abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52226340
aaah ja, bij de warschauer strasse! als je het niet weet is het lastig te vinden maar wel koel.. !
Hooray for boobies!
  donderdag 9 augustus 2007 @ 13:55:14 #202
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52227056
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Iedereen is vriendelijk en behulpzaam.
Dan ben je in een ander Berlijn geweest dan ik

Vooral bij service gerelateerde dingen kan er echt geen lachje af, paar keer zelfs overwogen om weg te lopen, zo schofterig was het. (dat maak je zelfs hier in NL niet mee)

Mensen in die in de stad liepen waren wel aardig btw
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52228672
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Vooral bij service gerelateerde dingen kan er echt geen lachje af, paar keer zelfs overwogen om weg te lopen, zo schofterig was het. (dat maak je zelfs hier in NL niet mee)

Ja ach zo lang ben ik er niet geweest, makkelijk om alle chagerijnen te missen dan!
  Moderator donderdag 9 augustus 2007 @ 17:43:29 #204
155227 crew  Guppy
dus
pi_52234051
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 13:55 schreef Public_NME het volgende:

[..]

vond ik dan weer alles meevallen hoor. en het was mijn derde keer al.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 9 augustus 2007 @ 17:58:03 #205
35464 Don_Tom
Leave the gun.Take the cannoli
pi_52234388
Bij mij ook 3e keer, mijn ervaring is ook dat mensen veel vriendelijker zijn dan hier
Trouwauto nodig?
Nordschleife 2006: 250 laps, 2007: 62,5 laps
BMW M3 Nurburgring project
pi_52254543
Panorama geplakt, zicht op de muur vanaf Space Beach, met links een nieuw Nederlands kunstwerk in wording.

http://people.zeelandnet.nl/jfvelde/berlijn/panorama.jpg

pi_52478733
Ik vertrek morgen

Er was dus niemand die de 'gratis' fietstour had geprobeerd? Dan zal ik die eens uitproberen.

Ik heb dr zin in!
How rude!
pi_52563297
Zo ik ben ook weer terug

Dag 1: maandagmiddag 6/8 rond 17u aangereden naar Duitsland, met German Wings gevlogen van Dusseldorf (á ¤20,75 pp) en om 22u uitgestapt bij M Landsberger Alleé, alwaar we dus tot de conclusie kwamen dat ons hotel (Park Plaza Prenzlauer Berg****, ¤49/kamer) naast het Generator hostel lag. Ideaal dus om daar gelijk even wat te drinken tussen leeftijdsgenoten (halve liters voor ¤2,80).

Dag 2: Om 11u de gratis New Berlin Tour gedaan (5,- pp fooi gegeven). Je krijgt gedurende die tour (onder leiding van een ADHD typje) heel Unter der Linden te zien (brandenburger tor, reichstag, gedenkplek voor gevallen joden, de doms etc.), loopt vlug langs Checkpoint Charlie en eindigt op het Museuminsel. Daarna hebben we dé Dom beklommen (3,-), langs standbeeld van Marx, rondje door het Nikolaiviertel gelopen om (toevallig) via de Nederlandse ambassade terug te gaan naar het hotel en de happy hour van das generator mee te pikken (cocktails 2,50/ halve liters 1,40). 's Avonds wezen eten bij Italiaan Porta Nova. Goed eten, echter je hoeft er niet de moeite voor te nemen om er speciaal naartoe te reizen. Niet supergoedkoop en italiaans restauranten zitten er werkelijk tig in Berlijn.

Dag 3: Vroeg op. Om half 9 stonden we bij de Reichstag (gratis entree). Uur wachten en we waren binnen. Als je later kwam moest je zeker 2,5u wachten om binnen te komen. Daarna langs de East Side Gallery gelopen, namen op de muur geschreven, foto's geknipt en richting Hohen-Schönhausen Gedänkstatte gegaan (1,50). Dat was niet 1-2-3 te vinden met m'n inie mini kaartje, want het ligt net buiten prenzlauer en dus staat het ook niet op van die standaard kaartjes. Uiteindelijk maar ff een hele grote kaart gekocht. Dus hop richting M landsberger allee. Ik dacht dat lopen we wel ff maar na een uur waren we er nog niet, had ik me iets te veel verkeken op de schaal van de kaart Op datzelfde moment komt er een tram langs wat ons niet was opgevallen. Oftewel, wil je daarheen gaan, pak de tram vanaf het metrostation, dan ben je er binnen een kwartier. Rondleidingen waren er alleen in het Duits (om 11u, 13u of 15u). Probleem was alleen dat ik van vloeiend Duits weinig snap, maar gelukkig was er iemand die ook meeliep met de rondleiding zo aardig zoveel mogelijk te vertalen in het Engels Je krijgt een intro filmpje van 30 min en daarna nog een rondleiding van 1,5u. Erg interessant
Daarna wederom weer wat gedronken en uit eten geweest (Tapas bij YoSoy, betaalbaar en goed eten, restaurant stond oa vermeld in capitoolgids en de yes van mn zusje).

Dag 4: Berliner Zoo (8.-). 3 uur rondgewandeld. Toen we binnen waren zou en moest ik eerst naar Knut Daar aangekomen 2 foto's gemaakt en plop, Knut vond het schijnbaar leuk om door het zand te rollen. Enorm lachwekkend moment, veel mensen hadden nog net wél een foto, veel anderen hebben de rest van de dag alleen nog maar foto's van een zwarte knut kunnen maken Daarna naar de Gedachtniskirche en de kurfurstendamm een stuk afgelopen. Vervolgens naar de Potsdammerplatz en Sony Center, doorgelopen naar de Gemäldegalerie. Gratis entree vanaf 18u op donderdag dus moesten we nog ff een uurtje wachten. Ik ging ff in het gras liggen en heb gelijk een uur gepit
Toen wilden we gaan eten bij de Solar club (!!), in zo'n achterafsteegje dus gevonden, dubieuze binnenkomst in onze toeristenkleding incl. fotocamera nog om (waarom verteld niemand hier dat iedereen daar in nette avondkleding zit te eten? ), enfin het zat voor 14 dagen vooruit al volgeboekt. We mochten wel aan een tafeltje eten waar de mensen pas later zouden komen maar dat was niet aan het raam Dus toen richting Nokaliviertel en daar aan het water gegeten, daarna de tv toren op gegaan rond uurtje of 23u, om nog een rondje over Alexanderplatz te lopen. Dit was een beetje een drukke dag

Dag 5: We wilden eerst misschien met NB zo'n guided tour toen naar Sachenhausen. Echter we dachten voor 11,- pp kunnen we dat zelf ook wel. Dus wij daar naartoe. Met z'n 4'en één audio tour á 3,- genomen en dat ging net zo goed. Kan je tenminste ook nog op je gemak gaan zitten en ff wat eten/drinken wanneer je wilt. Na Sachenhausen naar het museum onder dat Joods Monument gegaan en vervolgens weer gepilst en uit eten gegaan bij een Mexicaan in Prenzlberg.

Dag 6: Eerst naar Joodse begraafplaats, deze werd echter net compleet verbouwd dus waren we zo weer weg. Jammer dat Herta uit moest spelen, maar ik wilde toch even het Olympisch stadion bekijken, dus zo gezegd zo gedaan. Toen hadden we zo ongeveer alles wel gezien wat we wilden zien, dus zijn we een middagje gaan wandelen over Pfaueninsel (de bus vanaf Wannsee en dan met de pond over). Was an sich best relaxed alleen begon het keihard te regenen net nadat we ff gepiknicked hadden Dat eiland zelf stelt ook niet zoveel voor, als je ff een middagje iets anders wilt kun je denk ik beter in een stadspark gaan wandelen. Later nog even langs Schloss Charlottenburg gelopen, 2 currywursten gegeten en alles in gaan pakken. Wederom gaan eten in Prenzlberg, geeïndigd bij een cocktailbar waar de dames een 1L pul cocktail bestelden á 12,- (ze keken ons aan alsof we gek waren geworden), en de heren vrolijk doorgingen met de halve liter berliner pils.

Dag 7: hop, de rest gepakt en richting hauptbahnhof, met de stoptrein naar Dresden, keertje of 29x gestopt ofzo, maar wél goedkoop én relaxed zitten in de trein

Dus wat vind ik van Berlijn: Genoeg te doen, je kunt er goedkoper eten als hier. We hebben elke avond niks te klagen gehad over het eten. De drank is goedkoop (zo'n 3 - 3,30/halve liter), de Berlijners zijn enorm aardig, we zijn echt meerdere malen aangesproken toen we weer eens met een kaart stonden te zoeken. We hadden alleen geen tijd meer om nog op stap te gaan (cq ik had geen zin om brak in Dresden aan te komen), dat doe ik volgende keer wel. Al met al dus zeer geslaagd
  Moderator dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:31:48 #209
155227 crew  Guppy
dus
pi_52563544
sounds good! Hohen-Schönhausen Gedänkstatte is ff zoeken he maar wel mooi. wij hadden toen het geluk dat we met een groep van de Universität Bonn mee mochten lopen in een engelse tour. maar duits was op zich ook geen probleem geweest. ik vond het erg indrukwekkend, net als Sachenhausen. wij hebben dat met de S-bahn gedaan en dan het laatste stukje lopen. gaat ook prima
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_52564319
Oja, nog een tip. Begin je dag niet voor de lol in het Medicijnhistorisch museum....
pi_52566249
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2007 16:31 schreef Guppyfriend het volgende:
sounds good! Hohen-Schönhausen Gedänkstatte is ff zoeken he maar wel mooi. wij hadden toen het geluk dat we met een groep van de Universität Bonn mee mochten lopen in een engelse tour. maar duits was op zich ook geen probleem geweest. ik vond het erg indrukwekkend, net als Sachenhausen. wij hebben dat met de S-bahn gedaan en dan het laatste stukje lopen. gaat ook prima
Ja we hadden gewoon ff opgezocht welke bus er ging, en je kon zo instappen zonder een kaartje te laten zien (die we overigens wel hadden gekocht voor de zekerheid). Later in Dresden en Praag hebben we alleen maar zwart gereist, scheelt uiteindelijk toch zo'n 20,- denk ik

Hohenschonhausen had ik een mailtje gestuurd al ruim van tevoren ivm engelse guide, echter nooit een reactie op gehad

Heb ook nog maar wat foto's online gezet.

In het vliegtuig:

Wachten op de metro naar Landsberger Allee

Knut 1

Knut 2

Het lelijkste beest dat ik gezien heb

Panda

Vanuit Solar Club

Vanuit TV Turm

Stadion
pi_52580237
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 12:49 schreef ParanoidEv het volgende:
Met het openbaar vervoer vanuit Terneuzen doe je er trouwens best lang over, ruim 9,5 uur van deur tot deur... Volgende keer gaan we dan ook lekker relaxt met de auto.
Berlijn met de auto is mij ook zeer goed bevallen. Auto in een buitenwijk het hele weekend gratis geparkeerd
pi_52627666
Ik ben terug, Berlijn

New Berlin Bike tour is erg aan te raden, je ziet nog veel meer bezienswaardigheden dan met de walking tour en bovendien is de fiets een erg leuk vervoersmiddel om een beetje mee door Berlijn te crossen.

Tsja voor de rest moet ik nog maar eens snel terug want ik heb nog lang niet genoeg gezien van deze stad
How rude!
pi_52641014
Vraagje.

Nu ga ik met vrienden ergens in de week van 22 tot 26 oktober naar Berlijn. Klopt het dat het er dan Oktoberfest is in Berlijn. Zou leuk zijn als we dat eens mee kunnen maken.
pi_52642048
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 07:44 schreef Revje1 het volgende:
Vraagje.

Nu ga ik met vrienden ergens in de week van 22 tot 26 oktober naar Berlijn. Klopt het dat het er dan Oktoberfest is in Berlijn. Zou leuk zijn als we dat eens mee kunnen maken.
Dat is in München.
pi_52643971
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 09:18 schreef MahirBurekovic het volgende:

[..]

Dat is in München.
pi_52646195
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 10:57 schreef WooZ het volgende:

[..]

wat?
pi_52651363
Ik had namelijk van een collega gehoord dat dat in berlijn dan ook was dus vandaar die vraag. Maar dat is dus alleen in München??
pi_52651954
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:25 schreef Revje1 het volgende:
Ik had namelijk van een collega gehoord dat dat in berlijn dan ook was dus vandaar die vraag. Maar dat is dus alleen in München??
Weet je niet wat google is? Hier: http://www.berliner-oktoberfest.de/content/oktober.html Maar dan ben jij er dus niet. Maar ik zou ook niet weten waarom je daar in Berlijn heen zou willen aangezien het een slap aftreksel is van een typisch Beiers feest in München.

[ Bericht 4% gewijzigd door MahirBurekovic op 24-08-2007 15:50:31 ]
pi_52653143
We gingen zowiezo al naar Berlijn niet perse voor zo'n bierfeest. Tis dat ik het hoorde dat het daar was dus soort van Oktoberfest. Maarja indd buiten de week dat ik erheen gaat. Ach we vermaken ons wel:)
pi_52764787
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:44 schreef MahirBurekovic het volgende:
Maar ik zou ook niet weten waarom je daar in Berlijn heen zou willen aangezien het een slap aftreksel is van een typisch Beiers feest in München.
En daar bovenop: Berliners mogen Bayern niet erg over het algemeen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:35:33 #222
162438 Litton-Lane
Beyond Borders
pi_52766378
Zooo.
Bij mij staat Berlijn (gelukkig) ook weer op de planning!
Nog even wachten tot de treinkaarten beschikbaar komen. Kan maar 3 maanden vooraf

Maar ik zoek dus nog info.
Vorig jaar hadden we nog: Nokia en MSN die hun best deden om een erg geslaagd oud en nieuw feestje te gegeven.

Wie - O - wie: weet of er dit jaar weer zoiets is en waar ik die informatie terug kan vinden... Google en Ilse helpen me nog niet echt... Ik ga sowieso, maar ik probeer een groepje menschen mee te nemen en sommige willen weten wat er te doen is.

Nog http://www.timeanddate.com/counters/newyear.html?p0=37 dagen!
Duurt nog veel te lang...
pi_52769924
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 22:35 schreef Litton-Lane het volgende:
Zooo.
Bij mij staat Berlijn (gelukkig) ook weer op de planning!
Nog even wachten tot de treinkaarten beschikbaar komen. Kan maar 3 maanden vooraf

Maar ik zoek dus nog info.
Vorig jaar hadden we nog: Nokia en MSN die hun best deden om een erg geslaagd oud en nieuw feestje te gegeven.

Wie - O - wie: weet of er dit jaar weer zoiets is en waar ik die informatie terug kan vinden... Google en Ilse helpen me nog niet echt... Ik ga sowieso, maar ik probeer een groepje menschen mee te nemen en sommige willen weten wat er te doen is.

Nog http://www.timeanddate.com/counters/newyear.html?p0=37 dagen!
Duurt nog veel te lang...
Dat is lastig vinden op google zeg: http://nokianewyearseve.msn.com/ Overigens is dit van vorig jaar en was het stervensdruk dus kom minstens 6 uur van te voren als je de betreffende artiesten wil zien. Kan me nog herinneren dat vorig jaar de artiesten heel laat waren aangekondigd dus dat duurt nog wel een tijdje om die vrienden van je mee te lokken.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:00:51 #224
104871 remlof
Europees federalist
pi_52787503
Ik ga in oktober eens even een paar dagen kijken, dus bij deze een tvp.
pi_52788207
Herfstvakantie even een blik werpen in die stad. Hebben ze een uitgaansdisrict of zit alles verspreiden net als in Rotterdam?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')