou er maar zuinig op zijn.
Toch zouden mijn lieve SAP systeempjes beter draaien zonder gebruikers
  dinsdag 17 juli 2007 @ 11:59:27 #138
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_51553069
quote:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. als je gereedschap elke dag gebruikt moet je er gewoon ook mee om kunnen gaan of leren er mee om te gaan.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:16:41 #139
176916 Karrs
2007-2017
pi_51555751
quote:

[..]

100% mee oneens.

Ik heb het niet over normaal gebruik, maar over computerproblemen waar de gebruikers mee komen. Als ik in mijn auto rijd voor mijn werk, hoef je niet van mij te verwachten dat ik autoproblemen ga oplossen. Als mijn motor stottert, bel ik de garage. Ook al is hun antwoord "check je olie even" en is dat inderdaad het euvel, dan nog verwacht ik correct behandeld te worden (en word dat ook, zoals het hoort). Wat de klant nooit verweten mag worden, is een gebrek aan kennis bij computerproblemen. Als zijn computer iets doet wat hij niet verwacht, dan heb je 'm correct te helpen, ook al heeft ie z'n monitor de vorige avond uitgezet en klaagt ie vandaag over dat donkere beeld .

Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.

Maar mijn stelregel is: als de computer iets doet wat de klant niet verwacht, dan hoor je hem/haar correct te helpen. Dat je 'm vervolgens achter z'n rug om uitlacht, staat je vrij
(Kleine uitzondering zijn dus onbeschofte lui)
pi_51555857
Het was gewoon een test.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:28:29 #141
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51556208
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nogmaals een verhelijk met de auto: iedereen hééft kennis van het materiaal waarmee hij/zij werkt. Ik betwijfel dat helpdesken veel vragen krijgen over "hoe start ik Word" of "Dat pijltje op mijn beeldscherm, wat is dat?". Net zoals iedere automobilist een rijbewijs heeft, heeft iedere computergebruiker basiskennis van de computer.
Kom eens bij ons op de afdeling
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:36:59 #142
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51556546
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Karrs het volgende:

[..]

100% mee oneens.

Ik heb het niet over normaal gebruik, maar over computerproblemen waar de gebruikers mee komen. Als ik in mijn auto rijd voor mijn werk, hoef je niet van mij te verwachten dat ik autoproblemen ga oplossen. Als mijn motor stottert, bel ik de garage. Ook al is hun antwoord "check je olie even" en is dat inderdaad het euvel, dan nog verwacht ik correct behandeld te worden (en word dat ook, zoals het hoort). Wat de klant nooit verweten mag worden, is een gebrek aan kennis bij computerproblemen. Als zijn computer iets doet wat hij niet verwacht, dan heb je 'm correct te helpen, ook al heeft ie z'n monitor de vorige avond uitgezet en klaagt ie vandaag over dat donkere beeld .

Maar mijn stelregel is: als de computer iets doet wat de klant niet verwacht, dan hoor je hem/haar correct te helpen. Dat je 'm vervolgens achter z'n rug om uitlacht, staat je vrij
(Kleine uitzondering zijn dus onbeschofte lui)
Bij incidenten en niet normaal functioneren van het systeem heb je gelijk. De insteek van dit topic is echter dat gebruikers soms zulke n00bs zijn dat het wel haast fout moet gaan als je die achter een computer zet.

Ik had er vroeger ook zo een aan de telefoon. Ik was net even bij hem ter plaatse geweest om iets te installeren. Belt hij terug, zegt hij "er staat nu admin312 in mijn aanmeldscherm, wat moet ik daarmee?" - " Ehhh... wijzigen in je eigen useraccount mischien?" - "Hoe doe ik dat?"

Je laat mensen toch ook hun rijbewijs halen voor ze auto mogen rijden? En als je denkt dat een rijbewijs nodig is om ongelukken of erger te voorkomen, nou, je wilt niet weten hoeveel ellende een n00b kan uitrichten op een systeem.

En nee, die vereiste computerkennis is in sommige gevallen totaal niet aanwezig. Mensen die niet eens weten wat de verkenner is, laat staan dat ze die kunnen starten. Mensen die als je hen vraagt om op de startknop te klikken, vertwijfeld op hun toetsenbord zitten te kijken. Dat zijn mensen die je alleen maar als een aap een trucje kunt leren dat ze vervolgens elke dag in dag uit herhalen, en als het trucje er net even iets anders uit ziet raken ze in paniek.

Dat zijn mensen die net elke dag hetzelfde rondje kunnen rijden in de auto, maar o wee als er een wegomlegging is of het stoplicht op rood staat. Dan is er leipe shit in de tent ouwe.

[ Bericht 15% gewijzigd door vogeltjesdans op 17-07-2007 13:43:27 ]
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:39:36 #143
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51556661
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 10:55 schreef rival het volgende:

[..]

Tuurlijk!
Hun tijd is tenslotte veel geld waard, in tegenstelling tot die van jou
zzz
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:41:56 #144
176916 Karrs
2007-2017
pi_51556754
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:28 schreef Keltie het volgende:

[..]

Kom eens bij ons op de afdeling
Been there
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:42:44 #145
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_51556786
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]
Ik had er vroeger ook zo een aan de telefoon. Ik was net even bij hem ter plaatse geweest om iets te installeren. Belt hij terug, zegt hij "er staat nu admin312 in mijn aanmeldscherm, wat moet ik daarmee?" - " Ehhh... wijzigen in je eigen useraccount mischien?" - "Hoe doe ik dat?"
Dat vind ik dus een typisch voorbeeld van jouw nalatigheid.
Die gebruiker heeft daar normaal nooit mee te maken, en doordat jij bezig bent geweest gebeurt er opeens iets waar de gebruiker geen ervaring mee heeft.

En jij dan nog de arrogantie hebben om de gebruiker stom te vinden....
Als de nuon-monteur is geweest en je hebt opeens geen stroom meer, ben jij dan dom of had die kerel de meterkast correct achter moeten laten ?

Want sorry, je bent niet meer dan een nuon-monteur - zolang alles goed gaat ben je niet nodig.
zzz
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:50:17 #146
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_51557069
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:42 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Dat vind ik dus een typisch voorbeeld van jouw nalatigheid.
Die gebruiker heeft daar normaal nooit mee te maken, en doordat jij bezig bent geweest gebeurt er opeens iets waar de gebruiker geen ervaring mee heeft.

En jij dan nog de arrogantie hebben om de gebruiker stom te vinden....
Als de nuon-monteur is geweest en je hebt opeens geen stroom meer, ben jij dan dom of had die kerel de meterkast correct achter moeten laten ?

Want sorry, je bent niet meer dan een nuon-monteur - zolang alles goed gaat ben je niet nodig.
Wat??? Wel eens van flexplekken gehoord? We werken niet allemaal in bedrijfje van <20 personen waar iedereen zijn "eigen" pc heeft.

Jij verwacht werkelijk dat ik een gebruiker aan het handje neem en naast hem blijf staan om in te loggen? Ten eerste heb ik wel heel wat anders te doen, ten tweede hoort een gebruiker zelf het inzicht te hebben om zijn eigen username daar in te vullen! Dat zijn ook de "gebruikers" die voor 09:00 andermans account uitlocken op flexplekken omdat ze te stom zijn om het useraccount in dat van henzelf te veranderen Bijna nog te zielig om uit je ogen te kijken heet dat.

Bullshit jongen, je verhaal is dikke bullshit.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:53:21 #147
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_51557188
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Been there
Ow, jij weet waar ik werk?
pi_51557245
Wees blij dat er gebruikers zijn anders hadden we geen leuke momenten.
Wees ook blij dat ze bellen want dat is voor velen het enigste contact met de buiten wereld

Ik ben netwerkbeheerder en heb jammer genoeg weinig contact met de eind gebrukers. Maar ik vind de systeembeheerders meer zeuren.. die kunnen niet eens meer 10 minuten zonder internet

De eerste internet is stuk HPopenview meldingen worden binnen gerost vanuit systeembeheer en niet via de Servicedesk namens de gebruikers

Stelletje lamme trekzakken zijn het die systeembeheerders :p
pi_51557272
-dubbel
  dinsdag 17 juli 2007 @ 13:58:58 #150
176916 Karrs
2007-2017
pi_51557376
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 13:36 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Bij incidenten en niet normaal functioneren van het systeem heb je gelijk. De insteek van dit topic is echter dat gebruikers soms zulke n00bs zijn dat het wel haast fout moet gaan als je die achter een computer zet.

Erg. Maar vergeet niet dat mensen die elke dag achter die computer zitten, niet eens doorhebben dat hun gebruikersnaam daar staat. Zij noemen dat "het wachtwoordscherm". Lijkt dom, is het ook, maar het is tóch een incident: de computer doet niet wat de klant verwacht.
quote:
Je laat mensen toch ook hun rijbewijs halen voor ze auto mogen rijden? En als je denkt dat een rijbewijs nodig is om ongelukken of erger te voorkomen, nou, je wilt niet weten hoeveel ellende een n00b kan uitrichten op een systeem.
Ik weet er alles van
En als je 't al te veel dichttimmert wordt (dit is een quote) die computer meteen zo koud...
Enige computerkennis wordt bij de meeste bedrijven gelukkig vereist, tegenwoordig.
quote:
En nee, die vereiste computerkennis is in sommige gevallen totaal niet aanwezig. Mensen die niet eens weten wat de verkenner is, laat staan dat ze die kunnen starten. Mensen die als je hen vraagt om op de startknop te klikken, vertwijfeld op hun toetsenbord zitten te kijken. Dat zijn mensen die je alleen maar als een aap een trucje kunt leren dat ze vervolgens elke dag in dag uit herhalen, en als het trucje er net even iets anders uit ziet raken ze in paniek.
Er zijn ook bejaarden op de snelweg. Helaas, het hoort erbij.
quote:
Dat zijn mensen die net elke dag hetzelfde rondje kunnen rijden in de auto, maar o wee als er een wegomlegging is of het stoplicht op rood staat. Dan is er leipe shit in de tent ouwe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')