abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61257851
Is het nu een jongetje? Wat een sentiment. .
pi_61257969
Ik vraag me trouwens af wat voor topic dit zou zijn wanneer onze karatekid per ongeluk met 1 trap zo'n jongetje zou hebben doodgeschopt.
pi_61258046
tvp, het forum doet kut bij aanklikken van paginanummers.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_61258099
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:27 schreef Stali het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat voor topic dit zou zijn wanneer onze karatekid per ongeluk met 1 trap zo'n jongetje zou hebben doodgeschopt.
Beroep op noodweer of noodweerexces zou dan ongegrond verklaard worden, het huidige slachtoffer had dan een gevangenisstraf gekregen, denk ik. Weet niet of sommige users dan ook op dergelijke manier te keer zouden zijn gegaan. Dan zou toch duidelijk geweest zijn dat huidig slachtoffer de verkeerde te pakken had en dat zijn reactie disproportioneel was geweest, neem ik aan.
I´m back.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 01:58:39 #203
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61258333
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:27 schreef Stali het volgende:
Dan komt er een groot podium op het plaatselijke plein, veel sbs6 en een megagroot feest met Live muziek en Nederlandstalige liedjes, een soort piratenfestijn alleen voor blanke gelovigen ter ere van de man die eindelijk durft wat ie zegt en doet wat hij wil, eindelijk iemand die dat lef heeft ! Daadkracht, daar staat men voor ! Dood aan de zwarten van onze samenleving.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 02:47:14 #204
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61258748
quote:
BERGEN OP ZOOM: Wijkagent Meino Dam kreeg in de afgelopen weken meerdere meldingen dat er eiergooiers bezig waren aan de Zwitserlandstraat en het Irissenveld. De wijkagent stelde een onderzoek in. Uit het onderzoek bleek dat een 16-jarige meisje uit Bergen op Zoom, een 18-jarige jongen uit Bergen op Zoom en een 16-jarige jongen uit Halsteren verantwoordelijk waren voor de baldadigheid. Het ging in totaal om 4 panden. De drie zijn gehoord en aangemeld bij bureau HALT. Vorige week meldde de politie ook dat de wijkagent baldadige jeugd naar bureau HALT had gestuurd.
We hebben hier ook veel last van oost-indisch dove eierengooiers hoor, had hier dus ook kunnen gebeuren.
pi_61258751
Ik denk dat het gebeuren dan geen issue zou zijn.

Eik kwam ik dit topic in naar aanleiding van de media gisteren. Ik heb ook nog steeds moeite met dat steken om iets te willen stoppen. Dat is me te heftig en kan me daar niet in verplaatsen. Waarschijnlijk zou ik zelf zo'n 112 beller zijn en er wel op los slaan om iets te willen stoppen en als er een mes ligt dan zou ik die persoon in zijn poten steken om iets te willen stoppen maar niet op bepaalde plekken. Ik heb daar echt moeite mee. Het is net alsof er primitieve haat om de hoek komt kijken.
pi_61258910
Even toevoeging om mijn idee iets te verduidelijken.
Er gebeuren zoveel dingen waarbij mensen, volwassen mensen helemaal niets doen. Soort verlamming in een groepje mensen. En dan verbaasd men zich erover dat mensen gewoon geen hol doen want men zou zelf wel even dit en dat. Ik vind het nogal wat dat een jongen van vijftien jaar op iemand insteekt op de rake plekken. Daar heb ik gewoon moeite mee. Het verhaal is dus anders dan gisteren door de media werd gebracht maar met doelgericht steken, daarin kan ik me dan weer niet verplaatsen. Of het zou om mijn dochter in nood moeten gaan, dan wel. Vandaar dat ik het iets primitiefs noem he.
pi_61261362
Weduwe verbijsterd over rechtsgang

ALMERE - "Ik moet me regelmatig inhouden om die knaap die mijn man heeft doodgestoken, te grazen te nemen. Maar ik doe het niet, want dan krijg ik twintig jaar." Het gevoel om voor eigen rechter te gaan spelen is bij Mary Schuurman, weduwe van de in juli 2007 in Almere doodgestoken Henk Schuurman, sterker dan ooit nu de jongen die haar man doodstak deze week in hoger beroep is vrijgesproken.

"Zoiets is aan niemand uit te leggen", zegt ze. "Je kunt hier iemand neersteken en daarna vrolijk je leven weer oppakken. De dader kan zelfs nog een eis tot schadevergoeding indienen, voor de periode dat hij in voorarrest zat. Het moet niet gekker worden. Misschien moet ik gaan emigreren, dan ben ik weg uit dit rotland." Haar man werd vorig jaar doodgestoken na een handgemeen met enkele jongens, die vlak daarvoor eieren hadden gegooid naar de auto waarin Henk en Mary Schuurman zaten.

Opstootje

Volgens Mary stopte Henk de auto toen de struif van een van de eieren op haar kleding terechtkwam. "Henk is verbaal sterk en vroeg een van de jongens wie het gedaan had", zegt ze "Die had een fiets en hij stopte die fiets zolang in onze auto, in afwachting van de politie die ik zou bellen. Vlak daarna kwamen er andere jongens omheen staan. Henk heeft niet geslagen, hij heeft zich verdedigd. Het werd een opstootje, waarbij een van hen Henk een mes in zijn rug stak." Henk overleed korte tijd later.

Mary: "Ik kon geen woord uitbrengen toen me de uitspraak telefonisch werd meegedeeld. Ik was verlamd, van mijn gezicht tot mijn tenen. Het meest ergerlijke is dat mijn getuigenverklaring totaal niet heeft meegespeeld in het verhaal. Volgens de rechter was Henk de aanstichter van de ruzie en probeerde de dader zijn vrienden te ontzetten. Als je zoiets wilt doen, dan hoef je toch niet iemand neer te steken? Maar goed, dat kan allemaal ongestraft."

Ze woont in de buurt van de dader en zijn vrienden.

"Als ik naar mijn vader ga, daar in de wijk, rij ik om. Ik ga naar een andere supermarkt. Ik wil die gasten niet tegenkomen, anders word ik gek en sta ik niet voor mezelf in. Maar ik probeer me te beheersen." "Of ik nog zin heb om te leven? Ik heb kinderen en kleinkinderen, die kan ik niet in de steek laten."

http://www.telegraaf.nl/b(...)er_rechtsgang__.html

Je steekt iemand met opzet met een mes in zijn rug en je wordt gewoon vrijgesproken.
De rechter zal wel gedacht hebben, oh een kansjongere, vrijspreken dan maar, hij is al zo zielig..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_61261508
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 01:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

De oude gehandicapte man was per ongeluk op dat andere zwarte jongetje gevallen dus dat dove jongetje had niets OP DE RUG van de arme oude zielige man te zoeken en had hem ook niet op zijn hoofd hoeven timmeren hoor, niemand dwong hem , er waren geen directe bedreigingen voor dat jongetje.
Is het soms mogelijk dat die 2 niets wisten van elkaars handicap .. ? Ik bedoel maar, die man loopt eerst wel heen en weer, om met de riem te slaan, om de fiets af te pakken en in de auto te leggen, omdat die stoot uit te delen waardoor die tand afbrak .. hoe kan je nou weten dat die per ongeluk gevallen is ?

En nee, voor dat jongetje waren er geen directe bedreigingen, wel voor zijn vriend die daar onder die grote kerel lag
pleased to meet you
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 12:24:53 #209
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_61262445
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 11:19 schreef qonmann het volgende:
Henk is verbaal sterk en vroeg een van de jongens wie het gedaan had", zegt ze "Die had een fiets en hij stopte die fiets zolang in onze auto, in afwachting van de politie die ik zou bellen. Vlak daarna kwamen er andere jongens omheen staan. Henk heeft niet geslagen
Henk heeft niet geslagen nadat hij de fiets in de auto heeft gezet, die tand viel er spontaan uit en het mes van 15/20 cm lang kwam opeens vanuit een hoesje van 4 cm en hoppa, daar lag Henk, de ambulance kwam na een half uurtje en dat is Henk fataal geworden..

Blijft een vaag verhaal met veel tegenstrijdigheden. Henk was hulpbehoevend volgens zijn broer, in een andere versie van een getuige was het dove jong geen partij voor Henk omdat Henk een beer van een vent was en in weer een andere versie waren er een aantal jongens bezig om Henk van een jongen af te krijgen en was er dat hocus pocus mes in dat hoesje.
pi_61262512
quote:

ALMERE - "Ik moet me regelmatig inhouden om die knaap die mijn man heeft doodgestoken, te grazen te nemen. Maar ik doe het niet, want dan krijg ik twintig jaar." Het gevoel om voor eigen rechter te gaan spelen is bij Mary Schuurman, weduwe van de in juli 2007 in Almere doodgestoken Henk Schuurman, sterker dan ooit nu de jongen die haar man doodstak deze week in hoger beroep is vrijgesproken.

"Zoiets is aan niemand uit te leggen", zegt ze. "Je kunt hier iemand neersteken en daarna vrolijk je leven weer oppakken. De dader kan zelfs nog een eis tot schadevergoeding indienen, voor de periode dat hij in voorarrest zat. Het moet niet gekker worden. Misschien moet ik gaan emigreren, dan ben ik weg uit dit rotland." Haar man werd vorig jaar doodgestoken na een handgemeen met enkele jongens, die vlak daarvoor eieren hadden gegooid naar de auto waarin Henk en Mary Schuurman zaten.

Opstootje

Volgens Mary stopte Henk de auto toen de struif van een van de eieren op haar kleding terechtkwam. "Henk is verbaal sterk en vroeg een van de jongens wie het gedaan had", zegt ze "Die had een fiets en hij stopte die fiets zolang in onze auto, in afwachting van de politie die ik zou bellen. Vlak daarna kwamen er andere jongens omheen staan. Henk heeft niet geslagen, hij heeft zich verdedigd. Het werd een opstootje, waarbij een van hen Henk een mes in zijn rug stak." Henk overleed korte tijd later.

Mary: "Ik kon geen woord uitbrengen toen me de uitspraak telefonisch werd meegedeeld. Ik was verlamd, van mijn gezicht tot mijn tenen. Het meest ergerlijke is dat mijn getuigenverklaring totaal niet heeft meegespeeld in het verhaal. Volgens de rechter was Henk de aanstichter van de ruzie en probeerde de dader zijn vrienden te ontzetten. Als je zoiets wilt doen, dan hoef je toch niet iemand neer te steken? Maar goed, dat kan allemaal ongestraft."

Ze woont in de buurt van de dader en zijn vrienden.

"Als ik naar mijn vader ga, daar in de wijk, rij ik om. Ik ga naar een andere supermarkt. Ik wil die gasten niet tegenkomen, anders word ik gek en sta ik niet voor mezelf in. Maar ik probeer me te beheersen." "Of ik nog zin heb om te leven? Ik heb kinderen en kleinkinderen, die kan ik niet in de steek laten."

http://www.telegraaf.nl/b(...)er_rechtsgang__.html
Wat gek dat de vrouw eerst verklaart dat haar man een geoefende karateka was enzo en die man heul niet geslagen heeft, maar zich toch verdedigd heeft. Wat moet ik me daarbij voorstellen?
quote:
Je steekt iemand met opzet met een mes in zijn rug en je wordt gewoon vrijgesproken.
De rechter zal wel gedacht hebben, oh een kansjongere, vrijspreken dan maar, hij is al zo zielig..
Ja, dat stond ook letterlijk in de vrijspraak.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:40:27 #211
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61262759
Deze vrouw zei: De rechter zal wel gedacht hebben. Dat is iets heel anders als er opgeschreven kan worden.

Verder blijkt wel, nu de zaak zich verder ontwikkelt, dat het slachtoffer en zijn vrouw hoogstwaarschijnlijk Tokkies (=proleten) geweest zijn. Een ramp is het dus niet echt te noemen. En als die vrouw werkelijk emigreert, zoals ze nu roept, misschien nog zelfs een klein voordeeltje voor het NL-se volk.
The End Times are wild
pi_61262868
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:40 schreef LXIV het volgende:
Deze vrouw zei: De rechter zal wel gedacht hebben. Dat is iets heel anders als er opgeschreven kan worden.

Verder blijkt wel, nu de zaak zich verder ontwikkelt, dat het slachtoffer en zijn vrouw hoogstwaarschijnlijk Tokkies (=proleten) geweest zijn. Een ramp is het dus niet echt te noemen. En als die vrouw werkelijk emigreert, zoals ze nu roept, misschien nog zelfs een klein voordeeltje voor het NL-se volk.
Nou, nou, nou...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_61263007
wat ik mij dan afvraag .. het gaat om een bestelauto die blijkbaar half over het fietspad geparkeerd staat en volgens het rechtbankverslag bevond de dader zich links achter de auto .. terwijl zijn vrouw voor rechts op de passagierstoel zit .. wat heeft die vrouw eigenlijk kunnen zien ?
pleased to meet you
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:55:45 #214
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61263047
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:46 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, nou, nou...
Nou, het blijft natuurlijk wettelijk verboden. En voor die mensen zelf heel erg. Maar ik bedoel dan voor Nederland als land, hé. Wat verliest dat nu netto? Het is niet net alsof de dijken doorbreken of dat Phillips failliet gaat. Los van het individuele leed natuurlijk.
The End Times are wild
pi_61263069
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, het blijft natuurlijk wettelijk verboden. En voor die mensen zelf heel erg. Maar ik bedoel dan voor Nederland als land, hé. Wat verliest dat nu netto? Het is niet net alsof de dijken doorbreken of dat Phillips failliet gaat. Los van het individuele leed natuurlijk.
Als je zo gaat rekenen met "maar één mensenleventje" verlies je m.i. echt wel iets. Hint: het is niets materieels en het heeft te maken met je geweten
pi_61263087
quote:

De proleet met de grote muil legt het loodje en z'n aanhang emigreert, maar je krijgt er een hele bende onaagepaste proleten met een grote muil čn een mes voor terug. Mooie ruil is dat. Een geluk bij een ongeluk kan ik dit per saldo toch niet echt noemen, eerder een doekje voor het bloeden.
  zondag 31 augustus 2008 @ 12:58:38 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61263107
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Als je zo gaat rekenen met "maar één mensenleventje" verlies je m.i. echt wel iets. Hint: het is niets materieels en het heeft te maken met je geweten
Nou, het gaat me niet om het aantal hoor. Al waren het er honderd! Het gaat me eerder om wat voor soort mensen het zijn. Daar was niet veel aan verloren, en ja, een rechter mag zoiets wel degelijk meenemen in zijn afweging vind ik.
The End Times are wild
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:04:42 #218
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_61263235
quote:
Het gevoel om voor eigen rechter te gaan spelen is bij Mary Schuurman, weduwe van de in juli 2007 in Almere doodgestoken Henk Schuurman, sterker dan ooit nu de jongen die haar man doodstak deze week in hoger beroep is vrijgesproken.
Ah, ze wil voor eigen rechter gaan spelen? Ze is blijkbaar goed opgevoed door haar man!
quote:
Haar man werd vorig jaar doodgestoken na een handgemeen met enkele jongens, die vlak daarvoor eieren hadden gegooid naar de auto waarin Henk en Mary Schuurman zaten.
Neehee, Telegraafje , het handgemeen ontstond met de jongens die geen eieren hebben gegooid.
quote:
"Henk is verbaal sterk en vroeg een van de jongens wie het gedaan had", zegt ze

Verbaal sterke man slaat dove jongen tand uit bek, jat z'n fiets en gebruikt karate tegen z'n vriendje.
quote:
Het meest ergerlijke is dat mijn getuigenverklaring totaal niet heeft meegespeeld in het verhaal.
Jawel hoor, je hebt immers gezegd dat die jongen geen schijn van kans had tegen je man.
quote:
In plaats van het zoveelste tendentieuze verhaal met onwaarheden, had de Telegraaf misschien ook een artikel kunnen schrijven waarin ze aangaven er destijds naast gezeten te hebben.

Het is ontzettend triest voor deze simpele vrouw dat ze nu zonder man verder moet, maar ik ben die leugens van de familie rond dit voorval wel een beetje beu nu.
pi_61263367
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 12:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nou, het gaat me niet om het aantal hoor. Al waren het er honderd! Het gaat me eerder om wat voor soort mensen het zijn. Daar was niet veel aan verloren, en ja, een rechter mag zoiets wel degelijk meenemen in zijn afweging vind ik.

Dit meen je niet!
"Aangezien het slachtoffer bitter weinig bijdroeg aan de maatschappij zoals ik die zie stel ik de straf op drie plantsoenen schoffelen in plaats van zes".
Daar gaat je rechtsstaat.
pi_61263414
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:04 schreef Pool het volgende:

[..]

Ah, ze wil voor eigen rechter gaan spelen? Ze is blijkbaar goed opgevoed door haar man!
[..]

Neehee, Telegraafje , het handgemeen ontstond met de jongens die geen eieren hebben gegooid.
[..]

Verbaal sterke man slaat dove jongen tand uit bek, jat z'n fiets en gebruikt karate tegen z'n vriendje.
[..]

Jawel hoor, je hebt immers gezegd dat die jongen geen schijn van kans had tegen je man.
[..]

In plaats van het zoveelste tendentieuze verhaal met onwaarheden, had de Telegraaf misschien ook een artikel kunnen schrijven waarin ze aangaven er destijds naast gezeten te hebben.

Het is ontzettend triest voor deze simpele vrouw dat ze nu zonder man verder moet, maar ik ben die leugens van de familie rond dit voorval wel een beetje beu nu.
Heef tde boodschapper het weer gedaan ??
ik zal zo eens een andere bron zoeken.

Wie begon er te provoceren ?
Wie begin er met eieren te gooien ?

En inderdaad, elke blanke die even nadacht was doorgereden, hij niet helaas..
Als je deze types op hun gedrag aanspreekt, delf je altijd het onderspit, er is altijd wel iemand die erop in steekt, als het verkeerd dreigt af te lopen.
Er is altijd wel een "vriendje" die het graag afmaakt, als een rasgenootje wordt bedreigd ...
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:16:58 #221
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61263490
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:11 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dit meen je niet!
"Aangezien het slachtoffer bitter weinig bijdroeg aan de maatschappij zoals ik die zie stel ik de straf op drie plantsoenen schoffelen in plaats van zes".
Daar gaat je rechtsstaat.
Alles wat ik zeg is dat het voor Nederland minder erg is wanneer er een profiterende Tokkie zonder bijzondere talenten wordt neergestoken dan wanneer dit gebeurt met een briljante student die zijn hele toekomst nog voor zich heeft. Dat mag toch duidelijk zijn? Aan het individuele leed doet dit niets af.

En ja, rechters mogen dat van mij gerust meenemen. En zover ik weet doen ze dat heus wel hoor! De moordenaar van Theo van Gogh is ook zwaarder veroordeelt vanwege alle maatschappelijke onrust die deze moord veroorzaakt heeft.

Een moordenaar pleegt een misdrijf jegens het slachtoffer, maar ook (soms) tegen de maatschappij. Een andere keer is het een misdrijf jegens het slachtoffer maar een verdienste aan de maatschappij. Dan ga je als rechter dat tweede deel natuurlijk niet bestraffen!
The End Times are wild
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:17:50 #222
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61263503
En die rechtstaat, die hebben we toch al lang achter ons gelaten, gezien het onderwerp van dit topic.
The End Times are wild
pi_61263517
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 12:33 schreef Montov het volgende:
Altijd opvallend hoe mensen een oordeel klaar hebben op basis van 1 kant van het verhaal. Als de media deze situatie had omschreven als 'jongen verdedigt vriend nadat taxichauffeur erop los slaat' dan zou iedereen schreeuwen om meer ruimte voor zelfverdediging.

Het uieindelijke oordeel, met dank aan Pool:
[..]

Dood een ongewapend man met een mes: zelfverdediging

Overigens had StefanP gelijk in dit topic: een taakstraf was wel op zijn plaats geweest.
Duidelijk valt op te maken dat het om smerig tuig gaat en dat justitie gewoon een moordenaar heeft laten lopen.
pi_61263579
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Alles wat ik zeg is dat het voor Nederland minder erg is wanneer er een profiterende Tokkie zonder bijzondere talenten wordt neergestoken dan wanneer dit gebeurt met een briljante student die zijn hele toekomst nog voor zich heeft. Dat mag toch duidelijk zijn? Aan het individuele leed doet dit niets af.

En ja, rechters mogen dat van mij gerust meenemen. En zover ik weet doen ze dat heus wel hoor! De moordenaar van Theo van Gogh is ook zwaarder veroordeelt vanwege alle maatschappelijke onrust die deze moord veroorzaakt heeft.
Dat was een verzwarende omstandigheid. Het moment dat de status van een slachtoffer gaat meetellen als verlichtende omstandigheid, dan gaat je hele systeem de plomp in.
quote:
Een moordenaar pleegt een misdrijf jegens het slachtoffer, maar ook (soms) tegen de maatschappij. Een andere keer is het een misdrijf jegens het slachtoffer maar een verdienste aan de maatschappij. Dan ga je als rechter dat tweede deel natuurlijk niet bestraffen!
Zoals ik al zei: dit mag niet tellen als verlichtende omstandigheid!
pi_61263589
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, maar ik vraag me af of je in dit specifieke geval helemaal gelijk hebt. Ten eerste schijnt die Henk Schuurman nogal ondernemend geweest te zijn en dat is altijd goed voor de economie. Bovendien onderhield hij een vrouw en kinderen, die nu waarschijnlijk gedwongen zijn om een beroep op de bijstand te doen.

Ten tweede heeft de maatschappij er niks bij te winnen om dit lichamelijk en geestelijk zwaar gehandicapte steeknegertje nog langer vrij rond te laten lopen. De rechter zou eigenlijk z'n kans moeten pakken en dit nutteloze wezen de doodstraf moeten geven. Dat is de enige manier om hoge kosten voor de maatschappij in de toekomst te voorkomen.
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:24:42 #226
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61263632
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:22 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat was een verzwarende omstandigheid. Het moment dat de status van een slachtoffer gaat meetellen als verlichtende omstandigheid, dan gaat je hele systeem de plomp in.
Maar stel je eens voor dat zo'n kansenjongere onverhoopt Hare Majesteit de Koningin zou neersteken (theoretisch dan). Denk je dan werkelijk dat hij vrijgesproken zou worden? Onder dezelfde (theoretische) omstandigheden? Ik denk dat zo'n knul dan de komende twee JAAR plantsoentjes staat te schoffelen, weer of geen weer.

Om te denken dat de sociale status van het slachtoffer geen invloed heeft op de strafbepaling vind ik naíef.
The End Times are wild
  zondag 31 augustus 2008 @ 13:27:13 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_61263683
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 13:22 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Ik ben het wel met je eens, maar ik vraag me af of je in dit specifieke geval helemaal gelijk hebt. Ten eerste schijnt die Henk Schuurman nogal ondernemend geweest te zijn en dat is altijd goed voor de economie. Bovendien onderhield hij een vrouw en kinderen, die nu waarschijnlijk gedwongen zijn om een beroep op de bijstand te doen.

Ten tweede heeft de maatschappij er niks bij te winnen om dit lichamelijk en geestelijk zwaar gehandicapte steeknegertje nog langer vrij rond te laten lopen. De rechter zou eigenlijk z'n kans moeten pakken en dit nutteloze wezen de doodstraf moeten geven. Dat is de enige manier om hoge kosten voor de maatschappij in de toekomst te voorkomen.
Nou, van die Henk Schuurman weet ik het niet zo precies natuurlijk. Het kan goed dat jij gelijk hebt hoor!

Dat steeknegertje mag ook het gevang in, dat boven alles natuurlijk! Het enige dat ik zeggen wilde was dat de Nederlandse maatschappij als geheel mogelijk er niet op achteruit gaat. Zeker niet wanneer dader én slachtoffer beiden uit de populatie verdwijnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door LXIV op 31-08-2008 13:32:36 ]
The End Times are wild
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:20:59 #228
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_61269290
Ik zag deze week het item hierover in Hart van Nederland. Wat strafbaar zou moeten zijn, is zulke tendentieuze, leugenachtige en ophitsende halve waarheden te verkondigen in een publiek medium.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_61271260
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:19 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik heb van jou anders ook nog geen steekhoudend argument gehoord, het enige wat jij doet is de Telegraaf aanhalen en de uitspraak van het Hof negeren.

Daarbij ben je hartstikke racistisch bezig, en zet je aan tot haat, wat, ook op het ogenschijnlijk zo anonieme internet, gewoon strafbaar is, stoere bink.
tja, ik vroeg het al eerder, wat zou de reactie zijn als dit een dove 15-jarige autochtoon zou zijn geweest, iemand die alleen maar kan zien wat er gebeurd en niet horen wat er gezegd wordt (dingen zoals 'bel de politie' bvb) ..

en nu gok ik maar wat .. maar in het rechtbankverslag wordt vermeld dat die dove jongen herhaaldelijk gezegd heeft er niets mee te maken te hebben .. hoe goed kan die jongen articuleren, hoe verstaanbaar was/is die ? Ik vind het maar frappant dat sommigen hier de feiten negeren omdat de dader gekleurd is ..

dat die man pisnijdig was is terecht btw en dat die verhaal wou gaan halen begrijpelijk, maar er zelf op afgaan, klappen uitdelen en fietsen in beslag nemen, dat is voor eigen rechter spelen ..
en in dit geval nog tegen de verkeerde ook, iemand die pas aan kwam fietsen nadat het ei was gegooid, een gehandicapte jongere die toevallig de verkeerde huidskleur heeft ..

btw .. ik heb die post gezien voor die geëdit is .. het siert RR dat die het blijkbaar toch te ver vindt gaan om een gehandicapte jongere als 'nutteloos' te bestempelen .. maar het blijft nog wel een 'steeknegertje' dat men liefst moet laten inslapen ..

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 31-08-2008 20:08:39 (lopen>fietsen) ]
pleased to meet you
pi_61272808
quote:

Waaruit trek je de conclusie dat het slachtoffer een zogenaamde Tokkie is?
I´m back.
pi_61273857
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waaruit trek je de conclusie dat het slachtoffer een zogenaamde Tokkie is?
snap ik ook niet helemaal .. die man is, terecht mi, pisnijdig, en hij gaat over de rooie .. dan ben je toch niet meteen een tokkie, dan ben je toch gewoon mens ?

Dat hij tekeer gaat tegen de verkeerde, een gehandicapte jongere die verbaal dus niet goed is en niet goed duidelijk kan maken dat die er echt niets mee te maken heeft, die niet kan horen dat zijn vrouw de politie moet bellen nadat zijn fiets in de auto is gezet, die daarna blijkbaar een stoot voor zijn hoofd krijgt waardoor zijn tand afbreekt .. en dan 'valt' die grote man boven op die vriend, en die jongen kan op niets anders afgaan dan op hetgeen hij ziet ..

mi is dit niets anders dan een tragische samenloop van omstandigheden
pleased to meet you
pi_61284974
quote:
Op maandag 1 september 2008 04:09 schreef RonaldRegen het volgende:

[..]

Een man kan natuurlijk lezen totdat hij een ons weegt, het is helemaal niet gezegd dat hij daarmee de waarheid leest.
daarom leest een man beter maar helemaal niets
quote:
De waarheid is in elk geval niet terug te vinden in het oordeel van de rechter. Dat staat boordevol met onjuistheden, gebaseerd op de leugens van het kansenvolk zelf, dat elkaar vanzelfsprekend de hand boven het hoofd houdt. Een waardeloos arrest dus.
ik zie nergens de huidskleur vermeld staan van de onafhankelijke getuigen die er gehoord zijn .. ik vermoed zelfs zo maar dat een videocamera in een supermarkt waaruit blijkt dat die jongens daar echt waren tegen die tijd dat dat ei gegooid werd helemaal geen kleurtje heeft maar volkomen neutraal vastlegt wat er gebeurd en hoe laat ..
je gaat er maar gewoon van uit dat de getuigen kleurling zijn en dus liegen, terwijl je totaal negeert dat je vanaf de passagiersstoel van een bestelauto moeilijk kan volgen wat er links achter de auto gebeurt .. je lijkt wel op dat blanke kansenvolk dat elkaar de hand boven het hoofd houdt, no matter what ..

stel je voor je moet toegeven dat die Henk ook verkeerd bezig is geweest en dat het geheel een uiterst tragische samenloop van omstandigheden was ..

als dat jongetje niet doof was geweest was die waarschijnlijk niet zo naďef geweest om er te blijven staan, denkend dat hem niets kan gebeuren; als die man niet zo woedend was geweest had die misschien beseft te maken te hebben met een gehandicapte jongere; als die man wat beter op zijn poten had gestaan was die niet met zijn grote lijf boven op een veel kleiner iemand gevallen; als die jongen had kunnen horen wat er gebeurd had die het misschien als minder dreigend ervaren ..
en last but zeker not least, als de ambulance op tijd was geweest zou die man nog leven
pleased to meet you
  maandag 1 september 2008 @ 09:57:17 #233
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_61285163
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:48 schreef RonaldRegen het volgende:
Nee, maar die kan ik wel raden. Die spreekt voor zich, zegmaar.
Heb je al eens overwogen om je paranormale gaven voor de politie in te zetten? Het zou bijster makkelijk zijn om iemand zoals jij te hebben die ogenschijnlijk op afstand precies kan zien hoe alles gebeurd is.
quote:
Je hebt het steeds maar over een videocamera in een supermarkt. Hoe je hierbij komt weet ik niet, maar ik vind het wel leuk en origineel verzonnen.
Aangezien er bewezen is dat de jongens ten tijde van het eiergooien in de supermarkt waren. Een videocamera daar, of simpelweg getuigeverklaringen van medewerkers liggen dan voor de hand.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 1 september 2008 @ 12:01:53 #234
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61287885
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar daar komt die vrouw nu op terug he, kijk je geen Hart van Nederland?
Dan had ze dat moeten doen vóór de rechtspraak, die is mede gebaseerd op haar verklaringen tenslotte. Ik denk dat ze zelfs zwaar hebben meegewogen. En nu het oordeel niet is wat ze wil zegt ze dat het anders had moeten zijn? Da's makkelijk.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_61287893
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Maar daar komt die vrouw nu op terug he, kijk je geen Hart van Nederland?
Ja best knap dat ze in een item van 2 minuten zoveel aantoonbare onwaarheden kunnen presenteren als feiten en zoveel elementaire stukken uit het vonnis die de man belasten 'vergeten'
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 1 september 2008 @ 12:05:48 #236
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61287969
Ik gooi er trouwens effe een slotje op om er straks goed naar te kunnen kijken.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 3 september 2008 @ 19:34:57 #237
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_61355415
Met wat vertraging weer open. Figuur ronaldregen is uit het topic gesneden evenals de reacties op hem.
pi_96635359
Let op: kick van 2 1/2 jaar!

Luister en kijk hier naar de bewogen toespraak die de broer van die vermoorde man destijds op straat hield:

..en nu mag deze broer weer opdraven, want nu is ook zijn neef doodgestoken :( :

quote:
Vader doodgestoken Almeerder werd ook doodgestoken
ALMERE - De 34-jarige man, die zaterdagavond in Almere om het leven kwam tijdens een steekpartij, is de zoon van de in 2007 doodgestoken Henk Schuurman.

Een familielid heeft aan Almere Vandaag bevestigd dat de 34-jarige man afgelopen zaterdag hetzelfde lot heeft ondergaan als zijn vader op 14 juli 2007. Henk Schuurman werd toen door een 16-jarige jongen in de Zomerstraat neergestoken tijdens een vechtpartij, die uitbrak toen Schuurman een groepje jongens aansprak die eieren gooiden op zijn auto.

Zijn 34-jarige zoon werd neergestoken toen hij een feestje bezocht in een woning aan de Rodosstraat. Hij overleed in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De vriendin van de man werd ook neergestoken. Zij maakt het naar omstandigheden goed. Na de steekpartij zaterdag heeft de politie een 32-jarige verdachte opgepakt.

bron: Telegraaf
  woensdag 11 mei 2011 @ 07:29:54 #239
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_96635577
Levensgevaarlijk, dat Almere
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Forum Admin woensdag 11 mei 2011 @ 19:30:19 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_96663364
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 06:29 schreef dvr het volgende:
Let op: kick van 2 1/2 jaar!

Luister en kijk hier naar de bewogen toespraak die de broer van die vermoorde man destijds op straat hield:

..en nu mag deze broer weer opdraven, want nu is ook zijn neef doodgestoken :( :

[..]

Wacht, srsly?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:38:59 #241
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96663885
Ik vroeg me al af waarom dit topic gekicked werd. Maar op het eind werd het duidelijk.

Eigenlijk ben ik er niet zo blij mee, want nu heb ik me weer druk gemaakt over drie Antillianen die met eieren gooien op auto's en als ze hierop een reactie krijgen iemand doodsteken. Uiteraard kan op zo'n 'incident en niets anders dan een incident' niets anders dan vrijspraak volgen in het Nederlandse 'recht'systeem.
Tot tevreden heid van sommige slinkse FOK!-ers klaarblijkelijk.
The End Times are wild
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:41:40 #242
342542 densha
Majin Densha
pi_96664040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:38 schreef LXIV het volgende:
Ik vroeg me al af waarom dit topic gekicked werd. Maar op het eind werd het duidelijk.

Eigenlijk ben ik er niet zo blij mee, want nu heb ik me weer druk gemaakt over drie Antillianen die met eieren gooien op auto's en als ze hierop een reactie krijgen iemand doodsteken. Uiteraard kan op zo'n 'incident en niets anders dan een incident' niets anders dan vrijspraak volgen in het Nederlandse 'recht'systeem.
Tot tevreden heid van sommige slinkse FOK!-ers klaarblijkelijk.
Stop eens godverdomme met dat gejank over links en rechts.

Een man is vermoord door kankertuig en gelijk weer van die drol-autisten die er een links rechts debat van willen maken. Stfu en toon wat respect voor het slachtoffer. Of scheldt de moordenaars uit.
Another participant in the Doctrina Jacobi nuper baptizati replies about Muhammad: "He is deceiving. For do prophets come with sword and chariot? You will discover nothing true from the said prophet except human bloodshed".
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:42:54 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96664115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:41 schreef densha het volgende:

[..]

Stop eens godverdomme met dat gejank over links en rechts.

Een man is vermoord door kankertuig en gelijk weer van die drol-autisten die er een links rechts debat van willen maken. Stfu en toon wat respect voor het slachtoffer. Of scheldt de moordenaars uit.
Dat comment was op de vorige steekpartij. Ja, ik vind het verdedigen van de strafmaat (of het totale gebrek eraan) in die zaak wel degelijk een politiek issue.
The End Times are wild
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:44:55 #244
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_96664233
o_O

Zucht lijkt geen eind aan te komen die steekpartijen... Ikzelf ben in 2006 ook neergestoken in Almere :(
  woensdag 11 mei 2011 @ 19:47:24 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96664364
Ik vind het raar dat het bij je hebben van een levensgevaarlijk mes ook helemaal niets uitmaakt. De rechters trappen nog steeds in de smoes van 'dat mes heb ik altijd bij om een appeltje te schillen, en toen kwam ik toevallig in dat 'incident' terecht'
Kom op! Hoe vaak zie jij nu iemand in de trein ofzo met een mes heel netjes een appeltje schillen? Bijna nooit, hooguit een moeder voor haar kinderen of een oud omaatje. Maar al het Nederlandse straattuig heeft messen op zak, want fruit is gezond, maar zónder schil, daar kan gif op zitten.

Je moet echt achter de maan wonen om dat na zaak nr 857 nog te kunnen blijven geloven.
The End Times are wild
pi_96685101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 19:47 schreef LXIV het volgende:
Ik vind het raar dat het bij je hebben van een levensgevaarlijk mes ook helemaal niets uitmaakt. De rechters trappen nog steeds in de smoes van 'dat mes heb ik altijd bij om een appeltje te schillen, en toen kwam ik toevallig in dat 'incident' terecht'
Kom op! Hoe vaak zie jij nu iemand in de trein ofzo met een mes heel netjes een appeltje schillen? Bijna nooit, hooguit een moeder voor haar kinderen of een oud omaatje. Maar al het Nederlandse straattuig heeft messen op zak, want fruit is gezond, maar zónder schil, daar kan gif op zitten.

Je moet echt achter de maan wonen om dat na zaak nr 857 nog te kunnen blijven geloven.
Ik vind het raar dat er nog mensen zijn die denken dat dit soort tuig ooit nog een gewaardeerd lid van de samenleving zal worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')