abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:00:28 #76
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51431261
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:57 schreef bigshadow het volgende:

[..]

Maar je hebt wel een punt, hoewel ik het woord kutband niet zou willen gebruiken.
Het was in een cafe en ik had niet echt op spaatjes gezeten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:01:47 #77
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51431308
quote:

[..]

Maar je hebt wel een punt, hoewel ik het woord kutband niet zou willen gebruiken. Als jonge muziekliefhebber heb ik het album wel eens gehoord maar spreekt het mij, anno nu, niet echt meer tot de verbeelding. Oude stokpaardjes van een vergrijzende muziekpopulatie, nog een paar jaartjes wachten en het album zal gaan zakken in de lijstjes.
Wat vindt jij dan van Beach Boys? Ik vind dat echt en wereldband. Voor die tijd erg vernieuwend, maar nu nog steeds retestrak. Ik ken echter mensen die het als homo muziek bestempelen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:12:56 #78
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_51431730
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:01 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Wat vindt jij dan van Beach Boys? Ik vind dat echt en wereldband. Voor die tijd erg vernieuwend, maar nu nog steeds retestrak. Ik ken echter mensen die het als homo muziek bestempelen.
Same story, different name. Tuurlijk hebben die bands een paar fanastische songs gemaakt en waren ze toen ongetwijfeld erg vernieuwend, maar ik zou ze nu niet meer retestrak willen noemen. Dat heeft ook deels te maken met mijn persoonlijke smaak en muziekbeleving, maar vooral ook de stand van zaken qua techniek etc.
Maar homo muziek, dat vind ik toch wel een bijzondere benaming, het is tenslotte niet Wham! waar we het over hebben .

En Mark, ook een aangeschoten man dient op zijn woorden te letten. Veel leuker is het om dat niet te doen
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:22:10 #79
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_51432077
Terwijl heel veel artiesten van deze generatie Beach Boys nog steeds een baanbrekende band vinden en het zien als inspiratie bron.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:24:17 #80
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51432163
quote:

[..]

Maar je hebt wel een punt, hoewel ik het woord kutband niet zou willen gebruiken. Als jonge muziekliefhebber heb ik het album wel eens gehoord maar spreekt het mij, anno nu, niet echt meer tot de verbeelding. Oude stokpaardjes van een vergrijzende muziekpopulatie, nog een paar jaartjes wachten en het album zal gaan zakken in de lijstjes.
Dan houd ik het album wel hoog in de lijstjes, en ik ben alles behalve oud.
Zyggie.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2007 @ 15:26:25 #81
7889 tong80
Spleenheup
pi_51432243
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:37 schreef Mark het volgende:
Ik heb in het voorjaar wel wat boze blikken gescoord toen ik in een popquiz VU een overschatte kutband noemde
Het vloeken in de kerk-topic.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:29:02 #82
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_51432331
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:22 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Terwijl heel veel artiesten van deze generatie Beach Boys nog steeds een baanbrekende band vinden en het zien als inspiratie bron.
Maar dat is ook niet verkeerd, veel bands van tegenwoordig halen hun inspiratie uit bands van de jaren 60-70-80 en proberen daar een eigentijds geluid van te maken. Een geluid wat mij dus meer aanspreekt dan het oude geluid, maar goed, dan krijg je meteen weer discussie over beter, authentieker, slappe aftreksels etc etc. Ik vind van niet, andere vinden van wel.
pi_51432333
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 14:37 schreef Mark het volgende:
Ik heb in het voorjaar wel wat boze blikken gescoord toen ik in een popquiz VU een overschatte kutband noemde
Een tijdje was het modieus om VU geweldig te vinden, belangrijker dan de Beatles enzo. Zulke overwaardering roept vanzelf een tegenreactie op.

Voor mij staat vast dat Lou Reed een uitstekende songschrijver was, maar dat waren Joni Mitchell, Neil Young, Stephen Stills, Elton John, Pete Townshend en weet ik veel wie ook.
En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand die anno 2007 nietsvermoedend de bananenplaat opzet, erg onder de indruk raakt. Daarvoor heeft de muziek zelf gewoon te weinig om het lijf. Dat popjournalisten erbij zweren komt m.i. meer door de legende, de hype, image, New York, de zogenaamd alternatieve scene, lyrics, etc.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:29:35 #84
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_51432349
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:24 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Dan houd ik het album wel hoog in de lijstjes, en ik ben alles behalve oud.
Maar wel vroeg grijs geworden?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 15:54:00 #85
185833 Timepieces
Muziekjunkie
pi_51433153
Moet erkennen dat de zogenaamde popkenners van OOR niet veel kaas hebben gegeten van nieuwere muziek.....'The Strokes - Is This It' op nummer 14 ......vind ik Elephant van The White Stripes wel een stuk beter, nergens in de lijst te bekennen, of is dat moderne ouwelullenmuziek?
Zij die veel weten, weten dat ze weinig weten.
pi_51434048
Ik moet de rest van de lijst nog zien. Maar wat ik nú al zie oogt wel gruwelijk correct, hoor. Zó ontzettend 'verantwoord' allemaal dat het op het randje van saai zit... Is het toeval dat al die 'smaakmakers' vrijwel alleen gitaar-georiënteerde muziek lijken te luisteren? Bij mij reist dan ook gelijk de vraag of die types in hun vrije tijd weleens genieten van iets wat op de een of andere manier niet hoort. Stiekem, met de gordijnen dicht. Nee, ik verwacht geen jump, maar misschien iets als hele kitcherige disco.

Overigens, staat er in de rest van de lijst wel iets van electronica?

Voor mezelf telt baanbrekendheid trouwens niet zo mee, zolang ik het maar mooi vind. Het is wel mooi meegenomen als het op het moment van release iets nieuws was.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2007 16:42:42 ]
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:29:03 #87
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_51434404
female81: nee is niet toevallig. Bij OOR zitten nu eenmaal veel mensen met een voorkeur voor gitaren.
Op zich niets mis mee tenzij je zo'n lijst maakt
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_51434468
Vandaar de hoge notering van Public Enemy.
pi_51434537
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:31 schreef ruud.nl het volgende:
Die vind ik ook erg verrassend tussen de overige negen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:37:01 #90
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_51434686
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:31 schreef ruud.nl het volgende:
Voorkeur wil niet zeggen dat alles gitaren is he

PE. Is er echt iemand in nederland die dat goed vind?
Was wat zij deden niet gericht tot de klasse van zwarte, laag opgeleide amerikanen!?
Ken niet veel van ze moet ik toegeven slechts de 'hits' van ze dus ik kan verkeerd zitten.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_51434856
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 15:54 schreef Timepieces het volgende:
Moet erkennen dat de zogenaamde popkenners van OOR niet veel kaas hebben gegeten van nieuwere muziek.....'The Strokes - Is This It' op nummer 14 ......vind ik Elephant van The White Stripes wel een stuk beter, nergens in de lijst te bekennen, of is dat moderne ouwelullenmuziek?
Dat heeft ook weer te maken met de invloed die zouden hebben gehad. Veel 'kenners' beschouwen ze toch als de band die de Garage Rock uit het slop heeft getrokken aan het begin van dit decennium. Bands als the White Stripes, the Hives en Yeah Yeah Yeahs zijn dan maar 'followers'.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:41:51 #92
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_51434865
Public Enemy vind ik is gewoon lompe, lelijke muziek, maar kennelijk staat het wel chic om ook 'iets zwarts' in je lijstje te zetten.
'It takes a million' was eind jaren 80 helemaal en vogue bij de Oor en waarschijnlijk kennen ze ook niets anders.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:45:16 #93
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_51435006
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:41 schreef ScottTracy het volgende:

[..]

Dat heeft ook weer te maken met de invloed die zouden hebben gehad. Veel 'kenners' beschouwen ze toch als de band die de Garage Rock uit het slop heeft getrokken aan het begin van dit decennium. Bands als the White Stripes, the Hives en Yeah Yeah Yeahs zijn dan maar 'followers'.
Maar als invloed zo'n zware factor is, waarom staat onze UDS dan niet in die top 10? Of Nine Inch Nails of Ministry ofzo?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 13 juli 2007 @ 16:46:28 #94
185833 Timepieces
Muziekjunkie
pi_51435056
Ook weinig gitaar op 'What's going on', belangrijk omdat het het eerste maatschappijkritische soul album was.... zet persoonlijk liever 'Let's get it on' op....komt er ook wat meer beweging in huis i.y.k.w.i.m.
Zij die veel weten, weten dat ze weinig weten.
pi_51435244
Ik vind Public Enemy wel gaaf, maar NWA was nog beter geweest in het lijstje. Maar je kunt niet alles hebben natuurlijk.
Don't cry because it's over. Smile because it happened.
Liefde is een bitch plus een macht der gewoonte
pi_51436239
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:41 schreef Frollo het volgende:
Public Enemy vind ik is gewoon lompe, lelijke muziek, maar kennelijk staat het wel chic om ook 'iets zwarts' in je lijstje te zetten.
'It takes a million' was eind jaren 80 helemaal en vogue bij de Oor en waarschijnlijk kennen ze ook niets anders.
The Bomb Squad wordt nog steeds door een legioen aan vooraanstaande producers e.d., ook van buiten de hiphopwereld, aanbeden vanwege de producties voor Public Enemy en dat zo'n 20 jaar na dato. Lijkt me dat dat niet voor niets is en dat je die streep door vind ik wel weg kan laten.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  Trouwste user 2022 vrijdag 13 juli 2007 @ 17:51:23 #97
7889 tong80
Spleenheup
pi_51437024
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 16:45 schreef Mark het volgende:

[..]

Maar als invloed zo'n zware factor is, waarom staat onze UDS dan niet in die top 10? Of Nine Inch Nails of Ministry ofzo?
Zonder UDS geen RATM

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_51438007
nummer 10 mag wel even 9 plaatsen omhoog!
  Redactie Frontpage vrijdag 13 juli 2007 @ 19:39:20 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_51440117
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:51 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zonder UDS geen RATM

Zonder UDS EN Living Colour geen RATM.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_51440302
Ter mijn nieuwsgierigheid.... Prince - Sign o times? Dire straits - Dire straits?

en top10's zijn best ruk... oordeel dan op technisch gebied. Over smaak kan je niet discuseren, over techniek wel? Eigenlijk moeten ze gewoon een album overzicht maken van alle goede albums, en dan alfabetisch overzichtelijk georderd dat er voor iedereen er wat is
"I don't know quotes" -Quoteless
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')