abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51517913
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:24 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

mensen die een schitzelschotel bestellen in een restaurant zijn bij deze geexcuseerd van bovenstaande klacht. die zijn al te ver heen om nog hoop op redding te hebben.

rust zacht, lieve smaakpapillen.
Dat jij zo'n kereltje bent die wijn bij z'n ontbijt drinkt en de meest extravagante dingen vreet moet jij weten. Ik ben zelf iemand die alles proeft en ook vrij veel eet. Heb zelf al jarenlang een Indonesische schoonfamilie, ben al meer dan vaak uitgenodigt bij etentjes door buitenlandse mensen (van Marokkanen tot Somaliërs) en ik heb zelfs al vrij 'extreme' dingen naar binnen gewerkt puur voor te proberen, zoals Sprinkhanen en slakken (escargot).

Ik heb nu eenmaal liever een lekker 'simpel' schnitzeltje of een goed bereidde kalkoen dan die aparte rotzooi met véél te veel van het goede. Paar maanden geleden hadden de opa en oma van m'n vriendin hun gouden bruiloft gevierd, en toen kwamen een oom en tante met het idee om ergens in een véél te chique restaurant te gaan eten.

Wat kregen we zoal voorgeschoteld? Kwarteleieren met jam, eendenborst in honingsaus, zeeduivel in zeewiersaus, een visschotel met 20 verschillende soorten vis van vissen waar ik nog nooit van gehoord had, enzovoorts. Resultaat: 80 euro per persoon kwijt en niemand heeft er van genoten.

Nee, dan doe mij maar lekker een 'simpele' spareribschotel met wat frietjes en simpele salade. Dat is niet alleen te vreten, maar dat is ook betaalbaar.
pi_51517927
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:08 schreef punchdrunk het volgende:

verse vis is stevig, glanst mooi, heeft heldere ogen en ruikt naar de zee
en geloof mij, er zijn mensen die die geur NIET waarderen!

toch heb ik een hoop vissen geprobeerd, ik vind het niet lekker!
haring of tonijn of zalm ofzo... vind ik niet lekker!

wel ga ik deze vakantie een zwaardvis eten want ik lees net dat ik de smaak van een verkanshaas kan verwachten! (al verwacht ik hier over 4 weken neer te zetten dat een zwaardvis ook niet lekker is. maar eerst proberen natuurlijk)
  maandag 16 juli 2007 @ 12:34:29 #153
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_51518015
Met alle respect voor vrouwen, maar het lijkt er toch vaak op dat vrouwen meestal de wat 'moeilijkere' eters zijn. Of ze zijn vegetarisch, maar hebben zich amper verdiept in alternatieve gerechten, dus wanneer je vraagt wat je voor ze moet koken/wat ze lekker vinden, kan er alleen maar iets zeer inspiratieloos/eenvoudigs naar voren komen.

En dan maak je dus hele, uitgebreide, grote vegetarische salade maaltijden klaar, lusten ze de helft van de ingredieenten niet...
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_51518043
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:34 schreef Pracissor het volgende:
Met alle respect voor vrouwen, maar het lijkt er toch vaak op dat vrouwen meestal de wat 'moeilijkere' eters zijn. Of ze zijn vegetarisch, maar hebben zich amper verdiept in alternatieve gerechten, dus wanneer je vraagt wat je voor ze moet koken/wat ze lekker vinden, kan er alleen maar iets zeer inspiratieloos/eenvoudigs naar voren komen.

En dan maak je dus hele, uitgebreide, grote vegetarische salade maaltijden klaar, lusten ze de helft van de ingredieenten niet...
Voor vegetariërs kook ik sowieso al niet, puur principieel. Gewoon, omdat ik vegetariërs ongelooflijke hypocriete zeikerds vind en absoluut nooit meer met eentje wil gaan uit eten. Jewaids.
pi_51518056
Op zich vond ik de OP wel ok, totdat ik 'mooie ingrediënten' las...
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
  maandag 16 juli 2007 @ 13:01:24 #156
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51518815
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:31 schreef rival het volgende:

[..]

en geloof mij, er zijn mensen die die geur NIET waarderen!

toch heb ik een hoop vissen geprobeerd, ik vind het niet lekker!
haring of tonijn of zalm ofzo... vind ik niet lekker!

wel ga ik deze vakantie een zwaardvis eten want ik lees net dat ik de smaak van een verkanshaas kan verwachten! (al verwacht ik hier over 4 weken neer te zetten dat een zwaardvis ook niet lekker is. maar eerst proberen natuurlijk)
probeer anders ook eens rauwe tonijn!

i shit you not, dat heeft nauwelijks met vis te maken.

gewoon klaarmaken als carpaccio (dun snijden, olijfolie, peper, zout, beetje citroensap)

super. smelt op de tong, net biefstuk.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  maandag 16 juli 2007 @ 13:04:22 #157
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_51518928
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:01 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

gewoon klaarmaken als carpaccio (dun snijden, olijfolie, peper, zout, beetje citroensap)

Met soja en wasabi.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:04:23 #158
7091 punchdrunk
pi_51518931
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:36 schreef gerron23 het volgende:
Op zich vond ik de OP wel ok, totdat ik 'mooie ingrediënten' las...
...want?

je kookt zelf liever met goedkope, gevriesdroogde, uitgeperste en opgepompte lidl-troep?

pi_51519005
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:04 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

...want?
omdat het gebruik van woorden als 'mooi' en 'eerlijk' voor eten een belachelijke trend is.
ik mis die tijd wel met karin en marian whahahahaha
pi_51519111
Carpaccio en kaviaar. Gatverdamme, ook zo'n rotzooi die vaak in elitaire kringen geserveerd word. Ik krijg vaak het idee dat zulk soort mensen die walgelijke rotzooi alleen maar eten voor hun status, en niet omdat ze het echt lekker vinden.
pi_51519175
quote:

[..]

ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is? (zo ja, dan heb ik dat geprobeerd. toegegeven, het is lang niet zo smerig als dat ik dacht. maar vond het niet lekker)
  maandag 16 juli 2007 @ 13:12:01 #162
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51519206
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:
Carpaccio en kaviaar. Gatverdamme, ook zo'n rotzooi die vaak in elitaire kringen geserveerd word. Ik krijg vaak het idee dat zulk soort mensen die walgelijke rotzooi alleen maar eten voor hun status, en niet omdat ze het echt lekker vinden.
stel je niet aan.
en carpaccio is
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51519265
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef rival het volgende:

[..]

ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is?
Meestal niet.
pi_51519297
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

Meestal niet.
dan kan ik over rauwe tonijn nog niks zeggen!
pi_51519924
het zijn altijd van die mensen die vroeger van hun ouders nooit hun bord leeg hoefden te eten. ik ben blij dat mijn ouders wat dat betreft niet flauw waren en ik gewoon alles moest eten. daardoor lust ik nu echt bijna alles en wat ik niet lekker vind, kan ik toch wel eten, al zal ik het zelf niet klaar maken.

mijn buurjongen mocht altijd overal appelmoes bij eten, en dat doet ie nu dus nog steeds, terwijl hij de 40 al is gepasseerd zit je in een restaurant, vraagt ie om een schaaltje appelmoes erbij. vraag dan gelijk om het kindermenu
  maandag 16 juli 2007 @ 13:38:31 #166
7091 punchdrunk
pi_51520065
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef Tuvai.net het volgende:
pfff.. ga nog even en het gaat over "die hoge heren in den haag..."

zeik jij maar lekker door over "elitaire kringen" waar "walgelijke rotzooi" gegeten wordt. sloeber.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:40:42 #167
7091 punchdrunk
pi_51520155
quote:

[..]

ik ga er vanuit dat de tonijn in een tonijn salade rauw is? (zo ja, dan heb ik dat geprobeerd. toegegeven, het is lang niet zo smerig als dat ik dacht. maar vond het niet lekker)
nee, die is niet rauw, die is gekookt/gestoomt. rauwe tonijn ziet er zo uit:

smaakt ook weer heel anders.
  maandag 16 juli 2007 @ 13:42:40 #168
7091 punchdrunk
pi_51520230
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:06 schreef gerron23 het volgende:

[..]

omdat het gebruik van woorden als 'mooi' en 'eerlijk' voor eten een belachelijke trend is.
prima, goeie ingredienten dan.

hier, heb je nog een komma. wel veilig doen he? : ,
pi_51520717
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:38 schreef punchdrunk het volgende:
zeik jij maar lekker door over "elitaire kringen" waar "walgelijke rotzooi" gegeten wordt. sloeber.
Dus omdat ik wel zelfrespect heb en geen rotzooi naar binnen werk puur om geen 'slechte indruk' af te geven, ben ik een sloeber?

Je bent een triest geval, TS. Ik hoop dat je voorlopig nog veel bekakte feestjes te verduren krijgt waar je allerlei rotzooi MOET eten (voor je status, je weet) waar je van moet kokhalzen.
pi_51520796
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:40 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

nee, die is niet rauw, die is gekookt/gestoomt. rauwe tonijn ziet er zo uit:

[afbeelding]

smaakt ook weer heel anders.
als ik dat deze vakantie tegen kom dan weet je over 4 weken wat ik er van vind
  maandag 16 juli 2007 @ 14:02:34 #171
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_51520833
quote:

[..]

belangrijkste is dat je het in ieder geval nog probeert...da's al heel wat...

overigens vond ik olijven vroeger smerig, en tegenwoordig erg goed te eten...smaak verandert
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_51521359
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:58 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dus omdat ik wel zelfrespect heb en geen rotzooi naar binnen werk puur om geen 'slechte indruk' af te geven, ben ik een sloeber?
nee, omdat je er vanuit gaat dat niemand carpaccio of kaviaar lekker vindt, en dat men het enkel eet om geen "slechte indruk" af te geven. carpaccio is bijvoorbeeld heerlijk en niet eens elitair. in een gemiddeld restaurant best te krijgen als voorgerecht, voor een euro of 10. maar goed, als je nooit verder dan de FEBO komt...

Verder is kaviaar best te eten, alleen vind ik de smaak niet opwegen tegen de prijs, dus zal ik het niet kopen.
pi_51521455
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:02 schreef Abbadon het volgende:

[..]

belangrijkste is dat je het in ieder geval nog probeert...da's al heel wat...
ALLES probeer ik! anders zal je mij nooit horen zeggen ieeeewwwlll dat is vies...

ik vind gewoon een hoop niet lekker!

maarja, macaroni vind ik ook best goor.. maar als ik bij iemand eet en er staat toevallig macaroni op tafel dan eet ik gewoon mee.... alleen zal ik NOOIT macaroni zelf maken of bestellen ofzo
pi_51521598
gadver, pindakaas op brood
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
  maandag 16 juli 2007 @ 14:28:08 #175
7091 punchdrunk
pi_51521662
quote:
Op maandag 16 juli 2007 13:58 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Je bent een triest geval, TS. Ik hoop dat je voorlopig nog veel bekakte feestjes te verduren krijgt waar je allerlei rotzooi MOET eten (voor je status, je weet) waar je van moet kokhalzen.
wat heb je toch met "status" en "slechte indruk" ? je blijft er maar over doormekkeren.

Ik eet dingen omdat ik ze lekker vind, en ik ga ervanuit dat alles lekker is tot het tegendeel bewezen is. als jij persee bepaalde gerechten of ingredienten wilt uitsluiten omdat je denkt dat mensen dat alleen eten vanwege status of omdat ze bekakt willen doen, moet je dat lekker zelf weten.

of bepaalde ingredienten of gerechten sjieker zijn dan andere zal me roesten. ik zou trouwens eens met iemand praten over je haat voor mensen uit andere "sociale klassen". als andere mensen op feestjes willen rondlopen en de hele avond champagne en oesters willen hijsen, dan heb jij daar toch geen last van?
  maandag 16 juli 2007 @ 14:34:02 #176
7091 punchdrunk
pi_51521850
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:21 schreef rival het volgende:

[..]

ALLES probeer ik! anders zal je mij nooit horen zeggen ieeeewwwlll dat is vies...

ik vind gewoon een hoop niet lekker!

maarja, macaroni vind ik ook best goor.. maar als ik bij iemand eet en er staat toevallig macaroni op tafel dan eet ik gewoon mee.... alleen zal ik NOOIT macaroni zelf maken of bestellen ofzo
zolang je maar blijft proberen, zul je vanzelf zien dat er een moment komt waarop je veel meer lekker gaat vinden.

niet dat dat van mij persee moet, maar het is voor jezelf veel makkelijker, en lekkerder!

en ps: rauwe tonijn: zeker proberen, alleen zou ik dat thuis doen. op toeristische stekjes weet je nooit welke kwaliteit je krijgt en rauwe vis die "om" is:

daarnaast is goeie tonijnsteak (als je het rauw eet moet je de beste kwaliteit hebben) schofterig duur (35 euro p/kilo?). leuk om een keer sushi of carpaccio mee te maken, maar in restaurants vaak erg prijzig.
pi_51521997
quote:
Op maandag 16 juli 2007 12:14 schreef punchdrunk het volgende:
ach, als het nu nog enige basis had verder, alla.

maar wat ik het meest verbazende vind is dat mensen gaan huilen als iemand ze een mooi stuk verse vis, heerlijke lamskroon van een biologische boer of prachtige gecarameliseerde worteltjes en witlof vers uit de tuin voorzet, terwijl ze zonder enig probleem 3 ons gemalen kraakbeen en een klodder bruine smaakstof in de vorm van een frikandel speciaal naar binnen frommelen..

off topic: dit weekend nog heerlijke scampi gegeten: lekker gebakken in verse knoflook, een chilipepertje en afgeblust met limoensap. beetje peterselie erover en wat stokbrood erbij, en klaar.
zullen we een keertje afspreken?
  maandag 16 juli 2007 @ 14:49:19 #178
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_51522377
Olijven Weet iemand trouwens waar je verse olijven kunt krijgen? Ik heb ze in Argentinië weleens gegeten en ze zijn nog een stuk lekkerder dan uit een potje.

Waar ik me trouwens aan erger zijn mensen die alles te scherp/heet/pittig vinden. Kleinzielig gedoe met een idioot lage pijngrens
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_51522497
quote:

[..]

dat is zoooo lekker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Games maandag 16 juli 2007 @ 14:55:23 #180
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_51522595
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 16:41 schreef Puckzzz het volgende:
kent iemand dat programma wat op Discovery Travel&Living komt? Die gast die overal de meest bizarre lokale gerechten eet? Daar lopen toch af en toe de rillingen wel van over mijn rug hoor
Maar dan leer je tenminste wel andere dingen te waarderen.. niet meer dat geneuzel dat je vis niet lust oid. Wat een stelletje verwaande snobs, die niks lusten..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 16 juli 2007 @ 15:07:33 #181
7091 punchdrunk
pi_51523009
quote:
Op maandag 16 juli 2007 14:49 schreef vbmot het volgende:
Olijven Weet iemand trouwens waar je verse olijven kunt krijgen? Ik heb ze in Argentinië weleens gegeten en ze zijn nog een stuk lekkerder dan uit een potje.
[quote]

wat dacht je van de markt? elke turkse winkel in nederland? delicatesse zaak? albert heijn? super? c1000?

waar krijg je tegenwoordig eigenlijk GEEN verse olijven?

Waar ik me trouwens aan erger zijn mensen die alles te scherp/heet/pittig vinden. Kleinzielig gedoe met een idioot lage pijngrens
tja, hoewel ik me daarbij nog iets kan voorstellen. er zijn nu eenmaal mensen die daar slecht tegen kunnen.

ik mag zelf graag ook een flink pepertje verorberen.
  maandag 16 juli 2007 @ 15:09:58 #182
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_51523103
Njaaa ik lust écht geen olijven, maar ik probeer toch echt wel alles, behalve inktvis, en al helemaal geen inktvis met van die levende tentakels
  maandag 16 juli 2007 @ 15:46:45 #183
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_51524468
Ik heb een kennis die lust alleen maar patat geloof ik. Ik weiger voor haar te koken, ik stuur haar naar de snackbar waar ze haar favoriete 'Joppie saus' hebben. En dan eten de rest van de gasten en ik gewoon lekker.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  maandag 16 juli 2007 @ 17:31:37 #184
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_51527794
Waar ik me vooral aan erger, zijn de mensen die dan zonder iets ooit te hebben geprobeerd al Getver, of smerig roepen,, en dat er dan een andere kneus naast zit die mee doet,, dat ze dan allemaal gniffelen en lachen over hoe smerig het allemaal wel niet is,, en dat ze haast jou voor lul willen zetten omdat je dingen wel lust..... terwijl ze zich eigenlijk diep zouden moeten schamen voor het feit dat ze de smaakpappilen van een paard hebben..
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_51528701
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:48 schreef rival het volgende:

[..]

nee ik maak nooit ruzie! en ik voel me zelfs niet prettig als ik om een verandering vraag (je leest hier al hoe erg sommige dat vinden, wie weet wat ze me vrete aandoen daardoor)

kan ik er wat aan doen als de biefstuk van het menu met champignonsaus komt, ja anderen die het wel waarderen genieten er maar lekker van. zal mij een worst zijn.

maar dat ik dan vraag of hij misschien met pepersaus kan (je maakt die shit toch vers voor me, en dan een sausje erbij die je sowieso wel vaker moet hebben op een avond) en ik ben meteen de boosdoener!
Dan zit je inderdaad in het verkeerde restaurant, dat lijkt me een kleine moeite.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
  maandag 16 juli 2007 @ 18:05:21 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51528782
quote:
Op maandag 16 juli 2007 15:09 schreef RickoKun het volgende:
Njaaa ik lust écht geen olijven, maar ik probeer toch echt wel alles, behalve inktvis, en al helemaal geen inktvis met van die levende tentakels
Die avatar is wel toepasselijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')