quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:32 schreef gelly het volgende:
Wacht even, omdat allochtonen vaker in de bak zitten kom jij met een plan om allochtonen minder vaak in de bak te laten zitten door ze vaker en langer in de bak te laten zitten ?
Waar blijkt dat uit ?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er gaat immers een afschrikwekkend effect van uit door dat veel zwaarder straffen.
Het nut van straffen isquote:
Als je dat wilt kunnen we ook de criminailiteit onder autochtonen gaan stimuleren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:34 schreef EchtGaaf het volgende:
En dat % gewijs evenveel allochtonen als autochtonen in de bak zitten![]()
Door die lichter te straffen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:39 schreef k_man het volgende:
[..]
Als je dat wilt kunnen we ook de criminailiteit onder autochtonen gaan stimuleren.![]()
De doodstraf is een ultieme straf die je iemand kan geven. Hetzelfde geldt voor levenslang. Dat is een nadeel van een ultieme straf op een misdrijf.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:41 schreef gelly het volgende:
Daar zit een balans in. Te weinig straf maakt geen indruk, teveel straf ook niet. Stel dat je toch weet dat je 10 jaar de bak in gaat als je een reep chocola steelt, waarom zou je er dan niet nog een nuts bijstelen ? Stel dat je toch de doodstraf krijgt als je iemand vermoordt, waarom dan niet nog wat extra mensen meeslepen in de dood.
aha, dus net zoveel allochtonen als autochtonen...quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
De gevangenispopulatie bestaat ongeveer voor de helft uit allochtonen.
Ik vind dit een rare rekensom...quote:Een simpele rekensom leert dan dat 5 x zoveel allochtonen in de gevangenis zitten dan autochtonen.
Uitleg:quote:
quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:31 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een factor 5.
Aantal inwoners van dit land: N,
Als volgt verdeeld:
Aantal allochtonen : (1/6)*N
Aantal autochtonen : (5/6)*N
----------------------------------- +
Totaal is dus :................... N
Aantal gevangenen in NL : n
Aantal allochtonen : (1/2)*n
Aantal autochtonen : (1/2)*n
----------------------------------- +
Totaal is dus :................... n
pct allochtonen in bak pct(allochtoon):
(1/2)*n
--------= pct( allochtoon )
(1/6)*N
pct autochtonen in bak : pct( autochtoon ):
(1/2)*n
--------= pct( autochtoon )
(5/6)*N
De kans dat een allochtoon om in de bak te komt is een factor 5 groter dan de kans dat een autochtoon in de bak beland:
pct(allochtoon)
----------------- =............ 5
Pct( autochtoon )
Daarmee zijn allochtonen 5 x crimineler dan autochtonen.
qed![]()
Ik weet niet of hetero's agressiever zijn.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:
We kunnen nog wel meer statistieken opstellen, bv. over de verhouding man/vrouw, de verhouding heteroseksueel/homoseksueel en verzin er zelf nog maar wat. Zou je op basis daarvan je ook tot de conclusie komen dat je dan het man-zijn als verzwarende omstandigheid mee moet laten wegen, net zoals het hetero zijn (ik neem aan dat heteroseksuele mannen vaker zitten dan homoseksuele) ?
Tuurlijk wel. Heb je wel eens van homo's gehoord die aan hetero-rammen doen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik weet niet of hetero's agressiever zijn.
Waarom niet? Erfelijkheid noem je in je OP al als reden. Waarom andere aangeboren zaken - geslacht, sexuele voorkeur - dan niet?quote:Man-vrouw vergelijking gaat niet op. Mannen zijn van nature agressiever door het hormoon testosteron. Die kun je daarom niet extra straffen.
Waaruit blijkt dat straffen inderdaad dat nut bewijst? Je stelt dat hogere straffen meer zouden afschrikken; waaruit blijkt dat?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het nut van straffen is
1 vergelding naar de samenleving
2 afschrikwekkend effect te sorteren. En op die manier voorkomen/tegengaan dat mensen de fout ingaan.
Puntje 2 kan alleen werken als de straf voldoende hoog is. Anders schrikt het immers niet of onvoldoende af.
Misschien zijn homo's het wel, de vraag was of je bereid was ook daarop te selecteren.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar het natuurlijk onderscheid mag je wel maken voor allochtonen + wat sigme zegt?quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Man-vrouw vergelijking gaat niet op. Mannen zijn van nature agressiever door het hormoon testosteron. Die kun je daarom niet extra straffen.
Ik heb geen verstand van homo'squote:Op woensdag 11 juli 2007 21:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Heb je wel eens van homo's gehoord die aan hetero-rammen doen?
Uitgaande dat misdaad vanuit een slecht geweten plaatsvindt, moeten ze daar ook (extra) voor worden bestraft.quote:Waarom niet? Erfelijkheid noem je in je OP al als reden. Waarom andere aangeboren zaken - geslacht, sexuele voorkeur - dan niet?
Je geeft zelf in je OP genetica als mogelijke oorzaak aan.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Man-vrouw vergelijking gaat niet op. Mannen zijn van nature agressiever door het hormoon testosteron. Die kun je daarom niet extra straffen.
Je mag allochtonen mannen wmb qua agressiviteit wel vergelijken met autochtonen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je geeft zelf in je OP genetica als mogelijke oorzaak aan.
Natuurlijk wel. Die moet je óf extra afschrikken (castratie, iemand?), of "preventief" behandelen. Castratie, bijvoorbeeldquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat er voldoende onderzoek is geweest naar de relatie van straffen en het gesorteerde effect als het gaat om repressie .quote:Op woensdag 11 juli 2007 21:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat straffen inderdaad dat nut bewijst? Je stelt dat hogere straffen meer zouden afschrikken; waaruit blijkt dat?
Laat zich niet eenvoudig beantwoorden. Een forensisch-psychologisch (reken)model is hiervoor nodig. Dat lukt mij niet op een regenachtige woensdagavond. Daar is meer voor nodig.quote:Andere vraag: doe eens een rekenvoorbeeld voor het volgende geval. Stel: op autodiefstal staat 1 jaar voor een autochtoon; en 5 jaar voor een allochtoon.
Autodieven, allemaal exact dezelfde misdaad. Welke straffen?
Kees A., pa & ma geboren Nederlander - 1 jaar, neem ik aan.
Helmut B., pa geboren Duitser, ma NL - .. ?
Ali C., pa & ma geboren NL (opa's & oma's beide zijden geboren Turk) - ....?
Liiban D., geboren Somalier, geen NL staatsburger, verblijfsvergunning - .. ?
Senait E., geboren Eritrees, NL staatsburger - .. ?
Bassirou F., Senegalees, illegaal - .. ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |