Zwaar mee eens. 20 miljoen klinkt leuk, maar we zijn geen economen maar voetballiefhebbers dus daar niet blind op staren....een kampioenschap en overwinteren in de Champions League zegt mij meer dan 20mln, en dat doe je met de sterkste selectie die je bijelkaar kan krijgen.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik vind hem ook ondergewaardeerd, maar 20 miljoen is wel erg veel geld.
Mijn visie:
Als Van Geel goede realistische vervangers op het oog heeft: doen.
Geen geschikte vervangens: Babel houden.
Nog meer oud-PSV'ers in het elftal.quote:
Alsof Ribery wilde komenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:26 schreef devv05 het volgende:
Ribbery hadden we moeten halen, maar die was aardig duur. De Ridder en Wilhelmson hadden ook redelijke alternatieven geweest. Van der Meyde heeft z'n beste tijd wel gehad denk ik en zie ik minder zitten. Voor de rest zou ik het niet weten. Gronkjear of Zenden zou je nog aan kunnen denken
Als Ajax babel verkocht heeft zijn er centen.quote:
Zo moeten de uitwedstrijden wel, zo speelt Ajax het beste voetbal.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
![]()
Waarom niet een seizoen 4-1-2-1-2, zoals afgelopen seizoen FCT- en PSV-uit?
Dat soort spelers vinden altijd wel een "betere" club dan Ajax.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:28 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Als Ajax babel verkocht heeft zijn er centen.
Hij kan dan samen met Huntelaar in een 4-4-2 systeem spelen.
Basisplek, CL voetbal, goed salaris.
Misschien maakt Ajax wel kans, in Barcelona komt hij niet meer aan spelen toe nu Henry, Dos Santos en Krikic bij de selectie komen.
Van der Meyde leeft bij Ajax wel weer op denk ik. Bij uitstek een 4-3-3 speler...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:26 schreef devv05 het volgende:
De Ridder en Wilhelmson hadden ook redelijke alternatieven geweest. Van der Meyde heeft z'n beste tijd wel gehad denk ik en zie ik minder zitten.
Dat is zo, maar hij zit nu al een flinke poos op de bank, eerst bij Chelsea en nu in Barcelona. De engelse clubs die zich gemeld hebben spelen geen CL.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:32 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Dat soort spelers vinden altijd wel een "betere" club dan Ajax.
Logisch natuurlijk, want we hebben al zoveel goede buitenspelers.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Weet het niet zeker maar volgens mij zijn ze bezig om hem om te turnen tot linkshalf...
Hoorde ik ook, hij schijnt niet snel genoeg te zijn als vleugelaanvaller.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Weet het niet zeker maar volgens mij zijn ze bezig om hem om te turnen tot linkshalf...
Wat gaat hij presenteren dan?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:31 schreef ub40_bboy het volgende:
presentatie van van der meyde morgen.
wie wil jij als buitenspeler een verlegen belg zonder actie die een gemoedelijk sfeertje in de kleedkamer gewend is?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:37 schreef Aanvoerder het volgende:
Heb je weer gezopen Seth?
Daar ging het niet om, maar wanneer Seth op dit tijdstip ineens met heldere gedachten komt, dan geloof ik niet dat 'ie nuchter is.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 02:52 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
wie wil jij als buitenspeler een verlegen belg zonder actie die een gemoedelijk sfeertje in de kleedkamer gewend is?
quote:,,De afgelopen maanden heb ik echt naar deze dag uitgekeken’’, vertelt Kennedy over zijn eerste werkdag. De nieuwbakken Ajacied is zichtbaar trots op zijn nieuwe club. De 26-jarige middenvelder draagt zijn trainingsplunje met trots. De nieuwe nummer 7 in de Ajax-selectie is ambitieus gestart. ,,Ik heb me de afgelopen tijden goed voorbereid, heb me echt gefocust op deze voorbereiding. Vanaf het begin wil je toch een goede indruk maken op de mensen bij je nieuwe club.’’
De Zweed werd maandagmorgen in de Amsterdam ArenA hartelijk welkom geheten door zijn nieuwe trainer en ploeggenoten. De welkomstwoorden gingen vrijwel altijd samen met een verwijzing naar zijn kapsel. De oud-speler van FC Twente begint het nieuwe seizoen met een kortgeknipt schedeldak.
,,De reacties waren vooral grappig’’, lacht de bijna kale Kennedy. ,,Maar dit nieuwe kapsel heeft niks met mijn nieuwe club te maken. Ik was het al een tijdje van plan. Tijdens mijn vakantie heb ik de knoop doorgehakt en heb ik een kapper bezocht. In Griekenland was het 44 graden Celsius. Dat heeft ook meegespeeld.’’
quote:'Motta onhaalbaar voor Ajax'
FC Barcelona is niet van plan om Thiago Motta voor een schijntje te laten vertrekken. De 24-jarige Braziliaan heeft te horen gekregen dat hij niet in de plannen voor komend seizoen voorkomt, maar geïnteresseerde clubs zullen diep in de buidel moeten tasten om hem over te nemen.
Naar verluidt wil Barcelona liefst acht miljoen euro ontvangen voor Motta, wiens contract in Nou Camp nog slechts één jaar doorloopt.
Door de vraagprijs van acht miljoen is de middenvelder direct onhaalbaar geworden voor Ajax, dat vorige maand nog interesse in hem toonde.
Wat denk je dat de CL heeft opgeleverd?quote:Op maandag 9 juli 2007 21:56 schreef SnakeNL het volgende:
[..]
Bron: Voetbalzone
Dus Liverpool heeft de 20 miljoen makkelijk nu
En daar laat je dus Babel voorgaan? Om Arveladze te halen?quote:Op maandag 9 juli 2007 23:21 schreef Nashje het volgende:
[..]
Arveladze zou eigenlijk wel perfect zijn.
Juist. En ook daarom is het zonde van Ryan weggaat. Je koopt er niet zo snel een speler voor terug...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:28 schreef Fides het volgende:
Hehe, wat een gedroom in dit topic. Ajax kan natuurlijk nooit Ribery, Kanoute of Gudjohnsson binnen halen.
Zenden heeft al getekend by l'OM.
Wat je hier schetst (met name over de salarissen) klinkt dan wel weer goed. Als Wesley blijft...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:59 schreef amsterdammertje113 het volgende:
Door de verkoop van buitenspelers lijkt Ajax te gaan streven naar een 4-4-2 systeem met een man achter de spitsen. Babel mag voor dat geld van mij vertrekken. Ajax zou interesse hebben in Luis Fabiano van Sevilla. Ook heb ik vernomen dat hijzelf al rond is met Ajax (Bron AS). Tevens willen ze van het geld dat ze binnenhalen de contracten van Sneijder en Huntelaar openbreken en verlengen. Hiermee zou Sneijder een bedrag van 2 miljoen per jaar verdienen en een contract krijgen tot 2011. Van de verlenging van Huntelaar is nog niets bekend. Sneijder heeft verklaard er wel over na te willen denken. Ik denk dat we Van Geel dankbaar mogen zijn. Sinds deze man binnen is lopen spelers niet meer weg voor een schijntje en laten we aan grote topclubs zien dat ze wel met een zak geld moeten komen.
Van Geel
![]()
Ja dat zeker weten. Ik heb dit gisteren allemaal vernomen. Via diverse bronnen. Ik hoop dat Wesley een verstandig besluit neemt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:03 schreef Longmen het volgende:
[..]
Wat je hier schetst (met name over de salarissen) klinkt dan wel weer goed. Als Wesley blijft...![]()
Ga nou niet lastig lopen doen Babelquote:Tegenstijdige berichtgeving over Babel
dinsdag 10 juli, door SV, Amsterdam, 07:23u, AD/Independent
Ryan Babel net als Kenneth Perez een speelbal te worden van de media. In het AD staat dinsdag dat er nog veel stappen genomen moeten worden voor de transfer. The Independent meldt dat de overgang bijna rond is.
Volgens de Engelse krant komt Babel woensdag naar Liverpool om een medische keuring te doorstaan. In het Algemeen Dagblad zegt de linksbuiten van Ajax dat hij wel naar Liverpool wil. Zijn zaakwaarnemer Haatregt erkent wel dat de clubs eerst akkoord moeten worden en daarna de speler nog.
Er spelen ook nog sportieve eisen. Babel wil niet 'de zoveelste keus' worden in Engeland.
Als dat allemaal waar is mogen we verschrikkelijk hard onze handjes dicht knijpen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 07:59 schreef amsterdammertje113 het volgende:
Door de verkoop van buitenspelers lijkt Ajax te gaan streven naar een 4-4-2 systeem met een man achter de spitsen. Babel mag voor dat geld van mij vertrekken. Ajax zou interesse hebben in Luis Fabiano van Sevilla. Ook heb ik vernomen dat hijzelf al rond is met Ajax (Bron AS). Tevens willen ze van het geld dat ze binnenhalen de contracten van Sneijder en Huntelaar openbreken en verlengen. Hiermee zou Sneijder een bedrag van 2 miljoen per jaar verdienen en een contract krijgen tot 2011. Van de verlenging van Huntelaar is nog niets bekend. Sneijder heeft verklaard er wel over na te willen denken. Ik denk dat we Van Geel dankbaar mogen zijn. Sinds deze man binnen is lopen spelers niet meer weg voor een schijntje en laten we aan grote topclubs zien dat ze wel met een zak geld moeten komen.
Van Geel
![]()
Bij de mogelijke verkoop van Ryan Babel aan Liverpool zou Ajax een dubbele deal kunnen slaan. De prijs zou minimaal 20 miljoen euro zijn en zou maar voor een heel klein gedeelte aan een nieuwe linksbuiten worden besteed.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:39 schreef Gelderland het volgende:
denk dat Sneijder zijn contract niet wéér gaat verlengen aangezien hij dan helemaal lang aan Ajax vast zit. Niet dat dat zo erg is, maar dan kan Ajax hem ook aan zijn contract houden; iets wat Sneijder niet wilt. Ben ook benieuwd wat de bron daarvan is (de mogelijke verlening van KJH en SNeijder)
Ik heb daar wel vertrouwen in dat het gebeurt. Let wel van mij hoeft Babel niet weg maar als je met dat geld dit gaat doen dan ben ik daar blij mee.quote:
Als men met het geld doet wat jij eerder schetst prima.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:18 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Ik heb daar wel vertrouwen in dat het gebeurt. Let wel van mij hoeft Babel niet weg maar als je met dat geld dit gaat doen dan ben ik daar blij mee.
Leuk stukje, alleen na het lezen van je bron, neem ik het niet meer serieus.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:10 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Blablablablablaat.
Bron Soccernews.nl
Dat had ik dus ook. Het lijkt me sowieso vrij onwaarschijnlijk dat Sneijder op een contractverlenging ingaat.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Leuk stukje, alleen na het lezen van je bron, neem ik het niet meer serieus.
Dat klopt.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:29 schreef Scorpie het volgende:
13,5 miljoen pond, das 21 miljoen toch?
duurste transfer ooit binnen Ajax lijkt mij.quote:
Ik ookquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:38 schreef BoNi het volgende:
Is de duur van het contract nou echt van zo'n grote invloed? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een club wel 20 miljoen over heeft voor Babel, maar geen 15 miljoen voor Sneijder. Als ik als trainer mocht kiezen tussen beide spelers, zou ik wel weten wie ik het liefst in mijn elftal zou hebben.
Natuurlijk zijn het compleet verschillende spelers op verschillende posities, maar ik zou meer toegevoegde waarde zien van Sneijder in mijn team dan Babel.
Natuurlijk is dat van grote invloed. Die miljoenen worden grotendeels gebaseerd op de duur van het contract en vooral het daarmee gemoeide salaris van de speler. In feitte koopt in dit geval Liverpool het contract van Babel bij Ajax af. Aangezien Babel recentelijk heeft verlengd en daarmee ongetwijfeld een salarisverhoging mee gepaard is gegaan, ligt de transfersom voor Babel erg hoog. Sneijder zal dan wel een stuk meer verdienen, maar dat contract loopt nog maar één seizoen door. Natuurlijk schroeven clubs de transfersom voor spelers die zij graag behouden wel wat omhoog, maar de basis van de vraagprijs is toch echt de contractduur/kosten en niet de kwaliteit van de speler. Voetbal is zakelijk.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:38 schreef BoNi het volgende:
Is de duur van het contract nou echt van zo'n grote invloed? Ik kan me bijna niet voorstellen dat een club wel 20 miljoen over heeft voor Babel, maar geen 15 miljoen voor Sneijder. Als ik als trainer mocht kiezen tussen beide spelers, zou ik wel weten wie ik het liefst in mijn elftal zou hebben.
Natuurlijk zijn het compleet verschillende spelers op verschillende posities, maar ik zou meer toegevoegde waarde zien van Sneijder in mijn team dan Babel.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:34 schreef Damzkieee het volgende:
Nou haal de strik maar vast uit de kast zou ik zeggen.
Het contract van Sneijder loopt tot 2009, dus nog 2 seizoenen. Maar goed dat Babel bij heeft getekend. Scheelt nu toch weer 10miljoen ofzoquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:44 schreef Blight het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat van grote invloed. Die miljoenen worden grotendeels gebaseerd op de duur van het contract en vooral het daarmee gemoeide salaris van de speler. In feitte koopt in dit geval Liverpool het contract van Babel bij Ajax af. Aangezien Babel recentelijk heeft verlengd en daarmee ongetwijfeld een salarisverhoging mee gepaard is gegaan, ligt de transfersom voor Babel erg hoog. Sneijder zal dan wel een stuk meer verdienen, maar dat contract loopt nog maar één seizoen door. Natuurlijk schroeven clubs de transfersom voor spelers die zij graag behouden wel wat omhoog, maar de basis van de vraagprijs is toch echt de contractduur/kosten en niet de kwaliteit van de speler. Voetbal is zakelijk.
Je hebt gelijk. Stond even fout in mijn geheugen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het contract van Sneijder loopt tot 2009, dus nog 2 seizoenen.
Wanneer we spelers voor deze bedragen van de hand gaan doen, en daarbij goede spelers bij Ajax ook een enorm slaris kunnen verdienen, behoren we gewoon bij de topclubs van Europa.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:04 schreef M0NTANA het volgende:
Nadeel is dat de clubs van de spelers waar Ajax interesse in toont, ook weten dat Ajax nu een smak geld te besteden heeft, veel prijzen zullen nu krankzinnig stijgen.
Stapsgewijs, eerst JC-schaal winnen, daarna plaatsen voor CL, landskampioen worden en beker winnen!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:08 schreef DouweEgbert het volgende:
[..]
Wanneer we spelers voor deze bedragen van de hand gaan doen, en daarbij goede spelers bij Ajax ook een enorm slaris kunnen verdienen, behoren we gewoon bij de topclubs van Europa.
Nu moeten we sportief gezien nog bij de Europese top komen.
Volgend jaar dan maar de dubbel en CL?
Ik vind het niet erg dat je het niet serieus neemt. Maar neemt niet weg dat als het waar is dat het super zou zijn!!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Leuk stukje, alleen na het lezen van je bron, neem ik het niet meer serieus.
eens, maar vlak de rol van het EK -21 niet uit. Daar heeft Liverpool de knoop doorgehakt denk ik. Foppe dus ook.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:01 schreef DouweEgbert het volgende:
Realiseer wel dat we dit indirect allemaal aan HtC hebben te danken. HIJ heeft Babel dit seizoen door laten breken.
En wat kan v. Geel geweldig zaken doen.
Daarbij denkt iedereen(inclusief mezelf) aan welke speler we voor dat bedrag kunnen halen. En nee, v. Geel denkt gelijk Sneijder en Huntelaar te strikken met een gigantisch salaris. Deze man is de grootste aanwinst voor Ajax sinds jaren.
Klopt, dat ben ik met je eens, maar Soccernews.nl is dezelfde categorie als Sport.be!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:09 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je het niet serieus neemt. Maar neemt niet weg dat als het waar is dat het super zou zijn!!
Fabio Coentrao heeft pas een contract voor 6 seizoenen bij Benfica getekendquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:10 schreef amsterdammertje113 het volgende:
[..]
Als nieuwe linksbuiten zou dan waarschijnlijk Lasse Nilsson of Fabio Coentrao willen presenteren. Laatsgenoemde is op dit moment actief op het WK - U 20 en en speelt bij Rio Ave. Ajax zou al bij Rio Ave hebben geinformeerd. Waarschijnlijk zouden Mitea en Manucharyan bij het vertrek van Babel zeker blijven. Bron Soccernews.nl
BBC daarentegenquote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, dat ben ik met je eens, maar Soccernews.nl is dezelfde categorie als Sport.be!![]()
iddquote:
Kassaquote:Liverpool make improved Babel bid
Ajax winger Ryan Babel is being courted by Liverpool
Babel impressed for Holland in the European Under-21 Championship
Liverpool are closing in on a £13.5m deal for Ryan Babel after Ajax admitted boss Rafa Benitez had made an improved bid for the Holland under-21 star.
BBC Five Live Sport revealed Liverpool had initially offered £10m for the 20-year-old forward.
But Ajax technical director Martin van Geel said: "Liverpool are very serious about signing Babel and have made an offer a lot higher than before.
"Because they want him so much, I think we will lose him."
The Dutch club are holding out for £13.5m for Babel, who has also been linked to Arsenal.
Babel's agent told Sportweek magazine: "Liverpool have made a bid for Ryan but he hasn't spoken with them.
"We can only speak when Ajax say the clubs have an agreement, and phase two can start, but it's not that far yet."
But Five Live football correspondent Jonathan Legard has been told a deal could go through on Wednesday.
He said: "Babel was strongly linked to Arsenal but Liverpool have made their move and it seems they will use the money from Craig Bellamy's move to West Ham to bring in one of Europe's finest young talents."
Babel impressed as part of the Holland Under-21 team that won the recent European Championship.
Liverpool boss Benitez signed striker Fernando Torres from Atletico Madrid last week and admitted he was looking to sign wide players to help supply his new acquisition.
Babel made 27 Eredivisie appearances for Ajax last season, scoring five goals.
Die zit nog in zijn lachkick vanwege de vijf miljoen euro van Sevilla voor Tom de Mul.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:13 schreef Sloggi het volgende:
20 miljoen voor Babel, Van Geel lacht zich dood als Liverpool dat biedt.
quote:Liverpool are closing in on the signing of Ajax ace Ryan Babel after they upped their offer for the forward.
Babel's agent confirmed on Monday that Liverpool had lodged a bid for the highly-rated 20-year-old.
Babel was a member of the Holland squad for the 2006 World Cup and was also a star performer for the Under 21 team in the recent European Championship.
Liverpool's initial bid was believed to have been rejected by Ajax, but Rafa Benitez is thought to have increased his offer for the Dutch international as he looks to beat Arsenal to Babel's signature.
Ajax's technical director Martin van Geel has confirmed Liverpool have increased their bid for Babel and the Dutch giants are resigned to the versatile forward moving on.
"Liverpool are very serious about signing Babel and have made an offer a lot higher than before," van Geel told The Sun.
"Because they want him so much, I think we will lose him."
Babel has never hidden his desire to play in England and Benitez is hoping to push through a deal as he builds a squad capable of challenging for honours on all fronts.
v. Geel kennende gaat hij dat geld echt niet uitgeven.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:18 schreef M0NTANA het volgende:
Met het geld dat voor Ryan Babel gevangen wordt, moet Khalid Boulahrouz toch wel haalbaar zijn? Volgens de BBC zou hij naar Sevailla mogen voor 3,5 miljoen Pond (dus ruim 5 miljoen euro), dat moet voor Ajax toch ook te doen zijn?
Dat is gewoon de VI versie in t Engels.quote:
Ik wacht nog even af.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 10:22 schreef Scorpie het volgende:
Ik lach me kapot
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |