Ja en toch zal dat moeten en wel snel.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wouter Bos kwam met het voorstel om dit soort mensen in ieder geval AOW-premie te laten betalen. Nou, de gevolgen hebben we gezien bij de verkiezingen, zijn kop werd er bijkans afgehakt.
Het idee leeft al heel lang. Een jaar of 15 geleden broeide er ook een plan, om gepensioneerden over hun aanvullend pensioen AOW premies te laten betalen, en dit geld op te potten om als het ware een kapitaaldekking te creeeren.quote:Op woensdag 25 juli 2007 12:10 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja en toch zal dat moeten en wel snel.
Verder heb ik het idee dat zulke opmerkingen (voorstellen) gewoon rechtstreeks uit de pocket van het CPB komen.
Het is inderdaad beter om de werkenden minder belasting en premie te laten betalen en niet mensen met een uitkering.quote:Op woensdag 25 juli 2007 16:04 schreef Deprater het volgende:
Die ouwetjes moeten ook premie betalen net als wij, anders ga ik de grens over waar geen ouwetjes leven
ze kunnen ook ieder een gedeelte betalen, dus iedereen 10% bijvoorbeeld in plaats van jongeren 17,9% en ouderen niks.![]()
Ik heb weinig zin om de AOW te betalen voor ouderen en zij zelf niks, terwijl ik dan zelf voor mij oudedag moet gaan zorgenquote:Op woensdag 25 juli 2007 17:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter om de werkenden minder belasting en premie te laten betalen en niet mensen met een uitkering.
Het idee om AOW ers geen AOWpremie te laten betalen is te zot voor woorden.
Ook al heb je 50 jaar in het buitenland gewoond, en daar belasting betaald, als je op je 65 jaar naar Nederland komt, hoef je geen premies meer te betalen over je inkomsten.
Zo krijg je een heel land vol met ouwe mensen![]()
Alle ouwetjes in de wereld kom maar naar Nederland.![]()
De jonge werkende mens in Nederland zal het gelag wel betalen![]()
Als je 50 jaar in het buitenland hebt gewoond krijg je daarover ook geen AOW.quote:Op woensdag 25 juli 2007 17:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Het is inderdaad beter om de werkenden minder belasting en premie te laten betalen en niet mensen met een uitkering.
Het idee om AOW ers geen AOWpremie te laten betalen is te zot voor woorden.
Ook al heb je 50 jaar in het buitenland gewoond, en daar belasting betaald, als je op je 65 jaar naar Nederland komt, hoef je geen premies meer te betalen over je inkomsten.
Zo krijg je een heel land vol met ouwe mensen![]()
Alle ouwetjes in de wereld kom maar naar Nederland.![]()
De jonge werkende mens in Nederland zal het gelag wel betalen![]()
Zolang je maar genoeg kinderen krijgt (tot in de eeuwen der eeuwen, amen) is het zekerheid.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Fijn he, zo'n overheidsregeling, dat is nog 'ns zekerheid.
Een piramidespel dus, zoals hier al eerder werd geconstateerd.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:38 schreef DiRadical het volgende:
Zolang je maar genoeg kinderen krijgt (tot in de eeuwen der eeuwen, amen) is het zekerheid.
In weze is er de laatste paar duizend jaar niets veranderd.
Veel kinderen zijn een goede oudedagsvoorziening.
Alleen zag de generatie van mijn ouders dat anders (dankzij de AOW en de schijnzekerheid van de overheid)
Maar dan moeten ze de premieheffing bij werkende mensen ook stopzettenquote:Op donderdag 26 juli 2007 10:12 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Als je 50 jaar in het buitenland hebt gewoond krijg je daarover ook geen AOW.
Je moet in NL wonen om het recht op AOW op te bouwen, dus voor die mensen hoef je niet te betalen.
Het overslag stelsel wordt nu overigens al omgezet, een deel van de betaalde AOW wordt betaald uit de algemene middelen. De fiscalisering van de AOW is al lang ingezet.
Dus ook ouderen (die belasting betalen in Nederland) betalen ook mee aan de AOW
Nee, het is evident geen piramidespel. Daarvoor ontbreekt het aan de verplichting om winsten te genereren voor de hogere lagen. Daardoor valt een piramide na een (zeer) beperkt aantal stappen onherroepelijk om en kan het AOW stelsel tot in lengte van dagen mee. Het probleem is nu alleen dat er decennia sprake was van een gunstige bevolkingsopbouw, daar waar deze nu rap omslaat in een negatieve. Overigens gaat dat over een jaar of 20 snel weer naar de gunstige kans, omdat alle babyboomers dan doodgaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Een piramidespel dus, zoals hier al eerder werd geconstateerd.
Alle babyboomers zullen met de voortschrijdende techniek nog dertig jaar leven en aan de onderkant zullen er zowiezo meer bij blijven komen, dan er aan de bovenkant naar de hemel gaan.quote:Op donderdag 26 juli 2007 13:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, het is evident geen piramidespel. Daarvoor ontbreekt het aan de verplichting om winsten te genereren voor de hogere lagen. Daardoor valt een piramide na een (zeer) beperkt aantal stappen onherroepelijk om en kan het AOW stelsel tot in lengte van dagen mee. Het probleem is nu alleen dat er decennia sprake was van een gunstige bevolkingsopbouw, daar waar deze nu rap omslaat in een negatieve. Overigens gaat dat over een jaar of 20 snel weer naar de gunstige kans, omdat alle babyboomers dan doodgaan.
Dat zou wel beter zijn voor het netto overwerk.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:32 schreef Deprater het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze de premieheffing bij werkende mensen ook stopzetten
en gewoon de hele AOW uit de algemene middelen betalen
Mja, als het kon claimde ik mijn geld en zorg ik zelf wel voor mijn oude dag....maar dat schijnt om een of anderen reden niet te mogen.....quote:Op donderdag 26 juli 2007 10:26 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Fijn he, zo'n overheidsregeling, dat is nog 'ns zekerheid.
Of je laat mensen in hun eigen oude dag voorzien als ze liever niet van deze prachtige overheidsdienst willen afnemen...quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:32 schreef Deprater het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze de premieheffing bij werkende mensen ook stopzetten
en gewoon alles uit de algemene middelen betalen
levensloopquote:Bovenberg wil dat het mogelijk moet worden het levensloopsaldo in de vorm van geld op te nemen na het bereiken van de leeftijd van 65 jaar.
Klinkt precies als AOWquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, het is evident geen piramidespel. Daarvoor ontbreekt het aan de verplichting om winsten te genereren voor de hogere lagen.
Reken dat maar eens voorquote:Daardoor valt een piramide na een (zeer) beperkt aantal stappen onherroepelijk om en kan het AOW stelsel tot in lengte van dagen mee.
Al sinds de pil is dit niet meer waar.quote:Het probleem is nu alleen dat er decennia sprake was van een gunstige bevolkingsopbouw,
Die omslag is al geweestquote:daar waar deze nu rap omslaat in een negatieve.
Over 20 jaar?quote:Overigens gaat dat over een jaar of 20 snel weer naar de gunstige kans, omdat alle babyboomers dan doodgaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |