Beatles en Beach Boys zijn technisch niet ruk hoor.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:46 schreef Hbjr het volgende:
Ter mijn nieuwsgierigheid.... Prince - Sign o times? Dire straits - Dire straits?
en top10's zijn best ruk... oordeel dan op technisch gebied. Over smaak kan je niet discuseren, over techniek wel? Eigenlijk moeten ze gewoon een album overzicht maken van alle goede albums, en dan alfabetisch overzichtelijk georderd dat er voor iedereen er wat is
Tuurlijk wel. Radiohead is de Velvet Underground van de jaren 90quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Radiohead Kid A, geloof je toch zeker niet dat die op 16 staat?!
Ja, maar dat album stamt uit 2000 of zo... het aftakelen van die band werd toen in gang gezet.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Radiohead is de Velvet Underground van de jaren 90
Maar ik snap het niet?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:13 schreef cafca het volgende:
Nee, Kid A is juist het meesterwerk, de Dark Side of the Moon van Radiohead
Ik ook niet. Maar een heleboel "muziekliefhebbers" wel, blijkbaar.quote:
Ja, Doe maar staat er ook al niet inquote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:25 schreef Mark het volgende:
3x Radiohead binnen de eerste 41, Oasis op 21 (nog voor metalmijlpaal Reign in Blood), geen UDS: al met al een hele grote LAAT MAAR![]()
Ik zou spontaan bijna een goed woordje doen voor Thriller
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 20:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
The Libertines?! Zeker een grap! Dat de Afghan Whigs erin staan is supertollEen naam die door de zogenaamde kenners hier op het forum onterecht nooit gedropt wordt...
Het toevalquote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:07 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Wat is het beste album van de jaren 90?
Heb ik nou m'n verkeerde bril op of wat? Ik zie alleen maar Dusty in Memphis op #55.quote:
19quote:Op vrijdag 13 juli 2007 22:10 schreef Soul79 het volgende:
- De lijst is niet zo wit als de meeste van dit soort lijstjes, al is funk wel ondervertegenwoordigd, niet één P-Funk plaat!!!! En betrek jazz er bij of niet, maar niet Kind of Blue op nr. 98...............
Die staan een paar honderd plaatsen te hoogquote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:30 schreef tong80 het volgende:
Arctic Monkeys op 13ha ha ha ha ha ha ha
Van OK Computer krijg ik jeuk, maar Kid A vind ik eigenlijk best tof.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Radiohead is de Velvet Underground van de jaren 90
Als je heel eerlijk bent is het ook niet realistisch om welke van die bovengenoemde artiesten dan ook in zo'n OOR-lijst te verwachten. Het is samengesteld uit de top 10 lijstjes van 100 mensen, wat denk je zelf? Je mag je al gelukkig prijzen als 10 mensen van die 100 überhaupt naar Behemoth of Shpongle luisteren, laat staan dat ze zoiets in iets beperkends als een top 10 zullen opnemen. En Silverchair, serieus? Volgens mij werd die plaat aardig afgebrand in de media toen die uitkwam, die zullen ze echt niet ineens massaal omarmen als een topplaat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:08 schreef Batsnek het volgende:
Pearl Jam had van mij wel weg mogen blijven; daar had ik liever Neon Ballroom van Silverchair gezien. Overigens is de lijst wel erg Engels georienteerd. Waar zijn grootheden als Manu Chao? Noir Desir? Yann Tierssen en Shpongle?
Daarnaast staat er wel erg weinig topmetal in; wat dat betreft is t toch allemaal redelijk verantwoord en correct; weinig echte uitschieters. Geen Darkthrone, geen behemoth, geen At the Gates?
Precies!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:43 schreef Frollo het volgende:
Overigens is het zoooo makkelijk om op Oor af te geven, maar iets anders was er niet als je in de jaren 80 je blik wat verder wilde richten dan de hitparade. Oor heeft me kennis laten maken met heel wat interessante muziek.
Oor
Van de lijst van 20 jaar geleden heb ik ondertussen 3 kwart in de kast staan ; dus dat heef best invloed gehad op m'n koopgedrag. En die paar dingen op de nieuwe lijst waar ik nog nooit van gehoord had ga ik toch eens een keer beluisteren .quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:43 schreef Frollo het volgende:
Overigens is het zoooo makkelijk om op Oor af te geven, maar iets anders was er niet als je in de jaren 80 je blik wat verder wilde richten dan de hitparade. Oor heeft me kennis laten maken met heel wat interessante muziek.
Oor
Ik snap t wel. Ik vind het een geweldig album, maar ik snap ook dat mensen het haten.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Radiohead Kid A, geloof je toch zeker niet dat die op 16 staat?!
*proest*quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:50 schreef Batsnek het volgende:
Toch blijft het wel een heel braaf Engelstalig lijstje, met vooral Britse en Amerikaanse bands. Weinig wereldmuziek; zelfs geen Nederlandse muziek; terwijl toch wel degelijk een aantal brilliante nederlandse artiesten ( gehad ) hebben.
Oh, ik heb verder geen mening over Neon Ballroom, hoor. Heb nog wel ergens het singletje liggen van Anthem for the year 2000 die nu ligt te verstoffen, maar de plaat zelf heb ik nooit echt beluisterd. Ik geef alleen maar aan dat die plaat niet echt goed werd ontvangen, en volgens mij ook geen jaarlijstjes toentertijd heeft gehaald van bladen als OOR.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:50 schreef Batsnek het volgende:
Ah ok, had even over het feit dat je alleen top 10's in moscht sturen gelezen ( ik dacht dat het een top 100 was ).
Toch blijft het wel een heel braaf Engelstalig lijstje, met vooral Britse en Amerikaanse bands. Weinig wereldmuziek; zelfs geen Nederlandse muziek; terwijl toch wel degelijk een aantal brilliante nederlandse artiesten ( gehad ) hebben.
En Neon Ballroom is een heerlijk album man.![]()
Ach ik heb ook een haat-liefde verhouding met dat blad. Ik kocht m vroeger ook wel eens voor de weblogcultuur zn vlucht namquote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:43 schreef Frollo het volgende:
Oor
EngelsTALIG had batsnek het over.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 09:56 schreef peaceman het volgende:
[..]
*proest*
Meerendeel van de lijst is Amerikaans.
Ik quote even uit de Oor:
54 Amerika
32 Groot Brittannie
Dus hoezo braaf Engels lijstje![]()
Ah ja, je hebt gelijk... het is nog vroegquote:
Niet-Engelstalige, briljante platen zijn er genoeg, alleen niet veel waar de meningen eensgezind genoeg over zijn voor een top 100 plek bij zo'n soort stemming. Heel misschien dat Buena Vista Social Club een kansje zou hebben gemaakt, maar eigenlijk ook alleen maar omdat dat een van de weinige platen is die genoeg bekendheid zou hebben onder de heren critici.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:01 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ah ja, je hebt gelijk... het is nog vroeg![]()
Niettemin vraag ik me af wat hij dan verwacht had.... 10 platen van Brel erin?
Blof?![]()
Ik bedoel zoveel briljante platen die niet engelstalig zijn kan ik niet verzinnen.
Klopt , maar het is op zich wel een verrassende constatering dat er niks uit Nederland in de lijst staat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:01 schreef peaceman het volgende:
Ik bedoel zoveel briljante platen die niet engelstalig zijn kan ik niet verzinnen.
Precies, daarom is het niet echt reeel om ze in de lijst te verwachten. Zelfs hier op fok is dat iets wat moeilijk lukt, terwijl de meeste stemmers hier wat meer ingewijd zijn in niet-engelstalige muziek dan de critici. Althans dat is mijn inschatting.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Niet-Engelstalige, briljante platen zijn er genoeg, alleen niet veel waar de meningen eensgezind genoeg over zijn voor een top 100 plek bij zo'n soort stemming. Heel misschien dat Buena Vista Social Club een kansje zou hebben gemaakt, maar eigenlijk ook alleen maar omdat dat een van de weinige platen is die genoeg bekendheid zou hebben onder de heren critici.
De enige die voldoende bekendheid heeft om eventueel een kans te maken lijkt mij Boudewijn de Groot. Wie anders is bekend en kwalitatief goed genoeg om uberhaupt een kans te maken? (als we het over albums hebben!, singles is een ander verhaal)quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:07 schreef fripper het volgende:
[..]
Klopt , maar het is op zich wel een verrassende constatering dat er niks uit Nederland in de lijst staat.
Maar die 85 % engelse / amerikaanse platen is denk ik wel een aardige weergave van ons luistergedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |