Je of hun muzieksmaak?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:10 schreef Batsnek het volgende:
Dan is je muzieksmaak gewoon zeer ingekaderd.
Manu Chao - Clandestino ( Frans/Engels/Spaans )
Noir Desir - Des Visages des Figuires ( Frans )
Noir Desir - Veuilez rendre de l'ame ( Frans )
Boudewijn de groot - een nieuwe herfst
Yann Tierssen - Amelie soundtrack ( Frans )
Rammsetin - Sonne ( duits )
Darktrone - transilvanian Hunger ( Noors )
Nou ja, etc. Er zijn talloze niet engelstalige topbands; ze hebben niet allemaal evenveel invloed gehad; maar als we het daarover hebben dan mogen Darkthrone en Manu Chao zeker niet ontbreken.
Misschien, maar ik denk dat zijn populariteit niet groot genoeg is uiteindelijk.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:12 schreef Batsnek het volgende:
Spinvis, zou ook nog kunnen; zeker qua populairiteit en originaliteit.
Ik geef meer aan wat muziek is, die ook in die top 100 thuis zou horen ( rammstein mag je wat betreft idd weg laten ). Maar het is de vraag wat er allemaal meetelt; noir desir heeft geen grote bijdrage aan de internationale muziekscene gegeven; maar het is wel een topband die voor een nieuwe wave van franstalige rockbandjes heeft gezorgd. Yann Tierssen is ook niet heel origineel; maar hij is wel 1 van de beste componisten en vreselijk populair over de hele wereld. Darkthrone is dan weer heel onbekend; maar heeft zo'n beetje de black metal scene in z'n eentje geschapen en onderhouden.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:12 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je of hun muzieksmaak?
Rammstein bij de beste 100 platen zou ronduit belachelijk zijn trouwens.
Ik heb inderdaad zo'n vermoeden dat ik de lijst van de "kenners" meer kan waarderen.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:16 schreef peaceman het volgende:
Overigens mogen we het lijstje van de lezers vrezen. Je kunt er vergif op innemen dat Metallica hoog zal eindigen![]()
en waarschijnlijk ook nog met meerdere albums
Tja het is en blijft persoonlijk natuurlijk. Ik vind het tamelijk belachelijk dat een band als Arctic Monkeys er nu al in staat, dat een band als Zita Swoon ontbreekt. Ik vind dat Stef Bos erin hoort, net als Bright Eyes, The Beautiful South, Talk Talk enz.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:16 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik geef meer aan wat muziek is, die ook in die top 100 thuis zou horen ( rammstein mag je wat betreft idd weg laten ). Maar het is de vraag wat er allemaal meetelt; noir desir heeft geen grote bijdrage aan de internationale muziekscene gegeven; maar het is wel een topband die voor een nieuwe wave van franstalige rockbandjes heeft gezorgd. Yann Tierssen is ook niet heel origineel; maar hij is wel 1 van de beste componisten en vreselijk populair over de hele wereld. Darkthrone is dan weer heel onbekend; maar heeft zo'n beetje de black metal scene in z'n eentje geschapen en onderhouden.
Nederlanders zijn sowieso altijd meer gericht geweest op engelstalige muziek. Daarom komt er ook weinig originele muziek hier vandaan. Vergelijk dat maar eens met Belgie.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:25 schreef Batsnek het volgende:
Het blijft natuurlijk een persoonlijke mening; maar ik vind het wel opvallend dat alles zo Engels/Amerikaans georienteerd is; zelfs weinig bands die hun herkomt niet uit Engeland of Amerika hebben. Daarnaast is een band als manu chao in Afrika, Zuid-Europa en Zuid-Amerika GIGANTISCH populair; en hier ontbreekt hij in de top 100. Is niet heel erg; maar geeft maar weer aan dat nederlanders ( of in ieder geval het OOR-purbliek ) erg beperkt is in hun muziekvoorkeur.
Och, ik heb Doe Maar 1000x hoger zitten dan Oasis. Getalenteerder, creatiever, veelzijdiger, origineler.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:47 schreef Batsnek het volgende:
Qua nederlanders zou je Herman brood, Spinvis, opgezwolle en Boudewijn de Groot kunnen noemen. Maar aan de andere kant; deze mogen natuurlijk niet tussen Metallica, My Bloody Valentine, Slayer en Oasis staan. Het zijn aardige bands/artiesten; maar niks legendarisch.
Spijker kop verhaal, persoonlijk heb je meer aan een top100 van iemand wiens muzieksmaak je leuk vindt dan weer zo'n generieke lijst.Tenminste voor mij, daarom is de Fok top100 een leuk initiatief.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:25 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Van OK Computer krijg ik jeuk, maar Kid A vind ik eigenlijk best tof.
Geen Pavement?![]()
Maar goed, verder is het gewoon zeveren om het zeveren. Er is geen lijst op de wereld waar alle verzuurde muziekliefhebbers zich in kunnen vinden, altijd wel een paar heilige huisjes die schitteren door aan/afwezigheid. Als een van jullie tot die 100 samenstellers hadden behoord, dan had jouw top 10 waarschijnlijk nog steeds weinig effect op het eindresultaat gehad. Dat krijg je nu eenmaal met zoveel verschillende meningen - meer eenheidsworst dan minderheidsbelangen.
Is het daar inderdaad niet weer eens tijd voor?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:04 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Spijker kop verhaal, persoonlijk heb je meer aan een top100 van iemand wiens muzieksmaak je leuk vindt dan weer zo'n generieke lijst.Tenminste voor mij, daarom is de Fok top100 een leuk initiatief.
Open maar een topic!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Is het daar inderdaad niet weer eens tijd voor?
Ehm, Ramses Shaffy misschien..quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
De enige die voldoende bekendheid heeft om eventueel een kans te maken lijkt mij Boudewijn de Groot. Wie anders is bekend en kwalitatief goed genoeg om uberhaupt een kans te maken? (als we het over albums hebben!, singles is een ander verhaal)
Oasis maakt 'gewoon' muziek maakt en is 'dus' een grote rockband? Wat een ontzettend cliché. Bovendien geloof ik geen zak van die zogenaamde 'eerlijkheid' van ze. Het is zo ontzettend gelikt en berekenend, hun hele houding en muziek. En volgens jouw redenering hebben ze dus niet bewust de popgeschiedenis leeggeplunderd maar onbewust, omdat ze 'gewoon' muziek wilden maken. Yeah right en dat maakt ze dan ook nog tot een grote band? Als dat bepalend is verklaart dat wel de crisis waarin rock zich al jaren bevindt. Want die zogenaamd briljante nummers, laten we dat maar op een smaakkwestie houdenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:07 schreef Batsnek het volgende:
Oasis is idd repetitief, voorspelbaar en alles behalve vernieuwend. Dat is precies wat ze 1 van de beste rockbands ooit maken; heel veel bandjes willen vernieuwen, willen uniek zijn, willen perfect kunnen spelen. De gallaghers kunnen niet bijzonder goed spelen, ze willen niet iemand anders zijn, en ze willen al helemaal niks vernieuwen; ze ZIJN gewoon oasis; ze zijn zichzelf. Een zooitje bij elkaare geraapte cokesnuivende arbeiders die gewoon muziek willen maken voor zichzelf. Niet voor hun fans, niet voor het vernieuwen van de muziek of muziekcritici; maar gewoon omdat ze van muziek houden. En er zijn tegenwoordig maar heel weinig onbaatzuchtige ongedwongen muzikanten.
Daarnaast schrijven ze brilliante nummers.
Doe maar is in vergelijking met oasis, geforceerde artyfarty meuk. Weinig liefde voor de muziek zelf; alleen liefde voor het maken van een statement.
Maar dat is mijn mening
Doet me in ieder geval denken aan het feit dat 1 van de beste metal albums ooit , namelijk Queensryche met Operation Mindcrime, en ook maar iets van Kate Bush eveneens niet in het Oor-lijstje staan, en nu vind ik hun lijstje nog kutter.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:08 schreef female81 het volgende:
Mogelijk interessant: De top 250 van een grote verzameling (meestal) níet-'professionele' muziekliefhebbers.
http://www.musicmeter.nl/list/
Of gewoon meteen voor Computer World.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:14 schreef fripper het volgende:
Van Kraftwerk hadden ze natuurlijk kunnen kiezen voor Die Mensch-Maschine ipv The Man-Machine
Tja; je mag geloven wat je wil; ik ken maar weinig bands die zo oprecht zijn in hun mening; nog nooit heb ik hun een blad voor de mond zien nemen; ze maken muziek over zichzelf, niet over hongersnoden, klimaatveranderingen, natuurrampen of weetikveel wat er nu weer hip is. Gewoon over datgene wat ze leuk vinden. Je kan altijd perfect horen of een tekst door Noel Gallagher geschreven is omdat hij een bepaalde manier van denken en zien heeft; waardoor er altijd een hele mooie optimische sfeer uit de muziek spreekt. Dan het feit dat ze met 3 akkoorden 1 van de gruwelijkste nummers ooit kunnen maken ( Columbia ) geeft wel aan wat voor talenten ze hebben; ze hebben geen opgeblazen gitaarspel of orkestraal gedrum nodig, geen epische teksten en gigantische shows om hun nummers heen. Ze zijn zichzelf en dat is genoeg om ( momenteel ) de beste band van de wereld te zijn.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 12:06 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Oasis maakt 'gewoon' muziek maakt en is 'dus' een grote rockband? Wat een ontzettend cliché. Bovendien geloof ik geen zak van die zogenaamde 'eerlijkheid' van ze. Het is zo ontzettend gelikt en berekenend, hun hele houding en muziek. En volgens jouw redenering hebben ze dus niet bewust de popgeschiedenis leeggeplunderd maar onbewust, omdat ze 'gewoon' muziek wilden maken. Yeah right en dat maakt ze dan ook nog tot een grote band? Als dat bepalend is verklaart dat wel de crisis waarin rock zich al jaren bevindt. Want die zogenaamd briljante nummers, laten we dat maar op een smaakkwestie houden![]()
Nope, dan liever de relaxte (geforceerde?), inventieve, humoristische muziek van Doe Maar. Overigens vind ik Oasis best te pruimen hoor, net als Nirvana, maar overwaardering roept nu eenmaal een tegenreactie op![]()
Urban Dance Squad, had nooit mogen ontbrekenquote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:47 schreef Batsnek het volgende:
Qua nederlanders zou je Herman brood, Spinvis, opgezwolle en Boudewijn de Groot kunnen noemen. Maar aan de andere kant; deze mogen natuurlijk niet tussen Metallica, My Bloody Valentine, Slayer en Oasis staan. Het zijn aardige bands/artiesten; maar niks legendarisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |