quote:Op woensdag 24 september 2008 00:41 schreef GSMboy het volgende:
En hoe ging Ome Henk - Overlast op de Hoekzijdse straatweg?
Toen ging hij met een raketinstallatie uit zijn schuurtje Big, Bag en Bog kapot schieten enzo, en had hij ruzie met Fleppensteijn? Iemand enig idee hoe die ook alweer ging?
Ik geloof op de CD van Ome Henk en de tovenaar van Salsa Borenco..
Anybody?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ivm met post hierboven
Dat is wel ongeveer het script jaquote:Op maandag 13 oktober 2008 20:26 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Bij Ome Henk gaat t altijd hetzelfde. Iets of iemand staat Ome Henk niet aan en aan het einde van het verhaaltje is iedereen aan het vechten of er ontploft iets
..... haal dat afweergeschut.... **piep**pwiep**"quote:Op maandag 13 oktober 2008 20:46 schreef dubidub het volgende:
[..]
'Wat woont u toch in een muzikale buurt ome henk! Meneer van Fleppensteijn speelt viool en meneer koortswagen speelt synthesiser en dus ook orgel en...
"RRRRWHAAAG houd toch je harsens zeurpiet *boem* vandaar dat ik 'es maatregelen neem"
"KIJK KIJK OME HENK EEN DRAAIORGEL HOI HOI HOI! KIJK KIJK KIJK!"
"sjongejonge er wonen 300 mensen in biggeveen, waarvan er 250 orgeldraaier zijn, om de 3 minuten komt er hier een draaiorgel voorbij en hij (jantje) gaat elke keer uit z'n bol als er zo'n ding voorbij komt"
Geniaal, die stemmen![]()
PMquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:41 schreef GSMboy het volgende:
"Jantje
[..]
..... haal dat afweergeschut.... **piep**pwiep**"
En verder wet ik niet meer waaromGeluidsoverlast dus...
Ja dat liedje was geniaalquote:Op maandag 27 oktober 2008 18:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam
het weer wordt slechter met het uur
de mussen drinken water van 't garagedak
en krijgen dus gelijk het zuur
Welk nummer is dat en op welke cd?quote:Op maandag 27 oktober 2008 18:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Zachtjes tikt de regen tegen 't zolderraam
het weer wordt slechter met het uur
de mussen drinken water van 't garagedak
en krijgen dus gelijk het zuur
quote:Ome Henk (Henk Stubbe) is de naam van de (fictieve) hoofdpersoon in een serie cd's, dvd's en stripverhalen.
Ome Henk is een act van Frank van der Plas uit Amsterdam en wordt geproduceerd door Cat Music.
De serie begon met de cd's waarop afwisselend verhalen en liedjes staan. Veel van deze verhalen zijn parodieën op bijvoorbeeld sprookjes of op bekende tv-series. Een aantal verhalen speelt zich af in Biggeveen, de fictieve woonplaats van Ome Henk. Ome Henk is een asociaal figuur. Zijn buurman is de bal Floris-Jan van Fleppensteyn. Ome Henk werkt niet en is gewoonlijk erg onvriendelijk tegen mede-Biggeveners. De verhalen zitten altijd vol met geweld en daarbij behorende geluidseffecten en eindigen vaak met een explosie of vechtpartij. De meeste liedjes zijn bestaande melodieën met een alternatieve, humoristische tekst. Ome Henk is herkenbaar aan zijn authentieke manier van aanspreken van personen (zoals "hey goochem") en de manier waarop hij zijn ongenoegen uitdrukt ("wat mij betreft kan iedereen de pelikanenschurft krijgen", "gloeiende gloeiende krijg de gifkikkereczeem", "krijg nou het rasborakaldumakulata-virus", "de eerste de beste kokosmakroon" en "krijg allemaal de zultkoppenkoorts").
Ome Henk heeft een aantal hitsingles gehad, zoals Olee olee, Sinterklaas is here to stay, Op de camping (op de melodie van In the navy van Village People), Ik zing dit lied voor Ome Henk (op de melodie van Ik zing dit lied voor jou alleen van Jantje Smit), Neem een ander in de maling (op de melodie van Barbie girl van Aqua) en Mambo nummer 6 (op de melodie van Mambo no. 5 (A little bit of...) van Lou Bega). De cd's zijn vooral in trek bij puberjongens en de liedjes hoort men frequent in après-skihutten, maar ook bij de wat ouderen, die met name in de verschillende karakters mensen uit het dagelijks leven herkennen.
De stem van Ome Henk was op zijn eerste twee cd's een imitatie van de markante stem van dominee Gremdaat.
Kritiek van fans van vroeger is dat Ome Henk platvloerser is geworden en schuttingtaal gebruikt, waar hij vroeger fijnzinniger en origineler was. Ze herkennen te weinig van de oorspronkelijke Ome Henk-humor.
Dat heb ik ooit op de basisschool gespeeld voor de hele school. En op het einde wordt volgens mij Pino doodgeschoten en achteraf kwamen allemaal ouders klagen, omdat hun kinderen huildenquote:Op zaterdag 27 december 2008 00:19 schreef achterlijke het volgende:
Moest bij TT meteen denken aan dat sesamstraat gedoe. Briljant
quote:
leuk als ringtone...quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |