PARTY TIMEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEquote:Op donderdag 12 juli 2007 00:06 schreef Vivi het volgende:
Jullie gaan het dus vieren dat het uit is?
En kijk niet vreemd op als ze binnen een paar dagen met een andere kerel loopt te neuken.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:30 schreef Xeanor het volgende:
Klinkt alsof ze al een heel lange tijd het uit wil maken, maar de stap niet durft te zetten.
Dit wordt niks meer, denk ik. Praat met haar erover en als ze het uit wil maken, laat haar dat dan doen.
Dat hoort er gewoon bij. Zo'n persoon heeft zo'n grote betekenis in je leven dat je dat ze je gedachten constant beheerst. En zelfs als je even afgeleid bent zal ze nog steeds op de achtergrond meespelen. Het is niet zo alsof je die persoon op de één op de andere dag vergeten bent. Naarmate tijd verstrijkt worden die 'intervallen' tussen dat je aan haar denkt groter en groter totdat je jezelf - uiteindelijk - onafhankelijk ziet van haar.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:14 schreef Binnetie het volgende:
@Friek, ik probeer het ook, maar het is erg lastig, vooral omdat ik nu vakantie heb en mn vrienden aan het werk zijn. Als je aan het werk bent kan je een beetje de gedachten afleiden door je werkzaamheden, maar nu denk je er min of meer constant aan.
Zo te lezen hebben jullie beiden schuld. Of het nog te redden is... Of er heeel veel energie insteken of lering eruit trekken en verder gaan met je leven.quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:17 schreef Binnetie het volgende:
...Dat ze er niet tegenkon dat zij 's avonds druk voor haar HBO opleiding bezig was en ik lekker op de bank zat (ik werk 40 uur per week). ...
...ik praatte nooit over mijn gevoelens enzo, en als er eens wat gebeurd was wat ze niet leuk vond (dat ik een keer dronken was of iets deed wat zij niet leuk vond), dan zei ik altijd van "ach het is gebeurd, niet meer aan denken". Dat schoot haar altijd in het verkeerde keelgat. Ze wilde er dan over praten tot er een oplossing kwam. Dat ik nooit praatte enzo vond ze erg en dat ik haar vriendinnen af en toe belacheljk maakte was ook verkeerd. Maar goed na een week was het weer koek en ei en gingen we weer verder....
...ik geef je nog een kans (alsof het mijn schuld is)...
...Begin dit jaar had ik veel contact met een vriendin van me wat gewoon gezellig was enzo. Op een gegeven moment besef je dat je relatie wat mist. ...
Dat dus.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Je loopt nu gewoon als een braaf slaafje achter haar aan en zij heeft complete macht over de relatie. Vandaag of morgen ga je nog erger gekwetst worden omdat zij dan òf met iemand anders neukt, òf je eens goed de waarheid verteld òf je compleet gaat negeren.
Mijn eerlijke mening? Ik geloof er NIETS van, dat ze dat heeft laten rustenquote:@Greys, goede uitleg! Dankjewel. Ze is niet iemand die kan vreemdgaan. Dat heb ik haar vaak gevraagt en dat kan ze gewoon niet. Ze heeft in het verleden voor mij eens een one nightstand gehad en daar heeft ze zon vreselijke spijt van gehad dat ze voor nieuwe jongens niet zomaar openstaat. Een paar weken terug hoorde ik dat haar ex (5 jaar geleden) haar weer terugwilde, ze had dat gehoord van de vriend van een vriendin van haar. Ze zei van ik snap er niks van want hij heeft verkering en is nog nooit zo gelukkig geweest, ze besteed er geen aandacht aan. Ik vroeg haar daar afgelopen weekend naar en toen zei ze geirriteert dat ze het had laten rustigen en dat ik het nie moet gaan ophalen telkens.
Nee die zit op Schiphol (dat is hier 250 km vandaan). Af en toe haalt hij zijn vriendin op en zeggen ze even gedag tegen elkaar. Die jongen is wel aardig, ik snap niet waar het vandaag komt dat hij haar terug zou willen. Ze zien elkaar hooguit 1x in de 3 maand.quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:51 schreef Scorpie het volgende:
Ze gaat al weer met die ex om, wat ik je brom.
zo volwassen komt ze niet over, ze zit nu gewoon te 'wachten' totdat jij zegt: weet je wat, je hebt gelijk, aju! Zodat jij de klootzak ben en zij het zielig schaapje.. .lekker volwassen!!quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:59 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb het wel vaker gevraagt. Ik ken haar lang genoeg om daar niet zomaar op in te gaan. Ze is een heel warm persoon. Volwassener dan andere vriendinnen en leeftijdsgenoten vind ik een beetje. Ze heeft een eigen huis, regelt alles zelf blabla. Het nadeel is gewoon haar koppigheid af en toe. Dat heeft haar pa ook (en dat botst soms heel erg). Ze wil vaak niet de ander gelijk geven. We hebben er eens eerder aangewerkt. Dan gaat het weer een poos goed, maar je moet er blijven aan werken en dat is dan weer opeens weg. Zodat we weer in een dalletje raken. Ze kan het gewoon niet meer aan om er weer aan te gaan werken... zo heeft ze dat gezegt.
@Demellie, zij is degene die er mee wil stoppen. Dan is zij toch ook de persoon die de knoop wil doorhakken? Ze is nu ook online op msn, ik doe mijn best om haar gewoon met rust te laten. Het is moeilijk maar dat zal steeds beter gaan.quote:Dus zo eigenwijs is ze niet, ze is erg passief bezig, maar jij ook! Een van jullie moet de knoop doorhakken en zij zal het niet doen!!!
Dat heeft ze driekwart jaar geleden eens gezegt in een opwelling, daar kwam ze later op terug toen ik in huilen uitbarstte.quote:Op donderdag 12 juli 2007 15:52 schreef Demellie het volgende:
Ik draai altijd letters om, maar het verhaal is duidelijk! Net als die van jou!
Als zij de knoop al doorgehakt heeft, kap er dan ook mee. Waarom blijf JIJ dan nog plakken?!!! Beetje ballen kweken maat, inpakken die handel en lopen... dit is belachelijk!
Al stond ik in haar schoenen, dan had ik glas hard gezet: jongen, nou moet je kappen, want het is over, het is uit! (heeft ze dat gezegd?)
En wat denk je? Meende ze het toen? En nam ze het echt terug, of enkel om je gerust te stellen...?quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:57 schreef Binnetie het volgende:
[..]
Dat heeft ze driekwart jaar geleden eens gezegt in een opwelling, daar kwam ze later op terug toen ik in huilen uitbarstte.
Precies. Ga nou toch eens voor jezelf leven, je bent nu niks meer dan een sobberend stukje vlees dat wacht op haar. Ga je eigen leven leiden.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:05 schreef Greys het volgende:
Heel goed. Laat haar even met rust.
Maar nog even een heel goed bedoelde vette waarschuwing: jij hebt het alleen maar over háár. Haar stress, haar school, haar gevoel, haar Pfeiffer, haar... enz. enz. Hou eens op met alles voor haar opnemen, jij bent ook belangrijk. Je praat haar gedrag goed door te zeggen dat ze het zo druk heeft en zoveel stress heeft. Ga nou maar eens even (en nee, dat is niet egoïstisch) aan jezelf denken. En niet bij alles rekening houden met haar. Want ze zou ook wel wat meer rekening kunnen houden met jou. Niet alles opofferen, niet je in alle bochten wringen straks, mocht ze weer toenadering gaan zoeken. Zij mag net zo blij zijn met jou, als jij met haar. Onthou dat nou.
Wat stel je je 'slaafs' op....quote:Op woensdag 11 juli 2007 19:17 schreef Binnetie het volgende:
Ik ben een persoon die kan veranderen, al gelooft zij daar niet in.
Deze laatste zin snap ik even niet.quote:Bv dat verhaal over wat julie samen gedaan hebben, dat zijn _allemaal_ activiteiten die voor haar, haar vriend(in)en en haar famile zijn bedoeld
Daarmee doelde ik erop dat jullie ook eens wat zouden kunnen doen omdat 'jij' dat leuk vind of omdat jij toevallig iets wilt ondernemen. Alles wat jullie deden in de tijd die je besteedde in de hoop iets haar te 'bewijzen' was vooral gericht op kennelijk een activiteit die zij bedacht moest hebben, omdat het wat was dat 'zij' wilde of moest doen...quote:
Oh neeeeeee..................quote:Op donderdag 12 juli 2007 16:57 schreef Binnetie het volgende:
[..]
Dat heeft ze driekwart jaar geleden eens gezegt in een opwelling, daar kwam ze later op terug toen ik in huilen uitbarstte.
Vakantie was in eerste instantie naar Gran Canaria, zij krijgt van haar werk 3 weken vrij en daar moet je het mee doen inprincipe. Ik heb toen geregelt dat ik dan ook vrij zou zijn. Omdat haar auto niet meer door de keuring kwam (dus moest nieuwe komen) en ze haar opleiding nog moest betalen werd vakantie eerst niks meer (of gewoon wat dagjes weg). Omdat haar werk de opleiding zou betalen bleek achteraf (C&A) had ze weer geld. Ons hotel was niet meer beschikbaar en we besloten om een vriendin achterna te reizen die in Turkije stageloopt. Ik had wel als wens dat ik niet de hele tijd met zn 3en wil zitten, maar ook dagen lekker met zn 2en. Dat vond ze goed. En ik wilde niet elke avond tot laat vroeg in de ochtend kroegjes in rennen en weer uit rennen achterna gezeten door van die Turkse gladjakkers. Vond ze ook akkoord.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:44 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Daarmee doelde ik erop dat jullie ook eens wat zouden kunnen doen omdat 'jij' dat leuk vind of omdat jij toevallig iets wilt ondernemen. Alles wat jullie deden in de tijd die je besteedde in de hoop iets haar te 'bewijzen' was vooral gericht op kennelijk een activiteit die zij bedacht moest hebben, omdat het wat was dat 'zij' wilde of moest doen...
Geen enkele tijdsbesteding die van jou uit leek te zijn gekomen.
uit je hele verhaal verschijnt een beeld van iemand die een beetje passief lijkt te zijn en dat kan binnen een relatie flink gaan irriteren, als alles wat jullie ondernemen voortkomt uit wat je zij toevallig wil of moet gaan doen, en jijzelf vooral haar achterna loopt, schijnbaar zonder eigen doel.
Ook datgene wat je aangaf, dat jullie eigenlijk samen op vakantie zouden gaan, maar dat zij niet meer wil, kan daarop duiden:
Dat je vriendin ook daarvan misschien de indruk heeft dat jij niet degene bent die dan een doel heeft om wat te doen, maar dat ze eigenlijk zelf sowieso in dr eentje die vakantie zou plannen, met jou als 'bagage'. (alhoewel daarover niet genoeg informatie gegeven is omd at zeker te weten: hoe was jullie vakantie gepland en had jij in het plannen een duidelijke rol?)
Mag ik concluderen dat mijn aanname eigenlijk correct was?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 13:49 schreef Binnetie het volgende:
.. haar werk ...haar auto ... haar opleiding ... haar werk ... haar vriendin
[...]
Toen begon dit min of meer.
Hear hear.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 15:08 schreef Friek_ het volgende:
Lekkere retorische vraag. Wat denk je zelf?![]()
Wanneer koop je eens een ruggegraat en maak je een einde aan deze zelfkastijding?
Daar moet je wel rekening mee houden idd, maar dat weten we beide. Ik wil er eerst met haar even uit, om te praten en toch nog beetje van mn vakantie genieten. Even uitwaaien...quote:Op maandag 16 juli 2007 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
houd in gedachten dat het over 2 maanden weer fout gaat...
Ach, over 2 maanden is er een herhaling van deze crap.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef Greys het volgende:
Maar wat ik dan niet snap.... zij beschuldigde JOU er toch juist van dat je niet kon praten en je gevoelens niet kon uiten? En nu blijkt dat zij degene was die dat dus gewoon niet deed?
Binnetie, zie dit wel als een major turning point. Vanaf nu hou JIJ de touwtjes in handen. Als zij wil dat het goedkomt, laat zij dan nu maar eens haar best doen en naar jou toe komen. Je zag dit weekend dat zij jou eigenlijk achterna smste om je te kunnen zien. Houwen zo... voorlopig. Blijf je nog afwachtend en ook wat koel opstellen, zij heeft jou nogal wat in je schoenen geschoven (vind ik). Zorg er in elk geval voor dat jij jezelf bovenaan je lijstje plaatst ipv altijd maar háár. Dat werkt namelijk het beste, serieus. Jij kunt haar pas gelukkig maken als je - whaaaaa wat een cliché - zelf gelukkig bent. En gelukkig word je niet van kruipen en wringen.
Het kwam er opneer dat ze zich vaak te geremt voelt. Met geld uitgeven bijv. ze vind het niet leuk dat ik dat wel kan en ik min of meer kan kopen wat ik wil. Nee ben niet rijk.:) Ze heeft veel vaste lasten. Haar ouders zijn allebei ziek, maar wel gelukkig in de situatie waarin zij leven. Ze vind het daarom niet leuk als ze wel geld kan uitgeven maar haar ouders dat nooit hebben gekunt (lastig uit te leggen). Ik kan nu wel praten over mijn gevoelens, het was een hele drempel maar het is me gelukt, nu moet ik dat volhouden.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef Greys het volgende:
Maar wat ik dan niet snap.... zij beschuldigde JOU er toch juist van dat je niet kon praten en je gevoelens niet kon uiten? En nu blijkt dat zij degene was die dat dus gewoon niet deed?
Binnetie, zie dit wel als een major turning point. Vanaf nu hou JIJ de touwtjes in handen. Als zij wil dat het goedkomt, laat zij dan nu maar eens haar best doen en naar jou toe komen. Je zag dit weekend dat zij jou eigenlijk achterna smste om je te kunnen zien. Houwen zo... voorlopig. Blijf je nog afwachtend en ook wat koel opstellen, zij heeft jou nogal wat in je schoenen geschoven (vind ik). Zorg er in elk geval voor dat jij jezelf bovenaan je lijstje plaatst ipv altijd maar háár. Dat werkt namelijk het beste, serieus. Jij kunt haar pas gelukkig maken als je - whaaaaa wat een cliché - zelf gelukkig bent. En gelukkig word je niet van kruipen en wringen.
quote:Op zaterdag 21 juli 2007 15:52 schreef Binnetie het volgende:
Afgelopen week zijn we 3 dagen naar Wassenaar geweest in een van der Valkje. We waren veel te vroeg bij het hotel dus besloten we naar Madurodam te gaan, wat wel leuk was. Hotel was ook erg mooi. 's Avonds lekker gegeten en naar zonsondergang gekeken op de pier in Scheveningen. We gedroegen ons als een normaal stel. Veel gepraat en lol gehad. Dag erna zijn we wezen fietsen de hele dag langs het strand en op strand geweest. Het voelde allemaal goed. Toen we weer naar huis hebben we besloten beide aan de relatie te werken, maar nog wel met wat afstand. Met haar gevoel zat het wel goed, maar het was nog niet helemaal terug. Het zal wel tijd nodig hebben...
me ex heeft altijd gezegd dat het normaal was dat het verliefd zijn overgaat in houden van.. precies dus wat jij zegt.....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
weer eentje (je net niet ex) die niet doorheeft dat dat speciale gevoel wat in het begin van een relatie aanwezig is na een paar jaar wegebt. Kunst is om daarmee goed om te gaan en het laten overgaan in "houden van" en "houden van" is iets anders dan dat "gevoel" waar zij het over heeft.
dan heeft ze er niets van begrepen die dombo.quote:Op zondag 22 juli 2007 18:02 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
me ex heeft altijd gezegd dat het normaal was dat het verliefd zijn overgaat in houden van.. precies dus wat jij zegt.....
3,5 jaar later "houdt" ze van mij, maar verliefd geworden op iemand anders....en dat gevoel was dus sterker![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |