quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:23 schreef koningdavid het volgende:[..]
Ik vind hem ook ondergewaardeerd, maar 20 miljoen is wel erg veel geld.
Mijn visie:
Als Van Geel goede realistische vervangers op het oog heeft: doen.
Geen geschikte vervangens: Babel houden.
Zwaar mee eens. 20 miljoen klinkt leuk, maar we zijn geen economen maar voetballiefhebbers dus daar niet blind op staren....een kampioenschap en overwinteren in de Champions League zegt mij meer dan 20mln, en dat doe je met de sterkste selectie die je bijelkaar kan krijgen.
Momenteel betekent Babel weg een verzwakking op de linkerkant wat niet door de huidige selectie goed opgevangen kan worden en dus eigenlijk niet acceptabel...alleen als er dus goede, realistische vervangers voor in de plaats kunnen komen (geen talenten dus die er over 2 jaar staan misschien).
Zoals al eerder geopperd...dat is helemaal niet zo simpel, zelfs niet met dat geld. Vergeet niet dat 20mln brutto misschien 15mln netto in de pocket voor Ajax betekent...en afgezien van dat geld willen gelijkwaardige spelers niet zo snel naar de Nederlandse competitie komen.
Overigens, als Babel een paar ballen goed raakt in de CL, is ie volgend jaar ook nog minstens 15 miljoen waard met een 2 jarig contract. En extra CL inkomsten en exposure tikken ook aardig aan (sneeuwbaleffect met de goede marketing)... Ik kan me nog een onderzoek herinneren waarin de waarde van Babel hoger ingeschat stond dan die van van Nistelrooij...klinkt vaag maar dat is opzich niet helemaal uit de lucht gegrepen...
Misschien moeten we ons inderdaad eens als een echte topclub gaan gedragen en niet meteen uitverkoop houden als iemand met een zak geld langskomt maar constant de sterkte van de selectie als 1e prioriteit houden...wat dat betreft heeft Van Geel wel een goede visie denk ik.