abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51427602
Hallo allemaal!

Ik heb al een tijdje een relatie met een meisje met een borderline stoornis. Ik zal jullie het hele verhaal van de relatie besparen, maar het wordt me allemaal teveel. Het constante wisselen van liefde en haat, altijd het zelfbeschadigende gedrag, het constante minderwaardigheidsgevoel. De relatie kost me meer moeite en energie dan mij lief is en, hoewel ik toen we elkaar leerden kennen, heel erg van haar ben gaan houden, is haar gedrag steeds extremer geworden en is het voor mij totaal de moeite niet meer waard. Op de momenten dat ze me volkomen negeerde heb ik al eerder voorgesteld om de relatie te beëindigen maar dat resulteerde natuurlijk altijd in aanstellerij, gehuil en overdreven liefdesverklaringen, die natuurlijk uit die verlatingsangst voorkomen.

Nu wil ik definitief een einde aan onze relatie maken, maar mijn vraag is hoe ik dat moet aanpakken. Moet ik vriendschap voorstellen? Of juist alle contact verbreken? Op zich zou ik haar als vriend af en toe nog best willen zien (ik heb met al mijn exen ook een prima vriendschap) maar ik weet niet of dat nu mogelijk is.
Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
pi_51427635
"Je komt me mijn neus uit. Doei."
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:25:00 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_51427832
Contact radicaal verbreken. Denk eens aan jezelf.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_51428023
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:18 schreef SimonxD het volgende:

Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?
juist van die goedwillende 'hulpverleners' met hun "ik ben er altijd voor je"-leugens die ze veelal niet eens menen, krijgen dat soort situaties... en laten we wel zijn; die veroorzaken dat zelf ook... Door een totaal misplaatst 'verantwoordelijkheidsgevoel'.
Wat mij betreft mag er best een extra 'treurige gevallen-categorie' aan de DSM-beschrijvingen toegevoegd worden en dat zijn die klunsen die een relatie aangaan met een Borderliner en dat lange tijd pogen vol te houden, door vooral veel toe te geven aan die krengen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:31:40 #5
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51428075
Oei, ik heb er eens naast gezeten toen een kennisje van mij met borderline haar kersverse ex met een multo-map vol A4 tjes met uitspraken van hem ( "Op 12 december om 21.18 zei je dat je om me gaf" ) kwam ondervragen....

Succes

Tevens sensatiebeluste TVP
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:33:39 #6
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_51428151
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:31 schreef Vivi het volgende:
Oei, ik heb er eens naast gezeten toen een kennisje van mij met borderline haar kersverse ex met een multo-map vol A4 tjes met uitspraken van hem ( "Op 12 december om 21.18 zei je dat je om me gaf" ) kwam ondervragen....

Succes

da's wel echt erg...
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_51428193
Vertel haar dat borderline uit de mode is, normaal doen of optyfen.

@Vivi;
Vivre
pi_51428288
Ik heb een borderliner zus. Mijn beste stap in onze relatie is geweest al het contact verbreken en verbroken houden. Er valt niet met ze te leven en uit zelfbescherming kun je haar het best uit je leven schrappen.

Zowiezo gaat ze je toch oneindig haten omdat je haar aan de kant zet.
pi_51428299
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

juist van die goedwillende 'hulpverleners' met hun "ik ben er altijd voor je"-leugens die ze veelal niet eens menen, krijgen dat soort situaties... en laten we wel zijn; die veroorzaken dat zelf ook... Door een totaal misplaatst 'verantwoordelijkheidsgevoel'.
Wat mij betreft mag er best een extra 'treurige gevallen-categorie' aan de DSM-beschrijvingen toegevoegd worden en dat zijn die klunsen die een relatie aangaan met een Borderliner en dat lange tijd pogen vol te houden, door vooral veel toe te geven aan die krengen.
Klopt. In het begin was ik er ook helemaal niet van op de hoogte en uitte ze het ook helemaal niet zo. Ze was altijd enorm gezellig en had overal zin in. Als haar gedrag dan opeens zo verandert (toen wist ik er nog niks van), vraag je je wel even af wat er gebeurt en of het aan jou ligt. Als ze opeens in huilen uitbarst, troost je haar ook. Sinds kort weet ik dat ze borderline heeft en valt alles op z'n plaats.
pi_51428359
tvp, dit gaat een sensatieklapper worden
pi_51428479
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:37 schreef SimonxD het volgende:

[..]

Klopt. In het begin was ik er ook helemaal niet van op de hoogte en uitte ze het ook helemaal niet zo. Ze was altijd enorm gezellig en had overal zin in. Als haar gedrag dan opeens zo verandert (toen wist ik er nog niks van), vraag je je wel even af wat er gebeurt en of het aan jou ligt. Als ze opeens in huilen uitbarst, troost je haar ook. Sinds kort weet ik dat ze borderline heeft en valt alles op z'n plaats.
Ja, en als je nu vrienden wilt blijven, verandert haar gedrag echt niet en zul je je nog ergeren. Denken dat het uitmaken met iemand met borderline geen gezeik oplevert is wel wat naief natuurlijk. Kort houden en klaar, anders zit je over drie maanden nog in eindeloze 'discussies'.

Maar hey, je kan er altijd een grapje tegenaan gooien. "Kom maar terug als het over is" ofzo. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_51428546
"Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij" doet het altijd érg goed.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_51428612
tvp

uitmaken, contact verbreken en een vrolijk hip meisje zoeken
Ja doei.
pi_51428725
Een vriendschap is ook een soort relatie en zij is daar niet toe in staat. Een vriendschap levert nog steeds gezeik voor je op.

Gewoon alle contact verbreken en als ze aankondigt te gaan krassen geef je haar het nummer van het RIAGG.
pi_51428736
Oké bedankt voor de reacties!

Ik ga het maar heel abrupt proberen want inderdaad, de mij inmiddels heel bekende discussies, daar heb ik alles behalve zin in.

Ik begin er bijna naar uit te kijken.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:48:52 #16
33189 RM-rf
1/998001
pi_51428767
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 13:43 schreef mcintosh het volgende:
"Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij" doet het altijd érg goed.
niet bij Borderliners, dat is nu nét datgene wat ze allang weten en die grond waarom ze al enige tijd heel selectief naar je luisteren en soms domweg geen dingen die je hen verteld aannemen; omdat ze al langer weten dat het allemaal aan jou ligt.

iig het slot op de deur laten vervangen door een steviger modelletje, pak je twee vliegen in één klap, mocht ze de sleutel hebben komt ze dr niet zomaar meer in en het inschoppen van je deur wordt ook een stuk lastiger
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_51428769
Gewoon via sms doen en je simkaart wegpleuren.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 13:49:28 #18
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51428783
alle contact beëindigen.

heel duidelijk zijn in het hoe en waarm, maar!, breng het op een normale manier. niet volsmijten met verwijten.
maar stel niet voot vtienden te blijven of contact te houden, wnat ik denk zo dat je daar veel spijt van gaat krijgen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51429190
Yo Simon, ik heb in dezelfde situatie gezeten... Herken zowat alles wat je schrijft.
Ik heb het op een gegeven moment ook afgekapt omdat ik het strontbeu was.. nog niet wetende wat er speelde.
We hadden ook nog regelmatig contact. Meer vanuit haar, maar dit toestaan was het stomste wat ik kon doen.
Want het achterlijke onpeilbare gedrag blijft toch onveranderd. Toen heb ik haar eens finaal de grond ingeboord (ik gaf er weinig meer om dus toen was het minder moeilijk) en daarna was het voorgoed over.
Rotte manier om 'afscheid' te nemen, maar ik ben blij dat ik ervanaf ben.
De periode erna ben ik me weer veel beter gaan voelen dan in de laatste periode met haar.
Beëindigen is nooit leuk, maar je kunt het netjes proberen...als je maar heel erg duidelijk en overtuigd bent in je boodschap, want dat hebben bl'ertjes nodig.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 14:07:08 #20
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_51429414
quote:
OMG
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_51429689
quote:
hehe
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:16:30 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51431867
Verbreken, en niet mee in discussie gaan. Borderliners zijn onmogelijke mensen. Ze hebben de neiging om een spoor van vernieling achter te laten. Ze vragen A en worden dan boos dat je B niet geeft. Extreem, manipulatief, alleen maar ellende.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_51433281
Succes
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:36:16 #24
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_51434659
Sterkte gast. Been there, done that.
ZEKER geen contact houden. Ik heb met m'n ex-vriendinnetjes ook heel goed contact, behalve met die gestoorde psycho. Die kan echt een enkeltje Hel krijgen wat mij betreft.

En het IS lastig... je voelt/voelde veel voor haar. Maar trap er niet. Geen contact houden. Bruut afkappen. Erase her.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_51434936
Er zijn nogal wat topics over relatie met een borderliner, misschien dat het je sterkt! Even zoeken in het forum!
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:50:13 #26
136780 Nosh
hurpdurp
pi_51435199
quote:

Succes

What the gently caress. .

En nee, geen vriendschap. Niet vanwege het hele 'DAT WERREKT NIET'-verhaal, maar ter zelfbescherming. Ook een vriendschappelijke relatie zal hopeloos scheef groeien, waarbij de verhoudingen zwaar uit balans zijn. Zij neemt, jij geeft, en andersom wil niet echt.

Wees gewoon eerlijk en direct, en zeg dat het domweg niet werkt. Verpak het in de vorm die voor jou werkt, suikerlaagje achterwege laten, en stand houden als ze op je gemoed inspeelt. Daarna houdt het op, dus al staat ze met een betonblok om haar nek voor je deur: je bent haar niks verschuldigd, hoe cru dat ook klinkt.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_51435379
Oja en als de kogel door de kerk is komt ze misschien wel aan met zelfmoord.
Niet geschokt op reageren en advies geven als: zorg dat die trein hard genoeg rijdt, of maak zeker dat het touwtje sterk genoeg is en dat de knoop goed ligt... werkt prima.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:57:37 #28
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51435462
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:55 schreef Menn0 het volgende:
Niet geschokt op reageren en advies geven als: zorg dat die trein hard genoeg rijdt, of maak zeker dat het touwtje sterk genoeg is en dat de knoop goed ligt... werkt prima.
je kan volgens mij beter gewoon niet reageren, en weglopen.
niet zo'n stomme sneer na geven, gewoon je bek glad houden, wen weglopen/ophangen.
niks zeggen, niks doen.
lekker laten.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:59:11 #29
28214 Leia
Chewbacca's
pi_51435498
tvp, gewoon omdat
Geduld in een capuchon
pi_51435612
Gestoorde mensen op deze aardkloot!!
pi_51436434
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:57 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

je kan volgens mij beter gewoon niet reageren, en weglopen.
niet zo'n stomme sneer na geven, gewoon je bek glad houden, wen weglopen/ophangen.
niks zeggen, niks doen.
lekker laten.
Misschien wel, maar zoiets is de ultieme poging van een bl'er om iemand aan zijn/haar zijde te houden, al is het maar uit medelijden. Als je er niet op reageert staat de optie open om het nog eens te proberen. Al dan niet op een andere manier.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:34:52 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51438193
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:55 schreef Menn0 het volgende:
Dat zou ik maar niet doen, er zijn er die het nog succesvol ondernemen ook

Eerlijk zijn
Kort zijn
Een vriend zijn en vooral begripvol

Maar vergeet nooit duidelijk te zijn, geen ruimte te geven en geen verzachtende middelen toe te passen.
Succes ermee; als het een echte BL-er is dan gaat ze je het leven zo zuur maken dat je zou wensen dat je nooit geboren was.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:36:40 #33
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51438230
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:30 schreef Menn0 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar zoiets is de ultieme poging van een bl'er om iemand aan zijn/haar zijde te houden, al is het maar uit medelijden. Als je er niet op reageert staat de optie open om het nog eens te proberen. Al dan niet op een andere manier.
als je er niet op reageert, heeft het niet het gewenste effect gehad.
als je vervolgens wegloopt of ophangt, zonder verdere boodschap, is er ook geen gelegenheid nog wat te proberen.
bij een borderliner moet je m.i. juist niet dat soort uitspraken doen.
gewoon negeren en doorgaan waar je mee bezig was.
  † In Memoriam † vrijdag 13 juli 2007 @ 18:37:38 #34
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51438253
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Dat zou ik maar niet doen, er zijn er die het nog succesvol ondernemen ook

Eerlijk zijn
Kort zijn
Een vriend zijn en vooral begripvol

Maar vergeet nooit duidelijk te zijn, geen ruimte te geven en geen verzachtende middelen toe te passen.
Succes ermee; als het een echte BL-er is dan gaat ze je het leven zo zuur maken dat je zou wensen dat je nooit geboren was.
Mja, als ze merken dat dreigen met zelfmoord geen zin heeft..
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:39:28 #35
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51438288
WHOEAAA Ik vind je lief!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:40:39 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51438321
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:37 schreef Sebasser het volgende:

[..]

Mja, als ze merken dat dreigen met zelfmoord geen zin heeft..
Echte borderliners dreigen niet hoor..die doen het.
Het is een fabeltje dat BL-ers een soort aandachtshoeren zijn die alleen dreigen als optie toepassen.
In tegendeel; een borderliner gaat over elke grens als ze verlaten wordt en zal 9.5 van de 10 keer echt wel een suicide poging doen als dat de enige optie lijkt.
Het is jammer dat het zo 'n 'rage' is geworden om moeilijke wijven als BL-er te bestempelen; het is echt een hele tragische aandoening die meer dan 1 leven kan verwoesten.
pi_51438343
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:34 schreef SHE het volgende:
Dat dus, been there, done that, burned the motherfucking shirt.

Ach, het ergste is na een jaar over, daarna zijn het spelden prikjes.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_51438370
Vertel haar dat je van de mannenliefde bent.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:43:27 #39
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51438399
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:42 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vertel haar dat je van de mannenliefde bent.
dat zou nog best eens kunnen werken weet je dat? het is namelijk geen afwijzing

@ zwaaibaai; je hebt een BL-ex?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:44:29 #40
109065 sungaMsunitraM
pi_51438427
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:43 schreef SHE het volgende:
Sssappigeeee anekdotessssssssssss
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:45:59 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51438460
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:44 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Sssappigeeee anekdotessssssssssss

Ik ben een autist, als je wilt heb ik jaren aan hilarische anekdotes voor je
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:47:59 #42
109065 sungaMsunitraM
pi_51438532
R&P anekdotes zijn altijd leuk
pi_51438579
quote:
yup, de relatie was eigenlijk al niet te doen, maar nadat ik het uitgemaakt had kreeg ik te maken met een fatal-atraction-poltergeist. Ze stalkte niet, maar ik werd opeens lid van diverse ( en vooral vage sex-) clubs waar ik niks van wilde weten. Er werden bestellingen gedaan met mijn (vervalste) handtekening zodat ik voor de kosten mocht opdraaien. Ze vertelde aan iedereen dat ik haar had verkracht, iets met haar had, ik haar stalkte of met haar naar bed ben geweest nadat ik de relatie had uitgemaak., Ze belde slechts 8 keer per dag op. Ze loog dat haar moeder ernstig ziek was in de hoop dat ik naar haar toe kwam en ze heeft een keer de vellen van mijn onderam er afgekrabt.

Valt best mee toch?
burgerweeshuis
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_51438610
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik ben een autist, als je wilt heb ik jaren aan hilarische anekdotes voor je
Open een topic en ik vertel je er nog meer over autisten
burgerweeshuis
pi_51438765
quote:

[..]

dat zou nog best eens kunnen werken weet je dat? het is namelijk geen afwijzing

En het ligt niet aan haar natuurlijk.

TS, je hebt deze gevoelens altijd al gehad en hebt geprobeerd ze te laten verdwijnen door meisjes te daten. Maar het begint je nu echt op te breken dus daarom biecht je het haar op.

Zet m op.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:49:12 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_51440367
Ik lees hier de meest dramatische verhalen. Ik heb een heel goede vriendin die borderline heeft, en ze kan soms vrij heftig reageren, met name op kritiek, kan je echt heel nare verwijten maken, et cetera, maar tot gewelddadigheden komt het toch niet.

Bij haar is het nu een ruime tien jaar onderkent, en ze slikt medicatie (anti-depressiva), heeft begeleiding, en dat helpt op zich wel. Ze heeft geleerd om het zwart-wit denken bij zichzelf te onderkennen, te onderkennen dat als ze zichzelf compleet dom, lelijk, vet, walgelijk of wat dan ook voelt te weten dat dit door haar stoornis komt. Dat neemt het gevoel niet weg, maar helpt wel het te relativeren (en de bijkomende acties ook). Ik kan meestal heel goed met haar opschieten, haar partner zou ik niet kunnen zijn denk ik, dat is te moelijk, maar toch is er heel goed met haar om te gaan, mits je je een beetje rekenschap geeft van haar situatie als je b.v. kritiek geeft.

Als ik nu de nog extremere, en smeuiïge verhalen zie in deze topic, dan vraag ik me af, betreft dit mensen die onder behandeling zijn, of zijn 't mensen die zich hieraan onttrekken en derhalve zoveel ellende veroorzaken?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_51440406
Ik had zelf een relatie met een meisje wat ptss had.Het was echt een heel lief intelligent meisje en we hadden ook veel lol samen.Maar hoe langer je met elkaar omgaat hoe meer openbaart zich iemand.Het begon met stemmingswisselingen zodat ze de ene dag super vrolijk was en de andere dag super down.Ook was ze erg gesloten en wou nooit vertellen wat er aan de hand was ook al zag je haar aan dat ze niet lekker in haar vel zat.
Ik merkte met de tijd dat de contact met mijn vrienden afnaam en zij en haar ziekte in het middelpunt stonden.Ook haar minderwaardigheidscomplex en besluiteloosheid werden steeds meer irritant.
Daarnaast begonnen haar vreselijke ervaringen mij zelf ook op te vreten.Dat was het punt voor mij om de relatie te beeindigen.Het was voor me zelf erg moeilijk omdat ik wist dat ze dan waarschijnlijk in een diep gat zal vallen maar uit die reden kan een relatie niet verder bestaan.
Ik heb het in een persoonlijk gesprek uitgemaakt en uitgelegd waarom ik niet meer verder kan.
Daarna heb ik het contact compleet afgebroken.Ik merkte hoe ik me ineens beter voelde en weer gewoon alles positief kan zien zoals ik zelf ook ben.
In het begin toen ze alles over haar verleden vertelde wou ik natuurlijk steunen en hoopte daarop dat ze door onze relatie zich beter voelde.Maar het veranderde niet en ik had niet verwacht wat voor een impact de ziekte van je partner op je kan hebben.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 19:51:15 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_51440423
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:49 schreef Iblis het volgende:
Ik lees hier de meest dramatische verhalen. Ik heb een heel goede vriendin die borderline heeft, en ze kan soms vrij heftig reageren, met name op kritiek, kan je echt heel nare verwijten maken, et cetera, maar tot gewelddadigheden komt het toch niet.

Bij haar is het nu een ruime tien jaar onderkent, en ze slikt medicatie (anti-depressiva), heeft begeleiding, en dat helpt op zich wel. Ze heeft geleerd om het zwart-wit denken bij zichzelf te onderkennen, te onderkennen dat als ze zichzelf compleet dom, lelijk, vet, walgelijk of wat dan ook voelt te weten dat dit door haar stoornis komt. Dat neemt het gevoel niet weg, maar helpt wel het te relativeren (en de bijkomende acties ook). Ik kan meestal heel goed met haar opschieten, haar partner zou ik niet kunnen zijn denk ik, dat is te moelijk, maar toch is er heel goed met haar om te gaan, mits je je een beetje rekenschap geeft van haar situatie als je b.v. kritiek geeft.

Als ik nu de nog extremere, en smeuiïge verhalen zie in deze topic, dan vraag ik me af, betreft dit mensen die onder behandeling zijn, of zijn 't mensen die zich hieraan onttrekken en derhalve zoveel ellende veroorzaken?
Je zegt zelf nooit een relatie met haar te kunnen hebben; dus hoe makkelijk is ze dan?
pi_51440891
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 19:49 schreef Iblis het volgende:

Maar jij hebt geen relatie met haar verbroken
pi_51440912
Ik heb zo'n vermoeden dat een vriendschap niet echt zou werken

Sterkte ermee..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')