abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51166748
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.

Gelovigen worden steevast 'dom' genoemd. Geestelijke schriften, die toch ook de wetenschappers en historici aardig wat info heeft bezorgd, zijn sprookjesboeken. Andersgelovigen zijn gristenhonden of kutmoslims en kerken worden het mooist gevonden als ze branden.

Dat is zo ongeveer het beeld dat je krijgt als je hier een topic over het geloof bekijkt. En ik zie de respectloosheid niet alleen op Fok trouwens, in Nederland zijn er nou eenmaal erg veel geïndoctrineerde atheïsten waarvan de kennis over religie niet verder gaat dan het schetsen van karikaturen.

Zielig en pijnlijk.

KLACHT: respectloze atheïsten.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_51166781
Oh, gaan we nog even door?
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Sommige gelovigen zijn eng, maar jij kan er ook wat van.
Vertel, wat staat je tegen in die stelling?
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_51166784
Atheïsten.

Deel #1.
pi_51166791
Een vervolg?
Nee he..
pi_51166795
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.
Gevangen genomen christenen die onverklaarbaar met tientallen gelijk ontsnappen uit zwaarbewaakte gevangenissen.
Zo ken ik nog tientallen verhalen die jullie waarschijnlijk af zullen doen als 'nonsens', dus dat laat ik maar zitten.
Prachtig, maar wat heeft dit met god en alles er omheen te maken?
pi_51166827
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Doe je nou blind of heb je echt zo'n stok naast je bureau staan?
Laatste 2 jaar word ik in een stijgende lijn geconfronteerd met mensen die zeggen van kijk es het nieuws? Oorlogen in Irak, Stijgende zeespiegel. Het begin van de apocalypse!!!

Dat van die apocalypse, daar heb je volkomen gelijk in, ik zag laatst ook een filmpje hierover op Youtube..lk denk zelf altijd, kijk naar de geschiedenis er zijn wel ergere dingen gebeurd. Vooral na die tsunami was het een hot-item.
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:15:55 #8
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51166838
Zie het als een geloofstest, slaag en je zal niet branden.
Zyggie.
pi_51166845
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:13 schreef koningdavid het volgende:
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.
Geef eens een getal, en kom niet aanzetten met de scheve verdeling die hier op FOK! heerst
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:16:18 #10
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51166847
Zo ga ik met iedere tegenslag om.
Zyggie.
pi_51166863
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:04 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is wéér generalisatie, ik ken Christenen die daar anders over denken namelijk.
Vertel ze dit te lezen in de bijbel:

Efeziërs 2:
8 Door zijn genade bent u nu immers gered, dankzij uw geloof. Maar dat dankt u niet aan uzelf; het is een geschenk van God 9 en geen gevolg van uw daden, dus niemand kan zich erop laten voorstaan. 10 Want hij heeft ons gemaakt tot wat wij nu zijn: in Christus Jezus geschapen om de weg te gaan van de goede daden die God mogelijk heeft gemaakt.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_51166895
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef McKillem het volgende:

[..]

Doe je nou blind of heb je echt zo'n stok naast je bureau staan?
Laatste 2 jaar word ik in een stijgende lijn geconfronteerd met mensen die zeggen van kijk es het nieuws? Oorlogen in Irak, Stijgende zeespiegel. Het begin van de apocalypse!!!

Waarom schuif je mij in hemelsnaam dit voor de voeten?
pi_51166906
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Oh, gaan we nog even door?
[..]

Vertel, wat staat je tegen in die stelling?
Dat je doet alsof het iets heel gruwelijks is als mensen gelovig worden opgevoed.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld en sommige mensen kunnen veel aan een geloof hebben. O.a. houvast.
Waarom is dat zo ongelooflijk erg dan? Ik vind het ook onzin, maar wat boeit het mij nou wat die mensen met hun leven doen zolang ze mij niet lastig vallen? En jij noemt het zelfs misdadig. Die kinderen kunnen later toch zelf bepalen wat ze geloven en wat niet?
pi_51166926
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Een vervolg?
Nee he..
Inderdaad, iedereen weet dat deel2 nooit zo goed is of zal zijn als deel 1
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:19:13 #15
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51166941
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat je doet alsof het iets heel gruwelijks is als mensen gelovig worden opgevoed.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld en sommige mensen kunnen veel aan een geloof hebben. O.a. houvast.
Waarom is dat zo ongelooflijk erg dan? Ik vind het ook onzin, maar wat boeit het mij nou wat die mensen met hun leven doen zolang ze mij niet lastig vallen? En jij noemt het zelfs misdadig. Die kinderen kunnen later toch zelf bepalen wat ze geloven en wat niet?
Altijd zal het idee van een god vastgeankerd zitten in hun geest. ALTIJD.
Zyggie.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:19:31 #16
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_51166952
Mensen met een geloof zijn slapper dan mijn zak op maandagochtend.
pi_51166966
Hey keuning david, krijg ik nog antwoord? Ik zou graag voorbeelden zien van wonderen die in het nieuws zijn gekomen
pi_51166989
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:19 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Altijd zal het idee van een god vastgeankerd zitten in hun geest. ALTIJD.
Nou, sommige atheisten maken zich er meer druk om dan eigenlijk nodig is.

Extremisten, die moet je aanpakken. Laat de rest maar gelukkig zijn met god en geloven in een hiernamaals.
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:21:05 #19
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51167002
Pas op de superieure atheïsten gaan je heilige standpunten ter discussie stellen.
Zyggie.
pi_51167053
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.
Gevangen genomen christenen die onverklaarbaar met tientallen gelijk ontsnappen uit zwaarbewaakte gevangenissen.
Zo ken ik nog tientallen verhalen die jullie waarschijnlijk af zullen doen als 'nonsens', dus dat laat ik maar zitten.
http://www.whydoesgodhateamputees.com/
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:22:23 #21
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_51167055
Is er ook een klaagbaak topic over moslims, christenen , joden etc? Of mag dat niet?
And all the things you do with it
pi_51167056
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Die goede doelen zouden ook bestaan zonder christenen. Dat zeg ik. Het verdwijnen van de kerken in nederland zou daarom in het geheel geen 'ramp' zijn, integendeel zelfs. Ik denk dat heel veel niet-Christelijke mensen een hele zwik goede doelen 'overslaan' vanwege het evangelisatie-sausje dat er via de kerken overheen hangt.
Wat een ridicuul statement ook weer. Dus de kerken zorgen er volgens jou juist voor dat er juist minder liefdadgheid plaatsvindt?

Dan heb je zo verwrongen beeld van kerken en liefdadigheidswerk dat ik de discussie niet eens met je wilt aangaan voordat je je er wat meer in verdiept hebt.
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Waarom kent het christelijk geloof de biecht dan, als het enige waar het om gaat het geloof in Jezus is?
Over verdiepen gesproken... ik heb nog nooit gebiecht. Dat hoort ook niet bij het christelijk geloof.
pi_51167095
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:22 schreef Houtspeer het volgende:
Is er ook een klaagbaak topic over moslims, christenen , joden etc? Of mag dat niet?
Kom je hier wel eens?
  donderdag 5 juli 2007 @ 14:23:41 #24
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_51167110
Hét Christelijk Geloof bestaat dan ook niet. Jij bent degene die zich niet verdiept heeft in het geloof. Dat is schrijnend te noemen.
Zyggie.
pi_51167115
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 14:22 schreef Houtspeer het volgende:
Over christenen was er wel, met de rest moet je alweer voorzichtig zijn denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')