abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51195278
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.

Gelovigen worden steevast \'dom\' genoemd. Geestelijke schriften, die toch ook de wetenschappers en historici aardig wat info heeft bezorgd, zijn sprookjesboeken. Andersgelovigen zijn gristenhonden of kutmoslims en kerken worden het mooist gevonden als ze branden.

Dat is zo ongeveer het beeld dat je krijgt als je hier een topic over het geloof bekijkt. En ik zie de respectloosheid niet alleen op Fok trouwens, in Nederland zijn er nou eenmaal erg veel geïndoctrineerde atheïsten waarvan de kennis over religie niet verder gaat dan het schetsen van karikaturen.

Zielig en pijnlijk.

KLACHT: respectloze atheïsten.

Het alom gevierde deel 1
Het ronduit spectaculaire deel 2

Dit is het laatste deel, dus geniet ervan!
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:53:06 #2
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_51195349
jesus, stop je nu nooit met dat gezeik?

het is klaagbaak, na 3 topics ishet wel duidelijk hoor.

zo, en nu opzouten, voor ik je voor de leeuwen flikker.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_51195469
Anti theïst meldt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:57:51 #4
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_51195491
Grefo's die altijd hun gelijk moeten halen

Ik leg het nog 1 keer uit:
Religie is slecht. Religie is ongeveer net zo slecht als kanker. Alleen gaan er meer mensen dood aan religie dan aan kanker.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_51195519
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:57 schreef beelz het volgende:

Religie is slecht. Religie is ongeveer net zo slecht als kanker. Alleen gaan er meer mensen dood aan religie dan aan kanker.
en zo is het.

en nu oplazeren met deze kuttopics.
pi_51195532
beelz speelt vals, die opmerking gaat op voor de gehele mensheid.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 juli 2007 @ 11:59:34 #7
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51195553
zoveel atheïsten zijn er niet in Nederland. Er zijn wel veel ongelovigen (die zich met geen enkele religie kunnen identificeren omdat het allemaal inteeltbendes zijn). Ken je feiten, voor je zeikt. Goddomme.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:00:09 #8
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51195572
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:58 schreef thedude0 het volgende:

[..]

en zo is het.

en nu oplazeren met deze kuttopics.
Als ze beloven dat ze niet op ons feestje poepen, dan poepen wij niet op hun feestje.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:02:25 #9
132867 Oproerkraaier
Oproer kraait.
pi_51195635
quote:

Waarom moet je meteen respectloos doen over mensen die een ander geloof hebben dan jij?
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_51195637
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:59 schreef Kreator het volgende:
zoveel atheïsten zijn er niet in Nederland. Er zijn wel veel ongelovigen (die zich met geen enkele religie kunnen identificeren omdat het allemaal inteeltbendes zijn). Ken je feiten, voor je zeikt. Goddomme.
waarmee kun je aantonen dat jij gelijk hebt trouwens?

(hoewel ik het ermee eens ben dat in principe niet alle ongelovigen atheisten zijn)
pi_51195669
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef Oproerkraaier het volgende:

[..]

Waarom moet je meteen respectloos doen over mensen die een ander geloof hebben dan jij?
omdat ze topics zoals deze openen
pi_51195706
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef Oproerkraaier het volgende:

[..]

Omdat hij net zegt dat het slecht is!
als je iets slecht vindt ga je het niet respecteren om die anderen een lol te doen.

voorbeeld:

"Oh, je stampt op egels en steekt kinderen in de fik vanwege je geloof? Daar heb ik respect voor, ga vooral zo door."

vrijdag 6 juli 2007 @ 12:04:46 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51195711
quote:
Ik vind Atheïsme (niet-geloven) helemaal geen levensbeschouwing. Ik heb geen reden om in God te geloven dus doe ik dat niet. Dus ben ik atheïst. Niet omdat ik de wereld zo beschouw. Dan doe je alsof ik ervoor kies om de wereld zo te zien.

Ik kan niet in God geloven omdat ik geen enkele aanwijzing heb dat ie er wel is. Ik geloof niet in God net zoals ik niet In Het Grote SpagettiMonster geloof. De enige reden dat gelovigen erop staan om Atheïsme als een levensovertuiging te zien is dat gelovigen zich niet kunnen voorstellen dat iemand anders kan leven zonder "iets" in z'n leven. Gelovigen dringen niet-gelovigen een levensbeschouwing op om ze op hetzelfde niveau te zetten als zijzelf. "Atheïsme is gewoon een ander geloof". Dat is dus niet waar.
Dit is dus een onzin-topic!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:04:59 #14
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51195716
Ik hoorde laatst dat het de bedoeling was dat wij als Atheïsten een beetje gingen rellen om dit topic bestaansrecht te geven?
[KNE]-Mod
pi_51195732
Winkelstraat:
Aangeklampt worden door een verkondiger van het "woord des Here".
Prima dat je gelooft, prima dat je daar voor uitkomt.
RESPECTLOOS dat je me aanklampt om je geloof OP TE DRINGEN.
Ik mag graag zelf uitmaken wat ik geloof of niet.

Tuurlijk dringt niet iedereen zijn geloof op, dat snap ik zelf ook wel.
Maar om nu te zeggen: in Nederland zijn er nou eenmaal erg veel geïndoctrineerde atheïsten waarvan de kennis over religie niet verder gaat dan het schetsen van karikaturen" is hetzelfde
als dat ik ik zeg dat ALLE gelovigen dom zijn omdat ze in iets zoals de Heer geloven?
Kom op man, als jij respect wilt, zal je dat moeten verdienen. Gelovigen zoals TS, met een dergelijke instelling, kunnen niet om mijn respect rekenen.

Wie goed doet, goed ontmoet. (tippie mijnerzijds voor TS)

En steek je hand even heel snel in eigen boezem. geïndoctrineerde atheïsten ????
Jij bent net zo erg als de gemiddelde geïndoctrineerde atheïst. En net als zij, geloof jij zo in wat je verkondigd dat je niet eens meer open staat voor andere meningen.
Maar goed, dat hoort nu eenmaal bij extremisten
Stultorum infinitus numerus est
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 juli 2007 @ 12:05:42 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51195739
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:02 schreef imported_sphinx het volgende:

waarmee kun je aantonen dat jij gelijk hebt trouwens?
Atheïsme komt het meest voor in West-Europa, Australië, Nieuw-Zeeland, Canada en voormalig communistische landen als Rusland en China. In de Verenigde Staten van Amerika komt het relatief weinig voor (3% atheïsten volgens onderzoek uit 2006). Het meest atheïstische land ter wereld is waarschijnlijk Tsjechië. Volgens het Tsjechische Bureau voor de Statistiek was in 2001 59% van de bevolking niet-gelovig. Ook in Estland is de meerderheid van de bevolking niet-gelovig. Merk wel op dat atheïstisch en niet-gelovig niet per definitie hetzelfde zijn. Over het algemeen is het lastig het percentage atheïsten exact te bepalen, onder andere omdat het niet-exclusief is (een atheïst kan bijvoorbeeld tegelijkertijd ook agnost of boeddhist zijn), omdat sommige atheïsten formeel nog tot een kerkgenootschap behoren en omdat atheïsten in sommige landen gewantrouwd en/of vervolgd worden, en daarom niet altijd voor hun atheïsme durven uitkomen. Op aarde is ongeveer 15% niet-gelovig, waarvan ongeveer 4% atheïsten.

ergo: Er is een klein groepje radicalen aan beide kanten en daartussenin zitten de regelmatige kerkgangers en de gewoon-niet-gelovigen.
pi_51195760
Van die paupers die in de stad gaan gillen over hun gristengeloofje. veel mensen vinden het "wel geinig" maar ik heb er een schijthekel aan. opdonderen!
pi_51195768
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit is dus een onzin-topic!
Atheïsme is dus duidelijk wél een levensbeschouwing.

het staat voor Anti-Theïsme, er dus van overtuigd zijn dat er geen god bestaat.
Dat is anders dan simpelweg niet een religie aanhangen.
pi_51195783
quote:

Beelz is een beetje frustie, daarnaast moet hij terug de schoolbank in (of zit je stiekum nu te spijbelen?), Mao, Kim Il Sung, Kim Jung Il, Stalin, Lenin, etc. hebben zo ziekelijk veel moorden op hun geweten dat christenen/moslims/overige religies nog ff door kunnen gaan om dat record te breken.... helaas... misschien heeft het christendom gelijk: de mens is geneigd tot alle kwaad...

Kijk eens ff op youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=nBzHCVv5GeQ

Dat gebeurt op DIT moment door gezworen ATHEISTEN.
http://www.youtube.com/watch?v=KA6livwPnGI&mode=related&search=

Als het atheisme een antwoord heeft op WAAROM men in Noord Korea fout bezig is spreken we elkaar verder. En niet met dat slappe sociaal humanisme aankomen, daar hebben de Koreanen niets aan.

[ Bericht 14% gewijzigd door JoopK op 06-07-2007 12:08:58 (aanvulling) ]
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:10:05 #20
pi_51195861
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:06 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Atheïsme is dus duidelijk wél een levensbeschouwing.

het staat voor Anti-Theïsme, er dus van overtuigd zijn dat er geen god bestaat.
Dat is anders dan simpelweg niet een religie aanhangen.
Ik ben het dus duidelijk niet met je eens. A-Theïsme staat voor niet-gelovig, niet anti.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_51195867
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:07 schreef JoopK het volgende:

[..]

Beelz is een beetje frustie, daarnaast moet hij terug de schoolbank in (of zit je stiekum nu te spijbelen?), Mao, Kim Il Sung, Kim Jung Il, Stalin, Lenin, etc. hebben zo ziekelijk veel moorden op hun geweten dat christenen/moslims/overige religies nog ff door kunnen gaan om dat record te breken.... helaas... misschien heeft het christendom gelijk: de mens is geneigd tot alle kwaad...

Kijk eens ff op youtube:

Als het atheisme een antwoord heeft op WAAROM men in Noord Korea fout bezig is spreken we elkaar verder. En niet met dat slappe sociaal humanisme aankomen, daar hebben de Koreanen niets aan.
youtube als bron gebruiken, dezelfde site waar nu nog steeds een discriminerend anti-china filmpje op staat tevens is bush totaal geen atheïst maar heeft hij wel duizenden doden op zijn geweten
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:10:37 #22
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51195881
Ik denk trouwens maar dat ik born again pagan wordt.
Wodan ftw!
[KNE]-Mod
  Official ESF Kreviewer vrijdag 6 juli 2007 @ 12:10:37 #23
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_51195884
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben het dus duidelijk niet met je eens. A-Theïsme staat voor niet-gelovig, niet anti.
Hoe kun je het niet eens zijn met een feit? .
pi_51195909
quote:

[..]

Kijk eens ff op youtube:

Wees klaar om gepwned te worden:

Deze mensen moordden niet mensen uit vanwege hun eigen geloofsovertuigen (niet allemaal iig. Stalin niet, en Lenin heeft al helemaal niemand wat kwaad gedaan dus stfu.) Tactisch ook dat je Hitler niet noemd, die wel gelovig was. En daarnaast laat je alle oorlogen tussen verschillende religies weg, waar miljoenen meer bij zijn omgekomen.
pi_51195934
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:10 schreef ThE_ED het volgende:
Ik denk trouwens maar dat ik born again pagan wordt.
Wodan ftw!
Tof.

Wodan Heerscht!

(das een tof nummer van Heidevolk)
pi_51195957
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:11 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Deze mensen moordden niet mensen uit vanwege hun eigen geloofsovertuigen (niet allemaal iig. Stalin niet, en Lenin heeft al helemaal niemand wat kwaad gedaan dus stfu.) Tactisch ook dat je Hitler niet noemd, die wel gelovig was. En daarnaast laat je alle oorlogen tussen verschillende religies weg, waar miljoenen meer bij zijn omgekomen.
Lees jij eerst "decent of man" en "thus spoke zarathustra" maar eens...

@thedude0: het was o.a. cnn footage...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:13:05 #27
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51195972
quote:

[..]
Ik vind het dan ook altijd fout om te zeggen dat het geloof verantwoordelijk is voor veel doden. Moorden en oorlogen zijn er toch wel.

Het verschil is natuurlijk dat veel oorlogen wel gevochten zijn uit naam van het geloof en weinig tot geen oorlogen uit naam van het Atheïsme. (Meestal uit naam van een achterliggende ideologie, zoals het "communisme", waarbij het overigens fout is te veronderstellen dat al die Russen bijv. ongelovig waren.)
[KNE]-Mod
pi_51195977
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan nog ben ik Anti-Theïstisch
pi_51195986
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:12 schreef JoopK het volgende:

[..]

goede verwering zeg, nee, met deze tegenargumenten heb je zojuist de discussie gewonnen.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:13:37 #30
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51195989
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:12 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Wodan Heerscht!

(das een tof nummer van Heidevolk)
weetiktoch
[KNE]-Mod
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:13:38 #31
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_51195990
quote:

[..]

Kijk eens ff op youtube:

Wat een bullshit! Dat die leiders atheist waren, kun je nog niet al hun "slachtoffers" onder het atheisme gooien. Ze zijn namelijk niet vanuit het atheisme gedood, maar vanuit een politiek/persoonlijk standpunt. Er zijn daarentegen wel veel mensen vanuit een geloof gedood.... Dus tijd dat jij de schoolbanken maar weer eens in gaat.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
pi_51195994
quote:

[..]

1. Nee
2. Vertel
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:14:13 #33
pi_51196010
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:10 schreef Kreator het volgende:

[..]

Hoe kun je het niet eens zijn met een feit? .
Welk feit? Dat sommigen Atheïsme als een anti-geloof zien? Dat is alleen maar een mening.
pi_51196015
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:13 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Wat een bullshit! Dat die leiders atheist waren, kun je nog niet al hun "slachtoffers" onder het atheisme gooien. Ze zijn namelijk niet vanuit het atheisme gedood, maar vanuit een politiek/persoonlijk standpunt. Er zijn daarentegen wel veel mensen vanuit een geloof gedood.... Dus tijd dat jij de schoolbanken maar weer eens in gaat.
precies.
pi_51196040
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Welk feit? Dat sommigen Atheïsme als een anti-geloof zien? Dat is alleen maar een mening.
HET IS TOCH EEN FEIT DAT ZE DAT ZIEN

mongool
pi_51196048
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 03:00 schreef hugecooll het volgende:
Ok even ter verduidelijking:

Horus Egypte 3000BC:

Born on December 25th
Born of a virgin
Star in the east
Adorned by 3 kings
Teacher at 12
Baptised/Ministry at 30
12 Disciples
Performed miracles
"Lamb of the God"/ "The light" etc
Crucified
Dead for 3 days
Resurrected

Attis Griekenland 1200BC
Born of a virgin
Born on December 25th
Crucified
Dead for 3 days
Resurrected

Krishna India 900BC
Born of a virgin
Born on December 25th
Star in the East
Performed miracles
Crucified
Resurrected

Dionysus Griekenland 200BC
Born of a virgin
Born on December 25th
Performed miracles
"King of kings"
"Alpha and omega"
Crucified
Resurrected

Mithra Perzie 1200BC
Born of a virgin
Born on December 25th
12 disciples
Performed miracles
Dead for3 days
Resurrected
"The truth", "the light" etc
Sunday = day of worship

En let op...wie komt er nu?

Jesus Christ
Born of a virgin
Born on December 25th
Star in the east
12 disciples
Performed miracles
Dead for 3 days
Resurrected

De "star in the east" -> Sirius
Die komt op 24 december op 1 lijn met de 3 felste sterren in Orion's ring (The three kings)

Dus:
[afbeelding]

en niet:
[afbeelding]

"Virgin Mary" is het sterrenbeeld Virgo, ook wel bekend als Virgo the virgin
Naar Virgo wordt ook wel verwezen als "the house of bread". En raad eens...Bethlehem betekent letterlijk "house of bread"

Bethlehem is dus een verwijzing naar het sterrenbeeld Virgo, een plek in de ruimte, niet op aarde.

Vanaf de zomer tot de winter worden de dagen korter en de zon hangt steeds lager. De bomen vallen uit, geen oogst meer e.d. Naar dit verschijnsel wordt ook wel verwezen als "dood"; de dood van de zon.

Op 22 december heeft de zon zijn laagste punt bereikt; hij is gestorven.
Hier gebeurt iets vreemds: de zon blijft 3 dagen op dezelfde 'hoogte' hangen (hij gaat niet meer naar het zuiden, tenminste niet zichtbaar)

Gedurende deze 3 dagen is de zon in het midden van het sterrenbeeld Crux (Southern Cross)

Ter illustratie:
[afbeelding]

Op 25 december beweegt de zon 1 graden; naar het noorden, wat het begin is van de lente, warmere dagen en leven.

Dus wordt er gezegd: The son (geen typo) died on the cross, was dead for 3 days only to be resurrected or be born again.

Dit is waarom Jezus en alle andere "zonnegoden" (hierboven een aantal genoemd) allemaal zijn gekruisigd, 3 dagen dood waren en weer tot leven kwamen.

Hoewel ze de herrijzing van de zon niet vierden tot pasen; de eerste dag waarop een groter deel van het aardoppervlak gehuld was in licht ipv donker. De dagen worden langer e.d.(Spring Equinox)

Het meest opvallende zijn Jezus en de 12 discipelen.
De zon reist met 12 sterrenbeelden
Sterker nog, het nummer 12 komt heel vaak voor in de bijbel:

12 tribes of Israel
12 brothers of Joseph
12 judges of Israel
12 great patriarchs
12 O.T. prophets
12 kings of Israel
12 princes of Israel
Jesus in temple at 12

De bijbel heeft meer met astrologie te maken dan met iets anders

Even hier naar terug: the cross of the zodiac (dierenriem geloof ik)
Voor degenen die niet weten hoe dat er uit ziet:
[afbeelding]
De zon in het midden, de sterrenbeelden er omheen.

Dit was geen artistieke impressie; dit was om de beweging van de zon te volgen, ook een pagan spiritueel symbool. Onze gelovige vrienden zullen de verkorte versie waarschijnlijk wel herkennen:
[afbeelding]

Dit is geen christelijk symbool, dit is een pagan aanpassing van de dierenriem (cross of the zodiac)

Dit is ook waarom je Jezus altijd ziet met zijn hoofd op het kruis.
[afbeelding]

Jezus is de zon.
"The light of the world"
"The risen savior"
"I will come again" en dat doet hij, iedere ochtend weer.
"The glory of god"
"the son(sun dus) up in heaven"
with his "crown of thorns" - zonnestralen

Van alle astrologische metaforen in de bijbel, is "age" de belangrijkste.
"I am with you always to the very end of the age" Matt 28:20
"Either in this age or the age to come" Matt 12:32
"The harvest is the end of the age" Matt 13:39
"Sign of your coming and the end of the age" - Matt 24:3
"In this age and the age to come" Luke 18:30
etc.

Voor het volgende moet je bekend zijn met iets dat ook wel "Precession of the Equinoxes" wordt genoemd. Dit komt er op neer dat ongeveer iedere 2150 jaar, tijdens de "spring equinox" de zon opkomt in een ander gedeelte van een sterrenbeeld. Het duurt ongeveer 26000 jaar voordat de zon door alle 12 sterrenbeelden is gegaan. (1 sterrenbeeld is dus ~2150 jaar) en iedere periode van 2150 jaar werd "age" genoemd.

Van 4300 - 2150 B.C was het Taurus - The age of the bull
2150 BC - 1 AD was The age of the ram
Van 1 AD tot 2150 AD is het The age of Pisces (vissen)
En vanaf 2150 AD is het The age of aquarius (waterman)

De bijbel heeft het over de eerste 3 ages en het voorspelt de 4e
(Oude testament) Als mozes komt met de 10 geboden is hij erg kwaad omdat ze de gouden stier aanbidden; hij vernietigt het tablet en gaf de mensen instructies om elkaar te doden zodat ze zichzelf weer puur kunnen maken.
"Go in and out from gate to gate and slay every man and his brother, and every man and his companion, and every man and his neighbour..." - Exodus 32

De gouden stier is Taurus (4300BC-2150BC) en Mozes representeert de nieuwe age, The age of the ram(Aries). Daarom blazen joden vandaag de dag nog op de ramshoorn. En aan het begin van een nieuwe age moet iedereen de oude achter zich laten.
Voorbeeld: Mithra vermoordt de stier
Jezus symboliseert de age na Aries, The age of pisces (2 vissen / two fishes)

Vissen komen vaak terug in het nieuwe testament, Jezus is bekend als "The great fisherman", hij voedt 5000 mensen met brood en 2 vissen, "Jesus saw two brothers, they were casting a net for they were fishermen[/b]

De mijter van de paus is een vissenkop:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij representeert dus het sterrenbeeld Vissen.
En ik denk dat we allemaal het Jezus visplaatje wel hebben gezien achter op auto's. De overgrote meerderheid daarvan weet alleen niet dat dat de symbolisatie is van de zon zijn koninkrijk tijdens "the age of pisces"

Zo kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik geloof dat het nu wel zo ongeveer duidelijk is dat Jezus dus geen magische man was, maar de zon.

Tenminste, ikzelf vind dit een goed onderbouwde reden om niet in het bestaan van een god te geloven.

(ivm de quotes heb ik age niet in tijdperk veranderd btw)
Ik heb al vreemdere theoriën over de bijbel langs zien komen. Maar dit vind ik ook verre van geloofwaardig.

Ten eerste als de Bijbel een boek over sterrenkunde zo zijn, en Jezus 'de zon'.
Waarom wordt sterrenkunde dan altijd zo afgezeken in de bijbel? Bijv:

Jesaja 47: 12-14
Roep de horden boze geesten maar op, die u al die jaren hebt aanbeden. Doe een beroep op hen om u te helpen opnieuw angst in veler harten te zaaien. U hebt raadgevers genoeg; uw astrologen en sterrenkundigen, die u proberen te vertellen wat in de toekomst gebeuren gaat. Maar zij zijn net zo nutteloos als gedroogd gras dat verbrand wordt. Zij kunnen zichzelf niet eens verlossen! Van hen zult u echt geen hulp krijgen. Zij zijn een kolenvuur, waaraan u zich niet kunt warmen en dat geen licht geeft om bij te zitten.

Of Deuteronomium 18:14
Want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar (sterren)wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de HERE, uw God, dit niet toegelaten.

En voor de rest is het een fraai verpakt onzinverhaaltje.

Horus en Attis zijn nooit gekruizigd? Krishna is geboren in augustus of september en ook nooit gekruizigd of opgestaan. Dionysus is ook nooit gekruizigd. Mithra evenmin.
Jezus is niet in december, maar waarschijnlijk in de zomer geboren.

Kortom, wat een belachelijk gelul allemaal.

En dit topic begint al weer goed mensen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:17:47 #37
177876 Maruna
A Full Shipment of Failure
pi_51196120
tvp voor vanmiddag

atheïst = egoist
If you try to fail a test and you succeed, did you then pass the test and failed failing, or did you fail the test and succeeded in failing?
Het FOK!ondersteuningsfront: De fruitmand voor 2cv
pi_51196132
quote:

[..]

@thedude0: het was o.a. cnn footage...
heb je naar cnn gekeken toen noord-korea een test raket had afgeschoten ? wat een propagandische wanvertoning was dat zeg, ik vertrouw die zender voor geen ene donder meer.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:18:17 #39
pi_51196140
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:13 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Dan nog ben ik Anti-Theïstisch
Net zoals anti-rokers (meestal ex-rokers) zijn dat de ergste.
pi_51196162
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:15 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik heb al vreemdere theoriën over de bijbel langs zien komen. Maar dit vind ik ook verre van geloofwaardig.

Ten eerste als de Bijbel een boek over sterrenkunde zo zijn, en Jezus 'de zon'.
Waarom wordt sterrenkunde dan altijd zo afgezeken in de bijbel? Bijv:

Jesaja 47: 12-14
Roep de horden boze geesten maar op, die u al die jaren hebt aanbeden. Doe een beroep op hen om u te helpen opnieuw angst in veler harten te zaaien. U hebt raadgevers genoeg; uw astrologen en sterrenkundigen, die u proberen te vertellen wat in de toekomst gebeuren gaat. Maar zij zijn net zo nutteloos als gedroogd gras dat verbrand wordt. Zij kunnen zichzelf niet eens verlossen! Van hen zult u echt geen hulp krijgen. Zij zijn een kolenvuur, waaraan u zich niet kunt warmen en dat geen licht geeft om bij te zitten.

Of Deuteronomium 18:14
Want deze volken, die gij verdrijven zult, luisteren naar (sterren)wichelaars en waarzeggers, maar u heeft de HERE, uw God, dit niet toegelaten.

En voor de rest is het een fraai verpakt onzinverhaaltje.

Horus en Attis zijn nooit gekruizigd? Krishna is geboren in augustus of september en ook nooit gekruizigd of opgestaan. Dionysus is ook nooit gekruizigd. Mithra evenmin.
Jezus is niet in december, maar waarschijnlijk in de zomer geboren.

Kortom, wat een belachelijk gelul allemaal.

En dit topic begint al weer goed mensen.
Let nou op man. Het is geen prietpraat. Dat gedoe van jezus is allemaal al eens eerder bedacht.
Hij zegt niet dat al die anderen hetzelfde zijn, maar dat jezus dus niet bepaald origineel is.
en dus is het waarschijnlijk niet meer waar dan die andere verhalen.
pi_51196182
Christendom is een samenraapsel van een machtspelletje van de griekse overheid net na christus. Het is gebaseerd op verhalen, die vele jaren later pas opgeschreven zijn. Christus is met een nipte meerderheid in de oudheid genaamd: Zoon van god, dit was dus bijna niet gebeurd.

Kortom, niet te controleren verhalen, die wel degelijk gemanipuleerd zijn, en uit sprookjes bestaan.
Vind je het dan gek dat atheïsme zoveel aanhang krijg?

Geloofsovertuigingen zijn zo overschat. Als alle goddiensten in de wereld verboden zouden worden is er bijna geen oorlog meer, zou de wereldpopulatie flink stijgen, en sommige landen eens uit de armoede komen...

Kortom: wordt allen atheïst!
pi_51196195
Ook leuk dat alle gelovigen vergelijkbare andere religies als onzin afschrijven, terwijl ze heilig geloven in wat eigenlijk hetzelfde verhaal is.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:19:52 #43
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_51196199
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:17 schreef Maruna het volgende:
tvp voor vanmiddag

atheïst = egoist
nee!

atheïst = realist
pi_51196219
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:05 schreef asmodai--nl het volgende:
Maar om nu te zeggen: in Nederland zijn er nou eenmaal erg veel geïndoctrineerde atheïsten waarvan de kennis over religie niet verder gaat dan het schetsen van karikaturen" is hetzelfde
als dat ik ik zeg dat ALLE gelovigen dom zijn omdat ze in iets zoals de Heer geloven?
Mijn God... leren mensen uberhaupt nog lezen op school? Of zit je nog in groep 5 ofzo, dan zal ik je vergeven.
pi_51196230
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:19 schreef locutus51 het volgende:

[..]

nee!

atheïst = realist
en dan nog is er niks mis met egoïsme.
pi_51196251
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Mijn God... leren mensen uberhaupt nog lezen op school? Of zit je nog in groep 5 ofzo, dan zal ik je vergeven.
Wat christelijk van je
pi_51196264
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:19 schreef imported_sphinx het volgende:
Ook leuk dat alle gelovigen vergelijkbare andere religies als onzin afschrijven, terwijl ze heilig geloven in wat eigenlijk hetzelfde verhaal is.
hypocriet ja. maar goed, wat moet je anders verwachten van een zooi mensen die geloven in een stapel bij elkaar geraapte onzin verhalen die tot in de eeuwigheid herschreven zijn waardoor er niets meer van het origineel overgebleven is.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:22:14 #48
pi_51196271
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:14 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

HET IS TOCH EEN FEIT DAT ZE DAT ZIEN

mongool
Ik ben niet verantwoordelijk voor de misconsepties van anderen. Het woord A-theïsme is duidelijk. Als je persé anti wil zijn moet je daar zelf maar een woord voor verzinnen.
quote:
mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 [inf.] persoon met het downsyndroom

Mon·gool (de ~ (m.), -golen)
1 lid van het ruitervolk dat in het tweede millennium vanuit Midden-Azië vele rijken veroverde
2 Mongoliër

Mon·gools (bn.)
1 van, betreffende de Mongolen
Ik voel me niet aangesproken.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:22:24 #49
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51196279
De enige verlichting die een kerk ooit heeft gebracht was bij een brandende kerk.

*boel opstookt*
[KNE]-Mod
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:22:40 #50
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_51196290
Mensen, die zijn de oorzaak van alle kwaad ellende pijn en lijden in deze wereld.
Of iedergeval 90% ervan
pi_51196303
al die bijbel quotes (ongeacht welk kamp ze post) maken mij 1 ding heel erg duidelijk. Het geloof, en zeker de teksten in dat boek, zijn wel heel erg onverdraagzaam van insteek.
Naastenliefde? Prediken we wel, maar praktiseren we niet.
Kijk maar eens naar het stulpje van de paus. Kijk eens wat voor een pracht en praal daar in het vaticaan.
Hoe blind moet je zijn om niet te kunnen zien dat dat NIET strookt met b.v. de naastenliefde.
Waar is die pracht en praal voor nodig?

het geloof op zich, daar is niets mis mee.
De manier waarop -welk geloof dan ook- gepraktiseerd wordt, vroeger en nu, dat is ziek.
Kruistochten, Intifada's, en weet ik het al wat niet meer.
Uit naam van God, Allah en verzin het zelf maar.
Dus uit naam van God, mag ik een ongelovige vermoorden?
Lekker geloof dan.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:23:05 #52
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_51196304
Zolang aanhangers van religie mij een minderwaardige ongelovige vinden die zal branden in de hel behoud ik mij het recht voor er een menig over te hebben, thank you very much.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_51196333
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:22 schreef thedude0 het volgende:

[..]

hypocriet ja. maar goed, wat moet je anders verwachten van een zooi mensen die geloven in een stapel bij elkaar geraapte onzin verhalen die tot in de eeuwigheid herschreven zijn waardoor er niets meer van het origineel overgebleven is.
Oh vanaf het geschreven gedeelte zal het nog wel aardig kloppen. Alleen daarvoor is het al eeuwen mond tot mond verspreid, en daar krijg je ongetwijfeld overdrijvingen en veranderingen.

+ Alle gedeelten die lang geleden door de kerk uit de bijbel zijn gehaald, wat zeg je daarvan?
pi_51196354
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:18 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Let nou op man. Het is geen prietpraat.
Heb je het gelezen? Al die geboortedata van die griekse Goden. Een kruiziging van Krishna. Jezus die geboren is op 25 december. Allemaal regelrechte bullshit. Dan ga ik de rest ook niet serieus nemen...
quote:
Dat gedoe van jezus is allemaal al eens eerder bedacht.
Oh ja, vertel eens.

Het idee van een Zoon van God die zich als een vreselijke misdader de slavendood liet ondergaan, de kruiziging, en vervolgens weer opstond van de dood.
Dat is een ronduit bizar en revolutionair concept. Niet voor niks dat de christenen van die tijd al werden uitgelachen en bespot. Net als nu dus eigenlijk.
quote:
Hij zegt niet dat al die anderen hetzelfde zijn, maar dat jezus dus niet bepaald origineel is.
Fout. Het is zeer origineel.
pi_51196393
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:20 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Lees je eigen post dan, en mijn HELE post graag.
En laat het maar weten zodra je denkt te begrijpen waar ik het over heb
pi_51196429
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Heb je het gelezen? Al die geboortedata van die griekse Goden. Een kruiziging van Krishna. Jezus die geboren is op 25 december. Allemaal regelrechte bullshit. Dan ga ik de rest ook niet serieus nemen...
[..]

Oh ja, vertel eens.

Het idee van een Zoon van God die zich als een vreselijke misdader de slavendood liet ondergaan, de kruiziging, en vervolgens weer opstond van de dood.
Dat is een ronduit bizar en revolutionair concept. Niet voor niks dat de christenen van die tijd al werden uitgelachen en bespot. Net als nu dus eigenlijk.
[..]

Fout. Het is zeer origineel.
Als je die lijst van personen even doorleest, zie je dat zij al die dingen ook hebben gedaan.

dat zeg ik toch.

En dat 25 december komt van een germaans lichtfeest ofzo, daar hebben ze maar kerst van gemaakt omdat niemand een idee heeft wanneer de gast geboren is.
pi_51196450
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:11 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Hitler was niet christelijk, maar die discusssie hebben we al gehad.

En jij denkt dat er meer gelovigen zijn omgekomen bij 'godsdienstoorlogen' dan onder het bewind van atheïsten Stalin, Mao en Hitler?
Belachelijk.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:27:20 #58
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_51196455
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:24 schreef koningdavid het volgende:

Zelfs als dat waar is waren de religie's van die tijd ook ronduit bizar, hoewel niet allemaal revolutionair.
[KNE]-Mod
pi_51196482
quote:
Dat is een ronduit bizar en revolutionair concept.
Je geeft hier toe dat het een bedenksel is.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:28:52 #60
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_51196501
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:26 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]
En dat 25 december komt van een germaans lichtfeest ofzo, daar hebben ze maar kerst van gemaakt omdat niemand een idee heeft wanneer de gast geboren is.
Volgens mij werd de geboorte van Jezus in het begin van 't christendom nog in maart gevierd. Later is dat inderdaad uit concurrentieoogpunt met de Germaanse licht- en zonnewendefeesten naar december geschopt.

Net als de kerstboom, die was bedoeld om de competitie aan te gaan met de verering van heilige bomen.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_51196523
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:26 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Als je die lijst van personen even doorleest, zie je dat zij al die dingen ook hebben gedaan.
Haha, oh man. NIET DUS. Die lijst is bullshit. Geen een van die goden is gekruisigd. Ook is geen een van die goden op 25 december geboren (Jezus ook niet trouwens).
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:26 schreef imported_sphinx het volgende:En dat 25 december komt van een germaans lichtfeest ofzo, daar hebben ze maar kerst van gemaakt omdat niemand een idee heeft wanneer de gast geboren is.
Juist.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:29:51 #62
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_51196530
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:27 schreef koningdavid het volgende:

[..]

En jij denkt dat er meer gelovigen zijn omgekomen bij 'godsdienstoorlogen' dan onder het bewind van atheïsten Stalin, Mao en Hitler?
Belachelijk.
er zit nog steeds verschil in het moorden vanuit geloof en het moorden vanuit een politiek/persoonlijk standpunt... dat ze atheist waren staat hier los van.. misschien waren ze allemaal we diabeet, zijn nu ook direct alle diabeten grote moordenaars... denk toch een na voordat je zoiets claimt....
pi_51196532
quote:

[..]

Belachelijk.
De namen die jij nu noemt zijn maar zo'n 100 jaar oud, godsdienstgeweld gaat duizenden jaren terug
pi_51196544
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:27 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Zelfs als dat waar is waren de religie's van die tijd ook ronduit bizar, hoewel niet allemaal revolutionair.
Dat de slang wordt neergezet als bron van het kwaad komt ook doordat rond dezelfde tijd men in babylonië in draken geloofden als goden.
pi_51196557
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef thedude0 het volgende:

[..]

De namen die jij nu noemt zijn maar zo'n 100 jaar oud, godsdienstgeweld gaat duizenden jaren terug
punt.
pi_51196558
quote:

[..]

Belachelijk.
Belachelijk dat je dat in twijfel trekt.
De eerste en tweede wereldoorlog waren de ENIGE die niet direct met geloof te maken hadden.
Al het andere: godsdienst.
Maoisten hangen namelijk ook een bepaalde levensopvatting aan.
Sinds het geloof doet het geloof niets anders dan mensen van het andere geloof of bekeren, of vermoorden.

Europa in het midden oosten
Eruopa in zuid amerika
en zo verder
En jij denkt dat in de laatste 100 jaar meer doden gevallen zijn dan in de paar duizend jaar ervoor?
pi_51196562
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:25 schreef asmodai--nl het volgende:

[..]

Lees je eigen post dan, en mijn HELE post graag.
En laat het maar weten zodra je denkt te begrijpen waar ik het over heb
Ik begrijp waar je het over hebt. Het slaat alleen nergens op.
pi_51196597
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:30 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik begrijp waar je het over hebt. Het slaat alleen nergens op.
Het beweert dat je hele leven een grote grap is, en daar kun je niet tegen.
leuk he.
pi_51196653
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Haha, oh man. NIET DUS. Die lijst is bullshit. Geen een van die goden is gekruisigd. Ook is geen een van die goden op 25 december geboren (Jezus ook niet trouwens).
[..]

Juist.
Jawel, er zijn er wel wat gekruisigd. en ook op 25 december geboren.

En dan durf je te klagen over mensen die slecht zouden lezen? Sterf in je eigen stront!
pi_51196661
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:30 schreef asmodai--nl het volgende:

[..]

Belachelijk dat je dat in twijfel trekt.
De eerste en tweede wereldoorlog waren de ENIGE die niet direct met geloof te maken hadden.
Al het andere: godsdienst.
Maoisten hangen namelijk ook een bepaalde levensopvatting aan.
Geen christelijke.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:30 schreef asmodai--nl het volgende:
En jij denkt dat in de laatste 100 jaar meer doden gevallen zijn dan in de paar duizend jaar ervoor?
Wat betret oorlogen: ja.
En zeker meer dan 'religieuze oorlogen'.
pi_51196670
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Jawel, er zijn er wel wat gekruisigd. en ook op 25 december geboren.
Is goed. Laat maar zien welke. Met bronnen graag?
pi_51196721
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Is goed. Laat maar zien welke. Met bronnen graag?
Ja godverdomme, dat staat in die veel te lange lijst met al die goden op de vorige pagina
pi_51196739
genoeg gekruisigd. genoeg opgestaan. allemaal net zo echt als jezus.
pi_51196747
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:31 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Het beweert dat je hele leven een grote grap is, en daar kun je niet tegen.
leuk he.
Zijn lulverhaaltje bewijst dat mijn leven een grote grap is? Ga fietsen ofzo.
pi_51196778
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:36 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zijn lulverhaaltje bewijst dat mijn leven een grote grap is? Ga fietsen ofzo.
beweert.

lamlul.

leer lezen.
echt.
pi_51196794
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:35 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Ja godverdomme, dat staat in die veel te lange lijst met al die goden op de vorige pagina
Zucht... je bent echt nogal hardleers he?

Op die lijst staan ze dus WEL, want die lijst is onzin.
Probeer je verder maar bronnen te vinden dat die Griekse goden + Krishna gekruisigd zijn en op 25 december geboren zijn.

Dan praten we verder.
pi_51196835
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:37 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zucht... je bent echt nogal hardleers he?

Op die lijst staan ze dus WEL, want die lijst is onzin.
Probeer je verder maar bronnen te vinden dat die Griekse goden + Krishna gekruisigd zijn en op 25 december geboren zijn.

Dan praten we verder.
http://www.religioustolerance.org/chr_jcpa5.htm

check die tabel. kan em hier niet plakken.
pi_51196868
http://w-uh.com/images/IQ_vs_religion.gif
http://paulsen.home.netcom.com/images/iq_vs_religion.png
http://www.gulbransen.net/images/blog/2004ElectionIQ.png
http://w-uh.com/posts/031226a-religion_vs_IQ.html

Face it, er is gewoon een correlatie tussen IQ en religie.
Als jij ook maar 1 studie kan vinden die het tegenovergestelde aantoont kniel ik voor je neer en volg je als een mak schaap zoals jij je God volgt.
pi_51196922
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:38 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Dat van Horus is algemeen bekend.
Dus nu alleen nog Horus?
pi_51196940
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:39 schreef Noin het volgende:
http://w-uh.com/images/IQ_vs_religion.gif
http://paulsen.home.netcom.com/images/iq_vs_religion.png
http://www.gulbransen.net/images/blog/2004ElectionIQ.png
http://w-uh.com/posts/031226a-religion_vs_IQ.html

Face it, er is gewoon een correlatie tussen IQ en religie.
Als jij ook maar 1 studie kan vinden die het tegenovergestelde aantoont kniel ik voor je neer en volg je als een mak schaap zoals jij je God volgt.
Einstein was een jood.
...?

nu ga ik je links bekijken.
pi_51197001
Jij schaart Mao onder atheisten, dus dat was al fout.
En wat de kruisridders gedaan hebben ontgaat je dus, of je bent er blind voor.

En wat betreft mijn verhaal, dat wat ik zeg is dus waar.
Je bent zo extreem dat je of gelijk hebt, of gelijk hebt.
JIJ bent degene die zo geindoctrineerd is dat je andere invalshoeken niet eens wilt horen.

En mijn eerste post op je verhaal gaat direct in op jouw OP.
Kern van het verhaal is toch dat atheisten respectloos zijn.
Man, haal dat bord voor je kop weg.
Stop met twee maten meten, en kijk eens met OPEN ogen naar de wereld zoals ie is.

Ook opvallend dat je slechts 1 of 2 punten van wie zijn post dan ook weerspreekt.
Ik had je graag mijn verhaal over naastenliefde willen zien weerleggen. Ofnee, eigenlijk had ik willen zien dat je zegt dat het geloof, vroeger en nu, op een mooie manier gepraktiseerd wordt.

Ook had ik je graag willen zien beweren dat jouw geloof verdraagzaam is, zeker als ik heel wat bijbelquotes van jou hier neer kan zetten waar iets heel anders uit blijkt.

Echt, en dan vragen gelovigen zich af waarom ze zo negatief benaderd worden.
Dat komt dus door mensen zoals TS. Naar deze mensen wordt wel eens zo naar verwezen -> extremisten
pi_51197024
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:40 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dus nu alleen nog Horus?
Nee, achterlijke strontmongool met de hersencapaciteit van een overleden molrat.

Daar weet ik toevallig van dat er veel overeenkomsten zijn tussen zijn leven en dat van jezus.
en dat ze beiden nep zijn.

ik heb die post geëdit, lees dat maar eens. ( je wou toch bronnen? ga je het verdomme helemaal lezen ook)
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:45:59 #83
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_51197061
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Geen christelijke.

[..]

Wat betret oorlogen: ja.
En zeker meer dan 'religieuze oorlogen'.
Dus jij denkt dat onderstaande oorlogen gezamelijk minder slachtoffers hebben gemaakt dat die in de laatste 100 jaar?

13e of 12e eeuw v. Chr. : Trojaanse Oorlog (eindigt rond 1184 v. Chr. met de val van Troje)
ca.600 v. Chr. - 590 v. Chr. : Eerste Heilige oorlog
500 v. Chr. - 490 v. Chr. : Eerste Perzische oorlog
480 v. Chr. - 479 v. Chr. : Tweede Perzische oorlog
ca.450 v. Chr. - 448 v. Chr. : Tweede Heilige oorlog
431 - 404 v. Chr. : Peloponnesische oorlog
355 - 346 v. Chr. : Derde Heilige oorlog
343 - 341 v. Chr. : Eerste Samnitische Oorlog
334 - 323 v. Chr. : Oorlogen van Alexander de Grote
323 - 322 v. Chr. : Lamische oorlog
327 - 304 v. Chr. : Tweede Samnitische Oorlog
298 - 290 v. Chr. : Derde Samnitische Oorlog
264 - 261 v. Chr. : Eerste Punische oorlog
218 - 201 v. Chr. : Tweede Punische oorlog
215 - 205 v. Chr. : Eerste Macedonische oorlog
200 - 197 v. Chr. : Tweede Macedonische oorlog
171 - 168 v. Chr. : Derde Macedonische oorlog
149 - 148 v. Chr. : Vierde Macedonische oorlog
149 - 146 v. Chr. : Derde Punische oorlog
90 - 89 v. Chr. : Bellum sociorum
58 - 50 v. Chr. : Gallische oorlog
43 : Romeinse invasie van Brittannië
66 - 70 : Joodse Opstand
68 - 69 : Vierkeizerjaar
ca.166 - 180 : Marcomannenoorlog

Middeleeuwen
718 - 1492 : Spaanse Reconquista
1095 - 1099 : Eerste kruistocht
1147 - 1149 : Tweede kruistocht
1189 - 1192 : Derde kruistocht
1202 - 1204 : Vierde kruistocht
1209 - 1244 : Kruistocht tegen de Katharen
1218 - 1221 : Vijfde kruistocht
1228 - 1229 : Zesde kruistocht
1248 -1254 : Zevende kruistocht
1270 : Achtste kruistocht
1271 - 1272 : Negende kruistocht
1272 - 1524 : Fries-Hollandse oorlogen
1337 - 1453 : Honderdjarige Oorlog
1355 - 1357 : Brabantse Successieoorlog
1445 - 1485 : Rozenoorlogen
1494 – 1559 : Italiaanse Oorlogen
1494 - 1495 : Eerste Italiaanse Oorlog
1499 - 1504 : Tweede Italiaanse Oorlog

16e eeuw
1519 - 1721 : Spaanse verovering van Mexico
1519 - 1521 : Spaanse verovering van het Azteekse Rijk
1521 - 1523 : Zweedse Onafhankelijkheidsoorlog
1522 : Beleg van Rodos (1522)
1524 - 1525 : Duitse Boerenoorlog
1527 - 1532 : Oorlog van de Twee Broers (Burgeroorlog in het Inkarijk)
1532 - 1535 : Spaanse verovering van Peru
1534 - 1536 : Gravenvete
1541 : Mixtónoorlog
1546 - 1547 : Schmalkaldische Oorlog
1552 : Verovering van Kazan
1552 - 1556 : Kazan Oorlog
1558 - 1583 : Lijflandse Oorlog
1562 - 1598 : Hugenotenoorlogen
1563 - 1570 : Zevenjarige Oorlog tussen Denemarken en Zweden
1565 : Beleg van Malta
1568 - 1648 : Tachtigjarige Oorlog
1592 - 1598 : Imjin-oorlog (Japanse invasie van Korea)

17e eeuw
1605 - 1618 : Pools-Moskovitische Oorlog
1618 - 1648 : Dertigjarige Oorlog
1632 - 1634 : Smolenskoorlog
1640 - 1701 : Beveroorlogen
1641 - 1644 : Eerste oorlog van Castro
1642 - 1649 : Engelse Burgeroorlog
1648 - 1653 : La Fronde
1649 : Tweede oorlog van Castro
1652 - 1654 : Eerste Engelse Oorlog
1664 - 1667 : Tweede Engelse Oorlog
1667 - 1668 : Devolutieoorlog
1672 - 1674 : Derde Engelse Oorlog
1672 - 1678 : Hollandse Oorlog (ook wel de Franse oorlog genoemd)
1675 - 1676 : King Philip's War
1675 - 1679 : Skånse Oorlog
1676 - 1681 : Eerste Russisch-Turkse Oorlog
1683 - 1699 : Grote Turkse Oorlog van 1683-1699
1686 - 1700 : Tweede Russisch-Turkse Oorlog
1688 - 1699 : Negenjarige Oorlog en Koning Willems oorlog

18e eeuw
1700 - 1721 : Grote Noordse Oorlog
1702 - 1713 : Spaanse successieoorlog en Queen Anne's War
1710 - 1711 : Derde Russisch-Turkse Oorlog
1715 - 1718 : Yamasee-oorlog
1721 - 1725 : Dummers oorlog
1733 - 1738 : Poolse Successieoorlog
1735 - 1739 : Vierde Russisch-Turkse Oorlog
1740 - 1748 : Oostenrijkse Successieoorlog en King George's War
1756 - 1763 : Zevenjarige Oorlog en de Franse en Indiaanse oorlog
1768 - 1774 : Vijfde Russisch-Turkse Oorlog
1776 - 1782 : Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog
1778 - 1779 : Beierse Successieoorlog
1780 - 1784 : Vierde Engelse Oorlog
1781  : Slag bij Jersey
1787 - 1792 : Zesde Russisch-Turkse Oorlog

19e eeuw
1789 - 1815 : Franse Revolutie/Napoleontische oorlogen
1792 - 1797 : Eerste Coalitieoorlog
1799 - 1802 : Tweede Coalitieoorlog
1805 : Derde Coalitieoorlog
1806 - 1807 : Vierde Coalitieoorlog
1809 : Vijfde Coalitieoorlog
1812 - 1814 : Zesde Coalitieoorlog
1812 - 1815 : Oorlog van 1812
1815 : Zevende Coalitieoorlog
1791 - 1804 : Haïtiaanse Revolutie
1804 - 1813 : Eerste Russisch-Iraanse oorlog
1804 - 1813 : Eerste Servische Opstand
1806 - 1812 : Zevende Russisch-Turkse Oorlog
1808 - 1809 : Finse Oorlog
1810 - 1821 : Mexicaanse Onafhankelijkheidsoorlog
1812 - 1815 : Oorlog van 1812
1815 : Tweede Servische Opstand
1821 - 1832 : Griekse Onafhankelijkheidsoorlog
1821 - 1837 : Paderi-oorlogen
1825 - 1830 : Java-oorlog
1826 - 1828 : Tweede Russisch-Iraanse oorlog
1828 - 1829 : Achtste Russisch-Turkse Oorlog
1830 : Julirevolutie in Frankrijk
1830 - 1839 : Belgische Revolutie (of Omwenteling van 1830)
1834 - 1836 : Texaanse Revolutie
1838 : Gebakoorlog
1839 - 1842 : Opiumoorlog
1846 - 1848 : Amerikaans-Mexicaanse Oorlog
1847 : Sonderbundskrieg
1847 - 1901 : Kastenoorlog van Yucatán
1854 - 1856 : Krimoorlog (de negende Russisch-Turkse oorlog)
1861 - 1865 : Amerikaanse Burgeroorlog
1862 - 1867 : Franse interventie in Mexico
1864 : Tweede Duits-Deense Oorlog
1865 - 1870 : Oorlog van de drievoudige alliantie
1866 : Pruisisch-Oostenrijkse Oorlog (of Duitse Oorlog)
1870 - 1871 : Frans-Pruisische Oorlog (of Frans-Duitse Oorlog)
1877 - 1878 : Tiende Russisch-Turkse Oorlog
1879 - 1884 : Salpeteroorlog (of Oorlog van de Grote Oceaan)
1880 - 1881 : Eerste Boerenoorlog
1894 - 1895 : Eerste Chinees-Japanse Oorlog
1898 : Spaans-Amerikaanse Oorlog
1899 - 1902 : Tweede Boerenoorlog

En dit zijn alleen oorlogen en geen conflicten etc etc...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:46:24 #84
pi_51197075
Ik heb nog steeds geen reden om in God te geloven. Dus ben ik nog steeds A-theïst.

(hier hoeft I-Sphinx niet op te reageren)
pi_51197104
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik heb nog steeds geen reden om in God te geloven. Dus ben ik nog steeds A-theïst.

(hier hoeft I-Sphinx niet op te reageren)
Ok. k vind het ook wel prima
pi_51197166
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:45 schreef locutus51 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat onderstaande oorlogen gezamelijk minder slachtoffers hebben gemaakt dat die in de laatste 100 jaar?

......

En dit zijn alleen oorlogen en geen conflicten etc etc...
Mag ik je bedanken voor het opzoeken voor de onderschrijving van o.a. mijn bewering
dat godsdienst toch best wel wat doden veroorzaakt heeft?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:51:01 #87
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_51197218
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:49 schreef asmodai--nl het volgende:

[..]

Mag ik je bedanken voor het opzoeken voor de onderschrijving van o.a. mijn bewering
dat godsdienst toch best wel wat doden veroorzaakt heeft?
geen dank, geen dank, maar zoals je zult zien zijn lang niet alle oorlogen op godsdienst gebaseerd, maar wel veel...
pi_51197232
Top entertainment dit!
Als TS zich hier, met goed fatsoen, nog weet uit te redden??

Verzoek aan een ieder: laten we nu niet gaan schelden, dat is slecht's een uiting van onmacht.
pi_51197234
quote:

[..]

Belachelijk.
Twee drogredenen in een post. Respect
Hitler was een slecht persoon. Dat betekent niet dat alles wat hitler dacht ook daadwerkelijk slecht is. Hij was immers ook vegetarier. Zijn alle vegetariers daarom slecht? Natuurlijk niet

En waarom is het denken van zoiets belachelijk? Heb jij sluitend bewijs dat het niet zo is? En dan nog, je kunt zeker niet ontkennen dat er mensen gedood zijn vanwege een geloof. Dat dat er minder zijn dan Stalin interesseert mij niet zo veel.
pi_51197275
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef asmodai--nl het volgende:
Top entertainment dit!
Als TS zich hier, met goed fatsoen, nog weet uit te redden??

Verzoek aan een ieder: laten we nu niet gaan schelden, dat is slecht's een uiting van onmacht.
En daarnaast opluchtend en af en toe gewoon lekker. Maar inderdaad niet zinvol in discussies.

pi_51197278
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:51 schreef locutus51 het volgende:

[..]

geen dank, geen dank, maar zoals je zult zien zijn lang niet alle oorlogen op godsdienst gebaseerd, maar wel veel...
alleen de kruistochten al.
En in mijn eerdere betoog doelde ik niet alleen op christelijke oorlogen. Ook op andere godsdienstige "heilige" oorlogen.
pi_51197408
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:44 schreef imported_sphinx het volgende:

[..]

Nee, achterlijke strontmongool met de hersencapaciteit van een overleden molrat.
Weer een fraai staaltje respectloosheid dit. Goed bezig jongen.
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:44 schreef imported_sphinx het volgende:ik heb die post geëdit, lees dat maar eens. ( je wou toch bronnen? ga je het verdomme helemaal lezen ook)
Alleen een bron voor Horus, zonder grondtekst of wat dan ook. Al die andere goden zijn iets lastiger, begrijp ik?
pi_51197436
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:56 schreef koningdavid het volgende:

[..]

[..]

Alleen een bron voor Horus, zonder grondtekst of wat dan ook. Al die andere goden zijn iets lastiger, begrijp ik?
Oh maar dat gescheld heeft helemaal niks met je christelijkheid, of mijn atheisme te maken. Je moet gewoon lezen en niet alles verdraaien.

En nee, ik heb niet gezocht naar die anderen, en deze link kwam het eerste op google.
pi_51197500
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:29 schreef koningdavid het volgende:
Ook is geen een van die goden op 25 december geboren (Jezus ook niet trouwens).
Gelovigen die menen te weten wanneer goden geboren zouden zijn en dan nog klagen over dat ze niet voor vol worden aangezien. .
pi_51197515
quote:

[..]

[..]

Goed, jij scheld zelf niet, maar niet over respect beginnen jij.
Wat mij betreft moet jij zelf nog heel veel leren over respect.
Respect is bijvoorbeeld INHOUDELIJK over een HELE post ingaan.
En niet 1 of 2 regels uit hun verband rukken, en daar op in gaan.

Respect, ECHTE EERLIJKE respect, is openstaan voor andermans mening.

Ik weet het, wij staan ook niet open voor de jouwe. En waarom niet? Nou, lees je eigen OP maar.
Niet overtuigd? lees de toon in de rest van je posts maar.

Dus ga eerst bij jezelf te rade, voordat je een ander van respectloosheid bejegen.

Bovendien: het smiletje erachter gaf al aan dat het niet serieus bedoelt was.
pi_51197532
quote:

[..]

[..]

Los van al mijn andere posts, schizofreen als ik ben kan ik zonder problemen van persoonlijkheid en gemoedstoestand veranderen. :

Vind je het niet raar dat er zoveel scheppingsverhalen zijn, die dan allemaal onzin moeten zijn? En dat al die andere mensen jouw scheppingsverhaal onzin verklaren? Dat zet je niet aan het denken?
pi_51197538
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:43 schreef asmodai--nl het volgende:
Jij schaart Mao onder atheisten, dus dat was al fout.
En wat de kruisridders gedaan hebben ontgaat je dus, of je bent er blind voor.
Ga eens een leescursus volgen. Ik zeg nergens dat wat de kruisridders gedaan hebben mij ontgaat.
Kruistochten waren een vreselijk iets en een dikke zwarte pagina uit het grote boek dat christendom heet.
quote:
En wat betreft mijn verhaal, dat wat ik zeg is dus waar.
Je bent zo extreem dat je of gelijk hebt, of gelijk hebt.
JIJ bent degene die zo geindoctrineerd is dat je andere invalshoeken niet eens wilt horen.
Ik heb me verdiept in zat andere invalshoeken.
quote:
En mijn eerste post op je verhaal gaat direct in op jouw OP.
Kern van het verhaal is toch dat atheisten respectloos zijn.
Man, haal dat bord voor je kop weg.
Stop met twee maten meten, en kijk eens met OPEN ogen naar de wereld zoals ie is.
Kijk jij eens met open ogen naar mijn posts, en ook vooral naar jouw eigen posts.
quote:
Ook opvallend dat je slechts 1 of 2 punten van wie zijn post dan ook weerspreekt.
Ik probeer zoveel mogelijk te weerspreken. Maar in mijn eentje tegen tientallen andere mensen gaat dat nogal lastig.
quote:
Ik had je graag mijn verhaal over naastenliefde willen zien weerleggen. Ofnee, eigenlijk had ik willen zien dat je zegt dat het geloof, vroeger en nu, op een mooie manier gepraktiseerd wordt.

Ook had ik je graag willen zien beweren dat jouw geloof verdraagzaam is, zeker als ik heel wat bijbelquotes van jou hier neer kan zetten waar iets heel anders uit blijkt.
Zie o.a. deel 2.
quote:
Echt, en dan vragen gelovigen zich af waarom ze zo negatief benaderd worden.
Dat komt dus door mensen zoals TS. Naar deze mensen wordt wel eens zo naar verwezen -> extremisten
Ik ben nog geen een keer respectloos geweest tegen iemand in dit topic.
En lees eens terug en zie hoe vaak ik ben uitgescholden.

Dat is de intolerantie die helaas veel atheïsten ten toon spreiden.
pi_51197583
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:00 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ga eens een leescursus volgen. Ik zeg nergens dat wat de kruisridders gedaan hebben mij ontgaat.
Kruistochten waren een vreselijk iets en een dikke zwarte pagina uit het grote boek dat christendom heet.
[..]

[..]

Kijk jij eens met open ogen naar mijn posts, en ook vooral naar jouw eigen posts.
[..]

Ik probeer zoveel mogelijk te weerspreken. Maar in mijn eentje tegen tientallen andere mensen gaat dat nogal lastig.
[..]

Zie o.a. deel 2.
[..]

vrijdag 6 juli 2007 @ 13:06:26 #99
pi_51197732
quote:

[..]

[..]
Slechts 1 pagina?
pi_51197741
quote:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Zie o.a. deel 2.
[..]

Grappig dat je even meldt dat je als enige vecht tegen een overmacht.
Waarom sta je alleen?

Overigens dapper en knap dat je zo vol overtuiging en overgave vol er tegen in gaat.
Maar goed, ik wil graag iedere discussie aan, maar als er geroepen wordt dat men hier (ik dus ook) niet tolerant is ten opzichte van het geloof ben ik er snel klaar mee.
Ik ben juist wel tolerant tegenover het geloof.
Ik ben juist weer niet tolerant tegenover extremisten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')