abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51812823
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 09:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Wouter Bos kwam met het voorstel om dit soort mensen in ieder geval AOW-premie te laten betalen. Nou, de gevolgen hebben we gezien bij de verkiezingen, zijn kop werd er bijkans afgehakt.
Ja en toch zal dat moeten en wel snel.
Verder heb ik het idee dat zulke opmerkingen (voorstellen) gewoon rechtstreeks uit de pocket van het CPB komen.
pi_51813210
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 12:10 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja en toch zal dat moeten en wel snel.
Verder heb ik het idee dat zulke opmerkingen (voorstellen) gewoon rechtstreeks uit de pocket van het CPB komen.
Het idee leeft al heel lang. Een jaar of 15 geleden broeide er ook een plan, om gepensioneerden over hun aanvullend pensioen AOW premies te laten betalen, en dit geld op te potten om als het ware een kapitaaldekking te creeeren.

Helaas worden alle AOW plannen die deze richting opgaan afgeschoten nog voordat de printer klaar is met printen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 25 juli 2007 @ 16:04:18 #153
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_51821368
Die ouwetjes moeten ook premie betalen net als wij, anders ga ik de grens over waar geen ouwetjes leven
ze kunnen ook ieder een gedeelte betalen, dus iedereen 10% bijvoorbeeld in plaats van jongeren 17,9% en ouderen niks.

[ Bericht 50% gewijzigd door Deprater op 25-07-2007 16:37:50 ]
pi_51825112
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 16:04 schreef Deprater het volgende:
Die ouwetjes moeten ook premie betalen net als wij, anders ga ik de grens over waar geen ouwetjes leven
ze kunnen ook ieder een gedeelte betalen, dus iedereen 10% bijvoorbeeld in plaats van jongeren 17,9% en ouderen niks.
Het is inderdaad beter om de werkenden minder belasting en premie te laten betalen en niet mensen met een uitkering.
Het idee om AOW ers geen AOWpremie te laten betalen is te zot voor woorden.
Ook al heb je 50 jaar in het buitenland gewoond, en daar belasting betaald, als je op je 65 jaar naar Nederland komt, hoef je geen premies meer te betalen over je inkomsten.
Zo krijg je een heel land vol met ouwe mensen
Alle ouwetjes in de wereld kom maar naar Nederland.
De jonge werkende mens in Nederland zal het gelag wel betalen

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 25-07-2007 23:00:40 ]
  donderdag 26 juli 2007 @ 09:13:11 #155
179598 Deprater
pi_51844922
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:47 schreef henkway het volgende:

[..]

Het is inderdaad beter om de werkenden minder belasting en premie te laten betalen en niet mensen met een uitkering.
Ook al heb je 50 jaar in het buitenland gewoond, en daar belasting betaald, als je op je 65 jaar naar Nederland komt, hoef je geen premies meer te betalen over je inkomsten.
Ik heb weinig zin om de AOW te betalen voor ouderen en zij zelf niks, terwijl ik dan zelf voor mij oudedag moet gaan zorgen
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:12:11 #156
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_51846343
quote:
Op woensdag 25 juli 2007 17:47 schreef henkway het volgende:

[..]

Als je 50 jaar in het buitenland hebt gewoond krijg je daarover ook geen AOW.
Je moet in NL wonen om het recht op AOW op te bouwen, dus voor die mensen hoef je niet te betalen.

Het overslag stelsel wordt nu overigens al omgezet, een deel van de betaalde AOW wordt betaald uit de algemene middelen. De fiscalisering van de AOW is al lang ingezet.
Dus ook ouderen (die belasting betalen in Nederland) betalen ook mee aan de AOW
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_51846726
Fijn he, zo'n overheidsregeling, dat is nog 'ns zekerheid.
  donderdag 26 juli 2007 @ 10:38:45 #158
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_51847104
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Zolang je maar genoeg kinderen krijgt (tot in de eeuwen der eeuwen, amen) is het zekerheid.
In weze is er de laatste paar duizend jaar niets veranderd.
Veel kinderen zijn een goede oudedagsvoorziening.
Alleen zag de generatie van mijn ouders dat anders (dankzij de AOW en de schijnzekerheid van de overheid)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_51847553
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:38 schreef DiRadical het volgende:
Zolang je maar genoeg kinderen krijgt (tot in de eeuwen der eeuwen, amen) is het zekerheid.
In weze is er de laatste paar duizend jaar niets veranderd.
Veel kinderen zijn een goede oudedagsvoorziening.
Alleen zag de generatie van mijn ouders dat anders (dankzij de AOW en de schijnzekerheid van de overheid)
Een piramidespel dus, zoals hier al eerder werd geconstateerd.
  donderdag 26 juli 2007 @ 12:32:45 #160
179598 Deprater
pi_51850432
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:12 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Als je 50 jaar in het buitenland hebt gewoond krijg je daarover ook geen AOW.
Je moet in NL wonen om het recht op AOW op te bouwen, dus voor die mensen hoef je niet te betalen.

Het overslag stelsel wordt nu overigens al omgezet, een deel van de betaalde AOW wordt betaald uit de algemene middelen. De fiscalisering van de AOW is al lang ingezet.
Dus ook ouderen (die belasting betalen in Nederland) betalen ook mee aan de AOW
Maar dan moeten ze de premieheffing bij werkende mensen ook stopzetten
en gewoon alles uit de algemene middelen betalen
pi_51851329
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Een piramidespel dus, zoals hier al eerder werd geconstateerd.
Nee, het is evident geen piramidespel. Daarvoor ontbreekt het aan de verplichting om winsten te genereren voor de hogere lagen. Daardoor valt een piramide na een (zeer) beperkt aantal stappen onherroepelijk om en kan het AOW stelsel tot in lengte van dagen mee. Het probleem is nu alleen dat er decennia sprake was van een gunstige bevolkingsopbouw, daar waar deze nu rap omslaat in een negatieve. Overigens gaat dat over een jaar of 20 snel weer naar de gunstige kans, omdat alle babyboomers dan doodgaan.
pi_51851697
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, het is evident geen piramidespel. Daarvoor ontbreekt het aan de verplichting om winsten te genereren voor de hogere lagen. Daardoor valt een piramide na een (zeer) beperkt aantal stappen onherroepelijk om en kan het AOW stelsel tot in lengte van dagen mee. Het probleem is nu alleen dat er decennia sprake was van een gunstige bevolkingsopbouw, daar waar deze nu rap omslaat in een negatieve. Overigens gaat dat over een jaar of 20 snel weer naar de gunstige kans, omdat alle babyboomers dan doodgaan.
Alle babyboomers zullen met de voortschrijdende techniek nog dertig jaar leven en aan de onderkant zullen er zowiezo meer bij blijven komen, dan er aan de bovenkant naar de hemel gaan.
pi_51851728
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:32 schreef Deprater het volgende:

[..]

en gewoon de hele AOW uit de algemene middelen betalen
Dat zou wel beter zijn voor het netto overwerk.
pi_51878519
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 10:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Mja, als het kon claimde ik mijn geld en zorg ik zelf wel voor mijn oude dag....maar dat schijnt om een of anderen reden niet te mogen.....
pi_51878613
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:32 schreef Deprater het volgende:

[..]

en gewoon alles uit de algemene middelen betalen
Of je laat mensen in hun eigen oude dag voorzien als ze liever niet van deze prachtige overheidsdienst willen afnemen...
  maandag 30 juli 2007 @ 08:29:29 #166
179598 Deprater
pi_51951894
Ik vind dat werkende mensen net zoveel of minder premies moeten betalen dan mensen met een uitkering.
Dus weg met de premie inhoudingen voor ons werkende mensen.

Betaal maar uit de algemene belastingpot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deprater op 30-07-2007 10:30:13 ]
pi_51965178
Ja hoor daar gaat de AOW.
BRON
quote:
Bovenberg wil dat het mogelijk moet worden het levensloopsaldo in de vorm van geld op te nemen na het bereiken van de leeftijd van 65 jaar.
levensloop
Opvallend die landelijke invloed van topics in Fok

[ Bericht 18% gewijzigd door henkway op 31-07-2007 00:07:25 ]
  maandag 30 juli 2007 @ 18:47:27 #168
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51966345
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 13:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee, het is evident geen piramidespel. Daarvoor ontbreekt het aan de verplichting om winsten te genereren voor de hogere lagen.
Klinkt precies als AOW
quote:
Daardoor valt een piramide na een (zeer) beperkt aantal stappen onherroepelijk om en kan het AOW stelsel tot in lengte van dagen mee.
Reken dat maar eens voor
quote:
Het probleem is nu alleen dat er decennia sprake was van een gunstige bevolkingsopbouw,
Al sinds de pil is dit niet meer waar.
quote:
daar waar deze nu rap omslaat in een negatieve.
Die omslag is al geweest
quote:
Overigens gaat dat over een jaar of 20 snel weer naar de gunstige kans, omdat alle babyboomers dan doodgaan.
Over 20 jaar?
denk dat het eerder op 40 jaar ligt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')