Vertel, wat staat je tegen in die stelling?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sommige gelovigen zijn eng, maar jij kan er ook wat van.![]()
Prachtig, maar wat heeft dit met god en alles er omheen te maken?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.
Gevangen genomen christenen die onverklaarbaar met tientallen gelijk ontsnappen uit zwaarbewaakte gevangenissen.
Zo ken ik nog tientallen verhalen die jullie waarschijnlijk af zullen doen als 'nonsens', dus dat laat ik maar zitten.
Dat van die apocalypse, daar heb je volkomen gelijk in, ik zag laatst ook een filmpje hierover op Youtube..lk denk zelf altijd, kijk naar de geschiedenis er zijn wel ergere dingen gebeurd. Vooral na die tsunami was het een hot-item.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Doe je nou blind of heb je echt zo'n stok naast je bureau staan?
Laatste 2 jaar word ik in een stijgende lijn geconfronteerd met mensen die zeggen van kijk es het nieuws? Oorlogen in Irak, Stijgende zeespiegel. Het begin van de apocalypse!!!
Geef eens een getal, en kom niet aanzetten met de scheve verdeling die hier op FOK! heerstquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:13 schreef koningdavid het volgende:
Wat is atheïsme toch een vreselijk respectloze levensbeschouwing. Althans, als je naar veel van de volgelingen kijkt.
Vertel ze dit te lezen in de bijbel:quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is wéér generalisatie, ik ken Christenen die daar anders over denken namelijk.
Waarom schuif je mij in hemelsnaam dit voor de voeten?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef McKillem het volgende:
[..]
Doe je nou blind of heb je echt zo'n stok naast je bureau staan?
Laatste 2 jaar word ik in een stijgende lijn geconfronteerd met mensen die zeggen van kijk es het nieuws? Oorlogen in Irak, Stijgende zeespiegel. Het begin van de apocalypse!!!
Dat je doet alsof het iets heel gruwelijks is als mensen gelovig worden opgevoed.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Oh, gaan we nog even door?
[..]
Vertel, wat staat je tegen in die stelling?
Altijd zal het idee van een god vastgeankerd zitten in hun geest. ALTIJD.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat je doet alsof het iets heel gruwelijks is als mensen gelovig worden opgevoed.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld en sommige mensen kunnen veel aan een geloof hebben. O.a. houvast.
Waarom is dat zo ongelooflijk erg dan? Ik vind het ook onzin, maar wat boeit het mij nou wat die mensen met hun leven doen zolang ze mij niet lastig vallen? En jij noemt het zelfs misdadig. Die kinderen kunnen later toch zelf bepalen wat ze geloven en wat niet?
Nou, sommige atheisten maken zich er meer druk om dan eigenlijk nodig is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:19 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Altijd zal het idee van een god vastgeankerd zitten in hun geest. ALTIJD.![]()
http://www.whydoesgodhateamputees.com/quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:06 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Verlamden kunnen weer lopen, zieken worden genezen, er zijn christenen die ondanks dat ze uitgehongerd moeten worden, maandenlang zonder eten en drinken overleven.
Gevangen genomen christenen die onverklaarbaar met tientallen gelijk ontsnappen uit zwaarbewaakte gevangenissen.
Zo ken ik nog tientallen verhalen die jullie waarschijnlijk af zullen doen als 'nonsens', dus dat laat ik maar zitten.
Wat een ridicuul statement ook weer. Dus de kerken zorgen er volgens jou juist voor dat er juist minder liefdadgheid plaatsvindt?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Die goede doelen zouden ook bestaan zonder christenen. Dat zeg ik. Het verdwijnen van de kerken in nederland zou daarom in het geheel geen 'ramp' zijn, integendeel zelfs. Ik denk dat heel veel niet-Christelijke mensen een hele zwik goede doelen 'overslaan' vanwege het evangelisatie-sausje dat er via de kerken overheen hangt.
Over verdiepen gesproken... ik heb nog nooit gebiecht. Dat hoort ook niet bij het christelijk geloof.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Waarom kent het christelijk geloof de biecht dan, als het enige waar het om gaat het geloof in Jezus is?
Kom je hier wel eens?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:22 schreef Houtspeer het volgende:
Is er ook een klaagbaak topic over moslims, christenen , joden etc? Of mag dat niet?
Over christenen was er wel, met de rest moet je alweer voorzichtig zijn denk ik.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:22 schreef Houtspeer het volgende:
Is er ook een klaagbaak topic over moslims, christenen , joden etc? Of mag dat niet?
Een getal over hoeveel atheïsten respectloos zijn? Pfoeh, dat kan ik je niet geven, ik heb er nog nooit statistisch onderzoek naar gedaan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:16 schreef JeRa het volgende:
[..]
Geef eens een getal, en kom niet aanzetten met de scheve verdeling die hier op FOK! heerst
Maar je hebt het over 'veel', dus bedoelde je iets in de richting van 60% tot 70% van de atheïsten?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een getal over hoeveel atheïsten respectloos zijn? Pfoeh, dat kan ik je niet geven, ik heb er nog nooit statistisch onderzoek naar gedaan.
Het zijn er een hoop, dat weet ik wel.
Het lijken net mensen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een getal over hoeveel atheïsten respectloos zijn? Pfoeh, dat kan ik je niet geven, ik heb er nog nooit statistisch onderzoek naar gedaan.
Andersom ook wel.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:24 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze niet veel belicht in het nieuws, maar ik zal zo even gaan zoeken.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:19 schreef Thomass het volgende:
Hey keuning david, krijg ik nog antwoord? Ik zou graag voorbeelden zien van wonderen die in het nieuws zijn gekomen
Waarom deze discussies, het heeft geen zin. De een gelooft er wel in en de ander niet. We hoeven toch niemand te overtuigen van elkaar. Als de een zich sterker voelt door een God naast zich te willen hebben dan moet ie dat vooral doen. Maar waar ik een hekel aan heb zijn gelovige die zeggen dat sommige dingen godswil is en dat we allemaal aan een test zijn onderwerpen.quote:Het Atheïsme is de afwezigheid van geloof in een of meerdere goden, of in een nauwere betekenis, het niet aannemen van het bestaan van god(en).
Kies zelf je daden en gevolgen, vraag gerust om raad... gelovigen zullen hierbij de raad van God vragen (antwoord krijgen is een 2e)quote:Hij begon ermee
-Nietus, hij begon
(etc)
Een stuk minder.quote:
Nee want er moet een goed-kwaad paradigma ontstaan waar de gelovigen zich aan kunnen vasthouden.quote:
Geloven dat de ander naar de hel gaat vind ik anders niet echt getuigen van respect, laat die beslissing lekker aan je god over.quote:
Ja, je kunt zoveel niet aantonen, maar daarmee is het wel of niet bestaan ervan niet een kans van 50/50quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef Stupide het volgende:
Veel atheïsten zijn net zo fundamentalistisch als de gelovigen die ze verafschuwen. Maar gelovigen kunnen het bestaan van God niet aantonen en atheïsten kunnen het niet-bestaan van God niet aantonen. Een beetje terughoudendheid zou beide groepen daarom sieren. Doe mij maar het agnosticisme.
Dat mag je, tuurlijk. Daar gaat dit topic ook helemaal niet over, lees de OP nog eens door.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:31 schreef ThE_ED het volgende:
Kritiek en discussie wordt door veel gelovigen vaak verward met respectloosheid, waarom mag ik god niet ter discussie stellen zoals ik de zwaartekracht ter discussie stel.
Ja, een OP zonder enige onderbouwing, daar ga ik echt niet op in hoor.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:37 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat mag je, tuurlijk. Daar gaat dit topic ook helemaal niet over, lees de OP nog eens door.
Dat is dus juist geen generalisering.quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef Dylanesque het volgende:
'Respectloze atheisten' vind ik door die generalisering juist van respectloosheid getuigen.
Ah, de agnosten, de zelfverklaarde filosofen die liever niet met beginseltheorieën aan de slag gaan vanwege de mogelijkheid dat ze later misschien fout zitten; bij hét vraagstuk treden ze passief op. Dan liever gelovigen, die hebben tenminste nog een theoriequote:Op donderdag 5 juli 2007 14:35 schreef Stupide het volgende:
Doe mij maar het agnosticisme.
Zucht... je begrijpt mijn 'klacht' niet. En die klacht staat in de 'OP'. Daarom is het toch wel verstandig hem te lezen, denk je niet?quote:Op donderdag 5 juli 2007 14:38 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, een OP zonder enige onderbouwing, daar ga ik echt niet op in hoor.
hehequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |