Doodsverwensingquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
klacht: lui die vanalles niet lusten. dat gij moge stikken in uw boterham met pindakaas!
En toen was je 98,54% van de Fok! doelgroep kwijt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
en totaal gebrek aan joie de vivre en enige vorm van schwung.
Bron?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
tief toch op zeg, volwassen mensen die vanalles niet lusten!
je ziet het al van ver aankomen; zit je in een restaurant, is er altijd wel zo'n lamlul bij die gestresst naar de kaart zit te piekeren, de ober uit te horen over alle gebruikte ingredienten, want oh god, er zou eens iets op zijn bord liggen dat meneer niet kent...
kijk, dat iemand niet van een specifiek ingredient houd; alla. kan gebeuren. Maar dat panische afbakenen van je culinaire gewoonten pissed mij echt onzettend off.
nog erger is het wanneer zo'n voedselkundige kneus te kennen geeft dat "dit of dat echt smerig is". flikker toch op, loser! het gaat hier wel over gerechten, met mooie ingredienten klaargemaakt door vaklui. dat jij alleen maar de slappe aardappels van je moeder eet wil niet zeggen dat de rest van de wereld niet kan genieten van andersoortige gerechten!
ik weet niet wat het is, maar dit is echt mijn grootste turn-off bij mensen. het is voor mij het toonbeeld van conservatisme, broekepoeperij, en totaal gebrek aan joie de vivre en enige vorm van schwung.
klacht: lui die vanalles niet lusten. dat gij moge stikken in uw boterham met pindakaas!
mijn zegen heb je. je zult mij niet horen zeggen dat mensen alles moeten lusten, maar er is een verschil in houding:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef Puckzzz het volgende:
ik houd ook niet van olijven...hoe ik dit weet? door ze geprobeerd te hebben, en de smaak was niet naar mijn smaak...
is dat beter?
ik behoor ook in cat.1 ik eet zelfs dingen die ik persoonlijk minder vind maar bij het gerecht horen. zoals bijvoorbeeld rijst...niet mijn favoriet, maar ik maak het wel klaar omdat mijn vriend van nasi houdt. nou dan eet ik toch gewoon lekker mee? komt bij mij wel een extra scheutje ketjap overheen, dat dan weer welquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:31 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
mijn zegen heb je. je zult mij niet horen zeggen dat mensen alles moeten lusten, maar er is een verschil in houding:
"ik lust in principe alles, en als ik iets tegenkom dat ik minder vind, dan bestel ik dat niet meer"
of
"ik lust alleen wat ik ken en wat mijn moeder maakt, en de rest is smerig."
jij klinkt als categorie 1. dat hebben we wellicht allemaal ergens mee.
Lees de OP ff gasterd. Je kent de uitdrukking: wat de boer niet kent, vreet hij niet? Als dat niet op jou van toepassing is, dan heb ik verder niets gezegd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:35 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb 2 keer in een restaurant iets afgeslagen...
1x een gerecht met eend gerookt in thee...
(dat dus smaakte naar een asbak, sorry als ik nu een culinair barbaar ben)
1x een gerecht met rabarberpuree, rabarberijs en nog iets met rabarbar...
(ik lust heel veel, maar rabarber hoort daar niet bij)
Moet ik het dan maar opeten omdat JIJ het anders "vervelend" vindt?
Dacht van niet.
niemand moet iets van mij.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:35 schreef jack4ya het volgende:
Ik heb 2 keer in een restaurant iets afgeslagen...
1x een gerecht met eend gerookt in thee...
(dat dus smaakte naar een asbak, sorry als ik nu een culinair barbaar ben)
1x een gerecht met rabarberpuree, rabarberijs en nog iets met rabarbar...
(ik lust heel veel, maar rabarber hoort daar niet bij)
Moet ik het dan maar opeten omdat JIJ het anders "vervelend" vindt?
Dacht van niet.
Dat is zo'n retorische vraag... maar dan onbedoeld denk ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:37 schreef TheJanitor het volgende:
Goed topic, TS heeft gelijk.
Wat is dat? Dat lust ik niet hoor.
Hoe weet je dat je het niet lust als je het niet eens kent!
Dat is de nieuwste trend, ieder verwend nest dat alleen meer kip, patat en appelmoes lust, is tegenwoordig "allergies" voor alles en nog wat.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:44 schreef Keltie het volgende:
Misschien zijn die mensen wel allergisch
TS is kok wiens culinaire hoogstandjes niet gewaardeerd werden?
En toch lijkt het soms wel heiligschennis om iets terug te sturen als het niet goed is. Soms kan ik het echt niet, soms lukt het me net wel, en dan heb je van dat totaal onverschillige persoon, waardoor je je alsnog rot voelt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:41 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
niemand moet iets van mij.
ik heb ook wel eens iets teruggestuurd in een restaurant. wat een kok maakt is niet per definitie goed hoor.
Dat getuigt zelfs van iets anders. Als men weet van jezelf dat je weinig van een kaart lust, waarom gaat men dan in vredesnaam uiteten? Om aan een plaatje te voldoen ofzo?quote:het gaat mij meer om mensen die uit angst of principe zo'n beetje 3 kwart van de menukaart niet lusten. dat getuigt gewoon van een bepaalde instelling of karakter waar ik niet veel mee kan.
Daar is geen speld tussen te krijgenquote:niemand hoeft zich te conformeren aan wat ik vind verder. ik behoud mij echter wel het recht voor om mensen pietluttige broekepoepers te vinden.
Moet de gij maar eens kijken in Amerika...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de nieuwste trend, ieder verwend nest dat alleen meer kip, patat en appelmoes lust, is tegenwoordig "allergies" voor alles en nog wat.
nee hoor, hoewel kok we best een leuk beroep lijkt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:44 schreef Keltie het volgende:
Misschien zijn die mensen wel allergisch
Een allergie is bij mij nog altijd dat je een opgezwollen nek (oid) krijgt omdat je iets hebt gegeten.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is de nieuwste trend, ieder verwend nest dat alleen meer kip, patat en appelmoes lust, is tegenwoordig "allergies" voor alles en nog wat.
Mjah, in het gevalletje olijven ben ik het met die mensen eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:48 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
nee hoor, hoewel kok we best een leuk beroep lijkt.
en natuurlijk, er zijn allerlei uitzonderingen te bedenken, maar de klacht gaat nu juist over mensen die niet allergisch zijn, het niet geprobeerd hebben maar gewoon uit principe niets lusten.
bleegh. tuig dat het is!
Mensen gaan meestal uiteten met een festieve reden. Ze gaan niet bepaald met het idee het huis uit "Hmz lekker naar de Griek vanavond voor wat patat"quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:47 schreef jack4ya het volgende:
Dat getuigt zelfs van iets anders. Als men weet van jezelf dat je weinig van een kaart lust, waarom gaat men dan in vredesnaam uiteten? Om aan een plaatje te voldoen ofzo?
Daar waar je moeite moet doen een behoorlijke hap te krijgen, nog meer als in NL.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:47 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Moet de gij maar eens kijken in Amerika...
Keltie is tiepje waarnaar in OP verwezen word?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:44 schreef Keltie het volgende:
En dat is nu juist het gene wat zo triest is, het gaat niet om het eten, maar om de entertainment.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:50 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Mensen gaan meestal uiteten met een festieve reden.
Eh dat is niet triest, ik denk eerder dat je bedoelt dat het jammer is dat er weinig mensen gaan zonder reden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is nu juist het gene wat zo triest is, het gaat niet om het eten, maar om de entertainment.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:48 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
nee hoor, hoewel kok we best een leuk beroep lijkt.
en natuurlijk, er zijn allerlei uitzonderingen te bedenken, maar de klacht gaat nu juist over mensen die niet allergisch zijn, het niet geprobeerd hebben maar gewoon uit principe niets lusten.
bleegh. tuig dat het is!
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:49 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mjah, in het gevalletje olijven ben ik het met die mensen eens.
Olijven
Voor de rest vreet ik zo'n beetje alles wel
1) MBT olijven wel, die vreet ik niet (evenals Aspergesquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:50 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
Keltie is tiepje waarnaar in OP verwezen word?
Nee het is triest dan eisen stellen aan goed eten, en goed eten niet tot het Nederlandse kultuurgoed hoort.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:52 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Eh dat is niet triest, ik denk eerder dat je bedoelt dat het jammer is dat er weinig mensen gaan zonder reden.
//Edit: Ik bedoel, met reden om eens lekker te gaan eten.
Wat ik 'triest' vind is hoe sommige restaurants het op je bord leggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is nu juist het gene wat zo triest is, het gaat niet om het eten, maar om de entertainment.
Dat zijn het soort mensen wier neus ik met voorliefde wil breken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:56 schreef Puckzzz het volgende:
"Dat je dat wegkrijgt!!! gatverdamme zeg, ziet er toch smerig uit...nee die zooi hoef ik niet hoor"
dat is de enige reden waarom wij regelmatig uit eten gaan. Nieuwe Griek? Oh leuk! eens kijken of het daar lekker en gezellig isquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:52 schreef Sok41 het volgende:
[..]
Eh dat is niet triest, ik denk eerder dat je bedoelt dat het jammer is dat er weinig mensen gaan zonder reden.
//Edit: Ik bedoel, met reden om eens lekker te gaan eten.
Volledig mee eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Wat ik 'triest' vind is hoe sommige restaurants het op je bord leggen.
Als ik tomatensoep bestel, hoef ik daar geen 4 oversized grassprieten doorheen. Dan wil ik een bord tomatensoep met een lepel enz enz.. Al die opsmuk ...
dat zal je mij nooit horen zeggen! iedereen heeft een andere smaak! gelukkig wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:56 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb wel een hekel aan mensen die iets niet lekker vinden wat ik nou juist heerlijk vind. en dan van die opmerkingen daarover gaan maken:
"Dat je dat wegkrijgt!!! gatverdamme zeg, ziet er toch smerig uit...nee die zooi hoef ik niet hoor"
sorryquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef rival het volgende:
ja zeggen ook dat ik lastig ben omdat ik me zinger burger en me twister zonder sla en tomaat neem bij de kentucky!
welke mongool bedenkt er nou dat er sla op fastfood moet. en tomaat!
ik ben geen fucking konijn of 1 of ander vegetarisch beest! ik moet vet vreten als ik naar de fastfood ga!
en welke idioot gaat er wat voor eten dan ook verneuken met olijven!
ik vind olijven smerig! als jij ze lekker vind moet je zelf weten.
echter als ik een lekker menu zie maar met olijven, dan vind ik die nog lekkerder zonder olijven!
WTF is dan het probleem om hem voor mij zonder olijven te maken? moet ik maar olijven eten omdat jij of een of andere COCK dat bedacht heeft?
ik betaal jou, dus jij bediend mij!
thnx dat had ik even nodigquote:
Ben het wel met je post eens.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:03 schreef rival het volgende:
[..]
thnx dat had ik even nodig
nee maareuhmm, ik las zoveel haat in de OP ik denk mijn post moet dat minstens evenaren
Ik waardeer beiden niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:26 schreef maartenducrot het volgende:
Olijven zijn net als bier, je moet het leren waarderen.
Ik vind het zo achterlijk dat je het moet leren eten of drinken. Het is lekker of dat is het niet, ga niet net zolang dooreten tot het wél lekker wordt.quote:
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:31 schreef repeet het volgende:
Ik kreeg eens een vegetarische pizza waar een heel blik mais op zat. Verschrikkelijk !
Maak nooit ruzie met de mensen die jouw eten bereiden, dat is namelijk niet slim...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef rival het volgende:
nee ik maak nooit ruzie! en ik voel me zelfs niet prettig als ik om een verandering vraag (je leest hier al hoe erg sommige dat vinden, wie weet wat ze me vrete aandoen daardoor)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:41 schreef LSS het volgende:
[..]
Maak nooit ruzie met de mensen die jouw eten bereiden, dat is namelijk niet slim...
That reminds me:quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:24 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik vind het zo achterlijk dat je het moet leren eten of drinken. Het is lekker of dat is het niet, ga niet net zolang dooreten tot het wél lekker wordt..
http://www.ruthdevries.nl/quote:Massy
Massy. Het is een leuke meid hoor. Ze is gezellig, flexibel, altijd in voor wat leuks, makkelijk in de omgang, lief, vooral errug grappig en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar heeft u wel eens met haar in een horecaomgeving gezeten???? Niet doen! Afrader! Vermijd het!
Het begint al als ze wat wil drinken. Je kunt niet zomaar even een colaatje bestellen. Want dat moet wel volgens een bepaald script. Is het coca cola? Zo nee, ga naar vraag 3. Zo ja: graag dan een longdrinkglas, zonder ijs, met citroen én stamper, maar die moet wel groen zijn. En oh ja: en de citroen wel zonder pitjes natuurlijk he? En dan heeft ze alleen nog maar drinken besteld.
Het wordt nog erger als er ook gegeten moet worden. Allereerst doet ze er ongeveer anderhalf uur over om een gerecht uit te kiezen van de menukaart, waarvan ze vermoedt dat dat het makkelijkst is te manipuleren tot een voor haar aanvaardbaar diner. Allervriendelijkst kijkt ze de serveerster aan. "Mag ik van u de Apolloschotel? Maar kunt u dat dan in plaats van met rundvlees van kip maken? En mag ik dan in plaats van rijst patatjes. Met mayonaise. Nou, tenminste, als het halfvolle mayonaise is. Anders heb ik liever ketchup. Van Heinz he, uiteraard. En dan de groente, die vind ik eigenlijk niet zo lekker. Kunt u niet gewoon wat sla doen? Maar zonder uitjes. En zeker geen champignons, want die lust ik écht niet he".
Zo gaat ze nog wel een tijdje door. Als de oververmoeide serveerster dan uiteindelijk het bord voor haar neus zet, zucht ze: "Ik heb eigenlijk niet zo'n honger". Ze neemt 4 happen, speelt nog wat met haar eten, kijkt een paar keer naar buiten en duwt dan resoluut haar bord weg. Als je dan vraagt waarom ze niet eet, krijg je waarschijnlijk het antwoord dat ze het verkeerde merk zout hebben gebruikt ofzo.
Het is werkelijk schandalig. Wat is dat voor een verwend stuk vreten? Ongelooflijk gewoon. Er zijn geen woorden voor. Ik ga niet meer met haar uit eten hoor. Ik kook zelf wel voor haar. Lasagne. Kale Lasagne. Want ze lust eigenlijk alleen de lasagnebladen en het gehakt. Dus dat maak ik voor haar. Terwijl ze er naast staat en commentaar geeft. 't Is a shame. A bloody shame. Maar zonder groente dan he :-).
zumquote:
Oh my fucking god. Dit is toch lichtelijk overdreven hoop ikquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:11 schreef massy het volgende:
* meldt![]()
Dit schreef een vriendin ooit over mij:
[..]
http://www.ruthdevries.nl/
Ik lust alleen olijven niet van dat rijtje, zit er misschien gratie in voor mij?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:43 schreef werkeend het volgende:
mensen die olijven, kaas, vlees en rabarber niet lusten moeten gewoon dood vermoord worden. Hou het op een verbetering van de genepool
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
die vraag zou ik ook graag beantwoord hebben. Ik ben serveerster geweest in een leuk restaurantje, en natuurlijk is er wel eens een klant die liever geen champignons bij zijn eten wil, of pepersaus i.p.v. champignonsaus...helemaal geen probleem. Maar als ik dat stukje lees dan is madam gewoon een compleet gerecht aan het verbouwen. komop zeg, als het met rundvlees is bereid en dat wil je niet kies je maar een gerecht uit wat met kip bereid isquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oh my fucking god. Dit is toch lichtelijk overdreven hoop ik![]()
thank god!!!!!quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:29 schreef Puckzzz het volgende:
en natuurlijk is er wel eens een klant die liever geen champignons bij zijn eten wil, of pepersaus i.p.v. champignonsaus...helemaal geen probleem.
3) point taken, my badquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:54 schreef Keltie het volgende:
[..]
[..]
[..]
1) MBT olijven wel, die vreet ik niet (evenals Asperges).
2) Zulke opmerkingen zijn alleen 'leuk'/ counterend als je ze gelijk maakt en niet een post later.
3) Voordat je deze opmerking maakte had ik al een opmerking over mijn "eetgedrag" gemaakt
en wat als de boer het al (meer dan ééns) heeft geprobeerd en het gewoon echt absoluut niet lekker vind...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:46 schreef pleeborstel het volgende:
Wat de boer niet kent vreet ie niet![]()
Vreselijk idd, dat appelmoesvolk![]()
Eens met TS
had dat laatste nu maar eens tegen je leraar nederlands gezegd...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef rival het volgende:
ja zeggen ook dat ik lastig ben omdat ik me zinger burger en me twister zonder sla en tomaat neem bij de kentucky!
ik ben geen fucking konijn of 1 of ander vegetarisch beest! ik moet vet vreten als ik naar de fastfood ga!
echter als ik een lekker menu zie maar met olijven, dan vind ik die nog lekkerder zonder olijven!
WTF is dan het probleem om hem voor mij zonder olijven te maken? moet ik maar olijven eten omdat jij of een of andere COCK dat bedacht heeft?
en toch beschik ik over een diploma! nergens anders dan op dit forum hoef ik tekst te typen oid.quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:01 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
had dat laatste nu maar eens tegen je leraar nederlands gezegd...
zo is dat ook met blowen, ga je nu blowen?quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef maok het volgende:
Ik luste eerst geen olijven en kreeg toen de tip van iemand dat je dan 9 olijven achter elkaar moet opeten. (hoe vies het ook is) Daarna lust je het. Het werkte dus echt en ik vind ze nu heerlijk.
Ehm, 7 was ook genoeg! En het is niet zo dat je het daarna lust, daarna weet je of je het ooit zal gaan lusten of niet. Als je het na 7 stuks nog niet lust dan mag je het opgeven!quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef maok het volgende:
Ik luste eerst geen olijven en kreeg toen de tip van iemand dat je dan 9 olijven achter elkaar moet opeten. (hoe vies het ook is) Daarna lust je het. Het werkte dus echt en ik vind ze nu heerlijk.
OMGquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:11 schreef massy het volgende:
* meldt![]()
Dit schreef een vriendin ooit over mij:
[..]
http://www.ruthdevries.nl/
Neequote:Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef rival het volgende:
[..]
zo is dat ook met blowen, ga je nu blowen?
ja mosselen zijn soms link, je moet ze gewoon supergoed controleren of ze nog wel leven. ik vind ze echt zó heerlijk, oesters ookquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
OMGnotitie maakt nooit Massy mee uit eten te nemen
Vorige week voor het eerst oesters gegeten. Enige waar ik echt bij weg blijf zijn mosselen, vroeger at ik ze met smaak maar sinds ik ooit echt goed ziek ben geworden ervan kan ik niet eens meer tegen de geur
![]()
Leuk toch te zien dat Pavlov nog steeds werkt. Ik heb dat met Kruidnagelquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:21 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
OMGnotitie maakt nooit Massy mee uit eten te nemen
Vorige week voor het eerst oesters gegeten. Enige waar ik echt bij weg blijf zijn mosselen, vroeger at ik ze met smaak maar sinds ik ooit echt goed ziek ben geworden ervan kan ik niet eens meer tegen de geur
![]()
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:33 schreef spanishgirl het volgende:
Olijven zijn heerlijken Ts heeft helemaal gelijk!!
Ja natuurlijk is dit overdreven, ik hoef niet per se een groene stampert, ik hou nieteens van groenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:02 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oh my fucking god. Dit is toch lichtelijk overdreven hoop ik![]()
Olijven is nou net een van de dingen die je niet na één keer proeven moet afzweren. Gewoon een keer of vier-vijf eentje in je mond steken en óf je bent er ineens aan verslaafd, óf je weet dat je ze écht niet lekker vindt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:25 schreef Puckzzz het volgende:
ik houd ook niet van olijven...hoe ik dit weet? door ze geprobeerd te hebben, en de smaak was niet naar mijn smaak...
is dat beter?
quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Olijven is nou net een van de dingen die je niet na één keer proeven moet afzweren. Gewoon een keer of vier-vijf eentje in je mond steken en óf je bent er ineens aan verslaafd, óf je weet dat je ze écht niet lekker vindt.
Maar dus niet na één keer proeven.
ik ben het type dat iets niet lekker kan vinden maar een paar jaar later ineens wel. klinkt gek misschien maar dit had ik bijv. ook met asperges. ik stop dus regelmatig een olijf in mijn mond, maar kan er nog steeds niet van juichenquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Olijven is nou net een van de dingen die je niet na één keer proeven moet afzweren. Gewoon een keer of vier-vijf eentje in je mond steken en óf je bent er ineens aan verslaafd, óf je weet dat je ze écht niet lekker vindt.
Maar dus niet na één keer proeven.
quote:Op woensdag 11 juli 2007 10:06 schreef maok het volgende:
En jij bent kortzichtig!!!quote:
Geloof me, er zíjn gore olijven. Ik heb ze wel eens gegeten.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:02 schreef Lips het volgende:
[..]
En jij bent kortzichtig!!!
Olijven zijn niet goor, jij vindt ze niet lekker!
sorry mevrouwquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:02 schreef Lips het volgende:
[..]
En jij bent kortzichtig!!!
Olijven zijn niet goor, jij vindt ze niet lekker!
Perfect! Valt niks van te zeggenquote:Op woensdag 11 juli 2007 15:17 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
sorry mevrouw
ik VIND ze goor
zo goed?
mee eens.. heb er ookgenoeg vanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
je ziet het al van ver aankomen; zit je in een restaurant, is er altijd wel zo'n lamlul bij die gestresst naar de kaart zit te piekeren, de ober uit te horen over alle gebruikte ingredienten, want oh god, er zou eens iets op zijn bord liggen dat meneer niet kent...
kijk, dat iemand niet van een specifiek ingredient houd; alla. kan gebeuren. Maar dat panische afbakenen van je culinaire gewoonten pissed mij echt onzettend off.
nog erger is het wanneer zo'n voedselkundige kneus te kennen geeft dat "dit of dat echt smerig is". flikker toch op, loser! het gaat hier wel over gerechten, met mooie ingredienten klaargemaakt door vaklui. dat jij alleen maar de slappe aardappels van je moeder eet wil niet zeggen dat de rest van de wereld niet kan genieten van andersoortige gerechten!
ik weet niet wat het is, maar dit is echt mijn grootste turn-off bij mensen. het is voor mij het toonbeeld van conservatisme, broekepoeperij, en totaal gebrek aan joie de vivre en enige vorm van schwung.
jaa me 2:P en champiogns lust ik ook nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 14:04 schreef tralalala het volgende:
Ik lust alles, behalve Olijven1 keer geprobeerd, je loopt gelijk de hele dag met die misselijke smaak in je mond.
Als ik er aan denk al![]()
Op pizza valt het wel mee, omdat de smaak er dan toch al af is![]()
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef rival het volgende:
ik betaal jou, dus jij bediendt mij!
Goed gesproken.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:36 schreef Maikuuul het volgende:
Mensen die alles vies vinden terwijl ze het nog nooit geproefd hebben.
De opmerking: ik lust geen vis.....
Waarom niet ?
Omdat het stinkt
Zo gaar he gek
Owja en olijven vind ik ook niet lekker om gewoon zo te eten.
Maar wanneer ze kleingesneden zijn en bijv in een gerecht verwerkt zijn zijn ze best te eten
dankje dankjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
jij vergelijkt olijven met bierquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:26 schreef maartenducrot het volgende:
Olijven zijn net als bier, je moet het leren waarderen.
Hebje alle vis soorten wel eens geproefd dan ?quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Ik ben vrij moeilijk maar probeer dingen wel al zijn er een paar dingen die ik echt niet binnen krijg zonder over mijn nek te gaan.
de eerste is vis
de 2de veel warme gerechten die koud gegeten worden
3 zult
een paar van zalm haring en dergelijke de veel voorkomende maar ik kan de stank ook niet echt hebbenquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:58 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Hebje alle vis soorten wel eens geproefd dan ?
oh gelukkigquote:Op woensdag 11 juli 2007 12:38 schreef massy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk is dit overdreven, ik hoef niet per se een groene stampert, ik hou nieteens van groen![]()
Maar ik vraag wel altijd of ze coca cola hebben of pepsi, aangezien ik pepsi niet lekker vind. En ja qua eten vraag ik weleens of ze wat weg willen laten ja. Maar niet zoals in dit stuk dat er ineens een heel ander gerecht voor mn neus staat.
Na praktisch alle gangbare vissoorten geprobeerd te hebben (zalm, paling, makreel, haring, dat soort ongein) heb ik m'n conclusies getrokken. Als er vissen bij zijn die naar appelsap smaken mag je het melden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 16:58 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Hebje alle vis soorten wel eens geproefd dan ?
En hier ben ik het nou helemaal mee eens!!!!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:22 schreef punchdrunk het volgende:
ik weet niet wat het is, maar dit is echt mijn grootste turn-off bij mensen.
tot zover jouw nuttige en enorm gewaardeerde bijdrage aan dit topic?quote:
goede vis ruikt nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een paar van zalm haring en dergelijke de veel voorkomende maar ik kan de stank ook niet echt hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:Hihi, mallerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How you play the cards you are dealt is all that matters.
goeie en dus verse vis ruik je nietquote:Op woensdag 11 juli 2007 16:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een paar van zalm haring en dergelijke de veel voorkomende maar ik kan de stank ook niet echt hebben
dat zei ik jaquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
goeie en dus verse vis ruik je niet
quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:Wat dacht je van bijen-kots?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nouja, niet...quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:00 schreef DarkElf het volgende:
[..]
goeie en dus verse vis ruik je niet
het is zeker mogelijk dat volwassen mensen van alles niet lusten. die noem ik dan ook conservatieve bangerikken met een mama-complexje.quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:32 schreef PeZu het volgende:
zo, weer zo'n tering malloot die denkt te kunnen dat het niet mogelijk si dat volwassen mensen iets niet lusten
consider it taken.quote:get a life, ik zeg het je
zie OP. zo'n moeilijke zinnen zijn het niet hoor..quote:waar maak je je ten eerste druk om?
kan best. mama-kindjes genoeg op de wereld.quote:en waarom zou het niet kunnen?
kortzichtig? en dat van iemand die begint te janken als hem een gerecht van na 1935 wordt geserveerd.quote:echt weer zo'n trieste kortzichtige grotbewoner_!
mensen die een schitzelschotel bestellen in een restaurant zijn bij deze geexcuseerd van bovenstaande klacht. die zijn al te ver heen om nog hoop op redding te hebben.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:17 schreef Tuvai.net het volgende:
Olijven zijn ranzig. Period. En als ik lekker ga uit eten wil ik ook dat ik een heerlijke maaltijd krijg. Niet dat ik een of andere lekkere spareribschotel of schnitzelschotel met champignons bestel, en er vervolgens allerlei rare garnituur, salades en/of dressing bij krijg die ik niet besteld heb en niet lust.
hoe durf je een varkenshaasje zo te beledigen!quote:Op woensdag 11 juli 2007 20:10 schreef Barbaaf het volgende:
Als je de kans hebt gebakken of gegrilde zwaardvis te proeven kan ik je aanraden dat te doen, 't ruikt nauwelijks en de smaak lijkt (volgens mij) een beetje op varkenshaas, ik vond het erg lekker. Aan de andere kant ben ik best wel een viseter
Dat jij zo'n kereltje bent die wijn bij z'n ontbijt drinkt en de meest extravagante dingen vreet moet jij weten. Ik ben zelf iemand die alles proeft en ook vrij veel eet. Heb zelf al jarenlang een Indonesische schoonfamilie, ben al meer dan vaak uitgenodigt bij etentjes door buitenlandse mensen (van Marokkanen tot Somaliërs) en ik heb zelfs al vrij 'extreme' dingen naar binnen gewerkt puur voor te proberen, zoals Sprinkhanen en slakken (escargot).quote:Op maandag 16 juli 2007 12:24 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
mensen die een schitzelschotel bestellen in een restaurant zijn bij deze geexcuseerd van bovenstaande klacht. die zijn al te ver heen om nog hoop op redding te hebben.
rust zacht, lieve smaakpapillen.
en geloof mij, er zijn mensen die die geur NIET waarderen!quote:Op maandag 16 juli 2007 12:08 schreef punchdrunk het volgende:
verse vis is stevig, glanst mooi, heeft heldere ogen en ruikt naar de zee
Voor vegetariërs kook ik sowieso al niet, puur principieel. Gewoon, omdat ik vegetariërs ongelooflijke hypocriete zeikerds vind en absoluut nooit meer met eentje wil gaan uit eten. Jewaids.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:34 schreef Pracissor het volgende:
Met alle respect voor vrouwen, maar het lijkt er toch vaak op dat vrouwen meestal de wat 'moeilijkere' eters zijn. Of ze zijn vegetarisch, maar hebben zich amper verdiept in alternatieve gerechten, dus wanneer je vraagt wat je voor ze moet koken/wat ze lekker vinden, kan er alleen maar iets zeer inspiratieloos/eenvoudigs naar voren komen.
En dan maak je dus hele, uitgebreide, grote vegetarische salade maaltijden klaar, lusten ze de helft van de ingredieenten niet...
probeer anders ook eens rauwe tonijn!quote:Op maandag 16 juli 2007 12:31 schreef rival het volgende:
[..]
en geloof mij, er zijn mensen die die geur NIET waarderen!
toch heb ik een hoop vissen geprobeerd, ik vind het niet lekker!
haring of tonijn of zalm ofzo... vind ik niet lekker!
wel ga ik deze vakantie een zwaardvis eten want ik lees net dat ik de smaak van een verkanshaas kan verwachten! (al verwacht ik hier over 4 weken neer te zetten dat een zwaardvis ook niet lekker is. maar eerst proberen natuurlijk)
Met soja en wasabi.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:01 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
probeer anders ook eens rauwe tonijn!
i shit you not, dat heeft nauwelijks met vis te maken.
gewoon klaarmaken als carpaccio (dun snijden, olijfolie, peper, zout, beetje citroensap)
super. smelt op de tong, net biefstuk.
...want?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:36 schreef gerron23 het volgende:
Op zich vond ik de OP wel ok, totdat ik 'mooie ingrediënten' las...
omdat het gebruik van woorden als 'mooi' en 'eerlijk' voor eten een belachelijke trend is.quote:
ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is? (zo ja, dan heb ik dat geprobeerd. toegegeven, het is lang niet zo smerig als dat ik dacht. maar vond het niet lekker)quote:Op maandag 16 juli 2007 13:01 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
stel je niet aan.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:
Carpaccio en kaviaar. Gatverdamme, ook zo'n rotzooi die vaak in elitaire kringen geserveerd word. Ik krijg vaak het idee dat zulk soort mensen die walgelijke rotzooi alleen maar eten voor hun status, en niet omdat ze het echt lekker vinden.
Meestal niet.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is?
pfff.. ga nog even en het gaat over "die hoge heren in den haag..."quote:Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:
Carpaccio en kaviaar. Gatverdamme, ook zo'n rotzooi die vaak in elitaire kringen geserveerd word. Ik krijg vaak het idee dat zulk soort mensen die walgelijke rotzooi alleen maar eten voor hun status, en niet omdat ze het echt lekker vinden.
nee, die is niet rauw, die is gekookt/gestoomt. rauwe tonijn ziet er zo uit:quote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is? (zo ja, dan heb ik dat geprobeerd. toegegeven, het is lang niet zo smerig als dat ik dacht. maar vond het niet lekker)
prima, goeie ingredienten dan.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:06 schreef gerron23 het volgende:
[..]
omdat het gebruik van woorden als 'mooi' en 'eerlijk' voor eten een belachelijke trend is.
Dus omdat ik wel zelfrespect heb en geen rotzooi naar binnen werk puur om geen 'slechte indruk' af te geven, ben ik een sloeber?quote:Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef punchdrunk het volgende:
zeik jij maar lekker door over "elitaire kringen" waar "walgelijke rotzooi" gegeten wordt. sloeber.
als ik dat deze vakantie tegen kom dan weet je over 4 weken wat ik er van vindquote:Op maandag 16 juli 2007 13:40 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
nee, die is niet rauw, die is gekookt/gestoomt. rauwe tonijn ziet er zo uit:
[afbeelding]
smaakt ook weer heel anders.
belangrijkste is dat je het in ieder geval nog probeert...da's al heel wat...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is? (zo ja, dan heb ik dat geprobeerd. toegegeven, het is lang niet zo smerig als dat ik dacht. maar vond het niet lekker)
nee, omdat je er vanuit gaat dat niemand carpaccio of kaviaar lekker vindt, en dat men het enkel eet om geen "slechte indruk" af te geven. carpaccio is bijvoorbeeld heerlijk en niet eens elitair. in een gemiddeld restaurant best te krijgen als voorgerecht, voor een euro of 10. maar goed, als je nooit verder dan de FEBO komt...quote:Op maandag 16 juli 2007 13:58 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus omdat ik wel zelfrespect heb en geen rotzooi naar binnen werk puur om geen 'slechte indruk' af te geven, ben ik een sloeber?
ALLES probeer ik! anders zal je mij nooit horen zeggen ieeeewwwlll dat is vies...quote:Op maandag 16 juli 2007 14:02 schreef Abbadon het volgende:
[..]
belangrijkste is dat je het in ieder geval nog probeert...da's al heel wat...
wat heb je toch met "status" en "slechte indruk" ? je blijft er maar over doormekkeren.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:58 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dus omdat ik wel zelfrespect heb en geen rotzooi naar binnen werk puur om geen 'slechte indruk' af te geven, ben ik een sloeber?
Je bent een triest geval, TS. Ik hoop dat je voorlopig nog veel bekakte feestjes te verduren krijgt waar je allerlei rotzooi MOET eten (voor je status, je weet) waar je van moet kokhalzen.
zolang je maar blijft proberen, zul je vanzelf zien dat er een moment komt waarop je veel meer lekker gaat vinden.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:21 schreef rival het volgende:
[..]
ALLES probeer ik! anders zal je mij nooit horen zeggen ieeeewwwlll dat is vies...
ik vind gewoon een hoop niet lekker!
maarja, macaroni vind ik ook best goor.. maar als ik bij iemand eet en er staat toevallig macaroni op tafel dan eet ik gewoon mee.... alleen zal ik NOOIT macaroni zelf maken of bestellen ofzo
zullen we een keertje afspreken?quote:Op maandag 16 juli 2007 12:14 schreef punchdrunk het volgende:
ach, als het nu nog enige basis had verder, alla.
maar wat ik het meest verbazende vind is dat mensen gaan huilen als iemand ze een mooi stuk verse vis, heerlijke lamskroon van een biologische boer of prachtige gecarameliseerde worteltjes en witlof vers uit de tuin voorzet, terwijl ze zonder enig probleem 3 ons gemalen kraakbeen en een klodder bruine smaakstof in de vorm van een frikandel speciaal naar binnen frommelen..
off topic: dit weekend nog heerlijke scampi gegeten: lekker gebakken in verse knoflook, een chilipepertje en afgeblust met limoensap. beetje peterselie erover en wat stokbrood erbij, en klaar.
dat is zoooo lekkerquote:Op maandag 16 juli 2007 13:01 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
gewoon klaarmaken als carpaccio (dun snijden, olijfolie, peper, zout, beetje citroensap)
super. smelt op de tong, net biefstuk.
Maar dan leer je tenminste wel andere dingen te waarderen.. niet meer dat geneuzel dat je vis niet lust oid. Wat een stelletje verwaande snobs, die niks lusten..quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:41 schreef Puckzzz het volgende:
kent iemand dat programma wat op Discovery Travel&Living komt? Die gast die overal de meest bizarre lokale gerechten eet? Daar lopen toch af en toe de rillingen wel van over mijn rug hoor
tja, hoewel ik me daarbij nog iets kan voorstellen. er zijn nu eenmaal mensen die daar slecht tegen kunnen.quote:Op maandag 16 juli 2007 14:49 schreef vbmot het volgende:
OlijvenWeet iemand trouwens waar je verse olijven kunt krijgen? Ik heb ze in Argentinië weleens gegeten en ze zijn nog een stuk lekkerder dan uit een potje.
[quote]
wat dacht je van de markt? elke turkse winkel in nederland? delicatesse zaak? albert heijn? super? c1000?
waar krijg je tegenwoordig eigenlijk GEEN verse olijven?
Waar ik me trouwens aan erger zijn mensen die alles te scherp/heet/pittig vinden. Kleinzielig gedoe met een idioot lage pijngrens
Dan zit je inderdaad in het verkeerde restaurant, dat lijkt me een kleine moeite.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:48 schreef rival het volgende:
[..]
nee ik maak nooit ruzie! en ik voel me zelfs niet prettig als ik om een verandering vraag (je leest hier al hoe erg sommige dat vinden, wie weet wat ze me vrete aandoen daardoor)
kan ik er wat aan doen als de biefstuk van het menu met champignonsaus komt, ja anderen die het wel waarderen genieten er maar lekker van. zal mij een worst zijn.
maar dat ik dan vraag of hij misschien met pepersaus kan (je maakt die shit toch vers voor me, en dan een sausje erbij die je sowieso wel vaker moet hebben op een avond) en ik ben meteen de boosdoener!
Die avatar is wel toepasselijkquote:Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef RickoKun het volgende:
Njaaa ik lust écht geen olijven, maar ik probeer toch echt wel alles, behalve inktvis, en al helemaal geen inktvis met van die levende tentakels
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |