Bij Madrid moet je altijd net iets meer vragen, geld zat daar.quote:Op zondag 8 juli 2007 10:36 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Telegraaf meldt juist dat het nog even duurt omdat de vraagprijs 12 miljoen zou zijn.
terug naar Osasuna hoorquote:Op zondag 8 juli 2007 11:56 schreef AminBen het volgende:
was helemaal vergeten; Pablo Garcia staat ook nog onder contract bij Real.
Ik hoor van alles van 60 tot 80 miljoen. Het verhaal dat Kaka wil vertrekken omdat hij bij Milan alles bereikt heeft lijkt me eigenlijk een beetje onzin, zeker na de nationale situatie vorig seizoen en de toch wel hogere kansen die ik Milan toedicht verder te komen. Ik denk niet dat er basisspelers zijn die de winnaar van de Champions League verlaten, waar ze zelf op handen worden gedragen. Daarnaast heeft hij met Ronaldo naast zich in de bus een prima persoon om te bespreken waarom hij vooral niet naar Real moet gaan.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:21 schreef venomsnake het volgende:
Je wil niet weten hoeveel ze voor Kaka over hebben.![]()
Oke.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:26 schreef jojomen4 het volgende:
M'n bron was AS.com gister nacht. Die hebben het verhaal nu aangepast,
12 miljoen is niet zo speciaal veel, dat krijgen Henry, Eto'o en Ronaldinho ook. De rest van de sterren bij grote teams zullen daar ook in de buurt zitten.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:29 schreef venomsnake het volgende:
Er zijn zelfs al bedragen van 80+ miljoen genoemd in de Spaanse pers. En dan heb ik het nog niet eens over zijn salaris, 12 miljoen per jaar.
Maar verder heb je gelijk, het zou ook mij enorm verbazen als Kaka deze zomer de stap naar Madrid maakt.Het is DE man in Milan. Ook geen verkeerde stad om te wonen.
Mooie analyse, ik heb hem niet zo vaak gezien dus komt mij wel goed uit.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:34 schreef Chivu het volgende:
In het land der blinden is eenoog koning natuurlijk, bij Feyenoord deed Drenthe het relatief prima, maar zoals ik in een ander topic al heb gepost had Real nooit interesse gehad wanneer hij tegen Israel U21 niet had uitgeblonken. Persoonlijk had ik voor 7 miljoen liever Emanuelson gehad, maar ben blij dat die niet heeft geschitterd op het jeugd EK.
Overigens over Huntelaar vs. Van Nistelrooij. Die laatste beschikt over kwaliteiten waardoor ik Huntelaar eigenlijk nooit de echte internationale top zie halen (of hij moet zo leep worden als Crespo). Hij heeft niet genoeg snelheid en is niet technisch genoeg in de kleine ruimte, heeft moeite om ruimte voor zichzelf te creeeren wanneer hij de bal zelf heeft. Bovendien is het geen 'afvallende-bal-goalgetter' zoals Van Nistelrooij dat is. Huntelaar is veel meer het eindstation van soepele aanval die meestal met het hoofd afgerond wordt. Ondanks dat 'ie volgens mij een stuk kleiner is, is 'ie fysiek handiger (niet sterker) en technisch beter met z'n hoofd. Meevoetballend is 'ie wel beter, ook al is 'ie niet zo hardwerkend als Van Nistelrooij. Hij heeft wel meer oog voor z'n medespelers.
Maargoed, dat is dus voor degenen die Huntelaar niet vaak in actie hebben gezien
bron?quote:Op zondag 8 juli 2007 12:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
12 miljoen is niet zo speciaal veel, dat krijgen Henry, Eto'o en Ronaldinho ook.
Vraag mij ook niet waar ik het gelezen hebquote:Op zondag 8 juli 2007 12:41 schreef venomsnake het volgende:
[..]
bron?
Na ik weet verdiend Ronaldinho 8,5 miljoen en is daarme de best betaalde Barca speler.
Vraag me niet meer waar ik dat gelezen heb.
Dat kregen bij Real alle grote jongens, Raul krijgt dat nog steeds, netto houd ie alleen minder over. Met bonussen zal Ronaldinho daar ook wel op zitten hoor. Rooney zit daar ook in de buurt, en Shevchenko ook. Ballack kreeg dacht ik 18 omdat die gratis over kwam.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:07 schreef venomsnake het volgende:
Aha, hier staat een lijstje wat ze verdienen.. Ronaldinho dus best betaalde speler met 8.5m (ook al een belachelijk bedrag maargoed)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_198451.html
Als Kaka 12 miljoen gaat vangen is het VERREWEG de best betaalde speler op aarde.
Totaal niet uptodate.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:07 schreef venomsnake het volgende:
Aha, hier staat een lijstje wat ze verdienen.. Ronaldinho dus best betaalde speler met 8.5m (ook al een belachelijk bedrag maargoed)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_198451.html
Als Kaka 12 miljoen gaat vangen is het VERREWEG de best betaalde speler op aarde.
Zou kunnen, ik geloof dat Bayern hem nog 15 bood om te blijven.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:11 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Ballack kreeg dacht ik 18 omdat die gratis over kwam.
Een jaartje oud, Ronaldinho verdiend nog steeds hetzelfde geloof ik.quote:
Hoe kom je daar toch bij?quote:Op zondag 8 juli 2007 23:16 schreef jojomen4 het volgende:
Nee, Raul krijgt dat dus ook al. En Ronaldo, Figo, Zidane krijgen/kregen dat ook.
Dat was en is toen standaard bekend bij Real. Alle grote sterren "de galacticos" kregen hetzelfde. Zo voorkom je onrust en hou je iedereen tevreden omdat ze een flinke zak duiten verdienen.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:17 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hoe kom je daar toch bij?
naja, doet er verder ook niet toe..
Laten we het maar weer over Real hebben..![]()
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:50 schreef venomsnake het volgende:
![]()
Morgen wordt Metzelder trouwens gepresenteerd las ik.
Soldado is wel ee stuk verder en beter, maar Negredo schopte het bijna tot topscorer van de Segunda als speler van een degradant.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:51 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Schuster nu dus officieel (verrassend!). Nu komt er ook wat duidelijkheid voor de rest van de spelers. Negredo krijgt deze we te horen wat ze met hem van plan zijn. Vind die nog een beetje makeklijk het net? Want zo'n speler heeft Deportivo nodig voor naast Riki. Soldado gaat dus niet door..
Echt mooi is het nietquote:
quote:Real Madrid strikt Pepe van FC Porto
Kléper Laveran Lima Ferreira, oftewel Pepe, is de komende vijf seizoenen speler van Real Madrid. De Spaanse landskampioen maakte dinsdagochtend de komst van de verdediger van FC Porto bekend.
“Real Madrid en FC Porto bereikten maandagavond een akkoord over de transfer van de centrale verdediger Kléper Laveran Lima Ferreira, alias Pepe”, aldus de officiële verklaring op het digitale thuis. Het is nog onduidelijk hoeveel Real Madrid voor de 23-jarige Braziliaan heeft betaald. In de maandageditie van de Portugese krant O Jogo werd over een bedrag van 28 miljoen euro gesproken.
Volgens Portugese en Spaanse media toonde ook Barcelona op het laatste moment nog belangstelling. Pepe werd in het seizoen 2001/2002 naar Europa gehaald door Marítimo Funchal, waar hij in totaal drie seizoen verbleef. Bij FC Porto groeide hij tot één van de sterkhouders en voegde hij twee landstitels en de nationale beker aan zijn prijzenkast toe.
Bron zal wel zo´n kut website zijn.quote:
http://www.realmadrid.com/articulo/central_perfecto_40922.htmquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:35 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Bron zal wel zo´n kut website zijn.Ik geloof er iig geen snars van.
tsja, over zijn kwaliteiten kan ik niet echt een beoordeling geven(misschien is hij inderdaad wel beter dan Chivu en Milito), maar het is duidelijk dat hij tot een B-plan behoort; dan is 28 miljoen wel heel veel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:46 schreef jojomen4 het volgende:
Amin, waarom vind je dat jammer? Lijkt mij dat de waarde van de transfer aangeeft wat die jongen waard is, dat hoop ik iigIs dan ongeveer 1.7 keer zo goed als Chivu
En stuk beter dan Milito
Waarom een B-plan¿ Omdat er nog weinig tot niks over gehoord was? Dat die zo uit de lucht valt vind ik wel leuk, achter de schermen zijn ze dus idd hard bezig. Fok op met Chivu, die in mijn mening dus niet zo goed is, veel geld wil zien en eigenlijk liever naar Inter gaat.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef AminBen het volgende:
[..]
tsja, over zijn kwaliteiten kan ik niet echt een beoordeling geven(misschien is hij inderdaad wel beter dan Chivu en Milito), maar het is duidelijk dat hij tot een B-plan behoort; dan is 28 miljoen wel heel veel.
Zit hij trouwens bij de selectie van Brazilie op de Copa? Volgens mij niet.
Chivu moet idd oprotten, maar alshet gisteravond zo'n beetje afgerond is lijkt me dat hij pas in beeld is gekomen na het wegvallen van Chivu. Dus B planquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:54 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Waarom een B-plan¿ Omdat er nog weinig tot niks over gehoord was? Dat die zo uit de lucht valt vind ik wel leuk, achter de schermen zijn ze dus idd hard bezig. Fok op met Chivu, die in mijn mening dus niet zo goed is, veel geld wil zien en eigenlijk liever naar Inter gaat.
LOL, geloof je dat nou echt zelf snuggere harry? Als je nu 28 miljoen neer legt voor een speler die eigenlijk plan B is, dan kan je toch zeker wel 28 miljoen neerleggen voor de speler uit je plan A¿ Of ben ik nou stom? Waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:54 schreef BigFire het volgende:
Chivu en Milito waren niet te krijgen idd.
www.vi.nlquote:'Westerveld kan stand-in van Casillas worden'
10/7/2007 9 :07
Sander Westerveld kan de overstap maken naar Real Madrid. De Spaanse kampioen ziet in de 32-jarige Nederlander de ideale stand-in van eerste doelman Iker Casillas.
Westerveld staat momenteel onder contract bij Almería. Met die club promoveerde hij tijdens het afgelopen seizoen naar de Primera División. Met zijn prestaties trok de zesvoudig Oranje-international de aandacht van De Koninklijke.
Hoewel het slechts gaat om een rol als reservedoelman zou een transfer naar Real Madrid voor Westerveld een terugkeer naar de top van het mondiale voetbal betekenen. Eerder stond Westerveld onder de lat bij Liverpool en speelde hij later nog met Real Sociedad in de Champions League.
Eenmaal uit de gratie bij Sociedad had Westerveld moeite een vaste plaats onder de lat af te dwingen. De Tukker speelde op huurbasis voor Real Mallorca, werd verkocht aan Portsmouth en door die club verhuurd aan Everton, maar keepen deed hij nauwelijks. Daar kwam het afgelopen seizoen bij Almería verandering in.
Bij Real Madrid lijkt de kans op speeltijd nihil voor Westerveld. Casillas is de onbetwiste nummer één in het doel van De Koninklijke. Op 26-jarige leeftijd heeft de doelman al 273 wedstrijden in de Primera División achter zijn naam staan en verdedigde hij al 69 keer het doel van het Spaanse nationale elftal.
Milito wil naar Barca en Chivu wil naar Inter of bij Roma blijven. Heeft niks met transfersom te maken. Pepe was voor zowel Barca als Real Madrid "plan B".quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:59 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
LOL, geloof je dat nou echt zelf snuggere harry? Als je nu 28 miljoen neer legt voor een speler die eigenlijk plan B is, dan kan je toch zeker wel 28 miljoen neerleggen voor de speler uit je plan A¿ Of ben ik nou stom? Waarschijnlijk wel.
Chivu konden we voor 18 halen, z´n salaris was wat hoog, maar als je het verschil neemt wat 10 miljoen is en die in extra salaris omzet hadden we Chivu dus wel kunnen halen. 10 miljoen gedeeld door 4 jaar contract is 2.5 miljoen per jaar extra voor Chivu (naast wat hem dus geboden was, wat rond de 5 moet hebben gelegen).
Milito moet zo´n 21 miljoen kosten.
Leg mij nou aub nog 1 keer uit waarom die een plan B is? Owja, omdat we er dus geen roddels over gehoord hebben.![]()
30 miljoen zelfs volgens de officiele website van Porto.quote:
Heeft ook een tijdje centraal gespeeld. Maar meer linksback ja. Zal wel weg mogen denk ik, heeft interesse uit Griekenland.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:23 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Raul Bravo is toch linksback? Deportivo wil hem graag hebben, moet weer wat makkelijker zijn nu lijkt mij.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:19 schreef BigFire het volgende:
[..]
Milito wil naar Barca en Chivu wil naar Inter of bij Roma blijven. Heeft niks met transfersom te maken. Pepe was voor zowel Barca als Real Madrid "plan B".
Drenthe natuurlijkquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:31 schreef EKterror het volgende:
Wie gaat er komend seizoen linksback spelen? Marcelo, Cicinho, of wordt er nog een aankoop (Heinze?) verwacht?
verheug me nu al op zijn ontvangst in Camp Nou..quote:Schuster bevestigt komst Saviola
De toekomst van Javier Saviola is opeens een stuk duidelijker. In het programma El Mirador van Punto Radio bevestigde Bernd Schuster dinsdagmiddag de komst van de Argentijnse spits naar Real Madrid.
De Duitse oefenmeester bevestigde de interesse in Cesc Fábregas en Kaká, maar liet weten dat de komst van beide spelers ‘vrijwel onmogelijk’ is. Over Saviola was de oud-coach van Getafe een stuk spraakzamer. “Javier scoort overal, is nog jong en zal voor ons van grote waarde zijn.”
“Zulk soort kwaliteiten bieden voor Real Madrid uitkomst. De aanhang van Real Madrid is positief gestemd over zijn komst en ook in de media werd er geen probleem van gemaakt. Een win-winsituatie voor beide partijen”, aldus Schuster.
Saviola (25) stond de afgelopen zes seizoenen bij Barcelona onder contract. Na drie seizoenen werd hij vervolgens aan AS Monaco en Sevilla uitgeleend. Het voorbije seizoen maakte hij deel uit van de selectie van Frank Rijkaard, maar kwam hij alleen in actie bij blessureleed.
Door onenigheid met technisch directeur Txiki Begiristain besloot Saviola niet zijn aflopende contract te verlengen. De 39-voudig international stond ook in de belangstelling van clubs uit het Premiership en de Griekse competitie.
Sinds wanneer is Real de afgelopen jaren "hoger op?"quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:40 schreef jojomen4 het volgende:
Hijs gewoon ambiteus en wil hogerop. Kan ik wel begrijpen.
Voor een buitenlander ligt dat wellicht iets anders. Hoewel Saviola ook wel moet weten dat hij bij een eventuele terugkeer naar Argentinië ook niet aan Boca hoeft te denken.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:34 schreef venomsnake het volgende:
Alle argumenten die je aan zal dragen doen er niet toe, sorry Jojo.![]()
Je gaat gewoon niet van Barcelona naar Madrid, dat gaat om meer dan alleen voetbal.
Hij zal een warm welkom krijgen volgend jaar, de flapdrol.
Real is 'hoger' dan AS Monaco en Sevilla.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Real de afgelopen jaren "hoger op?"
Het lachertje van Europa misschien, maar dat bedoel je vast niet
Met zo'n eigen doelpunt zal zijn populariteit misschien van 0,0% naar 0,10% stijgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:58 schreef WeebI het volgende:
Van mij mag Saviola invallen in Camp Nou en dan in de laatste minuut de 1-0 scoren.
oeh wat een foute typfoutquote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:01 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Met zo'n eigen doelpunt zal zijn populariteit misschien van 0,0% naar 0,10% stijgen.![]()
Dat is de enige vraag die bij mij ook speelde.. Alexquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:59 schreef WasQ het volgende:
DER-TIG Miljoen? Hoe duur zo Alex geweest zijn, mochten ze die hebben willen kopen... 30 Miljoen... Jeetje...
Alex is niet EU, dat speelde mee denk ik.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:46 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Dat is de enige vraag die bij mij ook speelde.. AlexMaar als we het moeten geloven kan deze ook wat Alex kan, en daarnaast zelfs ook voetballen (lees opbouwen)
![]()
PEPE heeft nog geen europese nationaliteit maar zal die waarschijnlijk wel binnenkort krijgen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:50 schreef AminBen het volgende:
[..]
Alex is niet EU, dat speelde mee denk ik.
Pepe heeft de Portugese nationaliteit en, net als met Deco, is er het gerucht dat hij wel eens voor het Portugese elftal zou gaan kunnen uitkomen.
ok, dan hebben ze het hier dus fout http://www.transfermarkt.de/de/spieler/14132/pepe/profil.htmlquote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
PEPE heeft nog geen europese nationaliteit maar zal die waarschijnlijk wel binnenkort krijgen.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:52 schreef WeebI het volgende:
----------------------- Casillas ------------------------
Ramos--------Pepe---------Cannavaro------Torres
---------------Diarra----------Gago-------------------
---------Higuaín------Raúl--------Robinho----------
------------------van Nistelrooij-----------------------
schaduwelftal:
---------------------Adán (?)-------------------------
Salgado----Helguera-----Metzelder-------Marcelo
-------------Emerson-----De la Red----------------
------Cicinho-------Baptista-----------Guti---------
-------------------Soldado--------------------------
en dan blijven er nog over:
Cassano
Javi García
Javier Balboa
en hopelijk komt er nog wat bij
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:55 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
PEPE heeft nog geen europese nationaliteit maar zal die waarschijnlijk wel binnenkort krijgen.
quote:He has been a Portuguese citizen since 2006, and a possible call-up to the Portugal national football team has been mentioned.
Wil Schuster dat vervelende jochie dan? Even bron noemen, dat voorkomt zulke vragen en creert duidelijkheid.quote:Op woensdag 11 juli 2007 13:28 schreef Chivu het volgende:
Ontslaan jullie Schuster even. Zowel jullie als wij zijn beter af wanneer Sneijder in Amsterdam blijft.
dan had ik idd liever iemand anders gezienquote:Op woensdag 11 juli 2007 21:05 schreef WeebI het volgende:
Ik vind die Pepe echt een heul eng hoofd hebben
Liever als eerst dan als laatst.quote:Op donderdag 12 juli 2007 13:21 schreef venomsnake het volgende:
leuke openingswedstrijd hebben jullie: Madrid - Atlético![]()
Ruud heeft dan ook maar 1 zinnetje nodig in het Spaans:quote:Op donderdag 12 juli 2007 09:55 schreef jojomen4 het volgende:
Beter dat Ruud z'n Spaans na een jaar.
Dit is de lelijkste in jarenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 15:53 schreef hello_moto1992 het volgende:
Staat hem wel goed dat shirt.
Goddelijk shirt.
quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:09 schreef Chivu het volgende:
[..]
Ruud heeft dan ook maar 1 zinnetje nodig in het Spaans:
"Geef mij de bal, dan schiet ik hem erin"
¡PICHICHI!
We ? Ben je nu Chelsea supporter ?quote:Op maandag 16 juli 2007 16:07 schreef Cyberia18 het volgende:
Nog 5 miljoen jongens en Robben is van jullie.
Zijn we ook meteen van zijn gejank af.
Ow, je denkt dat je een britse bentquote:Op maandag 16 juli 2007 16:31 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Arsenal, Engeland, Premier League. You get it?![]()
Offcoursequote:
Mensen die zomaar iets roepenquote:Op maandag 16 juli 2007 16:33 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Offcourse. Robben verneukte altijd de wedstrijden met zijn constante geduik, die vuile huillie. Nou kan ik eens fatsoenlijk genieten van de wedstrijden, zonder spelbederf
![]()
![]()
![]()
Ja ja blijf jij nou maar dagelijks zijn weblog bezoekenquote:
quote:Op maandag 16 juli 2007 16:35 schreef Cyberia18 het volgende:
Ja ja blijf jij nou maar dagelijks zijn weblog bezoeken.
quote:Op maandag 16 juli 2007 16:35 schreef Cyberia18 het volgende:
Van Persie - Arsenal
Robben - Chelsea
Hoe bedoel je ''we''?!!
Volgens mij traint Robben helemaal nergens op het moment omdat hij geblesseerd is toch?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 03:07 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom schreef je eigenlijk 'Feli met Robben'? We zijn inmiddels ruim 10 dagen verder en hij traint nog steeds mee met Chelsea.
Omdat het zo gepresenteerd werdquote:Op zaterdag 28 juli 2007 03:07 schreef mcyodogg het volgende:
Waarom schreef je eigenlijk 'Feli met Robben'? We zijn inmiddels ruim 10 dagen verder en hij traint nog steeds mee met Chelsea.
quote:Real en Feyenoord akkoord over Drenthe
Feyenoord en Real Madrid hebben een akkoord bereikt over een transfer van Royston Drenthe. De Spanjaarden betalen 13 miljoen euro voor de middenvelder, die furore maakte op het jeugd EK in eigen land.
Drenthe moet zelf nog onderhandelen met de Koninklijke, kampioen van Spanje. Maar de verwachting is niet dat daarbij al te grote problemen ontstaan. Drenthe zal een contract voor 5 jaar tekenen in de Spaanse hoofdstad.
Feyenoord gaat op zoek naar een vervanger voor Drenthe en Castelen, die samen 16 miljoen euro opbrachten.
Bron: TVRijnmond
quote:
Wat zei je?quote:'Real strikt Reyes, Robben en Drenthe'
28/7/2007 12:26
Real Madrid is nog altijd druk bezig met het strikken van versterking voor de linkerflank. Volgens De Telegraaf heeft De Koninklijke Feyenoord een nieuwe aanbieding gedaan voor Royston Drenthe.
Real zou 10,5 miljoen euro hebben geboden. Bovendien zou Drenthe de verzekering hebben gehad dat coach Bernd Schuster hem niet als linksback maar als middenvelder gaat gebruiken. De Rotterdammer wil liever niet als linksachter in actie komen.
Volgens Marca is Real nagenoeg rond met drie spelers: José Antonio Reyes, Arjen Robben en Drenthe. De Spaanse club heeft een akkoord bereikt met Arsenal over de transfer van Reyes, die voor negen miljoen euro de overstap maakt en voor vier seizoenen tekent.
Daarnaast zou Real op enkele details na tot overeenstemming zijn met Chelsea over Robben, die de Spaanse kampioen circa dertig miljoen euro gaat kosten. De Groninger zal woensdag gepresenteerd worden net als Drenthe, aldus Marca.
Eerder deze week had voorzitter Ramón Calderón nog verteld dat volgens hem met een van deze drie spelers de selectie van de Madrilenen compleet zou zijn.
Zo tevreden zijn Feyenoorders niet over hem, en zijn contract loopt volgend jaar af.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:22 schreef J.Herrer het volgende:
Castelen 3 miljoen maar?
Hebben ze een goede buitenspeler, verkopen ze hem voor wisselgeld
Robben en Drenthe zijn linkerflankspelers, en Robben is de helft van de tijd geblesseerd. Reyes kan overal op het aanvallende middenveld, en zelfs vlak achter de spits, dus wat dat betreft is dat een goede deal.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:42 schreef Smeich het volgende:
Robben, Reyes en Drenthe... ke jodido, heb je drie spelers nodig voor elke positie in Real ofzo... onzin! En dan heb je Cicinho nog die explosief over de flank kan komen...![]()
[afbeelding]
En niet te geloven dat Baptista wellicht voor zo'n 15m verkocht wordt.. waar moet het heen in deze voetbalwereld.. gekte!!
Schuster wil een speler als Ballack, niet Ballack zelf.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 20:34 schreef FootballPlayer het volgende:
Ballack zou toch ook komen?
Hij is terugquote:Op maandag 30 juli 2007 12:31 schreef jojomen4 het volgende:
Cicinho blijft. Reyes naar Atletico (done)![]()
30 miljoen voor Pepe is 28 miljoen te veelquote:Op dinsdag 31 juli 2007 15:14 schreef WeebI het volgende:
13 miljoen voor Drenthe is minstens 5 teveel.
33 miljoen voor Robben is minstens 8 teveel.
Als dit waar is lijken we net Abramovich
Dit is natuurlijk beetje krom, zo kun je elke speler goedkoop halen als die jong is. Dat 30 miljoen voor zo'n speler teveel zou zijn is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:14 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
30 miljoen voor Pepe is 28 miljoen te veel
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:29 schreef Terreros85 het volgende:
Real Madrid staat bij rust met 1-0 achter tegen Hannover '96. Zapte er net toevallig langs. Wedstrijd wordt uitgezonden op de NDR
Mja Hannover is de betere, maar tis slechts een oefenpotje. Kan me echt niet schelen wat het resultaat wordt, ik wil gewoon mooi voetbal zien, en talentjes als Balboa en Granero die minuten makenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 21:48 schreef venomsnake het volgende:
Tis dat jullie zo'n goede keepert hebben..![]()
Ik ga Madrid ook echt niet op deze wedstrijd beoordelen.quote:
Eerste helft redelijk, tweede helft matig tot nu toe.quote:
Ik zit ook in het oostenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:00 schreef Smeich het volgende:
fok kerels.. wat is NDR? Kan ik waarschijnlijk niet krijgen hier in t oosten van 't land
Noord Duitse tv zender.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:00 schreef Smeich het volgende:
wie was dat?
ennuh fok kerels.. wat is NDR? Kan ik waarschijnlijk niet krijgen hier in t oosten van 't land
Als je wil, wat mij betreft doet die man het heel goed.quote:
mag ik evenquote:'Drenthe is vijf miljoen te duur voor Real'
1/8/2007 8 :42
Real Madrid staakt de pogingen Royston Drenthe over te nemen van Feyenoord. Volgens De Telegraaf is het verschil tussen vraag en aanbod te groot.
Real is volgens De Telegraaf bereid 12,5 miljoen euro neer te leggen voor Drenthe, maar Feyenoord heeft De Koninklijke bij voortduring laten weten vast te willen houden aan een transfersom van zeventien miljoen euro. Dat bedrag is de Spaanse club te gortig, zodat Real zich op andere spelers gaat richten.
Zaakwaarnemer Sigi Lens begrijpt de houding van de Rotterdamse club niet, ook al heeft deze duidelijk gemaakt de twintigjarige linkspoot niet kwijt te willen en verduidelijkte interim-commissaris Peter Vogelzang deze week nogmaals dat Feyenoord niet lager wil gaan dan een 'belachelijk hoge transfersom'. Drenthe staat nog tot medio 2011 onder contract bij Feyenoord.
'Feyenoord vraagt voor Royston een bedrag à la Dirk Kuijt en Wesley Sneijder, die al jaren A-international zijn. Vind je dat normaal? Wat is Royston volgend jaar waard? 25 miljoen? 75 miljoen?', vraagt Lens zich hardop af. 'Wat mij opvalt is dat alle Europese topclubs een akkoord met Real Madrid bereiken. Waarom Feyenoord niet? Elke speler heeft een droom. Als een club als Real Madrid voorbij komt, zeg je geen "nee". Dát moet Feyenoord beseffen.'
Geld is het probleem niet.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 10:56 schreef J.Herrer het volgende:
Laat die gast gewoon naar Real gaan ofzoZo'n kans krijg je idd niet elke dag
12,5 miljoen is genoeg voor een speler die nauwelijks ervaring heeft en enorm wordt gehyped.
Aan de andere kant zijn ze wel bereid om 80 miljoen ofzo op Kaka te bieden, dan kan die 5 miljoen euro extra voor Drenthe er ook wel bij
Dat schijnt men helaas niet te begrijpen tegenwoordig op de transfermarkt. Voor een zak aardappelen is 8 euro al een meer dan uitstekende prijs.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 11:10 schreef WeebI het volgende:
[..]
Geld is het probleem niet.
Maar stel dat de zak aardappelen die je normaal voor vijf euro koopt, nu alleen nog maar verkocht wordt voor tien. Ondanks dat jij wellicht honderd euro in je zak hebt, ga je echt niet zoveel betalen voor iets dat niet zoveel waard is.
Jammer, voor Chelsea. Je kunt er dikke winst op maken, en Lampard zou er denk ik veel voordeel van hebben als Ballack niet meer op het middenveld loopt.quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 21:51 schreef mcyodogg het volgende:
Ballack gaat sowieso echt niet weg hoor.
Weeb's, volgens mij heb jij de nieuwe PEPE nog niet gezien. Die kerel is supergoed man!quote:Op zondag 5 augustus 2007 11:01 schreef WeebI het volgende:
Hoewel ook dit me wel iets lijkt:
-------------------Casillas------------------
Cicinho-----Ramos----Canna----Torres
-------------Diarra------Gago--------------
-----Higuaín------Raúl-------Robinho----
--------------------RVN--------------------
Ik heb hem zelfs bij Porto al gezien, en ik weet hoe goed hij is.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:08 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Weeb's, volgens mij heb jij de nieuwe PEPE nog niet gezien. Die kerel is supergoed man!![]()
Ok danquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:39 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik heb hem zelfs bij Porto al gezien, en ik weet hoe goed hij is.
Bij die opstelling die jij quote wilde ik meer de nadruk leggen op Cicinho en Higuaín, niet zo zeer op de verdediging.
En gelukkig maarquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:15 schreef venomsnake het volgende:
Ballack gaat heul niet naar madrid.
Idd, maar ze geloven er heilig in dat hij de nieuwe Roberto Carlos is.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:19 schreef jojomen4 het volgende:
Drenthe naar Real voor 13 miljoen, hoop geld lijkt me zo op het eerste oog.
De Snor wist te melden dat iedereen bij Chelsea Robben inmiddels zat was en dat een transfer onvermijdelijk is.quote:Robben schijnt ook naar Real te gaan, al zie ik dat nog nergens van de spaanse sites.
Dat eerste heb je gelijk in. Begrijp niet zo goed waar zie die ideeen vandaan halen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 18:22 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Idd, maar ze geloven er heilig in dat hij de nieuwe Roberto Carlos is.
[..]
De Snor wist te melden dat iedereen bij Chelsea Robben inmiddels zat was en dat een transfer onvermijdelijk is.
Hij wilde toch geen linksback spelen?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:27 schreef jojomen4 het volgende:
Quaresma moet nu 40 miljoen kosten Smeich, volgens Marca.
Drenthe wordt geen tribune klant, hij is voor de linksback positie gehaald. Dus dat stuk van cadenaser kun je de prullenbak in gooien.
Sneijder is meer bewezen op internationaal en nationaal niveau. Denk dat ze minder risico lopen met Sneijder.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:41 schreef Smeich het volgende:
40 miljoen plots..mmm ok, ik weet wel dat hij nu een afkoopclausule van 50 heeft gekregen. Ach, al die geruchten rondom Quaresma zijn waarschijnlijk om meer druk op Chelsea te zetten.
En Drenthe linksback me kont. Jullie hebben jullie toekomstige linksback al voor de komende tien jaar en zijn naam luidt Marcelo en M. Torres als back-up. Ga me nu niet vertellen dat jullie nog een backup tkv 13 miljoen hebben gekocht..
En 24miljoen voor Sneijder.. sure, alsof Ajax hem nu laat lopen. Real hoeft 1miljoen meer neer te leggen en ze hebben Joao Moutinho binnen.
Jij vind Joao Moutinho beter dan sneijder?quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:41 schreef Smeich het volgende:
En 24miljoen voor Sneijder.. sure, alsof Ajax hem nu laat lopen. Real hoeft 1miljoen meer neer te leggen en ze hebben Joao Moutinho binnen.
quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 01:38 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Jij vind Joao Moutinho beter dan sneijder?
-----------------Diarra/Gago------------------quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 02:23 schreef Smeich het volgende:
-----------Diarra----------
???? ----------- Robben/Drenthe
-----------Raúl/Guti----------
----Ruud---------Robinho
of Robinho rechts en Saviola/Raul daar ergens?
Alsof hij bij Madrid iets te willen heeft. Hij zal blij zijn met elke minuut die hij speelt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 00:36 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hij wilde toch geen linksback spelen?![]()
Ik weet hoe het spelletje werkt knulquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:19 schreef WeebI het volgende:
Wanneer heb je eens door dat Real die geruchten niet de wereld ingooit, maar de media zelf?
Media zegt: Real wil Ballack.
Men vraagt aan Schuster: Wat vind je van Ballack.
Schuster: Goede speler, zou ik best hier willen zien. (ZEGT NIETS OVER TRANSFER OF GELD OID)
Krant volgende dag: Schuster wil Ballack.
zo gaat het altijd, en af en toe klopt er eens iets
Liever Sneijder dan Ballack in ieder geval. Ik zou het niet erg vinden als Sneijder komt, vind het een van de beste Nederlandse spelers. Al denk ik wel dat hij op dit moment niet nodig is, maar als hij komt komt hij voor een reden. En dat is dan waarschijnlijk dat de kans ook groot is dat Baptista vertrekt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:23 schreef venomsnake het volgende:
Lijkt er een beetje op dat Sneijder komt Weebl.
Wat zou je daarvan vinden?
vi.nl heeft het anders uit zeer betrouwbare bronnen vernomenquote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:55 schreef WeebI het volgende:
[..]
Maar ik zou er ook niet rouwig om zijn als die Sneijdergeruchten weer niets anders dan geruchten zijn.
De Snor zeker.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 15:59 schreef Zjakkie het volgende:
[..]
vi.nl heeft het anders uit zeer betrouwbare bronnen vernomen![]()
Okequote:Op vrijdag 10 augustus 2007 14:55 schreef WeebI het volgende:
[..]
Maar ik zou er ook niet rouwig om zijn als die Sneijdergeruchten weer niets anders dan geruchten zijn.
quote:En Cassano gaat natuurlijk ook nog weg![]()
Dat vind ik zelf ook.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 16:04 schreef venomsnake het volgende:
Volgens mij kan je beter VD Vaart nemen.
Ik zie VdV ook graag.quote:
Hoe kom je daar toch bij...quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 17:55 schreef jojomen4 het volgende:
Drenthe is voor de linksback gehaald jongens.
Dat wordt in elk interview met Schuster gezegd. Marcelo heeft te weinig ervaring wordt er geroepen (Wat ik persoonlijk gigantische BS vind omdat Torres ook geen ervaring had toen is schitterde vorig seizoen en Drenthe dat ook niet heeft maar dat roept ie dus wel) en hij wil dus een dubbele bezetting (Torres + Drenthe).quote:
Hij wordt niet voor niks de nieuwe Roberto Carlos genoemd.quote:
R. Carlos was ook wel heel erg vaak voorin te vinden he, misschien dat Smeich daarom in de war is.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:06 schreef WeebI het volgende:
[..]
Hij wordt niet voor niks de nieuwe Roberto Carlos genoemd.
Het nieuwe nederlandse wondertrio?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:16 schreef Dylan Dog het volgende:
Wel grappig op zich: als Sneijder naar Madrid gaat, spelen er drie Nederlanders komend seizoen: een PSV'er, een Feyenoorder en een ajacied...
www.bigsoccer.comquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Mooi_boy het volgende:
Is er ergens op internet een engels Real Madrid forum? Ik zou wel eens willen weten hoe die lui tegen de transfer van Drenthe aan kijken.
http://www.xtratime.org/forum/forumdisplay.php?f=72quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:03 schreef Mooi_boy het volgende:
Is er ergens op internet een engels Real Madrid forum? Ik zou wel eens willen weten hoe die lui tegen de transfer van Drenthe aan kijken.
Ik heb alle wedstrijden gezien, ik ben tevredenquote:Op zondag 12 augustus 2007 13:23 schreef AminBen het volgende:
ik heb de meeste wedstrijden gezien, het is best bagger
Wat heeft je tevreden gestemt dan?quote:Op zondag 12 augustus 2007 13:24 schreef WeebI het volgende:
[..]
Ik heb alle wedstrijden gezien, ik ben tevreden
Hoogste bedrag ooit was van Man United op PSV: 30 miljoen voor Ruud.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:29 schreef jojomen4 het volgende:
Ik ben benieuwd of Ajax ooit nog eens 27 miljoen zal krijgen voor Sneijder, tuurlijk is hij goed maar normaal gesproken worden zulke bedragen bijna nooit betaald voor spelers uit de Ned'se competitie.
Het spel. Dat is gewoon goed.quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:50 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Wat heeft je tevreden gestemt dan?
Ik ga met Amin mee! Capello terug!!!!
Zo logisch is het niet aangezien ze er excuses voor hebben aangeboden....quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:52 schreef WeebI het volgende:
Studio Sport
En hoezo terecht? Is gewoon logisch dat je snel antwoord wil als je een hoog bod doet op een speler. Als je twee minuten voor de dealine een 'nee' op je neus krijgt zit je met de gebakken peren.
En liever Van der Vaart dan Sneijder
Maar van Nistelrooy naar Man Utd was volgens mij nog in guldens, daarmee zou hij net iets boven Kuyt staan (in euro's)quote:Op zondag 12 augustus 2007 16:53 schreef WeebI het volgende:
[..]
Hoogste bedrag ooit was van Man United op PSV: 30 miljoen voor Ruud.
En dan een groot gat met de nummers twee: Cristian Chivu en Arjen Robben. Roma betaalde Ajax 18 miljoen voor de Roemeen, terwijl de PSV'er voor datzelfde bedrag naar Chelsea ging.
Babel kostte Liverpool 17 miljoen en staat daarmee vierde. Hij wordt gevolgd door Jaap Stam die voor 16,7 miljoen PSV voor Man United verruilde. Juventus moest 16 miljoen aan Ajax overmaken voor Zlatan Ibrahimovic.
Ronaldo bracht met zijn overgang naar Barcelona 15,4 miljoen op voor PSV. Dirk Kuijt vertrok vorig jaar voor 14 miljoen naar Liverpool. Zijn ex-clubgenoot Royston Drenthe kostte een miljoen minder, en gaat dus naar Real Madrid.
Dat is de top 9
30 miljoen euro was dat omgerekend. Met inflatie nog meer zelfs.quote:Op zondag 12 augustus 2007 21:34 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
Maar van Nistelrooy naar Man Utd was volgens mij nog in guldens, daarmee zou hij net iets boven Kuyt staan (in euro's)
Real Madrid en geen geldquote:Op zondag 12 augustus 2007 22:41 schreef mcyodogg het volgende:
Geen geld meer voor Robben neem ik aan?
Robben zat op de tribune vandaag @ Chelsea dus misschien broeit daar ook nog wat. Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt.quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:41 schreef mcyodogg het volgende:
Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. Ben benieuwd naar de dynamiek op het Real-middenveld volgend jaar.
Geen geld meer voor Robben neem ik aan?
Gutti op de bank.... of naar Ajax...quote:Op zondag 12 augustus 2007 22:40 schreef the_legend_killer het volgende:
Schuster wil een spelmaker hebben en die heeft hij nu.
Dus hij zal wel achter de spitsen beginnen ten koste van een andere speler
Drenthe de supersterquote:Op zondag 12 augustus 2007 23:59 schreef oYo het volgende:
http://www.marca.com/
Filmpje op site van de aan komst van Drenthe.... wat een circus!!
quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:54 schreef DrDentz het volgende:
Sneijder is wel meteen de beste speler in de selectie
Tja, grote club. Zo gaat dat met nieuwe spelers daar.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:59 schreef oYo het volgende:
Elke club heeft ergens zn limiet zitten hequote:
Dat kan ook zijn omdat hij niet helemaal fit is en je in Engeland niet al te veel spelers op de bank mag hebben.quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:02 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Robben zat op de tribune vandaag @ Chelsea dus misschien broeit daar ook nog wat. Hoewel het me onwaarschijnlijk lijkt.
quote:Op zondag 12 augustus 2007 23:59 schreef oYo het volgende:
En dan hebben ze ook nog Dudek (ex-Feyenoord) en Diarra (ex-Vitesse).quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 11:16 schreef Dylan Dog het volgende:
Wel grappig op zich: als Sneijder naar Madrid gaat, spelen er drie Nederlanders komend seizoen: een PSV'er, een Feyenoorder en een ajacied...
Roysten Drenthe, el Roberto Carlos holandés.quote:Op maandag 13 augustus 2007 01:43 schreef Chivu het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Real in hemelsnaam met Drenthe moet.
komen ze vanzelf achterquote:Op maandag 13 augustus 2007 01:43 schreef Chivu het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Real in hemelsnaam met Drenthe moet.
quote:'Ik snapte de houding van Ajax niet'
De transfer naar Real Madrid was nog maar net in kannen en kruiken, of een verslaggever van de Spaanse sportkrant AS stond zondagavond al op de stoep van de woning van Wesley Sneijder. De middenvelder werd in het maagdelijke wit gehesen en gaf zijn eerste interview als Merengue.
“Ik ben best wel nerveus”, gaf de middenvelder toe. “Real Madrid is toch één van de grootste clubs ter wereld. Gelukkig is nu alles achter de rug en is de transfer afgerond. Ik wilde dolgraag naar Real Madrid en dat is nu realiteit. Ik kan niet wachten om kennis te maken met mijn nieuwe ploeggenoten.”
“Nooit heb ik er bij nagedacht dat ik voor een club als Real zou kunnen spelen. Je weet nooit wat er kan gebeuren, maar dit is wel heel speciaal. Een lekker gevoel. De geschiedenis van Real Madrid? Eerlijk gezegd weet ik niet heel veel, maar ik weet wel wat voor impact deze club heeft over de hele wereld. Ik ben weg van de kleur wit en het Santiago Bernabéu is een prachtig stadion.”
“De afgelopen dagen heb ik in spanning de laatste ontwikkelingen gevolgd. Persoonlijk vind ik 24 miljoen euro veel geld en daarom snapte ik de houding van Ajax eerlijk gezegd niet. Ik dacht dat de transfer binnen één dag zou worden afgerond. Gelukkig is het toch nog allemaal goed gekomen. Ik had er wel alle vertrouwen in dat de clubs tot een akkoord zouden komen.”
“Of ik het bestuur van Ajax heb overhaald? Néé. Het bestuur van Ajax vond het eerste bod van Real onvoldoende. Ik heb wel gezegd dat ik graag voor een club als Real Madrid wilde spelen. Dat daarmee een droom zou uitkomen. Gelukkig deed de club een verhoogde aanbieding en komt mijn droom alsnog uit. Mijn favoriete speler bij Real Madrid? Dan ga ik voor van Ruud van Nistelrooy. Dat is een geweldige speler met een geweldigde persoonlijkheid.”
“Mijn goede en slechte punten? Ik ben tweebenig en daarnaast maak ik veel doelpunten. Dat zijn eigenschappen die trainers zeer zeker waarderen. Dat hoop ik ook bij Real Madrid te laten zien. Slechte punten…Dat laat ik de trainers beoordelen. Ik heb vijf jaar bij Ajax in het eerste elftal gespeeld en heb nu deze transfer afgedwongen. Ik moet nog veel leren en ik weet zeker dat ik dat de komende jaren ook ga doen.”
“Ik denk wel dat de speelstijl van Real Madrid bij mij past. Daarnaast is de Primera División een prachtige competitie om in te spelen. Ik hoop zoveel mogelijk titels te winnen en aan het madridismo te laten zien wie Wesley Sneijder is. Wat ik zal gaan toevoegen? Goede vraag. Ik kan alleen maar mijn uiterste best doen. Ik ben nog jong en met grote spelers aan mijn zijde zal dat ongetwijfeld lukken.
“Ik weet nog weinig over hoe Bernd Schuster wil gaan spelen. Ik heb gelezen dat hij een uitstekende trainer is met een geweldige mentaliteit, half Duits en half Spaans. Schuster wil georganiseerd spelen, maar voor de rest weet ik nog weinig. Dat komt ook pas later aan de orde. De komende dagen staat er veel op het programma. Als kind wilde ik vroeger altijd voor Real Madrid uitkomen. Die wens is nu uitgekomen.”
quote:Op maandag 13 augustus 2007 01:22 schreef Fides het volgende:
Diarra (ex-Vitesse).
EDIT: Kut edit knop en quote knop zitten te dicht bij elkaar.quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:31 schreef Pritt het volgende:
Misschien heeft hij het niet eens gezegd alleen heeft de voorzitter van Real dat er even tussen gecopy/pasted.
quote:Op maandag 13 augustus 2007 11:32 schreef Asskicker14 het volgende:
Sneijder zal zich wel afvragen hoe je ''Tyfus Hond'' in het Spaans zegt.
verbaasde ik me ook over!!quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:46 schreef Chivu het volgende:
Wat een ontzettend lelijk shirt zeg.
Op YouTube kijken meer mensen hoor.quote:Op maandag 13 augustus 2007 12:47 schreef BonJovi het volgende:
Staat een filmpje van Sneijder op de marca site van youtube. Maak je zelf een filmpje zet je het op youtube sta je met dat filmpje op marca frontpage
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |