Nee? Waarom ben je het niet met me eens. Toon eens aan dat het een exacte wetenschap is....quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:30 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Daarom bracht ik het als aanvallend argument. Ik ben het niet met je eens dat het nattevinger werk is.
Je kan ook vaststellen dat bepaalde IQ-groepen crimineler zijn. Of bepaalde sociale klasses. Of bepaalde geslachten. Of inwoners van bepaalde landsgebieden. Of bepaalde sexuele geaardheiden. Of mensen met bepaalde lengtes. Of mensen met een bepaald gewicht. Of mensen met een bepaalde hartslag en bloeddruk. Of..... Of.....quote:Op gegeven ogenblik moet je gewoon eerlijk vaststellen dat sommige etnische groepen gewoon crimineler zijn dan de andere. Of je het leuk vind of niet.
Het gaat om aannames. Aannames zijn per definitie koffiedik kijken.....quote:Verdoezelen met argumenten van "koffiedik kijken" helpen dan niet echt.
Het nee slaat op de bewering van degen die ik citeer. Wat er na volgt is mijn tegenwerping.quote:
Even op een andere fiets:quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Nee? Waarom ben je het niet met me eens. Toon eens aan dat het een exacte wetenschap is....
[..]
Je kan ook vaststellen dat bepaalde IQ-groepen crimineler zijn. Of bepaalde sociale klasses. Of bepaalde geslachten. Of inwoners van bepaalde landsgebieden. Of bepaalde sexuele geaardheiden. Of mensen met bepaalde lengtes. Of mensen met een bepaald gewicht. Of mensen met een bepaalde hartslag en bloeddruk. Of..... Of.....
Of je het leuk vind of niet
[..]
Het gaat om aannames. Aannames zijn per definitie koffiedik kijken.....
1 Jaquote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Even op een andere fiets:
1 Deel jij mijn stelling dat er relatief veel meer allochtonen dan autochtonen in de bak zitten?
2 Zo ja, wat is volgens jou dan de echte oorzaak?
als dat zo is dan is 1 op de 5 inwoners allochtoon.quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:50 schreef Sidekick het volgende:
3,5 miljoen allochtonen in Nederland; 16,5 miljoen inwoners. 21%. Niet 1/6.
De rekensom klopt nog minder dan al eerder gezegd.
Factor 4.... ipv 5quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een factor 5. ...... 4 als volgt te berekenen:
Aantal inwoners van dit land: N,
Als volgt verdeeld:
Aantal allochtonen : (1/5)*N
Aantal autochtonen : 4/5)*N
----------------------------------- +
Totaal is dus :................... N
Aantal gevangenen in NL : n
Aantal allochtonen : (1/2)*n
Aantal autochtonen : (1/2)*n
----------------------------------- +
Totaal is dus :................... n
pct allochtonen in bak pct(allochtoon):
(1/2)*n
--------= pct( allochtoon )
(1/5)*N
pct autochtonen in bak : pct( autochtoon ):
(1/2)*n
--------= pct( autochtoon )
(4/5)*N
De kans dat een allochtoon om in de bak te komt is een factor 5 groter dan de kans dat een autochtoon in de bak beland:
pct(allochtoon)
----------------- =........... 5 .... 4
Pct( autochtoon )
Daarmee zijn allochtonen 5 4 x crimineler dan autochtonen.
qed
ad 1 Nee, het valt of staat gewoon met een degelijke opvoeding. Maar als pa & ma simpele geitehoeders zijn die van toeten noch blazen weten qua taal en cultuur van het land waarin ze wonen, hoe kun je dan verwachten dat je je kind succesvol klaarstoomt voor de maatschappij?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
1 Geloof jij daadwerkelijk dat allochtonen een misdaadgen hebben of iets dergelijks? Zo nee, wat is volgens jou dan de oorzaak dat ze relatief vaker crimineel zijn
2 Denk jij dat allochtonen beter gaan integreren (en dus minder crimineel worden) als ze als tweerangs burgers berecht gaan worden? Zo ja, ben je als baby wel eens met je hoofd naar beneden van minimaal een meter hoogte op de grond gevallen?
Mooi dan zijn we het daar over eens.quote:
De SES houdt daar rekening mee en heeft dat gegeven verdisconteerd in het hele verhaal. Dan nog zijn ze crimineler dan autochtonenquote:2 Allochtonen bevinden zich relatief meer in de lagere sociale klasses. Hebben dus relatief vaker een lagere opleiding. Een relatief minder toekomstperspectief. Relatief meer criminaliteit in hun directe leefmilieu. Etc. Etc.
Een misdaadgen bestaat niet. Je kan de deze problematiek niet louter terugvoeren op genetica c.q aanleg.quote:Even op die fiets:
1 Geloof jij daadwerkelijk dat allochtonen een misdaadgen hebben of iets dergelijks?
Andere cultuur. Andere ehtiek. Andere gewoonten. Andere gebruiken.andere kijk op het leven. Ander op omgang met anderen etc. Andere c.q. slechter copingmechanismes en daardoor kortere lontjes..quote:Zo nee, wat is volgens jou dan de oorzaak dat ze relatief vaker crimineel zijn
Ik geloof dat je het niet alleen met integratie redt.quote:2 Denk jij dat allochtonen beter gaan integreren (en dus minder crimineel worden) als ze als tweerangs burgers berecht gaan worden?
Nee.quote:Zo ja, ben je als baby wel eens met je hoofd naar beneden van minimaal een meter hoogte op de grond gevallen?
Onderscheid maken op ethniciteit is anders puur differentieren op grond van genetica en niets andersquote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[quote]
Een misdaadgen bestaat niet. Je kan de deze problematiek niet louter terugvoeren op genetica c.q aanleg.
Dus je wil zeggen dat dat de landen van herkomst 5x meer criminaliteit is dan in Nederland? Dat zou namelijk het logische gevolg zijn van deze redenering.quote:Andere cultuur. Andere ehtiek. Andere gewoonten. Andere gebruiken.andere kijk op het leven. Ander op omgang met anderen etc. Andere c.q. slechter copingmechanismes en daardoor kortere lontjes..
De Antillen hebben geen Christelijk cultuur ofzo? Wat is uberhaupt een joods-christelijke en humanistische cultuur? Doe eens definieren. Want Joods-Christelijk is een absurde combinatie natuurlijk. Joods-Islamitisch is veel logischer namelijk.... (Maar goed, heel erg zij-spoor dit)quote:Dit alles tov de joods-hristellijke en humanischtische cultuur.
Dat is uiteindelijk wel de enige oplossing anders. Zodra allochtone groepen meer gaan integreren, dus meer gaan verspreiden naar hogere/andere sociale klasses zullen ze ook relatief minder crimineel gaan worden. Zolang ze niet integreren, en dus en masse in de oude wijken blijven (met bijbehorend inkomen en bijbehorende opleiding, etc) waar ze nu zitten blijft het een oeverloos verhaal.quote:Ik geloof dat je het niet alleen met integratie redt.
Oh.quote:Nee.
Jij denkt echt dat de aanleg tot crimineel gedrag door het ras wordt bepaald?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof dat je het niet alleen met integratie redt.
[..]
Crimineel gedrag vloeit veelal voort uit agressie. Dat laatste kan inderdaad deels door aanleg zijn bepaald. Het is zeker waar dat het ene ras meer temperament heeft dan de andere en dus eerder tot geweld in staat zijn.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jij denkt echt dat de aanleg tot crimineel gedrag door het ras wordt bepaald?
Ze naar hun eigen land sturen en ze daar in de bak laten zitten.quote:Hoe denkt u daarover? Hoe kan de criminaliteit onder allochtonen worden teruggebracht?
Oh mijn godquote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Crimineel gedrag vloeit veelal voort uit agressie. Dat laatste kan inderdaad deels door aanleg zijn bepaald. Het is zeker waar dat het ene ras meer temperament heeft dan de andere en dus eerder tot geweld in staat zijn.
Hoe zou je anders dat hoge cijfer kunnen verklaren na verdiscontering van SES?
Een oplossing is: geen multiculturele samenleving willen. Want het werkt gewoon niet. Als je zoveel culturen door elkaar mengt, dan krijg je bagger.quote:Op donderdag 12 juli 2007 18:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Is er wel een oplossing? Ik kan je zo goed als garanderen dat al die Turken, Marokkanen, Surinamers, en Antilianen in Nederland ook in Nederland zullen blijven, en zolang het een democratie is zullen ze ook gelijk behandeld worden. Je zult dus echt moeten wennen aan het feit dat er altijd arabisch of turks om je geen zal worden gesproken. Wil je dat niet, dan zul je misschien moeten verhuizen naar een land met weinig immigranten, zoals bijvoorbeeld IJsland.
We hebben in de jaren 50 de enorme fout gemaakt door ze hierheen te halen. Gastarbeid is prima, maar geen permanente verblijfsvergunningen afgeven. Het is een onbeheersbare situatie geworden. Onze gastvrijheid sloeg nogal erg door.quote:En je krijgt het er ook niet uit met 3 of 4 generaties. In de VS zijn nog steeds wijken waar alles in het Pools is, vanwege een flinke Poolse immigratiegolf na de 1e wereldoorlog in de jaren 20. Er zijn gebieden in Pennsylvania waar men nog in het Duits preekt in de kerk omdat de Amish daar van Duitse afkomst zijn. In Louisiana wordt nog steeds een verbasterde versie van Frans gesproken, en is het een officieel geschreven taal voor staatsdocumenten, in California en Texas is de bevolking voor 35% Spaanssprekend, en dat zijn niet allemaal immigranten die in de 20e eeuw aankwamen, zo rond 1850 waren beide staten namelijk Mexicaans voor een deel.
Nee, het is VEEL te laat. Marokkanen en Turken in Nederland worden geen 100% autoochtoon, worden niet allemaal Christen, gaan niet allemaal alleen Nederlands spreken, en we zullen daar zo goed en kwaad als het gaat mee moeten leren leven.
Waarop baseer je dat?quote:Maar ik ben er in ieder geval van overtuigd dat het toepassen van zwaardere wetten/straffen gebaseerd op afkomst een averechts effect gaat hebben. Niet doen.
Heb je ook zo een bron of lul je maar wat ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is zeker waar dat het ene ras meer temperament heeft dan de andere
Nederland is al vanaf het begin een multiculturele samenleving. Het niet willen van een multiculturele samenleving is net zoals niet willen dat er zwaartekracht bestaat. Nogal idioot dus. Ik ken ook geen land met een monocultuur, misschien dat jij een voorbeeld hebt ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een oplossing is: geen multiculturele samenleving willen. Want het werkt gewoon niet. Als je zoveel culturen door elkaar mengt, dan krijg je bagger.
Je ontkent dat Antillianen en Italianen grosso modo over minder temperament beschikken dan autochtone Nederlanders?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:27 schreef gelly het volgende:
[..]
Heb je ook zo een bron of lul je maar wat ?
Is dat een culturele of aangeboren eigenschap ?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je ontkent dat Antillianen en Italianen grosso modo over minder temperament beschikken dan autochtone Nederlanders?
En hoe wil je de multiculture samenleving gaan wegtoveren?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een oplossing is: geen multiculturele samenleving willen. Want het werkt gewoon niet. Als je zoveel culturen door elkaar mengt, dan krijg je bagger.
Jaren '50? Wel goed opgelet tijdens de geschiedenisles op de basisschool? In 1960 werkten er welgeteld pas 22 Turken en 3 Marokkanen in ons kikkerlandjequote:We hebben in de jaren 50 de enorme fout gemaakt door ze hierheen te halen. Gastarbeid is prima, maar geen permanente verblijfsvergunningen afgeven. Het is een onbeheersbare situatie geworden.
Jij denkt dat ze beter hun best gaan doen als ze als tweederangs burger beschouwd gaan worden? Jij vond apartheid wel een mooi systeem destijds in Zuid-Afrika?quote:Waarop baseer je dat?
Maar lang niet zo ver doorgevoerd als nu tot in het extreme. Dat vind ik gewoon niet houdbaar.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:30 schreef gelly het volgende:
[..]
Nederland is al vanaf het begin een multiculturele samenleving.
Er zijn nogal wat schakeringen aan te geven in het multiculturele. Geef mij maar de jaren 60 en 70 maar. toen was het nog beheersbaar, maar nu is het land overspoelt met buitenlanders. Met alle ellende van dien.quote:Het niet willen van een multiculturele samenleving is net zoals niet willen dat er zwaartekracht bestaat.
IJsland is nogal monocultureel. Er zullen vast nog wel meer zijn. Maar waar het mij omgaat is dat het hier tever is doorgeschoten. Het hoeft van mij niet perse 100% monocultureelquote:Nogal idioot dus. Ik ken ook geen land met een monocultuur, misschien dat jij een voorbeeld hebt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |