Was bij een partij van Mauresmo op Australian open. Toen gaf de animatie hem uit, maar de call was in. Nouja kan een keer gebeuren. Ik heb zelf ook wel eens twijfels met de juistheid van de animatie. Sommige ballen worden erg ruim uitgegeven.quote:Op maandag 9 juli 2007 03:31 schreef DarkShine het volgende:
[..]
't Is dat ik een hekel heb aan tennis, dus ook niet meer weet wie, wat hoe en waar. Weet wel dat ze zelf beide ook toegeven dat de Hawk-Eye miszat.
quote:Op maandag 9 juli 2007 11:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het wel, als je het invoert als spelregel. Nog altijd kunnen er onbeperkt spelers van buitenaf onder contract staan, alleen een spelregel bepaalt dat je er maar drie of vier mag opstellen.
Klopt, maar de G12 (?) heeft dat toen tegengehouden. Deze spelregelverandering is natuurlijk ook niet gunstig voor de grote clubs, want zie jij bijvoorbeeld Chelsea of Arsenal al met zeven of acht Engelsen spelen?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:55 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
natuurlijk.
Snap sowieso niet dat dat toen is teruggedraaid, want daar was een x aantal jaar geleden wel sprake van toch?
Overtredingen, buitenspelsituaties, binnen of buiten de 16 - dat moet alleen nog door een scheidsrechter wat mij betreft. Maar doelpunt, bal wel of niet over de lijn is wel van enorm belang. Fouten zijn menselijk, vandaar dat je niet alles moet technificeren (oidquote:Op maandag 9 juli 2007 09:12 schreef Devano het volgende:
Ik vond het bij Wimbledon echt ergerlijk. Het is dat tennis nog vrij vaak stil ligt van 'nature,' dat het nog wel enigszins te pruimen was. Maar bij een sport als voetbal, waar tempo hoog in het vaandel staat bij de toeschouwers, krijg je alleen irritaties. Het is te makkelijk om te denken dat het in een paar seconden gebruikt zal worden. Natuurlijk krijg je dan minutenlange protesten en discussies, dat mag toch niet zijn waar we heen willen.
Wat een drogredenering. Wat heeft het 1 met het ander te maken?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:19 schreef M0NTANA het volgende:
Heb liever dat ze zich eerst buigen over het maximum aantal buitenlanders, zo'n hawk-eye vind ik geen noodzaak.
It's just part of the game, al bijna 150 jaar.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:09 schreef Stpan het volgende:
[..]
Wat een drogredenering. Wat heeft het 1 met het ander te maken?
Ik vind de Hawk-Eye wel noodzaak.
Voetbal is leuk omdat voetballers fouten maken, niet omdat scheidsrechters fouten maken en ploegen onterecht winnen of verliezen.
Dus keepers hadden ook zonder handschoenen moet voetballen? En de buitenspelregel hoeft ook niet meer? En zullen we ook maar met die bal van 50 jaar geleden voetballen?quote:Op maandag 9 juli 2007 12:11 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
It's just part of the game, al bijna 150 jaar.
Klopt, maar deze verandering is wel érg groot. Het begint nu met de hawk-eye en over een paar jaar zit de vierde official standaard achter een tv en ligt het spel om de haverklap stil.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:13 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dus keepers hadden ook zonder handschoenen moet voetballen? En de buitenspelregel hoeft ook niet meer? En zullen we ook maar met die bal van 50 jaar geleden voetballen?
Tijden veranderen, Montana.
Ik vind dat 'n sport als voetbal niet teveel "geautomatiseerd" moet worden. De volgende stap is dat buitenspel automatisch aangegeven gaat worden en dat haalt toch een deel van de charme van het voetbal weg.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:17 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar deze verandering is wel érg groot. Het begint nu met de hawk-eye en over een paar jaar zit de vierde official standaard achter een tv en ligt het spel om de haverklap stil.
quote:Op maandag 9 juli 2007 10:27 schreef Plato1980 het volgende:
Het zou een goede zaak zijn en een hoop ergernis kunnen wegnemen.
Had ons minstens 2x Europees opgeleverd de laatste 5 seizoenen!quote:Op maandag 9 juli 2007 10:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, een ploeg hoort niet te verliezen door scheidsrechterlijke dwalingen.
Ik kijk nu al uit naar die 'volgende' stap. Wat is nou de charme van een schitterend doelpunt, dat onterecht wordt afgekeurd? Leg mij dat nou eens uit, want ik lees dit argument zo vaak, maar kan me er totaal niet in vinden.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:23 schreef Mike.Strutter het volgende:
Ik vind dat 'n sport als voetbal niet teveel "geautomatiseerd" moet worden. De volgende stap is dat buitenspel automatisch aangegeven gaat worden en dat haalt toch een deel van de charme van het voetbal weg.
8xquote:Op maandag 9 juli 2007 13:04 schreef DarkShine het volgende:
[..]
[..]
Had ons minstens 2x Europees opgeleverd de laatste 5 seizoenen!
Fouten zijn menselijk en horen erbij, een fout van de arbitrage hoort er net zo bij als een blunder van de doelman. Soms zijn ze in je voordeel, soms in je nadeel, maar helemaal uitsluiten door electronische hulpsystemen? Van mij hoeft het niet, want waar houdt het dan op? Voetbal is een spelletje, een heel succesvol spelletje waar helemaal niet zoveel aan veranderd hoeft te worden.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:24 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ik kijk nu al uit naar die 'volgende' stap. Wat is nou de charme van een schitterend doelpunt, dat onterecht wordt afgekeurd? Leg mij dat nou eens uit, want ik lees dit argument zo vaak, maar kan me er totaal niet in vinden.
Je maakt het voetbal er fraude en omkopingsbestendig(er) mee indien je scheidsrechterlijke beslissingen transparant maakt, het publiek houd je rustiger want die zullen de scheidsrechter niet meer voor van alles en nog wat uitmaken na een foute beslissing, en last but not least je maakt de sport eerlijker.
En dan blijft er nog genoeg charme over mbt domme overtredingen, discussies over geel en rood, schwalbes, verkeerde terugspeelballen, ergerlijk egoïstische spitsen, mooie en lelijke doelpunten, laffe counters en geluksgoals, blunders, tactiek etc. etc. etc.
Het is en blijft allemaal maar een spelletje, moeten we dan bij FC Bal op 't Dak 13 thuis tegen Zwaluwen Vooruit 16 ook maar een hawk-eye introduceren?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:02 schreef Stpan het volgende:
Als voetbal slechts een spelletje is en de menselijke beperkingen zo charmant, waarom hebben ze dan grensrechters ingevoerd? Hadden ze in 1880 over electronische hulpmiddelen beschikking gehad dan hadden ze die ingezet ipv een mannetje met een vlag.
Een fout van een doelman hoort inderdaad bij het spelletje. Waarom sommgie lui het mislopen van een prijs door een arbitrale blunder bij het spelletje vinden horen snap ik nogmaals voor geen ene meter.
Bovendien verandert de Hawk-Eye niets aan het spelletje, het verbetert alleen maar het waarnemingsvermogen van de arbitrage.
Jawel de zuivere speeltijd wordt nog minder.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:02 schreef Stpan het volgende:
Bovendien verandert de Hawk-Eye niets aan het spelletje, het verbetert alleen maar het waarnemingsvermogen van de arbitrage.
Ja, en? Heb ik gezegd dat ik een voorstander ben van een hawk-eye bij Grand Slams?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:17 schreef Stpan het volgende:
Wederom een non-argument. Bij onze lokale tennisbaan hebben ze ook geen hawk-eye, maar dat is geen enkele belemmering deze wel voor de Grand Slams te gebruiken.
De Hawk-Eye aanspreken kost nog geen halve minuut. Bovendien kan de tijd gewoon even stilgezet worden indien de haw-eye wordt aangesproken.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Jawel de zuivere speeltijd wordt nog minder.
Maar waarom zou je het nou zo graag willen? Zowel tennis als voetbal zijn twee fantastische en succesvolle sporten, zaten er nou echt mensen te wachten op zo'n hawk-eye? Voetbal heeft 150 jaar prima zonder gekund, natuurlijk zijn er grote titels verloren gegaan door grote blunders, maar is dat allemaal zo'n ramp? Het hoort toch eigenlijk bij het spelletje? Want ik heb het idee dat ontwikkelaars van systemen zoals hawk-eye vergeten dat het om een spelletje gaat, maar ook al is het een spelletje waar miljoenen in omgaan, het blijft een spelletje.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:33 schreef Stpan het volgende:
Je dwaalt af. Je bent geen voorstander van de Hawk-Eye, onder andere schrijf je hierboven, omdat je dit dan ook consequent zou moeten doorvoeren t/m Bal op het Dak 13.
Het tennis bewijst dat dit geen enkele belemmering is om dit systeem in te voeren.
Bovendien is het opvoeren van 'ja maar dan moet het daar ook en dat kan niet' een non-argument dat op geen enkele wijze afbreuk doet aan de argumenten om wél een hawk-eye in te voeren.
Waar zei ik dat dan?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:44 schreef Stpan het volgende:
En probeer me nu nog eens uit te leggen waarom het ten koste gaat van het spelletje, wanneer de arbitrage zuiverder wordt.
Daarom, dat is ook het belachelijk. Hoeveel miljoenen er ook in omgaan, voetbal blijft een spelletje!quote:Op maandag 9 juli 2007 14:46 schreef Mike.Strutter het volgende:
Juist omdat er miljoenen in omgaan willen mensen een hawk-eye hebben. Omdat een verkeerde beslissing een miljoenenstrop kan betekenen. Een club die Champions League mis loopt moet de meerjarenbegroting hier zelf op aanpassen.
Consequent moet je zijn, óf helemaal wel óf helemaal niet, doe mij de laatste optie maar.quote:Ik begrijp dat veel mensen het noodzakelijk achten, maar ik vind het "mooi" dat er soms twijfel is. Dat een geniepige Inzaghi net dat metertje voorsprong heeft. Een hawk-eye voor op de doellijn vind ik wel op zijn plaats en dat tast het spel ook niet aan.
Het is belachelijk dat mensen een sport die om miljoenen draait zuiverder willen maken? FC Knudde 12 tegen Bal op een dak 12 is een spelletje, Real Madrid - Chelsea is gewoon topsport, entertainment en een miljoenenindustrie. Dat is niet een spelletje.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarom, dat is ook het belachelijk. Hoeveel miljoenen er ook in omgaan, voetbal blijft een spelletje!
Nee, want als je alleen een hawk-eye op de lijn plaatst verlies je verder niets van de charme van een buitenspeldoelpunt. Maar zoals altijd is het bij jou weer of het ene uiterste of het compleet tegenovergestelde. In jouw hoofd komt nergens een middenweg voor volgens mijquote:[..]
Consequent moet je zijn, óf helemaal wel óf helemaal niet, doe mij de laatste optie maar.
Natuurlijk, zelfde met de buitenspelregel. Zolang ik leef bestaat die.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:15 schreef tong80 het volgende:
Over tien jaar verbaast zich men erover dat er niet eerder een camera op de doellijn stond.
Vroeger mocht je de keeper aanvallen terwijl ie de bal in zijn handen had.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:38 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Natuurlijk, zelfde met de buitenspelregel. Zolang ik leef bestaat die.
Vroeger mochten keepers ook nog de terugspeelbal in de handen nemen, dat kan ook niemand zich meer voorstellen.
Dat impliceer je door te zeggen dat je tegen electronische hulpmiddelen bent, en je blunders van scheidsrechters tot de charme van het spelletje vindt behoren.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
Waar zei ik dat dan?
Ok, ook geen smerige overtredingen achteraf bestraffen naar aanleiding van TV-beelden.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:48 schreef M0NTANA het volgende:
Consequent moet je zijn, óf helemaal wel óf helemaal niet, doe mij de laatste optie maar.
Het eerste WK dat ik echt bewust meegemaakt heb is 1990quote:Op maandag 9 juli 2007 16:40 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vroeger mocht je de keeper aanvallen terwijl ie de bal in zijn handen had.
Nog verder terug was het not done om te dribbelen met de bal. Dat werd als onsportief ervaren.
Wel lief dat je 's nachts mocht opblijven voor een toernooi in Italië. Woonde je toen in China ?quote:Op maandag 9 juli 2007 16:44 schreef Mike.Strutter het volgende:
[..]
Het eerste WK dat ik echt bewust meegemaakt heb is 1990Toen mocht ik 's nachts opblijven daarvoor. Ik ben nog niet zo'n klassieker
Het was ook 150 jaar lang niet mogelijk gebruik te maken van hawk-eye. Al die tijd was de beste manier om te bepalen of er een goal gescoord was, het menselijk waarnemingsvermogen. Nu is dat niet meer zo. Wat is er dan precies zo mooi aan onterecht afgekeurde doelpunten. Dan heeft tennis meer recht van spreken met een John Mcenroe, terwijl iedereen daar juist positief is. Het publiek vindt het mooi, en het geeft een extra belevenis aan et spel.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het nou zo graag willen? Zowel tennis als voetbal zijn twee fantastische en succesvolle sporten, zaten er nou echt mensen te wachten op zo'n hawk-eye? Voetbal heeft 150 jaar prima zonder gekund, natuurlijk zijn er grote titels verloren gegaan door grote blunders, maar is dat allemaal zo'n ramp? Het hoort toch eigenlijk bij het spelletje? Want ik heb het idee dat ontwikkelaars van systemen zoals hawk-eye vergeten dat het om een spelletje gaat, maar ook al is het een spelletje waar miljoenen in omgaan, het blijft een spelletje.
Mooi dat je die aanhaalt, ik kan me nog een goede discussie voor de geest halen rondom de overtreding van Rachid Bouaouzan op Niels Kokmeijer en daar heb ik meerdere malen aangegeven dat Bouaouzan slachtoffer was van het gebruik van tv-beelden, als dezelfde overtreding zónder tv-camera's plaatsvond in de Hoofdklasse A, dan zou de hele zaak nooit zo'n media-aandacht gekregen hebben en zou het proces veel eerlijker verlopen zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:42 schreef Stpan het volgende:
[..]
Ok, ook geen smerige overtredingen achteraf bestraffen naar aanleiding van TV-beelden.
Wat precies ?quote:
Flauwekulquote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:47 schreef Devano het volgende:
Hawk-eye is echt iets waar mensen in hun emoties om roepen nadat een doelpunt onterecht is afgekeurd. Als het straks wordt ingevoerd krijg je een heel steriele, zakelijke bedoeling.
Dat discussiëren over bedenkelijke beslissingen hoort er juist bij. Als je dat wegneemt is de helft van de lol er al af.
Ik vond het anders niet zo heel erg lollig toen Liverpool 2 jaar terug de finale haalde zonder te scoren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 08:47 schreef Devano het volgende:
Hawk-eye is echt iets waar mensen in hun emoties om roepen nadat een doelpunt onterecht is afgekeurd. Als het straks wordt ingevoerd krijg je een heel steriele, zakelijke bedoeling.
Dat discussiëren over bedenkelijke beslissingen hoort er juist bij. Als je dat wegneemt is de helft van de lol er al af.
Snap ik ook nietquote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:17 schreef BB-boy het volgende:
De helft van de lol is je kapot ergeren aan foute beslissingen?
Die was over de lijn!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:18 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Ik vond het anders niet zo heel erg lollig toen Liverpool 2 jaar terug de finale haalde zonder te scoren.
Net als deze?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |