juist van die goedwillende 'hulpverleners' met hun "ik ben er altijd voor je"-leugens die ze veelal niet eens menen, krijgen dat soort situaties... en laten we wel zijn; die veroorzaken dat zelf ook... Door een totaal misplaatst 'verantwoordelijkheidsgevoel'.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:18 schreef SimonxD het volgende:
Ik ben bang dat als ik alle contact verbreek dat ze huilend voor m'n deur komt staan etc. Hoe moet ik dat aanpakken zonder al teveel "gezeik"?
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:31 schreef Vivi het volgende:
Oei, ik heb er eens naast gezeten toen een kennisje van mij met borderline haar kersverse ex met een multo-map vol A4 tjes met uitspraken van hem ( "Op 12 december om 21.18 zei je dat je om me gaf") kwam ondervragen....
Succes
Tevens sensatiebeluste TVP
Klopt. In het begin was ik er ook helemaal niet van op de hoogte en uitte ze het ook helemaal niet zo. Ze was altijd enorm gezellig en had overal zin in. Als haar gedrag dan opeens zo verandert (toen wist ik er nog niks van), vraag je je wel even af wat er gebeurt en of het aan jou ligt. Als ze opeens in huilen uitbarst, troost je haar ook. Sinds kort weet ik dat ze borderline heeft en valt alles op z'n plaats.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
juist van die goedwillende 'hulpverleners' met hun "ik ben er altijd voor je"-leugens die ze veelal niet eens menen, krijgen dat soort situaties... en laten we wel zijn; die veroorzaken dat zelf ook... Door een totaal misplaatst 'verantwoordelijkheidsgevoel'.
Wat mij betreft mag er best een extra 'treurige gevallen-categorie' aan de DSM-beschrijvingen toegevoegd worden en dat zijn die klunsen die een relatie aangaan met een Borderliner en dat lange tijd pogen vol te houden, door vooral veel toe te geven aan die krengen.
Ja, en als je nu vrienden wilt blijven, verandert haar gedrag echt niet en zul je je nog ergeren. Denken dat het uitmaken met iemand met borderline geen gezeik oplevert is wel wat naief natuurlijk. Kort houden en klaar, anders zit je over drie maanden nog in eindeloze 'discussies'.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:37 schreef SimonxD het volgende:
[..]
Klopt. In het begin was ik er ook helemaal niet van op de hoogte en uitte ze het ook helemaal niet zo. Ze was altijd enorm gezellig en had overal zin in. Als haar gedrag dan opeens zo verandert (toen wist ik er nog niks van), vraag je je wel even af wat er gebeurt en of het aan jou ligt. Als ze opeens in huilen uitbarst, troost je haar ook. Sinds kort weet ik dat ze borderline heeft en valt alles op z'n plaats.
niet bij Borderliners, dat is nu nét datgene wat ze allang weten en die grond waarom ze al enige tijd heel selectief naar je luisteren en soms domweg geen dingen die je hen verteld aannemen; omdat ze al langer weten dat het allemaal aan jou ligt.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:43 schreef mcintosh het volgende:
"Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij" doet het altijd érg goed.
OMGquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:31 schreef Vivi het volgende:
Oei, ik heb er eens naast gezeten toen een kennisje van mij met borderline haar kersverse ex met een multo-map vol A4 tjes met uitspraken van hem ( "Op 12 december om 21.18 zei je dat je om me gaf") kwam ondervragen....
hehequote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:31 schreef Vivi het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |